Jezeli widzisz na wskazniku zegarowym w aucie , w trakcie jazdy wartosc 0,2 to jest to dobra wartosc cisnienia oleju. W/g Morawskiego jezeli rozgrzejesz silnik do temp 80+/_ 5 stopni , to zegar cisnienia powinien wskazac : przy obrotach wolnych tj. 850obr/min cisnienie 0,1 Mpa przy obrotach rzedu 3500obr/min cisnienie oleju nie powinno przekroczyc wartosci...
Na korbach musi być zamontowany element rozbryzgowy i on musi dostać do oleju ale korba nie może się zanurzać. Bagnet (obudowa) musi iść powyżej stanu oleju ale sam bagnet dostawać do oleju. Do oleju normalny odpowietrznik z siatką i zbiorniczkiem. Dość fajna jest skrętka co szła do Maluch, Poloneza na odpowietrzeniu skrzyni korbowej.
Zaplon byl wielokrotnie sprawdzany i wszystko jest w porzadku, autko pracuje równiotko zarowno na benzynie jak i na gazie. Zapala takze dobrze. Zauważyłem także jakby mały ubytek oleju na bagnecie w porównaniu z początkowym stanem. (Spadek poziomu oleju o jakies 3mm).
Co rozumiesz przez "temperaturę silnika"? Normalna temperatura _cieczy chłodzącej_ to 94-96 *C w układzie panuje lekkie nadciśnienie, więc temperatura może nawet przekroczyć 100 *C. Czujnik temperatury od wskaźników (ten przy bagnecie oleju) pasuje ponoć z Poloneza (w tej chwili masz tam wkręcony czujnik bimetalowy, sterujący kontrolką przegrzania silnika),...
Taka biała maź na korku i bagnecie to nie koniecznie wina uszczelki pod głowicą. Po prostu olej miesza sie ze skroplona parą wodną z atmosfery i tworzy emulsję. Gdy rozgrzejesz silnik to woda powinna odparować z oleju maź powinna zniknąć. Przez rozgrzanie silni myślę o przejechaniu kilkudziesięciu kilometrow z predkościa 80-90km i większą, ta maź wchlania...
BONO trochę niefortunnie ten odolejacz masz zainstalowany, za blisko wylotu powietrza moim zdaniem, będzie się grzał, poza tym wygląda mi to na odwadniacz + reduktor a to już w ogóle tam nie pasuje, nie powinno tam być (mogę się mylić, ale wygląda mi na odwadniacz z reduktorem) co do oleju to możesz śmiało wlać najtańszego 15w40 można od biedy dać trochę...
silnik praktycznie ten sam co w polonezie, uszczelka glowicy, to wrazliwa czesc, ale zrobiona prawdlowo trzyma. przy kupnie sprawdz czy w zbiorniczku wyrownawczym nie jest "rosol" i czy na bagnecie od oleju nie ma smietany, jak nie to uszczelka jest ok. co do deszczu wpadajacego przez szyby, to zalozylem owiewki i po problemie. moim zdaniem samochod...
zawsze mozesz najnormalniej wyjac "bagnet" i zobaczyc czy nie widac na oleju zadnych oczek w stylu oka na rosole - bedzie to borygo, innym sposobem jest sprawdzenie komprasji (wkrecamy czujniczek na miejsce swiecy i odlaczamy przew. wysokiego napiecia od cewki. Czujniki temperatury sprawdzisz za pomoca miernika z funkcja mierzenia rezystancji :) Jezeli...
Witam ponownie ,jednak to uszczelka pod głowicą,sprawdzałem olej z bagnetu ale jak odkręciłem korek od wlewu oleju to szok,pól centymetrowa warstwa białej mazi na ściankach i korku,zadzwoniłem do mechanika który zawsze miał tanie usługi ale to jednak koszt,300 wymiana uszczelki 120planowanie głowicy czy jakoś ,płukanie silnika 2-3razy plus nowy płyn...
