Lanos '98 1.5 SOHC LPG autronic. Wszystko chodziło bez zarzutu. W trakcie jazdy nagle zabrakło gazu pod nogą i samochód stanął. Po szczegółowych oględzinach stwierdziłem przepalony bezpiecznik od cewki zapłonowej. Po wymianie na benzynie silnik chodzi bez zarzutu, natomiast po przełączeniu na gaz przepala się bezpiecznik. Czy ktoś może wie co jest tego...
Witajcie, Mam taki problem ze sterownikiem SSK-B01: Jak do wyjścia układu nie jest podłączony silnik wszystko jest ok, ale gdy tylko podłącze silnik przepala się bezpiecznik w zasilaczu silników (36V) Podejrzewałem że winny jest układ L298 ale po wymianie na nowy problem występuje nadal. Silnik pobiera 1.1A, bezpiecznik jest 2A (tylko na jeden silnik)....
Cześć wszystkim. Rzadko o coś pytam, ale właśnie ta pora nadeszła... ;) Pacjentem jest Honda Jazz rocznik 2005 1.2 I-DSI 78ps-8 świec i 8cewek zapłonowych. Otóż motorek słabo się zbiera z niskich obrotów. Słychać wyraźnie, że dźwięk wydechu się zmienia jakby jeden gar nie pracował i moment obrotowy jest wyraźnie w tym momencie słabszy. Nawet sobie przydzwania...
Jak zwykle, gdy trochę trudniejszy problem i nietypowy, to trzeba rozwiązać go samemu, a więc te dwa gniazda bezpieczników dostają zasilanie poprzez dwa przekaźniki, znajdujące się w głębi konsoli centralnej (za panelem klimatronika), droga wygląda tak, że z bezpiecznika w komorze silnika idzie zasilanie na pierwszy przekaźnik, ten wysterowuje cewkę...
Bezpiecznik nr 10 powinien być 30A. W zależności od rodzaju BSI są 2 różne BSMy czyli skrzynki bezpieczników pod maską. Zdjęcia poniżej. Jak widać różnica polega a ilości podpięty h przewodów pod ten bezpiecznik. W obu wersjach te bezpiecznik zasila cewki zapłonowe, wtryskiwacze i zawory zmiennych faz rozrządu. Tam gdzie idzie na więcej bezpieczników...
Do czego potrzebny schemat. Bezpieczniki. Stacyjka. Cewka zapłonowa. Aparat zapłonowy. Świece. Czyli sprawdzić bezpieczniki, czy jest napięcie na cewce, czy styk przerywacza ma właściwą przerwę (i nie podpalone styki) , założyć nowy kondensator. Sprawdzić kopułkę i palec rozdzielacza (pęknięcia, wykruszenia, podpalenia). Uwaga przy wypinaniu przewodów...
Niestety na odpalonym silniku również nie działa, skrzynka bezpiecznikowa w komorze silnika, bezpiecznik numer 11 40a, brak napięcia, po podaniu 12v na styk bezpiecznika dmuchawa wnętrza pracuje, bezpieczniki są wpinane w moduł BSM, wewnętrzna usterka modułu czy faktycznie coś z alternatorem( dodam że był niedawno regenerowany, akumulator nowy, ładowanie...
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem z mondeo mk1 1.6 16v. Problem polega na tym że pali bezpiecznik nr.4 przy silniku pod maską. Przyjechałem normalnie wieczorem nim do domu ,a z rana chciałem pojechać do roboty i za chiny niechciał mi odpalić... Doszliśmy do tego z kumplem że bezpieczniki może sprawdzimy i baa znaleźliśmy przyczynę, tylko czemu...
Witam. Przepraszam z góry za odkopanie tematu, ale mam ten sam problem, w tym samym silniku ( dokładnie to w 1.8 abs ale One znacząco się nie różnią). To znaczy sprawa wyglądała tak. Auto chodziło na benzynie i na gazie super - zero problemów. Instalacja BRC najprawdopodobniej pierwszej generacji w aucie od 6 czy 7 lat a więc sporo na niej przejechane....
Więc tak:pompka wyjęta,wizualnie sprawna sprężyna ją cofa bez problemów.Trafia na swoje miejsce,próba odpalania maszyna odpaliła i po chwili zgasła.Okazało się że spalił się bezpiecznik od cewki gaszącej,został wymieniony i maszyna odpaliła i zgasła ,paląc kolejny bezpiecznik.Wniosek to jednak cewka,po pomiarze rezystancji multimetr wskazuje 1czyli...
Volkswagen sam nie produkuje wielu podzespołów: Volkswagen sam nic nie produkuje. Składa tylko do kupy z klocków podwykonawców. Kup sobie oryginał Temic, te działały najdłużej. Jak to mechanicznie jest skontruowane nie ma znaczenia - cewka skłąda się z "cewki właściwej", a konkretnie dwu transformatorów WN zalanych tworzywem w jedną bryłę, to aluminiowe,...
