Myślę że zabierasz się do tego problemu nie od głowy. Jeśli nie masz schematów płytek to po co w nie zaglądasz na początek. Zacznij od ustalenia uszkodzonego toru(wzbudzenie lub twornik)dokładnie w takiej kolejności ponieważ jeżeli układ nie wykrywa prądu wzbudzenia to się po prostu nie załączy(grozi rozbiegnięciem się silnika a jest to bardzo niebezpieczne).Nie...
Wypalenie styków... Czego? Obecnie masz monitory poboru prądu wzbudzenia rozrusznika. Nie tylko realizowane poprzez bezpiecznik. Prąd wzbudzenia rośnie, gdy rozrusznik kończy żywot, więc do wyjęcia i naprawy. A cała reszta to...
Oczywiście, że za mało. W zależności od silnika 6,3A dla silnika z magnesem stałym lub 8A - z uzwojeniem wzbudzenia.
Sygnał wzbudzenia alternatora pochodzi z bezpiecznika trąbki.
Wyjście jest ale kabelka nie ma (nie było) , bezpiecznik ok, jak podłączę wzbudzenie przez żarówkę 2W to ładuje
Brak zasilania,bezpiecznik,stacyjka , nie masz licznika nie masz wzbudzenia
Ten Pioneer jeśli dobrze widzę ma bezpiecznik wbudowany 15A. Czyli na kablu coś o podobnej wartości. A REM to wzbudzenie, a nie "+" wzmacniacza.
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Problem powrócił z pierwszymi przymrozkami. Wymieniłem licznik oraz wewnętrzną skrzynkę bezpieczników - bez efektów. Rezystor wzbudzenia jest chyba gdzieś poza tymi elementami. Pytanie, gdzie i w jakiej obudowie? Posiada może ktoś serwisówkę do tego auta? Interesuje mnie zdjęcie 55 - tak wynika, że schematu zamieszczonego przez ,,nubi"...
D - szczotka prądnicy M - zacisk uzwojenia wzbudzenia B - dodatni begun akumulatora (przez bezpiecznik) Przewody z zacisku D przenosisz na zacisk "szcz", Przeód z zacisku M przenosisz na "wzb", przewody z zacisku B - na "+6V. https://obrazki.elektroda.pl/7597919700_... Regulator który kupiłeś jest przeznaczony do motocykla z instalacją...
wszystko ok,alternator tak jak pisałem był sprawny,natomiast przepalony był bezpiecznik na przewodzie wzbudzenia,który nie jest zwykłym bezpiecznikiem jest to przewód dł.ok.15cm o wartości 18GA,idzie w wiązce przewodów do skrzynki bezpecznikowej za akumulatorem widoczny po rozcięciu izolacji
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Coraz fantastyczniejsze pomysły. Przeczytaj poniższy link. Wprawdzie VW to nie BMW ale objawy podobne, alternator wzbudza się po podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora. https://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph... Przeczytaj wszystkie komentarze, "czego to nie sugerowano" a winowajcą...
Bezpiecznik jest zbyt czuły i go wybija zapewne. Zrób wyłącznik na linii wzbudzenia REM, a bezpiecznik normalny topliwy.
Znalazłem w końcu schemat elektryczny do tej Xantii. Rzeczywiście, jeśli któraś z trzech diód w regulatorze odpowiedzialnych za wzbudzenie poszła to napięcie może spadać. Zaraz sprawdzę odłączając kabel wzbudzenia. Bezpiecznik jednak 28 jak wynika ze schematu ;)
mostek zdechł, albo nie ma plusa za stacyjką na regulator, drugi kabel we wtyczce to kontrolka, często się palił bezpiecznik od wzbudzenia, na nim są też chyba światła cofania. No i po naprawie wyczyść silniczek krokowy.
Ok, a co jeśli nie mam wzbudzenia? Bo nie przychodzi mi 12V po kluczyku :/ Gdzie idzie kabel wzbudzenia? Do licznika? Czy idzie przez jakiś bezpiecznik?
