Polo 81-94 czyli mod 86C? Rezystor jest przy silniczku dmuchawy na podszybiu - od strony pasażera. http://obrazki.elektroda.pl/3794076300_1... Element nr 4
Wystarczy bezpiecznik termiczny 10A 216°C, można zastosować do 270°C, gdyż dmuchawa nie jest już nowa i na pewno stawia troszeczkę większe opory co się wiąże z większym poborem prądu i wyższą temperaturą na oporniku.
Sorry, znalazłam odpowiedź w Google. Tak musi się nagrzewać.
Udało się wygrać tą nierówną walkę okazało się że bezpiecznik termiczny którego szukałem znajduje się w dmuchawie albo w nagrzewnicy nie jestem pewien co też za część, aczkolwiek stosunkowo łatwo jest się do niego dostać wystarczyło zdjąć panel z przyciskami tam gdzie znajduje się radio przycisk awaryjny pokrętła do nawiewów itp. sięgnąć ręką w głąb...
Abstrahując od temperatury zwróć uwagę na sposób montażu. Bo jeśli chcesz lutować, to taka temperatura bezpiecznika jest powyżej temperatury topnienia zwykłego lutu.
Dzięki za odpowiedz ;) ale jak możesz to rozwiń swoją wypowiedz 172-185C to zakres temperatur czy czy nazwa bezpiecznika? Pozdrawiam Bartek.
128 stopni
Przy dmuchawie masz taki sterowniczek z wtyczką na 4 przewody . W sterowniczku jest bezpiecznik termiczny i to on najczęsciej pada .
Witam. Auto jak w temacie, jest klima. Wentylator nie działa, ani bez klimy ani z klimą. Po załączeniu klimy słychać wyraźnie załączające się sprzęgło i jednocześnie spadają obroty silnika. A moje pytanie dotyczy jak się dostać do silnika wentylatora nawiewu aby się za dużo nie narobić. Podejżewam uszkodzony bezpiecznik termiczny silnika nawiewu.
Spalony bezpiecznik termiczny rezystora dmuchawy.
nie można go lutować , tylko zgrzewarka. Można lutować , ale tak żeby nie przegrzać bezpiecznika termicznego.
Gdzie jest ten bezpiecznik termiczny?
Zatkany filtr lub wybite łożyska w silniku dmuchawy. Przy dużym prądzie jaki dmuchawa pobiera przy pracy na biegu bezpośrednim następuje w takim przypadku ustawienie wirnika pod kątem i w rezultacie wirnik może nawet ocierać o stojan. Ale jeżeli pada bezpiecznik termiczny to stawiam na filtr. Zwróć uwagę że moduł jest umieszczony w strumieniu powietrza...
Wczoraj jechałem samochodem włączyłem nawiew w pozycji 2/4 i zaczęło śmierdzieć spalenizną i pojawił się dym. Zatrzymałem się na poboczu i podniosłem maskę a tam wszystko w porządku. Uznałem że to może spaliny z innego pojazdu i pojechałem dalej i nie włączałem już nawiewu. Rano jadąc do pracy znów włączyłem nawiew i znów ta sama sytuacja. Teraz nawiew...
Nie bardzo wiem co to jest bezpiecznik termiczny?
Bezpiecznik termiczny jest w rezystorze we wlocie powietrza. Podnieś maskę, rozkręć wlot powietrza do kabiny, zaglądnij tam i zlokalizuj opornik nawiewu, wyjmij go i mu się przyglądnij. Bezpiecznik termiczny wygląda jak metalowy opornik. W środku przy określonej temperaturze przepala się połączenie.
Poczytaj sobie w googlach o bezpieczniku termicznym zabezpieczającym opornicę nawiewu.
Opornica przy dmuchawie a dokładnie bezpiecznik termiczny
Był dziś u mnie taki pacjent . Ze względu na zapchany filtr pyłkowy , przegrzał się bezpiecznik termiczny , opornicy wentylatora nawiewu . Dostęp idealny , nad stopami pasażera .
Pewnie spalił się bezpiecznik termiczny.