Witam forumowiczów, mam problem z samochodem Peugeot 206 1.4 benzyna, rok prod. 2000. Otóż po godzinie od wyłączenia silnika akumulator jest całkowicie rozładowany, powodem jest bardzo duży pobór prądu (3,5 A). Metodą eliminacji wyciągałem każdy z bezpieczników i winowajcą okazał się bezpiecznik nr. 26 w komorze silnika. Nie wiem co może być powodem...
Dzień dobry, kupiłem traktorek do koszenia Massey Ferguson 20-12 bez silnika, kupiłem mu silnik Zengshen XP620 i teraz pytanie jak go poprawnie podłączyć? Do podłączenia mam 3 przewody: 1. Czerwony - Solenoid gaźnika 2. Biały - zapłon 3. Fioletowy - Ładowanie DC Od strony traktorka mam przy silniku: 1. Czarny - czujnik obecności operatora - krańcówka...
Polonezy caro na gaźniku miały bezpiecznik , kabelek czerwono czarny ze stacyjki szedł na bezpieczniki i niebieskim do komory silnika.
Błędów na VAG nie sprawdziłem ,miałem nadzieję ,że uniknę warsztatu ;) OK ,konkretnie jest tak - Auto po zapaleniu silnika pali na trzy cylindry, po jakimś czasie chwyta na czwarty. Czasami odpala normalinie ,ale po zatrzymaniu i wył silnikai przy jego ponownym rozruchu, znowu pali tylko na trzy cylindry. chyba jednak będzie trzeba na warsztat ,być...
Dzien dobry. Dzis podczas pracy zgasla mi maszyna. Doszedlem, ze brakuje napiecia na cewce gaszenia silnika. Jak podpinam na krotko z akumulatora to dziala. Wszystkie bezpieczniki sa dobre. Czy ma ktos pomysl co moglo sie zepsuc?
Początkowo miałem przerobić gotowy sterownik, żeby tylko była regulacja prądu. Z tąd wziął się osobny generator i załączanie przez J-FETy. Działy się kosmosy dlatego dałem wtórniki. Układ RC to miał być zamiennik cewki od silnika. :D Wywaliłem wszystko. Zostały same mostki H. Podepnę to przez rezystory 220R do procka i powinno działać. Trzeba dawać...
Witam bardzo serdecznie. Na wstepie tylko dodam ze przeszukalem forum i byc moze zostalem naprowadzony na rozwiazanie problemu, jednak wole sie dwa razy upewnic niz wymieniac wszystko pokolei. A teraz przejdzmy do problemu: Zona kupila sobie Fiata Doblo 2002r, 1.2SX, i niby wszystko bylo OK, jednak musialem wymienic stacyjke bo niestety kluczyk przekrecal...
Tylko jeszcze grzybek bezpieczeństwa w masę cewek. I bezpiecznik w razie przeciążenia silnika.
Stawiam na dojrzewające przebicie do masy którejś cewki stojana silnika.
Witam wszystkich forumowiczów. Od pewnego czasu jestem posiadaczem VW bory 2.3 vr5 1999r oznaczenie silnika AGZ 150km, założona była instalacja gazowa ale poprzedni właściciel ja wyjął. Mam z nią mały problem mianowicie, po przejechaniu odcinka 10km zostawiłem auto w garażu i po upłynięciu 30minut wsiadłem do auta odpalam i słyszę ze auto nie pracuje...
Czyli to jest: Toyota Yaris (06-11) 1,0 2006-11 Kod silnika : 1KR-FE i schemacik do tego masz taki: FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B19Czujnik obrotów koła, z przodu, z lewej strony B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik...
Witam, posiadam Audi 80 B4 2.0E (silnik ABK) Instalacja Landi Renzo II generacji. Wiem, że lepsza byłaby sekwencyjna, ale nie ja ją wybierałem. Wczoraj montowałem piecyk Webasto, po tej operacji LPG nie działo - dokładnie nie pali się centralka. Nic - jest martwa. Nic z LPG nie robiłem, mogłem niechcący dotknąć okablowania. Mogło tez nakapać borygo...
Nie mam schematów dla Doblo, jedynie dla Grande Punto z silnikiem 1.4 8V (ma ten sam sterownik). W eLearn opis jest taki: Centralka sterowania silnikiem M10 kontroluje i steruje całym układem zapłonu i wtrysku elektronicznego. Centralka M10 jest zasilana bezpośrednio z akumulatora do styku 1 konektora A, poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F43...
Ktoś Tobie podpowiedział głupoty ten silnik 230/400V - ma uzwojenia silnika zbudowane na napięcie 230V. Silnik można więc podłączyć w trójkąt przy napięciu międzyfazowym 230V lub w gwiazdę na napięcie 400V. Coś tu wygląda podejrzanie: nie stosuje się napięcia międzyfazowego 230V, więc do jakiego by był ten silnik? Zbyt duże napięcie powoduje większy...
tak jak napisałem wcześniej program nie kontroluje prądu tylko pozwala na wybór sposobu sterowania co wpływa na wartości prądu silnika , jednak równie ważnym jest napięcie zasilania , rezystancja 28Ω to dla jednej cewki i ta wartość Cię interesuje w układzie unipolarnym , uważam że śmiało możesz zasilić silniki 12V zawsze możesz zastosować dodatkowy...
