Czyżby całkowicie wyładowany akumulator? Ale i tak dobry prostownik nie poda 15A, chyba że marketowy, bez układów regulacji. A tak w ogóle, samochód działa?
Jak to mierzyłeś przejście na akumulatorze? Zmierz napięcie na zaciskach. Nie trzepnąłeś tym akumulatorem o coś? Nie upadł Ci przy wkładaniu? Nie wpadłeś w jakąś dużą dziurę? Prostownik metalowy? Ładowałeś w aucie? Może zwarłeś obudowę do masy? Rozumie aku bezobsługowe samochodowe ołowiowe?
Jak byk jest termik na pierwszym zdjęciu. Alle on nie zdąży zdziałać przy zwarciu. Zrób tak jak napisałem i zamknij temat bo wyląduje w koszu.
R62505, to pozystor i bez niego telewizor można bezpiecznie uruchomić. Pozdrowienia.
Akumulator jest za bardzo rozładowany i pobiera bardzo dużo prądu i dlatego przepala bezpieczniki. Podłącz prostownik szeregowo z żarówką samochodową (np od świateł mijania) i ładuj tak przez ok godzinę. Później możesz wyjąć żarówkę i ładować już normalnie.
Przylutuj te przewody i powinno być dobrze. Przy okazji sprawdź bezpiecznik.
Przy gnieździe bezpiecznika powinien być opis, jaki bezpiecznik powinieneś zastosować. Jeżeli takowego nie ma, to rozkręć obudowę i zobacz, czy gniazdo włączone jest w obwód sieciowy czy wyjściowy. W obwodzie sieciowym bezpiecznik powinien być 800mA do 1A zwłoczny. W obwodzie wyjścowym 10A zwłoczny. pozdrawiam
Naj najprawdopodobniej zwarcie w prostowniku lub za słaby bezpiecznik. P.S. W którym miejscu jest ten bezpiecznik (tzn. jak wyjmiesz go to prostownik pracuje czy nie)? Na jaki prąd jest ten bezpiecznik?
W opisywanym przeze mnie przypadku brak styku był właśnie w oprawce bezpiecznika. Prostownik ma około 30 lat, więc jego styki mogły zaśniedzieć, a przeciążenie kiedy właściciel sobie "startnął" ciągnik z prostownika zapewne dodatkowo nadwyrężyło oprawkę bezpiecznika. Napięcie na wyjściu bezpiecznika było trochę niestabilne, ale "prądu (amper)" już nie...
W takim razie zalecany byłby mocniejszy mostek wraz z odpowiednim chłodzeniem. Na początku ładowania takiego akumulatora kontroluj temperaturę transformatora, nie "wzmacniaj" bezpieczników.
Na wejściu prostownika dajesz przekaźnik np. 77.25.xxxxx8650 [url=https://www.tme.eu/pl/Document/2804... do niego prosty układ z diodą zenera, który wyłączy prostownik po przekroczeniu 15V na wyjściu, masz dwa problemy z głowy: soft-start i przepięcie na wyjściu po uruchomieniu silnika
Sprawdź tranzystory przykręcone do radiatora. P.S. Na zdjęciu jak byk widać bezpiecznik...
a ze mam dobrac bezpiecznik sieciowy to oznacza ze miedzy siecia a transformatorem? Tak. Jeżeli wiesz jaka jest moc transformatora i jakim napięciem jest zasilany to obliczysz prąd uzwojenia pierwotnego ze wzoru Prąd=moc/napięcie. Przykład: S=110VA Ud=230V I=110VA/230V=0,478A Kupujesz bezpiecznik zwłoczny najbliższej mu wartości w tym wypadku to 0,5A.
Nie możesz sobie ot tak zmieniać zabezpieczeń, ale fakt pozostaje faktem, że prąd udarowy w tak dużych transformatorach jest znaczny. Zabezpieczenie B10 czasem potrafi wyzwolić nawet transformator 300-400W. A tu jest grubo ponad 1kW. Ponieważ urządzenie jest zakończone wtyczką do gniazda 16A ogólnego przeznaczenia to powinno działać prawidłowo na zabezpieczeniu...
