1,6 HDI sugeruje, że będzie już z modułem BSM, a na nim pewnie spalony 25 amperowy bezpiecznik elektromagnesu rozrusznika.
Po pierwsze nie zwiększaj bezpieczników bo za chwilę będziesz musiał wymieniać instalację. Po drugie bezpiecznik 25A nie jest tylko od zaworka. W wielu autach takie 2 lub 3 zaworki zabezpieczone są jednym bezpiecznikiem 10A. Zwarcie robi coś innego. Może wiązka gdzieś obciera do masy?
Masz 2 uzwojenia elektromagnesu. Wciągające i trzymające. Wciągające działa do czasu włączenia silnika rozrusznika. On to zamyka obwód "podając masę" . Po zadziałaniu silnka rozrusznika działa słabsze trzymające zębnik bendiksa w wieńcu. Jesli rozrusznik zrobi "klik" a zużyte styki robocze elektromagnesu nie zadziałają długo płynie spory prąd przez...
zasada dzialania ma byc taka jak opisalem wchodzi sie do pomieszczenia i zalacza przycisk ktory jest w srodku pomieszczenia i ma zalaczyc elektromagnes lecz by nie bylo przypadku, ze ktos wyjdzie z pomieszczenia wciskajac przycisk zalaczajac jednoczesnie elektromagnes po to ma byc ten kontakrton by uniemozliwil zalaczenia elektro magnesu przy otwartych...
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
witam, wyjmuj rozrusznik i sprawdż elektromagnes, jest zwarcie i dalsze opisywanie nie ma sensu, jeszcze sprawdż czy jak odepniesz ten przewód to jest ok, jeśli tak to wina elektromagnesu jeżeli dalej jest problem to na wiażce jest zwarcie i trzeba szukać gdzie sie przetarł przewód, powodzenia
30-zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik okolo 80A 87-wyjście na świece 86-plus za stacyjką 85 masa L-lampka kontrolna grzania 50-styk elektromagnesu rozrusznika
Jak masz wybity bezpiecznik 250A w megane/scenic, ten na klemie, to zazwyczaj Oluś problem w zwarciu głównej gałęzi 30 elektromagnesu rozrusznika. Czasami upierdliwe zwarcie, bo w momencie naprawy go nie ma. Już pomijam fakt, że ktos targał skrzynię/ rozrusznik bez odpietego aku; to trzeba sprawdzić jarzmo kablowe idące do śruby na elektromagnesie....
Powodem przepalania się bezpiecznika nie był na pewno srebrny przekaźnik. Odłączanie panelu sterującego lusterkami to półśrodek, gdyż ogrzewanie lusterek jest połączone poza panelem. Odłączanie elektromagnesu to też półśrodek, gdyż w układzie dalej jest pod prądem wyłącznik termiczny wentylatora i to on głównie sprawia takie problemy jak właśnie zwarcie...
teraz poza tekstem i zdjęciami można też dodać materiał filmowy zarówno jako osadzony w poście materiał z YouTube jak i umieszczony na forum film w nowym odtwarzaczu. Film z uruchomienia centrali jest umieszczony zarówno w tym wątku, jak i na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=H6i7PsmT... Czym jest bezpiecznik cewkowy? Zabezpiecza cewkę? Czy zawiera...
pró czy może trzeba go odpowiednio podłączyć? Zbyt słaby nie pociągnie linki. Bezpiecznik 20A powinien wytrzymać. Czy elektromagnes wciąga rdzeń i po chwili wywala bezpiecznik czy elektromagnes nie wciąga rdzenia? Jak napisał przedmówca, może być uszkodzony - zwarcie uzwojenia. Na próbę podłącz go przez 4 żarówki 55W/12V połączone równolegle.
Z Twojego opisu wynika że ta instalacja jest wykonana niezgodnie z obowiązującymi normami w zakresie podziału obwodów ale to nie jest meritum dyskusji. Wyłączniki nadmiarowoprądowe automatyczne mają wbudowane dwa elementy zabezpieczenia :pierwsze zabezpieczające przed przeciążeniami długotrwałymi (na bimetalu) , drugie odpowiedzialne za pełne zwarcia...
