Poczytałem o tej firmie, to są baterie premium. Pewnie mają po 10 lat dla tego je wyprzedają. Ale napięcia są wzorowe na ogniwach. Trzeba będzie podłączyć baterie pod instalację fotowoltaiczną i sprawić ile rzeczywiście dają. Mam taką przetwornicę DC/AC na 3kKW, zakres działania 200-400V już ją podłączałem pod priusa, działa bez zarzutów. Docelowo magazyn...
Witaj Ruszyłem z tematem i naprawa przeszła pomyślnie. Wszystko działa. Zakupiłem wcześniej czujnik kąta skrętu i gdy przyszły cieplejsze dni wziąłem się za robotę. Opiszę to jak najbardziej szczegółowo jak to zrobiłem. Najpierw przygotowałem potrzebne narzędzia i zapakowałem je do bagażnika. Potem pojechałem w takie miejsce które jest równe, płaskie...
Witam, Zgodnie ze specyfikacja Toyota Prius ma baterie NiMH. Co sie dzieje, z takimi bateriami jesli samochod nie jest uzywany przez dluzszy czas? W ofercie dealera jest samochod wystawowy, nieuzywany, nieeksploatowany niemal dwa lata. Chcialbym kupic ale sie waham, kompletnie nie znam sie na bateriach, akumulatorach. Z gory dziekuje za porade.
Prius II, 2008, 2 klucze oryginalne. Objawy: raz otworzy/ zamknie z bagażnika, raz tylko z drzwi kierowcy, czasem działa keyless, czasem nie, czasem zapala się lampka w kabinie ale nie otwiera. Działa odpalanie z przycisku (obu kluczami, nawet bez wkładania do gniazda). Baterie w kluczach nowe. Problem dotyczy obu kluczy. Nie ma błędów w ECU (sprawdzone)....
Jestem w posiadaniu dwu baterii składających się z 28 ogniw każda. Są to baterie do toyota prius 3. Chciał bym wybrać jak najlepsze ogniwa z tych dwóch i złożyć jedną jak najlepszą. Mój pomysł jest następujący: 1) Ładuję baterie zamontowaną w aucie do poziomu w którym aplikacja DR Prius chciała by rozpocząć test baterii i wyłączam auto oraz demontuję...
I co przez to osiągniesz? Zakatujesz baterie błyskawicznie.
Nie zmienia to faktu że regulatory PWM po prostu "katują" akumulatory w wyniku czego ich żywotność drastycznie spada. Mam na oku dwa kontrolery , ale nie wiem który wybrać. Z biegiem czasu chce powiększyć swoja instalacje i myślę nad innym falownikiem off grid-owym By móc ładować Toyotę Prius plug in 3 generacji posiada bardzo mała baterie starczającą...
10 letnia hybryda jest nie mniejszą "miną" niż 10 letni diesel. Prius jest bezawaryjny ale nie jest jednak niezniszczalny. 10 letni samochód zacznie się psuć, a w przypadku usterki hybrydowego układu napędowego nie usuniesz jej w pierwszym lepszym warsztacie. Jeśli już uda Ci się znaleźć warsztat który się podejmie naprawy, może się okazać że jest oddalony...
W sumie największy wydatek to skrzynia biegów - w niej siedzą te wszystkie ustrojstwa, odzysk siły hamowania, silnik/silniki itp. Kolejna sprawa to inverter no i baterie. Al inverter to ok 1000$ Baterie z rocznego samochodu to ok 900$. Skrzynia ok 1400$
a tymczasem w Toyocie tanieją baterie. Testując ostatnio najnowszą odmianę Toyoty Prius, tzw. wersje Plug-in ,/na razie wyprodukowano 500szt,tylko do prezentacji i testów na całym swiecie,sprzedaz najwczesnej pod koniec przyszłego roku/,która po raz pierwszy posiada baterie litowo-jonową oraz mozliwosc doładowania z gniazdka /ładowanie do pełna w 1.5h...