Bezpiecznik sprawdzony?
Z reguły prostowniki mają bezpieczniki - sprawdziłeś czy są sprawne?
I wszystko OK wymienić mostek i bezpiecznik i będzie dobrze.
Wskazówka na nim się nie porusza, sam prostownik też nie ładuje. Da się go jakoś odratować czy nadaje się do wyrzucenia? Jaki prostownik? Bezpieczniki sprawdzone? Diody całe?
sprawdź bezpieczniki na rys masz wskazane strzałkami kiedyś naprawiałem podobnego szrota w środku nie ma nic szczególnego najlepiej żebyś go rozkręcił i zrobił fotkę kiszek to już szybciej ci coś podpowiemy a i fajnie jak byś miał miernik i zrobił jak koledzy podpowiadają sprawdził napięcia za transformatorem i mostkiem ale wpierw sprawdź bezpieczniki.
Dla zabezpeczenia wykorzystaj bezpiecznik w pierwotnym uzwojeniu transformatora i szybkościowe bezpieczniki między prostownikiem i wzmacniaczem.
Jaki bezpiecznik jest w prostowniku?
Silniki prądu stałego nie mają prądu rozruchowego. Bezpiecznik się pali bo po prostu prąd nominalny tego silnika jest dużo większy i jak będziesz dalej go piłował na tym prostowniku przy zwiększonym bezpieczniku to spalisz prostownik. Bezpieczniki są skutkiem uszkodzenia a nie przyczyną więc nie można sobie ich od tak wymieniać na większe. Po coś i...
Czemu twierdzisz, że 1 połówkowy? Widać na dwóch radiatorach po dwie diody, prawdopodobnie wydłubane z alternatora, tworzą mostek dwupołówkowy.
Na początek sprawdź bezpieczniki termiczne na trafie i prostowniku (o ile jest).
Tam dokonano znacznie większej "demolki" Cała automatyka także została odcięta - pytanie dlaczego - uległa uszkodzeniu czy komuś przeszkadzała. Generalnie - z płytek radiatorów na których są osadzone diody odchodzą przewody do kabla wyjściowego na akumulator. Połączenia widać na pierwszym zdjęciu w poście nr 1. Rozłączasz którekolwiek z tych połączeń...
ale jak tam jest bezpiecznik to co to znaczy ze jak ładowanie będzie wyższe niz napięcie znamionowe bezpiecznika to go przepali Przepali ale po jakim czasie to zależy od tego o ile % prąd ładowania będzie wyższy od znamionowego prądu bezpiecznika. Jeżeli będzie niewiele wyższy to może naładować a bezpiecznik się nie przepali. Przykład z karty charakterystyki...
A jest tam gdzieś jakiś bezpiecznik ?
Witam. W prostowniku nie ma zbyt wielu elementów do sprawdzenia. Proponuję sprawdzić diody w prostowniku głownie ze względu na zwarcie. Jeżeli prostownik jest dobry to pozostaje transformator ewentualnie uszkodzona izolacja przewodów ew. przełącznika itp.
Dlaczego akurat 2A?
Prąd ładowania dla tego akumulatora to 4,2 A. To jest maksymalny dopuszczany prąd ładowania Akumulator powinieneś ładować maksymalnie prądem 4,2A ale to w tym wypadku o wiele, wiele za dużo. . Żeby ożywić ten akumulator, najlepiej ładować go bardzo małym prądem, rzędu 0,5A. Jak podłączysz prostownik bez żarówki, nic wielkiego się nie stanie. Stracisz...