Witam czy wie ktos jaką wartość ma mieć bezpiecznik termiczny w dmuchawie (nawiew wnętrza samochodu) Pozdrawiam Piotr
Ale tak sobie myślę gdyby poszedł ten bezpiecznik termiczny to nawiew w w ogóle by nie działał nawet na maksymalnych obrotach. Nie mam racji.
Witam. Z doświadczenia wiem, że po usunięciu skutków nie szuka się przyczyny. W jakim stanie jest filtr przeciwpyłkowy w twojej Xsarze? Zatkany filtr jest podstawową przyczyną uszkodzeń termicznych regulatorów (jakiekolwiek by one nie były). Co do schematu - nie ma jednego schematu do wszystkich Xsar I. Co do bezpiecznika termicznego w układzie z płynną...
Bezpiecznik termiczny sprawny?
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Nie pamiętam , czy tam jest zespół rezystorów dmuchawy czy sterownik . Jeżeli to pierwsze,to nie dioda tylko termik / bezpiecznik termiczny/ ale gdy on padnie to jest jeden najszybszy bieg.
Kup bezpiecznik termiczny na 192 stopnie, 10A Więcej nic Ci nie jest potrzebne żeby go kupić.
Albo masz nawiewy ustawione na "twarz" i wszystkie kratki pozamykane, ewentualnie kompletnie zapchany filtr, albo silnik ma opory na łożyskach pobiera zbyt duży prąd.
Opornica wraz z bezpiecznikiem termicznym znajduje się przy silniku nawiewu / dmuchawy/.
Opornik dmuchawy tak jak napisal kolega milejow,przepalony bezpiecznik termiczny na opornikach, przyczyną palenia się bezpiecznika jest stary i zabrudzony filtr kabinowy, brak dostatecznej ilości powietrza do nadmuchu.
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
Chłopie, zasilanie po stacyjce jest stałe na silnik, na 4 biegu nie działa? Sprawdzasz zasilanie na silnik, żarówką, nie miernikiem, jeśli jest to sprawdzasz silnik, jeśli nie ma, sprawdzasz dalej zasilanie w kierunku wyłącznika. czy wchodzi na wyłącznik, czy wychodzi na rezystor na poszczególne biegi. Jeśli nawiew działa na najwyższym biegu, padł bezpiecznik...
Niestety bezpiecznik termiczny jest oki, przewodzi prąd więc obstawiam że jest ok. Gdzie szukać usterki poza tym bezpiecznikiem?
Sprawdź rezystor nawiewu tam jest bezpiecznik termiczny i jak wentylator stawia opór to go wybija lecz najpierw wyciąg wentylator i sprawdź czy luźno chodzi i podłącz na krótko czy działa i podstawa czysty filtr pyłkowy
Jeśli układ rozgrzał się do 160°C to trzeba sprawdzić dlaczego tak się stało. O ile dobrze widzę, ten bezpiecznik jest w obwodzie bramki tranzystora MOSFET-N, więc jego prąd powinien być na poziome kilku mA. Jeśli przyczyną problemu jest ten układ to polecałbym sprawdzić wszystkie luty oraz elementy, a w szczególności te 3 diody i ewentualnie wymienić...
Szukaj go w kanale obok silnika, on jest chłodzony przepływającym powietrzem w kanale nagrzewnicy. Jest to część wymienna ale można naprawić . Zazwyczaj uszkodzony jest bezpiecznik termiczny który idzie kupić w sklepie elektronicznym. Wpisz w Google "opornica Atego" to będziesz wiedział czego szukać.
Jest tylko jeden bezpiecznik termiczny.
Typowe uszkodzenie w Mondeo MK2 związane z nawiewami i klimatyzacją to: -uszkodzenie przełącznika wentylatora -uszkodzenie przełącznika podciśnieniowego-szukajcie w internecie pod hasłem "zielona gumka" Może być również spalony bezpiecznik termiczny w rezystorze wentylatora.
Chłopie, pojedź do jakiegoś elektryka nim spalisz pół auta. Teraz to naprawdę nie wiemy co zepsułeś. Pewnie ten bezpiecznik termiczny w złym miejscu dałeś. Zaraz naprawdę uszkodzisz pokrętło z włącznikiem.
