jakiś tranzystor będzie potrzebny żeby co kolwiek wysterowac Małe tranzystorki. Nic strasznego :)
Witam poszukuje schematu elektrycznego do s2c i DTR może ktoś ma i podeśle na maila dareio(at)wp.pl W stole nie działają mi wskaźnik obrotów i jest kilkanaście luźnych przewodów schemat był by bardzo pomocny.
Uwazam ze dla wiekszosci samochodow to wystarczy .
O stanowisku i badaniu: http://wat3.ely.pg.gda.pl/maszyny/miuews... Badanie alternatora A120: http://zme.iee.put.poznan.pl/lab/lab_bme... Dodano po 58 Stanowisko do badania alternatorów: http://www.autoelektronika.pl/stanowisko...
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Witam.czy moze ktos mi doradzic jaki stół do badania alternatorów wybrac?jestem w tym temacie troche malo doświadczony i chcialbym prosic o rade kolegów po fachu.
Witam. Zrobiłem sobie urządzonko do badania alternatorów i jako napęd używam właśnie silnika 0,37 kW zasilanego falownikiem. Zawsze próby odbywają się na max f, to znaczy 150 Hz (około 4500 obr/min). Rozpędziłbym jeszcze dalej ale to max falownika. Panowie taki temat był już poruszany na forum i pisanie że łożyska nie wytrzymają 10000 obr/min to brednia....
Przede wszystkim błędem było odpalenie silnika z odłączonym alternatorem, jest to alternator z magnesami trwałymi, wprowadzenie go na obroty bez obciążenia spowoduje wzrost napięcia nawet do kilkuset wolt i przebicie izolacji uzwojeń. Niestety, jak wyżej napisano alternator do prucia, a w wulkanie to wredna robota jest.... Po wyjęciu alternatora przemierz...
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
Bosch Wa-wa ul.Poleczki nr tel. w książce tel. No to muszą mieć niezły budżet. :D Cena, a przez to ilość rozruszników i alternatorów jakie muszą zostać przetestowane aby zapewnić zwrot kosztów urządzenia są astronomiczne. Oferta Boscha w tym zakresie warta jest rozważenia tylko wtedy jeżeli mamy zamiar badać kilkadziesiąt alternatorów i rozruszników...
problem pojawił się po wymianie regulatora alternator był badany na stole u fachowca i wg niego wszystko jest ok.
zostaw w spokoju te pomiary bo jeszcze coś spaskudzisz alternator badaj bo tak powiedzmy 70st to jeszcze może być ale skoro ślina się gotuje to przesada możesz jeszcze zrobić próbę z odłączonym przewodem B+ od altka (ten gruby plusowy) - wtedy nie powinien się grzać a jeśli zrobi się gorący to altek kaput
Nic nie wyjdzie. Zmniejszysz przekrój magnetowodu a przez to spadnie strumień magnetyczny, a przez to SEM, a przez to moc, itd. nie szlifuj żłobków. SEM zależy liniowo od strumienia magnetycznego oraz od prędkości jego zmian. Na strumień magnetyczny wpływ mają zastosowane magnesy, dlatego lepsze wyniki uzyskiwane są ze wzbudzenia elektrycznego. Ale...
Automatyczne uruchomienie może mieć wiele zastosowań, gdzie nie będziemy awaryjnym układem wyłączającym :-) Co do układu obejścia, to uważam, że dobrą praktyką jest planowanie tego typu zabezpieczeń. Zawsze! Awaria alternatora, związana np. z paskiem napędowym, lub awaria regulatora napięcia, diod prostowniczych, żarówki sygnalizacyjnej odpowiadającej...
Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. Na kupowanie różnych regulatorów i dobieranie właściwego doświadczalnie nie stać mnie. W tym schemacie powyżej, wstawiając w miejsce R3 podkówkę (rezystor regulowany), a podając zasilanie z zasilacza regulowanego, można sobie ustawiać dowolnie próg zadziałania (odłączenia zasilania...
