jakiś tranzystor będzie potrzebny żeby co kolwiek wysterowac Małe tranzystorki. Nic strasznego :)
Bosch Wa-wa ul.Poleczki nr tel. w książce tel. No to muszą mieć niezły budżet. :D Cena, a przez to ilość rozruszników i alternatorów jakie muszą zostać przetestowane aby zapewnić zwrot kosztów urządzenia są astronomiczne. Oferta Boscha w tym zakresie warta jest rozważenia tylko wtedy jeżeli mamy zamiar badać kilkadziesiąt alternatorów i rozruszników...
Witam poszukuje schematu elektrycznego do s2c i DTR może ktoś ma i podeśle na maila dareio(at)wp.pl W stole nie działają mi wskaźnik obrotów i jest kilkanaście luźnych przewodów schemat był by bardzo pomocny.
Uwazam ze dla wiekszosci samochodow to wystarczy .
zostaw w spokoju te pomiary bo jeszcze coś spaskudzisz alternator badaj bo tak powiedzmy 70st to jeszcze może być ale skoro ślina się gotuje to przesada możesz jeszcze zrobić próbę z odłączonym przewodem B+ od altka (ten gruby plusowy) - wtedy nie powinien się grzać a jeśli zrobi się gorący to altek kaput
Witam.czy moze ktos mi doradzic jaki stół do badania alternatorów wybrac?jestem w tym temacie troche malo doświadczony i chcialbym prosic o rade kolegów po fachu.
Serdecznie dziękuję, Alarm w istocie swój bezpiecznik miał - WYŁĄCZYŁEM. Badam alternator... Maciek
Witam. Zrobiłem sobie urządzonko do badania alternatorów i jako napęd używam właśnie silnika 0,37 kW zasilanego falownikiem. Zawsze próby odbywają się na max f, to znaczy 150 Hz (około 4500 obr/min). Rozpędziłbym jeszcze dalej ale to max falownika. Panowie taki temat był już poruszany na forum i pisanie że łożyska nie wytrzymają 10000 obr/min to brednia....
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
O stanowisku i badaniu: http://wat3.ely.pg.gda.pl/maszyny/miuews... Badanie alternatora A120: http://zme.iee.put.poznan.pl/lab/lab_bme... Dodano po 58 Stanowisko do badania alternatorów: http://www.autoelektronika.pl/stanowisko...
Nic nie wyjdzie. Zmniejszysz przekrój magnetowodu a przez to spadnie strumień magnetyczny, a przez to SEM, a przez to moc, itd. nie szlifuj żłobków. SEM zależy liniowo od strumienia magnetycznego oraz od prędkości jego zmian. Na strumień magnetyczny wpływ mają zastosowane magnesy, dlatego lepsze wyniki uzyskiwane są ze wzbudzenia elektrycznego. Ale...
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Ja po wymontowaniu alternatora z pojazdu,biorę go na stanowisko do badania pod obciążeniem.Test taki wyklucza usterki w instalacji pojazdu,akumulatora,...Może ten alternator jest sprawny.Ileż to roboty przetestować go na stole probierczym.To trwa ok.5min.
I dalej mi to nic nie daje. Bo w hyundai niema plusa przy alternatorze po zapaleniu. Badałem wszystkie kable przy alternatorze. I tak jest masa po zapaleniu masa ginie. I dwa pozostałe to tak jeden ma ciągle plusa drugi ma plusa przy przekręceniu zapłonu.
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
W stanowiskach do badania alternatorów stosuje się napędy osiągające np. 6000obr/min może być nawet 960obr/m
Mało szczegółów, gdzie badasz ładowanie sprawdz na alternatorze jeżeli tam niema alternator do naprawy.
regulator od malucha z tego co wyczytałem ma 20A, Chyba do prądnicy pr. stałego... Alternator ma 33A i może być ale chyba Relpol lub lepiej, jeśli się dostanie - Telpod 15TRa. czy alternator może chodzić(działać) bez podłączonych akumulatorów? To błąd krytyczny - absolutnie nie , a i byle żarówka też nie wystarczy. Muszą być przewidzianej mniej więcej...
IO tu powinno paść porada, wybebesz wiązkę w okolicy bednixa rozrusznika i tam badaj ciągłość przewodów sterujących alternatora.