Witam ponownie. Niczego nie proponuję a pokazuję wszystkim jak to wygląda z prądem i akumulatorem. Wielkość napięcia jako systemu zasilania jest pokazaniem jak prądy pracują jak łupią akumulatory wielkością prądu... Zależności mocy silnika i systemu napięcia można zobaczyć jak to wygląda jak to długo będzie pracowało jeździło... Zaś napiecie 180V to...
Laguna II z końca produkcji z silnikiem 2,0 lub 2,0T. Dobra blacha , bardzo komfortowy, bezpieczny i bardzo dobre, trwałe silniki do gazu. Dobre to te silniki owszem były, ale jak miały przebiegi poniżej 400 kkm. Na forum laguny fani tego modelu przekonują, żeby odpuścić szukanie, bo nic z silnikiem 2.0 Turbo w dobrym stanie się nie znajdzie, a jeśli...
Mam ostatnio ciekawe doświadczenie w łączeniu zupełnie różnych baterii. Jedna to NIMH padnięta bateria priusa 300V pojemność nie znana pewnie około 500Wh i druga LIfipo4 330V około 8,4kWh. Przy łączeniu równolegle, bateria priusa gotowała się. Szło w jej kierunku nawet 27A Trwało to około 3 tygodni aż pewnego dnia baterii zsynchronizowały się. Słabo...
Witam. Prośba do forumowiczów obcującymi z hybrydami. Jestem posiadaczem Priusa III Gen. z 2009 roku. Przebieg 200 tys km. Podczas jazdy zapalił się check i auto przeszło w tryb awaryjny, silnik spalinowy pracował cały czas. Po sprawdzeniu okazało się że wywaliło błąd baterii P0A80. Aplikacja Dr. PRIUS wykazała zbyt dużą różnice SOC (41%) na blokach...
Witam, 14V i GND to jasne. Silnik ten wygląda jak silniki stosowane w kserokopiarkach. Tam podaje się zasilanie oraz sygnał prostokątny dla ustalenia prędkości pracy oraz zero-jedynkowo sygnał start stop. Jeśli są analogie to SI u Ciebie zwierane do masy to będzie start, a sieczka 0-5V na FP zadaje prędkość obrotową.
Dziękuję za tą garść bezużytecznych informacji, ale pytałem o konkretne liczby, noty katalogowe etc. Internet Ci wyłaczyli ? Poszukać, że np bateria HV do Priusa I i II generacji ma 6,5 Ah przy 288 V i składa się z 40 ogniw 7,2 V NiMH. Zbyt roszczeniowy jesteś Kolego.
W USA są już firmy specjalizujące się w regeneracji baterii np. do Priusów. Cena takiej usługi to ok 1/4 ceny nowego zestawu baterii (ale to wciąż ok 1000USD).
Może kogoś zainteresuje, teraz można tu w polsce kupić tanio gotowe magazyny energii 2.7kW/h za niecałe 580 zł z wbudowanym BMS. Produkt firmy sonnen, niemecka firma, solidne. Używki ale wydaje się że w dobrym stanie. na razie testuję więc nie mogę nic powiedziecie. Będę z tych elementów robił baterię do priusa
Witam, mam baterię od samochodu Prius , składa się z 38 modułów połączonych szeregowo, każdy moduł jest z 6 ogniw NiMH 1,2V. Cała bateria przyjmijmy to 300V. Trzeba zrobić układ, który będzie sygnalizował w czasie ładowania całej baterii (300V) przeładowanie w rozbiciu na poszczególne dwa moduły (załóżmy dla uproszczenia 16V), a przy wyładowywaniu sygnalizował...
Prius robi z baterii kondensator, więc ona traci właściwości prawdziwej baterii Mógłbyś rozwinąć temat?