Jak była by potrzeba wspomagania rozruchu tym prostownikiem , to proponowałbym zmiane diod w mostku na min 50 A dla pewności . Przy okazji przed montażem sprawdzisz dokładnie na przebicie , zwarcie lub przerwę każdą z diod . :|
http://www.ce-partner.pl/Auto-moto_Konse... Nie wiem czy o to Ci chodziło. Kiedyś na allegro kupowałem po 12zł.
To coś w rodzaju trzeciej kolumny, i ona ma regulowaną szczelinę. Jak się chce mieć duży prąd zwarcia, to trzeba ją usunąć. I założyć mocniejsze bezpieczniki...
Uszkadzanie się bezpiecznika sieciowego prawie zawsze świedczy o uszkodzeniuz zasilacza.Odłącz doprowadzenie prądu z prostownika do urządzenia.Włóż nowy bezpiecznik włącz zasilanie .Jeżeli bezpiecznik się spali to szukaj uszkodzenia w obwodzie trafo sieciowego, prostownika ,kondensatorów.
Bezpiecznik sprawdzony?
Prosty polski prostownik typu " prostownik bezpieczny " tam nie ma mikroprocesora czy innych cudów tylko trafo prostownik bezpiecznik i mało wiarygodny amperomierz. Cud polega na tym że tam nie ma co się zepsuć chyba ze spalimy bezpiecznik za 1zł. Ostatecznie taki z regulacją prądu. Zawsze gotowy do pracy. Można na nim polegać jak na Zawiszy Czarnym...
Proszę : https://obrazki.elektroda.pl/7919027700_... Andy
Może najprostsza przyczyna. Sowieckie prostowniki miały zwykle bezpiecznik na wyjściu (na wejściu też, ale ten nie jest przepalony). Pozdrawiam.
Mam transformator230V/150W/12V,o rezystancji uzwojenia pierwotnego 12Ω, jaki mam zastosować bezpiecznik aby podłączyć go do 230V? Minimum 0,7 A :) A wracając do tematu to 1 A to trochę mało jak na prostownik. Być może bezpiecznik był zbyt szybki (oznaczenie F) i dlatego poleciał pierwszy. Jaki to prostownik model lub zdjęcie może ktoś rozpozna.
Z dokumentacji www.ultimheat.com/Museum/section1/1970%2... wynika że SB615C3H jest na 12A 150 stopni Celsjusza. Oryginał PROTECT. THERM. SB 615C3 H możesz kupić za 5 Euro tu: http://www.stquentin-radio.com/?page=cat... Zamiennik bimetaliczny kilkanaście zł albo inny termiczny.
czy uszkodzony kondensator może tak wybijać? Nie wygląda na uszkodzony. Jak by miał tak wybijać, to by wyglądał inaczej (byłby taki... otwarty). :D To urządzenie to dość duży transformator, gdzieś wyczytałem, że urządzenie może prowadzić rozruch z mocą do 10 kW. Wydaje mi się, że może wyzwalać taki bezpiecznik przy załączaniu poszczególnych uzwojeń...
Wstaw szeregowo żarówkę, gdyby jednak diody miały inną polaryzację. http://obrazki.elektroda.pl/3242738700_1...
Jak wyżej na krótko z prostownika rozruchowego, mierząc prąd. Na pewno nie powinien przekroczyć 30A. miałem podobny przypadek z wentylatorem w W210. Palił bezpiecznik 70A. Na prostowniku brakło skali, ponad 100A. Był uszkodzony. Sprawny w momencie rozruchu około 20A, a później 10A.
Nie. Bezpiecznik szklany topikowy.
Budowa zasilacza "ze wszystkimi bajerami" jest niestety bardziej skomplikowana - nawet ten prosty zasilacz budowany metodą "korespondencyjną"sprawił Ci sporo zachodu. Może skorzystasz z gotowych schematów, w tym również na Elektrodzie? Jeden z tematów dotyczy takiego właśnie zasilacza z regulacją zarówno napięcia 0 ... 30V, jak i ustawianiem progu ograniczenia...
