Zatarł się mechanizm wycieraczek, więc może da się to jeszcze uratować. Tak dobrze myślisz, silniczek kręci do pozycji 0 więc dlatego pali bezpiecznik.
Możliwe ze zaciera się silniczek lub mechanizm przegubowy pod osłoną podszybia od strony komory silnika. Bezpiecznik powinien być 20A
Witam! Sprawdź bezpieczniki, bo prawdopodobnie się przepaliły. Skrzynka z bezpiecznikami umieszczona jest pod kierownicą, a które bezpieczniki odpowiadają za radio i szyby elektryczne będzie pisało w instrukcji samochodu. Pozdrawiam
Bezpiecznik nr 15
Wyłącznik w kabinie na ścianie grodziowej na środku pod deską rozdzielczą na prawo od pedału gazu za szarą osłoną. Na pewno zobaczysz, ale ten wyłącznik zadziała jak jest jakiś wstrząs autem zatem sprawdź głównie przekaźnik czerwony - pod czarną nakładką jak napisałeś i bezpieczniki. Przekaźnik możesz podmienić na ten z kabiny ze skrzynki bezpieczników.
Jakie seicento? MPI? SPI? Za akumulatorem masz też bezpieczniki Maxi.Sprawdzone? W jaki sposób mechanik usunął immo?
Nie zawsze świeci się kontrolka gdy nie ma ładowania, alternator nowy czy używany? Bo z tego co piszesz to rozumiem że nowy. Sprawdź bezpieczniki za akumulatorem.
Poszukaj bezpieczników
Czyżby całkowicie wyładowany akumulator? Ale i tak dobry prostownik nie poda 15A, chyba że marketowy, bez układów regulacji. A tak w ogóle, samochód działa?
Tu masz sam naprawiam http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Jest tam opis bezpieczników .
Bezpiecznik daj na tym głównym plusie....
Przerywacz to pierwsza kostka od prawej strony w dolnej części skrzynki bezpieczników.
Jeśli odepniesz wentylator nadal pali bezpiecznik?
Kolego zacznij od sprawdzenia bezpiecznikow. No chyba ze miales na mysli styki w gniazdach przekaznikow jako bezpieczniki:)
chyba tak będzie najlepiej ;(((((( chciałem zadać jeszce ostatnie pytanie czy to prawda ze gdzieś za akumulatorem jest jakiś bezpiecznik ?
Panowie jakie pomysły? Tak, sprawdzić zasilanie cewki oraz czy z ECU wychodzi sygnał sterujący cewką. Może masz przerwę w tym przewodzie i objaw będzie identyczny. Jeżeli powyższe jest ok to sterownik do wymiany. Raczej ciężko będzie dostać takie same tranzystory więc trzeba będzie wziąć z dawcy. Prześledź drogę od pinu w złączu który steruję cewką...
Tu masz podobny temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32... Niestety nie mam rozpiski bezpieczników Seicento
Wyglada na brak zasilania. Bezpiecznik dobry??????. To sprawdź wiązke przedewszystkim pod akumulatorem.
Brak działania wentylatora nagrzewnicy jest spowodowany nadpalającym komutatorem. W najlepszej sytuacji następuje przepalenie bezpiecznika i wówczas uratujesz wentylator
A może by tak zacząć od bezpieczników.
Najpierw wypnik przewody od sterownika i po koleji wpinaj aż uszkodzi bezpiecznik. Najcześciej jest to cewka elektrozaworu.
A gdzie już szukałeś? Zamiast tracić czas na nagrywanie nic nie wnoszących filmików, sprawdź z łaski swojej żarówki i bezpieczniki...
Witam! Mam pytanie.... Czy wentylator chłodnicy powinien działać przy wyłączonym zapłonie? W innych fiatach, którymi jeździłem tak właśnie jest. Przy włączonym zapłonie działa a jak go wyłączę to nie... Ze schematu elektrycznego wynika że powinien... Jak to w końcu jest? Jaka może być przyczyna ewentualnej niesprawności? Proszę o pomoc! Seicento 1.1MPI...
Uspokajam cię. Nic nie zepsułeś w ECU. Na szczęście na zwarcie obwody wejściowe są odporne. Z wiatrakiem jak wyżej, zacierały się bardzo często i paliły bezpiecznik.
