Sprawdź silnik czy nie ma przebicia. Najlepiej oddaj go do sprawdzenia do jakiegoś zakładu elektromechanicznego co robi takie rzeczy. Czy bezpieczniki zasilające domową instalację się uaktywniły?
Przewód 6mm2 - im grubszy tym lepszy, ale bez przesady, a bezpiecznik 25-30A, im mniejszy tym lepszy. :)
Podaj te bezpieczniki.
To dziwne, że nie wzmacnia, bo kiedy zwiększam LEVEL to głośniki basowe (oryginalne z tyłu) grają mocniej. Jeżeli miałem w ustawieniach sub reverse to mogło to być przyczyną nie grającego suba? Może to nie jest wzmocnienie (nie wiem, specjalistą nie jestem, dlatego przybyłem na forum), mówię tylko co zaobserwowałem. Kable są na tyle duże, że wchodzą...
Nie ma żadnego przerywacza ani przekaźnika, kierunki sterowane przez moduł MICU (skrzynka bezpieczników pod kierownicą) a załączane sygnałem masowym z manetki. FR-V to 6 osobowy van :D Sprawdź sobie kolory kabli w tylnych lampach i znajdź te same w lewym progu, będziesz mieć kierunki.
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników i złączy masowych.
Miałem ten sam problem najprawdopodobniej masz przepalony lub przepalone kable zasilający lub/i masa - poprowadź nowe kable. Zasilający z kasety z bezpieczników uwzględniając stycznik pod schowkiem koło pasażera i masowy i powinno hulać
Ten czarny na minusowej klemie idzie w tą samą wiązkę? Jeśli tak to na 100% nie oryginalny. Opel nigdy nie miał czarnych przewodów masowych. Czerwony pewnie szedł do plusa, tylko jeszcze bezpiecznik był po drodze.
Sprawdź podłączenie przewodów( taśm) masowych, może okresowo traci minusa.... Kiedyś też miałem stopiony bezpiecznik który na krótkie chwile przerywał zasilanie elektroniki... Pozdr.J.
+12V bron boze z tych bezpiecznikow...kabel musi byc odpowiedniej grubosci....kup jakis zestaw kabli na allegro....w zestawie powinno byc iles metrow kabla zasilajacego wraz z bezpiecznikiem i oprawka...kabel masowy no tam jakies konektory i kable do glosnikow ale to juz zalezy od zestawow..... Co do masy to mozesz z bagaznika przykrec do karoseri do...
witam zapoznaj sie z tymi obrazkami ktore zalaczam:) dodam ze kabel plusowy musi byc zakonczony bezpiecznikiem w oprawcejak najblizej akumulatora a kabel masowy mozesz zamocowac do karoserii dajac konektor oczkowy i na srube gdzies do blachy w bagazniku tylko uprzednio oczysc ja z lakieru :)
właśnie na brązowym nie mam masy, dałem tą z oczka do sprawdzenia i wskaźnik stoi na 0. Ta masa we wtyku skąd idzie? Z kabiny pod bezpiecznikami(jest punkt masowy)?
Panowie dziękuję za odpowiedzi. Wymieniłem oba zaciski na spawalnicze, tu może trochę przesadziłem bo są na 400a i gabarytowo potężne, ale kosztowały jakieś grosze. Kabel nadal lekko się grzał, otworzyłem prostownik i wyjście z bezpiecznika na kabel masowy było w tragicznym stanie, zarobiłem oczko na nowe, zmieniłem podkładki i jest chyba ok. Kable...
Sprawdź czy przewód masowy(czarny) jest dobry,łącznie z konektorem. Przewody żółty,i czarnożółty odpowiadają za mijania. Bezpieczniki sprawne?
Tak bez schematow .... chyba chodzi ci o glowne zasilanie , bialy plus , brazowy minus :) . Brazowy do baterii poprzez punkt masowy na skrzyni biegow za rozrusznikiem , a bialy po bezpieczniku w skrzynce na silniku , poprzez rozrusznik do akumulatorow .
To trzeba było łady szukać :D Poważnie - to lepsze autko i w przypadku awarii za wschodnią granicą, to każdy kowal ci naprawi... Skoro to ma jeździć, to przydało by się kilka udogodnień i przeróbek. Zacznij od wymiany skrzynki bezpiecznikowej na mniej awaryjną i przeglądu całej elektryki. Dokładnie sprawdź mocowania przewodów masowych, bo w komorze...