Warto byłoby sprawdzić czy w tym transformatorze zastosowano bezpiecznik termiczny, na pierwotnym uzwojeniu.
Witam, Trudno powiedzieć, jak był włączony, ale zapewne spalił bezpiecznik. Prostownik selenowy jest na 250 V wiec jak poszło na niego dużo więcej, stawiałbym, że on zwiera. Wyjmij lampę i jeśli nadal uszkadza bezpiecznik, sprawdź prostownik selenowy. Pozdrawiam
Sprawdź przełączniki i to coś czarne okrągłe może to bezpiecznik.
To jest napewno resetowalny bezpiecznik polimerowy.
Te ,,pokrętła" 1A i 5A kręć w lewo to zobaczysz bezpieczniki.
Transformator nie oferuje więcej niż 2,5 A nominalnie więc takie załóż bezpieczniki dla stopnia końcowego. Bezpiecznik stosuje się przed prostownikiem . Nie znamy poborów prącu dla linii 12V więc trudno doradzić. Daj z 1A i powinno być OK
Tak jak na zdjęciu bezpiecznika 125/250V ac 50V dc
Pokaż zdjęcia płytki
Jak najbardziej bezpiecznik jest wskazany na wyjściu.
Czyli jeżeli podłączam radio do prostownika to czerwony kabelek +12V mam podpiąć również do plusa? Rozumiem "nie przeżyć" spaliło się i do wyrzucenia? Pomimo ochrony bezpiecznikiem Tak Tak pisałeś że podpinałeś bez bezpiecznika I nie prostownik ale zasilacz lub coś co daje 12V-14,5V ale napięcia stałego bez tętnień, lub akumulator lub instalacja w...
Na drugim zdjęciu widać bezpiecznik. Sprawdzony?
Rezystor jest od strony transformatora przed mostkiem Graetz'a. Walnięty mostek.
Witam. Proszę sprawdzić bezpiecznik na wyjściu prostownika. http://obrazki.elektroda.pl/1022298200_1...
Wszystko już został w tym temacie napisane. Problem masz z akumulatorem albo instalacją, w normalnie eksploatowanym samochodzie akumulator się nie rozładowuje. Jeżeli prostownik jest na gwarancji a nie ma nigdzie na zewnątrz bezpiecznika to musisz go reklamować. Jeżeli nie jest na gwarancji powinieneś zacząć od zlokalizowania bezpiecznika.
Witam, według mnie zrób na 2 zabezpieczeniach niezależnych (każdy prostownik na osobnym bezpieczniku ), według wielu tabeli ten przekrój wystarczy, na większy przekrój możesz sobie pozwolić ale nie na mniejszy. pn. prądy na przekrój: https://elektrykadlakazdego.pl/wyznaczan...
Pokaż tabliczkę prostownika. To bezpiecznik, ale nie ma pewności, że nie ma innych uszkodzeń.
A jak spaliłeś prostownik skoro na wyjściu jest bezpiecznik? Nie zdążył zadziałać? Jeśli tak to kup diody w metalowej obudowie.
Jest to bezpiecznik polimerowy, czemu uważasz że prostownik nie ładuje? Podpinałeś pod akumulator?
Jednak był to bezpiecznik :)
Może ja napisałem coś bez sensu. Ten prostownik znam tylko z tego tematu. Nie jednak ulega wątpliwości, że zdiagnozowanie przyczyny tej usterki nie wymaga zaangażowaniu forum. Do wykrycia zwarcia w prostowniku jak już napisałem wystarczy omomierz i podstawy posługiwania się nim oraz elementarna wiedza z wyciągania wniosków z jego wskazań.
Na schemacie w tych gałęziach są bezpieczniki 4A, a po prostowniku i głównym elektrolicie jest 40V, czyli uzwojenie okolo 28V powinno być.
Tak to jest ten bezpiecznik.