Sam i tak nie bedziesz tego robił, chyba, że masz stanowisko do badania alternatorów, tokarkę do przetoczenia komutatora itp. To, że ładuje nie znaczy że jest wpełni sprawny. Michał
Witam wszystkich, wykonuję pracę dyplomową jaką jest stanowisko do badań alternatora samochodowego. Mam kilka pytań odnośnie budowy tego stanowiska i prosiłbym o pewne wskazówki. Jak zmierzyć prędkość obrotową alternatora? Czy można zastosować jakiś czujnik prędkości obrotowej? Jeśli tak to poprosiłbym o jakieś wskazówki.
Zasilanie jest realizowane z zewnętrznego źródła napięcia tj. akumulatora samochodowego, który jednocześnie jest ładowany z badanego alternatora. W testerze działa funkcja obciążenia alternatora. Wskazywane jest napięcie i pobierany prąd przez alternator. Podkreślam, brak jest na wyjściu sygnału do sterowania alternatorów nowej generacji. A więc napięcie...
Witam. Badania diagnostyczne alternatorów wykonuje się na dwa sposoby, są to badania wraz z regulatorem. Pierwszy sposób są to badania wyrywkowe. Są one wykonywane przy mniejszej mocy zainstalowanego w stole silnika i obrotach do 4000 obr/ min. Są to badania uproszczone ponieważ niejednokrotnie nie stanowią one nawet obrotów znamionowych badanego alternatora....
W poprzednim poście pisałem żeby sprawdzić na stole do badania alternatorów. To trwa około 5 minut, a tak to ciągle nie wiemy czy alternator jest sprawny. Jaka jest gwarancja, że zamontowany alternator jest sprawny? Takie szukanie, gdybanie.
Szczerze to ja usunąłem ten stary zegar i zamontowałem w jego miejscu multimetr cyfrowy taki najzwyklejszy z marketu więc zakresy wybieram jakie potrzebuje a dodatkowo mam zawsze pod ręką miernik jak by zaszła potrzeba sprawdzenia np. diody czy oporności wystarczy tylko odpowiednio podpiąć kabelki:) Uważam to za bardzo praktyczne rozwiązanie:) Można...
Witam, Tak przypadkiem, przy okazji innych tematów z alternatorem trafiłem na ten temat i podzielę się swoimi doświadczeniami. Alternator samochodowy bez przeróbek, nie nadaje się kompletnie na jakikolwiek wiatrak. Tutaj nawet nie chodzi o opory przekładni. Nie dość, że do alternatora trzeba dostarczyć konkretne obroty to jeszcze trzeba przyłożyć niezłą...
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
Dzięki! Teraz za bardzo nie mam czasu sie z tym bawić bo robię pracę dyplomową. Moją pracą dyplomową będzie właśnie stanowisko do badania alternatorów, więc gdzieś w lutym lub marcu będę mógł go zbadać. Przy okazji sprawdzę jednak jak to wygląda z dobrze naładowanym akumulatorem. Pozdrawiam! (jak nie zapomnę to napiszę co było)
barzo możliwe że skończył ci się mostek prostowniczy najpierw i jego wymiana winna załatwić temat ale jak teraz nie masz ani ładowania ani kontrolki to trzeba by się zatanowić czy faktycznie alternator jest dobrze naprawiony . Jeśli naprawiał go fachowiec i miał stosowny stół do Alternatora był w stanie stwierdzić po naprawie czy alternator działa czy...
No tak, badam plus na aku i plus na alternatorze i wychodzi taki wynik a powinno być 0,2V max straty na przewodzie ale...To przy pełnym obciążeniu, światła, nawiewy, klima itd. Tak czy inaczej ładowanie alternatorem poniżej 14V nie spada choćbym sie starał.
Witam wszystkich . Jestem zainteresowany zakupem stanowiska do badania alternatorów. Czy ktoś z kolegów zajmuje się samodzielną budową takich urządzeń ?. Czytałem trochę tematów w tej sprawie , ale są one dojść odległe. Na nowe urządzenie mnie nie stać , a takie domowe w zupełności by wystarczyło :D
Witam! Myślę nad rozwiązaniem konstrukcyjnym stanowiska do badania silników. Chcę badać niewielkie silniki spalinowe tłokowe (wręcz silniczki:) Ich moc to ok 1 kW. Chcę zrobić hamownie z alternatora 90 A, i tu pojawia się moje pytanie. Alternator wraz ze zwiększeniem obrotów zwiększa swoje natężenie. Mnożąc natęrzenie przez napięcie otrzymamy moc. Teraz...