Gdy ładuję baterię w swoim priusie pod czas jazdy, to falownik też czasem się zawiesza od przeciążenia ale za zwyczaj sam się resetuje i włączą się ponownie, po prostu chińskie badziewie. Gdy przeciążam polski falownik zrobiony rękami i głową to nic się nie zawiesza bo tam nie ma żadnej logiki więc falownik tylko zwalnia czyli obniża napięcie.
Nr z katalogu IC wskazują że takie są tylko w Priusie. Zapewne dlatego że ciężkie baterie są z tyłu. toyota 48231-47040 lesjofors 24671648
Zgadza sie, w priusie oba przewody sa dobrze izolowane w pomarańczowych pancerzach aż do przetwornicy falownika. Jest nawet pomiar upływności do masy , gdy sie pojawi komputer sygnalizuje odpowiedni błąd. W czasie normalnej eksploatacji zagrożenie jest minimalne, mniejsze niż w domu, gdzie kable sieciowe czesto łapiemy, np. kosząc trawnik ;) Jednak...
Cześć. Może odpowiedź cię zadziwi, ale czy masz płatną wersję aplikacji Dr. Prius? W darmowej możesz tylko podglądać pracę baterii w czasie rzeczywistym. Badanie stanu baterii i jej pojemności w aplikacji darmowej jest jako demo przykład, jak to działa, a nie odczyt rzeczywisty.
Przecież to sterta złomu - chcesz gablotę - kup Toyotę :D , albo raczej Lexusa, powinien się w tej kasie zmieścić. Ewentualnie Priusa. Obecnie baterie HV w Polsce nie stanowią problemu.
Baterie: 30*1kWh -> 99000zł Agregat: 10kW -> 9000zł Ładowarka: 22kW -> 4000zł Brakuje jeszcze czegoś, do połączenia baterii z ładowarką, ale tu moja wiedza się kończy. Ktoś podpowie? Referencje: https://allegro.pl/oferta/prius-plus-bat... https://allegro.pl/oferta/agregat-genera...
Ja bym sobie za ~10kzl wyszukał Toyote Prius, a resztę przeznaczyl na baterie HV z rozbitka, bo w takim jak wspomniałem oryginalna bedzie na zdechnieciu. W Priusach gen II i III nie psuje się dosłownie NIC. Sam mam wiec wiem :D ale tez i odszczepieniec jestem. Jak sie poszuka, to się znajdzie.
BMS własnej konstrukcji. Jak się mówi, potrzeba matką wynalazku. Tym tematem, chciałem jedynie nakreślić jak się dochodzi do wynalazku. Nie udostępniam żadnych schematów, nie udzielam porad i niczego nie sprzedaję. Parę lat temu kupiłem priusa. Jest to agregat prądotwórczy na kółkach, bonusem do tego jest to, że można nim się poruszać i dojechać tam,...
Najlepiej wziąść zestaw od priusa ,bateria 2 tysie, + przód 5 tysi+ falownik 2 tysie. Ale po co lepiej Jezdzić na LPG. Przynajmniej naprawy nie są tak kosztowne jak w elektryku. Albo sama bateria + silnik prądu stałego jakiś tam, napędzający bezpośrednio wał pędny.
Pomysł jest błędny od samego początku. Przy takiej ilości ogniw połączonych szeregowo nie sposób uniknąć całkowitego rozjechania się parametrów ogniw po kilkunastu ładowaniach/rozładowaniach a budowa balansera, który miałby zrównoważyć 228 ogniw graniczy z cudem. Bateria zbudowana jest z 38 modułów , w każdym jest 6 zintegrowanych nie rozbieralnych...