Witam-mój problem polega na przepelaniu się bezpiecznika od cewki rozrusznika 30A , po za tym auto jest sprawne,przy próbie uruchomienia silnika od razu go przepala. Usterka wystąpiła nagle.[Escort 1,8 td 1999r.] Wielkie dzięki za pomoc.......
Sprawdzałem w ten sposób. I nadal to samo. to napewno nie cewka bo problem jest w momencie gdy przekręcam kluczyk na start. podejrzewam rozrusznik lub cewkę rozrusznika. tylko żeby się tam dostać trzeba mieć rączki jak niemowlak lub wyciągnąć silnik na wierzch:-(
Witam, jeśli jeszcze aktualny problem z pre-heater to napisz coś więcej o tej usterce. Masz jakiś odczyt błędów , sprawdzałeś napięcie na cewce . bezpiecznik na cewce sprawdzony?. Podałeś za mało szczegółów ,jaki motor przede wszystkim ( kod silnika D12A , D12C, .........) a ty nie napisałeś nawet, czy to benzyna czy diesel :D pozdrawiam miko.
Witam, mam problem z Renault Scenic 1.9 dci 2002 r. po lifcie. Otóż problem pojawia się tylko przy zimnym silniku. Przekręcam kluczyk, zapalają się wszystkie kontrolki, po czym gasną poza jedną: silnik. Próbuję odpalić auto, kręci, ale nie odpala. Wyłączam kluczyk, przekręcam - to samo, nawet nie kręcę, szkoda aku. Za którymś razem gasną w końcu wszystkie...
Dzień dobry, Chciałbym zasięgnąć porady forumowiczów w temacie sprawdzenia silnika pralki. Chodzi konkretnie o model Whirpool AWG 876/D. Podczas normalnego prania w momencie rozpoczęcia wirowania pralka wywaliła korki. W łazience dało się czuć charakterystyczny zapach spalenizny. Po rozmontowaniu pralki i dostaniu się do modułu sterowania (control unit)...
Kolego widzę że nie rozumiesz co się do Ciebie mówi, a więc: Wypinasz to co kolega spinacz Ci napisał, tj. cewki, EGR i silnik krokowy nic więcej i wkładasz bezpiecznik, jak ponownie go spali to sprawdzasz wiązkę należycie, nie tak pobieżnie jak nam wcześniej napisałeś. Może być gdzieś przytarta, połamana, przyglądnij się dokładnie może będzie coś widać...
Witam! Mam takiego "ogórka" i brak zasilania bezpiecznika 20A w komorze silnika Nr4. To jest taki model z z oryginalnym starym pilotem jednoprzyciskowym Forda - pilot działa i wtedy można kręcić rozrusznikiem Pytanie czy to napięcie na ten bezpiecznik zasilający cewkę i przekaźniki sterowania idzie ze stacyjki czy przechodzi, blokowane przez ten dziwny...
Kurcze blaszka, przecież tam nie ma nic skomplikowanego. Zobacz czy na wejściu mostka masz napięcie przemienne, jak masz, a na zaciskach wyjściowych nie masz napięcia stałego, mostek jest uszkodzony. Zwarcie mostka (przy podłączonym silniku), mogło jak najbardziej spowodować wybuch triaka. Kondensator i rezystor wpięte równolegle do zasilania stanowią...
Jeżeli cewki są pojedyncze na każdy cylinder to uszkodzona jest instalacja elektryczna lub sterownik silnika . Badanie oscyloskopowe stwierdzi to jednoznacznie .
przepala bezpiecznik kalkulator wtrysku i cewka przekażnika motowentylatora. jak jes sucho jest OK ale 5minut deszczu i autounieruchomione .sprawdziłem przekażnik na chłodnicy i jest OK gdzie szukać tego kalkulatora wtrysku ? ma ktoś schemat tego obwodu bezpiecznik F4 w komorze silnika . dostępny mi schemat pokazuje tylko cewke przekażnika i nic o kalkulatorze...
Witam ponownie schemat przydał się bardzo wszystko ogarnięte lecz mam uszkodzona kostkę 5 pinowa która się wpina do cewki można ja wpiąć w każdy możliwy sposób tam na cewce i na kostce są oznaczenia przewodów od 1 do 5 i moim zdaniem powinno się to podpiąć w kostce o na cewce aby były te same numerki lecz jak tak robię pali mi bezpiecznik z kompa silnika...
Witam mam problem z moim samochodem Volkswagen Bora 2.3 v5 agz. Po raz trzeci wymieniłem już cewkę i dalej ten sam problem polegający na tym, że za każdym razem silnik pracuje ok 10 minut i przepala bezpiecznik od sterownika silnika oraz pęka cewka zapłonowa i wytapia się z niej jakiś biały klej lub coś tego typu. Wymienione świece oraz moduł zaplonu....
Przylutowałem tą cewkę. Na obecną chwile działa. Moje zdolności lutownicze są mizerne, zobaczymy na jak długo. Czy możliwe jest zrobic niewprawionej osobie taki lut, że cos pójdzie po jakimś czasie nie tak i spali z tego powodu bezpiecznik?