Chciałem się odnieść do sposobu mocowania alternatora do maszyny. Badany alternator mocuje się do maszyny w specjalnym imadle, którego płaszczyzny szczęk są nachylone w stosunku do płaszczyzny stołu pod kątem 45°, Szczęki te są dosuwane lub odsuwane względem siebie przy pomocy śruby rzymskiej. Tym samym mamy możliwość osiowania alternatorów o różnej...
Ja po wymontowaniu alternatora z pojazdu,biorę go na stanowisko do badania pod obciążeniem.Test taki wyklucza usterki w instalacji pojazdu,akumulatora,...Może ten alternator jest sprawny.Ileż to roboty przetestować go na stole probierczym.To trwa ok.5min.
Serdecznie dziękuję, Alarm w istocie swój bezpiecznik miał - WYŁĄCZYŁEM. Badam alternator... Maciek
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
W stanowiskach do badania alternatorów stosuje się napędy osiągające np. 6000obr/min może być nawet 960obr/m
regulator od malucha z tego co wyczytałem ma 20A, Chyba do prądnicy pr. stałego... Alternator ma 33A i może być ale chyba Relpol lub lepiej, jeśli się dostanie - Telpod 15TRa. czy alternator może chodzić(działać) bez podłączonych akumulatorów? To błąd krytyczny - absolutnie nie , a i byle żarówka też nie wystarczy. Muszą być przewidzianej mniej więcej...
Sam i tak nie bedziesz tego robił, chyba, że masz stanowisko do badania alternatorów, tokarkę do przetoczenia komutatora itp. To, że ładuje nie znaczy że jest wpełni sprawny. Michał
Owo cudo miało właśnie - wirnik w formie kilkubiegunowego magnesu stałego A skąd , on ma cewke wzvbuddzenia sprzężoną magnetycznie z wirnikiem. napięcie bardzo zależało od obrotów Na elektrodzie zamieściłem badanie charakterystyk alternatora, tak napięcie i wydajność prądowa silnie zależą od obrotówkażdego alternatora . ciekawe też jak rozwiązano regulator...
Witam wszystkich, wykonuję pracę dyplomową jaką jest stanowisko do badań alternatora samochodowego. Mam kilka pytań odnośnie budowy tego stanowiska i prosiłbym o pewne wskazówki. Jak zmierzyć prędkość obrotową alternatora? Czy można zastosować jakiś czujnik prędkości obrotowej? Jeśli tak to poprosiłbym o jakieś wskazówki.
Zasilanie jest realizowane z zewnętrznego źródła napięcia tj. akumulatora samochodowego, który jednocześnie jest ładowany z badanego alternatora. W testerze działa funkcja obciążenia alternatora. Wskazywane jest napięcie i pobierany prąd przez alternator. Podkreślam, brak jest na wyjściu sygnału do sterowania alternatorów nowej generacji. A więc napięcie...
W poprzednim poście pisałem żeby sprawdzić na stole do badania alternatorów. To trwa około 5 minut, a tak to ciągle nie wiemy czy alternator jest sprawny. Jaka jest gwarancja, że zamontowany alternator jest sprawny? Takie szukanie, gdybanie.
Szczerze to ja usunąłem ten stary zegar i zamontowałem w jego miejscu multimetr cyfrowy taki najzwyklejszy z marketu więc zakresy wybieram jakie potrzebuje a dodatkowo mam zawsze pod ręką miernik jak by zaszła potrzeba sprawdzenia np. diody czy oporności wystarczy tylko odpowiednio podpiąć kabelki:) Uważam to za bardzo praktyczne rozwiązanie:) Można...
