http://obrazki.elektroda.pl/6951595400_1... MF1
Podłącz amperomierz w szereg z wentylatorem i obserwuj wskazania. Będziesz widział czy to jest zwarcie czy bezpiecznik pada bo jest za mały do wentylatora.
Opis dla 106 z taka skrzynką:
Rozłącz wtyk wentylatora zagrzej do temp.włączenia i zobacz czy wtedy przepali bezpiecznik.
Poprostu ją unieś i bedziesz je widział.
Bezpieczniki od wentylatora są dwa pod maską na akumulatorze. Jeden to zwykły bezpiecznik - pierwszy od strony silnika (są tam 3 bezpieczniki) Drugi to blaszka - środkowy (jest ich 5). Ilość bezpieczników zależy od wyposażenia auta. Czasem też wentylatory nie działają bo skończyły się w nich szczotki.
Podłącz żarówkę jeden koniec do masy a drugi do wejść rezystora.Włączaj biegi i przekładaj kabelek.Jak świeci na wszystkich masz problem z rezystorem.Jak nie to kable,przełącznik,lub wypalone złącza.Prąd który dochodzi do przełącznika też sprawdź żarówką(min.21W) nie miernikiem.
Posiadam xsara picasso 2005 rocznik po lifcie i nie działa mi sterowanie lusterkami oraz spryskiwacz z przodu i z tyłu, które to mogą być bezpieczniki i gdzie ich szukać, gdyż są różne wersje opisów położenia bezpieczników.
Ciekawe tylko czy to są 5x20 tulejki czy jakieś większe. Gogle podpowiada 5x20... I takie były stosowane 5x20. DTR podaje, że 2A zwłoczne.
http://renault.auto.com.pl/forum/viewtop... Masz opis , ale napisz czy wentylator sprawny i czy przy włączonej klimatyzacji pracuje.
Nie wiem jak tam ale opornik ma jeszcze bezpiecznik termiczny - sprawny? Bezpiecznik wentylatora, przełącznik? Przekaźnik? Miernik/żarówka/próbnik do reki i tak coś od siebie bo od początku zawijasy.
W komorze silnika nr 7 i w kabinie 22...do sprawdzenia... A tak na marginesie to się sprawdza zawsze wszystkie bezpieczniki bez pytania który...
Może to głupstwo ale sprawdź bezpiecznik wentylatora . W brew pozorom on trochę prądu ciągnie . Zakręć nim ręką może stoi ?? :|
Bezpiecznik główny wentylatora pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika. Pierwszy z lewej (jak na niego patrzysz).
Nic nie podawaj na wentylator. Odłącz wentylator i włącz normalnie z kabiny tylko bez podpiętego wentylatora. Jak problem jest w wiązce to i tak spali bezpiecznik bo zwarcie będzie na przewodach. Jak zwarcie jest na drugim biegu wentylatora to bezpiecznik przeżyje bo zwarcia nie będzie gdyż wentylator jest odłączony. Testu nie rób długo bo bez wentylatora...
Na krótko chodzi?
Wentylator chodzi przy bezposrednim podlaczeniu do akumulatora? Pod skrzynka bezpiecznikow silnika jest listwa z bezpiecznikami maxi - sprawdz pierwszy z lewej. Jesli jest przepalony to wymien i koniecznie sprawdz rezystory/rezystor wiatraka - jesli brak przejscia to wymien. Przy braku niskich biegow (w przypadku uszkodzonego rezystora) bezpiecznik...
Duży przekaźnik to drugi bieg wentylator a na dole pierwszy od lewej przy bezpieczników maxifuse to pierwszy bieg wentylator. Skrzynka bezpieczników jest taka sama od czasu fiata stilo
Bo jak wyciągnę bezpieczniki od wentylatora to zaczyna chodzić. Konsultowałem to z elektrykiem Tak z elektrykiem konsultowałeś ciekawe jakim, bo elektryk to by ci podał lokalizację, a znajduje znajduje się po lewej stronie z przodu auta a takiego cudu że jak się wyciągnę bezpiecznik od wentylatora to zaczyna pracować, to jeszcze nie widziałem chociaż...
Bezpiecznik / przekaźnik wentylatora ?
A czy bezpieczniki są dwa do wentylatora i do panelu sterowania temperaturą? Tak, do wentylatora jest osobny bezpiecznik 40A w module BSM pod maską
Będzie pasować.
F21 5A o ten chodzi? Zasilanie przekaźnika zespołu wentylatora; Sterowanie przekaźnikiem Valvetronic (1,6 I VTi 16V); Turbo chłodzenie (1,6 I THP 16V); Czujnik przepływu powietrza (1,6 I HDI 16V). Dodano po 1 On idzie jeszcze na czujnik położenia wałka Na zawór nie czujnik.