Sprawdź duże bezpieczniki na akumulatorze. Inaczej - na grubym przewodzie na automacie ma być stale 12 V. Sprawdź dużą żarówą. A, cykanie przekaźnika. W takim razie masz uszkodzony bezpiecznik, chyba 25 A, lub sam przekaźnik. Najczęściej pada bezpiecznik ponieważ zestyki elektromagnesu uległy wypaleniu i cały prąd zasilający rozrusznik idzie przez ten...
Odnośnie bezpieczników i ich wymianie na centrali Strowgera. Wywalenie zabezpieczenia np stopnia grupowego czy liniowego to był spory problem, bo nie można było tak po prostu wymienić bezpiecznik. Najpierw trzeba było wszystkie wybieraki postawić w pozycji spoczynkowej, co przy kilku tysiącach na zwykłej miejskiej centrali musiało trwać. Nawet w centralach...
piotr.grad: Weź sobie bezpiecznik 12V / 1A czy mniejszy i podłącz 6V / 3A to zobaczysz jak ładnie się pali, a to przecież połowa napięcia. Zrób też test w drugą stronę. Podłącz 24V i 0.2A - bezpiecznik wytrzyma teoretycznie do 0.5A przy napięciu 24V. Bezpieczniki w instalacji domowej zazwyczaj są na 25A/16A i znamionowe 230V. Jeżeli w sieci jest zwarcie...
Są nowe wieści w temacie klimy, Niestety za niewiedzę się płaci a koledzy z forum też nie zawsze wszystko wiedzą więc piszę też dla potomnych - po niepotrzebnym spuszczeniu czynnika, niepotrzebnej wymianie sprezarki i ponownym nabiciu znów było to samo. Na szczęście postanowiłem jeszcze u mechanika zewrzec na krótko elektromagnes za aprobata mechanika.......
Przewód alternatora przykrecony do silnika. Pomyłka po prostu. Daj oba grube na śrubę elektromagnesu rozrusznika.
Kolego piotr_65 : odchylanie ogona jest sterowane z 3-ciego stopnia sterownika który jest ustawiony na 220V i histereza 20 . Przekażnik jest jeden przełączający R15 z 12V(jeden styk w momencie zadziałania elektromagnesu odchyla ogon a gdy puści to przejmuje drugi styk i powrót ). Na końcu siłownika jest zamontowany wyłącznik krańcowy a drugi na ogonie...
Cześć później słychać było tylko cykanie bendiksa Bendiks nie cyka. Coś ci się pomyliło. Bendiks to jest to kółko zębate co się wysuwa i zazębia. najpierw przepalał się bezpiecznik od rozruchu i wymieniałem go co chwilę To wskazuje na usterkę elektromagnesu (włącznika elektromagnetycznego). To właśnie on powinien cykać. słychać było tylko cykanie bendiksa...
Cześć, Od pewnego czasu mam problem z uruchamianiem samochodu (C4 Grand Picasso I 2.0 HDi, 150 KM). Najpierw problem występował tylko na rozgrzanym silniku – po dłuższej trasie samochód nie uruchamiał się (na szczęście za którymś razem w końcu załapał), ale po dłuższym odczekaniu znowu odpalał bez problemu. Od trzech dni doszedł kolejny objaw: nawet...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Poszukuję wyłącznika uruchamianego zwykłym magnesem do odcinania zapłonu w samochodzie. Widziałem takie zamontowane w służbowych autach. Zbliżając magnes do tego przełącznika uruchamiało się połączenie zapłonu i można było "odpalić" auto ze stacyjki. Po skączonej jeżdzie i wyłączeniu stacyjki zbliżało się magnes do ukrytego wyłącznika i odcinało zapłon....
