sprawdzałem napięcie żarówką 12V to nie świeciła jasno tylko robiła się czerwona Jeśli tak, to podaj plusa do pompy i zobacz czy pomogło. Jak tak to przekaźnik do sprawdzenia na początek.
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Może światełko w bagażniku? To częsta usterka w tym modelu, że świeci się cały czas.
Witam! Napisz na priv to podeśle.
(at)drunek z bezpiecznikiem 29 pobór 2A A bezpiecznik 30 około 3A oczywiście mierzone po 40 minutach od zamknięcia auta, dodam że strasznie grzeje się czarny przekaźnik, który znajduje się w bagażniku. https://obrazki.elektroda.pl/1420091800_...
Witam. Mam problem w Hondzie CRV3 2.2 CTDI. Po dłuższym postoju akumulator mi się rozładowuje, jaka może być przyczyna? Planuję sprawdzić bezpieczniki przy podłączonym multimetrze, czy to dobry trop?
Bezpiecznik F8 jest za to odpowiedzialny
A pod BSM sprawdzałeś bezpieczniki? Bo chyba tam są do "grubych" obwodów.
Poszukaj na bezpiecznikach w którym miejscu pojawia się napięcie po włączeniu stacyjki. To nie jest duży prąd więc możesz go sobie stamtąd podebrać. Z za bezpiecznika oczywiście.
Witam! Mam problem z akumulatorem, rozładowuje się na postoju w Audi a6c5 2,8. Namierzyłem po schemacie bezpieczników jest to numer 15 na tym bezpieczniku kradnie mi prąd na postoju 0,62 ampera. Po wyjęciu bezpiecznika spada do 0, rozłączałem alternator myśląc, że jest jakieś zwarcie, ale po rozłączeniu nadal jest pobór, proszę o pomoc jakieś pomysły...
Starty pył ze szczotek i komutatora robi upływ prądu na masę A skąd niby robi te upławy do masy?
oki dzieki a ten bezpiecznik od postoju to w srodku czy pod maska co sa ?
Bezpieczniki skąd wyciągnąłeś? Z komory silnika czy z deski?
Moze by trzeba było zobaczyć czy wogle napiecie na bezpieczniki od postoju przychodzi jak nie to moze być włącznik od postoju uszkodzony.
Podłącz miernik i zacznij wyjmować bezpieczniki na początek.
Prawdopodobnie kostka stacyjki ew. skrzynka bezpieczników.
Wyczytałem gdzieś na forum że ktoś miał pobór prądu w aucie z grupy vag a winowajcą był akumulator. Słabe napięcie powoduje nie wyłączenie się jakiegoś elementu w sterowniku. Kupiłem nowy aku i problem zniknął.
Wg poniższego schematu, po wyjęciu kluczyka w odpowiedniej pozycji, zewrzyj ze sobą piny 1 i 2 stacyjki. Jak pomoże, to masz pewność co do przyczyny. http://obrazki.elektroda.pl/3684904600_1...
Chyba żeby może zrobić sobie osobny wyłącznik na tym stałym plusie w kostce..?? Można przełącznik, można też przy dłuższym postoju po prostu wyciągać bezpiecznik z tablicy bezpieczników odpowiadający za zasilanie radia. Pamiętać wtedy o kodzie. Dla jasności - to radio nie ma wejścia dla sterowania napięciowego z obwodu stacyjki. Ta informacja była...
A od czego jest ten bezpiecznik?
W klamkach...
Na podłodze (pod wykładziną podłogi) pod fotelem kierowcy sucho?
No nie wiem co jeszcze zasila bo nie tylko w bsi bezpiecznik F6 bo on jest 10A teraz wsadziłem następny bezpiecznik i jest ok na postoju pracował jakieś 10 min i OK
Zlokalizuj bezpiecznik na którym jest urządzenie pobierające prąd na postoju. Podepnij szeregowo amperomierz w obwód akumulatora (zdjęta klema). Pobór prądu powinien być do 6mA. Jeśli jest dużo większy wyjmuj kolejno bezpieczniki aż namierzysz winowajcę. Może jest to żarówka w bagażniku lub kabinie , która nie gaśnie, alarm albo regulator alternatora....
