Właśnie ten bezpiecznik termiczny umiejscowiony na zespole oporników. Zespól oporników umieszczony jest w kanale nadmuchu zimnego powietrza , zaraz przy silniku dmuchawy , jest tym powietrzem chłodzony.
Do tej temperatury to raczej się nie zagrzeje,większa szansa że dłużej będzie dobry.
To jest bezpiecznik termiczny regulatora dmuchawy dostaniesz bez problemu na Allegro. "bezpiecznik termiczny 250V 216 C 10A dmuchawa" Numer oferty: 7418140276
http://obrazki.elektroda.net/57_12647069... http://obrazki.elektroda.net/57_12647069...
Spalony bezpiecznik termiczny rezystora dmuchawy.
Więcej, 218 stopni.
Mi z pomiarów wychodzi że to termistor 10k/25 st. Jak przygrzałem lutownica rezystancja spadła do 300 om, po czym w miarę stygnięcia stopniowo wzrastała. Ma to sens-jest zaraz koło radiatora i stanowi jakąś formę bezpiecznika termicznego.
BEZPIECZNIK TERMICZNY 10A/250V/216'C SF214E będzie dobry?
W sklepie z częściami elektronicznymi spokojnie dostaniesz taki bezpiecznik termiczny
Oporniki nie są spalone tylko bezpiecznik termiczny. Czwarty bieg dmuchawy złączany jest poza termikiem.
Witam czy wie ktos jaką wartość ma mieć bezpiecznik termiczny w dmuchawie (nawiew wnętrza samochodu) Pozdrawiam Piotr
Witam wszystkich mam taki problem z dmuchawą która działa na czwartym biegu,jaka jest przyczyna.Kupiłem bezpiecznik termiczny 94(stopnie) by go wymienić.Moje pytanie gdzie on się znajduje? Dzięki za pomoc pozdrawiam.
Witam wszystkich. Może ktoś wie, jaką wartość ma bezpiecznik termiczny na rezystorze wentylatora z nadmuchu w kabinie w MANie L2000? Rezystor dmuchawy wygląda następująco (oryginalny niestety został przegrzany i się uszkodził) https://obrazki.elektroda.pl/9789355200_... Z tego co wiem, to wentylator ma 320W, a instalacja jest na 24V....
Albo masz nawiewy ustawione na "twarz" i wszystkie kratki pozamykane, ewentualnie kompletnie zapchany filtr, albo silnik ma opory na łożyskach pobiera zbyt duży prąd.
Przy opornicy, siadł bezpiecznik termiczny.
Na tunelu dolotowym powietrza od wentylatora jest wkręcona biało szara kostka 4 lub 5 przewodów w środku 3 sprężyny z drutu oporowego do regulacji obrotów plus bezpiecznik termiczny. Sprawdź ten bezpiecznik
Jak opór jest znikomy to sprawdź pobór prądu na obu. Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na wirniku co spowoduje nawet znaczny wzrost pobieranego prądu i przepalanie bezpiecznika termicznego.
Dokładnie to microtemp (bezpiecznik termiczny) opornicy
Bezpiecznik termiczny , na zespole oporników , przy dmuchawie.
Codzi tu o bezpiecznik termiczny, który jest w opornicy od obrotów silniczka dmuchawy. Szukaj oprnicy koło silniczka. Pozdrawiam.
Rezystor to jest to urzadzenie przedstawione na zdjeciu. Najprawdopodobniej zabity jest bezpiecznik termiczny (to ten element widoczny u dolu rezystora. Podlacz rezystor do instalacji samochodu i zewrzyj kablem koncowki tego bezpiecznika. Jesli dmuchawa bedzie dzialac oznacza to ,ze bezpiecznik termiczny nadaje sie do wymiany. Jesli nadal nie dziala...
Poszukaj tranzystora i wymień go. Sprawdź również bezpiecznik termiczny.
Witam, Odświeżam temat. Czy komuś udało się rozwiązać problem? U mnie również paliło bezpiecznik termiczny opornicy dmuchawy, dałem nieco większy i obecnie pali bezpiecznik w tablicy. W sklepie powiedzieli mi że to może być wina silnika nagrzewnicy. Czy jest to możliwe? Pozdrawiam
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
Tez mi sie wydaje ze chodzi o rezystor Powinen byc w okolicy silnika , jak znajdziesz sprawdz bezpiecznik termiczny.