Z żarówką wentylator się kręci o parę(dziesiąt) obrotów mniej. Jeżeli żarówka się nie żarzy, to zwiększony pobór energii będzie o parę Watów a nie 40, ale dokładnie nie potrafię wyliczyć, trzeba by było użyć cęg Dietza lub amperomierz i zmierzyć pobór prądu z żarówką i bez a potem porównać... Gdyby żarówka świeciła się tak jak z gniazdka w chwili gdy...
Podczas prania czy trybu kalibracji silnik nie rusza, przy praniu po wstępnym napełnieniu wodą pralka przechodzi do kręcenie bębnem i nic się nie dzieje po prostu zawisa w programie, silnik ani nie drgnie i pralka nie sygnalizuje żadnego błędu. Podobnie w trybie kalibracji uruchamia się pompa i po paru sekundach, pompa się wyłącza, silnik bębna powinien...
Samochód Renault Clio 2002 1.4 16V PB + LPG, skrzynia automatyczna, ECU Siemens sirius 34, IMMO wycięte przez poprzedniego właściciela (kontrolki na emulatorze sugerują że działa poprawnie). Zaczęło się od problemów z odpalaniem ciepłego silnika, wymieniono czujnik położenia wału, bez skutku. Po wyciągnięciu czujnika do pomiarów i ponownym zamontowaniu...
Witam ! Jak dla mnie ten schemat zawiera jeden podstawowy blad, a mianowicie niezależnie od tego czy przycisne przycisk lewo czy prawo to załaczą sie K1, K2 i K3 . Ja widziałbym to w ten sposób Kazdy z przyciskow musialby miec dwa styki 1 NO i 1 NC. Mozna by rowniez przeprowadzic obwod zasilania cewki stycznika K1 poprzez styk NC bezpiecznika Q1
Panowie wszystko jasne. Problem tkwił w bezpieczniku cewki zapłonowej. Wszystko już zrobione i śmiga jak śmigał. Dzięki z pomoc i pozdrawiam.
Rozumiem, dziekuję- mam instalke pierwszej generacji ,więc sonda nie potrzebna chyba podczas pracy na gazie-powiedzcie mi proszę- czy taka metoda na upewnienie się ,czy auto nie podpala sobie benzynki podczas trybu lpg jest 100 procent pewna : Podczas pracy na lpg, wyciągam wtyczke od cewki parownika -silnik gaśnie- także podczas trzymania na obrotach.Czy...
''Stanął na skrzyżowaniu'' przyczyn może być 100000 od przepalonego bezpiecznika, po zdechły silnik. Po drodze może być aparat i immo. Ale autor ma rzetelną diagnoze w .(at)$#(at) więc i rzetelnych odpowiedzi nie ma się co spodziewać.
Witam,przedmiotem problemu jest autko Kia Carens III 2.0 16v 2009 AT (LPG KME NEVO) przebieg 144000km walczę z problemem już około miesiaca auto poza opisanym problemem chodzi jak igła PB/LPG po podpięciu do kompa nie wykazuje nic poza wypadaniem zapłonu 3 cylinder błąd P0303. Problem pojawił sie po spadnięciu temp.poniżej 10-14 c Wypadanie występuje...
proszę wziąć pod uwagę że podłączenie w taki sposób przełącznikiem nie odłącza przewodu neutralnego i jeżeli w zasilaniu we wtyczce ulegną zmianie faza z zerem to w skrzynce zaciskowej na stałe będzie napięcie sieci Faza. Do zrealizowania odłączania tego neutralnego przewodu musiały by być dwa styczniki 4 polowe takie można kupić a jeżeli chodzi o przełącznik...
Zazwyczaj uruchomienie silnika pompy hydraulicznej jest realizowane właśnie przez stycznik. Może być uszkodzona cewka stycznika, silnik jak podpowiada Kolega LEDówki. Istotne jaki bezpiecznik ulega uszkodzeniu, silnika, czy sterowania.
Chciałem to zrobić jak najprościej, czyli naciskam przycisk brama rolety się otwiera do góry, naciskam drugi przycisk i się zamyka. Na pewno chciałbym to zrobić w trybie czuwakowym, czyli roleta będzie się podnosić tylko podczas ciągłego trzymania przycisku, a nie na hura do samej góry od razu samodzielnie po jednorazowym naciśnięciu. Być może fajnie...
Wystąpił problem z rozruchem silnika. Po dłuższym postoju silnik nie uruchamiał się pomimo tego, że rozrusznik kręcił i wszystkie kontrolki świeciły się prawidłowo. Tester pokazał usterkę "01249, 1-N30 zawór/dysza wtryskowa 1 cylinder - przerwa lub zwarcie do masy". Po sprawdzeniu wtryskiwaczy (ok 14,6 oma) i kabli okazało się, że wszystko jest OK....