Nigdy w życiu nie naprawiałem hybrydy (i nie zamierzam, bo się na tym nie znam*), ale ciekaw jestem jaki jest koszt wymiany akumulatorów w takim np. Priusie, po powiedzmy 3 latach eksploatacji *Jestem autoryzowanym serwisantem Silcona, i wiem ile kosztują baterie do ups-a, takiego powiedzmy 5KVA
Zadaniem moim jest zrobić aktywne doładowanie ich w czasie jazdy ! Nie o Priusa ani inne ( Perpetum-mobile ) tu chodzi , tylko po chłopsku - żeby ta ładowarka spełniała rolę alternatora dla akumulatorów bazowych ! Jak alternator w pojazdach spalinowych ! Teraz rozumiem że kolega nie wie ze nie można ładować bateri jednocześnie czerpiąc z nich prąd,...
W Priusie produkowanym od 2004 nie ma możliwości ładowania akumulatora hybrydowego z zewnętrznego źródła napięcia. Wersja Plug In z możliwością ładowania baterii z gniazdka zostanie wprowadzona do seryjnej produkcji w 2012 roku.
Dlatego transoptory (który chcesz zastosować) pozwalają Ci na zbudowanie mikromodułów na każde ogniwo (transpotor + jakieś rezystorki, itp), a wyjścia transoptorów już wspólnie do mikrokontrolerów. W ten sposób transoptory działają niezależnie na każdym ogniwie 15V a na wyjściu mają wspólną, masę i podłączone do 2 mikrokontrolerów zasilanych np.5V....
A dlaczego nie zastosujesz układu okresowego ,,odświeżania" akumulatora 12 VDC z baterii WN (trakcyjnej ) pojazdu ? Odpowiednia przetwornica step down i jakiś timer. Bateria trakcyjna ma olbrzymia pojemność w stosunku do pomocniczej. Ciekawe rozwiązanie zrobiono w Priusach gen. I. Tylko tam działało to w druga stronę. Można było podładować i uruchomić...
(at)Rezystor240 Na marginesie, wiesz jak w Priusach gen. I i II Japończycy rozwiązali problem samorozładowania się baterii HV podczas długotrwałego postoju? Bo w Priusie silnik spalinowy jest odpalany z głównego silnika elektrycznego i nie ma rozrusznika. Ano, wsadzili do bagażnika przetwornicę step - up z 12 VDC na 320 VDC, uruchamianą specjalnym...
Po pierwsze, ogniw do tych baterii HV wszędzie pełno (AliExpress) Ebay.......Po drugie, zweryfikować ,,cele" czyli te 7,2 woltowe ,,pałki", które padły a które nie, celem umniejszenia kosztów? Po trzecie, jest rozwiązanie pod nazwą ,,Battery Jockey :D " które polega na zastosowaniu przetwornicy z 12 VDC na te ,,hybrydowe 300VDC" i wspomaganie tym zdychającej...
Dzisiaj wracając z pracy, o czymś takim pomyślałem. Samochód spalinowy hamując, ładuje dodatkowy akumulator (baterie). A gdy samochód rusza (rozpędza się), silnik elektryczny się załącza i pomaga silnikowi spalinowemu. Czyli akumulator podczas hamowania jest ładowany, a podczas ruszania rozładowywany. Doszukuje się w tym oszczędności w paliwie. I dobrze...
Niektórzy właściciele Priusów używają ich jako generatorów awaryjnych w kryzysowych sytuacjach. https://invertersrus.com/prius-power-inv... http://www.aprs.org/FD-Prius-Power.html Na pewno będzie wydajniejszy niż alternator. Z tym że podłączałbym się po stronie baterii HV, używając jej jako bufora. Ale to raczej rozwiązanie na incydentalne przypadki.
Po rozebraniu fizycznie okazuje się mieć 5.5Ah pojemności a wg producenta wystarcza to niby na pokonanie 400km... Coraz więcej tajemnic wyłazi na temat tych hybryd. Bzdura. Kilka kilometrów w trybie elektrycznym dla np. Priusa. Odróżnij może hybryde od auta czysto elektrycznego, co? Ale mam inne pytanie do kol. (at)PIMP_MY_RIDE-P1 - Po co to wszystko...