Witam Co prawda nie pomogę Ci w temacie ale gdybyś mógł podpowiedzieć gdzie jest w Arosie moduł komfortu. Niestety sam walczę z centralnym i ręce opadają.
tak jak w temacie z tych trzech bezpieczników pobiera prąd na postoju
Elektryk mierzył pobór prądu na postoju?
Mierzyłem w Toyota Celica 2.2, 96r. Normalnie na postoju ma 170mA, jednak po wyjęciu panelu z radia już tylko 80mA a po odłączeniu bezpiecznika od radia 60mA. Więc może masz ten sam problem? Radio w tym samochodzie to Pioneer z wyższej półki.
Przy takiej ilości błędów to chyba będzie centralka uwalona. możesz ewentualnie sprawdzić jeszcze zasilanie + - bezpieczniki
Witam jeśli ktoś może podpowiedzie gdzie mogę w takim sceniku szukac bezpiecznika od postoju serdecznie podziękuję. 2.0 16v 2006r. Automat.
Coś pobiera prąd-ponad 1A chwili gdy samochód jest zgaszony, zamknięty, po prostu zaparkowany. Pobór ustaje z chwilą wyjecia wskazanego bezpiecznika. Co on zabezpiecza?
Podgrzewacz wody zwarcie :D
ukryte 6 bezpieczników zasilających moduł lcm (moduł świateł ) bezpieczniki pod nogami po prawej od zabudowy do postoju brak bezpieczników
Pomocy scania 124 podpowiedzcie co może być w trakcie jazdy przejadę chwile i strzela mi bezpiecznik na postoju to samo świecą się chwile światła długie i strzela mi lewy bezpiecznik od świateł długich już nie wiem co może być ? Chyba nie żarówka może ktoś się spotkał z was z takim czymś proszę o pomoc będę bardzo wdzięczny.
Podejrzewam ,a nawet jestem pewien że ktoś bawił się bezpiecznikami w BSI.
Dodatkowe odbiorniki na pokładzie? Trzy ampery, to dosyć dużo, wzmacniacze nie masz? Poczekałeś na wyłączenie oświetlenia, pomiar dokonany w jakim czasie od włączenia amperomierza?
W Yarisie kilka razy radio mi pobierało na postoju, czy to był bezpiecznik dome czy audio to nie pamiętam.
To bardzo dużo. Podłącz amperomierz i po kolei wyjmuj bezpieczniki. Znajdź taki, po którego wyjęciu prąd znacznie spadnie
miga na postoju jedna dioda czerwona, chciałbym ja wyłączyć Jaka dioda ? Zamieść jakieś zdjęcie. Jeżeli to coś dokładanego, niefabrycznego, to "po nitce do kłębka". schemat bezpieczników z opisem W załączniku opis bezpieczników.
Jeśli Twoje urządzenie będzie zamontowane na stałe, to nie widzę potrzeby dublowania akumulatorów. Na znanym portalu aukcyjnym można niedrogo zakupić regulowane przetwornice obniżające napięcie. Nie zapomnij o odpowiednio dobranym bezpieczniku w zasilaniu całości. Pobór prądu na postoju nie powinien przekraczać 20mA.
Może źle spojrzałem i było 2,66? Bezpiecznik 25A nie wytrzymał by 26,6.
Sprawdź czy masz napięcie na bezpiecznikach od postoju ,jeżeli tak sprawdź wyjście z skrzynki do wiązki tylnej ,jeżeli nie ma to zobacz czy postój wychodzi z przełącznika pod kierownicą,i czy dochodzi do skrzynki.
Witam. dokładnie ta sama usterka dziś po pracy (do pracy wszystko OK) czyli 8 godzin postoju. pali na dotyk, światła, migacze - wszystko działa, poza zegarami. Bezpieczniki całe. Jest już rozwiązanie?
