Jezeli widzisz na wskazniku zegarowym w aucie , w trakcie jazdy wartosc 0,2 to jest to dobra wartosc cisnienia oleju. W/g Morawskiego jezeli rozgrzejesz silnik do temp 80+/_ 5 stopni , to zegar cisnienia powinien wskazac : przy obrotach wolnych tj. 850obr/min cisnienie 0,1 Mpa przy obrotach rzedu 3500obr/min cisnienie oleju nie powinno przekroczyc wartosci...
Na korbach musi być zamontowany element rozbryzgowy i on musi dostać do oleju ale korba nie może się zanurzać. Bagnet (obudowa) musi iść powyżej stanu oleju ale sam bagnet dostawać do oleju. Do oleju normalny odpowietrznik z siatką i zbiorniczkiem. Dość fajna jest skrętka co szła do Maluch, Poloneza na odpowietrzeniu skrzyni korbowej.
Taka biała maź na korku i bagnecie to nie koniecznie wina uszczelki pod głowicą. Po prostu olej miesza sie ze skroplona parą wodną z atmosfery i tworzy emulsję. Gdy rozgrzejesz silnik to woda powinna odparować z oleju maź powinna zniknąć. Przez rozgrzanie silni myślę o przejechaniu kilkudziesięciu kilometrow z predkościa 80-90km i większą, ta maź wchlania...
Zaplon byl wielokrotnie sprawdzany i wszystko jest w porzadku, autko pracuje równiotko zarowno na benzynie jak i na gazie. Zapala takze dobrze. Zauważyłem także jakby mały ubytek oleju na bagnecie w porównaniu z początkowym stanem. (Spadek poziomu oleju o jakies 3mm).
Co rozumiesz przez "temperaturę silnika"? Normalna temperatura _cieczy chłodzącej_ to 94-96 *C w układzie panuje lekkie nadciśnienie, więc temperatura może nawet przekroczyć 100 *C. Czujnik temperatury od wskaźników (ten przy bagnecie oleju) pasuje ponoć z Poloneza (w tej chwili masz tam wkręcony czujnik bimetalowy, sterujący kontrolką przegrzania silnika),...
BONO trochę niefortunnie ten odolejacz masz zainstalowany, za blisko wylotu powietrza moim zdaniem, będzie się grzał, poza tym wygląda mi to na odwadniacz + reduktor a to już w ogóle tam nie pasuje, nie powinno tam być (mogę się mylić, ale wygląda mi na odwadniacz z reduktorem) co do oleju to możesz śmiało wlać najtańszego 15w40 można od biedy dać trochę...
zawsze mozesz najnormalniej wyjac "bagnet" i zobaczyc czy nie widac na oleju zadnych oczek w stylu oka na rosole - bedzie to borygo, innym sposobem jest sprawdzenie komprasji (wkrecamy czujniczek na miejsce swiecy i odlaczamy przew. wysokiego napiecia od cewki. Czujniki temperatury sprawdzisz za pomoca miernika z funkcja mierzenia rezystancji :) Jezeli...
silnik praktycznie ten sam co w polonezie, uszczelka glowicy, to wrazliwa czesc, ale zrobiona prawdlowo trzyma. przy kupnie sprawdz czy w zbiorniczku wyrownawczym nie jest "rosol" i czy na bagnecie od oleju nie ma smietany, jak nie to uszczelka jest ok. co do deszczu wpadajacego przez szyby, to zalozylem owiewki i po problemie. moim zdaniem samochod...
Witam ponownie ,jednak to uszczelka pod głowicą,sprawdzałem olej z bagnetu ale jak odkręciłem korek od wlewu oleju to szok,pól centymetrowa warstwa białej mazi na ściankach i korku,zadzwoniłem do mechanika który zawsze miał tanie usługi ale to jednak koszt,300 wymiana uszczelki 120planowanie głowicy czy jakoś ,płukanie silnika 2-3razy plus nowy płyn...