Poczytaj serwisówkę.
A może filtr kabinowy zapchany.
No to śmiało.
Prawdopodobnie zbyt ciężko kręci się silniczek i to jest powodem uszkodzenia bezpiecznika.
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
Jeśli się nie mylę, to wedle schematu stacyjka 3 pin zasila jednocześnie szereg bezpieczników plus bezpiecznik wentylatora. Innymi słowy, wystarczy że 2 przewody podepniesz pod jeden w nowej stacyjce. https://obrazki.elektroda.pl/5968339400_...
Włóż orginalny bezpiecznik i jeśli nadal będzie się grzać zmień gniazdo bezpiecznika. Tak dmuchawa może pobierać większy prąd i też będzie się grzać. Warto ją choćby przesmarować.
Witam, Sprawdź termowyłącznik wentylatora (bimetal), pokazany na foto: Na foto jest wszystko, co chciałeś się dowiedzieć. http://obrazki.elektroda.pl/4209513400_1... pzdr.
Chce zastosować bezpiecznik MIDI VAL one są takie skręcane i myślę że nie powinno się to już grzać. Bo zgaduje właśnie że połączenie na te wsowki jest dość średnie i w tym miejscu się grzeje. Po jakichś 5 min pracy zaczyna topić obudowę bezpiecznika.
Być może moduł wentylatora, bezpiecznik ,okablowanie.
Jeśli napięcia są takie same, możesz bez obaw podłączyć pod akumulator. Nic się nie stanie. Sugeruję tylko nie podłączać wentylatora bezpośrednio, ale na przykład przez prosty układ z zabezpieczeniem (bezpiecznik).
Otwierasz klapkę gdzie są bezpieczniki , jeden patrzy na wentylator drugi na bezpiecznik . Gdy ledwo ruszy wentylator bezpiecznik się przepala .
Więcej, 218 stopni.
Szukaj pod maską. Kalkulator wtrysku to inaczej ECU - komputer silnika. Powinien być przy module BSM (skrzynka bezpieczników). http://obrazki.elektroda.pl/7702858000_1... Bezpiecznik F4 jest zasilany po stacyjce. I odpowiada za przekaźnik wysokiej prędkości wentylatora. Bezpiecznik F8 odpowiada za przekaźnik niskiej prędkości wentylatora....
Radio i wentylator chlodnicy nie idą w parze. Sprawdź bezpieczniki i sam wentylator, może stycznikn na chłodnicy nie działa
Witajcie jestem w trakcie naprawy POLO 6r 1.2 TSI (auto było uszkodzone prawą stroną - po kole). Mam problem z nie działającym wentylatorem chłodnicy (sprawdzenie na "krótko" potwierdza że zadziałał) i w związku z tym mam do Was pytania czym to może być spowodowane : - auto ma jeszcze nie wymienione airbagi - nie została skasowana crash data, a tym...
Sprawdz bezpieczniki potem wentylator a na sam koniec czyjnik i jego podlaczenie.
Bez miernika nie bedziesz mieć pewności obstawiam że to może być PS7 i dodatkowo przy samym gnieździe jest opornik 0oma sprawdz je.
Miejsce montażowe bezpiecznika masz pięknie przedstawione na pierwszej fotografii - F1 czyli skrót od fuse (bezpiecznik). AL - obudowa szklana. Są pod niego 4 otwory montażowe (po dwa dla każdej strony) do montażu podstawki bezpiecznikowej lub jak mniemam tutaj był wykorzystany bezpiecznik przewlekany(z wyprowadzeniami na końcu) i był zamontowany w...
Jaki bezpiecznik jest odpowiedzialny wentylatora nagrzewnicy i webasta Dodano po 3 Mam skode octavie 1 1.6 bezyna
Deska rozdzielcza bezp. f2 f18 f23 f25 są od klimy. w komorze silnika przekaźnik 14 sprzęgło klimatyzacji, oraz bezpiecznik f35 wentylator chłodnicy
Polecam poszukać Visu - pakiet schematów elektrycznych do konkretnej Renówki, wszystko jak po sznurku.
Zanim rozbiezesz sprawdz bezpiecznik zabezpieczajacy ten obwod,w oplach(i nie tylko)bardzo czesto wytapiaja sie styki przy nim i nie ma polaczenia(brak napiecia i nie uruchomisz wentylatora),przeczysc je,poruszaj bezpiecznikiem.
Witam mam na sprzedaż: - bezpieczniki hager 4szt po 15 zł za sztukę. - wentylator osiowy 90zł - zasilacz na szynę 100zł - stycznia 25A 230V 50Hz 2szt po 130zł za sztukę. - modułowy rozłącznik iz. 3 sz po 150 za sztukę. - ogranicznik przepięć B+C4P 160zł - ogranicznik przepięć PV 3P 3szt po 150zł za sztukę. https://obrazki.elektroda.pl/8940738800_...