Prądy które mierzyłem są na zacisku 67 RNA-2. Według mnie to od wzbudzenia. RNA-2 faktycznie rozkręcana. Sorry za gafę. Wewnątrz na oko wszystko wygląda w porządku. Jest tranzystor, KSH-127. Ale z tego co ja pamiętam sprzed 40 lat to ma inny wygląd niż znany mi KD-503 i 2N3055- takowe jeszcze mam, a to na pewno tranzystory mocy. Bezpiecznik wzbudzenia...
jakby poszlo tyle na akumulator hotelowy to chyba by bezpiecznik przepaliło? Tam jest 5Amperowy czyli jakie tam natężenie prądu idzie do 5A i nie więcej? Jak zmienie bezpiecznik, pójdzie wiecej? Bezpiecznik jest na przewodzie wzbudzenia alternatora.
Jak wygląda taki bezpiecznik?
No dobra ale zaczęliśmy o połączeniach wyrównawczych. Nie jest to raczej połączenie obudowy z rura w celu wzbudzenia bezpiecznika przy przebiciu z fazy, prawda?
Wyrwany był przewód przy skrzynce z bezpiecznikami.
Ze schematu wynika że bezpiecznik zasila tylko mostki. Jeżeli prostowniczy jest na pewno ok, a tyrystorowy się uszkadza razem z bezpiecznikiem, to sugeruję uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia.
Akurat nie w tych wypadkach, chociaż oczywiście; znane jest mi takie tłumaczenie: "Spalił się bezpiecznik to wstawiłem większy - już się nie pali, ale smród z kolumny poszedł..." .
1. Czy kabel 50mm2 będzie dobry? Na allegro są takie właśnie kable spawarkowe z żyłami z czystej miedzi i są o wiele tańsze niż przewody car audio OFC o porównywalnej grubości. Powinno być dobrze. 2. Jaki bezpiecznik dla zabezpieczenia kabla? Napięcie wzbudzenia rozrusznika to 1,1 kW. Czy 300A będzie dobrą wartością? Akumulator 60Ah, 600A. W autach...
witam,w pierwszej kolejności sprawdź bezpiecznik w obwodzie wzbudzenia Si4.schematy do mz znajdziesz tu http://republika.pl/arecki113/
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Witam! Ja na kolegi miejscu nieoszczedzalbym na bezpieczniku. Kosztuje on okolo 4zl a wzmacniacz jednak "troche" wiecej w przypadku zwarcia spali sie bezpiecznik... Rem (remote) jest to wejscie wzbudzenia wzmacniacza, podlacza sie to pod wyjscie do sterowania antena w radiu (do jej wysuwania - najczesciej niebieski kabel przy kostakach ISO). Dzieki...
Witam, ciągle przepala mi się bezpiecznik (10A) od wzbudzenia alt., wymieniłem regulator napięcia wraz ze szczotkami i dwa dni było ok. Teraz znowu po zapaleniu silnika przepala sie natychmiast. Proszę o pomoc.
Jest to napięcie akumulatora. Mam nadzieje że aku mi nie wybuchnie;] Jeszcze trzecie pytanie, mam ruraka z podzespołami 126p i zastanawiam się czy dawać bezpiecznik na kablu wzbudzenia rozrusznika?
A czy posiada ktoś schemat instalacji do renault megane I? Bo nie mogę znaleźć gdzie idą te przewody od wzbudzenia. Bezpieczniki wszystkie dobre. Gdzie mogą iść te przewody? Tak żebym obrał jakiś kierunek.
Faktycznie moze to byc problem z lampa - mozliwe, ze przenikalnosc gazu w lampie jest za mala - jesli masz mozliwosc, to podmien na inna - u mnie w 350-tce mialem podobny problem, az w koncu poszedl szybki bezpiecznik na plytce generatora... Potrzebny byl zbyt duzy prad do wzbudzenia lampy. Pozdrawiam
Źle. Podłączasz amperomierz w szereg do akumulatora i wtedy wyjmujesz bezpieczniki, jeżeli w momencie wyjęcia któregoś pobór spadnie to masz zawężony krąg poszukiwań do obwodów zasilanych z tego bezpiecznika. Po odczekaniu ok. 20 min wyciągaj po kolei bezpieczniki aby zlokalizować złodzieja. Kolega napisał, że auto jest z CAN-em. Procedura poszukiwań...