Witam. Landi les 98 / instalacja 2 gen. Na wstępnie poinformuję was od razu że nie jestem elektrykiem ani mechanikiem. Opisane poniżej czynności zbroiłem ( możliwie że źle ) w miarę swoich umiejętności. Będę wdzięczny za pomoc i ewentualne wytłumaczenie ;) Ostatnio jadąc autem wpadłem w dziurę (dość sporą ) prawym przednim kołem i auto przeszło samo...
dziękuję szanownym kolegom za reakcję i bardzo przepraszam za to że się nie odzywałem. regulator to tur-100 ,jego schemat powinien być na elektrodzie bo sam na czyjeś życzenie tu go umieszczałem. silnik pierścieniowy dokładnie 22kw mocy jest sterowany tak jak sugeruje kolega WojcikW, czyli przy pomocy tyrystorów (6sztuk),diód(6) i jednego dławika (wielkości...
Witam, Peugeot 206 kombi, 2002r, silnik 1.4 kfw- sterownik sagem. nie odpala silnik , auto po lekkiej stłuczce,poduszki całe, w sterowniku airbag brak info o wypadku, uszkodzony w zasadzie zderzak i błotnik. Brak połączenia z sterownikiem silnika- brak zasilania bo i kontrolki check nie zaświeca. Nie znalazłem tam żadnego wyłącznika wstrząsowego, a...
Najprostszy układ można zbudować z 2 styczników oraz 2 dodatkowych przekaźników z opóźnionym załączeniem wg takiego schematu: Cewki przekaźników oraz styczników muszą być na napięcie takie, na jakie jest zasilanie samochodzików. Zasilania (napędu oraz sterowania) muszą być zabezpieczone odpowiednimi bezpiecznikami. Styki styczników dobrane na prąd jaki...
Większy bezpiecznik nawet mi nie przeszedł przez myśl 🤔🤗 Pali pierwszy bezpiecznik. Zdjęcie umieszczam poniżej. Ten bezpiecznik zasila przekaźnik na styku 30 i jego cewkę. Na chwilę obecną włożyłem tam czerwony bezpiecznik (10A), oryginalnie był 15A - ale to niczego nie zmienia bo włożyłem tylko do szukania zwarcia. Samo sterowanie przekaźnika...
Wtyczka jest Ok to musi coś rozłączać cewkę Cewkę może rozłączać komputer który poprzez przekaźnik podaje lub zabiera napięcie na tą cewkę. Nie jestem pewien jak w roczniku 2009 ale w starszych rocznikach skrzynka przekaźników była umieszczona przy akumulatorze, przy lampie przedniej od strony kierowcy. Gdy było nieszczelne nadkole dochodziło do śniedzenia...
Dobór zabezpieczeń nadprądowych, podłączenie RCD, oraz silnika 220/380 i 380/660 dla początkujących, i nie tylko... Zabezpieczenie przewodów instalacyjnych przed skutkami przeciążeń /zasady ogólne/. Ważne- wszelkie środki ochrony przeciwporażeniowej uzależnione są od sieci zasilającej, a właściwie instalacji odbiorczej która jest przedłużeniem sieci....
Dziękuję za rady - zastosowałem: 1-zawór na butli był zakręcony, 2-przy reduktorze nie mogłem znaleźć zaworu, 3-odłączyłem przewód od cewki , 4-włożyłem bezpiecznik 25A, 5-włączyłem zapłon - i bezpiecznik się nie spalił, 6-kontrolka na wskaźniku instalacji pokazywała diodę czerwoną - wskazującą, używanie paliwa. Moje pytanie: co dalej z tym fantem ?...
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Od sierpnia 1980 roku wszystkie silniki wyposażane były seryjnie w tranzystorowy układ zapłonowy, tak więc silnik Kolegi wira3 sie załapuje jak najbardziej.Napięcie zapłonu ze stacyjki idzie bezpośrednio na cewkę, omijając bezpieczniki.Awarii trzeba szukać po drodze, a więc stacyjka, przewód, styk stacyjki.Sprawdzić i oczyścić należy styki cewki i złącza...
Z doświadczenia na róznych markach samochodu mogę dodać coś od siebie. Tak jak już koledzy mówili przyczyn może byc wiele. Podam takie co mogą wpływać na zakłocenia: - zasniedziałe bezpieczniki - przebicie na przewodach WN - zły kontakt miedzy swieca a kablem WN - przebicie na cewce zaplonowej - dobrze by było przeczyścić klemy i do klemy dokrecone...
Witam Wszystkich. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem forda jak w tytule.Problem polega na tym że często nie mogę odpalić zimnego silnika.Myślałem że to czujnik temperatury wymieniłem go na nówkę i bez efektu. Przy zupełnie zimnym silniku,wsiadam do auta kręcę i echo,czasem wywalę całą baterię i nic,a innym razem za którymś razem zaskoczy i wtedy mogę...
Sterowanie cewki idzie z modułu zapłonu, który też jest pod kopułką a sygnał moduł dostaje ze sterownika silnika. Moduł i cewka jest zasilany 12V po drodze jest bezpiecznik.