Napięcie po wymianie regulatora z 13,4 na 14,8 V, jednak coś rozładowuje aku na postoju. Dziś już nie odpalił. Zaopatrzę się w cęgowy i będę sprawdzał, wyjmując bezpieczniki, aż znajdę przyczynę...
Spróbuj innym kluczem jak masz i sprawdź bezpieczniki .
Dzisiaj się zabrałem znowu za temat. Założyłem klemę, odpaliłem, przejechałem kilometr do pracy, nie zdejmowałem klemy i stał tak ze dwie - trzy godziny jedząc te 0.54 ampera (domniemam, tak mierzyłem wcześniej i zawsze tyle brał). Zajrzałem więc do owego podejrzanego przekaźnika znajdującego się w obudowie ze sterownikiem silnika przy wycieraczkach...
Witam. Jak w temacie. Wczoraj zgasły światła mijania i pozycyjne, długie są. Na bezpiecznikach od mijania i postoju, nie ma napięcia. Czy jest jakiś przekaźnik, który podaje to napięcie, lub jakiś inny bezpiecznik? Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
ale nie jestem mechanikiem Więc zgłoś się do mechanika tylko kumatego. Tak tez podejrzewam, że to coś łatwego, taniego, tylko trudne do wykrycia Kto tak powiedział? Napewno jakiś kabelek odpięty albo przepalony bezpiecznik.
Trzeba wyjmować bezpieczniki aż spadnie pobór prądu po odczekaniu kilku minut.
witam a dochodzi prad wogole do tego postoju bezpiecznik jak by ci sie spalil to z przodu po przekatnej tez by ci postoj nie swiecil
Teraz coś trudniejszego: próbowałem zdiagnozować problem znacznego poboru prądu podczas postoju, przy włożonych wszystkich bezpiecznikach (oczywiście tych małych) pobór prądu rzędu 70 mA, po wyciągnięciu jakiegokolwiek, a wyciągałem wszystkie po kolei i sprawdzałem, pobór wzrastał do 199 mA. Czy macie jakieś pomysły? Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/6274110200_...
Czyli problem nie rozwiązany. Cały czas coś kradnie prąd. Zostaw auto na dłużej i będzie to samo. Napisałeś że wypiąłeś wtyczki z modułu komfortu i bez zmian ale jakim cudem miga Ci dioda skoro ona jest sterowana z modułu komfortu?
Może akumulator dożywa końca swoich dni (ew. złe ładowanie) albo niekontrolowany pobór prądu - poprzez wypinanie bezpieczników poszczególnych obwodów elektrycznych da się ustalić gdzie jest upływ...
Człowieku, typ silnika podaj.
Zacznij wyciągać duże bezpieczniki.
Akurat tutaj nie ma problemu bo VW tak ma że na wyłączonym kluczyku i włączonym kierunkowskazie palą się pozycyjne tak ma i prawa i lewa strona, a co do tego że nie ma pozycyjnych przy normalnym użytkowaniu trzeba poszukać usterki, może wyłącznik od świateł on chyba dzieli na prawe i lewe światła pozycyjne. Wiązka raczej nie bo wtedy to by też nie działały...
Sprawdź bezpieczniki od skrzyni.
wymieniłeś ten bezpiecznik?
Skoro na postoju tylko, ty wypnij mu bezpiecznik, odetniesz mu stałe +12V. Bez tego nie ma i tak co go wzbudzać, ani on czegoś. Pokaż wyniki pomiaru poboru prądu na postoju, bo inaczej możemy se gdybać. 3-4miechy nieodpalany... Człowieku, na uj drążysz dziurę w całym, rozpinaj klemę. Po takim czasie to głupie radio ci rozładuje akku (pewnie też nie...
Multimetr Brymen BM869s. Ale mam też ANENG AN8004 (china) i on też pokazuje taką skalę :) Wydaje mi się, że chyba tylko mierniki z kiosku za 15 zł pokazują z dokładnością do 10mA, reszta 1 mA :D Ten bezpiecznik zasilanie dostaje po zapłonie więc nie może brać prądu na postoju, to zapłon na ECM i zasilnie zaworu sterowania turbo Wynika to ze schematów?...
poprostu pali się bezpiecznik z postojowych ciekawy objaw? sprawdź kostką stacyjki ale wątpie raczej gdzieś po drodze podświetlenia na popielniczka ,radio.deska , lub jakiś przekaźnik się sklejił. hmm po wyłączeniu stacyjki gdzieś leci masa? ale gdzie? powyciągaj przekaźniki wszystkie jakie są i jak będzie oki to je wkładaj pokolei na załączonych światłach...