MES 350 module A2 Na stole przetwornica 230 V - 12 V z przyczepy kempingowej. Oczywiście nie działa, bezpiecznik przy wtyczce 230 V spalony. Podmieniłem go i po raz kolejny się spalił natychmiast. Gołym okiem nic nie widać. Sprawdziłem mostek prostowniczy, jest sprawny, proszę o poradę co do kolejnego kroku. https://obrazki.elektroda.pl/3654051400_...
Coś mi gdzieś świta... W 207 mieliśmy taki problem i z tego co kojarzę to też był bezpiecznik 5A. Problemy ustały po regeneracji rozrusznika. Z drugiej strony niemożliwe, żeby tak mały bezpiecznik zabezpieczał obwód elektromagnesu rozrusznika. No chyba, że tam jest nieco odmienna zasada załączania startera.
Wpierw sprawdził bym bezpiecznik elektromagnesu rozrusznika, na module BSM
Udało mi się znaleźć takie coś: Widok modułu od strony złączy 1 (D) - wyjście na bezpieczniki świateł drogowych 2 (31) - masa 3 (PD) - wejście z włącznika świateł drogowych 4 (30) - zasilanie z akumulatora (stałe) 5 (PM) - wejście z włącznika świateł mijania 6 (M) - wyjście na bezpieczniki świateł mijania 7 (50) - wejście z elektromagnesu rozrusznika...
A czy posiadasz oryginalny przewód zasilający rozrusznik? Jeśli nie, trzeba zobaczyć jakiej mocy jest rozrusznik (ile prądu pobiera w trakcie pracy) i pod ten pobór obliczyć średnicę przewodu. To samo z przekaźnikiem, albowiem styki przekaźnika muszą ten prąd wytrzymywać, aby się nie topiły i nie przepaliły. Przekaźnik ten będzie połączony już zwykłymi...
Panowie wina elektromagnesu robi zwarcie i pali bezpieczniki dodam że napięcie ze stacyjki na elektromagnes idzie przez dwa przekaźniki. Bezpiecznik od elektromagnesu znajduje się w skrzynce pod maską po lewej stronie reszta bezpieczników jest w środku obok schowka . Problem usunięty uważam temat za zamknięty.
silnik JAGMINI JM3525 E09, CW2400N, 9V. Co do pomiarów to nie wiem czy dobrze je wykonałem względem masy przed silnikiem jest niecałe 12 V natomiast za silnikiem na tym krzyżu 13 V. Zmierzyłem plus na silniku względem masy, natomiast drugi pomiar to minus silnika względem wyprowadzenia za rezystorami na krzyżaku. No i wszystko jasne, tak jak przypuszczałem,...
https://obrazki.elektroda.pl/2866818000_... Witam! Mam problem z TCU od 6HP19. Napięcie +12V spada do około 3V po podłączeniu TCU lub też jakiegoś innego obciążenia np 5W żarówki. Wg schematów, które posiadam, TCU jest połączony z autem poprzez 11 przewodów w 16pin wtyczce. Cztery z nich to 2X uziemienie, plus 1x +12V stałe napięcie...
Stukanie, czy coś podobnego do klikania (przekaźnik), może być uszkodzony (spalony) bezpiecznik do elektromagnesu rozrusznika.
tak jest cos takiego jak dzialo wielocewkowe (kazda po kolei) np. z trzech ale trzeba by zsatoswac bramki optyczne z czym mam problem w wykonainiu - nie moge kupic takich diod co sa potrzebne podnadto napewno sa opoznienia ... :/ i wiele innych problemow mi wystarczy jak to osiagnie moc wiatrowki bo i tak bedzie bardzo silne jak na cos takiego typu...
Witam. Faktycznie trochę czasu minęło :) Problem rozwiązałem następująco. Założyłem dodatkowy przekaźnik w komorze silnika. Stacyjka załączała przekaźnik. Przewód plusowy puściłem od akumulatora przez bezpiecznik i przekaźnik bezpośrednio do rozrusznika. Stacyjka załączała przekaźnik, a na rozrusznik płynął prąd bezpośrednio z akumulatora (nie było...