Wszystko jast w porządku. Kontrolka zapala się na kilka sekund w celach diagnostycznych.Jeśli nie gaśnie to coś jest nie tak. U mnie zapalała sie w czasie jazdy w nieregularnych odstępach czsu i jak sie pózniej okazało miałem przetarty przewód od cewki zapłonowej. Przetarł się o bagnet poziomu oleju. po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy. a...
rzeczywiście, w sprawie ciśnienia nieporozumienie z mojej winy, jeśli chodzi o wyniki badania komputerem, to całkiem zgłupiałem - program prawidłowo pokazuje napięcie podpiętej zamiast sondy bateryjki, ale na zimnym nieruchomym silniku napięcie sondy ---- 0,35V, ( sonda jest nowa, łączona rurkowym konektorem). po uruchomieniu napięcie oscyluje pomiędzy...
Witam. Co do koloru oleju to jeszcze małe spostrzeżenie już od lat. Trafiło się w karierze domorosłego mechanika/wymieniacza oleju kilka opli jakiś chevrolet bo jest w rodzinie i był lanos. Czyli praktycznie jedna grupa. Zastanawiało mnie zawsze że olej inaczej pachniał i miał kolor brązowy a nie czarny jak w innych - oczywiście benzynowe i benzynowo...
Nie mam siły już dzisiaj chyba, od 11/12 do 16(około) w nim grzebałem, silniczki krokowe wsadziłem wiadereczko z ropą i do roboty.. Przerobiłem dolot (rura do filtra miała dziury jakby.. ogólnie nie była zbyt szczelna), przeczyściłem gaźnik - razem z wtryskiwaczem, poustawiałem zawory (dwa zawory miały luz, szczególnie zawór wydechu na 4cylindrze miał...
Ja zalałem Gulfa 5w30 A5 do mojej megane II 1.6, poprzedni właściciel w Holandii lał przeważnie Elfa 10w40 z wymianą co 10-12 kkm (faktury z serwisów). niestety mnie przypadło wymienić rozsypane KZF. Oleju mi praktycznie nie ubywa (każdy silnik trochę oleju bierze), na bagnecie ubytki niezauważalne. Jeżdżę głownie na krótkich dystansach 8-10 km i olej...
HM no jak dla mnie to walnięty czujnik temperatury w chłodnicy :) . Często tak bywa . Sprwdz czy kable od wentylatora i czujnika sa całe (mi sie przerysowały o alternator i wypalił sie czujnik) . Hm co dalej , to napewno wywal czujnik . Mozna zastosować od poloneza jeśli beda dobre gwinty bo on włącza sie dość wcześnie (chyba przy 80 stopniach ) . Jeśli...
Powiem Wam Panowie, że w tym jest sens. Jeździłem Fordem Sierrą z silnikiem 2.0 8V potem Polonezem 1.6, potem Roverem 820 z silnikiem 2.0 16V, obecnie mam fiata Bravę z silnikiem 1.2 16V. W żadnym z tych aut nie przykładałem wagi do wymiany oleju. Każdym przejechałem ponad 100.000 km. Z silnikiem nie było nic robione. W polonezie nie pamiętam bym wymieniał...
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Witam, chciałbym bardzo ale to bardzo podziękować koledze <rbiesiada> za bardzo dokładną i wyczerpującą odpowiedź, jednak są na tym forum ludzie którzy chcą pomóc wiem że nie jesteś wszech wiedzącym absolutem ale Twoje wypowiedzi widzę że mają sens i wiesz co piszesz tak jak wtedy z tymi hydraulicznymi popychaczami w tym przecudnym silniku. To...
bagnet oleju rurka bagnet oleju dymek bagnet oleju
wymienić żarówka podświetlić unitra r8040 czujnik papieru
podłącznie awaryjne budynku zasilacz serwerowy zalaczenie
Jak dotrzeć głowicę w skuterze 4T 80 ccm? TG789vn Technicolor - Router z funkcjami VoIP