Przy dmuchawie masz taki sterowniczek z wtyczką na 4 przewody . W sterowniczku jest bezpiecznik termiczny i to on najczęsciej pada .
115'C do 218'C
Jak nie chodzi na 4 to na pewno nie termik...4 jest bezpośrednio
Opornik dmuchawy tak jak napisal kolega milejow,przepalony bezpiecznik termiczny na opornikach, przyczyną palenia się bezpiecznika jest stary i zabrudzony filtr kabinowy, brak dostatecznej ilości powietrza do nadmuchu.
Bezpiecznik 15A 160C. Dmuchawa działa na wszystkich biegach. Dodano po 2 Wymiana bezpiecznika termicznego w rezystorze dmuchawy.
bezpiecznik termiczny dmuchawy koszt ok 7PLN, do nabycia w sklepach z częściami elektronicznymi.
Bezpiecznik termiczny na dzień dobry do sprawdzenia.
A dmuchawa sie znajduje za schowkiem dam jest taka klapka i na niej są poornice ale napewno padł tam bezpiecznik termiczny:)
Poszedł bezpiecznik termiczny przy rezystorze dmuchawy. Po obejściu na krótko - działa. Poza tym luźna wtyczka na wentylatorze dmuchawy. Jaki powinien być tam bezpiecznik żeby był zgodny z oryginałem ? Amperaż ? Temperatura ?
Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
Pomimo tych szkód dmuchawa powinna dzialać na IV biegu. To są max. obroty bez rezystora i termika. W moim przypadku, po uszkodzeniu bezpiecznika termicznego, dmuchawa nie działała na żadnym biegu. Pozdrawiam Mariusz
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
Pewnie spalił się bezpiecznik termiczny.
Albo zawalony filtr kabinowy...
Witam Mam podobny problem w Golfie III 92r. Działa tylko na 4 biegu, pomierzyłem i mam spalony bezpiecznik termiczny, dmuchawa już naprawiona ale nie wiem jaki typ, na ile stopni C musi być ten bezpiecznik, ten przepalony został zgubiony przez klienta :|
rezystory spalone czy bezpiecznik termiczny ?
A ja bym dodał jeszcze montaż nowego filtra kabinowego. Zapchane i nie drożne filtry są bardzo często przyczyną zadziałania bezpiecznika termicznego.
Stawiam na uszkodzenie bezpiecznika termicznego
Zacznij od bezpiecznika termicznego. Kilka minut roboty i wiesz wszystko.
tzn.? jeżeli jeden z oporników jest spalony to może palić bezpiecznik termiczny?
to co zmostkowaleś nie jest rezystorem tylko bezpiecznikiem termicznym
wyciagnij rezystor dmuchawy i wymień bezpiecznik termiczny ,albo go zmostkuj.
Rezystora dmuchawy nie podmieniałem w sensie całego na zamontowanym teraz z dwa lata temu był wmontowany, aby bezpiecznik termiczny ponieważ dmuchawa działała aby na 4 biegu, i teraz także sprawdzałem aby bezpiecznik termiczny tego rezystora i jest ok.A jak mogę sprawdzić czy rezystor jest sprawny w całości.Czy jest taka możliwość z racji iż nie posiadam...
Kolego opornica to jest to gdzie jest ten bezpiecznik termiczny?
Przy rezystorach jest bezpiecznik termiczny chyba 169 stopni C.
bezpiecznik termiczny,można zastąpic zwykłym drutem
Tranzystor do wymiany to raz po drugie wymień filtr kabinowy bo pewnie zapchany dlatego Ci spalił bezpiecznik termiczny ( obciążona dmuchawa) bezpiecznik nie ma znaczenia ważne by parametry się zgadzały dla testów możesz zrobić zworkę ale nie radze zostawiać jej na dłużej bo jeśli wentylator o coś obciera lub ogólnie jest obciążony to go spalisz.
A teraz pokaż co się w nim uszkodziło styk rezystor czy bezpiecznik termiczny.
Nie wiem jak tam ale opornik ma jeszcze bezpiecznik termiczny - sprawny? Bezpiecznik wentylatora, przełącznik? Przekaźnik? Miernik/żarówka/próbnik do reki i tak coś od siebie bo od początku zawijasy.