Raczej tkie właśnie są wszystkie materiały tak wskazują np: http://www.cleangreencar.co.nz/page/priu... pozdrawiam
(at)pabi2206 Co do Priusa, to skończyły się problemy z bateriami HV. Są firmy już w Polsce, wymieniajace poczególne cele po weryfikacji całości, więc koszty spadły znaczaco. Nie ma rozrusznika, alternatora, skrzyni biegow, a elektronika jest niemal bezawaryjna. Reszta to normalny samochod - klocki, tarcze, olej etc. Mialem kilka lat Priusa serii I,...
Witam forumowiczów Mam na dachu panele o mocy 1250W. Napięcie wyjściowe z paneli to około 150V, do tego mam podłączony inwerter MASTERVOLT soladin 1500 (on grid). Prąd który produkuje inwerter staram się spożytkować ale mimo to znaczna cześć jest przesyłana do sieci energetycznej. Nie mam licznika (Irlandia) który by liczył ile poszło do sieci energetycznej....
Po trzecie: ładowanie trwa koszmarnie długo dla kogoś kto chciałby w miarę sprawnie przejechać Polskę "od gór do morza", (prościej byłoby podjechać i szybko wymienić baterię na następne 100 km) Technika idzie znacznie szybciej do przodu, niż nawet najtęższe głowy z Elektrody są w stanie sobie wyobrazić ... :D Na rynku jest Toyota Prius Plug in, która...
:cry: Witam Szanownych Panow i po przeczytaniu calego tego forum(a zebralo sie sporo),postanowilem i ja cos dorzucic. A wiec tak.. Dla Pana Zbyszka ..Na Boga, czy to co pisze p._ita_ nie moze dotrzec ? nie ma mozliwosci w naszym Uniwersum uzyskania darmowej energii, dlatego tez wszelkie proby zbudowania perpetum mobile koncza sie niepowodzeniem lub...
Napięcie z sieci będzie "normalne", np. 400 kV, tak? Nie, to tylko 400 V. Może trochę z innej beczki. Kolega ma Toyotę Prius z 2014 roku. Naładowanie baterii rozładowanej w 75% zajmuje około osiem godzin. Nie jest to co prawda odpowiedź na Twoje pytanie, ale daje niewielki pogląd, jak długo trwa naładowanie samochodu elektrycznego (zasięg wynosi około...
Witam. Osobiście jestem zainteresowany magazynowaniem energii u siebie ale na obecnym etapie podjąłem decyzję o wstrzymaniu się z zakupem, gdyż faktycznie najtańszym magazynem póki co jest ZE. Jest mnóstwo pytań na które ciężko znaleźć odpowiedź nawet szukając w necie... ile kosztuje nowy zestaw baterii w samochodzie elektrycznym. Jaka jest faktyczna...
Cóż prius czy ta śmieszna honda (insight czy jakoś tak) pierwszej generacji to pionierzy w hybrydach. Inne firmy powinny się od nich uczyć...
zestaw w zasadzie zużytych baterii Jak zużyte, to czego od nich oczekujesz? Bo nie bardzo rozumiem w ogóle po co chcesz psuć swojego Priusa? Nie prościej podładować właściwy akumulator ?
W Priusach akurat powietrze do chłodzenia/grzania akumulatorów zasysane jest z okolic nóg pasażera. W którymś modelu jest kratka, i jak da się tam dużą reklamówkę z zakupami to można przegrzać baterię.
prius baterie prius akumulator prius bateria
lista kanał ariva dioda power mrugać niebieski załączanie alarmu pilota satel
electrolux ewt9125w electrolux ewt9125w
Common Rail: ciśnienie 2000 bar przy rozruchu, silnik gaśnie po 10 s – regulator ZME, czujnik Rail Dach Peugeot 207 CC opada i bagażnik się nie zamyka