Czyżby radio robiło jakiś problem... ? Plusowy kabel mam od samej klemy +bezpiecznik, z aku a masowy-oczko przykręcone w przedniej części karoserii. Był nawet już odpowiedni punkt z kilkoma przykręconymi fabrycznie, kablami.
Witam. Problemu należy szukać na przewodach masowych. Nagminnie podają styki na słupku pod deską rozdzielczą po lewej stronie. Mogą też być zaśniedziałe styki bezpieczników, przewodów zasilających itd. Proszę też sprawdzić klemy na akumulatorze czy nie poluzowane, nie zaśniedziałe itd.
Jak gruby i gdzie upala ? Może masz zwarcie na plusowym, albo brak dobrego połączenia masy na rozrusznik i duży prąd rozrusznika go upala, bo ciągnie masę przez przewód do budy ? Gdzie masz przykręcony przewód masowy, bezpośrednio do śruby rozrusznika, czy do skrzyni ? Przewód plusowy do skrzynek bezpieczników chyba jest cieńszy od masowych i to on...
Przesyłam jeszcze płytę główną z 2 strony Elementy z lewej koło kondensatora pod gniazdem głośnika opisane N to jakie elementy ? Natomiast wokół masowych jako b to bezpieczniki? (jeden z nich nie ma przejścia) podobne do kondensatorów.
Według mnie w tym aucie był podpięty inny wzmacniacz niż oryginalny ponieważ wiele tych kabli masz dorabianych. Więc jak jest tam sub to raczej trzeba dokupić zewnętrzny wzmacniacz. Napiszę te których jestem pewien: 2. Antena FM 3/4 - 7/8 - to są kable RCA do podpięcia wzmacniacza zewnętrznego. Czarny to lewy kanał, czerwony to prawy. Łączysz radio...
a wiec tak na samym poczatku musisz sie zaopatrzyc w kable do zasilania czyli plusowy zakonczony od strony akumulatora w odleglosci okolo 30 cm oprawka z bezpiecznikiem i kablem masowym tego samego przekroju mysle ze 20 kwadrat spokojnie ci wystarczy do tego zakup czterokanalowe chinche rca z zyla sterujaca. zacznijmy od zasilania znajdz sobie mase...
Nie ty pierwszy i nie ostatni. Zasilacze impulsowe z filtrami p zakłóceniowy i są moim zdaniem winne tej sytuacji. Czasem pomaga zamiana stronami w gniazdku L i N a czasem tylko naprawa kuchenki. Masowa produkcja i byle jakie podzespoły, kondensatory
Witam Proszę o pomoc. Po podpięciu akumulatora zaczeła się topić izolacja na przewodzie masowym. Wszystkie bezpieczniki sprawne
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Rozrusznik, alternator, bezpiecznik? Wszystko. Na początek to sprawdź kabel masowy akumulatora a potem ładowanie.
Masakra panowie albo jak Artur pisze, bajki. Poczytajcie sobie to jeszcze raz.Teoria brak bezpiecznika bo obwód masowy lub weź z akumulatora zwykłe ledy... Niedługo trzeba będzie założyć dział noworodków... I tłumaczyć jak dziecku ...że jest regulamin szukajka...
Witam wszystkich i dziękuje za podpowiedzi !! Wzmacniacz jest podłączony za pomocą cinch oryginalnych ze sklepu nie klejonych (lutowanych) ! Zasilanie jest także pociągnięte za pomocą gotowego zestawu Kabel prądowy + bezpiecznik oraz kabel masowy Jutro wsadzę nowe bezpieczniki (są tam 2 ) Niestety napięcia nie sprawdzę bo nie mam miernika ale jak radio...
(at)md Bez znaczenia napięcia na tych kondensatorach, będzie tam jakieś 4 V. Już trzeci raz powtarzam, że problemem jest przerwa w obwodzie masowym, od przewodu szarego do przewodu czarnego przez bezpiecznik. Autor tematu nie chce słuchać i upiera się że jest ok. Proszę więc zrobić taki test. Żarówka 21 W/12 V z wyprowadzonymi przewodami. Jeden z przewodów...
