Jedno pytanie - od kiedy auto elektryczne jest ekologiczne? Smrodzi ale w innym miejscu. Pyli szybciej ścieranymi tarczami, klockami hamulcowymi, oponami, asfaltem. Zawiera w sobie pakiety, które po zużyciu trafiają na hałdy w krajach dwudziestego świata. Wspomniane aku mają krótką żywotność, a ich wymiana jest bardzo droga. Lepiej po pięciu latach...
Pobór prądu rozgrzewa baterię.
Nie bardzo. Akurat te ogniwa to Li-ion od Nissana Leaf 2x 3,6V razem 7,2V. Dwa zestawy połączone w szereg dadzą 14,4V nominalnie 16,8V max to za dużo dla ładowarki i przetwornic.
Przyszłość bilansowania sieci chyba leży w wykorzystaniu baterii samochodów elektrycznych. W UK był pilotażowy program gdzie operator mógł sterować przepływem energii z/do samochodów w zależności od obciążenia sieci. Może rozliczenia przez net-billing w drugą stronę?
6 sekcji po 16 ogniw = 96 ogniw, każda sekcja oddzielny BMS 48V do kontroli i połączyć to wszystko szeregowo. Każde ogniwo będzie monitorowane niezależnie, anomalia któregokolwiek ogniwa rozłączy cały szereg przez BMS z danej sekcji. Do tego 6 balanserów na 48V. Moc odpowiednia do potrzeb. Chyba, że wykorzystać jakiś wysokonapięciowy fabryczny BMS,...
Bateria to bateria i tyle, jeżeli ogarniesz dokładne parametry tych baterii/ogniw zrobisz do tego odpowiednie sterowanie ładowaniem i rozładowaniem, oraz kontrolą całych tych procesów to dlaczego by nie używać ? Tylko trzeba to tak zrobić aby było to bezpieczne... co może być problemem.
Pożyjemy - zobaczymy. W każdym bądź razie będę robił wpisy do samego końca. Mojego lub jej! (Baterii)
Shai Agassi – szef koncernu produkującego elektryczne samochody uważa, że w ciągu najbliższych kilku lat będą one lepiej sprzedawane, niż pojazdy napędzane benzyną. "Nie oznacza to, ze ropa nie jest potrzebna, ale zaczynamy od niej odchodzić" powiedział Agassi, który kilka lat temu rozpoczął przedsięwzięcie pod nazwą Better Place. Istniejące samochody...
Tak, chcę wykorzystać baterię samochodu elektrycznego do awaryjnego zasilenia instalacji. Jest też opcja wykorzystania BMS instalacji hybrydowej. Zakres napięcia jest w dopuszczalnym przedziale, a z prądem BMS powinien sobie poradzić. Mimo wszystko chciałem mieć odrębny układ do tego.
Nie bójmy się mówić, że w samochodach są baterie rozruchowe, a w samochodach elektrycznych są baterie akumulatorów.
Ja zaś zupełnie niesłusznie przyczepię się do tego: "Projektowanie nowych leków Optymalizacja baterii do samochodów elektrycznych Badania nad fuzją jądrową Rozwój sztucznej inteligencji " Zapomnieli jeszcze dopisać do czego CIA, NSA i pentagon będą wykorzystywać taką technologię. Bo tam zastosowania znajdzie poza kolejnością.
Ciekawy układ, jak rozumiem całe ciepło produkuje T1 i nie potrzebuje on żadnego rezystora mocy w kolektorze? Czy próbowałeś tego w konfiguracjach typu np. 15S4P, czy tym podobnych? Można dać rezystor w kolektorze, w takiej wersji maksymalny prąd układu będzie ograniczony wartością rezystora, w rezystorze łatwej rozpraszać ciepło niż w tranzystorze...
Ciekawy pomysł z baterią z samochodu elektrycznego. Może taki akumulator wykorzystałbym w pewnym projekcie, ale tam przetwornica będzie z 2kW, chyba skorzystam z gotowca bo robić takiego "potwora" to wyzwanie. Pozdrawiam, A.
Rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi. Nie powiem, podoba mi się koncepcja wysokiego napięcia - odpadają kłopoty z dużymi prądami... Tu już można pokusić się o baterię z samochodu elektrycznego...