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
Dzięki! Teraz za bardzo nie mam czasu sie z tym bawić bo robię pracę dyplomową. Moją pracą dyplomową będzie właśnie stanowisko do badania alternatorów, więc gdzieś w lutym lub marcu będę mógł go zbadać. Przy okazji sprawdzę jednak jak to wygląda z dobrze naładowanym akumulatorem. Pozdrawiam! (jak nie zapomnę to napiszę co było)
Witam wszystkich . Jestem zainteresowany zakupem stanowiska do badania alternatorów. Czy ktoś z kolegów zajmuje się samodzielną budową takich urządzeń ?. Czytałem trochę tematów w tej sprawie , ale są one dojść odległe. Na nowe urządzenie mnie nie stać , a takie domowe w zupełności by wystarczyło :D
Próbowałem już tej sztuczki na maszynie do badania alternatorów, ale nic nie dało, być może regulator który dostałem do testów był wadliwy, sprubuje jeszcze raz jak coś wypali pozytywnie dam znać. Dzięki i Zdrowych Wesołych Świąt
Czytałem na elektrodzie, że jeden z userów zrobił sobie takie urządzonko i wpakował tam silnik 0,55 kW. Pisze, że hula mu sprzęt jak głupi. Podobne projekty do mojego też zasilane są z silnika 1,5 kW. Poza tym znajomy nie ma zamiaru obciążać niewiadomo jak mocno badanego alternatora,
Regulator napięcia-na klemach nie widzę żadnego napięcia stałego, bo miernik wskazuje tyle co jest na akumulatorze. Natomiast pojawia się napięcie zmienne ~18V, ale tylko jedna połówka (jak odwrócę bieguny miernika to ~0V). Błąd pomiarowy. Właściwie to lipny miernik. Unity tak miały, że mierząc napięcie stałe na zakresie napięcia przemiennego wskazywały...
Ja proponuję wymontować alternator i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Przebadamy alternator w pełnym zakresie.Jeśli nie będzie osiągał parametrów,należy sprawdzić poszczególne części (regulator.prostownik,wirnik,stojan).
Witam! Myślę nad rozwiązaniem konstrukcyjnym stanowiska do badania silników. Chcę badać niewielkie silniki spalinowe tłokowe (wręcz silniczki:) Ich moc to ok 1 kW. Chcę zrobić hamownie z alternatora 90 A, i tu pojawia się moje pytanie. Alternator wraz ze zwiększeniem obrotów zwiększa swoje natężenie. Mnożąc natęrzenie przez napięcie otrzymamy moc. Teraz...
2. Dodatkowo zastanawiam się nad mocą samochodów. Przykładowo jeżeli wg producenta wynosi ona 100 KM co to tak właściwie oznacza? Czy jest to moc całkowita czyli tyle zostanie zamienionej energii w proporcjach 40% kinetyczna 60% cieplna. Czy może oznacza to że te 100 KM tylko energia kinetyczna a pozostałe 60% czyli 150 KM to energia cieplna. Na koniach...
ale nie mam niestety wiedzy, przyznaję się bez bicia. Spodziewałem się, że jak tutaj wejdę i jasno napiszę objawy, to krótko i na temat dostanę wskazówki To na co Koledze wskazówki? Musi być, co już wielokrotnie tu Koledze napisano, refleksja, chęć przyjęcia uwag (z odrzuceniem nawet ewentualnych uszczypliwości, gdyby się pojawiły - bo wszak chodzi...
Miałem okazje to wrzuciłem jeszcze aku pod tester z obciążeniem 100A przez 10 sek. Badanie po ok. 20min jazdy. Napięcie przez badaniem 13V (akumulator wzbudzony alternatorem), napięcie pod obciążeniem 11V (na końcu badania), napięcie po badaniu 12,4V. Badanie przy -1°C. Co daje spadek U=1,4V dla obciążenia 100A. Szacowana rezystancja wewnętrzna Rwew=U/I=1,4V/100A=0,014Ohm=...