Podczas jazdy i na postoju deska rozdzielcza przygasa i następnie wyskakuje czerwona kontrolka P/S(brak wspomagania) czerwona ikonka od ręcznego i na żółto abs. Do tego dzisiaj podczas jazdy oprócz tego co napisałem wskazówka od prędkości zaczęła latać góra-dół. Przeważnie tak jak napisałem jest to podczas jazdy, ale też zdarzyło mi się to np. podczas...
Witaj, Sprawdź jeszcze dokładnie przewody od zasilania i od masy przy akumulatorze oraz przy skrzynce bezpieczników i przy połączeniach masowych miałem u siebie podobny objaw winien był plus przy akumulatorze po prostu sie obluzował.
Witam. Idź do sklepu elektrycznego, powinni ci coś doradzić, a bezpiecznik powinien być przy akumulatorze. A przewód masowy można podłączyć w środku kabiny, na pewno jest miejsce. O co ci chodzi z pinami? Pozdrawiam.
Niemożliwe. Więc cały tor zasilania do przeglądu - mocowanie do klemy, oprawa bezpiecznika, bezpiecznik... To samo z przewodem masowym - mocowania, ciągłość przewodu.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi sprawa okazała się prosta ale trzeba trochę posprawdzać instalację ten cały cyrk powoduję brak masy w reflektorach listwa masowa znajduje się na dole pod skrzynką bezpieczników przy fotelu kierowcy ale ja doprowadziłem nowy przewód masowy od akumulatora do reflektora i stał się cud wszystko wróciło do normy .
Bezpiecznik ma akumulatorze jeden z tych zielonych 30a. Wypala się styk i jest błąd. Rzadziej wtyczka która łączy te bezpieczniki z instalacją auta.
Musiał by wentylator chodzić cały czas, innej opcji nie. Szukaj gdzie indziej, wepnij amperomierz miedzy aku a kabel masowy i wyciągaj bezpieczniki po kolei.
No tak jak kolega pisze bezpiecznik jest na 60A. Zakupie gdzies 20mm2. Kabel masowy musi byc tez 20mm2? Logicznie rozumujac to bezpiecznik 120A? A jakie kable RCA dokupic ?
Trafo toroidalne jest tuż za bezpiecznikiem oddzielnie, a od niego idą przewody na płytkę zasilacza bezpośrednio do mostka prostowniczego i dalej do kondensatorów 2 x 6800uF. Brak to innych zabezpieczeń, choćby warystora .
Prawda kiedyś od gnił przewód za głównymi bezpiecznikami te przy akumulatorze i niby wszystko działało a samochodu nie można było odpalić. To był przewód od podgrzewania świec. Jeżeli ktoś ma problemy z odpaleniem K2700 to niech sprawdzi przewody za głównymi bezpiecznikami lub przewód masowy który łączy silnik z karoseria bo jak on padnie to kontrolki...
A czy poprostu nie lepiej sprawdzić czy to bezpiecznik to jest przecież zabieg nie wymagający rzadnej wiedzy technicznej. Możliwe że podałeś przypadkowo zasilanie na przewód masowy od wyzwalania alarmu (klapy bagażnika) wtedy musisz już ingerować w centralkę. Pozdrawiam napisz co dalej może będę w stanie pomóc
(...) akumulatora w skuterze? Tak AI: Czy w ostatnim czasie były wykonywane jakieś naprawy lub modyfikacje w skuterze, albo czy doszło do jakichś incydentów, które mogłyby wpłynąć na elektrykę? Nie Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik zgłasza, że w skuterze Rex 500RS (4T) przestały działać jednocześnie kierunkowskazy, klakson,...
Główne doprowadzenie masz przed bezpiecznikami. Musisz zdjąć pokrywę pod maską za wlotem powietrza.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora+B a masą alternatora na samochodzie. Jeśli jest ok szukaj zaśniedziałych lub uszkodzonych punktów masowych karoseria, rama, silnik, skrzynia bezpieczników. Najlepiej sprawdzać czy nie odstawia się napięcie między tymi punktami masy.