Nie,jest w skrzynce za akumulatorem.Mechanizm usterki jest taki-zaciera się ośka wirnika,w związku z tym rosną opory mechaniczne na wirniku,powoduje pobór znaczengo prądu przez silnik,w wyniku czego zwęgla się izolacja uzwojenia,co powoduje zwarcie i przepalenia bezpiecznika.
ja mialem przypadek ze robila zwarcie zaroweczka podswietlenia pokretel regulacji nadmuchu mimo ze normalnie swiecila potrafila robic zwarcie i czesto palil sie bezpiecznik
sprawdź cewki omomierzem niepamietam ile tam ma byc 1kom ale niejestem peweimn -sprawdź , skoro był problem z paskiem to mógł sie przestawić zapłon a to tylko na komputer ;( , sprawdz bezpieczniki
W skrzynce bezpieczników sprawdź. Być może jest tam bo inne przekaźniki są tam również.
Zasilania na ECU wszystkie masz , sprawdź dobrze bezpieczniki.
Trzeba dokładnie sprawdzić styki w gniazdach bezpieczników i przełącznik przy kierownicy może tez być przyczyną.
Wymień bezpiecznik, który to? Znajdziesz jak poszukasz :) 15 Amper 15 pozycja.
Bezpiecznik 20A EFI ? Od systemu wtryskowo -zapłonowego . Masz LPG i może gdzieś dotyka jakaś wiązka do masy? np odcięcie obwodu elektrycznego wtryskiwacza paliwa - na pewno zaizolowane ale kto tam wie czy od ciepła izolacja nie puściła itp . Podmień przekaźniki w komorze silnika na te z kabiny ale kolorami - czerwony na czerwony i czarny na czarny...
Nieważne jaki , hybryda, najszybciej kupić zestaw startowy. Oczywiście bezpieczniki sprawdziłeś?
Bezpiecznik sprawdzony?
Skrzynka pod maską zgniła i nie łączy bezpiecznik.
no tak ale gdzie ten przekaznik jest ??? czy on jest obok przerywacza w tablicy z bezpiecznikami ??? czy gdzies jest ukryty.
Połowa użytkowników tego auta NIE WIE że jest taka opcja!!
problem jest w tym że na jednym z przekazników głównych pod maską na styku 30 przekaznika występuje tylko 6V a na styku 87 występuje zwarcie do masy i niema sterowania cewkami i pompą,stacyjka i wiązki przegląadnełem i nic,a czy napięcie na ten styk 30 przekaznika idzie bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników???
Miałem również taką samą awarie w moim Seicento. Przepalał się bezpiecznik na którym były światła stop, światło biegu wstecznego i prędkościomierz. U mnie wadliwy okazał się wyłącznik świateł cofania który robił zwarcie jak tylko wbiłem bieg wsteczny. Znalazłem go na skrzyni biegów, wymieniłem na nowy i po problemie. Na zdjęciu tenże czujnik świateł...
Z włacznika do skrzynki a tam rozdział prawo lewo Dochodzi napięcie do bezpiecznika?
Przekaznik a dokladnie wylacznik czasowy jest integralna czescia z silniczkiem wycieraczek ( tak jak 700) ten element jest do kupienia koszt okolo 60. Ale proponuje np zaczac od bezpiecznika itp
To już miernik dawno popaliłaś chyba że miał bezpiecznik to bezpiecznik. Ładowanie zbyt niskie. Wymiemiaj alternator.
Czesc, Poszukaj odpowiedniego przewodu w skrzynce bezpiecznikowej i dopnij sie przewodem z bezpiecznikiem albo blizej - podepnij sie pod podtrzymanie od instalacji radia. Pozdr
kostka łączy, bezpieczniki także dobre..
na 1 bezpiecznik 5A starczy, na 9 bezpiecznik 25 do 30 A i ja bym nie olewał :)
Sprawdź bezpiecznik obok Akumulatora.
Napisałem Ci przecież... jak jest napięcie to uszkodzona pompa, jak nie ma napięcia, przekaźnik, bezpiecznik, lub odłącznik wstrząsowy. pompę kupowałeś nową, czy po znajomości używaną?
Witam, dzisiaj odkryłam, że pod kierownicą mojego seicento 1.1 brakuje bezpiecznika odpowiedzialnego za ABS (z rysunku). Czy to możliwe, że ten bezpiecznik znajduje się w innym miejscu? np. przy akumulatorze? czy powinnam po prostu kupić? Dodam tylko, że sejczak ABS posiada :)
Bezpieczniki sprawdziłeś wszystkie?
Nr. 15 ,15A w środkowym rzędzie piąty z lewej strony, Ah.P
Bezpiecznik dobry masz kolego?
Gdzieś Ci kolego ewidentnie robi zwarcie ktoryś kabel sie przetarł bądź jest poluzowany na śróbce ????? szukac a ktory bezpiecznik (NR??) Ci pali (pompa paliwa??)