I dalej mi to nic nie daje. Bo w hyundai niema plusa przy alternatorze po zapaleniu. Badałem wszystkie kable przy alternatorze. I tak jest masa po zapaleniu masa ginie. I dwa pozostałe to tak jeden ma ciągle plusa drugi ma plusa przy przekręceniu zapłonu.
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
Mało szczegółów, gdzie badasz ładowanie sprawdz na alternatorze jeżeli tam niema alternator do naprawy.
No tak, badam plus na aku i plus na alternatorze i wychodzi taki wynik a powinno być 0,2V max straty na przewodzie ale...To przy pełnym obciążeniu, światła, nawiewy, klima itd. Tak czy inaczej ładowanie alternatorem poniżej 14V nie spada choćbym sie starał.
Trzeba wymontować alternator z samochodu i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Test ten okaże nam sprawność alternatora w 100%.
IO tu powinno paść porada, wybebesz wiązkę w okolicy bednixa rozrusznika i tam badaj ciągłość przewodów sterujących alternatora.
Kolego, czy sprawdzałeś diody w alternatorze tj. każdą oddzielnie, po jej odłączeniu. Nadto, czy badałeś ewentualne "podkradanie" energii z akumulatora np. przez uszkodzoną diodę alternatora. Miernik do dłoni i po "uśpieniu" elektroniki w aucie np. po 15 min. przeprowadź stosowne badanie - materiały poglądowe na forum. Nie chce mi się wierzyć, abyś...
Chodzi o diody prostownicze, takie jakie są w prostownikach i alternatorach.
Witam, Tak przypadkiem, przy okazji innych tematów z alternatorem trafiłem na ten temat i podzielę się swoimi doświadczeniami. Alternator samochodowy bez przeróbek, nie nadaje się kompletnie na jakikolwiek wiatrak. Tutaj nawet nie chodzi o opory przekładni. Nie dość, że do alternatora trzeba dostarczyć konkretne obroty to jeszcze trzeba przyłożyć niezłą...
Moje doświadczenie z akumulatorami Kozak jest obecnie na NIE. Jakiś czas temu w Lagunie mojej córki pad akumulator. Poczytałem w internecie i postanowiłem kupić Kozaka KO500 (50Ah, 450A). Wszystko wydawało się super. Niska cena i niezawodność. Wobec powyższego w lipcu 2018 r. postanowiłem w swoim S-maxie również wymienić stary zasłużony 9 letni akumulator...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
Teraz skłaniałbym się do sprawdzenia diod wzbudzenia. To może tam jest zbyt niska wydajność prostownika. A jedna z diod może zmieniać własności lub zwyczajnie tracić połączenie.Ale znów skoro urządzenie badane to problem.
Przecież tam jest łatwy dostęp do wszystkiego. Podnieś auto na lewarek prawą stroną, zdejmij nadkole, zdejmij osłonę i raz jeszcze osłuchaj wszystko od a do z. Dobrym sposobem jest osłuchiwanie długą gumową rurką, jedna strona w ucho, druga w badane podzespoły. Słychać cuda. Właśnie w taki sposób namierzyłem ostatnio łożysko w alternatorze. Nie obraź...
To nie będą pierścienie ,bo krzywa przyrostu jest gładka . Ten rodzaj alternatora może sie tak zachowywać ponieważ urządzenie którym to badasz na pewno nie ma pełnej mapy sterowania napięciem ładowania ,takiej jaka ma silnik .
barzo możliwe że skończył ci się mostek prostowniczy najpierw i jego wymiana winna załatwić temat ale jak teraz nie masz ani ładowania ani kontrolki to trzeba by się zatanowić czy faktycznie alternator jest dobrze naprawiony . Jeśli naprawiał go fachowiec i miał stosowny stół do Alternatora był w stanie stwierdzić po naprawie czy alternator działa czy...