Sprawdź czy nie ma zwarcia do masy na ktorejs ze sciezek umieszczionych na folii na chasis mechanizmu. Prawdopodobnie niezaleznie od tranzystorow sterujacych jedno z wyprowadzen elektromagnesu jest zwarte do masy.
Właśnie zrobiłem pierwsze testy. Niestety na dworze, przy padającym deszczu, więc nie zagłębiałem się nadmiernie. W skrzynce bezpieczników - bezpiecznik jest OK (podobnie jak pozostałe). Przy przekręceniu kluczyka w stacyjce (przy wciśniętym sprzęgle) nie słychać kliknięcia przekaźnika ani elektromagnesu z okolic rozrusznika, chociaż wyświetlacz prędkościomierza...
Ponieważ rezystancja przewodu miedzianego jest mniejsza to nie potrzebowałem dużego prostownika i użyłem małego czyli 12V 4A. Ręce opadają... Chłopie, sprawa jest prosta. Musisz nawinąć na elektromagnes uzwojenie o takiej rezystancji aby zasilacz był w stanie je zasilić. Potrzebną rezystancję uzwojenia obliczasz za pomocą prawa Ohma. Tu masz np. zasilacz...
W cewce elektromagnesu jest zazwyczaj bezpiecznik termiczny , który odłączy cewkę przy przekroczeniu temperatury , często wymieniam cewki z powodu uszkodzenia tego bezpiecznika , jest to spowodowane przeciążeniem układu .
Jeżeli po wypięciu wtyczki z elektromagnesu bezpiecznik jest dobry po włączeniu to napewno jest uszkodzony elektromagnes. 04 422 013
Zawsze interesowała mnie technika, elektryka, elektronika, zawsze odkąd pamiętam. Z dzieciństwa równie dobrze pamiętam wizytę w zoo jak w różnych miejscach związanych z elektroniką, w miejscach w których właściwie nie powinnem mieć możliwości przebywać. Pierwsza wizyta na centrali telefonicznej Będąc dzieckiem w wieku podejrzewam przedszkolnym miałem...
Wyczerpałem już możliwości a auto nadal uziemione... Dzisiaj dostałem się do ECU przedmuchałem i popsikałem CONTACTem wtyczki i gniazda, dostałem się pod tablicę przekaźników sprawdziłem przewody i wszystko dobrze to co zrobiłem oprócz w/w to: Sprawdzsiłem przewody od akumulatora do głównej śruby rozrusznika oraz przewód do elektromagnesu przez bezpiecznik...
Panowie podam mój przykład może komuś się przyda względem rozrusznika. Postaram się w skrócie. Posiadam Mercedesa W204 rok 2010. Miałem problem z odpaleniem rozrusznika raz kręcił a innym razem nie, ale po kilku próbach przekręcani w stacyjce odpalał więc zwlekałem z naprawą, ale przyszedł ten moment, że żadna próba nie dawała rezultatu więc byłem zmuszony...
Po wypowiedzi (at)kenworth18 dostałem olśnienia. Sprawdziłem połączenie w gniazdku i dalej na filtrze przeciwzakłóceniowym. Było odwrotnie połączone. Przełożyłem konektory zgodnie z opisem na filtrze i tym co wychodzi z gniazdka. N-N i L1-L1. Po włączeniu pralki ikona kłódki zniknęła. Po rozpoczęciu prania w momencie zadziałania blokady drzwi wywaliło...
Witaj! Rozrusznik powinien być połączony grubym kablem do cewki elektromagnesu a druga śruba do rozrusznika /8mm/ zwierając na próbę dwie nakrętki /8mm/ rozrusznik powinien zakręcić.Do zazębienia koła zamachowego silnika z rozrusznikiem musimy podać napięcie na cewkę elektromagnesu jest to cieńki przewód idący z stacyjki.W tym momencie rozrusznik zazębia...
