Usterek mechanicznych nie da się diagnozować przez forum - po pierwsze w Grande Punto były co najmniej 3 różne warianty sterowania szyb, bo drugie w czym masz problem z diagnozą? Weź próbnik i zobacz czy jest napięcie na silnik jak wciskasz przycisk. Jak jest a silnik się nie kręci to chyba proste - spalony albo mechanicznie zablokowany - trzeba wyjąć...
Podłącz jeszcze raz. Bardzo często ten sterownik najprawdopodobniej się zawiesza. Po ponownym podłączeniu odzyskuje życie. Odłaczanie i podłączanie ponowne nic nie daje. Odłączanie klemy "-", wyjmowanie bezpiecznika.
Przed remontem alternatora załóż ten długi odpływ. Sprawdź też jak jest z drugiej strony , tam woda leje się na skrzynkę bezpieczników.
Fiat Grande Punto `09 - nie odtwarza dźwięku z portu USB. Po podłączeniu pendriva system nie czyta danych na nim zawartych. dzieje się tak od momentu kiedy padł akumulator i po odpaleniu z innego spalił się bezpiecznik od radia i klimatroniki. Bezpiecznik wymieniłem na nowy. Od tego czasu przestał odtwarzać dźwięk z USB. Co można na to poradzić? Czy...
Witam. Mam problem z GRande punto 2009r. Auto dostało w przód dokładnie w lewą lampe (błotnik do wymiany) lekko zderzak. Poduchy wystrzeliły!!! Przekręcam kluczyk i widze komunikat blokada pompy paliwa.!!! Przeprowadzam serwisowe odblokowanie tzn kluczyk w pozycje 1. zapalaja sie odpowiednie diody... Prawy kierunkowskaz czały czas mruga.. ??. Nastepnie...
Mam problem, który nie daje mi spać, otóż nie działa mi gniazdko prądowe w kabinie, po oględzinach mam takie obserwacje: -bezpiecznik jest sprawny -masa na czarnym przewodzie jest dobrze podłączona -na czerwono-białym przewodzie od zasilania gniazda jest zasilanie 12V przy kluczyku na zapłonie -na żółto-czarnym przewodzie od zasilania żarówki podświetlenia...
Spotkał się może ktoś z takim wariantem skrzynki z bezpiecznikami w Grande Punto 1.2 - 2009 i wie gdzie znajduje się w niej przekaźnik świateł mijania. Z góry dziękuję za pomoc.
niestety wyczyszczenie nic nie dało nadal to samo,ten sam sterownik po przełączeniu sterowania na prawą stronę działa prawidłowo i napięcie 12 V jest w każdym położeniu joysticka.Jakbym miał jakiś schemat jak w wtyczce połączyć piny na krótko to bym sprawdził bo kilka prób juz zrobiłem i bezpieczniki sie skończyły.
Prawy kierunkowskaz (sterowanie +12V) - różowo/czarny przewód. Lewy kierunkowskaz (sterowanie +12V) - różowo/biały przewód. Przewody znajdziesz w czarnym, 20'pinowym złączu skrzynki bezpiecznikowej. Sterowanie centralnym zamkiem - przewód fioletowo/biały znajdziesz w złączu przewodów wychodzących z drzwi kierowcy.
Wracam z informacjami. Wymieniałem akumulator oraz kombinowałem z skrzynką bezpiecznikową. Radio jak narazie nie prosiło o kod.
dokładniej potrzebuje skrzynki bezpiecznikow pod maska z opisem. bo padł mi klakson halogeny.
A rocznik kod silnika gdzie? Który bezpiecznik dokłądnie?
Witam , mam pytanie , moze dla was banalne , ale ja jakos nie potrafie sobie z tym poradzic , kupilem nowe Grande Punto z fabrycznym radiem , ale jego dzwiek pozostawia wiele do zyczenia wiec postanowilem je zmeinic , ale co sie okazalo ze kostak ISO i owszem pasuje , ale radio nie startuje , slychac tylko pierwszy impuls i nic wiecej , sprawdzalem...