Wszystko jast w porządku. Kontrolka zapala się na kilka sekund w celach diagnostycznych.Jeśli nie gaśnie to coś jest nie tak. U mnie zapalała sie w czasie jazdy w nieregularnych odstępach czsu i jak sie pózniej okazało miałem przetarty przewód od cewki zapłonowej. Przetarł się o bagnet poziomu oleju. po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy. a...
rzeczywiście, w sprawie ciśnienia nieporozumienie z mojej winy, jeśli chodzi o wyniki badania komputerem, to całkiem zgłupiałem - program prawidłowo pokazuje napięcie podpiętej zamiast sondy bateryjki, ale na zimnym nieruchomym silniku napięcie sondy ---- 0,35V, ( sonda jest nowa, łączona rurkowym konektorem). po uruchomieniu napięcie oscyluje pomiędzy...
Witam. Co do koloru oleju to jeszcze małe spostrzeżenie już od lat. Trafiło się w karierze domorosłego mechanika/wymieniacza oleju kilka opli jakiś chevrolet bo jest w rodzinie i był lanos. Czyli praktycznie jedna grupa. Zastanawiało mnie zawsze że olej inaczej pachniał i miał kolor brązowy a nie czarny jak w innych - oczywiście benzynowe i benzynowo...
Nie mam siły już dzisiaj chyba, od 11/12 do 16(około) w nim grzebałem, silniczki krokowe wsadziłem wiadereczko z ropą i do roboty.. Przerobiłem dolot (rura do filtra miała dziury jakby.. ogólnie nie była zbyt szczelna), przeczyściłem gaźnik - razem z wtryskiwaczem, poustawiałem zawory (dwa zawory miały luz, szczególnie zawór wydechu na 4cylindrze miał...
Ja zalałem Gulfa 5w30 A5 do mojej megane II 1.6, poprzedni właściciel w Holandii lał przeważnie Elfa 10w40 z wymianą co 10-12 kkm (faktury z serwisów). niestety mnie przypadło wymienić rozsypane KZF. Oleju mi praktycznie nie ubywa (każdy silnik trochę oleju bierze), na bagnecie ubytki niezauważalne. Jeżdżę głownie na krótkich dystansach 8-10 km i olej...
Powiem Wam Panowie, że w tym jest sens. Jeździłem Fordem Sierrą z silnikiem 2.0 8V potem Polonezem 1.6, potem Roverem 820 z silnikiem 2.0 16V, obecnie mam fiata Bravę z silnikiem 1.2 16V. W żadnym z tych aut nie przykładałem wagi do wymiany oleju. Każdym przejechałem ponad 100.000 km. Z silnikiem nie było nic robione. W polonezie nie pamiętam bym wymieniał...
HM no jak dla mnie to walnięty czujnik temperatury w chłodnicy :) . Często tak bywa . Sprwdz czy kable od wentylatora i czujnika sa całe (mi sie przerysowały o alternator i wypalił sie czujnik) . Hm co dalej , to napewno wywal czujnik . Mozna zastosować od poloneza jeśli beda dobre gwinty bo on włącza sie dość wcześnie (chyba przy 80 stopniach ) . Jeśli...
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Witam, chciałbym bardzo ale to bardzo podziękować koledze <rbiesiada> za bardzo dokładną i wyczerpującą odpowiedź, jednak są na tym forum ludzie którzy chcą pomóc wiem że nie jesteś wszech wiedzącym absolutem ale Twoje wypowiedzi widzę że mają sens i wiesz co piszesz tak jak wtedy z tymi hydraulicznymi popychaczami w tym przecudnym silniku. To...
bagnet oleju rurka bagnet oleju dymek bagnet oleju
kanały satelitarne astra odkurzacz dyson problemy samsung reset hasla
kabel brake radio cyfral cosmo
Najlepszy router LTE do Ryni – Huawei B535, ZTE MF286D, TP-Link MR600, antena MIMO Gigaset A120 – brak wyświetlania, martwy ekran, diagnoza i naprawa słuchawki DECT