Przy 60kWh może dojść do różnych "atrakcji" tylko co wtedy na takiego składaka powie ubezpieczyciel? Dodano po 4 To niebezpieczna technologia w porównaniu do LifePo4 Zwróć uwagę, że to jeden z czołowych producentów baterii do samochodów elektrycznych, więc chyba jakoś tę technologię opanował.
Ja nie kombinuje tylko pytam jak powinnobyć. Instalacja w garażu 230V natynkowa. Będzie używana ładowarka 16A do ładowania baterii samochodu elektrycznego - 24kWh. Jeżeli należy zastosować kable 3x2,5 to takie zostaną założone. Cz gdzieś wspomniałem że chcę kombinować??
Jeśli masz napięcie 24V to kup sobie baterię używaną od samochodu elektrycznego i do tego BMS ,na pewno działać będzie dłużej i żelowe.
Ile wytrzyma bateria? Jaki koszt ewentualnej wymiany?
Dlaczego uważa się, że samochody elektryczne jednak nie są ekologiczne? Witaj na forum elektroda.pl, ElektrodaBot tutaj. Chociaż samochody elektryczne (EV) mają znaczące korzyści dla środowiska, w porównaniu z tradycyjnymi samochodami z silnikami spalinowymi, to jednak istnieją pewne argumenty przeciwko ich pełnej ekologiczności. Oto kilka z nich:...
Pytanie aktualne jaka jest sprawnosc AGMow jako magazyn. Zależy od zużycia. Nowe mają nawet okolice 90%, a w miarę starzenia rośnie rezystancja wewnętrzna i sprawność spada. Tylko żeby taka instalacja działała długo i bez problemów, nie możesz kupić byle jakich trupów ze złomowiska, ani nawet najtańszych nowych akumulatorów. To muszą być akumulatory...
to jest bateria 12S od samochodu elektrycznego , ok na pewno , wszystkie ogniwa są ok bo BMS pokazuje każde .. bardziej boję się czy np spadek napięcia np. na przewodach , połaczeniach nie wywołuje reakcji sterownika który ogranicza prąd .. nie wiem jak te sterowniki się zachowują gdy przyspieszam a układ nie jest wydolny prądowo , będę to sprawdzał...
Uważam że bezapelacyjnie. Obecne samochody elektryczne czerpią wiedzę z baterii do telefonów w przyszłości za pewne będą korzystać z fotowoltaiki
Są też filmy z Kanady z -30 degC oraz z Norwegii od Bjorna z -25degC (autora tego drugiego filmu). Wariat nawet w tej temperaturze spał w samochodzie w ramach testów (temperaturze na zewnątrz bo w środku miał włączone ogrzewanie) . Po za tym w tym filmie ze stanów zużycie było większe o ~20% - czyli zasięg o ~20% mniejszy a nie 1/5 oryginalnego. Dlaczego...
Witam Nie spotkałem się żeby energia hamowania lokomotyw elektrycznych była oddawana do baterii akumulatorów, zazwyczaj jeżeli jest zwracana to na sieć, lub tracona na oporach, bo ilość energi jaka jest zwracana jest dość duża , nawet kilka MW. Akumulatory w pociągach raczej używane są do zasilania automatyki, np opuszczanie podnoszenie pantografu,...
Czytałem kiedyś w Nature, że w baterii z litową (metaliczną) katodą gęstość energii jest podobna jak dla benzyny (podrzucić pdf? ciekawy, ale jest po angielsku) Gdyby to była prawda, bateria w samochodzie elektrycznym ważyłaby 50kg i starczałaby na przejechanie 1000km.
Witam, potrzebuję BMS do baterii Li-ion z samochodu elektrycznego (OUTLANDER III PHEV) 12kW, 300V, chciałbym ten zestaw podłączyć do falownika wysokonapieciowego Deye hybrydowy 15kW. Proszę o pomoc.
Widzę że dyskusja rozgorzała a ja właśnie stoję przed wyborem. Mam wyceny z pewnej znanej firmy na 45tys za 10kwp na falowniku Huawei. A druga lokalnej firmy na panelach longi plus Sofar za 41. Niestety kwestie techniczne są mi mało znane. Zaproponowano mi też zamiast Huawei inwerter hipontec ale ze względu na to że jest mało znany sprzęt dają mi to...