Zaczęło się tak, że w czasie deszczu auto stało na parkingu i zaświeciło się światło cofania (oraz działał panel sterowania lusterek). Nie dało się się uruchomić silnika - w ECU i BCM błąd immobilisera (minicrypt), poza tym jeszcze sporadyczne błędy błędy CAN na linii ECU-BCM ale komunikacja ze wszystkimi modułami chodzi. Za którymś podejściem zdjąłem...
Sprawdź bezpiecznik F18 i przekaźnik T09 w skrzynce obok AKU- to jest główny przekaźnik i obwód zasilania i jeszcze bezpieczniki F17, F22, F11. Miałem taki problem 2 razy i był spalony F18, a w innym F11.
Witam, Problem jak w temacie. Grande Punto 2006r i problem z klimatyzacją. Mianowicie po zapaleniu autka próbuje uruchomić klimatyzację przyciskiem na desce rozdzielczej - powinna się zaświecić kontrolka a tu cisza. Tak samo z przyciskiem/kontrolką obiegu. Bezpieczniki sprawdzone - OK Ciśnienie czynnika chłodzącego zmierzone - OK Wymieniłem przy okazji...
Zacznij sprawdzanie od bezpieczników, jak to nie pomoże sprawdź kostki połączeniowe, mogą być zaśnieżone. Rozłączyć oczyścić i złączyć. Sprawdź czy niema przetartego przewodu. Pozdrawiam Miro.Nasz Jak napisałem sprawdzić bezpieczniki, które znajdują się pod maska i nad nogami w kabinie. Kostki w układzie abs, zasilania oraz czujniki. ABS oblicza na...
Mam Grande Punto, obecnie ma na liczniku ponad 190 tys. km (i zaczynam się rozglądać za "nową" turbiną) z czego ja nim zrobiłem ok 60 tys. km. Silnik to 1.3 Multijet 90KM, spokojnie daje sobie radę z tym autem, a przy tym w trasie da się zejść poniżej 4,5l/100km. Auto dobrze się prowadzi, ma dość trwałe acz twarde i głośne zawieszenie, rewelacyjne hamulce...
Witam Mam dość duży problem z Grande Punto 1.3 multijet 75KM 08r Chciałem odpalić auto 2 próby i cisza za 3 razem odpalił przejechałem kilka kilometrów postawiłem pod domem i juz nie odpalił. Mianowicie po przekreceniu kluczyka w celu odpalenia auta nie dzieje się nic(jedynie słychać przekaznik i jak by któryś wtrysk pykał) Rozrusznik nie kreci a pompa...
Po rozładowaniu akumulatora (nastąpiła awaria włącznika świateł awaryjnych, samochód załączył w nocy awaryjne i po kilku godzinach rozładował akumulator). Radio zostało wyjęte na 2 dni, samochód 1 dzień jeździł bez radia. Po zamontowaniu brak oznak życia. Nie włącza się i nie zapala podświetlenie włącznika/regulatora siły głosu. Bezpiecznik radia (10A)...
Witam mam problem z Grande Punto,mianowicie został zostawiony na noc z włączonym zapłonem rano akumulator był rozładowany,po naładowaniu auto kręci ale nie chce zapalić bezpieczniki ok. Może ktoś wie co się stało,dodam że przedtem palił na dotyk.
Witam. Jest wiele podobnych tematów na forum ale nic nie pasuje konkretnie do mojego przypadku. Dostałem można powiedzieć że w spadku grande punto 1.3 multijet 90 KM 2006 r ze skrzynią automatyczna , auto ogulnie jeździ i wszystko działa ale czasem po prostu nie chce zapalić (nawet przekręcić) czasem pali za pierwszym kilka razy pod rząd a doslownie...
Witam serdecznie. Zwracam się tutaj na forum z prośbą o pomoc w podłączeniu fabrycznego subwoofera do Fiata Grande Punto. Moja werjsa wyposarzeniowa to Estiva a auto jest z 2008 roku. W internecie znalazłem sporo tutoriali jak podłączyć to ustrojstwo, niestety w moim wypadku nie ma gotowej kostki do subwoofera w bagażniku, a także kostki w słupku A...
