Nie ma wiec powodu, aby nie zapalil. Dwie mozliwosci dla mnie: - cos pochrzaniles przy robocie - wtryski zatarte, jesli "nowy" silnik byl przechowywany dluzszy czas.
Kliknij na moje WWW, osoba ( współadmin forum) jest z Wrocławia, pokieruje Cię gdzie trzeba.
Witam, DW8 nie ma wtryskiwaczza z czujnikiem, a przestawiacz kat wyprzedzenia jest "sterowany" przekaznikiem (zasilanie wylaczane po uruchomieniu silnika). Jesli silnik jest glosny, dobrze byloby sprawdzic wtryskiwacze i prawidlowo ustawic pompe. Pozdrawiam, Georges
Można, sam się zaadaptuje.
Jest otwór na trzpień ustalający od czoła pompy. Blokujesz rozrząd i ma pasować (fi 6 mm): http://obrazki.elektroda.pl/3449388600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5838344600_1...
Nie jestem pewien, aczkolwiek czytałem ostatnio artykuły o nowych wtryskach i tam powroty pracują na pewnym ciśnieniu i to jest realizowane właśnie przez coś podobnego, wyglądającego jak trójnik, a nazywało się zwężka Venturiego. Jakoś tak. Więc może to jest do wymiany?
Jak chodzi twardo to znaczy że nie działa regulator kąta wtrysku.
. Silnik nie ma prawa zapalić na 3 wtryskach, a jednak pali na dotyk!? . Będzie chodził i na dwóch jak wtryski sprawne, kompresja itd.
Kolego u mnie szarpie w HDI (bosch) na ok 2 tyś obrotów, nie zależnie na którym biegu i winne są wtryski.
Jak zielona wtyczka to w sterowniku też może być zielono , ale w tym wtrysku wystarczą niewielkie przebicia między kabelkami i już wtryski nie chodzą.
Witam ja bym się przyjrzał wtryskiwaczowi, tamte dwa mogą być skutkiem złej pracy wtrysku scr.
obejrzyj przekaźnik podwójny koło aku
zrób próbe przelewową, smierdzi mi ze któryś wtrysk ma duży zrzut na przelew.
zalezy jeszcze jaki wtrysk jest BOSH czy SIEMENS w jednim z nich nie trzeba programować przypuszczam że w Bosh nie trzeba ale glowy nie daje
To nie jest tak że wygrasz program od innego silnika i już. Tzn. będzie działać ale nie idealnie. Trochę te wersję się róznia. Inne wtryski i tłoki.
Dziękuję za odpowiedzi. W takim razie, po odpaleniu , pojadę prosto do warsztatu i dam kody, które otrzymałem z wtryskami. Niech mistrz zakoduje.
Pomiar ciśnienia sprężania wskazany, później wtryski.
Pompa lucas? Kąt wtrysku?
Dobry. Potrzeba więcej informacji. Jeżeli siemens to piezoelektryki. Powinien odpalić po odłączeniu uszkodzonego wtryskiwacza(uszkodzony stos). Podaj kody usterek. Sprawdź instalację elek. wtryski-ecu silnika.
Pokaż zdjęcie.
a czy w rhy 2.0 hdi koduja się wtryski?.
nie wymieniaj na chybił- trafil czesci zrób diagnostyke silnika, zmierz cisnienie paliwa i wydajnosc pompy jezeli jest ok, w momencie startu prysnij mu spreya typu zmywacz do tarcz, jezeli zalapie i bedzie sie wkrecal masz przytkane wtryski
Tylko że tak szybko na raz padły... Nie dziw się, w corolli padły mi wszystkie 4 naraz. Tak się zapiekły że maszyna do wtrysków nie zdołała ich "podnieść". Taki to przypadek.
W citroenie parę bąbli powietrza w wężyku zasilania to normalne (ale bez przesady). Ja stawiałbym na wtryski.
Od sprawdzenia wtrysków.
Miałem podobny przypadek z berlingo i facet chciał wymieniac pompe itd. a tu trzeba było tylko jeden wtrysk wymienić.
...Koledzy co sądzicie o jednostce 1.9D PSA? Dla mnie, zdecydowanie jeden z najlepszych, malych diesli XX wieku. 205 z tym silnikem w wersji 1.7l, zginela w wypadku przy 500 000 km na liczniku, miala jeszcze fabryczne wtryski i palila ponizej 5 l/100. Dzisiaj jeszcz zaluje zamiany 405 z XUD9 na 406. Aktualnie mam Berlingo z DW8 z prawie 400 000 km...