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Kontrolka ładowania świeci po włączeniu zapłonu? Spróbuj pominąć (zewrzeć) bezpiecznik 2A na drodze wzbudzenia.
prad wyjsciowy 0.04 to chyba tylko wzbudzenie przy wlaczaniu. sprawdz bezpiecznik i miernikiem prad wyjsciowy bezposrednio z trafa (zmienny). moze masz jeszcze dalje bezpieczniki , po trafie? podejezewam z emoglo cos pasc przy wyciąganiu taśmy, bo on ma zwarte układy i mogl jakis tranzystor albo przekaznik paść. napierw sprawdz napięcie.
Tylko weź pod uwagę że jak wymienisz cewki, kolejne wzbudzenie wzmacniacza może znów Ci je upalić.
Rozmawiałem z serwisantem alternatorów , jeszcze dzisiaj dał mi oryginalny regulator Valeo. Alternator zaczął się wzbudzać przy 1500obr/min. Na Cargo wzbudzał się przy ponad 3000tys. Założyłem przewód od wzbudzenia,z bezpiecznikiem 5A i żarówką 5W do zółtego kabla po stacyjce. Wzbudza się od razu i z tego cego dowiedziałem się od faceta, który robi...
Nie na diodach Shottkiego, tylko na germanowych! Tekst niemiecki: Zusatz-Gleichrichter = dodatkowy prostownik, Germanium Dioden = to już bez tłumaczenia jasne ... Sicherung = bezpiecznik, Feldspule = uzwojenie wzbudzenia. Moja uwaga: sugerował bym dodanie jakiegoś ogranicznika prądu, choćby zamiast bezpiecznika - żarówka, przy małych napieciach ma małą...
Załóż woltomierz. A wzbudzenie daj z bezpiecznika po zapłonie.
Zrobiłem tak: Podstawa została czyli wzbudzenie: "+" stacyjki ->bezpiecznik ->żarówka 4W -> zacisk wzbudzenia zacisk ładowania alternatora podłączony do zacisku "+" akumulatora, następnie dołożyłem przekaźnik ,na styk stały przekaźnika (30)napięcie stałe z aku ,wyjście przekaźnika (87) do wzbudzenia alternatora i cewka przekaźnika pod "+' stacyjki....
Polonez Caro 1,6 GLE MR93 z końca roku- nie kręci rozrusznik Problem z zapłonem. Rozrusznik sprawny, ponieważ odpala na krótko po podaniu zasilania na zacisk wzbudzania. Brak napięcia na kablu wzbudzenia po przekręceniu stacyjki. Nie znalazłem schematu i nie wiem co jest po drodze. Proszę o sugestię w tym temacie. Gdzie szukać uszkodzenia? Sprawdź...
Wymieniłem nową płytę diodową ponadto założyłem bezpiecznik 1A na przewodzie wzbudzenia o dziwo jeździł dość długo ale raz bezpiecznik strzelił. Czujnik zamówiłem dla pewności wymienię lecz pojawił się następny problem gdy sprawdzałem stan wiązki i przewodów pod skrzynką z modułami musiałem wypiąć wszystkie moduły, po podpięciu wszystkich wtyczek nie...
Raczej BD140, ale to i tak overkill ;) Pomiar na rezystorach mierzy prąd tranzystorów końcowych, pomiar na bezpieczniku mierzy pobór prądu całej końcówki, a to co innego, poza tym minimalizuje możliwość wzbudzenia. Wartość z prawa Ohma ;) - tam jest 0,25 oma, czyli przy 50mA powinno być 12,5mV. To niewielka wartość dlatego trzeba dobrze przyczepić miernik...
Witam. Sprawdź na zaciskach F+ i F-, czy masz napięcie wzbudzenia, jeżeli niema, sprawdź bezpieczniki odpowiadające za wzbudzenie, jeżeli jest, to sprawdź ciągłość obwodu, wpinając się amperomierzem. Układ może pracować bez tachogeneratora, oczywiście nie będzie wtedy dokładnej kontroli obrotów, ale regulacja powinna być płynna. Odłącz więc tacho na...