Witam serdecznie. Mam problem z układem par paliwa i grzałką 1 sondy lambda w Grande Punto Abarth 1.4 155 km z ECU BOSCH ME 7.9.10 (5184238). Przeczytałem wszystkie możliwe tematy i nigdzie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Do tej pory wykonałem następujące czynności: - ciągłość przewodów do pinów w ECU - wszystko ok - zdemontowałem zawór,...
Założyłem bodykompa o takim samym numerze i...chyba wszystko działa. Kręci rozrusznikiem ale nie zapala (normalne). Na desce wyświetla się kłódka. Centralny nie działa. Moja płytka wygląda inaczej: Mam jeszcze taki pomysł by przełożyć z drugiego modułu płytkę z bezpiecznikami. Czyli połowę z prockiem z mojego a drugą połowę z nowego. Bo to tak jakby...
Witam Szanowne Grono, Jakiś już czas temu popsuł mi się fabryczny głośnik (sparciała guma ta dookoła membrany) i pomyślałem że przy okazji wymiany kupie sobie lepsze głośniki. Komplet przód i tył. Tak zrobiłem, wybór padł na Kruger Matz 120W. Łącznie dałem za przód i tył 700 zł więc nie jest to jakieś mistrzostwo świata ale też nie jest jakieś totalne...
Masy sprawdzone na dwa sposoby , na przejście i u płynność spadki napięcia wszystko ok . Rozrusznik sprawny elektromagnes i przewody plusowe ok . Po wyjęciu przekaźnika T18 z schematu , wstrzyknięciu dawki z fleksa i podaniu + 12v na styk 87 przekaźnika T 18 silnik odpalił . Przekaźnik T 18 skrzynka bezpiecznikowa sprawne . Po sprawdzeniu go fiatecuscan...
Masz słaba mase. Ale o jaką masę chodzi? Bo przypalony styk od przewodu masowego w kostce wymieniłem na nowy. Dziś chciałem zobaczyć masę z tyłu w bagażniku odpowiadającą m.in. za tylne światła, okazało się, że pod tapicerką niczego nie ma, nawet skrzynki bezpieczników :?: Sugerowałem się schematem na zdjęciach w złączniku. Szukałem przewodu masowego...
W takim razie zacznij od bezpieczników, następnie sprawdź napięcia na złączkach zasilających.
Witam Obecnie w Grande Punto zasilanie do mojego nowego radia android zostalo wyprowadzone z przewodow zapalniczki ponieważ w fabrycznej kostce nie było plusa po zapłonie, był tylko plus z akumulatora oraz przewody CAN A i B. Chciałbym aby plus po zapłonie do radia został wyprowadzony bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników, przy okazji chciałbym tez...
Cześć w Grande Punto 2012 rok nie działa mi światło wsteczne, czujniki PDC i nie otwiera się pokrywa bagażnika - wszystko jakby przestało działać nagle. Bezpieczniki sprawdzone, pra dochodzi do zamka pokrywy bagażnika ale nie dochodzi do światła cofania, do tego nie działają czujniki PDC podpięte pod światło wsteczne. Dziwi mnie , że nie działa zamek...
W starym Puncie założyłem bez problemów (a właściwie poprawiałem po "fachowych" instalatorach, ale praktycznie zdemontowałem i od nowa założyłem). Cena jaką mi powiedziana za założenie alarmu w GP to 200-350zł (sam montaż), więc zastanawiam się czy by nie zrobić tego własnoręcznie (bo samodzielnie to za dużo powiedziane). Główny problem mam z czujnikami...
Jest na LEDach i odpowiada za nie bezpiecznik F61 w skrzynce bezpieczników przy BCM (za schowkiem pod rzeczonym panelem od świateł i komputera) - ostatni (tam gdzie są 2 pionowe rzędy bezpieczników, to jest bezpiecznik na samym dole po prawej stronie).
Mam taki problem dość nietypowy :) wypaliło w body komputerze dwa bezpieczniki i w wiazce przewodów dwa kable od stopu. mogło by byc to przyczyna wyłacznik pedału hamulca czy moze żarówka jest nie taka jak powinna byc? Dodano po 1 Znaczy nie tylko same bezpieczniki ale styki w body i teraz bedzie trzeba wymienic body tylko co mogło byc przyczyna
Bezpieczniki sie kłaniają ...