No jasne, uzwojenie wirnika pewnie czarne jak smoła. I miedź na wierzchu. Ja przewijam te wirniki.
Witam. Miał ktoś jakieś doświadczenia odnośnie tej usterki? Który to będzie bezpiecznik od wentylatora, bo na rozpisce są bezpieczniki z boku deski i tam jest bezpiecznik - Elektroniczny sterownik dmuchawy Booster i w tym miejscu bezpiecznika nie ma. Bezpieczniki koło akumulatora: - Od 2009 r.: Jednostka recyrkulacji powietrza AC; - Do 2008 r.: Regulator...
ja przewijam, seicento ma ten sam silnik i bezpiecznik jest 40A
Witam Odłączyłem go a mimo to wentylatory pracują. Pewnie dla tego, że nie jest to bezpiecznik od wentylatorów. Możesz rozpiąć wtyczkę w okolicy wentylatorów, jeśli już musisz je odłączy. Oczywiście w mieście (w korku) może być problem ze zbyt dużą temperaturą.
spr bezpiecznik sc51 we wnętrzu auta ( poza tym zawsze podaj dane auta )
przekaźnik jest koło akumulatora (zielony),najczęściej przeciera się wiązka w okolicy pasa przedniego
piotrekwoj1 nie masz racji w sprawie zasilania plusem po zapłonie np.po wyjęciu bezpiecznika wentylatora chłodnicy i bez włożenia kluczyka do stacyjki na pinie bezpiecznika było napięcie +12V a powinno się pojawić po przekręceniu kluczyka na poz.II (zasilanie po zapłonie). To wymień parę współczesnych samochodów które mają wentylator zasilany z kl15....
Jest to celica z silnikiem 1.8 16V
120 sterownik silnika R7 przekaźnik w skrzynce F2 bezpiecznik duży w górnym rzędzie F1 bezpiecznik mały na dole 188 wentylator
Czy to I30 po lifcie? Dodano po 31 tu masz schemat http://obrazki.elektroda.pl/6280162900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1849056700_1...
Potrzebuje informacji gdzie jest bezpiecznik odpowiadający za działanie wentylatora silnika ponieważ od kilku dni nie gaśnie kontrolka od elektronicznego układu chłodzenia nie wiem co się dzieje niby wszystko jest ok bezpieczniki sprawdzałem i nic dlatego zgłaszam ten problem :):):)
Wydaje mi się, że tak - wentylator cały czas pracuje, mimo że w środku auta prądu nie ma.
ładowanie jest kontrolka gaśnie obrotomierz działa wszystko poza tymi usterkami działa usterka ta powstała po włożeniu bezpiecznika od wentylatora ale wcześniej jakiś pseudo majster podłączał na krótko plus do wentylatora po to żeby go sprawdzić
W moim Meganie jest pod maską z prawej strony zaraz pod szybą. U Ciebie też powinien gdzieś tam być. Najlepiej włącz 4 bieg dmuchawy(bo mówiłeś, że działa i posłuchaj :) Ten bezpiecznik wygląda jak rezystor lub dioda. Żeby mieć pewność że to on nawalił możesz zmierzyć czy przewodzi ...ale pewnie nie będzie. Powodzenia!
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Przeprowadzamy kalibrację baterii hybrydowej. Po zapaleniu silnika utrzymujemy obroty na poziomie 3tys aż wskaźnik baterii nie pokaże maksimum. Należy zrobić to przynajmniej 3 razy. Czyli odłączamy mały akumulator ponownie na minutkę, podłączamy i znowu kalibrujemy baterię. https://obrazki.elektroda.pl/3638090200_... Cieszymy się z...
Sprawdź uzwojenie to bezpiecznik termiczny.
Spalisz opornicę jesli wentylator stawia opór. Bezpiecznik zapobiega nadmiernemu nagrzaniu tego elementu. Generalnie nie polecam. Wentylator powinien chodzić na maksymalnych obtotach mimo uszkodzenia bezpiecznika
Wyczyść i złóż lub zlutuj nie podłączaj na krótko i na pałe bo nic z tego nie zostanie. Silnika nie sprawdzisz na krótko.
Można to jakoś sprawdzić nie badać elektrykiem, czy to już wymaga większych umiejętności? Chodzi mi glownie, ze jak sie okaze ze to moze byc to ile naprawa tego bedzie kosztowac? Bo ostatnio mam z nim same wydatki. A jak to cos przy elektryce to chyba kosztowne?