Chyba zapomnieli tylko poczcie nadmienić ze będą musieli częściej wymieniać zużywające się baterie :D
monic napisał: Na chwilę obecną mam takie połączenie jak w załączniku aku01 I to jest poprawnie. Dodano po 2 Przecież to to samo ! Nie to samo. W aku01 terminale są po tej samej stronie pakietu - co powoduje że na drugim pakiecie jest minimalnie mniejsze napięcie ze względu na rezystancję przewodów. W aku03 prąd w przewodach płynie "symetryczniej"...
Bzdura da się doładowywać podczas jazdy z zewnętrznej baterii umieszczonej w samochodzie. To działa.
Pytanie pozostaje więc aktualne: Poproszę o link opisujący technologię odzyskiwania litu z zużytych akumulatorów samochodowych ? A szukałeś sam w Internecie? Mogę poszukać bo gdzieś widziałem na YT ale chciałbym upewnić się że zadałeś sobie minimalny trud. Oczywiście i tak jak już napisałem nie ma dobrej technologi recykling-u lit-u z baterii litowo...
Raczej będą to sale wypełnione ogniwami podobnymi do tych stosowanych w samochodach. Raczej nie. W opisie podano, że chodzi o ogniwa Li-Ion. Chyba, że chodzi o samochody elektryczne? To wtedy tak, będą podobne. Jednak w nich stosuje się właśnie pakiety budowane z akumulatorów 18650. Witam Oczywiście miałem na myśli samochody elektryczne. Tak, ale te...
Nie jeździmy samochodami elektrycznymi bo baterie są jeszcze za słabe a same samochody za drogie. To jest jeszcze nowość, a każda nowość kosztuje i jest niedopracowana.
Myślę że jeszcze z 10 lat . Ale mimo wszystko wolę zostawić tak jak jest istniejącą instalacje i zrobić druga na ogrodzie niezależną off grid hybrydową aby mieć grzanie wody ,zasilanie klimatyzatora a w przyszłości baterie 30 KW z samochodu elektrycznego bo wiem że taką baterię będę miał za jakieś 2 lata . A więc jak na tą chwilę potrzebuje inwerter...
Zbyszek, na ile ci starcza bateria?
https://obrazki.elektroda.pl/2264564500_... Laik to może być w przedszkolu. Minimalny wiek na tym forum to 13lat. Czy fizyka i matematyka już była w szkole podstawowej. I nic więcej nie potrzeba. Typowe ogniwo stosowane w power banku ma 3,7V (nominalnie) a na wyjściu urządzenia masz 5V. Więc musisz przeliczyć na watogodziny. Pojemność...
Witam, Czy ktoś się orientuje które samochody elektryczne mają oryginalne baterie na ogniwach LiFePO4 ??
Wymiana baterii jest w praktyce niemożliwa jeszcze z jednego powodu. We współczesnym samochodzie elektrycznym bateria trakcyjna jest "opanowana" całkowicie przez BMS, który wyznacza na bieżąco rozmaite parametry: SOC, SOH, itd. Należałoby więc wymieniać baterie wraz z BMS'ami, potrzebna byłaby unifikacja kompletnych systemów, w szczególności komunikacji...
Witam mam samochód zdalnie sterowany, który potrzebuje grzałki do odpalania. Jest taki problem że posiadam grzałkę lecz nie posiadam ładowarki do niej. Mam starą ładowarkę do baterii od samochodu elektrycznego. Mam takie pytanie czy dało by się przerobić starą ładowarkę by ładowała grzałkę ? Niestety się nie orientuję jakie napięcie potrzebuje grzałka....
Grafenowe baterie już wkrótce mogą trafić do samochodów elektrycznych Tylko nie przewidzieli, że problemem nie są baterie, tylko to z czego mają być ładowane, czyli sieć.
Wiem, ze dałem za mało informacji lub niekompletne. Ogólnie chodzi mi o zaprojektowanie hybrydy, która składać się ma z: dom jako odbiór (mam przełącznik dwubiegunowy, który odcina sieć i wyprowadzoną wtyczkę do podłączenia zasilania zapasowego) Mam fotowoltaikę 10KW i wraz z nią chciałbym zrobić hybrydowy system zapasowy w dodatku z generatorem spalinowym...
