Witam, mam Forda Fusion 1.4 TDCi. I strzelił mi bezpiecznik termiczny od nawiewu. Nawiew chodzi tylko na 4. biegu. Bezpiecznik wymieniłam, ale nagrzewa się on tak, że dotknąć strach ręką. To normalne? Załączam zdjęcie, taki sam jest na Allegro. https://obrazki.elektroda.pl/8000535100_...
Z twojego opisu wynika raczej że rezystor jest uszkodzony a dokładniej uszkodzony jest bezpiecznik termiczny - element zaznaczony na zielono. Zewrzyj bezpiecznik termiczny tak jak zaznaczyłem na czerwono i zobacz czy wtedy działa dmuchawa na wszystkich prędkościach. Jeżeli tak to musisz wymienić cały rezystor lub bezpiecznik termiczny. On się uszkadza...
Przy dmuchawie masz taki sterowniczek z wtyczką na 4 przewody . W sterowniczku jest bezpiecznik termiczny i to on najczęsciej pada .
Kup bezpiecznik termiczny na 192 stopnie, 10A Więcej nic Ci nie jest potrzebne żeby go kupić.
Szukaj go w kanale obok silnika, on jest chłodzony przepływającym powietrzem w kanale nagrzewnicy. Jest to część wymienna ale można naprawić . Zazwyczaj uszkodzony jest bezpiecznik termiczny który idzie kupić w sklepie elektronicznym. Wpisz w Google "opornica Atego" to będziesz wiedział czego szukać.
Udało się wygrać tą nierówną walkę okazało się że bezpiecznik termiczny którego szukałem znajduje się w dmuchawie albo w nagrzewnicy nie jestem pewien co też za część, aczkolwiek stosunkowo łatwo jest się do niego dostać wystarczyło zdjąć panel z przyciskami tam gdzie znajduje się radio przycisk awaryjny pokrętła do nawiewów itp. sięgnąć ręką w głąb...
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
Jak rocznik do 94 to spalony bezpiecznik termiczny przy opornicy, jak od 94 to tak samo bezpiecznik lub zgniłe złącze w tym samym miejscu. Co do wycieraczek to przyczyna może być praktycznie wszędzie, silnik, wiązka lub przełącznik.
Silnik nawiewu jest dostępny od strony silnika - ściągamy taką "szmatę" bezpośrednio pod wlotem i jest dostęp do silnika. Odkręcamy trzy wkręty i po dwóch minutach silnik jest wyjęty. Jeżeli nie działa na żadnym biegu - to skończyły się szczotki, wytopił się przełącznik lub brak jest kontaktu na wtyczce przy silniczku. Jeżeli działa tylko na najszybszym...
Wczoraj jechałem samochodem włączyłem nawiew w pozycji 2/4 i zaczęło śmierdzieć spalenizną i pojawił się dym. Zatrzymałem się na poboczu i podniosłem maskę a tam wszystko w porządku. Uznałem że to może spaliny z innego pojazdu i pojechałem dalej i nie włączałem już nawiewu. Rano jadąc do pracy znów włączyłem nawiew i znów ta sama sytuacja. Teraz nawiew...
Wystarczy bezpiecznik termiczny 10A 216°C, można zastosować do 270°C, gdyż dmuchawa nie jest już nowa i na pewno stawia troszeczkę większe opory co się wiąże z większym poborem prądu i wyższą temperaturą na oporniku.
Polo 81-94 czyli mod 86C? Rezystor jest przy silniczku dmuchawy na podszybiu - od strony pasażera. http://obrazki.elektroda.pl/3794076300_1... Element nr 4
Witam. Auto jak w temacie, jest klima. Wentylator nie działa, ani bez klimy ani z klimą. Po załączeniu klimy słychać wyraźnie załączające się sprzęgło i jednocześnie spadają obroty silnika. A moje pytanie dotyczy jak się dostać do silnika wentylatora nawiewu aby się za dużo nie narobić. Podejżewam uszkodzony bezpiecznik termiczny silnika nawiewu.