Tak, prawdopodobnie masz zwarcie linii krańcówek z zasilaniem komputera po bezpieczniku. Otwierasz drzwi na linii krańcówek jest masa, która pali bezpiecznik
teraz mi dioda już nie mruga ani lampy/ na pilota nic nie reagują światla samochodu/ czy to znaczy ze nie pobiera już alarm prąd i co się samo zepsuło
Witam.Mam problem w moim seicento 1.1. Nie włącza się wentylator,mimo że ręcznie go okręcam,a bezpieczniki tez sprawdziłem. Co to może być?
Zwora? A nie jakiś bezpiecznik płytkowy?
Sterownik silnika podaje masę na cewki i wtryskiwacz. Czy masz zasilanie plusem na wtyczkach cewek i wtryskiwaczu? Przewód zielono czarny. Powinien tam być plus 12 V po kluczyku. W oryginalnej wiązce musi być bezpiecznik MAXI FUSE 20 A za akumulatorem i dwa przekaźniki które są nad sterownikiem wtrysku w komorze silnika.
Sprawdziłeś bezpiecznik i przekaźnik.
Sprawdziłeś bezpiecznik 60A za akumulatorem czy tylko wewnątrz nadwozia?
Bezpiecznik za akumulatorem jest dobry
Witam Sprawdź bezpieczniki za akumulatorem Pozdrawiam
Bezpieczniki w komorze silnika też sprawdzone?
Pewnie któryś z dodatkowych bezpieczników od instalacji LPG "zzieleniał", albo instalacja wpięta na szybkozłączkach... szukaj w okolicach zasilania centralki LPG.
Możesz zrobić eksperyment (kontrolowany, oczywiście !) rozgrzej samochód do włączenia wentylatora i wyciągnij jego bezpiecznik (jest za akumulatorem), zobaczysz czy wskazówka wejdzie na czerwone pole po paru minutach
Mam mieszane odczucia. Po pierwsze fachowcy z ASO Fiata powiedzieli że nowsze Seicento ma zamontowany inny rozrusznik który wymusza większy prąd pracy po to by przy słabym akumulatorze mógł jeszcze obrócić, a po drugie -pierwsze zerowanie licznika podczas uruchomienia auta miało miejsce po pierwszym roku eksploatacji auta (oraz akumulatora) przy temperaturze...
To masz złodzieja Trzeba się wpinać w poszczególne obwody (zamiast bezpiecznika) amperomierzem i szukać co zjada ci te mA ...
W gumowej przelotce pomiędzy klapą a samochodem, masz tam zapewne przerwany przewód. Jeżeli tam jest ok. to przechodzimy do bezpieczników i przekaźników.
Głównie ten termowentylator ma podgrzewać kabinę w mroźne dni przez 10-15 pierwszych minut jazdy do czasu, kiedy fabryczne ogrzewanie zacznie działać. Do rozmrażania oblodzonych szyb przed rozpoczęciem jazdy też się przyda. Pozostaje mi kupić termowentylator o mocy 150W i obserwować.
Mam ten sam problem (tzn. nie działają światła mijania i drogowe, a bezpieczniki są dobre) w seicento 0.9. Proszę o poradę co może być przyczyną tego problemu.
Plus np. można wząść z kabla zasilającego zapalniczkę. Zastosować taki konektor/rozgałężnik na kabel jak podałem na kabel zasilający zapalniczkę za skrzynką bezpieczników i pociągnąć pod deską rozdzielczą do kostki radia, radio i zapalniczka byłyby na tym samym bezpieczniku. http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=3...
Witam W Seicento nie pali się światło cofania. Żarówka bezpiecznik dobre. Gdzie jest wyłącznik i jak się do niego dostać.
Musi być brak zasilania po kluczyku w takim razie,sprawdź bezpiecznik i wyjścia z skrzynki bezpiecznikow.
Sprawdź czy immo nie odcina pompy paliwowej .Bezpieczniki od pompy dobre.
To że się zatrzymała to raczej jest wina zapieczenia ośki wycieraczki w tej tulejce która wychodzi na zewnątrz, w tej tulejce jest taka druga, plastikowa tulejka/łożysko osi wycieraczki. Zatarcie ośki w tym plastiku było najczęstszą przyczyną zatrzymywania się wycieraczki i w ostateczności spalenia silnika, lub bardzo częstego palenia się bezpiecznika...
Czy po przekręceniu kluczyka zapala się i gaśnie kontrolka code oraz wtrysku "marchewka"? Oraz czy słychać przez ok. 3 sek pracę pompy paliwa? Jeśli nie, to zobacz pod maską, pod takim czarnym dekielkiem na jedną śrubę, tam są 2 przekaźniki i 2 bezpieczniki, sprawdź je.
dziękuję za pomoc, okazało się że w tym aucie jest w kabinie pod bezpiecznikami
sprawdz bezpieczniki za akumulatorem lub stacyjke
nie działa radio, oświetlenie wnętrza oraz zapalniczka, sprawdziłem w książeczce wszystko znajduje się po jednym bezpiecznikiem 10A nr24 W jakiej to książce wyczytałeś? Radio i oświetlenie wnętrza - bezpiecznik F15 (15A) Zapalniczka -owszem bezpiecznik F24 ( 25A ) Nadmuch działa? To ten sam obwód co zapalniczki.