Sprawdzilem to faktycznie kabelek masowy dzieki za podpowiedz.
sprawdź przełącznik, jeśli jest ok to sam przewód masowy :). Powinno śmigać
Przełóż na próbę przekaźnik ze skrzynki bezpieczników z kabiny. To identyczny czerwony przekaźnik. Po co masz kupować nowy jeśli ten prawdopodobnie sprawny . Masy wszystkie podpięte jak było przy starym silniku? Ważny punkt masowy jest na termostacie. Tam są cztery przewody masowe m innymi od układu wtrysku i chyba też immo Fiat code
Ten temat śmierdzi od początku. W takim łałdi do sprawdzenia kabel masowy od aku do budy,skrzynka pod maską czy nie pływa, ładowanie i pobór na kablach. To wystarczy na początek .
Sprawdź: - bezpieczniki - klemy na akumulatorze - punkty masowe pod maską - błędy za pomocą VCDS
problem z zasilaniem sprawdź gniazdo bezpiecznika czy dochodzi prąd zobaczy czy kabel masowy nie został urwany przy akumulatorze
sprawdź, czy się gdzieś kabel zasilający lub masowy nie upalił, albo bezpiecznik któryś od gazu - to tak na początek, sprawdź kable między komputerem lpg a centralką
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
Ja bym jeszcze sprawdził na twoim miejscu czy aby przypadkiem nie powysuwały się kostki z zegarów, i czy wszystkie piny są ok i czy przypadkiem masowy pin nie cofnął się w kostce, takie bajery przerabiałem w Bravo a to to samo prawie. Jeśli nie to obstawiam mase, sprawdź przy bezpiecznikach tam jest główny punkt masowy, jest przykręcony do karoserii.
Kolego Nici powiedz mi prosze czy teraz tylko wystarczy kupic nowy przewod masowy z klema i wszystko bedzie ok - wole sie upewnic bo nie jestem zadnym mechanikiem. Kolego , usterka wbrew pozorom nie jest trudna, ale jak nie jesteś mechanikiem to może taka być . Najprościej byłoby odnaleźć we wiązce upaloną masę i naprawić lub wymienić przewód. Możesz...
Sprawdź: - bezpiecznik F6 5A to zasilanie licznika (pin 2 w liczniku przewód czerwono żółty) - zacisk masowy (pin 19 w liczniku przewód brązowy) - bezpiecznik F2 10A lub F6 5A zależy jaki masz rocznik samochodu bo była przejściówka- to zasilanie po zapłonie (pin 1 w liczniku przewód czarno niebieski) Skoro silnik odpala to akumulator bym sobie podarował...
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
Wymieniłem SAS. Potem adaptacja ECU, zerowanie i kalibracja. Nie ma już błędu od czujnika momentu obrotowego. Auto nadal nie odpala. Pozostał tylko błąd x206D (Power source stop) i komunikat "Silnik zatrzymany Niska siła wspomagania układu kierowniczego" Akumulator sprawdzony i nawet podmieniany z drugim z identycznego samochodu. Alternator sprawdzony...
witam ...czy posiada ktoś schemat instalacji drzwi lewych przednich citroena c5 , poprzedni właściciel zmienił drzwi i założył całe z instalacją też jest zwarcie na zamku centralnego (pali bezpiecznik)zwarcie robi kabel masowy , który jest połączony z masą lampki drzwi . odłączyłęm go i zamek działa zwarcia nie ma ale brak informacji otwarcia drzwi...
0.5 v to za duża strata.Bezpiecznik alternatora zobacz a w zasadzie jego mocowanie. Sprawdzilem bezpiecznik bylo ok ale i tak troszke przeczyscilem. Tak czy inaczej bezpiecznik jest na plusie a u mnie strata jest na masie.
hej kolego dopisze cos po czasie moze sie komus przyda, a wiec tak twoj tolek posiada gniazdo diagnostyczne tak jak jeden kolega wyzej napisał ja mam tez tolka ale z 96 nie mam 16 pinowego wtyku tylko 2-e kostki po dwa piny( kostki czarna i biała) po lewej stronie kierownicy. Co do metalicznej pracy twojego silnika to ja bym na twoim miejscu podłaczył...
Najpierw sprawdż przewody w osłonie pomiędzy słupkiem przednim a drzwiami kierowcy, najczęściej ulegają zerwaniu(otwieranie,zamykanie i tak bez końca). Jeśli całe, trzeba ściągnąć tapicerkę i sprawdzić czy do silniczka dochodzi napięcie(o ile to możliwe jeśli silnik nie stanowi jedności z modułem). Bez względu na to czy szybę zamykasz lub otwierasz...