To prawdopodobnie jest regulator na triaku, sterowany fazowo, w uzwojeniu pierwotnym transformatora. Sam robiłem w przeszłości wiele takich prostowników z takim regulatorem, na tyrystorze, na triakach. Z doświadczenia powiem, że to nie jest dobre rozwiązanie - różne transformatory bardzo różnie się z nim zachowują, zazwyczaj pojawia się rodzaj "wzbudzenia"...
Po pierwsze dlaczego bezpiecznik się przepalił za pierwszym razem i co było uszkodzone w alternatorze ,po drugie skąd wiedziałeś jak taki bezpiecznik zawatować aby miał w przybliżeniu 100A bo jeżeli miał za mało to oczywiście może zostać uszkodzony alternator który po wzbudzeniu ładował więcej niż miał bezpiecznik i podczas pracy został przepalony chociaż...
Normalnie w skrzynce bezpieczników pod kierownicą. W dupie byłeś nie na serwisie.
A może kolega nam nas poinformuje czym dysponuje do sprawdzania. Przydałaby się choćby lampka kontrolna czyli tzw próbówka. I dalesze informacje to czy na przwodzie wzbudzenia występuje napięcie? Czy bezpieczniki są sprawne i czy są sprawne łączenia w skrzynce bezpieczników.?
Stary regulator ma być całkowicie odłączony, bo nie jest on już do niczego potrzebny. Jakiej wartości jest bezpiecznik? Jakiej produkcji? Nie jakiś chiński szajs? Te zamiast się spalić wolą się stopić. Musisz odłączyć wzbudzenie alternatora, czyli odpiąć biało zielony od alternatora i sprawdzić czy bezpiecznik dalej się grzeje. Jak odpalisz, to po kolei...
Ktoś coś? Może dysponuje ktoś schematem? Mój plan to zrobić nowe zasilanie pod radio. Nowe wzbudzenie alternatora na przycisk. Tylko nasuwa się kilka pytań. Mianowicie czy alternator jest wzbudzany impulsem czy napięcie na tym przewodzie jest stale. Jak zrobić kontrolkę ładowania ( do alternatora idzie tylko 2 przewody główny na akumulator i ten cienki...
REM zawsze jest potrzebny do wzbudzenia wzmacniacza, podłącz go do + poprzez włącznik.
Witam. Posprawdzalem wszystko i okazuje się że po przekroczeniu kluczyka nie świeci się teraz kontrolka akumulatora. Czyli nie ma wzbudzenia. Jest jakiś bezpiecznik który za to odpowiada?
dzieki wielkie. dopiero teraz na tej fotce zobaczylem ze jest wydrapany + przy 15;] mam nadzieje, że w jawie sie dobrze sprawdzi;] mam pytanie. czy miedzy regulatorem a uzwojeniem wzbudzenia dawać bezpiecznik?? np 2A??
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
a ktoś może powiedzieć co jeśli zamiast tej diody gaszącej jest zwykły opornik? bo z takim właśnie się spotkałem, był w zestawie z chińskim alarmem, bezpiecznik z opornikiem pomiędzy stykami wzbudzenia.
Pisałem do tego kolegi, niestety się nie odezwał. Udało mi się połączyć układ zgodnie ze schematem, wystartował z autotransformatora z prądem wzbudzenia ok 7A, testowałem podpinając silnik 7,5kW i jest w miarę ok. Podłączyłem AVR'a pod wolna diodę i układ ruszył, kilka razy załączałem silnik 7,5kW na sztywno i prąd wzbudzenia był na poziomie 3,5A. Niestety...
jak sprawdzić czy mam jakieś czujniki antywstrząsowe czy cos takiego Poszukać w samochodzie tych czujników albo próbować wzbudzić alarm przez wstrząs, włożenie ręki, itd.
Gdzie pracuje? Żebym ja to wiedział... dla mnie na płytce:) Z objawów to przepalał sie bezpiecznik. Oryginalnie jest to 20A więc to juz spory prąd. Wystarczyło podać zasilanie, bez wzbudzenia i po kilku sekundach bezpiecznik kończył swój żywot. Po kilku próbach z miernikiem i lutownicą doszedłem, że tutaj leży problem. Po wylutowaniu objaw zniknął....