Nie podoba mi się ten schemat. Zwróćcie uwagę na C1. Poza tym nie podoba mi się C3 po wtórnej stronie. Są też błędy w opisie. Krótko mówiąc - kicha. Dodano po 2 Poza tym pierwszy raz widzę prostownik o wydajności 10 A zabezpieczony bezpiecznikiem topikowym 10A - kicha.
Prawdopodobnie, że w przeszłości tam były 2 zacisky dla kabla ładowania. Bezpiecznik wstawić można . Dla orientacji przedstawiam schemat podobnego prostownika z bezpiecznikiem . Na schemacie to bezpiecznik F3. http://obrazki.elektroda.pl/9198548200_1...
odwrotnie podłączył klemy od prostownika Jeśli prostownik miał tylko 12V, a aku 6V to przy 18V na zwarciu wystarczyło by się elektrolit zaczął gotować. Dobrze że poszedł dym a nie eksplozja. Możliwe że w prostowniku bezpiecznik zareagował Zatem akumulator jest do wymiany. Niestety, ale tak. Ale główne podziękowania można kierować do brata. Na następnym...
Ok sprawdze i wtedy będe wiedział czy to bezpiecznik
Oj, musisz się dużo poduczyć o bezpiecznikach.
Tutaj nie ma żadnego bezpiecznika.
Nadal trochę ciężko mi to ogarnąć ale wydaję mi się że to była dioda .Skoro jest napięcie na transformatorze to wstawlbym tam diode trudno mi powiedzieć w którą stronę dać anode mając miernik bez problemu to sprawdzisz i powinno działać .
Witam ładna konstrukcja brakuje mi tylko zabezpieczenia elektronicznego przed odwrotnym podłączeniem prostownika do akumulatora (osobiście staram się unikać bezpieczników topikowych w prostownikach zawsze znajdzie się osoba która ulepszy bezpiecznik :) )
Czegoś tu nie rozumię, rozruch 60A a bezpiecznik 2x100A.
Najlepiej zachować wszystko w oryginale, tylko zmienić bezpieczniki polimerowe na "zwyczajne", spaleniowe.
Witam jaki bezpiecznik powinien być do prostownika unitec 12v 4A Niestety gdzie z mojego wypadł i nie pamiętam jaki był oryginalnie.? Chodzi mi tylko o amperaż bezpiecznika . Bo tam przychodzi zwykły samochodowy.
Nic tam nie widzę, ale fabryczny mostek jest taki słaby że w razie czego robi za bezpiecznik.
Co jest do wymiany? Okablowanie - widoczne ślady niezłego przypału. Do sprawdzenia przełączniki i mostki prostowicze, zwłaszcza ten pośrodku radiatora.
A ten prostownik ma jakiś bezpiecznik, oprócz w transformatorze? Tak ten żółty . Polimerowy ang. critical temperature resisto r)].
Z tego co widać na foto to brak minusa na akumulator z mosta prostowniczego, oraz brak plusa z amperomierza do akumulatora. Na zdjęciu nie widzę, czy na plusie od mostka co idzie do amperomierza po drodze jest bezpiecznik obok amperomierza prawda?
1. Zabrakło tu pełnej informacji , zdjęcia tabliczki/etykietki znamionowej......Rozumiem że jest to ładowarka Bosch GAL 18V-40 ? 2. Zrób więcej makrofotografii tak aby można było zobaczyć jaki np jest sterownik . Sprawdź też klucz ( tranzystor mocy ) i jeśli jest spalony a raczej tak właśnie się stało to go wylutuj i też zrób mu wyraźne zdjęcie. 3....
Możliwe, że tranzystor (tranzystory) przetwornicy są też przebite. Diody mogą się okazać zaledwie "czubkiem góry lodowej". Poza tym na pewno w takim wypadku musiał się również spalić bezpiecznik.
Witam, czy to urządzenie ma jakieś bezpieczniki ?