Motronic więc może jest to złe oprogramowanie ? Dodam jeszcze że zawór EGR o ilę się nie mylę zaczyna ,,przerywać" tzn charczyć jak włożę bezpiecznik nr 8 pod akumulatorem i wtedy też włącza się wentylator na postoju a gdy wyciągnę bezpiecznik to EGR nie charczy i wentylator się nie włącza a gdy odpalę to znów się włącza i na maks obrotach i tak okresowo.
Witam. Pobór prądu 0,42A jest zdecydowanie zbyt duży. Sprawdź spokojnie jakie odbiorniki są na tym bezpieczniku, czy to radio jest fabryczne? Taki upływ prądu nie jest spowodowany zwarciem. Awaryjnie wyjmuj ten bezpiecznik na czas postoju. Pozdrawiam.
Po podpięciu multimetru na postoju pobór prądu wynosi 3,5 A. po wyjęciu bezpiecznika od radia spada do 2A, po wyjmowaniu kolejno pozostałych bezpieczników ,nic się nie zmienia
Miernik do ręki, ustawiony na pomiar natężenia, na wyłączonym silniku wepnij go między akumulator i klemę i po kolei wyciągaj bezpieczniki. Będziesz wiedział jaki obwód zżera Tobie prąd.
Sprawdzałeś miernikiem jaki jest pobór na postoju? Jak nie to sprawdź i w przypadku gdy będzie on większy niż 0,02A to wyciągając po koleji bezpieczniki.
Witam. Ja właśnie odnośnie tego bezpiecznika 200 A. Ostatnio po 4 dniach na postoju padł mi nowo kupiony akumulator. Więc pomyślałem, aby zmierzyć pobór prądu na postoju. Wychodzi na to, że jest za duży, ponieważ jest to 0.2 A, dokładnie 00.260 mA. Postanowiłem znaleźć powód. I gdy odpiąłem właśnie ten bezpiecznik, prąd spadł do 00.057 mA. Stąd moje...
Jeżeli po wyjęciu bezpiecznika od sterownika silnika spada pobór, to na początek jego poszukaj i wypnij. O ile pamiętam jest gdzieś w okolicy podszybia.
Jak byś przez Wałcz przejeżdżał to zapraszam, mogę pomóc. P.S. Sprawdź co w aucie nie działa jak wyciągniesz ten bezpiecznik.
No i tak. Sprawdziłem-alternator jest ok-przewody na przepustach przy lampach też są całe w osłonkach-gumowych. I dalej pali bezpiecznik od swiateł- /na postoju bez właczonego silnika/ sprawdziłem też kontrolki i żarówki- i juz głupi jestem bo nie wiem co to może być.
Witam kabel zasilający 10mm² to min jeżeli planujesz rozbudować wprzyszłości dałbym 16mm² a nawet 25mm² to wszystko zależy .Jeżeli będzie sam ten wzmacniacz i nic więcej to 10mm²minimum. do głośników dałbym zwykłą pleciąke 2,5mm² .Jeżeli ta tuba jest aktywna to kabel zasilający musisz zastosować grubszy.Osobiscie odradzam tuby...
to wiem, tylko co to jest to 48? jak podam plus 12v to nie wywala błędu i check gaśnie, tylko próba na postoju Połączenie od skrzynki z bezpiecznikami (od strony 3735 w dokumentacji są wszystkie szczegóły) :wink: https://obrazki.elektroda.pl/3714709400_... https://obrazki.elektroda.pl/7626727000_...
To zobacz na schemacie co ma zasilanie bez dodatkowych bezpieczników...