Witam Was serdecznie, a więc znów potrzebuję Waszych rad. Przedmiotem naprawy jest Renault Thalia 1,4 8V 75KM z 2000r (cewka z elektronicznym modułem na pokrywie zaworów) Wymieniłem silnik, przed wymianą silnik odpalał i pracował poprawnie pomijając, że smarowany był mazią (woda, olej) przez uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Tak czy owak silnik wymieniony...
Sprawdzenie czujnika wałka rozrządu i wału korbowego. Sprawdzenie cewek i zacisków w tablicy bezpiecznikowej. Moduł immobilisera i stacyjki.
Jeśli wyświetlacz coś pokazuje to oznacza że procek żyje - dobrze. (02 oznacza STOP bez dojechania do krańcówek). Po pierwsze - przy teście silnika między jego kable OPEN i CLOSE wepnij kondensator - bez tego nawet nie dygnie. Po drugie - obejrzyj DOKŁADNIE płytkę pod kątem przepaleń i uszkodzeń. Po trzecie - spróbuj odpalić napęd bez podpiętego silnika...
Koledzy!!! Teraz to mi sie podoba, w sposób rzeczowy wyrażacie swoje wątpliwości i to jest to. Kontaktron to rzeczywiście nie jest trwały, 5 mln zadziałań to raptem góra kilkadziesiąt godzin działania a wiadomo, że nie o to chodzi. Jednak kontaktron nie jest powolny, są takie co zadziałaja nawet w 0,3 ms ale faktycznie raczej go nie będzie. Co do sterowania...
Witam. Zaczął bym od wymiany bezpiecznika na co najmniej C10 i zdecydowanie polecam bezpieczniki ETI zamiast legranda. Właśnie nie dawno miałem przypadek że bezpiecznik legranda B6 zabezpieczający tylko cewki dwóch styczników które pobierają około400mA i przekaźnik czasowy gwiazda-trójkąt który pobiera około30mA zaczął się wyłączać. A przez prawie rok...
Nadal nie wiem, mówisz o oporności czynnej czy biernej - reaktancji? Zależnej od częstotliwości. Podczas takiej pracy w zasilaczu padł bezpiecznik (0.5A) dziwi mnie to ponieważ zgodnie z prawem ohma 12v/30om daje mniej niż 0,5A ma ktoś pomysł jak to się stało, że ten bezpiecznik padł ? dodam, że był to nowy bezpiecznik. Ja zwracałem uwagę tylko na...
Nie jestem pewny, bo siada mostek i ścieżka w pierwszym ruchu. Wcześniej ruchy rewersowe były bo sprzęt siadał po kilku minutach. Możliwe, że i teraz by były, bo słychać pracę przekaźników ale silnik nie rusza z powodu upalonej ścieżki. Nie jestem pewny bo nie pamiętam ale chyba też sprawdzałem sprzęt na wirowaniu i tu też pali mostek. Zwarcie robi...
Witam. Mam mega problem z moim autem, a dokładnie to Golf II 1989r. 1.3 NZ Autko bardzo dobrze jeździło do wczoraj gdy postanowiłem je umyć. Po głębszym sprzątaniu i kąpieli samochodu już nie udało mi się odpalić. Ogólnie do tego tez nadeszła gwałtowna ulewa i jak wyciągałem akumulator to tez trochę całkiem możliwe , że zmoczyło silnik) Akumulator był...
Witam ponownie, wielkie dzięki za pomoc i linka , wydrukowałem to sobie, a dzisiaj wyciągnąłem silnik i trochę pomierzyłem . A więc styki są (licząc jako 1 od lewej na zamieszczonym wcześniej zdjęciu): 1.D3 (oznaczenie wewnętrzne) - styk cewki stojana (podwójny kabel między stykiem listwy przyłączeniowej a 2 osobnymi stykami D3) 2.prądniczka tachometryczna...
Witam w nowym roku! Mam pewien problem z moim Peugeotem. Opiszę całą sytuację: kilka dni temu przyjechałem do babci i wszystko działało; jakąś godzinę po przyjeździe uruchomiłem silnik i nie działały mi światła mijania (oba). Wymieniłem jedną żarówkę H4 i dalej nic, a stara nie wyglądała na przepaloną, więc otworzyłem skrzynkę z bezpiecznikami. Przepalony...
A wiec jest to typ maluszka FL z zaplonem bezrozdzielaczowym.A wiec uklad polaczen zaplonu powinien wygladac tak:Z cewki zaplonowej ze styku 1 prowadzi czarny kabelek do aparatu zaplonowego i do kondensatora.Ze styku 16 cewki,prowadza 3 kabelki:czarny do kondensatora,niebieski(jest to przewod opornosciowy) i blekitny.Blekitny prowadzi do wiazki diodowej(dwie...
podłącz końce cewek ze szczotkami a początki do zasilania i to jest cała filozofia podłączania. silnik osiągnie maksymalne obroty a jeśli będziesz chciał zmienić kierunek obrotów to wystarczy zamienić między sobą przewody które będą podłączone do szczotek i wtedy wystarczy zwykły regulator obrotów wyciągnięty z jakiegoś starego odkurzacza lub innego...