Witam serdecznie W moim GP 1.4 8V z ABS r.2007r mam bardzo tajemniczą awarie i proszę o pomoc: Jechałem po wyboistej drodze i w pewnej chwili na skręconych kołach, podczas lekkiego hamowania, samochód szarpnął mi i zgasł (to moja wina - za wysokie bieg, nie słyszałem silnika - zwolniłem za bardzo). Po uruchomieniu: - totalnie martwy prędkościomierz...
przyglądałem tej skrzynce bezpieczników pod maską(...) pali w niej jeden bezpiecznik 5 A nr 24,w opisie fabrycznym w książce miejsce to jest oznaczone jako wolne W instrukcji, od modelu MY2008, jest on opisany jako "Centralka systemu prowadzenia elektrycznego ESP (zasilanie +kluczyk), centralka układu hamulcowego NFR (zasilanie +kluczyk), czujnik skrętu...
Witam Zauważyłem ze mój seryjny sub nie działa. Sprawdziłem bezpiecznik, jest OK. Napięcie dochodzi ale z lewego ani prawego kanału nie dochodzi nic:( Sub został zamontowany fabrycznie(wersja sport 1.9 jtd.) nic nie kombinowane. Zrobiłem test i gdy podłączyłem mp3 pod lewy czy prawy kanał to sub gra:) Ktoś wie jaka może być przyczyna? Czy jeżeli do...
Tam siedzi IAW 5SF3.M1 lub IAW 5SF3.M2. Co innego psuje się w tych centralkach. Była akcja serwisowa na wymianę skrzynki bezpieczników pod maską bo były problemy z zasilaniem. A wygląda mi to ewidentnie na chwilowy zanik zasilania ma body.
Bezpieczniki i przekaźniki są w: - Body control unit - przegrodzie silnika (skrzynka bezpieczników) - bagażnik (skrzynka bezpieczników) Czy sprawdziłeś na pewno wszystkie bezpieczniki i przekaźniki? Jeśli tak to może coś co jest zasilane bezpośrednio, spotkałem się już z takimi obwodami w fiacie. Niestety nie posiadam żadnego schematu. :-( Jak kolega...
akumulator ok , wczesniej palil .. Dodano po 2 chcialem zamontowac radio , ale nie mialem napiecia wcale w kostce , zadzwonilem po kolege co sie troche na tym zna , sprawdzil bezpieczniki napiecie mialy , więc nie wiem co jest nie tak , od radia sie zaczelo..
Auto oczywiście dziś rano po tym jak postało w ciepłym od soboty to zapaliło od dotknięcia i brak błędów :/ Dzięki za link, przejrzałem odpływy z podszybia i nie są zatkane, nie widać śladów żeby woda ciekła w wiązce. Skrzynka bezpiecznikowa zdemontowana, wygląda czysto. Zresztą CAN nie idzie tamtędy - pod skrzynką są dwie mniejsze kostki które łączą...
Witam, Mam problem z zasilaniem w instalacji gazowej. Przez własną głupotę zalałem sterownik odpowiadający za działanie instalacji gazowej. Po zalaniu (jeszcze byłem tego nieświadomy) przez kilka godzin samochód jeździł. Rano odpaliłem samochód i już nie świeciły się żadne kontrolki z gazu. Sprawdziłem bezpieczniki. Spalony był 30A. Wymieniłem i nie...
Witajcie , nie chciałbym niepotrzebnie zawracać głowy ale nie mogę w google znaleźć nigdzie ani słowa - pomyślałem ,że zapytam tutaj :-) Kupiłem Fiata Grande Punto z luxemburgu (85 km wersja ECO ) ,którą obdarowali systemem start-stop . Wszysko fajnie działa ale niestety muszę pamiętać ,zeby go wyłączać za każdym razem jak wsiadam do auta . Muszę wciśnąć...
Co do szyby to sprawdź bezpiecznik F9-20A pod maską. Centralny nie ma nic wspólnego z elektrycznymi szybami, zapewne padł siłownik i nie działa.
Przekaźniki w Fiat Grande Punto są bodajże w skrzynce bezpieczników wraz z innymi przekaźnikami. Ściągnij sobie rozpiskę bo Ci się przyda.