Próbowałem już tej sztuczki na maszynie do badania alternatorów, ale nic nie dało, być może regulator który dostałem do testów był wadliwy, sprubuje jeszcze raz jak coś wypali pozytywnie dam znać. Dzięki i Zdrowych Wesołych Świąt
Przede wszystkim błędem było odpalenie silnika z odłączonym alternatorem, jest to alternator z magnesami trwałymi, wprowadzenie go na obroty bez obciążenia spowoduje wzrost napięcia nawet do kilkuset wolt i przebicie izolacji uzwojeń. Niestety, jak wyżej napisano alternator do prucia, a w wulkanie to wredna robota jest.... Po wyjęciu alternatora przemierz...
Czytałem na elektrodzie, że jeden z userów zrobił sobie takie urządzonko i wpakował tam silnik 0,55 kW. Pisze, że hula mu sprzęt jak głupi. Podobne projekty do mojego też zasilane są z silnika 1,5 kW. Poza tym znajomy nie ma zamiaru obciążać niewiadomo jak mocno badanego alternatora,
problem pojawił się po wymianie regulatora alternator był badany na stole u fachowca i wg niego wszystko jest ok.
To nie będą pierścienie ,bo krzywa przyrostu jest gładka . Ten rodzaj alternatora może sie tak zachowywać ponieważ urządzenie którym to badasz na pewno nie ma pełnej mapy sterowania napięciem ładowania ,takiej jaka ma silnik .
Do większości diagnozy przy alternatorze nie bardzo jest konieczny pobór maksymalnego prądu alternatora. Akumulator sam w sobie pobiera max 3-6A w czasie ładowania. Końska część mocy idzie na urządzenia pracujące w czasie jazdy -> światła, podgrzewania elementów, wentylatory, a także na cała elektronikę pojazdu (włączając w to czasami prądożerne układy...
Ja proponuję wymontować alternator i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Przebadamy alternator w pełnym zakresie.Jeśli nie będzie osiągał parametrów,należy sprawdzić poszczególne części (regulator.prostownik,wirnik,stojan).
Nie warto po mojemu. Bo takie typy zachowują się jak hamownia i hamulec okropny. Wał ukręci jak obciazone dasz nagle. Badałem różne silniki i alternator hamownia jak nigdy. Pod obciążeniem spokojnie zgasi silnik i stanie wiatrak albo połamie pióra łopaty. Lepiej jest dać zwykle prądnice prawdziwe a nie z silnika i alternatora. Nooo alternator jeszcze...
to nie to-badałem na wyjściu z altka
Automatyczne uruchomienie może mieć wiele zastosowań, gdzie nie będziemy awaryjnym układem wyłączającym :-) Co do układu obejścia, to uważam, że dobrą praktyką jest planowanie tego typu zabezpieczeń. Zawsze! Awaria alternatora, związana np. z paskiem napędowym, lub awaria regulatora napięcia, diod prostowniczych, żarówki sygnalizacyjnej odpowiadającej...
Ja proponuję w przewód zasilający (alternator B+ akumulator klema+) w szereg wstawić rezystor ograniczający prąd ładowania.Jeśli nie ma takiego rezystora(dużej mocy,rezystancja ułamka Ohma) to wstawić żarówkę reflektorową 100W.Wtedy można badać,mierzyć nie obawiając się o uszkodzenie alternatora.
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Przystane na propozycje zaproponowane przez Panów i zrobię to za pomocą alternatora. Tylko chciałbym rozwiac pewne wąpliwości: 1. Czy do tego układu będę potrzebował jeszcze jakiegoś akumulatora żeby uzyskać napięcie wzbudzenia ? 2. Rozumiem że regulator napięcia alternarora bada napięcie na wyjściu alternatora i na tej...
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
ale nie mam niestety wiedzy, przyznaję się bez bicia. Spodziewałem się, że jak tutaj wejdę i jasno napiszę objawy, to krótko i na temat dostanę wskazówki To na co Koledze wskazówki? Musi być, co już wielokrotnie tu Koledze napisano, refleksja, chęć przyjęcia uwag (z odrzuceniem nawet ewentualnych uszczypliwości, gdyby się pojawiły - bo wszak chodzi...