Usterka rozwiązana-okazało się że nie łączył przewód łączący alternator z akumulatorem na skrzynce bezpieczników, a brak wzbudzenia okazał się pomyłką osoby która wskazała mi tą informację(kolega któremu naprawiłem usterkę) - znalazłem też schemat i od alternatora idą przewody (oprócz głównego) 0.5mm niebieski >do sterownika Bornedtz oraz drugi fioletowo...
Ten typ prądnicy jest wykorzystany w typowym agregacie doczepianym do ciągnika, robionym przez jakiś POM. Powinien mieć voltomierz najlepiej z przełącznikiem na wszystkie 3 fazy,amperomierz na każdej fazie i obowiązkowo wskaźnik częstotliwości. Dobrze było by założyć też własne bezpieczniki. A tak na marginesie spora część tych prądnic po dłuższym postoju...
Oczywiście że ma - chodzi o bezpiecznik F13 ?. Zobacz sobie na schemacie http://www.automatyka.pnth.net/opel/obwo... - z tego bezpiecznika poprzez kontrolkę masz zasilanie wzbudzenia alternatora. Chociaż teoretycznie napięcie to powinno się uzyskać z układu prostowniczego altka. Ale wiem że z jakiś powodów nie zawsze jest to realne.
To trzeba zacząć od najprostszych rzeczy: sprawdź bezpiecznik i wzbudzenie (wejście remote) czy jest na nim napięcie (jeśli masz wszystko dobrze podłączone, to na wejściu remote napięcie będzie wtedy jak włączysz radio). Powinieneś mieć tam +12V
Do wzmacniacza 40W na 8 omów potrzebne jest takie napięcia zasilania, które pozwoli na amplitudę sqrt(2*40*8 )=25,4V; trzeba do tego dodać ze 2,5V, czyli +-28V w sam raz. Co do mocy transformatora: sprawność wzmacniacza może być około 70%, więc potrzeba mu do 115W; moc transformatora powinna być z zapasem prawie 2x - czyli ze 200W (na cały wzmacniacz,...
Pytanie może głupie ale jaki bezpiecznik dać na wzbudzenie alternatora ? Czy w ogóle jest potrzebny ?
Bezpieczniiem nic tu nie zwojujesz. To tylko zabezpieczenie przeciwpożarowe. Stary dowcip sprzed 60 lat: " Tranzystor to najlepszy bezpiecznik, tylko kłopot w tym że ma trzy nogi". To obrazuje fakt, że tranzystor (i każdy inny półprzewodnik) "poleci" pierwszy, tak naprawdę to półprzewodnik zabezpiecza bezpiecznik. Jeśli pali bezpiecznik, pali WO to...
Alternator jest sprawny.Zrobiłem tak,że po odpaleniu naciska sie pstyczek który podaje przez chwile napiecie na wzbudzenie.Ładowanie jest dopóki nie zgasi sie samochodu.Potem od nowa pstyczek.Po kablu od wzbudzenia doszedlem do bezpieczników w kabinie pod kierownica.Na nich też nie było napięcia.Miałem za mało czasu żeby wyśledzić dalszą drogę tego...
Witam! To bardzo proste, musisz się zabezpieczyć bezpiecznikami, nie większymi jak 500mA w razie pomyłki, lub wzbudzenia, czy czegokolwiek nie tak, to od razu polecą bezpieczniki, a nie tranzystory, to, jeżeli chodzi o uruchamianie, a jeżeli chodzi ci o bezpieczną eksploatacje, to bardzo dobrym zabezpieczeniem, jest duży zapas mocy stopnia prądowego,...
Jaki masz regulator, bo nie jestem pewien? Z opisów wnioskuję że elektromechaniczny. Proponuje pozbyć się go, ale wcześniej dokładnie sprawdzić przyczynę uszkodzenia diod. O ile faktycznie są uszkodzone? Jak sprawdzałeś? Dlaczego się "spaliły"? Przecież powinien być bezpiecznik 2A w obwodzie wzbudzenia. Taki najmniejszy szklany w skrzynce bezpiecznikowej....