Witam wszystkich. W trakcie drobnych napraw i konserwacji wystąpił problem z migaczami, a mianowicie przestały migać :P Nie działają również kontrolki które są podłączone pod migacze. Z obserwacji: -po zdemontowaniu kostki od przerywacza migaczy i podłączeniu ich wszystkich razem (w celu czy migacze świecą światłem stałym) nie zapalił się ani jeden,...
Bezpiecznik strzelił jakiś.
Jeśli nie masz oryginalnego BCM i kluczyka od kompletu to tak... choć nie wiem czy bez BCM uda Ci się go uruchomić. BCM to ta "skrzynka z bezpiecznikami" po lewej stronie kierownicy, za małym schowkiem.
Jako, że to mój pierwszy styk z tym forum chciałbym na wstępie powitać wszystkich użytkowników. Mam nadzieję, że znajdzie się jakaś osoba, która pomoże w problemie, jaki wystąpił w moim punciaku. A więc do rzeczy. W tamtym tygodniu po odpaleniu samochodu wyskoczył mi błąd asr i esp. Po chwili jazdy i naciśnięciu pedału hamulca podczas zatrzymania się...
Problemem była skrzynka bezpieczników pod maską (ściekła tam woda po peszlu). Z góry wszystko wyglądało na suche.
Nie znam się na tym radiu. Ewidentnie widać, że radio jest w trybie AUX czyli ma grać to co dostanie na wejścia AUX. Jeśli klikanie na przyciski CD, FM nic nie daje, można spróbować przytrzymać chwilę czasu te przyciski i zobaczyć co się stanie. Może jest jakaś sekwencja lub kombinacja do zresetowania radia. W ostateczności wyciągnąć bezpiecznik, poczekać...
Sprawdź bezpiecznik od radia, czujnik położenia przepustnicy. Kto wymieniał akumulator? Może odwrotnie są/były założone klemy (pomylony + z -)?
Ehh 12 lat na elektrodzie a dalej liczysz na gotowca. 3 min spędzone na google: F61 Druga rzecz że w GP było dużo różnic więc skorzystaj z tego:
podlacz amperomierz w szereg z aklumulatorem i wyciagaj po kolei bezpieczniki i patrz kiedy bedzie pobor oki zobacz do czego bezpiecznik i poszukaj w tym ukladzie
Sprawdzałem połączenia i bezpiecznik jest cały mimo że nie ma żadnego oporu na dwóch przewodach idacych do pompki . Podejrzewam że jakiś układ na BSI lub BSM poszedł i stąd taki niski stan bo raczej jakby miało mieć praktycznie bez oporności to by już wcześniej wywaliło bezpiecznik ??
Witam. Podjąłem się podłączenia radia w Grande Punto mojej dziewczyny. Kable są tam pourywane, nie ma zasilania stałego tzw. pamięci, jest tylko zasilanie po przekręcaniu kluczyka na bardzo cieniutkim kabelku. Udało mi się odgadnąć, że kabel niebieski to remote, nie wiem od czego jest gruby, biało czerwony kabel - przypuszczam, że to jest tak zwana...
Witam, Mam problem i proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu nie "kręcił" rozrusznik i odpalałem samochód na "popych". Przed całkowitą "śmiercią" rozrusznika ten co jakiś czas kręcił aż w końcu padł. Dzisiaj wymieniłem rozrusznik. Wszystko podłączyłem tak jak było. Zadowolony siadam do samochodu, przekręcam kluczyk i ... nic. Nowy rozrusznik też nie "kręci"....
Potwierdzam w całej rozciągłości to, co pisał kolega TZOK. Silnik 1,4 8V może i jest trwały, nie wiem, bo przejechałem dopiero jakieś 10 tys. km, ale jest słaby na autostradę, przy 130-140 zużycie jest masakryczne (9-10 litrów) - do miasta moc wystarcza, ale ogólnie niestety, jest paliwożerny. Poza tym auto wąskie i lekkie więc te 140 na autostradzie...