Tak sobie trochę obserwuje ostatnie trendy i wydaje mi się iż samochody spalinowe w obecnym kształcie jednak znikną. Sposob komplikacji ich napędów osiąga poziom krytyczny. Jest bardzo złożony, wymaga złożonych czynności serwisowych a przy tym mimo wszystko potencjalnie awaryjny. Samochody elektryczne mają niezaprzeczalne zalety - proste i trwałe elementy...
Witam. Osobiście jestem zainteresowany magazynowaniem energii u siebie ale na obecnym etapie podjąłem decyzję o wstrzymaniu się z zakupem, gdyż faktycznie najtańszym magazynem póki co jest ZE. Jest mnóstwo pytań na które ciężko znaleźć odpowiedź nawet szukając w necie... ile kosztuje nowy zestaw baterii w samochodzie elektrycznym. Jaka jest faktyczna...
3,55 V wychodzi, że to jednak więcej rozładowane niż do 80%. Bardziej celowałbym w około 3,65 V. Masz na myśli jakąś konkretną baterię? Mam ogniwa od samochodu elektrycznego ale model nie ma znaczenia, bo technologia budowy i tak nie przewiduje jakichś drastycznych zmian, bo sama budowa wszechświata narzuca granice, których producenci baterii nie mogą...
Sumaryczna pojemność baterii wszystkich samochodów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych jest 24-krotnie większa niż pojemność sieci energetycznej. Czy ktoś pomyślał przed napisaniem takiej 'mundrości". Co to jest 'pojemność sieci'? Zwolnienie obrotów generatorów w elektrowni generuje sygnał ...Z kolei jeśli turbina kręci się zbyt szybko... Następny...
2 baterie połączone szeregowo mają pojemność taką jak jedna, czyli 7Ah. Baterię akumulatorów należy naładować i sprawdzić po wyjęciu z samochodu.
... 100 la temu były samochody elektryczne z bateriami akumulatorów litowo jonowych ... Czego to się można z internetu dowiedzieć 100 lat wow Hm, nie znalazłem w tym skądinąd zapewne sponsorowanym lewackim mózgotrzepowym artykule ani słowa, że 100 lat temu były stosowane w ówczesnych samochodach elektrycznych akumulatory litowo-jonowe(?). A wręcz przeciwnie,...
Jak na razie to samochody elektryczne , przepraszam za offtop , przypomniały mi bardzo stary kawał. Idzie ulicą facet z dwoma walizkami, podchodzi do niego drugi i pyta o godzinę. Gość odpowiada: jest 17,32 i 23 sek, mamy dzisiaj czwartek, słońce wzeszło o 6.35 . . . . . i podaje jeszcze wiele innych informacji. Ten drugi mówi, panie co za cudeńko Pan...
Jest to jedno z ogniw trakcyjnych z samochodu elektrycznego o oznaczeniu LiOn LEV 50-4 , bateria jest wyposażona w płytkę BMS
nie masz ręcznej pompki Na samochodzie serwisowym? Ja zawsze woziłem elektryczną na 12V z minikoparki i 2 duże puszki cytrynowego plaka.
Witam, Też się podłączę. Generalnie aby falownik Huawei współpracował z akumulatorami to musi być moduł sterujący LUNA, który ma komunikację po RS485 z falownikiem. Tylko takie podłączenie zapewni możliwość pracy mieszanej lub całkowitego off-grida. Mam jednak pomysł aby do falownika podłączyć moduł sterujący luny za około 5000zł ale baterie już założyć...
Jeżeli chcesz takiej szkoły która zagwarantuje ci prace to zostaje seminarium. A tak bez żartów szkoła daje podstawy i papier. Tyle no może jeszcze kolegów czyli znajomości jak dobrze wykorzystasz czas. Reszta to twój talent razy godziny spędzone w garażu czy nad książkami tak by zdobyć potrzebną ci wiedzę i doświadczenie. Elektronika do samochodów...
będę teraz takie baterie stosował w melexie LiFePO4 czy Li-Ion? Lev lion tak pisało na aukcji dokładnie. Od samochodu elektryka.
Trochę się zepnie, jak samochody elektryczne będą i magazynem i obciążeniem jednocześnie Magazynem? Jeśli miałbym w samochodzie baterię żywotną na 4000 cykli (optymistyczna liczba), to w życiu nie pomyślałbym o zrobieniu z niego magazynu energii.