Był dziś u mnie taki pacjent . Ze względu na zapchany filtr pyłkowy , przegrzał się bezpiecznik termiczny , opornicy wentylatora nawiewu . Dostęp idealny , nad stopami pasażera .
Opel Corsa C wersja z klimatyzacją - dmuchawa działa tylko na 4 pozycji. W moim przypadku uszkodzony był bezpiecznik termiczny - koszt takiego bezpiecznika to 4 zł. Bazując na wpisach na forum kilka razy rozkręcałem niepotrzebnie schowek a o mało nie dobierałem się już do wycieraczek bo przynajmniej u mnie aby dostać się do niego nie trzeba niczego...
Przełącznik i sam silnik dmuchawy jest dobry Prawdopodobnie padł bezpiecznik termiczny tylko nie wiem gdzie go szukać Od przełącznika idą inne kolory kabli niż do silnika i po drodze gdzieś to ginie . Bezpieczniki są wszystkie dobre PIOTR
Typowe uszkodzenie w Mondeo MK2 związane z nawiewami i klimatyzacją to: -uszkodzenie przełącznika wentylatora -uszkodzenie przełącznika podciśnieniowego-szukajcie w internecie pod hasłem "zielona gumka" Może być również spalony bezpiecznik termiczny w rezystorze wentylatora.
Dziękuję za wyjaśnienie. Udało mi się upolować zamiennik niemalże z identycznymi parametrami - temperatura różniła się o 1 stopień. Przelutowałem go i podłączyłem z powrotem układ do silnika nawiewu w samochodzie i pochodził z 2 minuty. Czy to oznacza, że silnik nawiewu się zużył? Jeśli tak to co może powodować przegrzewanie się bezpiecznika?
Masz climatronic? Masz VAG więc wejdz w moduł klimy i zrób test komponentów, tam jest m.in jeśli dobrze pamietam test wentylatora. Sprawdzisz działanie. Pisząc o wymianie rezysotra chodzi o termiczny ? a sprawdzałeś bezpiecznik w skrzynce ?
nie działają mi kierunki nawiewu i dmuchawa poprzedni właściciel na kostkę od rezystora wpiął 12 V z zapalniczki i pojawil mu się nawiew na 4 stopniu przelutowałem bezpiecznik termiczny w rezystorze ale dałem tam 133 zamiast 121 stopni i teraz tak : czy może on mieć większą rezystancję przez co wpływ na pracę układu?
Sprawdź rezystor nawiewu tam jest bezpiecznik termiczny i jak wentylator stawia opór to go wybija lecz najpierw wyciąg wentylator i sprawdź czy luźno chodzi i podłącz na krótko czy działa i podstawa czysty filtr pyłkowy
Nie rezystor lecz bezpiecznik termiczny. A znajduje się on na płytce regulatora wmontowanej do nagrzewnicy od dołu. Tradycyjnie będzie tam bezpiecznik termiczny 10 A temperaturze zadziałania ponad 100 st C (sklepy z częściami AGD lub elektroniką).
Sama dmuchawa działa "na krótko ". Prąd jest we wtyczce, która zasila rezystor. Juz z niego nie wychodzi, wiec obstawiam rezystor. Podejrzewałem kostke stacyjki ale jest ok. Jak to najbezpieczniej podłączyć zeby nic nie spalić? Dodano po 28 Bezpiecznik termiczny znajduje sie wewnatrz rezystora?
musisz poszukac opornicy w kanale nawiewowym i jedyna rzecz jaka tam będzie uszkodzona to bezpiecznik termiczny który zabezpiecza opornice przed przepaleniem zastąp bezpiecznik zwykłym drucikiem stalowym i powinno byc ok.
Piny są ok,opornik jest nowy bezpiecznik termiczny na tym oporniku dobry,panel z przełacznikiem nowy,tylko nie wiem co załącza silnik,czy jest jakis przekaznik,i gdzie jest wyjscie silnika,i gdzie jest wtrącany ten opor.
Rezystor zapewne spalony, gołym okiem nie widać. Czsem bezpiecznik termiczny wystarczy zmienić.