Można oscyloskopem badać ale to lipa ,jeżeli alternator jest uszkodzony to tak widać po kontrolce że alternator nie ładuje natomiast oscyloskop pokaże to samo co mierząc rozbierzemy. I oczywiście lipa w obwodzie wzbudzenia nie dowiemy co jest uszkodzone możemy otrzymać tylko informację.P
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
należy badać instalację jako całość czytaj uważnie posty
Witam. Pytanie jak w temacie - alternator ( kombajn) przestał ładować. Nie wiem jak się do niego zabrać - jak zmierzyć diody , regulator napięcia i pozostałe elementy pod kątem uszkodzeń? Alternator 24V. Dysponuję multimetrem, żarówkami, zasilaczem laboratoryjnym.. Proszę o porady. Czy pomiar diod miernikiem jest miarodajny czy badać je żarówką i zasilaczem?
Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. Na kupowanie różnych regulatorów i dobieranie właściwego doświadczalnie nie stać mnie. W tym schemacie powyżej, wstawiając w miejsce R3 podkówkę (rezystor regulowany), a podając zasilanie z zasilacza regulowanego, można sobie ustawiać dowolnie próg zadziałania (odłączenia zasilania...
Trzeba wymontować alternator z samochodu i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Test ten okaże nam sprawność alternatora w 100%.
Kolego, czy sprawdzałeś diody w alternatorze tj. każdą oddzielnie, po jej odłączeniu. Nadto, czy badałeś ewentualne "podkradanie" energii z akumulatora np. przez uszkodzoną diodę alternatora. Miernik do dłoni i po "uśpieniu" elektroniki w aucie np. po 15 min. przeprowadź stosowne badanie - materiały poglądowe na forum. Nie chce mi się wierzyć, abyś...
A prądnice mniej hamują pod obciążeniem...alternator to samobójstwo konstruktora. Nie uda się PM... Alternatory badałem 24V 60A celma. Jak to hamowało aż wyło. Niestety hamownia na tym można zbudować. Zwykły alternator 12V 40A chyba lub większe ciut mechanik robił zwarcie jako obciążenie i potrafił zadusić silnik C360 palący na wolnych obrotach w okolicy...
Witam serdecznie, od niedawna posiadamy stół do sprawdzania alternatorów/rozruszników jak i samych regulatorów po obciążeniem. Model MS004 COM, Jest to firma zagraniczna i ciężko z nimi się dogaduje odnośnie podpowiedzi jak daną rzecz sprawdzić. W prostszych alternatorach, czy regulatorach nie mam problemu Typu D+, czy COM, gorzej z regulatorami Typu...
Chodzi o diody prostownicze, takie jakie są w prostownikach i alternatorach.
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
Teraz skłaniałbym się do sprawdzenia diod wzbudzenia. To może tam jest zbyt niska wydajność prostownika. A jedna z diod może zmieniać własności lub zwyczajnie tracić połączenie.Ale znów skoro urządzenie badane to problem.
Przecież tam jest łatwy dostęp do wszystkiego. Podnieś auto na lewarek prawą stroną, zdejmij nadkole, zdejmij osłonę i raz jeszcze osłuchaj wszystko od a do z. Dobrym sposobem jest osłuchiwanie długą gumową rurką, jedna strona w ucho, druga w badane podzespoły. Słychać cuda. Właśnie w taki sposób namierzyłem ostatnio łożysko w alternatorze. Nie obraź...
Miałem okazje to wrzuciłem jeszcze aku pod tester z obciążeniem 100A przez 10 sek. Badanie po ok. 20min jazdy. Napięcie przez badaniem 13V (akumulator wzbudzony alternatorem), napięcie pod obciążeniem 11V (na końcu badania), napięcie po badaniu 12,4V. Badanie przy -1°C. Co daje spadek U=1,4V dla obciążenia 100A. Szacowana rezystancja wewnętrzna Rwew=U/I=1,4V/100A=0,014Ohm=...
No tak ale u mnie to nie za bardzo bo regulator jest w obudowie i ze szczotkami razem. Możnaby co najwyżej przylutować kable i wyprowadzić na zewnątrz i wtedy badać. Myślałem że jest jakaś metoda po wyjęciu alternatora i regulatora "na zimno".