Cześć wszystkim, mam pytanie i zaznaczam, że jestem totalnie zielony, jeśli chodzi o prąd. Chcę podłączyć wideorejestrator do samochodu (70MAI M310). Kupiłem specjalny adapter, który "pilnuje", żeby akumulator nie padł, gdy kamera chodzi w trybie wykrywania zdarzeń na postoju (70MAI Midrive UP03). Adapter od kamerki podłączam do bezpieczników przy pomocy...
Zmierzyłem prąd na postoju. Ponad 1A. Czy jest sposób aby sprawdzić czy ten prąd pobierany jest przez rozrusznik? Może idzie do rozrusznika przez jakiś bezpiecznik?
Zrób Kolego tak: http://obrazki.elektroda.pl/3809827100_1... Należy wykonać dwa takie układy; na przód jeden i na tył - jeden. Zasilanie daje Kolega według swego zamiaru: jeśli mają świecić TYLKO w czasie pracy maszyny, podłącza Kolega do zacisku stacyjki "15" lub "54". Gdy mają świecić i na postoju (załadunek itp.) - to zaraz za bezpiecznikiem...
No więc teraz próba z bezpiecznikami. Nawiasem mówiąc, 50mA to też sporo.
Pod kolumną kierownicy masz jeszcze kilka bezpieczników.
Cześć wszystkim. Panowie mam szybkie pytanko, zamontowałem elektroniczny emulator drugiej sondy (swoją drogą działa rewelacyjnie, koniec błędu na desce:))), już przetestowany) w instrukcji należy podłączyć się pod stacyjkę, ale nie wiem dokładnie do którego przewodu podłączyć i nie chcę tyle rozbierać, bo wiązka do stacyjki jest schowana. Bliżej i...
Podłącz pod zapalniczkę (może być pod bezpiecznik) . Wideorejestrator nie pobiera więcej prądu niż autoalarm . Rejestrator na postoju masz w stanie "czuwania" , jak jest ruch przed nim to się załącza . Jak odetniesz mu zasilanie na postoju to nie będziesz wiedział kto Ci z zazdrości porysował maskę .
Sprawa jest raczej skomplikowana. Radzę zrobić tak: odłącz na czas postoju bezpiecznik i sprawdź. Jak będzie dobrze wiesz gdzie szukać, jak dalej będzie rozładowywał szukaj dalej.
Witam, Nie pisałem że po wyłączeniu zapłonu jest pobór tylko na postoju. W ostatnim czasie skończyłem 2 nowe akumulatory więc nie podejmowałbym tematu gdyby nie było problemu. Pozdrawiam
Witam, Warto sprawdzić pobór prądu na postoju. Czy przypadkiem jakiś z odbiorników nie pobiera zbyt dużego prądu. Jeśli tak jest to należy po kolei wyłączać bezpieczniki i w ten sposób sprawdzić który to odbiornik.
Odpięcie czteropinowej wtyczki od wzbudzenia, oraz przewodu prądowego (na wył. silniku) nic nie zmienia na amperomierzu. Przygotowuję bezpieczniki - z wsuwanych wycinam element zabezpieczający i lutuję szklane 1A na wierzchu, zamienię i mam nadzieję że podczas postoju któryś się spali, a są dwie skrzynki bezpieczników.
Pali bezpiecznik nr 30 po przejechaniu kilkunastu metrów na postoju jest wszystko ok renault trafic 2,5dci 2005r proszę o szybką pomoc[/i]
Witam, brakuje tu informacji co zostało sprawdzone, w jakich okolicznościach wystąpiła usterka (podczas pracy, po postoju, podczas rozruchu...). Zaczął bym od bezpieczników - to podstawa. Jeśli bezpieczniki będą sprawne, proszę tu wrócić z tą informacją. Do następnego kroku niezbędny będzie multimetr.
A możecie dać fotę lub dokładnie określić mi położenie tego przewodu w który się trzeba wpiać? Możesz do lampy ale trzeba zdjąć zderzak. Lub do bezpiecznika od postoju pod maską. Dodano po 3 światła w pozycji ,,auto,, Tylko w auto gasną po otworzeniu drzwi kierowcy a nie po zgaszeniu silnika.