4 napewno, tzn pierwszy od kola zamochowego 4 od rozrządu , mam taki wtryskiwacz gdzies jak coś . rozbierzesz rozrząd zwrócisz uwagę na dolne kolo pasowe na wale , tam zazwyczaj klin ma 4mm a dziura w kole czasami 8mm, trzeba w stronę obrotów silnika dobic do ścianki to kółko, jakieś nieporozumienie z tymi kóleczkami były w 1.9d....
Pierwsze to normalne kody P. Sprawdź czy odpala awaryjnie na gazie. Potem sprawdź probówką kluczowanie na wtryskach i czy jest iskra. Być może pompa paliwa padła. Być może .
Witam. Można wiedzieć czy udało ci się uruchomić auto...?I co było przyczyną...
Wyłącznik uderzeniowy sprawdzony? Pozdrawiam.
Witam, potrzebuje znaleźć bezpiecznik od wtryskiwaczy w berlingo 1,6 benzyna 2004 rok Orientuję się ktoś gdzie szukać? Wyświetla błąd "przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy " 4 błędy dla każdego wtrysku osobno. Pozdrawiam
Co do berlingo to chyba wtrysk mocno leje. Poradził bym jak najszybciej wszystkie wtryski sprawdzić u fachowca. Dodano po 1 A co do xsary to gratuluje pomysłu.
citroen berlingo 1,4 system wtrysku solex,problem z odpaleniem.Po przełąceniu na gaz pracuje normalnie
A jaki to system wtrysku?
Jaki silnik? Coś kuleje na któryś z cylindrów może coś z iskrą lub wtryskiem, auto ma gaz.
Bdb wynik, przy uszkodzonych wtryskach 50ml masz w mniej niż 1 minutę.
Skoro w filtrze są opiłki to pompy do wymiany wtryski pewnie też bo zapchane opiłkami. Do tego po wymianie wszystkie przewody i kanały do płukania bo jak zastanie choć jeden opiłek to znowu zatka wtryski.
bez diagnozy kompem nic się nie dowiesz.
czujnik zegarowy w pompę i ustawić porządnie początek wtrysku!!
sprawdż wtryski na początek.
W starym HDi, ze starym przekaźnikiem świec i wspólnym przewodem na świece jest sygnał prądu świec, na styku nr 5 sterownika świec. Jednak nie jest on wyświetlany w parametrach sterownika wtrysku, służy tylko do diagnostyki (w przypadku spalonej świecy zapamiętuje błąd w sterowniku wtrysku).
Co z zasilaniem ECU ?
Czyli mowisz nowy kupic zawór i trzeba będzie ustawiac ten kąt wtrysku
Wtrysk siemensa czy boscha ?
wymyj wszystkie wtryski i na pewno będzie okej
Witam, linka ta odpowiada na przestawienie kąta wtrysku, a nie za podniesienie dawki paliwa. Powinna się luzować w miarę nagrzewania silnika odpowiada za to termoelement. Podejrzewam, że ktoś grzebał przy rozrządzie i źle lub wcale nie ustawił kąta wtrysku. Pozdrawiam.
spróbuj na odłączonym czujniku ciśnienia
Jak sprawdzić wtryskiwacze i kąt wtrysku? Jestem w dieslach początkujący.
Wtryski zostają te same. Różni się tylko końcówkami wężyków paliwowych niskiego ciśnienia, a sterowania EGR-em i tak nie podłączysz. W praktyce znacznie mniej problemów z Boschem.
Miałem identyczny problem w Berlingo 1.6 eHdi 2010r. Check zapalal sie za kazdym razem po przekroczeniu 3000 obr. Błąd o niskim cisnieniu paliwa. Wymieniałem pompe wtryskową, czujnik cisnieniam regulator cisnienia, czysciłem bak paliwa, 2 filtry paliwa. Po tygodniu walki zrobiłem próbę przelewową wtrysków i drugi wtrysk juz podczas kręcenia rozrusznikiem...
możesz opisać coś wiecej apropo przestawienia pompy czy chodzi o kąt wtrysku i jak to zostało zrobione
Proszę o pomoc gdyż już mi ręce opadają. Nie bardzo rozumiem twój problem. Masz problem z synchronizacją czy ciśnieniem paliwa? Wydaje mi się, że rozwiązanie jest proste, ale sprecyzuj jakoś tą wypowiedź. Jeśli jest brak synchronizacji to nic dziwnego, że sterownik nie pozwala puścić ciśnienia paliwa na wtryski.