Bez przesady. Nikt nie zmusza do ładowania niewiadomo jakim prądem. Dla mnie to nie byłby problem podłączyć telefon raz w tygodniu na kilka godzin (w nocy) żeby go naładować. Chodziło mi o to zdanie Jeżeli tego typu baterie wejdą do masowej produkcji będzie można mówić o ładowaniu baterii smartfonów czy samochodów elektrycznych nie w kilka godzin,...
Na szczęście LiFePo4 to bezpieczna technologia, nie wybucha i nie pali się jak baterie Li-ion (LiCoO2), które są używane w samochodach elektrycznych.
Na jakiej podstawie przyjales że baterie mają 11kWh? A może mają 1,1kWh, albo 7,3kWh?
Albo ludzie kupują elektryczne samochody, bo tanio za darmo myślą prąd ładowania, a tu wychodzi, że po 10 latach trzeba kupić baterię za 30 tysięcy, ale też mi zaoszczędził. Nikt nie trzyma samochodu elektrycznego 10 lat, góra 80-100 tysięcy km. Leasing się spłacił i do diabła, niech Ci, co kupili, się martwią, co dalej.
W Szwecji jest tak, że oddając energię do sieci nie dostaje się pieniędzy tylko można w przyszłości odebrać z sieci za darmo tyle samo ile wcześniej się oddało. To jest najbardziej sensowne i sprawiedliwe rozwiązanie, ale nie u nas, Ehhh. Czyżby? Szwecja stoi na EJ i el. wodnych czyli po co pajacować z PV? Jak samochody elektryczne to baterie litowo-jonowe...
Witam, posiadam akumulator AGM 120Ah + zasilacz awaryjny ZA-TECH-700 SF - wszystko ok, ale calość ma już 4 lata, a ostatnio u mnie w wiosce coraz częściej nie ma zasilania - wczoraj wytrzymało to cudo tylko 5h na podtrzymanie pieca na groszek. Potrzebuję lepszego zabezpieczenia, żeby wytrzymało mi to 12-16h z dodatkowo wpiętymi 2 lodówkami.... Pytania:...
Ponieważ jest to przeróbka samochodu Smart a samochód ma instalację 12V wykorzystano zasilacz impulsowy by obniżyć napięcie z baterii (180V) do zasilania np. świateł. Wszystkie części wykorzystane do budowy zostały wymienione.
Na czym polega bezemisyjny napęd w samochodach elektrycznych, jeśli 80% prądu, którym zostaje taki pojazd naładowany pochodzi z nieekologicznych, emisyjnych źródeł, takich jak elektrownie węglowe? Co ma wyższy ślad węglowy, po uwzględnieniu etapu produkcji, czasu eksploatacji oraz etapu utylizacji - samochód z silnikiem diesla, czy samochód elektryczny?...
Znajomy od paru miesięcy serwisuje samochody elektryczne. Może po dobrej cenie załatwić baterie litowe z jakiegoś rozbitego EV. Myślę o zaadoptowaniou takiej na magazyn energii współpracujący z falownikiem hybrydowym. Obecnie moja instalacja PV działa, falownik hybrydowy jest, baterii nie ma. Chciałbym to zmienić niekoniecznie płacąc absurdalne ceny...
ograniczenie prędkości to bedzie pierwsza rzecz jakiej sie pozbędę Oho, mocny jesteś. Jeśli to podstawa to cennik za taki rower zaczyna się od 20 tys, i to używany. Bo przy okazji wypłynie sprawa baterii, jak ci nie odpowiada (za słaba) jest bateria 36V to musisz patrzeć w stronę 48V. A tu ceny będą wyższe niż nowego samochodu z salonu. Baterie rowerowe...
Pamiętać należy o jeszcze jednej wielkiej wadzie samochodów na baterie, skrzętnie pomijanej przez fanów takich samochodów. Otóż nawet nie jeżdżąc, zużywają one ~1% energii zgromadzonej w akumulatorach na dobę. Po 3 miesiącach trzeba wzywać lawetę.
Czy komukolwiek udało się wymienić bezpiecznik na taśmie w wspomnianych bateriach? Spaliłem dwa bezpieczniki i chciałbym nie przerabiać wszystkich baterii na podłączenia bezpośrednio do bus barów. Mam 8 sztuk w samochodzie elektrycznym z gotowymi kostkami do bms etc.