W temacie masz wszystko. Jeśli pytasz o przekaźnik załączenia wentylatora to takiego nie ma. Wentylator jest sterowany sygnałem masowym (potencjałem ujemnym) pwm a zasilanie jest z bezpiecznika F42. Jeśli by nie było zasilania tego bezpiecznika to za zasilanie odpowiada przekaźnik u góry nad szeregiem tego bezpiecznika.
Chodzi o tą pompkę. Jeden z przewodów idzie bezpośrednio z przekaźnika a drugi z masowy od sterownika silnika(przynajmniej tak mi się wydaje). Mierzyłem przejścia przewodów i brak jest między przekaźnikiem a bezpiecznikiem odpowiadającym za tą pompę... Zależałoby mi na schematach całego połączenia. Niestety troszkę różni się niż w passacie z tym samym...
Sprawdź połączenia masowe, masz bezpiecznik na przewodzie głównym do akumulatora. W jaki sposób stwierdziłeś że akumulator jest naładowany?
Posprawdzaj i wyczyść przewody masowe,między aku a budą,między budą i silnikiem,obok sterownika też powinien być kabel masowy.Sprawdzałeś bezpiecznik ten przy akumulatorze(taka blaszka w plastikowej puszcze)może zaśniedział.
Mniejszy bezpiecznik nic nie da bo prad plynie przewodami masowymi. Tak jak napisal robokop, do zrobienia masa pomiedzy rozrusznikiem a akumulatorem.
Walczyłem kilka dni temu z podobnym przypadkiem. Zwarcie było w wiązce od webasto. Zdemontuj przekaźnik webasto (to chyba R6 na twoim zdjęciu) i sprawdź, czy też przepala bezpiecznik. Żółty przewód na twoim spalonym bezpieczniku wędruje w główną wiązkę silnika, w tym grubym peszlu. W nim, przewód połączony jest z kolejnymi trzema żółtymi przewodami....
Pytanie z jakiego powodu nastąpiło uszkodzenie przerywacza, że aż popłynęła cyna. Zwarcie powinno przepalić bezpiecznik. Jeśli prąd popłynął przez przewód masowy przerywacza, mógł go uszkodzić. Jeżeli jest on wspólny z masą liczników, to wiadomo liczniki teraz przez to głupieją po podłączeniu drugiego przerywacza. Możesz zrobić zdjęcia uszkodzonego...
Pewnie wypalił się styk masowy przy rezystorze dmuchawy albo skończyły szczotki. Rozumiem, że bezpiecznik sprawdzony przed napisaniem na forum...
Dzisiaj sprawdzilem bezpieczniki na aku i sa dobre, przeczyscilem punkt masowy pod pompą abs, oraz odpialem kostke od sterownika no i zapomnialem jej podpiac i odpalilem samochd i palily sie kontrolki od wspomagania silnika abs oraz pulsacyjnie i z 3 krotnym dzwiekiem od recznego, po podpieciu kostki do sterownika dalej zostaje kontrolka abs co jeszcze...
dzis wymontowałem zegary, rozłozyłem na części pierwsze, poprawiłem luty i nic to nie dało. Dobrałem sie do kostki od zasilania pompki w baku, podłaczałem na ostro wskaźnik i ani drgnął... sprawdziłem wszystkie bezpieczniki nawet i tez nic to nie dało... :( :(
Włącznik masowy znajduje się w zamku zatrzaskowym maski, możesz wyjąć wtyczkę lub śrubokrętem za trzasnąć maskę, u ciebie na 99% pompka padła, (
czyli "masowy miernik przepływu powietrza" a to że tma swiszcze to znak ze czas go wymienić pozdrawiam
Sprawdz bezpieczniki główne na akumulatorze pod plastikową osłonką. Jest kilka sztuk 80A,100A itd. Ewentualnie przewód masowy na karoserie. Oczyść połączenia tych bezpieczników i połączenie masy z karoserią i silnikiem.
Na scemacie stoi jak byk G12 to punkt masowy będzie prawdo podobnie pod deską bezpieczników ewentualnie na spodniej części deski.Na desce pod spodem masz fajne punkty masowe pociągnij przewód z tego punktu.