Jesli po zaslepieniu nie bylo poprawy, to EGR nie jest przyczyna. Odkrec wydech przed katalizatorem (na wyjsciu z kolektora) i zrob mala probe jazdy. Jesli nie ma rezultatu, to pozostaje sprawdzic rozrzad i wyprzedzenie wtrysku.
Pomogła wymiana komputera na nowy . Zamykam temat .
No to własnie pytam co ma sonda do tego. To, ze przy temperaturze silnika 69° uklad pracuje w petli zamknietej i przy niskim napieciu sondy ECU zwieksza dawke paliwa do momentu uzyskania lambda 1. Stad nienormalnie wysoki czas wtrysku.
Założyłem najgorsze Powoli składam samochód tak czy inaczej Wtryski nie działają Dostają napięcie z BSM ale sterownik nie uruchamia ich pomimo że wykrywa No i co raz 4 wtrysk "otwarty obwód" Muszę wiązkę i złącza sprawdzić Tyle na chwilę obecną
Wyciągnij wtrysk i zobacz czy pyli.
Pompa, albo jest źle ustawiona (są fasolki na kole pompy?) lub uszkodzona. Wtryski na 3 od strony rozrządu.
(at)balonika3 dobra, nie ma problemu. Wyjałem, wybebeszyłem, zespawałem. 3 godziny i po krzyku. Jakby ktoś szukał info na temat wydłubania chociażby wtrysku adblue to mam nadzieję, że trafi na ten post. Pozdrawiam
Witam mam mianowicie problem z citroenem berlingo 2001 1.4 8v na wielopunktowym wtrysku paliwa z instalacją gazową elpigaz voila plus.Mianowicie sprawdziłem wtryski (oporności w normie) została zakupiona nowa cewka ponieważ klient sam stwierdził ze jest uszkodzona i dlatego auto nie odpala.Faktycznie na starej cewce nie ma iskry ale wtryski nie podają...
Witam. Mam taki sam problem.Ukradziono mi - sterownik komputer od Citroen Berlingo Multispace 1.6 HDI 90 KM. grudzień 2010 Nie mogę się dowiedzieć Nuneru. W ASO Citroen podają mi tylko numer katalogowy kalkulatora wtrysku. Morze udało Ci się uzyskać te dane ? Czy ktoś może mi pomóc?
Czy po włączeniu stacyjki, bez odpalania, terkocze elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku ? Jeżeli nie to do wymiany. Daj zdjęcie pompy wtryskowej.
Usterka sondy to zerwane kable,brak podgrzewania,zwarcie we wiązce uszkodzone ecu.Zmierz napięcie z ecu przy odpiętej wtyczce.Zmierz czy jest napięcie na grzałkę.Wypadanie zapłonów to cewka,wtrysk,sprężanie,uboga mieszanka.
W tester techu mam podgląd parametrów bieżących np ciśnienie paliwa na biegu jałowym 260 bar kąt wtrysku zasadniczeg 4 stopnie , wyprzedzenie kąta przedwtrsku -8 stopni itp
Gdzie znajduje się sterownik wtrysku?Czy to jest Ecu?
ok jutro bede grzebać dzięki To sobie pogrzeb w kalesonach, zaś ten co ci radzi abyś poszukal czegoś gumowego to niech sobie kupi sam durexy. 10 lat temu PSA zapomniało o wyłacznikach inertialnych i tą funkcje pełni sensor poduszek blokując kalkulator wtrysku.
Ja zrobiłem 1300 km i potem odstawiłem do serwisu na naprawę. Samochód jechał, miał moc więc się jechało. Do samego odstawienia do serwisu samochód jeździł. Ale ja zrobiłem to tylko wyłącznie na swoją odpowiedzialność. Wtryski nie były robione bo nie stwierdzili uszkodzeń na wtryskach, ale pompa swoje już dostała.
Brak poprawnego ciśnienia na szynie np przez uszkodzony wtrysk, albo zły odczyt z czujników wał/ wałek. Nie musi być błędów. Potrzebna jest diagnoza nie wróżby.
No dobra ale czemu tak zalewa swiece... Moze cos sie powaliło komputerowi i daje za duzą dawke do wstrysku :> Tam jest wtrysk bezposredni (wielopunktowy).
Czujnik nowy oryginal, wtrysk nowy oryginał W tej chwili w ogóle nie podaje ciśnienia, jakby się nie uruchamiał
a czym się różni DW8B od DW8? ... DW8 to stary, dobry diesel bez zadnej elektroniki (poza immobilizerem). DW8B to (prawie) to samo, plus czujnik wzniosu igly na 1 wtrysku, przeplywomierz i elektroniczne sterowanie wyprzedzeniem wtrysku i recyrkulacja spalin.