Owo cudo miało właśnie - wirnik w formie kilkubiegunowego magnesu stałego A skąd , on ma cewke wzvbuddzenia sprzężoną magnetycznie z wirnikiem. napięcie bardzo zależało od obrotów Na elektrodzie zamieściłem badanie charakterystyk alternatora, tak napięcie i wydajność prądowa silnie zależą od obrotówkażdego alternatora . ciekawe też jak rozwiązano regulator...
|Dopiero odpowiadam niemiałem wcześniej czasu . Otóż jak się okazuje niektóre mazdy z tego okresu posiadają alternator samowzbudny z elektroniczną regulacją do której sygnał podawany jest poprzez urządzenie sterujące , które zbiera informacje o parametrach pracy urządzeń takich jak : podgrzewanie szyby , abs , klimatyzacja, tcs, system wtryskowy silnika....
Nie kupił bym takiego oscyloskopu. Bardzo niewygodnie mi się obsługuje oscyloskopy stacjonarne za pomocą dołączonych aplikacji (z poziomu komputera). Oprócz tego: "Szerokość pasma 20 MHz, 2 kanały Częstotliwość próbkowania 48 MS/s w czasie rzeczywistym" Pytanie czy 48Ms/s to na każdy kanał, czy 48Ms/s przy jednym pracującym kanale, a przy dwóch to po...
No i multimetr mógł Cię zgubić w tym przypadku. Trzeba było badać pod obciążeniem Rozumiem że masa też sprawdzona
Mam pytanie a zarazem prośbe. Czy ktoś mógłby mi napisać jak bada się oporność i ciągłość uzwojenia stojana i wirnika alternatora. Chodzi o dowolny typ alternatora. Proszę o pomoc. Za pomoc z góry dziękuje. Z Poważaniem Daniel
Potwierdzam wypowiedź elektronika6 ! Ważne, aby podczas ładowania nie przekroczyć napięcia 14,4V - to jest poczatek gazowania. Nowoczesne akumulatory BEZOBSŁUGOWE, a zwłaszcza żelowe lub niewylewne, nie tolerują gazowania, które powoduje utratę wody z elektrolitu (dolewanie destylowanej nie jest "załatwieniem sprawy", a do żelowych wogóle nie ma jak...
Radio zostało wymontowane dla badania po czym zostal wskazany alternator, dzisiaj miałem telefon z serwisu, że z alternatorm wszystko ok, pod każdym względem.
Witam Zazwyczaj ludzie podłączając minus wzmacniacza do karoserii w bagażniku robią to z oszczedności, bo kabel kosztuje. Otóż sprawa nie jest tak prosta jak sie na pozór wydaje... Podłączając nawet w najbardziej oczyszczonym z lakieru miejscu w bagażniku zawsze wystąpią jakieś spadki napięcia... zawsze nie zawsze to zalezy od faktycznej mocy pobieranej...
Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego Nie wolno w motocyklach odłączać akumulatora podczas pracy silnika! W zasadzie to regulator napięcia nie może pracować bez akumulatora. Bez niego masz takie krzaki w pomiarach. Jak podłączysz sprawny akumulator to okaże się że ładowanie jest w porządku. Alternatory trójfazowe w motocyklach...
Udowodnienie polega na przekonaniu faceta dokonującego przegląd, że wszystko jest w porządku. Ew. jak się ktoś uprze, to wcześniej z wszelkimi informacjami i pojazdem do TüV lub Dekry, wtedy konstrukcję wpisują w dowód. 1000x łatwiej będzie wpisać układ "po" alternatrze, niż zmianę regulatora alternatora, wtedy by się zaczęły badania za X setek lub...
Jeżeli diody w mostu były by uszkodzone np zwarte to nie zależnie od zapłonu aku rozładowałby sie do zera przez diodę i uzwojenie do masy .Kontrolka po zapaleniu gaśnie . Jest tak aku ma napięcie 12v przy wyłączonym zapłonie pomiar prądu pobieranego wynosi 0 .Po przekręceniu kluczyka prąd wzrasta na chwile do 6A kiedy uruchamia sie pompa paliwa a następnie...
(at)kwok Nie. To tak, jak by producent mebli badał maksymalną tolerancję wymiarów drzwi i zawiasów, by na koniec do tego badać maksymalną tolerancję współpracy obydwu tych części. Efektem końcowym miałoby być zapewnienie, że drzwi szafy będą proste i będą jednocześnie prawidłowo się otwierać i zamykać. Producentowi demontaż wałka mógł być potrzebny...
Sprawdź okablowanie, czy nie masz gdzieś przerwy, Opisz jak badasz to ładowanie bez aku? Z tego co wiem to można ubić alternator jak go uruchamiasz bez aku. Jakie masz napięcie gdy ładuje (niskie obroty)?