Jeśli ktoś robi tak małe przebiegi i to głównie w bardzo krótkich odcinakach tym bardziej powinien wymieniać olej. Rozumiem ale mnie interesuje taki (tani) samochód, który byłby podobny do zegarka elektronicznego z niewymienną baterią - zużywa się bateria, wymieniasz cały zegarek. W przypadku samochodów elektrycznych takie rozwiązanie jest prawdopodobne....
Jeden z najstabilniejszych samochodów jaki kiedykolwiek prowadziłem. 500 kg baterii umieszczone pod podłogą, najniżej jak się da, pomiędzy osiami. Rzadko który samochód może się tym poszczycić.
Trochę rozumiem skąd jest pesymizm w komentarzach ale jest on wynikiem przejściowych okoliczności. Głównie wynikających z szoku podażowego co ciekawe głównie paliw kopalnych. Samochód elektryczny byłby najtańszym samochodem w produkcji ale nie jest przez cenę baterii. Ale wiecie co? Cena baterii spada rocznie o jakieś 15%. Ponieważ te procenty się...
Witam czy ktoś się orientuje co to za typ złącza? I gdzie to kupić. Oczywiście poszukuję przeciwnej stronie by wpiąć się z balanserem. Kostki pochodzą z baterii elektrycznych do samochodów PSA i Renault. Oto zdjecia. https://obrazki.elektroda.pl/1951938400_... https://obrazki.elektroda.pl/4756522100_... https://obrazki.elektroda.pl/4855224300_...
Linka holownicza w komplecie?? Może jak dopracują baterie li-jon to te auta nabiorą sensu. Na moje oko to koszty takiego samochodu elektrycznego powinny być niewielkie. Gdzieś pisali że 90 % to koszty baterii ale nie wiem czy to nie przesadzone dane(szczególnie w hybrydach).
Jak rozwiązałeś problem baterii to kup silnik DC 48 V wraz ze strownikiem od wózków elektrycznych, lub widlaków. Myślę ze 4 baterie 12v 120Ah powinny wystarczyć. Zostaw skrzynię biegów.
Przecież nie potrzebujesz mobilności, orientowanie się ma baterie z samochodów prawdopodobnie nie ma ekonomicznego sensu.
Nie pisałeś wcześniej o jaki "nowoczesny smartfon" chodzi. Gdybym wiedział, nie zawracałbym sobie głowy. Jeśli szukasz nowoczesnego zmień telefon. Ten, który masz - nie jest nowoczesny, nie jest nawet smart. Ale ja nie o tym tutaj... Używam indukcji od lat i polecam. Niestety, podobnie jak z samochodem elektrycznym należy zmienić podejście odnośnie...
Ciekawy, oparty na źródłach materiał na temat tego, czy w rzeczywistości samochody elektryczne są bardziej ekologiczne od spalinowych: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... 1. Produkcja – produkcja samochodów elektrycznych rzeczywiście wymaga zużycia większej ilości energii, przede wszystkim ze względu na baterie. Duże,...
Po 20k przebiegu akumulatory zaliczył Jak na osobę bez prawa jazdy i samochodu zadziwiająco zdecydowane komentarze. Z moich obserwacji wynika że degradacja baterii w moim aucie będzie ok 11% na 100.000 km. I to jest degradacja liczona z SOH czytanego z baterii - nie wiem jak sobie komputer baterii ten SOH wylicza. Jak dla mnie dramatu nie ma.
Witam mam samochód zdalnie sterowany, który potrzebuje grzałki do odpalania. Jest taki problem że posiadam grzałkę lecz nie posiadam ładowarki do niej. Mam starą ładowarkę do baterii od samochodu elektrycznego. Mam takie pytanie czy dało by się przerobić starą ładowarkę by miała napięcie 1.25V i natężenie 170mA. Dodam jeszcze że na starej ładowarce...