Na pierwszym i drugim zdjęciu masz szeregowo połączony wyłącznik bimetaliczny i bezpiecznik termiczny (czarny, podobny do diody). Ten bezpiecznik termiczny jest jednorazowy. Takie pracują też w dmuchawach nagrzewnic samochodowych chroniąc silnik dmuchawy przed przegrzaniem i w efekcie spaleniem. Np. w VW Golf II i Jetta II. Jeżeli są lutowane w układzie,...
Sprawdzaj wszystko żarówką 21W. Jest bezpiecznik termiczny na opornicy?
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Kolega wyżej ma racje, ostatnio miałem taki przypadek że działał tylko bieg 4 dmuchawy i właśnie ten rezystor był uszkodzony
Opornik termiczny , czy bezpiecznik termiczny?
No właśnie jak wstawiłem te zdjęcia to dopiero dopatrzylem i właśnie je sprawdziłem ale to nic nie zmieniło niestety, możliwe że to ten bezpiecznik termiczny?
Witam. O ile pamietam to jeżeli dmuchawa nie pracuje na poszczególnych biegach to uszkodzeniu uległ bezpiecznik termiczny - zaznaczam sa różne rozwiazania np.z tranzystorami. Generalnie w przypadku uszkodzenia tego bezpiecznika-opornika można -(na próbę załozyć zworę) i jeżeli dmuchawa ruszy to wtedy kupić nowy bezpiecznik termiczny i powinno byc ok....
Nie zakładam nowego tematu bo sprawa bardzo podobna. Ford Transit Connect z 2003r bez klimy. Dmuchawa nie działa na 1,2,3 biegu tylko na 4. Po wpisach wyżej podejrzewam rezystor (opornik) dmuchawy. Problem w tym że nie mogę go namierzyć. Proszę o podpowiedź, gdzie go szukać, a potem jak sprawdzić czy jest zepsuty. Z góry dziękuję. edit. to był bezpiecznik...
Uwalony masz rezystor dmuchawy a raczej sam bezpiecznik termiczny. Wygugluj rezystor dmuchawy i będziesz miał jasność gdzie go szukać i jak wygląda. Pozdr
Dla przypomnienia podaje przyczynę wymiany To mi nie wygląda na korozję tylko upalenie spowodowane kiepskim stykiem na zacisku. A tak przy okazji. Jeśli ktoś chce wymienić bezpiecznik termiczny to nie wolno go lutować . . . no bo to bezpiecznik TERMICZNY :D
Nie pamiętam , czy tam jest zespół rezystorów dmuchawy czy sterownik . Jeżeli to pierwsze,to nie dioda tylko termik / bezpiecznik termiczny/ ale gdy on padnie to jest jeden najszybszy bieg.
Wystarczy bezpiecznik termiczny 10A 216°C, można zastosować do 270°C, gdyż dmuchawa nie jest już nowa i na pewno stawia troszeczkę większe opory co się wiąże z większym poborem prądu i wyższą temperaturą na oporniku.
To zmostkuj ten srebrny mały element zwany bezpiecznikiem termicznym.
W astrze G w rezystorze dmuchawy jest bezpiecznik termiczny, który przy przekroczeniu temperatury przerywa dopływ prądu do oporników i pozostają tylko max obroty dmuchawy. Wystarczyło tylko wymienić ten bezpiecznik. Może u ciebie jest podobnie, tylko że masz wszystko schowane.
Poczytaj sobie o bezpieczniku termicznym w opornicy dmuchawy i będziesz wiedział, co jest uszkodzone
Najczęstszą usterką jest uszkodzenie nie rezystora tylko bezpiecznika termicznego. Ale wtedy dmuchawa chodzi tylko na najwyższej prędkości. Jeśli u Ciebie dmuchawa nie pracuje w ogóle to obstawiał bym za silnikiem lub przerwą w obwodzie zasilania dmuchawy. Może bezpiecznik ?
Ważne jest ile amper ma ten bezpiecznik.
Klucze Torx w łapę i na przód. Za pierwszym razem będziesz się z tym motał ale następnym razem będzie lżej. Konkretnie występuje pewna kolejność. Dolna taca, popielniczka, górna taca, panel z przełącznikami, obudowa przed nogami pasażera, prawa strona kokpitu i sam silnik. To w dużym skrócie. Pewnie poleciał bezpiecznik termiczny lub bimetal w opornicy...