Hej, mam problem z Berlingo 2012 r. 1.6 HDi 92 Km. Auto po odpaleniu po dłuższym postoju kopci przez ok. 5-10 sek. Dym jest o zapachu nie spalonego paliwa. Z auta zostały wyciągnięte wtryski i sprawdzone na stole w serwisie od wtrysków, okazały się ok. Włożono z powrotem do auta i zaadoptowano. Problem nie ustał. Dodam tylko, że auto jak już jest rozgrzane,...
jakiś czas temu "wypiął" się krucieć z jednego powrotu i troche zalało mi silnik, poprawiłem to i pospinałem opaskami. Tak jak wspomniałem niedawno robiłem uszczelka pod głowicą i wtryski, ale przez jakiś czas było dobrze.
Nie przerywał ale przykapca na czarno, dodam jeszcze że na komputerze wykazało że pierwszy wtrysk na zimnym silniku troche przelewa
Filtr paliwa se wymień bo sie zapowietrza na to wygląda albo wtryski mrozu poczuły trzeba by sprawdzić podstawowe rzeczy żeby jednoznacznie określić.
wyciąg swiece i przyłóż je do bloku metalowego 9świce wsadzone w cewce) i kręć i patrz - sie dowiesz czy isrkra odłącz przewód paliwa i podłącz manometr albo i bez i kreć - sie dowiesz czy paliwa brak No tak jest to dobry sposób, nie ustalę tylko czy to nie sterowanie wtrysków wariuje.
Lexia sygnał z czujnika prędkości obrotowej widzi dopiero po uruchomieniu silnika Pierwszy raz o czyms takim slysze. Zawsze mam w parametrach predkosc obrotowa walu i synchro walka. Bez pewnej minimalnej predkosci walu i bez synchro kalkulator nie steruje wtryskow. Parametry, ktore podales nie wkazywaly na problem wtryskiwacza. Przy przeciekach na...
Witam Może ktoś zna kolejność cylindrów (który cylinder ma jaki numer) w Citroen Berlingo 1.4 75km 55kw benzyna 2005r??? Po podłączeniu komputera pokazało mi obwód wtrysku/przerwa- cylinder 1 Czy pierwszy jest od strony rozrządu? Jeżeli ktoś zna kolejność proszę o pomoc Pozdrawiam
jak ktoś wywalił z pompy ten immo-zaworek i założył zwykły podłączony pod stacyjkę to pętla immo przy stacyjce jest bezużyteczna i można ją wywalić również. daj zdjęcie Twojej pompy wtryskowej to cokolwiek się rozjaśni ten silnik bez grzania świec nie zapali żeby niewiem co, bo tam są komory wirowe, to nie wtrysk bezpośredni że i bez świec zapali
Kto przy zdrowych zmysłach pcha łapy do pompy, która była w naprawie (reklamacja)? Trochę zamętu w tym opisie. Skoro awaryjne zaczynają "łypać" po włączeniu zapłonu to wskazuje na to, że alarm - immobiliser blokuje, no chyba, że masz faktycznie awaryjne włączone. Jeżeli odpala tylko z trudem to obstawiam źle złożony rozrząd lub kąt wtrysku do regulacji.
Zamykam temat, okazało się po wyjęciu wtrysków, że wszystkie 4 stoją nie puszczają ani grama paliwa mimo że wyzwalane są przez generator. Już są w regeneracji.
Wczoraj wtryski poszły do sprawdzenia i są sprawne... dziś będę je montował i trzeba „kopać” dalej
Przekaźnik świec żarowych w DW8B jest tylko urządzeniem wykonawczym w pełni kontrolowanym przez sterownik wtrysku, więc wszelkich problemów należy tam szukać.
Witam. Pacjent to Citroën Berlingo 1.6 HDI 2012 9FH. Problem, jaki występuje, to obroty max do 3000. Silnik głośno pracuje, czarny dym z rury wydechowej i jedyny błąd, jaki się pojawiał, to P3007. https://youtube.com/shorts/XShdlLI2SBo?s... Tak to u mnie wyglądało, ale nic nie pomogło wyczyszczenie. W EGR lekki czarny nalot. Samochód...
najlepszy jest 1.9D DW8 / XUD9 - tam jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu i oleju nie zabraknie to jest wieczny, niema żadnej elektroniki tylko + do pompy wystarczy i prosty przekaźnik świec żarowych. silniki te robią bezproblemowo ponad 500tys km. mam taki w busie Boxerze, miałem w Xantii, w C15, berlingo benzyniaki 1.8 16v i 2.0 16v są też dobre,...
benzyna jest na wtryskach,i to nawet pod sporym cisnieniem bo mnie popryskało
Pompę cr ustawia się w tym silniku, dziura w kole Φ8 do góry, skierowana na taki dołek w łapie (nie zablokujesz koła tak jak koła wałka rozrządu śrubą, bo dołek jest za płytki), ale to ustawienie ma tylko jeden cel, mianowicie mechaniczne odciążenie paska rozrządu, żeby jednocześnie nie naciskał tłok pompy i nie otwierał się któryś z zaworów....