Siemanko Majstry Mam problem z megane II 1.9 dci. Auto po wymianie rozrusznika w innym warsztacie odpaliło 3 razy i nie odpala. W momencie rozruchu pali duży bezpiecznik nr.1 40A pod maską. Na bezpieczniku jest stały plus i tak jakby robi się zwarcie w momencie rozruchu. Nie jest to bezpiecznik ani od rozrusznika ani od elektromagnesu rozrusznika. Na...
Witam. S 191 - wyłącznik nadprądowy stosowany w instalacji jednofazowej. Seria "zabytkowa". Obecnie produkowane S301 i S311. Charakterystyka B,C,D (5,10,20In). Budowa wewnętrzna zawiera człon przeciążeniowy (termobimetal) , nadprądowy (elektromagnes z cewką prądową) oraz komorę łukową. W przypadku zwarcia działa wyłącznik nadprądowy. Pod wpływem pola...
Witam. Przed chwilą wróciłem z wycieczki. Ale dużo postów, temat poruszył wiele głów. Jeszcze raz dla przypomnienia - nie spaliło się pół samochodu tylko ogień buchał z tego kółeczka w desce rozdzielczej, nic więcej z zewnętrznych elementów nie jest uszkodzone. - dwa - bezpiecznik który wstawiłem jest zgodny z tym który tam "siedział" oraz zgodny ze...
Tranzystor steruje prawdopodobnie jakimś odbiornikiem indukcyjnym - elektromagnesem. Może być tak, że pod wpływem drgań lub temperatury cewka elektromagnesu dostaje zwarcia międzyzwojeowego, co powoduje wzrost prądu płynącego w obwodzie i uszkodzenie tranzystora. Możesz spróbować dołożyć bezpiecznik szeregowo z elementem, którym steruje ten tranzystor....
Sprawdź cewkę elektromagnesu na rozruszniku. W tych autach dostają często zwarcia miedzyzwojowego, wtedy pobór prądu rośnie i wali bezpiecznik.
Witam . Powodzenie zależy od tego jaki jest przekruj rdzenia elektromagnesu , średnica drutu i ilość zwoi . Jeżeli masz pod ręką omomierz to sprawdź oporność elektromagnesu . Jeżeli nie to podłącz elektromagnes przez bezpiecznik o rozsądnej wartości i w najgorszym wypadku spali się bezpiecznik , ale cała reszta ocaleje . W sumie podałeś zbyt mało szczegułów...
Skoro na początku był taki problem: Po wykręceniu i podaniu napięcia na główny styk12v i połączeniu ze stykiem bendiksa wyrzucało sam bendiks. Po podaniu napięcia bezpośrednio na styk silnika (plecionka do szczotek) nie było reakcji. Po wymianie szczotek był taki objaw: Po wymianie szczotek rozrusznik działa. Ale... działa zarówno po podaniu napięcia...
A jakie tam diody wstawiałeś bo to aż niemożliwe, żeby się ponownie przepaliły. Prędzej powinien polecieć bezpiecznik niż te diody D8 musi być tylko na odpowiednio wysokie napięcie, przynajmniej 100V, bo przy rozłączaniu elektromagnesu indukuje się całkiem spore napięcie wsteczne.
W module UPC obok akumulatora. Sprawdź bezpiecznik cewki na odwrotnej stronie modułu. Kolego bezpieczniki w UPC sprawdziłem i są dobre .Tylko nie wiem gdzie będzie przekażnik cewki elektromagnesu sprężarki , czy to będzie UPC do wymiany
otwieranie elektromagnesu rdzeń elektromagnesu szczelina elektromagnesu
podsłuch telefonu nokia hyundai głośnik słychać uderzenia
pralka haier akumulator zasilaczu buforowym
Błąd 92 w kotle Beretta Green - przyczyny i diagnostyka Zaciski 7, 8, 9 na regulatorze Vaillant VRT 390: eBUS komunikacja