Bezpieczniki do sprawdzone. Wszystkie są ok. Żaden nie strzelił . I to mnie właśnie zastanawia. Dodano po 2 To 2006 rok zaznaczylem bezpiecznik pod który wpial m wzbudzenie gps, czyli przewód do którego podpina się plus po stacyjce .
Bzdury waść piszesz. Przy zaniku prądu wzbudzenia prąd wirnika rośnie do takich wartości że lecą bezpieczniki lub komutator. Dlatego regulacja prądu wzbudzenia jest realizowana w ograniczonym zakresie W mniejszych silnikach obcowzbudnych stojan zasila się stałym napięciem a reguluje się napięcie podawane na wirnik. Regulacja odbywa sie na bazie prostowników...
Podżarzanie kontrolki powodował bezpiecznik, bo wtedy większe napięcie było na diodach wzbudzenia niż na instalacji.
być może w tym radiu jest remote na innym pinie? skoro na drugim radiu gra bez problemu to raczej to bym proponował sprawdzić, innej możliwości chyba nie ma bo radio działa, problem w tym że nie puszcza wzbudzenia na wzmacniacz, sprawdź przy kostce radia czy napewno dobrze podpięte a jak nie to spróbuj pod stacyjkę podłączyć i powinno być okey na kablu...
Zwróć uwagę na kluczowe znaczenie zaznaczonego kolorem żółtym przewodu - to zarówno zasilanie wzbudzenia jak i "sense" napięcia w instalacji. Jakikolwiek "niekontakt" w tym obwodzie (przewód, wtyczka, bezpieczniki 30A i 175A) spowoduje efekty podobne do opisywanych. https://obrazki.elektroda.pl/7643802700_... Możesz na próbę odłączyć...
Pewnie masz uszkodzony bezpiecznik smd (masa wyjść rca) , musisz rozebrać radio i dokładnie sprawdzić masę rca gdzieś po drodze będzie taki mały bezpiecznik na druku.
Nie, gdyż jest to alternator obcowzudny, nie posiada diod wzbudzenia. Dlatego jest przekaźnik kontrolki ładowania. Zasilanie na D+ musi być po stacyjce z akumulatorów, przez bezpiecznik.
Problem rozwiązany Przyczyna był przewód łączący alternator z aku. ( ktoś go wczesniej połączył kostką elektryczną ), oraz bezpiecznik na akumulatorze . Temat zamykamy.
Bezpiecznik sprawdzony i jest dobry. Inverter jest sprawny(nowy).
Odpięcie czteropinowej wtyczki od wzbudzenia, oraz przewodu prądowego (na wył. silniku) nic nie zmienia na amperomierzu. Przygotowuję bezpieczniki - z wsuwanych wycinam element zabezpieczający i lutuję szklane 1A na wierzchu, zamienię i mam nadzieję że podczas postoju któryś się spali, a są dwie skrzynki bezpieczników.
Nie oczekuję już więcej pomocy, ale kto pyta nie błądzi... Jaka sytuacja. Wzmacniacz sobie grał i grał, wszystko ok na słuch. Jednakże w momencie gdy sekcja regulacji tonów była włączona, bas podkręcony na maxa i regulacja głośności powędrowała na godzinę 2gą to wzmacniacz padł. Głośniki były mocne, to T+A Criterion, 6ohmowe. Wszystkie wymienone tranzystory...
Witam, Po krótkim spięciu spowodowanym przez felerną wtyczkę radia przestały działać zegary, radio oraz przełączniki na środkowej konsoli: awaryjne, klima, podgrzewanie tylnej szyby i lusterek. Zwarcie miał przewód zasilający radio po wzbudzeniu systemu (VAN). Bezpiecznik się nie spalił a zegary zdechły. Na tym przewodzie nie ma teraz napięcia, a na...
Do syreny leci jedna żyła Na jednym kablu syrenka nie zadziała ! Drugi kabel musi być podłączony do masy. Nie mam pojęcia gdzie jest centralka alarmu. Niestety musisz odszukać centralkę alarmu i sprawdzić czy napięcie wychodzi z centralki (może wyrwany przewód, przepalony bezpiecznik, itp) Jeżeli na złączu centralki też jest brak napięcia na wzbudzonym...