Czy to ma być połączone w ten sposób?? Skąd można wsiąść ten rezystor rozruchowy? Druga opcja: Czy ten silnik ma taka budowę ja silnik z tamtego tematu: I czy rozwiązanie pana KCZOREK z dnia 03 Lis 2007 22:59 tamtego postu będzie dobre? podłącz końce cewek ze szczotkami a początki do zasilania i to jest cała filozofia podłączania. silnik osiągnie maksymalne...
kolega tomo1885 ma jak najbardziej racje popelina jak nic. Jak chcesz mieć wszystko to kolego ciąg jest taki bezpiecznik i stycznik odłączany przez czujnik zaniku fazy i termik. Nastawa termika to 1,1 wartości prądu roboczego. Żeby to miało ręce i nogi i nie trzeba było się bawić w zmianę napięć to proponuje stycznik na 230 VAC. Fazy wchodzą przez bezpiecznik...
Panowie, nie kombinujmy w złym kierunku. Rozłącznik typu RBK nie służy do rozłączania obwodu POD OBCIĄŻENIEM! To nie jest rozłącznik mocy, nie posiada styków opalnych czy innych elementów gaszenia łuku, w dodatku nie zapewnia szybkiego otwarcia/zamknięcia obwodu. RBK został skonstruowany w taki a nie inny sposób, by ułatwić wymianę wkładek topikowych-...
witam i ja się podepnę pod tę listę skarg i zażaleń.W końcu,a raczej niestety i ja mogę się zaliczyć do "...po włączeniu silnika...". Auto to Nissan Almera n15 1.4 + LPG sekwencja, radio Mtech Legend II + Yosan "Missouri" magnetyczna. Problem w moim przypadku (i pewnie nie tylko moim) polega na tym że po zapaleniu silnika zakłócenia pompy paliwa przedostają...
Sprzęgło odkręca się w tą samą stronę co obraca się wirnik. Potrzebny szybki moment obrotowy lub uderzenie. Ale jak dobrze złapiesz z jednej strony i zablokujesz oś śrubokrętem z drugiej to powinno puścić. Według instrukcji serwisowej dostępny cały silnik. Sprawdź na której cewce silnika jest przerwa. Skośnookie montują bezpieczniki termiczne w obwodzie...
Witam.Z tego bezpiecznika idzie prąd na przekaźnik i do sterownika silnika,sterownik potrzebuje tego napięcia do sterowania wtryskami i cewką zapłonową a raczej cewkomodułem.
Sprawdź 20A bezpiecznik oznaczony jako S w skrzynce na lewym nadkolu. To po pierwsze. Po drugie sprawdź czy działa pierwszy z lewej (samochodu) duży przekaźnik (ASR), po którym zasilane są cewki i wtryskiwacze przez bezpiecznik, o którym wspomniałem na początku. Na każdej głowicy masz taki badziewny kondensator między + zasilania cewek a masą, jak się...
Witam! Mam w naprawie silnik elektryczny 1F o oznaczeniu fabrycznym SZJFe 24b. Mam problem w (poprawnym) uruchomieniu tegoż silnika. Cewka pracy jaki i rozruchu posiada 1,5Ω, mierzone miernikiem. Cewki połączone szeregowo (tak dla próby silnika). Silnik rusza bez problemowo, od razu wchodzi na obroty. Połączenie według tego
Przewód do silnika dochodzi tylko z jednego stycznika, więc nie powinien zwarcia robić, chyba że jeszcze w sterowaniu styczników coś namieszane? Fakt Niech kolega odłączy cewki K2 i K3 i zobaczy czy nadal walą bezpieczniki. Jeśli tak to proponuję omomierzem sprawdzić silnik. Druga możliwość to duży prąd rozruchowy silnika proponuję też sprawdzić czy...
Witam koleżanki i kolegów. Przeglądając Youtube obejrzałem filmik nt. pomiarów silnika. Mierzona rezystancja cewki silnika wynosiła 1,3 Ω. Odwołując się do impedancji pętli zwarcia dla bezpiecznika B16 A wynosi 2,87 Ω, zmierzona wartość cewki silnika 1,3 Ω i jest to próg zadziałania zabezpieczenia zwarciowego. Dlaczego cewka nie widzi...
Stawiam tak zdalnie na przekaźnik bendixa albo sam bendix Najpierw trerminologia. BENDIX to część mechaniczna (przesuwna zębatka ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym) i w związku z tym nie ma związku z przepalaniem bezpiecznika. Powodem kłopotów jest prawie na pewno międzyzwojowe zwarcie w cewce wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika. Zwarcie powoduje,...
Trzeba będzie w takim razie zaingerować trochę w sterowanie maszyny. Przede wszystkim potrzebne będą dwa wolne styki pomocnicze NC stycznika K1M. Jeżeli takich brak (na schemacie ich nie ma) to trzeba dołożyć przekaźnik pomocniczy z dwoma stykami NC i połączyć jego cewkę równolegle z cewką stycznika K1M. Jeden z tych styków będzie potrzebny do zastartowania...