Witam. Czy w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika, można się podłączyć po któryś z bezpieczników, tak aby otrzymać zasilanie "po stacyjce" z którego można stale pobierać prąd rzędu 2,5 A, bez szkody dla pracy auta ? Na kilku bezpiecznikach pojawia się zasilanie, jednak po doświadczeniach z innym autem, wiem że podłączenie się od tak sobie może...
Klasyczne objawy "nurka". Miałem podobną sytuację ze Megane Scenic 2 żony - po przelaniu go przez szybko przejeżdżającą pod wiaduktem ciężarówkę ( woda z błotem chlapnęła aż ponad dach, dwa dni był spokój, potem podobne objawy jak u Ciebie, tylko u nas włączał się w czasie jazdy nawet ręczny, wycieraczki, o bałaganie w światłach i kontrolkach nie wspominając....
Ciśnienie narasta dochodzi do 300bar, nie pojawia się informacja o braku klucza, wczoraj jak sprawdzałem instalacje bezpieczniki kostki to teraz nie świeci kontrolka od immo ale samochod odpala, nadal nie dają mi spokoju znikające obroty wału(podczas kręcenia w ecu obroty dochodzą około 150 i nagle spadają do zera i po kilku chwilach znowu rosną na...
Wymień przekaźnik rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika.
Bezpieczniki wyjmujesz po to aby sprawdzić, który obwód pobiera prąd na postoju mierząc jednocześnie mA pobór prądu. Nie chcę być niemiły, ale NO CO TY NIE POWIESZ! Dla mnie to logiczne że najpierw sprawdzasz każdy obwód wyjmując po kolei bezpieczniki. Na żadnym nie ma reakcji. Teraz właśnie posiedziałem trochę w aucie i BC zachowuje się dobrze. Po...
W mojej Lancii dedrze integrale kabel siłownika klapy był zwarty do masy, dopiero naciśnięcie przycisku w schowku podawało na 0.5s +12V. Dopiero po 3 bezpieczniku zorientowałem się że przycisk otwierania robi zwarcie... dioda 10A załatwiła sprawę.
Chodzi mi o skrzynkę bezpiecznikow koło akumulatora.
Witam. Koledzy pacjent jak w opisie na operacje przełożenia ECU używki. Powód gasniecie losowe podczas jazdy przy schodzeniu z obrotów tak jak by ktoś nagle wyłączył stacyjkę. Zdarza się także że na postoju po włączeniu czego kolwiek z elektryki gasie tak samo. Wszystkie masy, zasilania bezpieczniki sprawdzone. Jak najłatwiej ogarnąć immo bez programatora...
Sprawdziłem co mogłem, kable mają ciągłość, masa jest, rozrusznik nie kręci, słychać jakby "cykanie". Nie mam możliwości podłączenia na krótko, ani wyjęcia (garaż stoi zagracony w związku z małym przemeblowaniem). W rozrusznik popukałem, bez poprawy, także obstawiam, że to nie szczotki. Bezpieczniki są OK. Z mojej skromnej wiedzy wychodzi elektromagnes,...
Oryginalne radio Fiat Grande Punto 2005 funkcjonowało w oparciu o magistralę CAN, więc do kostki zasilania radia doprowadzone było tylko jedno napięcie +12V. Obecne radio (Pioneer) wymaga zasilania +12V stale (żółty przewód) i +12V ze stacyjki (czerwony przewód). Musisz więc znaleźć w instalacji samochodu (na bezpiecznikach) gdzie pojawia się +12V po...
Odświeżę temat - grande punto 2011 - pytanie - działa mi otwieranie klapy z pilota i przez MES - nie działa z przycisku. Dobrałem się do przycisku i tam przy wciskaniu przechodzi sygnał (wtyczka panel przełączników napięcie z 9 na pin 5, sprawdziłem ciągłość przewodu od pin 5 do body i też ok, teraz jak idzie dalej - z tego co widzę to bezpiecznik 20A...
Witam, borykam się z problemem doboru średnicy przewodu zasilającego do wzmacniacza Hertz HCP 4 oraz bezpiecznika przy akumulatorze. Według instrukcji Hertza wywnioskowałem 10mm2, potrzebuje potwierdzenia. Wzmacniacz ma zasilać zestaw odseparowany przód Hertza ESK 165( 2 kanały) oraz w przyszłości subwoofer (2 kanały w mostku). Zanim dojdę do etapu...