Punkt masowy za lampą sprawdzony? Jak sprawdziłeś bezpieczniki? Sprawdziłeś, czy jest na nich napięcie? Sprawdziłeś, czy jest napięcie na podtrzymaniu silników do parkowania?
Dzieki za wyjasnienie. Co do kontrolki ladowania to ostatnio mialem nielada problem ale rozwiazalem go. Przyjechalo do mnie auto - citroen c1 2008r. Objawy: brak ladowania, brak kontrolki ladowania. Podlaczylem wzbudzenie poprzez zarowke - zarowka nie swieci na stojacym alternatorze. Mostek prostowniczy sprawdzony - sprawny. Okazalo sie ze w regulatorze...
Kiedyś miałem taki sam przypadek i okazało sie że skrzynka bezpieczników była uszkodzona. A jaką masz pewność ze ten czujnik jest dobry moze on sie sypie. Sprawdz jeszcze kabel masowy na korpusie przepustnicy on czasami śniedzieje. co do adaptacji koła fonicznego jest zrobiona prawidłowo skoro lampka zgasła. Nie potrzeba czekać aż sie wentylatory włączą....
Napięcie sprawdzałem bez żarówki w obudowie, więc na kablu masowym nie powinno być napięcia, zgadza się? Bezpieczniki są całe i prąd na "+" jest. Ale nic nie świeci.
Witam. To przykręć masowy przewód do karoserii auta i po problemie. Pozdrawiam.
Częstą przyczyną jest wypalony styk masowy w gnieżdzie zasilającym dmuchawę .
po prostu był poluzowany przewód masowy wystarczyło dokręci nakrętkę
Tak, ten po lewej na zdjęciu jest masowy. Przypuszczam że lewy SMD to kondensator. Prawy przypuszczam że mógł to być bezpiecznik albo rezystor albo dławik. Zdjęcie sprawnego interfejsu by wiele wyjaśniło.
Jeżeli jesteś audiofilem to powinno to tak wyglądac. sygnał audio z wyjscia przewzmacniaczowego z radia puścić jednym progiem a kabel zasilajacy drugim. Mase pociągniesz z kasty choc niektórzy ciągną drugi przewód masowy. Nie zapomnij o bezpieczniku (najlepiej blisko akumulatora)
Nie podpowiem co się dzieje ponieważ nie mogę za ciebie wziąć żarówki z kabelkami i sprawdzić gdzie obwód jest przerwany. Obwód ten to patrząc od plusa : akumulator , bezpiecznik dmuchawy silnik dmuchawy załącznik na chłodnicy węzeł masowy.
Zapewne złącza żarówek produkcji Wesem zostały zamontowane od drugiej strony (bo się da), i/lub masa żarówki została przyłączona do niewłaściwego styku, przez co żarówki świecą dwoma włóknami i prąd wraca się do kontrolki. Podobne zachowanie sprawia brak masy przednich lamp, która zrealizowana jest przez niepewne połączenie na zawiasach maski (należy...
Radę dasz. Śrubokręt w dłoń - zdejmujesz progi. Kable sygnałowe po jednej a prądowy (+) po drugiej stronie. Rozumiem że wzmacniacz w bagażniku. Nie zapomnij o bezpieczniku pod maską. Kabel masowy Pociągnij z bagażnika. Kable min 15 mm2. No i przydałby Ci się jakiś kondensator bo to dość mocny piec. Lepiej wywal głośniki z tyłu a zrób porządny przód....
Bezpiecznik, włącznik, kabel i sama szyba, po przeciwnej strony jest kabel masowy-też do sprawdzenia
W komorze silnika sprawdziłem 5 punktów masowych, w kabinie 1 na lewym słupku, bezpieczniki sprawdzone.Będę nadal szukał. Jeśli ma ktoś jakiś pomysł nadal czekam na podpowiedzi. Z podziękowaniem. :cry:
Sprawdź kabel masowy gruby przy akumulatorze. Jego przejście do karoserii i do silnika. Ewidentnie znikło Ci zasilanie. Bezpieczniki na akumulatorze też do przejrzenia.
No przecież pisałem, ktoś kabel oświetlenia potraktował jako masowy. Wszystko jest ok ( prawie) jak się nie wepnie anteny.