Fabrycznie ten bezpiecznik powinien zadzialać przy temperaturze około 160 - 170 st. C
Wykręć silnik wentylatora. Jest pod nogami pasażera. Idą do niego 2 przewody (brązowy i czerwony??). po właczeniu nawiewu powinno na nich pojawić się napięcie. Sprawdź żarówką. Jeżeli żarówka świeci to poroblem z silnikiem - koniec szczotek, bezpiecznik termiczny lub inny defekt. Jeśli żarówka nie świeci to już wyższa szkoła jazdy. Może regulator (jeż)??...
Rezystor dmuchawy podmieniony czy tylko sprawdzony bezpiecznik termiczny , bo najbardziej pasuje na rezystor.
Myślę, że jeśli przy silniku spalił się bezpiecznik termiczny to działa tylko na 4 biegu. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
Ten podzespół z opornikami znajduje sie pod maską - wstawiony jest w kanał nawiewu i jest dobrze widoczna jego wtyczka. Najczęściej psuje się znajdujący sie na szczycie opornicy bezpiecznik termiczny - wtedy nie działaja pierwsze trzy biegi. Na bezpieczniku jest wartość temperatury, przy której bezpiecznik "wybija". Tego rodzaju bezpieczniki są czasami...
Witam koledzy. Mam problem z kominkiem elektrycznym - po załączeniu kominka działa prawidłowo przez 20 sekund czasem mniej czasem więcej, ma tryby: nawiew i oświetlenie. Słychać charakterystyczny dźwięk przed wyłączeniem się światła bądź nawiewu - wydaje mi się że to bezpiecznik termiczny który może być uszkodzony... Po chwili jak wyłączy się światło...
Abstrahując od temperatury zwróć uwagę na sposób montażu. Bo jeśli chcesz lutować, to taka temperatura bezpiecznika jest powyżej temperatury topnienia zwykłego lutu.
W sprawie bezpieczników zerknij tu : http://www.autogenius.info/pl/ford-focus... , jeżeli różnią się to sprawdź każdy bezpiecznik po kolei. Czy masz wszystkie "biegi" wentylatora nawiewu ? Sprawdź oporność cewki sprzęgła klimatyzacji i wyłącznik termiczny umiejscowiony na sprężarce. Przeczyść wszystkie kostki połączeniowe od sprężarki.
Sprawdź silnik nawiewu może się zaciera.
Teoretycznie będzie pasował, natomiast nigdy nie udało mi się wymienić takiego termika bez uszkodzenia go podczas lutowania wyprowadzeń, łapałem szczypcami za nogę, ale bez rezultatu, po przylutowaniu już trwale nie przewodził prądu
Bezpiecznik termiczny - wymieniałem u siebie w identycznym przypadku.
Wszystko ładnie tylko, że niedokładnie, (pomijając fakt naprawy). Zaczynając od początku dla takich laików jak JA. Tak jak poprzednik napisał, po zdjęciu piór wycieraczek i zdemontowaniu plastików podszybia, wyciągamy akumulator, filtr pyłkowy. Teraz zabieramy się za wymontowanie obudowy filtra pyłkowego, gdy to mamy porozbierane na środku autka mamy...
Dzięki bardzo za odpowiedz odnośnie temperatury opornicy.Acha jeszcze jedno czy można zrobić przemyczkę z drutu stalowego,czy musi być bezpiecznik termiczny?,jak termiczny to o jakiej wartości?.Zgóry dzięki.
Wyciągnąłem panel sterowania nawiewu i raczej tam jest wszystko w porządku! Nadmienię tylko że sprawdzałem też bezpiecznik termiczny przy wentylatorze ale on jest w porządku tylko tak myślę że jakby był spalony to wentylator by nie pracował w każdym położeniu pokrętła tylko na 4 zakresie?
Ten rysunek nie bardzo odzwierciedla rzeczywistosc.Zawziołem sie udało mi sie dotrzec do tego opornika,i nalezy to zrobi wen sposób: 1.Zdemontowac osłony głosników na podszybiu z lewej i prawej strony,sa na zatrzaskach. 2.Zostana odsłoniete sruby ktore nalerzy odkręcic (wkrętak z gwiazdką) 3.Zdemontowac podszybie ciagnac je najpierw do tyłu samochodu,a...