Masz uszkodzony bezpiecznik termiczny który znajduje się przy opornikach redukcyjnych, wystarczy go zmostkować. Wcześniej trzeba sprawdzić czy ma przejście . W oświetleniu padła żarówka (chyba jest jedna).
Nic tam nie da ten bezpiecznik, bo nie ochroni przed nadmierną temperaturą.
Już do znudzenia. Uszkodzony bezpiecznik termiczny 'microtemp'
Silnik nawiewu jest dostępny od strony silnika - ściągamy taką "szmatę" bezpośrednio pod wlotem i jest dostęp do silnika. Odkręcamy trzy wkręty i po dwóch minutach silnik jest wyjęty. Jeżeli nie działa na żadnym biegu - to skończyły się szczotki, wytopił się przełącznik lub brak jest kontaktu na wtyczce przy silniczku. Jeżeli działa tylko na najszybszym...
A gdzie mogę dostać taki bezpiecznik termiczny?,czy w zwykłym sklepie elektronicznym?.
Witam. W moim scenicu mam słaby nawiew na wszystkich biegach, a w dodatku na ostatnim biegu głośno burczy. Proszę o pomoc. Czy to może być wina bezpiecznika termicznego ?
Do sprawdzenia przekaźnik w skrzynce pod maską silnika, w układzie jest też drugi przekaźnik pracy wentylatora chłodnicy. Oznaczenia są na pokrywce skrzynki bezpieczników. No i rezystor dmuchawy do sprawdzenia /w nim jest bezpiecznik termiczny - Ford 1311115.
Może być jeszcze uszkodzony bezpiecznik termiczny wszystko idzie sprawdzić miernikiem
nawet nie szukaj przekaźników do świateł, ich po prostu nie ma w tym modelu. jeśli bezpieczniki są OK i napięcie dochodzi do włącznika świateł to najprawdopodobniej wypaliły się styki w przełączniku od "długich" lub mijania (długie i drogowe to to samo więc nie wiem co miałeś na myśli pisząć post). w nawiewie prawdopodobnie masz przepalony bezpiecznik...
Sprawdź silnik nawiewu może się zaciera.
Jak rocznik do 94 to spalony bezpiecznik termiczny przy opornicy, jak od 94 to tak samo bezpiecznik lub zgniłe złącze w tym samym miejscu. Co do wycieraczek to przyczyna może być praktycznie wszędzie, silnik, wiązka lub przełącznik.
Czy posiadasz jakąś próbówkę żeby sprawdzić czy dochodzi napięcie na kable które są włączone do silnika .Jeżeli tak to włącz zapłon i sprawdż czy dochodzi po przełączaniu na poscczególne biegi. Jeżeli nie spróbuj zmostkować bezpiecznik termiczny.
Pytanie tylko czy nie uszkadza bezpiecznika "samochodowego" od obwodu nawiewu, no i dlaczego właśnie termiczny nie zadziałał przy takiej temperaturze opornicy. Lekko zmodyfikowany schemat: https://obrazki.elektroda.pl/8149540000_...
a czy na tym jak to nazwałeś badziewiu jest bezpiecznik termiczny...takie cóś podobne do opornika.........
Troche czasu minęło od ostatniego postu, ale z dumą muszę się pochwalić że udało mi się naprawić nawiew. Uszkodzony był bezpiecznik termiczny znajdujący się w opornicy, a nie tak jak sądziłem że przewód. Koszt naprawy wyniósł tyle ile koszt elementu czyli 4zł + 40 minut roboty.
to nie jest rezystor tylko bezpiecznik termiczny
Może nie wentylator tylko bezpiecznik termiczny chyba ze jesteś pewien ponieważ podałeś napięcie na krótko
Masz climatronic? Masz VAG więc wejdz w moduł klimy i zrób test komponentów, tam jest m.in jeśli dobrze pamietam test wentylatora. Sprawdzisz działanie. Pisząc o wymianie rezysotra chodzi o termiczny ? a sprawdzałeś bezpiecznik w skrzynce ?
Rezystor zapewne spalony, gołym okiem nie widać. Czsem bezpiecznik termiczny wystarczy zmienić.