Tak jak powyżej, jak był olej wymieniony na czas i rozrząd,a nie żyłowane to śmiało zrobi 500-600 tys. Konstrukcje udane jedne z lepszych silników. Kolega na Cytrynie ma już 700tyś. Miałem Forda C-max na 1,6 tdci (ten sam motor DV6) prawie 300 tyś nalotu i chodził jak marzenie - dodatkowo miałem podniesiona moc prawie o 20KM. Fakt, że lubią się pocić...
w berlingo 1.9D komputer jest nie potrzebny w ogóle, on steruje tylko EGRem i przekaźnikiem świec żarowych, można og wywalić całkowicie i założyć niezależny czasownik świec żarowych jak nie odpala to pewnie immo padło - w pompie wtryskowej (lucas) jest taki elektrozawór kodowany, trzeba go wykręcić i w to miejsce wkręcić zwykły elektrozawór do pompy...
EGR nie ma nic do szarpań, jeszcze raz mówię-sprawdź korekcje dawek dla poszczególnych wtryskiwaczy. Może byc jeszcze problem z czujnikiem wału\wałka Miałem ostatnio berlingo, też szarpał, pierwszy na 0, drugi +5,4 trzeci -4,2 ( serio) , czwarty na 0
Witam, Pasowac bedzie kazda skrzynia MA. Ze wzgladu na przelozenia i naped licznika nadaja sie tylko te, ktore byly montowane w Berlingo/Partnerze z tym silnikiem (zakladam, ze masz TU3JP z wtryskiem, a nie TU3-2 gaznikowy), tzn. skrzynie o oznaczeniach: CC10, CC11, CD06, CD07, CD34, CD36, CD44, CD45, CD74, CDC6, CDD4, CDG4, CN14, CNA4, CP38, TL01....
Wchodzisz w kalkulator silnika (wtrysku) i tam masz parametry bieżące - jest tam ich kilka do wyboru.
a czy może to być spowodowane wtryskiem który jest nieszczelny ???
Przepływomierz, EGR lub lejące wtryski. Trzeba pojeździć z kompem z podglądem parametrów. Nieudolny chip-tuning też wchodzi w grę.
Witam, mam "mały" problemik, mianowicie samochód nie chce zapali, raz zapali i jest ok a raz nie... sprawdzona pompa, wtryski, świecie, iskra ok, ciśnienie, Co poradzicie w tej sprawie? silnik 1.6
Witam Berlino I z 1999r 1.9d. Przestał kręcić rozrusznik, właściciel sam sobie postawił diagnoze że to wina stacyjki i założył nową. U mnie okazało się że to rozrusznik. Rozrusznik zrobiony, stara stacyjka założona spowrotem, niestety silnik nie zapala, pompa nie podaje paliwa na wtryski. Czy możliwe jest że immo się zablokowało?
Lightsaber, w nowszych systemach wtrysku jest tylko przewód zasilający. Powrotu nie ma, całość paliwa wysłanego na rampę idzie do wtryskiwaczy. Z boku rampy zazwyczaj jest zawór odpowietrzający.
Podsumowując historię mojego Berlingo 1.6 HDI z 2007 roku, po wymianie wtrysku, który zamówiłem na Allegro i miał podejrzenie zbyt dużej korekcji trysku, nic się nie zmieniło. Dalej występuje ten sam problem falujących obrotów, auto gaśnie i takie tam dziwne rzeczy. Pomyślałem sobie, że spróbuję przepłukać je i zakupiłem podejrzany środek Tec 2000 na...
Wymieniony został czujnik walka rozrządu,wału,temp.cieczy, ale jeszcze będę sprawdzał wtryski na przelewach bo okazało się ze po rozgrzaniu kiedy nie odpala ciśnienie paliwa sięga maksymalnie 100 bar
wtryski berlingo berlingo pompa paliwa wtryski deutz wtryski
demontaż panelu zmywarki pralka whirlpool słabo wiruje napełniania syfony
Kod błędu F2305 w urządzeniach Stihl - przyczyny i diagnostyka Wymiana iskrownika w płycie gazowej Amica PG 7521