Witam znowu. Dzisiaj uruchomiłem alternator. Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V. Po silniku spalinowym nie widać obciążenia. Po 25min koło pasowe alternatora miało 70 stopni, alternator 53 stopnie. Silniki napędowe elektryczne zimniejsze niż wcześniej (stabilniejsze napięcie?). Bezpieczniki za alternatorem i pomiędzy akumulatorami...
Dzięki, kolego, za pomoc. Rozwiązałem problem - palił się bezpiecznik nr 14, bo na kostce od alternatora, tam gdzie jest złączka Wi B+, było napięcie. I kiedy załączałem wzbudzenie alternatora, palił się bezpiecznik. Wina była w instalacji. Teraz muszę po prostu poprowadzić nowe przewody od alternatora do licznika i wszystko będzie działać, jak powinno....
Analizując schemat to uzwojenie prądnicy (+)P powinno być wpięte w kostkę nr 11 idącą do bezpiecznika i do uzwojenia transformatora oświetlenia, a drugi kabel K na kostkę 20 idąc na dlawikotransf. Pytanie czy uzwojenie wzbudzenia jest po obu stronach prądnicy i jaką ma oporność. Nie miałem już selenów więc nie wiem czy podpięto uzwojenie prawidłowo...
Witam serdecznie, chciałbym podłączyć się do tematu. Naprawiam taki agregat, chciałbym dodać schemat elektroniki, który narysowałem z płytki drukowanej. Mam nadzieję, że nie popełniłem błędu w rysowaniu. Naprawiałem już ten agregat parę razy i zawsze to były proste usterki, typu jakiś opornik się przepalił. Tym razem uszkodzeniu uległ trafo T6 zasilający...
Proszę o pomoc, co może byc przyczyną braku ładowania oprócz samego alternatora. jestem 200 mil od domu u znajomych i 10 mil przed celem info na wyświetlaczu "Battery charge or electric supply faulty" i servis. brak ładowania. dojechałem do znajomych i juz nie odpalił. po naładowaniu odpaliłem i sprawdziłem miernikiem i ładowania brak 11,7v (na grubym...
Witam ! Wygląda na to że scalak się wzbudził, co było słychać w głośniku, jak i poleciał opornik R9 lub R10. Kolego Thunderacer , z czego zaprojektowałeś tę plytkę :?: Na schemacie są kondensatory C7,C8,C9,C10 - 100n, to są kondensatory zabezpieczające zasilanie przed wzbudzeniem i one powinny być jak najbliżej nóżek scalaka, najlepiej bezpośrednio...
Kolego, paszczak1! Czy bezpiecznik pali się za każdym razem w katodzie tej samej lampy, czy chaotycznie w katodach różnych lamp? Zmierz napięcie ujemne na S1 wszystkich lamp EL34. Przyczyną tak znacznego wzrostu prądu anod lamp może być -1) Niewystarczające napięcie BIAS na S1, przy czym napięcie wejściowe na siatce przekracza napięcie BIAS i występuje...
Zacznij od wykluczenia samego rozrusznika czyli podaj na krótko + na rozrusznik ,a dokładniej na wzbudzenie rozrusznika (cieńszy kabel przy rozruszniku)
Nie przejmuj się wielkością pojazdu. Reszta jak w innych. Trudno jest radzić jeśli nie zna się szczegułów maszyny. Przede wszystkim jaki tam jest ten wskaźnik? Czy wychyłowy -20, 0 +20 (np) czy też lamka? Poza tym ile urządzeń zawiera pulpit? Ale coś mi wygląda, że może brakować zasilania tego pulpitu a zarazem wzbudzenia alternatora. Czyli bezpieczniki...
Jeżeli masz sprawne diody ( najlepiej sprawdzisz akumulatorem samochodowym lub zasilaczem i żarówką 12V/21W ) i po zasileniu z obcego źródła generator pracuje poprawnie to masz uszkodzony regulator, lub układ porównawczy. Podłącz regulator napięcia bezpośrednio do wirnika z pominięciem układu porównawczego napięcia i zobacz, co się będzie działo. W...