Szukasz nie tu gdzie trzeba, rezystor jest przykręcony do obudowy dmuchawy (obok akumulatora) i wpięta jest weń kostka. Uszkodził ci sie na 100% bezpiecznik termiczny (takie coś matalowe, podobne do diody prostowniczej przymocowane do rezystora), możesz go kupić w sklepie elektronicznym, ewentualnie zastąpić zwykłym drutem, ale jeśli wtedy zatrze sie...
Witam Podepnę się pod temat, a mianowicie - wracam właśnie od mojego essiego wyjałem stary bezpiecznik termiczny bo był spalony- na dodatek ktoś go zwarł kawałkiem drutu i chodziło do czasu ... właśnie ... dzis wymieniłem na nowy bezpiecznik ale żadnych efektów - dmuchawa nie działa na żadnym biegu - świeci sie tylko lampka od klimy. U mnie bezpiecznik...
Witam W moim Scenicu przestał działać zarówno nawiew jak i ogrzewanie. Postanowiłem więc wymontować silnik nawiewu z turbiną żeby sprawdzić go za pomocą zasilacza serwisowego. Okazało się, że jak najbardziej działa. Następnie wymontowałem opornik dmuchawy i zauważyłem, że bezpiecznik termiczny (216 stopni Celsjusza) jest rozwarciem (sprawdziłem to omomierzem)....
witam. wymieniłem bezpiecznik termiczny na 10A 142 st. i okazalo się że tranzystor też padł, wstawiłem BUZ11 i działało ale BUZ11 upiekł się po kilku minutach. Co dalej??
Ulokowanie tego elementu wydaje się takie jak by miał robić za czujnik temperatury albo jakiś bezpiecznik termiczny aczkolwiek zapewne mogę się mylić. Dodaj wyraźniejsze zdjęcie w większej rozdzielczości oraz tył płyty może ma jakieś oznaczenia i kto wie może idzie dokupić taką sprawną za nie wielkie pieniądze.
Jeżeli działa 4 bieg to prawdopodobnie uszkodzony jest bezpiecznik termiczny w regulatorze rezystorowym. Miałem to samo w swojej astrze G. O miejscu połozenia regulatora koledzy pisali wyżej - zależy czy klimatyzacja Behr czy Delphi.
sprawa prosta bezpiecznik termiczny w wentylatorze, odkrecasz schowek nad nogami pasazera i tam masz silnik dmuchawy szukasz kostki do której wchodza kable wyciagasz ja i zakładasz naowy bezpiecznik albo wlutowujesz zwykły drut i smiga
Witam, potrzebuję pomocy. Chciałbym się upewnić co takiego wyciąłem z pojazdu? Wydaje mi się, że to jakiś bezpiecznik termiczny ale nie mam pewności. To to siedziało razem z trzema opornikami spiralnymi. Obwód w tym jest przerwany. Usterka: nie działa silnik nawiewu w żadnej pozycji. Z tego co się daje odczytać na tym elemencie: MICROTEMP EEEAOA G4A01...
Ponawiam prosbe o pomoc.Zmienilem cala dmuchawe chodzilo bez problemu.Rano kiedy odpalilem auto znow wentylator chodzil na najwyzszych obrotach przejechalem kawalek odprowadzilem syna do przedszkola i ku mojemu zdziwieniu kiedy odpalilem znow auto bylo normalnie.Dzisiaj rano to samo po odpaleniu na maksa wentylator mimo ze byl ustawiony na pozycje 1...
bezpiecznik nawiewu bezpiecznik termiczny laguna bezpiecznik nawiewu
kanały satelitarne astra schemat baterii telefonu stojana alternatora
diagbox peugeot interfejs multidiag
Podłączenie PMS7003 do Arduino GIGA - Programowanie i Komunikacja Schemat płyty głównej Lenovo G580 - gdzie znaleźć?