Z twojego opisu wynika raczej że rezystor jest uszkodzony a dokładniej uszkodzony jest bezpiecznik termiczny - element zaznaczony na zielono. Zewrzyj bezpiecznik termiczny tak jak zaznaczyłem na czerwono i zobacz czy wtedy działa dmuchawa na wszystkich prędkościach. Jeżeli tak to musisz wymienić cały rezystor lub bezpiecznik termiczny. On się uszkadza...
A ja podejrzewam bezpiecznik termiczny, który jest umieszczony na rezystorze. Szukaj nad nogami pasażera. https://www.youtube.com/watch?v=r37dRIFs...
Typowa usterka bezpiecznika termicznego znajdującego się na rezystorze. kup zabezpieczenie na 240 °C i zamontuj. Nie traktuj tego jako poradę - możesz też zmostkować zabezbieczenie na dzień dopóki nie kupisz bezpiecznika.
Tak ,nie miał w ogóle ,,przejścia,, .tam jeszcze jest bezpiecznik termiczny z tego co wyczytałem ,jutro go sprawdzę
Silnik nawiewu jest dostępny od strony silnika - ściągamy taką "szmatę" bezpośrednio pod wlotem i jest dostęp do silnika. Odkręcamy trzy wkręty i po dwóch minutach silnik jest wyjęty. Jeżeli nie działa na żadnym biegu - to skończyły się szczotki, wytopił się przełącznik lub brak jest kontaktu na wtyczce przy silniczku. Jeżeli działa tylko na najszybszym...
Czyli bezpiecznik termiczny?
A pracuje na najwyższym biegu? Sprawdź bezpiecznik termiczny na rezystorze dmuchawy, oraz podstaw regulator nawiewu. (to pokrętło regulujące moc)
Jak by padł bezpiecznik termiczny, to prawdopodobnie dmuchawa nie działałaby wcale. Jeśli nie chodzi na dwóch pierwszych biegach, to padnięnte są rezystory od tych biegów. Wymiana.
Tam siedzi MOSFET typu 2SK 2506 lub podobny i niewiele wiecej. Wymienić :D Bezpiecznik termiczny jest sprawny. Odlutuj go czasowo, ale nie zwieraj punktów i sprawdz. Jeżeli dmuchawa ruszy, to tranzystor jest uszkodzony. Wczoraj naprawialem identyczny regulator koledze :D i oczywiście tranzystor. Jego radiator to ,,płetwa" umieszczona w strumieniu powietrza...
Jeżeli dmuchawa słabo kręci, to jest zalepiona syfem. Trzeba umyć i nasmarować. Dalsze używanie w takim stanie skończy się spaleniem bezpiecznika termicznego.
Musisz podać jakieś szczegóły, najlepiej ze zdjęciami, co to za tajemniczy układ. Jaki to pojazd, jakie jest sterowanie nadmuchem i gdzie jest to zamontowane. Przypuszczam że może chodzić ci o rezystor dmuchawy, bo tam jest montowany bezpiecznik termiczny.
Przekaźnik samochodowy wystarczy jeden. One są bardzo odporne. Chociażby ten, co załącza silnik wycieraczek. Albo inne od dmuchawy. Co do blokady silnika, to należy zastosować bezpiecznik termiczny- przeciążeniowy. Albo lepiej, rozwiązać problem mechanicznie, montując sprzęgło oporowe. Jeżeli zakładasz, że silnik ma być zatrzymywany regularnie. Napisz...
Podałem ten przykład z własnego doświatczenia . Nie podałeś jakie masz sterowanie dmuchawą.Nie miałem nigdy do czynienia z ,,cytrynkami '' ,każda firma stosuje swoje rozwiązania ,ale ,,koła drugi raz nie wymyślą '' ,pewne rozwiązania są uniweralne .Proszę sprawdzić ile przewodów jest podpiętych do silnika dmuchawy .Jeśli dwa, to na pewno sterownie odbywa...