alternator zapewne był uszkodzony i nie doładował aku dlatego zgasł a jak ty zrobiłeś badanie ładowania metodą odłączenia klemy na pracującym silniku no to go jeszcze dobiłeś a teraz załatwiasz po kolei akumulatory. Napraw alternator wsadź dobry aku i będzie dobrze Pozdrawiam
Witam, Produkujemy obecnie taki sprzęt, pod nazwą MAD-1. Można go nabyć cenie fabrycznej 198,00 zł brutto. Najnowsze, profesjonalne, urządzenie do diagnostyki w elektronice samochodowej, opracowane w firmie SEMI’, to Mini Auto Deteskop MAD-1, jest ze wszystkich najmniejszy i najszybszy, To więcej niż kieszonkowy oscyloskop I nieodzowny w wyposażeniu...
|Dopiero odpowiadam niemiałem wcześniej czasu . Otóż jak się okazuje niektóre mazdy z tego okresu posiadają alternator samowzbudny z elektroniczną regulacją do której sygnał podawany jest poprzez urządzenie sterujące , które zbiera informacje o parametrach pracy urządzeń takich jak : podgrzewanie szyby , abs , klimatyzacja, tcs, system wtryskowy silnika....
Witam i dziękuję za odblokowanie. Info od elektryka. Badanie aku, wartości prądu, badanie pod obciążeniem, badanie pracy silnika bez alternatora, sprawdzenie mas oraz zimnych lutów licznika zostało wykonane. Objawy są nadal te same. Dodano po 3 Koledzy Czytam dalej w necie co to może być i natrafiłem na temat świec. Jak przeczytacie na samym początku...
Diody sprawdzałem miernikiem ustawionym na badanie diod. Wszystkie 9 przewodzi tylko w 1 kierunku To sprawdzanie jest nic nie warte. Diody mocy w alternatorze sprawdzamy dużej mocy (np 55W) żarówką i akumulatorem, a nie miernikiem. Trzeba te 5A przynajmniej wymusić.
Mam diodę wypiętą i dostęp do nóżek. Składa się z 2 części, jak na zdjęciu, i ktoś tam coś majstrował. Sprawdzałem ją multimetrem na badanie diod, ale mam tylko na Ω i nic nie pokazuje. Co może uszkodzić taką diodę na 1,1 A?
Dostałem nowy alternator z regulatorem napięcia do mojego URSUS C330, ale zupełnie nie wiem co to za model i czy ma plus na obudowie, jak moja trzydziestka, czy może minus. Zwracam się z prośbą do szanownych ekspertów o pomoc. Z tego co udało się stwierdzić, wygląda na to, że alternator jest 6 diodowy. Badanie diod (badanie ciągłości obwodu) pokazuje...
to nie to-badałem na wyjściu z altka
Nie warto po mojemu. Bo takie typy zachowują się jak hamownia i hamulec okropny. Wał ukręci jak obciazone dasz nagle. Badałem różne silniki i alternator hamownia jak nigdy. Pod obciążeniem spokojnie zgasi silnik i stanie wiatrak albo połamie pióra łopaty. Lepiej jest dać zwykle prądnice prawdziwe a nie z silnika i alternatora. Nooo alternator jeszcze...
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Przystane na propozycje zaproponowane przez Panów i zrobię to za pomocą alternatora. Tylko chciałbym rozwiac pewne wąpliwości: 1. Czy do tego układu będę potrzebował jeszcze jakiegoś akumulatora żeby uzyskać napięcie wzbudzenia ? 2. Rozumiem że regulator napięcia alternarora bada napięcie na wyjściu alternatora i na tej...
Potwierdzam wypowiedź elektronika6 ! Ważne, aby podczas ładowania nie przekroczyć napięcia 14,4V - to jest poczatek gazowania. Nowoczesne akumulatory BEZOBSŁUGOWE, a zwłaszcza żelowe lub niewylewne, nie tolerują gazowania, które powoduje utratę wody z elektrolitu (dolewanie destylowanej nie jest "załatwieniem sprawy", a do żelowych wogóle nie ma jak...