Zmierz spadki napięć na bezpiecznikach. Mamy wróżyć, co u Ciebie padło?
Witam , ktory z tym bezpieczników to przerywacz kierunkowskazu ?
Czy zasilanie bezpiecznika 47 7.5A który zasila sterownik silnika odzie bezpośrednio z kostki stacyjki czy z jakiegoś miejsca pośredniego jeszcze. Jeżeli idzie bezpośrednio z stacyjki czy mogę zastosować bypass podpinając dodatkowy przewód pomiędzy styk na stacyjce po zapłonie a bezpiecznik zasilania ecu
Bezpiecznik F43 dobry. Tydzień temu wyjąłem wszystkie bezpieczniki po kolei i sprawdzałem żarówką. Jest brak przejścia na kablu między bezpiecznikiem a pinem. (Sprawdzone żarówka 5W) Kabel zmienię blisko pinów ale trzeba jeszcze znaleźć czemu błyskają światła. No i czemu nie ma city.
Chodzi o trzy górne przyciski: AC, obieg wew. i ogrzewanie tylnej szyby. Bezpieczniki sprawdziłem oraz dokonałem podmiany panelu. Efektu brak. Do niebieskiej wtyczki dochodzi plus na dwóch pinach. Jest też masa. Możliwe, że prąd powinien być jeszcze na jakimś pinie. Byłbym wdzięczny za wskazówki umożliwiające rozwiązanie problemu oraz za rozpiskę pinów...
nagle zgasły światła mijania i zapaliły się światła postojowe Już Ci pisałem, że światła postojowe świecą się cały czas, razem ze światłami mijania. wcześniejszy właściciel zrobił tak żeby nie zapominać włączać świateł, zrobił coś takiego że jak odpalałem to odrazu się światła zawsze zapalały. Przecież tam nic nie trzeba robić, poza włącznikiem świateł...
Rozumiem. Piszesz, że klimatyzacja działa dopiero od 5 stopni w poprzednim samochodzie używałam nawet w zimne dni do odparowania szyb. A jakiś bezpiecznik czy coś który mogłbym sam sprawdzić przed oddaniem do serwisu ?
Też myślałem że może być to jakaś usterka ze coś się z gazem gryzie obstawiałem parownik że może puszcza gaz przez wtryski do kolektora przez to nie odpala na letnim..zakręciłem butle wyjąłem bezpiecznik od lpg i pojechałem na 3 dni na Słowację i jeździłem tylko na benzynie lecz niestety nadal wystarczy że postoi 15-20 min potrasie i już nie odpali...
A więc tak sprawdzone wtyczka a sterownika pin 23 po zapłonie mam +12 sprawdzone na żarówce 5W dla pewności Dodano po 1 Jeszcze sprawdzę ciągłość przewodów od ECU do skrzynki pod maską do przekaźnika T7 jeżeli będzie ok można obstawić uszkodzenie ECU Dodano po 13 Przejście między pinem 80ECU a pinem 9 kostki A skrzynki bezpieczników jest 12V
Zdjęcie z eBaya, ale obsadzenie zależny od wersji wyposażeniowej: P.S. Skrzynka jest taka sama jak w Grande Punto.
Chciałem założyć taką instalację we Fiacie Grande Punto (1.2 benzyna, 2008). Dostępne bezpieczniki w skrzynce pod kierownicą: (auto bez instrukcji w języku polskim) oraz w Citroenie C4 Picasso (1.6 vTi, 2009):
Szyba grzeje po zmianie bezpiecznika. Czasami jest to kilka dni, a czasami po 2 minutach bezpiecznik pali.
link
Witam. Czy ktoś z was ma może info / fotografię pokazującą jak montowana jest skrzynka bezpieczników w GP - skrzynka koło akumulatora. Moje auto jest po stłuczce, poprzedni właściciel bardziej je ulepił niż poskładał jak trzeba. Powoli stawiam auto do stanu używalności. Gdyby ktoś miał info a najlepiej zdjęcie będę wdzięczny.