2. Dodatkowo zastanawiam się nad mocą samochodów. Przykładowo jeżeli wg producenta wynosi ona 100 KM co to tak właściwie oznacza? Czy jest to moc całkowita czyli tyle zostanie zamienionej energii w proporcjach 40% kinetyczna 60% cieplna. Czy może oznacza to że te 100 KM tylko energia kinetyczna a pozostałe 60% czyli 150 KM to energia cieplna. Na koniach...
Mam diodę wypiętą i dostęp do nóżek. Składa się z 2 części, jak na zdjęciu, i ktoś tam coś majstrował. Sprawdzałem ją multimetrem na badanie diod, ale mam tylko na Ω i nic nie pokazuje. Co może uszkodzić taką diodę na 1,1 A?
Tu chodzi o obciążenie i dlatego żarówką! Miernikiem badasz w stanie statycznym , a żarówką w stanie dynamicznym!
Jeśli chodzi o prądnice jaką mam to jest to alternator. Co ciekawe, jak podczas pracy silnika odłączę akumulator Dobra badaj mostek, i więcej tak nie rób
Hmnn no ja tutaj problemu nie widzę. Nawet elektownie atomową gdyby porządnie obciążyć to nie wyrobi bokami, a co dopiero alternator. Chcesz mieć miarodajny pomiar napięcia, badaj voltomierzem na zaciskach akumulatora. Każdy woltomierz ma gdzieś nadrukowaną, lub odciśniętą specyfikacje. Między innymi to ile może przekłamywać na + lub -. Masz coś takiego...
Początkowo czasem ładował, czasem nie. Potem ładował chwilami, jak się alternator młotkiem opukało. Mechanik wymienił diody, więc powinny działać. Szczotki w porządku. Prąd na przewodzie wzbudzającym jest. Początkowo kontrolka gasła po uruchomieniu silnika, ale ładowania nie było (badałem miernikiem). Co ciekawe kontrolka gasła też po odłączeniu kabla...
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Cenowo różnią się bardzo na + :D A co do jakości to różnie np jedni kupują chińczyki po dokładnej analizie widać że są bdb i nie dobiegają nawet po kontroli jakości stopów ale znaczna część to po prostu żenada i jednak wolał bym kupić dobry i nie płacić podwójnie bo kto skąpi ten dwa razy traci . Dodano po 4 Pracowałem u importera narzędzi oczywiście...
Będzie to oznaczać, w zależności od wyniku badania, czy regulator jest zasilany czy nie. Którą kostkę lutowałeś? Tą od alternatora?
Proponuję wymontować alternator i sprawdzić na stanowisku do badania alternatorów.Taki test to ok.5min. Te objawy wskazują na uszkodzony regulator.
Sprawdź potencjometr przepustnicy tak jak napisałem wcześniej. Napięcie na nim powinno rosnąć Płynnie!. Miernikiem cyfrowym, na nim widać przy bardzo wolniutkim otwieraniu przepustnicy jak się zmienia napięcie(lub opór przy odłączonej wtyczce na samym potencjometrze) prawie setna po setnej volta. Nie może być zadnych przerw-skoków!, bo to może powodować...
Diody sprawdzałem miernikiem ustawionym na badanie diod. Wszystkie 9 przewodzi tylko w 1 kierunku To sprawdzanie jest nic nie warte. Diody mocy w alternatorze sprawdzamy dużej mocy (np 55W) żarówką i akumulatorem, a nie miernikiem. Trzeba te 5A przynajmniej wymusić.
Czyżby wzbudzenie na wirnik w tych regulatorach AVR było zwykłym przebiegiem PWM. Stąd duży rozstrzał bez odciążenia (niskie wypełnienie) a z obciążeniem już ładnie się wygładza. Do autora a podłącz oscyloskop do szczotek wirnika (najlepiej byłoby badać prąd wirnika) czy faktycznie AVR podaje PWM na wirnik dla kontroli napięcia na wyjściu. Alternator...
Dostałem nowy alternator z regulatorem napięcia do mojego URSUS C330, ale zupełnie nie wiem co to za model i czy ma plus na obudowie, jak moja trzydziestka, czy może minus. Zwracam się z prośbą do szanownych ekspertów o pomoc. Z tego co udało się stwierdzić, wygląda na to, że alternator jest 6 diodowy. Badanie diod (badanie ciągłości obwodu) pokazuje...