Jeśli dobrze myślę: czarny jest masowy i jeśli go polutowałeś z plusowym to będzie robił zwarcie i wywalał bezpieczniki
Na pewno sprawdź połączenie przewodu minusowego z masą pojazdu. Odkręć, wyczyść, i mocno (ale z wyczuciem aby nie zerwać gwintu!) dokręć. W zlokalizowaniu pozostałych punktów masowych muszą Ci pomóc inni użytkownicy forum. Lecę spać, dobranoc i powodzenia w naprawie :)
Oglądałem jedynie przebiegi sygnałów sterujących kluczami. To było moje pierwsze starcie z wbudowanym PWM w procesorach AVR ;). Urządzenie było dość dawno robione więc nie pamiętam jakie klucze zastosowałem - zdaje się IRF620 - IRF630. Nie jest to masowa produkcja więc bezpiecznika brak w sumie głupota bo taki bezpiecznik + oprawka do obudowy to w sumie...
Druga szczotka jest o ile pamiętam podłączona do zacisku na obudowie a z drugiej strony obudowy do tego zacisku dolaczony jest czarny przewod masowy. Kolory przewodów tak jak podałeś.
Został sprawdzony bezpiecznik oraz przekaźnik od świateł mijania i obie te rzeczy są sprawne. Przewód masowy także jest sprawny, lecz nie dochodzi 12V do kostki z lampy. Wiecie w czym moze tkwić problem ?
posiedzialem troszke czasu i wiec : przekaznik jest oki, po zkrosowaniu styku NO wentylator dziala, bezpieczniki oki, natomiast sygnal masowy - wyjsciowy z CPU nie zmienia swojej wartosci. Podszedlem do tego inaczej, kupilem na szrocie mufke z nowym czujnikiem (NTC) na 97 st. i zamontowalem jako sterujacy wentylatorem. Sadze ze to bedzie najlepsza opcja...
Masę podłącza się najlepiej bezpośrednio do ,,-" klemy akumulatora kablem o przekroju minimum 2mm² 2 mm^2?? Takim, to może sobie lampkę podłączyć.... O konieczności podłączania się bezpośrednio do akumulatora też nie bee dyskutował, bo zdania są podzielone. Skoro zaczęły się problemy, to radzę sprawdzić alternator, przewody zapłonowe. I okablowanie...
co prawda odpalił rano bez problemu ale szukam z próbówką przyczyny i znalazłem 2 rzeczy : w skrzynce bezpieczników jest doprowadzony z wiązki przewód masowy (foto ten odkręcony) i na nim jak przykładam próbówkę to tyle że się żarzy foto 2 i 3 sterownik obok akumulatora czerwona wtyczka "pływa" w oleju .. tylko z kont ten olej ??
Witam.Wtryski szczelne(mierzone manometrem i trzymają,rozruchowy odłączałem w tym też przewód od paliwa.Sondy nie znalazłem.Zasilanie sterownika jest OK.Mierzyłem miernikiem ale faktycznie bez ociążenia tzn na odłaczonym złączu od niego.Jutro sprawdzę to i sam sterownik(jak tylko znajde na to czas).Tego auta nie znam.W T4 był problem z nadpalonym pinem...
Sam się zniechecilem po przeczytaniu paru rzeczy ...motorek musi być jednak szybko sprawny a to robota nie na krótka chwile ,nie mówię ze kiedyś nie spróbuje ale w tym momencie nie mam na to czasu . Kupiłem dziś aku kwasowy 5ah .przewód masowy wystarczy 1,5mm² ? Bezpiecznik na masie czy na plusie ma to jakieś znaczenie ?myślę nad zastosowśmiem...
ale tam przy akumulatorze jest tylko skrzynka bezpieczników możliwe, że nie łączył Ci bezpiecznik od pompy paliwa a najprawdopodobniej kabel masowy biegnący do przepustnicy, z której masę bierze sterownik jak sterownik nie mam masy to wariuje immobilizer i załącza pompę tylko na chwilę co się objawia ciągłym cykaniem przekaźnika w tej skrzynce, o której...
mercedes masowy czujnik masowy przepływ masowy
regulator nawiew renault pointer siemens podswietlenie przyciskow radia
zmywarka wirpool zmywarka wirpool
Rysunek techniczny ekspresu Siemens EQ6 Różnica między obrotami wirnika a wrzeciona w wiertarce