Radio zostało wymontowane dla badania po czym zostal wskazany alternator, dzisiaj miałem telefon z serwisu, że z alternatorm wszystko ok, pod każdym względem.
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
Witam Zazwyczaj ludzie podłączając minus wzmacniacza do karoserii w bagażniku robią to z oszczedności, bo kabel kosztuje. Otóż sprawa nie jest tak prosta jak sie na pozór wydaje... Podłączając nawet w najbardziej oczyszczonym z lakieru miejscu w bagażniku zawsze wystąpią jakieś spadki napięcia... zawsze nie zawsze to zalezy od faktycznej mocy pobieranej...
Nie wiesz jak się sprawdza amperomierze? Daj badany i multimetr szeregowo i porównuj wskazania.
Do większości diagnozy przy alternatorze nie bardzo jest konieczny pobór maksymalnego prądu alternatora. Akumulator sam w sobie pobiera max 3-6A w czasie ładowania. Końska część mocy idzie na urządzenia pracujące w czasie jazdy -> światła, podgrzewania elementów, wentylatory, a także na cała elektronikę pojazdu (włączając w to czasami prądożerne układy...
Tutaj schemat elektryczny: http://obrazki.elektroda.net/79_12728216... Dodano po 19 Wirnik był sprawdzany - obydwa pierścienie mają przejście, przy czym przebicia na masę też nie miały. Jak pisałem wcześniej alternator był na dwóch różnych stołach badany i ładował. Ładował również przy innym ciągniku . Sprawa jest o tyle dziwna, że przy moim...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Udowodnienie polega na przekonaniu faceta dokonującego przegląd, że wszystko jest w porządku. Ew. jak się ktoś uprze, to wcześniej z wszelkimi informacjami i pojazdem do TüV lub Dekry, wtedy konstrukcję wpisują w dowód. 1000x łatwiej będzie wpisać układ "po" alternatrze, niż zmianę regulatora alternatora, wtedy by się zaczęły badania za X setek lub...
Można oscyloskopem badać ale to lipa ,jeżeli alternator jest uszkodzony to tak widać po kontrolce że alternator nie ładuje natomiast oscyloskop pokaże to samo co mierząc rozbierzemy. I oczywiście lipa w obwodzie wzbudzenia nie dowiemy co jest uszkodzone możemy otrzymać tylko informację.P
pewnie między sterownikiem tym co steruje podciąganiem linki a czujnikiem obrotów silnika. W sumie to nie wiem, tam jest specczujnik czy może obroty idą ze styku W w alternatorze ? Tak czy inaczej najpierw schemat i badanie połaczeń..
Drugi miesiąc MDO biega po elektrykach, wczoraj odebrałem samochód z rąk kolejnego elektryka, trzymał go przez 4 dni. Myślałem, że koniec mojej udręki z upierdliwą wadą, lecz niestety porażka. Elektryk dość optymistycznie wziął się za badanie przyczyny, został zdemontowany alternator i poddany ekspertyzie, wynik badania DOBRY, to samo z regulatorem...
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Będzie to oznaczać, w zależności od wyniku badania, czy regulator jest zasilany czy nie. Którą kostkę lutowałeś? Tą od alternatora?
Proponuję wymontować alternator i sprawdzić na stanowisku do badania alternatorów.Taki test to ok.5min. Te objawy wskazują na uszkodzony regulator.