Witam - kabelek 6 czarny idzie do włącznika z włącznika idzie czerwony do baterii do plusa . Natomiast brakuje nam minusa . Minus jest oznaczany na płytkach jako GND ( minus ). Proszę prześledzić czy ścieżka drukowana z napisem GND łączy się elektrycznie z punktem gdzie jest kabelek czarny nr 9 . Jeżeli się łączy to to jest minus baterii
bateria jest używana do zasilania samochodu elektrycznego Peugeot 106 electric, może ktoś wykona taki zasilacz, tylko żeby można go było nosić. http://obrazki.elektroda.net/100_1264937...
Na silnikach BLDC masz generatory. Pedałując jak najbardziej możesz naładować baterię. Oczywiście efekt mizerny z pedałowania. Obejrzyj filmy z ładowania samochodów elektrycznych podczas holowania. Zasada ta sama. Dodano po 53 Skoro taki sprytny jesteś to zaraz pokażę Ci moją baterię i powiesz mi ze zdjęcia jaki mam "system" sterowania/zasilania :P...
Baterie Li SOCl2 maja bardzo szeroki zakres pracy -60 do +80 stopni. Zalanie żywicą na pewno nie zaszkodzi baterii gdyż temperatury podczas tego procesu nie są wysokie - nieco wyższe niż temperatura pokojowa. Niektórzy dodatkowo podgrzewają formy po zalaniu by żywica szybciej się utwardziła, ale to wyjątki. Temperatura za szybą samochodu może być wyższa...
W samochodzie elektrycznym najdroższe są akumulatory, których cena to niemal połowa ceny samochodu. Ja słyszałem, że to bliżej 1/3 ceny, ale to pewnie zależy od modelu i marki. Swoją szosą najtańszy samochód elektryczny, jaki znalazłem, to Dacia Spring za 89400PLN. Z zasięgiem 230-305km na jednym ładowaniu. Nieźle, biorąc pod uwagę, że nowe, spalinowe...
http://obrazki.elektroda.net/90_12784017... Toshiba we współprac z Mitsubishi Motors pracują nad nowym rodzajem baterii do samochodów elektrycznych. Chodzi o ogniwa o nazwie SCiB, które w najbliższej przyszłości zostaną wprowadzone w Japonii. Zdaniem firm ogniwa SCiB są przełomem w dziedzinie akumulatorów litowo-jonowych. Łączą wysoki poziom bezpieczeństwa,...
http://obrazki.elektroda.net/97_12771351... Toshiba podczas targów Smart Grid Exhibition 2010 , przedstawiła swój pomysł sieci ładującej. Opiera się ona na bateriach, które mają być ładowane w czasie dnia ogniwami fotowoltaicznymi i w nocy nadmiarem energii z sieci elektrycznej, aby następnie poprzez stacje szybkiego ładowania przekazać energie...
Za nim nasze gadżety zmniejszą się 30-krotnie dzięki baterii, będziemy od kilku lat jeździć samochodami elektrycznymi (przejeżdżając przy jednym ładowaniu tyle co teraz na pełnym baku). W każdej dziedzinie problem jest ten sam. Jedno jest pewne nie potrafimy jeszcze magazynować odpowiedniej ilości energii elektrycznej w satysfakcjonujących nas gabarytach.
Opłatę mocową masz od zużytych kWh w ciągu roku. Obecne samochody elektryczne mają ładowarkę pokładową AC 11 kW, Obecne bateria to ~65-80 kWh, czyli ~8 godzin ładowania. Baterie raczej nie urosną z dnia na dzień, myślę, że producenci zatrzymają się na ~100kWh(~500km zasięgu), bardziej skupiając się na mocy ładowania, czy też wadze baterii. Możesz oczywiście...
Witam , rozpoczynam przeróbkę samochodu na napęd elektryczny . Pytanie dotyczy maksymalnego napięcia zasilającego z baterii akumulatorów, może ktoś zna namiary stacji diagnost. robiących przeglądy elektryków. Pozdr. Adam
Koszt gotowego banku 5kWh w dofinansowaniu to 35000pln z akumulatorami Li-Ion To już chyba wolę zwykle 4x100A kwasiaki za w sumie 1500zł i też będzie 5kWh. Nawet gdyby miały paść po 2-3 latach (u mnie pracowały dwie sztuki przez około 4) to poganiany rozwój samochodów elektrycznych daje szanse, że właśnie baterie do elektryków stanieją na tyle, że...