Rezystor dmuchawy podmieniony czy tylko sprawdzony bezpiecznik termiczny , bo najbardziej pasuje na rezystor.
A pracuje na najwyższym biegu? Sprawdź bezpiecznik termiczny na rezystorze dmuchawy, oraz podstaw regulator nawiewu. (to pokrętło regulujące moc)
Bezpiecznik termiczny - wymieniałem u siebie w identycznym przypadku.
Ten podzespół z opornikami znajduje sie pod maską - wstawiony jest w kanał nawiewu i jest dobrze widoczna jego wtyczka. Najczęściej psuje się znajdujący sie na szczycie opornicy bezpiecznik termiczny - wtedy nie działaja pierwsze trzy biegi. Na bezpieczniku jest wartość temperatury, przy której bezpiecznik "wybija". Tego rodzaju bezpieczniki są czasami...
Witam wymień 2 rzeczy. Po pierwsze bezpiecznik termiczny, po drugie załóż tam tranzystor BUZ 11. Ale nie BUZ 11A. Działa na bank i to idealnie
Witam. Jakieś 2 tygodnie temu przestało dmuchać z kratek nawiewu. Rozgrzebałem układ tranzystora sterującego nawiewem (doradzono mi co i jak na forum modelu KIA Sorento I) i okazało się, że padł bezpiecznik termiczny. Udało mi się znaleźć zamiennik i przelutować go. Po ponownym podłączeniu wszystkiego nawiew pochodził może ze 2 minuty. Czy jesteście...
to nie dioda tylko bezpiecznik termiczny, kupisz w sklepie elektronicznym, prawdopodobnie zaczyna ci ciężko chodzić silnik nawiewu więc się przepalił.
temat rozwiązany, bezpiecznik termiczny poszedł, czyli standardowo przy tych objawach za wszelkie podpowiedzi bardzo dziękuje ;)
Wykręć silnik wentylatora. Jest pod nogami pasażera. Idą do niego 2 przewody (brązowy i czerwony??). po właczeniu nawiewu powinno na nich pojawić się napięcie. Sprawdź żarówką. Jeżeli żarówka świeci to poroblem z silnikiem - koniec szczotek, bezpiecznik termiczny lub inny defekt. Jeśli żarówka nie świeci to już wyższa szkoła jazdy. Może regulator (jeż)??...
ja też tak miałem więc radzę spróbować z bezpiecznikiem termicznym albo całym rezystorem zawalczyć albo faktycznie może coś nie łączy...
może być a tam jest elektroniczny czy na opornikach? Jak 4 biegi to na opornikach. Jeżeli padł bezpiecznik termiczny to do wymiany wentylator. Możesz też zmostkować bezpiecznik termiczny, ale robisz to na swoją odpowiedzialność. Jak na razie nigdy nie słyszałem aby po takim zmostkowaniu coś się stało z pojazdem.
Witam Chcialem poruszyc kolejny raz temat nawiewu w Megane Scenic Przegladnalem forum i nie znalazlem nic na temat który mnie interesuje W moim scenicu 98r wymieniałem już 4 razy tranzystory w jednym tygodniu Wszystkie kostki sprawdziłem Wentylator tez nie ma tarcia Zastanawiam się czy Ttranzystory które wymieniłem MJ11015 nie są przypadkiem trefne...
Nie rezystor lecz bezpiecznik termiczny. A znajduje się on na płytce regulatora wmontowanej do nagrzewnicy od dołu. Tradycyjnie będzie tam bezpiecznik termiczny 10 A temperaturze zadziałania ponad 100 st C (sklepy z częściami AGD lub elektroniką).
Myślę, że jeśli przy silniku spalił się bezpiecznik termiczny to działa tylko na 4 biegu. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
Sama dmuchawa działa "na krótko ". Prąd jest we wtyczce, która zasila rezystor. Juz z niego nie wychodzi, wiec obstawiam rezystor. Podejrzewałem kostke stacyjki ale jest ok. Jak to najbezpieczniej podłączyć zeby nic nie spalić? Dodano po 28 Bezpiecznik termiczny znajduje sie wewnatrz rezystora?