Co on zasila? Chciałbym aby po przekręceniu stacyjki wszystko działało tak jak trzeba, tylko aby nie dało rady odpalić silnika. Cewkę zapłonową mam odciętą na pseudoimmobiliserze z alarmu, ale to łatwo obejsć podająć zasilanie bezpośrednio na cewkę. Zastanawiam się nad pompą paliwa ale mam LPG, więc pewnie da się odpalić bezpośrednio na gazie (chociaż...
Witam. Dwie koncowki, to wyjscie z cewki taho ,nastepne - bezpiecznik klixon , dwa wyjscia ze szczotek oraz dwa wyjscia z cewek stojana. Bezpiecznik mozna zewrzec na krotko , zuzyte szczotki wymien na nowe i powinno byc ok.
witam jechałem dzisiaj do kolegi wszystko było ok. Lecz gdy chciałem zapalić auto akumulator zdechł. Nie dało się go naładować więc dałem nowy. gdy chciałem odpalić to rozrusznik kręcił pompka pchała paliwo a nie chciał odpalić świeci mi kontrolka od silnika i mruga immobilizer. Okazało się że nie ma iskry lecz prąd nie dochodzi do cewek Sprawdzane...
Weż sobie omomierz i przemierz połączenia w każdym położeniu dźwigni. Narysuj to sobie na kartce z oznaczeniami które masz na przełączniku. W położeniu 0 wszystkie połączenia będą rozwarte. Jak nie masz omomierza to bateryjkę i żarówkę. Będzie to najprawdopodobniej tak: zasilanie: R S T silnik: (3 zaciski) U V U, (następne 3 zaciski) X Y Z gwiazda:...
Witam. Mam prośbę o pomoc w sprawie odpowiedniego podłączenia silnika. Zakupiłem silnik Siemens 3kW na Allegro. Przedstawiam zdjęcia na których dla zorientowanych chyba wszystko jest wyczerpująco opisane. Niestety nie jestem elektrykiem dlatego wolę się poradzić. Silnik chce zastosować do budowy łuparki drewna. Posiadam w domu "siłę" - 3 fazy oraz "zero"....
Może tak połącz : A1 i A2 odpowiednio podłączenia cewek styczników. NC oznaczają styki pomocnicze z boku stycznika - jesli starego , zwierające przy wyłaczonym styczniku. Czyli "NORMALY CONNECTED". Przewód żółtozielony to PE - czyli ochronny - uziemienie. Niebieski to N - neutralny , czyli potocznie "zero" , L1-3 to odpowiednio fazy. W silniku znajdziesz...
Hej ! Panowie, ma może ktoś schemat gdzie idą przewody od sterowania przekaźnika który załącza wentylatory chłodzenia. Jak podaje na cewkę przekaźnika napięcie to wentylatory ruszają i pracują. Nie pokazuje się napięcie na sterowaniu przekaźnika, gdy temperatura przekracza 90 stopni. Autko było wczesniej uszkodzone w przód, przekaźnik był widzę nowy...
... jeden z przewodów (żółty sygnał na oscylogramie) idzie do ECU bezpośrednio, fioletowy zaś idzie do skrzynki bezpieczników w przedziale silnika ... Cos tu poplatales. Jesli potrzebujesz dokladniejszych informacji na temat okablowania, to bez dokladnej identyfikacji samochodu sie nie obejdzie. Chwilowy spadek napiecia sterowania cewki moze pochodzic...
To jest silnik szeregowy, więc wyciągając szczotki przerwałeś obwód, więc i zwarcie nie nastąpiło. Jaką rezystancje miałeś mierząc wirnik między wycinkami? Jaką rezystancję masz na cewkach stojana? Zwarcie które masz jest dość spore bo bezpiecznik od razu wyrzuca a maszyna nie uruchamia się. Czyli zwarcie praktycznie bezrezystancyjne, prąd znalazł sobie...
Witam, nabyłem silnik elektryczny 12V. Myślałem, że będzie to szczotkowy silnik, ale jak się okazało jest to bezszczotkowiec 3f. Silnik jest z przekładnią ślimakową, której również potrzebuję więc mam komplet. Całość pochodzi z toyoty rav 4 i jest to układ wspomagania kierownicy. W związku z tym, że nie wystarczy tego podłączyć do akumulatora żeby zaczęło...
Witam. (Mam nadzieję, że w dobrym dziale. Jeśli nie to przepraszam.) Montuję krok po kroczku własne urządzenie CNC. Część mechaniczna w większości zmontowana. Utknąłem na elektronice - sterownik. Ma on działać pod LPT komputera (LinuxCNC). Wybrałem najprostszy - bez mikrokontrolera i innych utrudnień L297 + tranzystory sterujące tak jak tu: h t t p...
Trzeba wykorzystac styczniki ze stykiem pomocniczym NC. Stycznik od obrotów w jedną stronę, powinien miec wpięty swój styk NC w obwód cewki drugiego stycznika i na odwrót. Rozumiem. Zależy mi jednak na tym, żeby to zajmowało stosunkowo nie wiele miejsca w szafce. Zegar 2-pola, trafo, bezpiecznik. Już jest sporo. Czy można zastosować np. [url=]TAKI,...