Witam. Moje pytanie dotyczy bezpiecznika nr 41 (pod tylną kanapą). W spisie bezpieczników go nie ma. Czy ktoś ma taki lub wie od czego może być? Robił mi zwarcie i pobór prądu na postoju był zbyt duży i rozładowywał mi akumulator. I prosiłbym w miarę możliwości o odpowiedz, ile powinien wynosić pobór na postoju. Dzięki.
sprawdzone zostały wszystkie bezpieczniki
40 dni postoju To jak masz 25mA to na 40 dni zeżre ci 24Ah. Domniemam, że garaż raczej nie jest ogrzewany, akumulator też pewnie nie całkiem nowy a silnik niemały co w rezultacie może skończyć się nie odpaleniem autka. Pobór prądu raczej normalny. Masz jakieś opory żeby zrzucić klemę kiedy wiesz, że autko tak długo będzie stało? Możesz zawsze podłączyć...
Można też nieco ułatwić/zautomatyzować w swoim samochodzie wyszukiwanie jakiegoś "ważnego" spalonego bezpiecznika stosując przejściówki z LED. Wtedy spalony bezpiecznik jest natychmiast widoczny, wymiana jest łatwiejsza, bo jest za co chwycić. https://obrazki.elektroda.pl/3247516200_... Takie przejściówki z LED umożliwiają sygnalizację...
Nie ma kamerek, nie ma webasta, aku ma pół roku. Coś ciągnie prąd ale nie umiem rozkodować opisu tego bezpiecznika.
Jeden do + a drugi do przełącznika prawo-lewo? (chodzi mi o kierunkowskazy) Dobrze kombinujesz ! Przerywacz jest podłączony szeregowo w przewód od + do przełącznika a już z przełącznika na żarówki prawe i lewe . Plusa weź za bezpiecznikami nie wprost z akumulatora . A najlepiej po stacyjce aby nikt nie włączał kierunków na postoju gdy jest wyłączony...
https://a4-klub.pl/topic/59470-all-b6-in... Zasilanie +12/14V do układu (sterownik + światła) pobierane jest za bezpiecznikiem nr36 (spryskiwacz+wycieraczki). Ma to swoje uzasadnienie. Po pierwsze, napięcie podawane jest "po stacyjce". Światła DRL nie będą działać na postoju, kierowca nie zapomni ich...
Witam. Problemu należy szukać na przewodach masowych. Nagminnie podają styki na słupku pod deską rozdzielczą po lewej stronie. Mogą też być zaśniedziałe styki bezpieczników, przewodów zasilających itd. Proszę też sprawdzić klemy na akumulatorze czy nie poluzowane, nie zaśniedziałe itd.
Co jest jeszcze zasilane z bezpiecznika F2 poza kierunkowskazami??? Pali bezpiecznik w czasie jazdy na postoju nigdy. auto a3 1997 tdi 90km
Witam. Jeżeli komuś zdarzy się podobny problem tzn. wyjmowanie bezpieczników nie zmniejsza poboru prądu na postoju, proponuję z ostrożnością aby nie urwać bezpieczników odkręcić i sprawdzić po kolei główne przewody zasilające jak w załączniku. U mnie zbyt duży prąd pobierał uszkodzony (aczkolwiek po podpięciu na krótko pracował) wentylator chłodnicy....
przyczyna oczywista: włączasz światła, ale nie ma postoju. przełącznik. . .
Temat rozwiązany, bezpiecznik spalił się w mierniku.
Odbiornik lub jego przewod który jest na obwodzie tego bezpiecznika powoduje zwarcie. Znajź zwarcie usuń go i po problemie.
wibracja postoju wibracje postoju obroty postoju
schemat zasilacz antenowy pomiar prądu spoczynkowego denon podstawowy narzędzie lutowniczy
bosch tcc78k751 bosch tcc78k751
Optymalizacja zużycia gazu w piecu Termet Silver bez sterowników Schematy elektryczne Audi A8 D3 - gdzie znaleźć?