Chłopie, zasilanie po stacyjce jest stałe na silnik, na 4 biegu nie działa? Sprawdzasz zasilanie na silnik, żarówką, nie miernikiem, jeśli jest to sprawdzasz silnik, jeśli nie ma, sprawdzasz dalej zasilanie w kierunku wyłącznika. czy wchodzi na wyłącznik, czy wychodzi na rezystor na poszczególne biegi. Jeśli nawiew działa na najwyższym biegu, padł bezpiecznik...
Do sprawdzenia przekaźnik w skrzynce pod maską silnika, w układzie jest też drugi przekaźnik pracy wentylatora chłodnicy. Oznaczenia są na pokrywce skrzynki bezpieczników. No i rezystor dmuchawy do sprawdzenia /w nim jest bezpiecznik termiczny - Ford 1311115.
Jaki termistor , gdzie on był umieszczony , opisz dokładniej! Może to termic , a nie termistor? Bezpiecznik termiczny / termic/ kupisz w każdym elektroniku , kupuj na temperaturę 180 *C.
2 lata temu zatarł mi się silnik dmuchawy ale poszedł ten bezpiecznik termiczny - bezpiecznik był ok a teraz nagle przestała działać dmuchawa patrzę w bezpiecznik a on cały stopiony na tyle mocno że do żółte zabezpieczenie się stopiło i bezpiecznik obok ten od wentylatora klimatyzacji bodajże , czemu się tak nagle stało nie wiem ... dmuchawę rozebrałem...
Wskazany element to bezpiecznik termiczny, chroni przed nadmiernym rozgrzaniem rezystora dmuchawy.
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
Ta odklejona blaszka to bezpiecznik termiczny trzeba tylko zalutować jak dmuchawa dobra będzie działać.P
Prawdopodobnie uszkodzony może być bezpiecznik termiczny i także rezystor (opornik) dmuchawy. Dodano po 5 Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Opornica wraz z bezpiecznikiem termicznym znajduje się przy silniku nawiewu / dmuchawy/.
Jak w większości samochodów na pakiecie rezystorów zamontowany jest bezpiecznik termiczny i to on się upala, rzadko kiedy któryś z rezystorów. Objawem jest nie działanie dmuchawy na środkowych biegach. Jeżeli dmuchawa nie chodzi ci także na ostatnim biegu to musisz sprawdzić przejście na włącznik z bezpiecznika i sam wyłącznik. W kilkuletnich Oplach...
w sumie to nie jest chyba takie skąplikowane, bo od biedy można by było dać bezpiecznik termiczny w szereg z dmuchawą. tylko gdzie? na rure do komina, czy do rury?...
Posprawdzałem połączenia wszystko wydaje się ok. Zbiegło się to w czasie z koniecznością wymiany bezpiecznika termicznego przy silniku dmuchawy - działała tylko na czwartym biegu. Nie wiem czy to miało jakiś związek ale wszystko działa już ok. Wymieniłem bezpiecznik, potem podłączyłem radio i okazało się działa. Dzięki za zainteresowanie.
Tylko czy jest pewność, że padł silnik dmuchawy. Przyczyną usterki może być także spalony bezpiecznik termiczny w opornicy.
Kolego tototo30 poszukaj sobie artykułów o uszkodzeniach bezpiecznika termicznego w opornicach dmuchawy, będziesz wiedział, co jest uszkodzone. Co do nazewnictwa części to w katalogach fabrycznych piszą nazwy z kosmosu chyba, dla hondy np. sterownik silnika dmuchawy nazywa się ,,zespół tranzystora mocy,,
W ciągu paru minut przepala się bezpiecznik termiczny na oporniku, silnik dmuchawy wymieniłem bo myślałem że się zaciera ale to nie pomogło, raz było tak że bezpiecznik się nie spalił tylko stopił się plastik opornika. Może ktoś podpowie jak to usunąć albo co posprawdzać żeby znaleść problem. Acha filtr pyłkowy jest nowy.
bezpiecznik dmuchawy termiczny bezpiecznik termiczny opornik dmuchawy bezpiecznik termiczny dmuchawy citroen
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot modulator antenowy grubo drutu nawojowego
listwa przeciwprzepieciowa schemat anteny siatkowej
BK7231N IR raw code capture issue on firmware 1.18.110 – missing debug commands, empty MQTT data Citroen C4 Picasso 2.0 HDI – wyrzucanie końcówek przewodów przelewowych wtryskiwaczy, test przelewowy, oryginalne przewody