Radio jakieś ala biedronka a podłączenie plus (z bezpiecznikiem) akumulator-wzmacniacz minus z budy samochodu wzbudzenie niebieski radio wzmacniacz dodam że wcześniej było wszystko ok
Nie ma kontrolek, nie ma wstępnego wzbudzenia. Stacyjka, kostka przy zegarach, zaśniedziałe bezpieczniki. Ożyją kontrolki i ładowanie wróci. Miałem to auto, w sumie nadal mam, ale już zdekompletowane. Bezpieczniki starego typu, lubią śniedzieć, to że nie są spalone nie znaczy że kontaktują. Skoro po przegazowaniu ładowanie masz i jest ok, i już potem...
no dodac trzeba jeszcze w jakich warunkach doczekał się naszej naprawy wzmanciacz, jesli jest to długo nie używany wzmacniacz wówczas możemy mieć problem z wyschnietymi elektrolitami. po za tym większość popularnych wzmcniaczy ma mozliwość regulacji wzmocnienia, prądu zerowego itp, po wymianie tranzystorów nalezy to od nowa ustawić najlepiej z pomocą...
Albo po symbolach, albo miernikiem. Wygląda że twój jest 9-cio diodowy bo: Wyprowadzenie 15 regulatora jest wejściem (zasilaniem)regulatora. Przy alternatorze 9-ciodiodowym regulator jest zasilany ze styku izolowanego alternatora (jak się już wzbudzi) a przed wzbudzeniem zasilany jest poprzez kontrolkę. I u ciebie tak jest podłączone, z tym że ty tą...
czyli plus do skrzynki z bezpiecznikami ( jaki bezpiecznik dać ? ) potem do przycisku start -> przekaźnik i na zacisk automatu rozrusznika . Robiłem to na włączniku o prądzie max 3A bez żadnego przekaźnika - więc bezpiecznik dostosuj do włącznika. Plus - bezpiecznik - włącznik - bendiks. Robiłem to do rozrusznika od silnika benzynowego 2,8l. Nie stosowałem...
Witam ponownie. Alternator nadal wyje podczas ładowania. Alternator motorcraft 110A. Nie jest sterowany z komputera. Do regulatora (f602 lub f603) dochodzą tylko dwa kabelki - jeden od lampki kontrolnej (diody) - "I", drugi od plusa ze skrzynki bezpieczników - "A". Nie ma diod wzbudzenia. Kiedy wyjmę bezpiecznik tego przewodu alternator przestaje hałasować,...
Witam, Syrenka z własnym zasilaniem powinna być zasilana za bezpiecznikiem alarmu, tak aby wyjęcie bezpiecznika powodowało wzbudzenie syrenki (po zaniku zasilania) Wejście wyzwalające syrenki podłączasz do wyjścia alarmu (tego na syrenę, z reguły +). Stacyjka deaktywuje samą syrenkę, tak abyś mógł np: wyjąć akumulator z samochodu. Jak stacyjka w syrence...
Okazało się że ktoś wyjął wtyczkę od lewego wentylatora chłodnicy. Cały czas mam wzbudzony przekaźnik FAN NO.1 i FAN NO.2 Po wyjęciu ich gasną wszystkie podejrzane kontrolki a pobór prądu spada do 0,03A. Dodano po 9 Wyjęcie bezpiecznika RADIO 15A wyłącza wzbudzenie obydwu przekaźników. Co to może być ?
Czyli na stykach przycisku od wzbudzenia iskrzy i transformator zachowuje się jakby miał zwarcie przez utratę magnetyzmu? Jak zwierasz to musi zaiskrzyć, skracasz część trafa, a że iskrzy to świadczy o tym że jest magnetyzm szczątkowy i prądnica powinna wytwarzać napięcie, ale było na wyjściu to wyłącznik w pozycji zał. i sprawny bezpiecznik topikowy...
sygnał wzbudzenia wzbudzenia alternator prądu wzbudzenia
anoda magnezowy zamontować speech radio yamaha filtr paliwo
hulajnogi elektryczne problemy hulajnogi elektryczne problemy
Czerwona dioda w młotowiertarce Metabo UHE 28 Plus - przyczyny i rozwiązania Aktualizacja map w GoClever Navio 540 - krok po kroku