Na wentylatorze we wtyku są oporniki. Jest tam też bezpiecznik termiczny, pewnie spalony. sprawdź go.
Padł bezpiecznik termiczny na zespole rezystorów regulatora prędkości silnika nawiewów wnętrza. Wymontuj go, idz z nim do większego sklepu elektronicznego. Powinni taki mieć. Zagnieć nowy na rezystorach i po kłopocie.
witam. jest na forum wiele tematów odnośnie dmuchawy/nawiewu w asterce I generacji ale nigdzie nie moge znaleźć jaki parametry ma bezpiecznik termiczny przy rezystorze dmuchawy tzn. na jaka temperatura powinien być
Fiat panda 2004 r. Bezpiecznik termiczny jest za schowkiem i za tunelem dmuchawy. Widoczny jeśli przekrecisz na 'nawiew wewnetrzny' ciężko się dostać i odkręcić jedna srubke 5.5
Nic się nie odkłada na rezystorze tylko jak ma zwarcie najpierw spaliło bezpiecznik termiczny a na biegu bezpośrednim czyli 4 pali bezpiecznik zasilający.P
Ja stawiam na uwaloną skrzynkę bezpiecznikowo - przekaźnikową. Sam miałem to samo. Zasyfiony po tylu latach silnik dmuchawy bierze większy prąd i się to przegrzewa i luty strzelają. Sprawdź, czy bez obciążenia masz zasilanie na bezpieczniku i wyłączniku. Następnie sprawdź jego poziom po obciążeniu silnikiem. Jeśli spadnie drastycznie, to na 100 % skrzynka....
Witam Wentylator w twojej lodówce działa tylko przy zamkniętych drzwiach, czujnik który mierzyłeś to prawdopodobnie bezpiecznik termiczny i jego oporność to 0ohm.
Na 90% bezpiecznik termiczny. Nie lutuj go lecz podłącz na złączki skręcane.
Zdjęcie musiałeś robić "Zorką" , takie niewyrażne. To sie nazywa"opornica" lub zespół oporników. Natomiast takie "coś" w kształcie diody to bezpiecznik termiczny. Kupisz w każdym elektroniku lub sklepie z częściami AGD.
Witam koledzy. Mam problem z kominkiem elektrycznym - po załączeniu kominka działa prawidłowo przez 20 sekund czasem mniej czasem więcej, ma tryby: nawiew i oświetlenie. Słychać charakterystyczny dźwięk przed wyłączeniem się światła bądź nawiewu - wydaje mi się że to bezpiecznik termiczny który może być uszkodzony... Po chwili jak wyłączy się światło...
Wyciągnąłem panel sterowania nawiewu i raczej tam jest wszystko w porządku! Nadmienię tylko że sprawdzałem też bezpiecznik termiczny przy wentylatorze ale on jest w porządku tylko tak myślę że jakby był spalony to wentylator by nie pracował w każdym położeniu pokrętła tylko na 4 zakresie?
jest to bezpiecznik termiczny, przeczytaj na ile stopni jak kupisz nowy (w sklepie elekrycznym lub elektroniczym) zamontuj tak jak był umieszczony stary
Nie rezystor tylko termic / bezpiecznik termiczny/ , czwarty bieg jest włączany bezpośrednio, pomijając termik. Uszkodzenie termika to skutek , przyczyna silnik dmuchawy , tarcia osiowe , zatkany kanał nawiewu.
Przekaźnik zapina tylko 4 bieg, trzy pierwsze lecą przez bezpiecznik termiczny, jak trzeci nie działa to problem w przełączniku, instalacji lub samej opornicy.
bezpiecznik termiczny dmuchawy koszt ok 7PLN, do nabycia w sklepach z częściami elektronicznymi.
No i wyjąłem bezpeicznik ale trzeba zmienić na nowy ale chyba raczej ten cały rezystor bo na jednym chyba dobrze nazywam pinie niebyło napiecia i pewnie dlatego nawiew nie działa na 1 a na pozostałych jest ok.