Nie kupił bym takiego oscyloskopu. Bardzo niewygodnie mi się obsługuje oscyloskopy stacjonarne za pomocą dołączonych aplikacji (z poziomu komputera). Oprócz tego: "Szerokość pasma 20 MHz, 2 kanały Częstotliwość próbkowania 48 MS/s w czasie rzeczywistym" Pytanie czy 48Ms/s to na każdy kanał, czy 48Ms/s przy jednym pracującym kanale, a przy dwóch to po...
należy badać instalację jako całość czytaj uważnie posty
Pisze, że alternator jest raczej sprawny, ponieważ był badany u mechanika, obrotomierz już od dłuższego czasu mi nie działa. z tymi przewodami, to nie jestem teraz pewien czy dobrze są połączone, ale zakładam że są. Chcę się dowiedzieć, gdzie dokładnie prowadzi ten kabel od wzbudzenia. Po pierwsze nie chodzi mi o napięcie, a o natężenie płynącego prądu,...
A prądnice mniej hamują pod obciążeniem...alternator to samobójstwo konstruktora. Nie uda się PM... Alternatory badałem 24V 60A celma. Jak to hamowało aż wyło. Niestety hamownia na tym można zbudować. Zwykły alternator 12V 40A chyba lub większe ciut mechanik robił zwarcie jako obciążenie i potrafił zadusić silnik C360 palący na wolnych obrotach w okolicy...
Witam. Pytanie jak w temacie - alternator ( kombajn) przestał ładować. Nie wiem jak się do niego zabrać - jak zmierzyć diody , regulator napięcia i pozostałe elementy pod kątem uszkodzeń? Alternator 24V. Dysponuję multimetrem, żarówkami, zasilaczem laboratoryjnym.. Proszę o porady. Czy pomiar diod miernikiem jest miarodajny czy badać je żarówką i zasilaczem?
Ja proponuję w przewód zasilający (alternator B+ akumulator klema+) w szereg wstawić rezystor ograniczający prąd ładowania.Jeśli nie ma takiego rezystora(dużej mocy,rezystancja ułamka Ohma) to wstawić żarówkę reflektorową 100W.Wtedy można badać,mierzyć nie obawiając się o uszkodzenie alternatora.
Jakiś trol forumowy. Może pracę naukową pisze. Raczej pseudonaukową jeżeli miałaby być techniczna. Chyba, że chodzi o psychologię i reakcję użytkowników forum technicznego na wpisy pozbawione sensu. Taka praca naukowa miałaby sens i ten temat jest badaniem do ewentualnej analizy zachowań społecznych na bzdury techniczne.
dzięki za rady. a jeśli chodzi o ten alternator to jaki jeszcze pomysł macie na sposób badania nim mocy?? ewentualnie momentu obrotowego? bo istnieją tego typu hamownie z ułożyskowanym alternatorem.Do alternatora przymontowany jest pręt który pod wpływem pracy alter. dociska wagę i wskazuje pewną wartość z czego wyliczany jest moment. Z tym że rozwiązanie...
Aby szanowna osoba raczyła skorzystać z frumowej wyszukiwareczki, bo problem tych alternatoreczków był na tym forumku tak zgłębiany, jak piękna laska na badaniu u ginekologa.
To, co napisał kol. Garaż w punkcie 1, sprawdziło się w przypadku mojego maluszka. Dziękuję bardzo i poniżej dodaję coś od siebie. Objawy: Czasem po przekręceniu słychać było tylko "tyk", ale rozrusznik nie kręcił . Trzeba było poruszyć samochodem na biegu, by rozrusznik "załapał". Ostatnio zaczęła migać kontrolka ładowania akumulatora, a rozrusznik...
A jak sklasyfikować diodę, która na mierniku zachowuje się normalnie, a badana żarówką 21W ma przerwę ? ;) Zresztą co to za różnica, jak uszkodziła się dioda, jak cały mostek i tak jest do wymiany
Mam pytanie a zarazem prośbe. Czy ktoś mógłby mi napisać jak bada się oporność i ciągłość uzwojenia stojana i wirnika alternatora. Chodzi o dowolny typ alternatora. Proszę o pomoc. Za pomoc z góry dziękuje. Z Poważaniem Daniel
Sprawdź potencjometr przepustnicy tak jak napisałem wcześniej. Napięcie na nim powinno rosnąć Płynnie!. Miernikiem cyfrowym, na nim widać przy bardzo wolniutkim otwieraniu przepustnicy jak się zmienia napięcie(lub opór przy odłączonej wtyczce na samym potencjometrze) prawie setna po setnej volta. Nie może być zadnych przerw-skoków!, bo to może powodować...