Przypomnę tylko, że _yta_ kłóci się zawzięcie w tym temacie i wypowiadał się na temat zysków energetycznych. Owszem kolego nic się z powietrza nie bierze. Ale jaki widzicie techniczny problem pozyskania dodatkowej energii z alternatora ? Sama zmiana żarówek na led to niesamowity zysk, który może być przeznaczony na elektrolizę. To wiem z autopsji ponieważ...
Jakiś trol forumowy. Może pracę naukową pisze. Raczej pseudonaukową jeżeli miałaby być techniczna. Chyba, że chodzi o psychologię i reakcję użytkowników forum technicznego na wpisy pozbawione sensu. Taka praca naukowa miałaby sens i ten temat jest badaniem do ewentualnej analizy zachowań społecznych na bzdury techniczne.
dzięki za rady. a jeśli chodzi o ten alternator to jaki jeszcze pomysł macie na sposób badania nim mocy?? ewentualnie momentu obrotowego? bo istnieją tego typu hamownie z ułożyskowanym alternatorem.Do alternatora przymontowany jest pręt który pod wpływem pracy alter. dociska wagę i wskazuje pewną wartość z czego wyliczany jest moment. Z tym że rozwiązanie...
Aby szanowna osoba raczyła skorzystać z frumowej wyszukiwareczki, bo problem tych alternatoreczków był na tym forumku tak zgłębiany, jak piękna laska na badaniu u ginekologa.
Witam, nic co mogłoby wzbudzić uwagę. Ale zauważyłem, że mam problem z ładowaniem. I tu upatruję zbliżenie się do sedna sprawy. Na razie to badam. Reg. załącza się dopiero przy 2.5 tyś obrotów, dlatego mój typ padł na (nie wiem jak to się fachowo nazywa) sprzęgiełko koła pasowego alternatora? Co Wy na to? Pozdrawiam Serdecznie darek
Niezależnie od obrotów tyle to wiem że na wolnych obrotach to prawie nie ma ładowania Ja podpinam miernik do aku [miernik w środku auta a kable podłączone wprost do aku] i badam napięcie w trakcie jazdy pamiętaj że w 126p jest tylko alternator 34A a nie jak w nowoczesnych autach 90A
A jak sklasyfikować diodę, która na mierniku zachowuje się normalnie, a badana żarówką 21W ma przerwę ? ;) Zresztą co to za różnica, jak uszkodziła się dioda, jak cały mostek i tak jest do wymiany
Witam . Do Tiger oraz innych : symbol " dioda " służy takze do badania ciagłości obwodów elektrycznych. Pozdrowienia.
A jak pierścienie ślizgowe wirnika,nie mają schodów?a łożyska na wirniku?Regulator odpada,skoro wymiana nic nie dała.Można domowym sposobem sprawdzić izolację stojana po odlutowaniu od diód i wirnika po wyjęciu.Potrzebna żarówka 60W/230 V,kostka zaciskowa,przewód z wtyczką i przewody od miernika-wykonujemy połączenie szeregowe żarówki z badanym elementem...
... podniosły by się obroty a co się z tym wiąże napięcie więc prądnicę trzeba by nawinąć grubszym drutem ... To nie tak! Podniesienie napięcia nie wymaga grubszego drutu, grubość drutu jest związana TYLKO z poborem PRĄDU, a nie napieciem. Moc to iloczyn: napięcie razy prąd. Napięcie zależy od obrotów i ilości zwojów, a (dozwolony) prąd zależy od przekroju...
Nie wiesz jak się sprawdza amperomierze? Daj badany i multimetr szeregowo i porównuj wskazania.
Na laboratoriach z maszyn badałem maszyne synchroniczną 3 fazową (dla nie wtajemniczonych to to samo co alternator tyle że bez prostowania) Z tego co pamiętam (bo nie mam już protokołów) to taka maszyna pracując jako prądnica przy prędkości obrotowej ok 1300 obr/min dawała napięcie 3 fazowe o częstotliwości 50Hz więc nie wiem skąd kolega Jafo wziął...
badać alternator komputer badać stabilizator badać wysokość
ustawić podajnik pellet zadania tranzystor bipolarny zamrażarka czujnik temperatury amica
ue40d6100 ustawienia fabryczne rejestrator reset
Renowacja felg aluminiowych 17" – stan oddania, przetarcia, opony, demontaż Regeneracja felg aluminiowych 17" – czy naprawiać komplet czy tylko uszkodzone?