Dokładnie jest to zabezpieczenie termiczne(prawdopodobnie 4A). Powinno chronić obwód w zasadzie tyko w przypadku zatarcia silnika lub zwarcia międzyzwojowego, ale częściej sam się psuje. Myślę że tymczasowo można go obejść,ale poszukaj takiego i wymień bo bezpiecznik może nie zadziałać w przypadku zwarcia i dojdzie do niebezpiecznego wzrostu temperatury...
W sprawie bezpieczników zerknij tu : http://www.autogenius.info/pl/ford-focus... , jeżeli różnią się to sprawdź każdy bezpiecznik po kolei. Czy masz wszystkie "biegi" wentylatora nawiewu ? Sprawdź oporność cewki sprzęgła klimatyzacji i wyłącznik termiczny umiejscowiony na sprężarce. Przeczyść wszystkie kostki połączeniowe od sprężarki.
Koledzy czy element na załączonym zdjęciu to bezpiecznik termiczny jest to element wymontowany z Forda connecta nie działa nawiew na 1,2 i 3 zalacza sie tylko w 4 położeniu i proszę o rozszyfrowanie co oznaczają napisy na elemencie 216KR1 7704 https://obrazki.elektroda.pl/3105451000_... https://obrazki.elektroda.pl/2957505500_...
Często uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny na opornicy i też będą tylko max obroty wentylatora. Już w niejednej opronicy wymieniałem (właśnie od opla astry) po uprzednim jej sprawdzeniu naturalnie i nie trzeba oczywiście kupować nowej a wystarczy wydać około 2zł na nowe zabezpieczenie. Naturalnie trzeba również sprawdzić czy silnik dmuchawy jest...
Dziękuje Czy orientujecie się Panowie jaki bezpiecznik termiczny siedzi w module rezystorów? Przeczyściłem silniczek, popryskałem go trochę WD-40 i na próbę chciałbym wstawić w stary moduł nowy bezpiecznik termiczny i spradzić czy się nie spali.
Witam. Mam problem z zlokalizowaniem modułu regulującego pracę silnika nawiewu. Czytałem na forum renault iż ten moduł znajduje się pod akumulatorem w komorze silnika, lecz u mnie akumulator jest w kabinie pod siedzeniem pasażera. Czy ktoś wie gdzie znajduje się ten moduł? Podobno uszkadza się tam bezpiecznik termiczny i daje właśnie taki objaw.
Nie wiem czy już naprawiłeś ale miałem podobny przypadek. Winny okazał się moduł rezystorów. Aby się do niego dostać trzeba odkręcić prawe podszybie zdjąć (odchylić gumę) i tam będzie wspomniany moduł. To są trzy rezystory w formie cewki i bezpiecznik termiczny który się prawdopodobnie spalił. Zdejmuje się go przekręcając lekko.
Poczytaj sobie o bezpieczniku termicznym w opornicy dmuchawy i będziesz wiedział, co jest uszkodzone
Kolego miki605 zobacz czy oprócz oporników nie masz tam bezpiecznika termicznego. Czasami wystarczy tylko jego wymienić. A najlepiej zrób zdjęcie.
We wtyku niebieskim (do niego dochodzi większość wiązki od panela) zmieniają się miejsca pojawiania się napięć w zależności od biegu nawiewu Sprawdź bezpiecznik termiczny widoczny pod opornikami Kolega abart64 dobrze radzi. W jaki sposób proponujesz sprawdzić ten bezpiecznik? Bezpiecznik jak bezpiecznik - sprawny przewodzi prąd , niesprawny - nie :D
Opel Corsa C wersja z klimatyzacją - dmuchawa działa tylko na 4 pozycji. W moim przypadku uszkodzony był bezpiecznik termiczny - koszt takiego bezpiecznika to 4 zł. Bazując na wpisach na forum kilka razy rozkręcałem niepotrzebnie schowek a o mało nie dobierałem się już do wycieraczek bo przynajmniej u mnie aby dostać się do niego nie trzeba niczego...
bezpiecznik nawiewu bezpiecznik termiczny bezpiecznik nawiewu focus
sterownik dogrzewacza zaczep schowek tyrystory zamienniki
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Grzałka do zbiornika emaliowanego z anodą tytanową – dobór, materiały, Galmet, Eliko, Thermowatt