Napięcie i prąd nic tu nie maja do rzeczy, bo zależy to od pojemności baterii. Parametrem jest tu czas. Np. W samochodach elektrycznych quick charge to uzupełnienie ładunku do 80% w czasie poniżej jednej godziny. Telefony ładujące się do 100% w godzinę tez maja funkcje quick charge. Kiedyś takie baterie się ładowały kilka godzin.
Sory chłopie. Dziadek używał kosy do koszenia trawy i zboża. On był w tej dziedzinie fachowcem. Kosa to to metalowe ostrze. Później przyszli niefachowcy od koszenia i nazwali jakim się wydawało, że słuszne z pogwałceniem zasad języka polskiego i dorobku poprzednich pokoleń. My się kłócić nie będziemy, bo mi już nie zależy ktoś mówi samochód czy auto...
A nie można tego zastąpić blaszkami z płaskiej baterii 4.5V? I lutownicą stopić to z plastikiem?
http://obrazki.elektroda.pl/1672529400_1... Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda, poinformowali, że znaleźli sposób na poprawę trwałości i żywotności baterii litowo-jonowych. Odkrycie to może wpłynąć na lepsze parametry pracy baterii w smartfonach czy akumulatorów samochodów elektrycznych. Obecne baterie litowo-jonowe zawierają elektrody...
Wygląda na to, że taki zasilacz powinien mieć takie parametry 16.8V 3A. Poniżej masz link do takiej ładowarki. https://www.worthpoint.com/worthopedia/g... Możesz to zastąpić w ten sposób: Kup sobie ładowarkę do laptopa np. taką: https://allegro.pl/oferta/zasilacz-ladow...
W zasadzie nic złego się nie stanie jeśli kolega połączy szeregowo dwa idealne źródła napięcia. Na każdym ze źródeł odłoży się napięcie połowę niższe niż przy jednym. Łącząc równolegle źródła napięcia spowodowałby kolega pomniejszenie prądu płynącego przez każde ze źródeł. Przecież takie rzeczy robi się na co dzień budując baterie do laptopów, elektronarzędzi...
A może baterie paliwowe będą żródłem energii dla samochodów z silnikiem elektrycznym!? Pozdrawiam. bol
W Europie zastosowany będzie trzycylindrowy silnik 1.5 o zmiennym sprężaniu (156 KM), co przekłada się na całkowitą moc końcową 188 KM. To lepsze niż perpetuum mobile! Tak sobie żartuję, ale rozumiem, że moc silnika elektrycznego (140kW) to maksymalna moc chwilowa i w takim momencie moc jest czerpana z generatora spalinowego + wbudowanego akumulatora?...
Jak widzę nie dostałeś jeszcze odpowiedzi. Tak, w samochodach elektrycznych istnieje instalacja 12V i standardowa bateria ołowiowa. Napięcie 12V jest używane domzalinia świateł, wycieraczek, komputera pokładowego oraz rozrządu wysokiego napięcia. Napięcie 400V jest używane do zasilania silnika trakcyjnego oraz pompy ciepła (maksymalny zaobserwowany...
Niczego nie mogą nauczyć gdyż PL nie ma takich fabryk. https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive... Nie wiem czy w PL są jakieś fabryki produkujące zwykłe baterie, nie mówiąc już o bateriach do samochodów.
Samochód, zabawka zasilany dwoma bateriami akumulatorów kwasowo ołowiowych żelowych. Zastąpić je można innymi bateriami akumulatorów kwasowo ołowiowych z elektrolitem żelowym, ale o większej pojemności elektrycznej wyrażanej w Ah (amperogodzinach). Baterie powinny być markowe, bo najtańsze są bardzo wątpliwej jakości. Pojemniejsze lub lżejsze będą akumulatory...
Wprawdzie jeszcze energii dużych mocy, prądów, nie przekazuje się bez pośrednictwa kabli, ale kto wie, czy za jakiś czas to nie nastąpi... No niezupełnie, bo funkcjonują już stanowiska szybkich ładowarek aut elektrycznych , gdzie kabla do samochodu się nie podpina .
samochody elektryczne opłaca samochody elektryczne kopeć samochody instalacje elektryczne
prąd ładowania astra marantz wzmacniacz stereo przycisk centralny rolety
Jak zmierzyć 230V oscyloskopem FNIRSI 1013D? Telewizor wyłącza się po 5 minutach, migająca kontrolka