Witam, proszę o pomoc w naprawie i ulepszeniu prostownika. Dostałem go od znajomego już uszkodzony (spalony mostek) To jakaś stara "samoróbka" z przełączanymi napięciami wyjściowymi na 12 i 24V i solidnym transformatorem w środku. Chciałbym go reanimować i dodatkowo dołożyć bezpieczniki na zasilaniu 230V i na wyjściu prostownika. Mostek chciałbym zbudować...
Może jakieś foty. Nie ma przypadkiem bezpiecznika topikowego?
Jakiej wartości bezpiecznik wstawiłeś. W moim prostowniku bezpiecznik uległ stopieniu i nie da się go odczytać. Pozdrawiam
W sklepie podaj oryginalne symbole i znajdą ci właściwy odpowiednik. Po takim zwarciu trzeba wszystko posprawdzać, a bezpiecznik mógł być 5 A.
Nie ma tam miejsca na bezpiecznik w obudowie, wydaje mi się że były one połączone razem przez bezpiecznik
A szczególnie bezpiecznik termiczny na pierwotnym.
Sprawdzonym sposobem ochrony prostownika jest zamontowanie w obwodzie wtórnym transformatora bezpiecznika instalacyjnego.Trzeba tylko dobrać wartość bezpiecznika do parametrów prostownika ( odpowiednia charakterystyka i zakres). Bezpiecznik typu "es" dobrze zabezpiecza i chroni prostownik. Nie można go zadrutować ( tak jak bezpiecznik topikowy ), co...
Bezpiecznik 6,3A, zwłoczny, czyli np WTAF 6,3A L=25mm Takie własnie transformatory mam w prostownikach czy jako transformator ochronny oświetlenia 24V i nie powodują przepalenia takich bezpieczników podczasz normalnej eksploatacji.
Jak jest tam garstka części to jaki problem jest z naprawą? Ciężko sprawdzić bezpieczniki, napięcia na wtórnym itd.
Witam. Chyba to je to (po nowym V759): http://www.welwyn-tt.com/pdf/datasheet/V... Jak jest przed prostownikiem, to bezpiecznik i obniża prądowy impuls. Być może uszkodzony mostek, kondensator, tranzystor lub sterownik. H.
Odwiń DELIKATNIE(!) całą żółtą folię. Masz przejście na uzwojeniu pierwotnym - tym owiniętym żółtą folią? Bezpiecznik może być z drugiej strony.
Gdy zasilacz jest o wydajności prądowej 10A, to bezpiecznik bezzwłoczny powinien mieć wartość 12A. Ten zasilacz 10A, który załączyłeś ma zabezpieczenie przeciwzwarciowe typu foldback więc przy zwarciu gniazd wyjściowych zasilacza prąd zwarcia jest niewielki jednak jego wartość jest zależna od ustawienia suwaka potencjometru 470 Ohm. Przy takim zabezpieczeniu...
Z tego, co kojarzę, w tańszych transformatorowych prostownikach układ regulacji prądu jest zrealizowany na triakowym regulatorze mocy po stronie pierwotnej. Akumulatory AGM mają inną charakterystykę ładowania, łącznie z wyższym napięciem końcowym. Fakt, wymienić amperomierz i śmigać. ;) Ta pomarańczowa kostka wygląda na bezpiecznik automatyczny/resetowalny.
Zazwyczaj kłopotem tam były oprawki bezpieczników-listki nie kontaktowały z bezpiecznikiem.
To jest żarówka (świetlówka) na 230V mam nadzieję? Poza tym schemat wygląda nieźle :-) Sprawdź i podaj napięcie zmienne na wyjściu transformatora oraz napięcie stałe na wyjściu prostownika.
prostownik bezpiecznik prostownik wyłącza bezpiecznik prostownik naprawa bezpiecznik
ekspres krups ea9000 pompa afriso kuchenka elektryczna wymiana płyty
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Pilarka spalinowa NAC CST45-40-01AC-V: czy warto? Regulacja gaźnika w pilarce NAC CST45-40-01AC-V