Witam . Do Tiger oraz innych : symbol " dioda " służy takze do badania ciagłości obwodów elektrycznych. Pozdrowienia.
No tak ale u mnie to nie za bardzo bo regulator jest w obudowie i ze szczotkami razem. Możnaby co najwyżej przylutować kable i wyprowadzić na zewnątrz i wtedy badać. Myślałem że jest jakaś metoda po wyjęciu alternatora i regulatora "na zimno".
Witam Mam Problem z instalacją w Patrolu a dokładnie raz na 900 km Pali mi regulator napięcia w alternatorze mitshubishi w Patrolu Y60. Jest to już 3 regulator i wziąłem się za badanie wiązki co jest nie tak. Wywaliłem akumulator i sprawdzam po koleii przewody od alternatora ( nie montowałem go jeszcze po naprawie ) i pojawia się dziwna sytuacja gdyż...
Witam serdecznie, od niedawna posiadamy stół do sprawdzania alternatorów/rozruszników jak i samych regulatorów po obciążeniem. Model MS004 COM, Jest to firma zagraniczna i ciężko z nimi się dogaduje odnośnie podpowiedzi jak daną rzecz sprawdzić. W prostszych alternatorach, czy regulatorach nie mam problemu Typu D+, czy COM, gorzej z regulatorami Typu...
proszę uprzejmie nie zawracać dupy na tym forum Ja tam jak najbardziej jestem za kontynuowaniem wątku. Miałem już do czynienia z nierównoległością osi kół pasowych, miałęm przypadek dosłownie dymiącego się paska na skutek awarii alternatora (w 1.9 dci właśnie) ale nigdy nie zwracałem uwagi na pokrywanie się płaszczyzn kół pasowych. Jeśli teza autorki...
Przede wszystkim należałoby sprawdzić stan instalacji auta, jakie jest napięcie na akumulatorze, na alternatorze oraz między plusem akumulatora i alternatora bez oraz po włączeniu wszystkiego co się da w aucie. Jak szybko się akumulator rozładowywał? Był badany miernikiem pobór prądu przez elektronikę auta? Czemu był kupiony nowy akumulator (stary akumulator...
CS8190 to w zasadzie przetwornik f/U i powinien dać się zaadaptować pod wyjście "W" alternatora w dieslu. Muszą być spełnione warunki: - maksymalne napięcie doprowadzone do wejścia układu nie powinno przekraczać jego napięcia zasilania - maksymalna częstotliwość sygnału przetwarzanego to 20 kHz Musi być zachowana liniowość częstotliwości wyjścia "W"...
lub z badania kału Jak mi się zesra jakiś alternator to chętnie kupię. A tak na poważnie to podobno kosztuje około 3000 PLN, potencjometrem zadajesz napięcie. Proponuję uważać z dowcipem. 3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób...
To, że chwilę po rozruchu alternator pakuje w akumulator do 50A prądu? To nie są domysły, tylko wyniki badań No i co z tego lepsze to niż pobór prądu 500A w czasie rozruchu.
badanie alternatora komputer badanie elementów badanie tyrystorów
płyta indukcyjna schemat amica kosztorysy elektryczne podstawowy narzędzie lutowniczy
ch431 program termet silver instrukcja serwisowa
Wolna strefa indukcyjna – jak działa, budowa, marki Bosch, Siemens, AEG, Electrolux, Samsung Telefon Maxcom wyłącza się przy ładowaniu na nowych bateriach 1250 mAh – różnice PCM, NTC, kompatybilność