Z opisu wynika, ze zwarcie do masy. Dlatego wywala bezpiecznik. Pewnie przetarty przewod dotyka czasami do masy. Stad sugestie i pytania kolegow. Jak nie jestes w stanie odtworzyc problemu "od reki", to bedziesz mial trudniej z diagnozą. Na razie przyjrzyj sie wiazkom kabli. Dzięki za pomysł 🙂
Witam, miesiąc temu kupiłem interface ELM327 (producenta nie pamiętam). Mieszkam w Warszawie, więc wybrałem taki co był blisko domu do odebrania - zresztą tylko jeden sprzedawca z Warszawy wystawiał to na Allegro. Zainstalowałem program PCMSCAN i użyłem w Peugeocie 307 SW z 2002 roku. Komunikuje się bez problemu, PCMSCAN jest w języku polskim, spokojnie...
Nie mam schematów dla Doblo, jedynie dla Grande Punto z silnikiem 1.4 8V (ma ten sam sterownik). W eLearn opis jest taki: Centralka sterowania silnikiem M10 kontroluje i steruje całym układem zapłonu i wtrysku elektronicznego. Centralka M10 jest zasilana bezpośrednio z akumulatora do styku 1 konektora A, poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F43...
W moim Ap diody się zapalają i gasną tak pentla . Wymieniłem kondysator, myślałem ze to jest przyczyną, ale nie . Może jest możliwość sprawdzenie ,postawienia diagnozy Jeśli to jest mała usterka . Zaznaczam ze posiadam zwykły miernik ,czy można na tym układzie sprawdzić podstawowe rzeczy tupu bezpieczniki itp . Z bezpiecznikami chyba ok jak się zaświecają...
Mam ciekawy problem - radio M-Tech Legend II (President Harry II Classic) i antena Yosan Missouri, jeździ to w Grande Punto 1.3MJ, antena w prawym tylnym narożniku dachu, SWR=~1.2. Pociągnąłem zasilanie wprost z akumulatora, przy samym radiu w miejsce oryginalnego bezpiecznika dołożyłem filtr przeciwzakłóceniowy (dławik, "lizaczek" i "elektrolit") z...
Skuter to jest Rometa Router Grande 4T 50 z roku 2017 taki duży na 12 calowych kołach w takim razie jeśli to nie jest regulator napięcia to bezpiecznik też nie jest ponieważ bezpiecznik wymieniłem był przy akumulatorze w takim razie coś innego musiało się zerwać albo naderwać być może gdzieś są uszkodzone przewody albo jest jakieś inne urządzenie które...
Witam, czy ktos montowal juz alram pilotowy do tego punto, rocznik 2007 nie jest to Grande punto tylko chyba 3 albo moze i 2 po liftningu, autko jest gole, brak elektryki szyb,radia, jest tylko centralny ale sterowany z wkladki ( brak przyciskow na pilocie), czy wszystko na bezpiecznikach jak w rocznikach wczesniej?? robilem z rocznikow 2003/2004, rozpiske...
Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy) To wiele mówi o użytkowniku tego samochodu - jak można było doprowadzić do spalenia paska, przecież ten alternator nie pęka z dnia na dzień, hałasuje, pojawiają się problemy z ładowaniem. Od wystąpienia ewidentnych symptomów zacierania się wirnika do zablokowania...
Witam, wiem że wątek jest dość stary, ale niedawno zostałem właścicielem Fiata Grande Punto 1,3 MJ 90KM 05r. Jadąc wracając ostatnio ( ok.30km) w połowie drogi, gdy zatrzymałem się na światłach i przy ruszeniu auto po prostu zgasło nie mając w ogóle prądu. Na drugi dzień po zmianie akumlatora komunikat problemy z EBD auto nie odpalało. Zawiozłem do...
Cześć. Kupiłem chińskie radio Blow. Podłączyłem do grande punto edytując oryginalne kostki (dopiero po fakcie kupiłem kostki przejściówki). Do radia podpiąłem tylko +12 (chyba bezpośrednie z aku) i masę. Nie podpinałem antena power oraz ignite. Na ten moment te dwa przewody czyli +12 i masę 'skręciłem' (brak lutownicy). Co działa: - Radio (fale radiowe)...