Masz tam trochę miejsca ?, można by założyć bezpiecznik maxi fuse (ze szrotu można wziąć z fajną obudową bezpiecznik od wentylatora chłodnicy seicento, punto etc), duże styki sprawią, że nie będzie się grzał
w instrukcji od seicento zapalniczka ma bezpiecznik 25A
Witam. Nie piszesz czy zostały pomiary zrobione. Amperomierz w szereg i sprawdzić pobór jaki jest. Jak za duży to wyjmowanie bezpieczników aż spadnie.
Niestety na pych również nie pali. Czy są dzieś jeszcze jakieś bezpieczniki? Może któryś z przekaźników?
( +, -, masa) Sory ale z taką wiedzą daleko nie zajdziesz. przełącznik taki sam jak do grzania tylnej szyby w skrzynce bezpieczników A od kiedy w skrzynce bezpieczników są jakieś przełączniki?
Przyjrzałem się instalacji w moim służbowym Seicento, i faktycznie jeżeli bezpieczniki są dobre jedyne co mogło się popsuć to wyłącznik zespolony pod kierownicą
co do tej czkawki to ci pomoge napisz tylko który to rok bo zmieniły się 2 razy systemy wtrysku
Witam! Przy akumulatorze znajduje się bezpiecznik od wentylatora, sprawdź go. Pozdrawiam.
Jest taki problem że nie mam tam takiej centralki.jest tam z tyłu jakiś dodatkowy bezpiecznik i tyle.
Witam serdecznie. Cewka rozrusznika nie ma bezpiecznika? W opisywanym przeze mnie przypadku ( Seicento) też była podobna historia ale walnął wtedy bezpiecznik . Pozdrawiam.
Ten układ nie ma osobnego bezpiecznika.
Albo spadki napięć mierzyć. Zobaczyłbym dokładnie prądowe przewody na bezpieczniki. I na bezpiecznikach mierzył napięcia.
Cześć, mialem podobna sytulacje, spalił mi sie duży bezpiecznik za alumulatorem,
fakt, późno nie zerknąłem na datę. ale jak się okazało większy luz sprawdza się znakomicie, a wracając do zapieczonych osiek wycieraczek to mam taki właśnie kłopocik w seicento które sobie zakupiłem do grzebania się w nim silnik 900 spi z gazem, nawet to działa, i tam właśnie się po zapiekały wszystkie oski, nie sprawdzałem czy silnik kreci ale moduł...
Włóż bezpiecznik, co tu za pomoc potrzebna?
Czujnik jest dobry ponieważ na komputerze pokazuje odpowiedni odczyt. Wina leży po stronie kabla za bezpiecznikiem w stronę wentylatora
Zobacz czy na kole fonicznym są wszystkie zęby. Bezpieczniki i ostatnia możliwość, to wyłącznik wstrząsowy.
Panowie ! Ja dziś też na szybko zrobiłem sobie piaskarkę ze starego zbiornika trochę zaworków oczywiście pomysł z tego postu ale dyszę wylotową zrobiłem.....uwaga....ze starego bezpiecznika topikowego. Sprawuje się rewelacyjnie wyczyściłem 4 felgi od seicento i nie widać żadnego zużycia. Chyba każdy ma w domu taki bezpiecznik. Ja zrobiłem z bezpiecznika...
Jeśli będziesz ciągnąć kabel od akumulatora do zasilania, to koniecznie daj bezpiecznik
Nad kolanami kierowcy, czerwony. Jezeli wentylator nie działa, to patrzymy na 30 amperowy bezpiecznik ulokowany w dodatkowej skrzynce za akumulatorem. Jeżeli jest przepalony to nieodmienna wina uszkodzonego silnika elektrowentylatora.Termowłącznik był w starszym modelu, z centralami IAW 16F
W seicento jest taki bezpiecznik 60A, i przy odwrotnym podłączeniu aku jego właśnie przepala.
To będzie wina pewnie bezpiecznika lub czujnika termowyłącznika w chłodnicy
seicento bezpiecznik seicento schemat bezpiecznik bezpiecznik świateł seicento
huawei gniazdo naprawa naprawa kosiarki sterowanie zaworem kulowym
kluczyk kodowanie kluczyk kodowanie
Wyświetlacz w lodówce Haier nie świeci - diagnostyka Instalacja bagażnika dachowego w Ford Focus MK2 - krok po kroku