Najpierw wymień ten bezpiecznik. Wentylator jest prawdopodobnie OK, ale warto go sprawdzić. Jak już będziesz miał nowy bezpiecznik zamontowany, to zwróć uwagę, czy się wentylator włącza po nagrzaniu piekarnika. Myślę, że to był zły kontakt w tym bezpieczniku i po prostu się przegrzał. Nowy powinien załatwić sprawę.
Bezpiecznik, płytki wentylatora.
2 całe, a dwa uważane są. Co oznacza zwrot " uważane są "?
Gdzie mogę szukać przyczyny? W aucie. Na innym forum dostałeś konkretne info co i gdzie sprawdzić,sprawdziłeś cokolwiek, chociaż bezpieczniki? Wentylator startuje z poziomu diagnostyki, po odpięciu czujnika temperatury płynu, na krótko?
Bezpiecznik od wentylatora jest na akumulatorze
zobacz czy wiatrak się kręci? możesz spróbować wyjąć wtyczkę od włącznika wentylatora(powinien być w chłodnicy jeżeli występuje w tym modelu) i połączyć na krótko jeśli wentylator się nie włączy to albo nie ma zasilania lub jest zepsuty. jeśli się uruchomi trzeba szukać dalej. można też spróbować podłączyć wentylator na krótko i zobaczyć czy działa....
Tak jak mówiliście, zwykły bezpiecznik termiczny. Zamykam temat.
Na pewno bezpiecznik termiczny.
A co już sprawdziłeś. Cokolwiek. Bezpiecznik, wentylator, sam moduł dmuchawy.
http://obrazki.elektroda.pl/3430482100_1... http://obrazki.elektroda.pl/3430482100_1...
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Witaj. 1. Czujnik temperaturowy na chłodnicy, który załącza wentylator - zewrzyj przewody to pominiesz czujnik. 2. Zasilanie wentylatora - patrz bezpieczniki duże w komorze silnika. Pozdrawiam.
Czyli z jakiegoś powodu wentylator chłodnicy nie działa na pewno powyżej 105-110 C powinien się włączyć. Trzeba by sprawdzić pierwsze sam wentylator czy działa i bezpieczniki od niego.
Przeszukałem swoje zasoby i żadnych wiadomości na temat bezpieczników tych wentylatorów nie znalazłem.Myślę jednak że Twój tok myślenia ma sens. Spróbuj założyć bezp. 40A i daj znać jaki jest efekt. Może da się odczytać jakieś dane bezpośrednio z wentylatorów?
Jeżeli bezpiecznik ten z brzegu skrajny to wentylator.
Usterka prosta, bo stała. Możesz zrobić tak: - Wyjmujesz wtyczkę zasilającą pompę. - Wyjmujesz wtyczkę zasilającą wentylator. - Włączasz piecyk do 230 V. Jeżeli nadal pali bezpiecznik, to usterka na płycie elektroniki. Jeżeli bezpiecznika nie pali, to odłączasz piecyk z 230 V i: - Podłączasz wentylator, przyjmijmy, że bezpiecznika nie pali. - Podłączasz...
Witam. To wcale nie musi być to - należy podawać - rocznik, typ silnika ... https://obrazki.elektroda.pl/6844017500_... https://obrazki.elektroda.pl/4131783900_...
bezpiecznik sprawdzony?
A co oznacza funkcja,,ekon,,Funkcji ekonomicznej powinieneś używać właśnie na trasie a nie w trybie miejskim Akurat przy VW i pochodnych opcja econ wyłącza sprężarkę i klimatyzacja działa jak zwykły nawiew. Spróbuj w sterowniku silnika zrobić test wentylatorów czy wentylator tam działa cały czas. Może poprostu drugi bieg nie działa. Sprawdzałeś bezpieczniki...
Cześć. Zaznaczony element do dioda świecąca LED. Na laminacie jest opis LED2. Jak odwrócisz płytkę powinien być otwór w płytce. Na pewno nie przez diodę płytka nie działa. Pozdrawiam
I jak tam? Golfik naprawiony? :)
Wentylator nie działa bo go lód blokuje. Grzałka jest uszkodzona i do wymiany skoro Sprawdziłem tez rezystancję grzałki parownika,brak jakiejkolwiek rezystancji, a te dwa czarne to są bezpieczniki termiczne. Wentylatora nie sprawdzisz na stole.
Jaki bezpiecznik założyć do tego wentylatora? Akumulator 12 V/7 Ah, wentylator 12 V/6,2 W. https://obrazki.elektroda.pl/6853244400_...
Jeśli winny jest tylko bezpiecznik to wentylator powinien zadziałać ale warto spróbować ustalić dla czego bezpiecznik się przepalił, moglo to być po prostu zabrudzenie wentylatora przez co zaczął ciężej pracować.
Bezpieczniki? Wentylator sprawny tzn. że był podłączany na krótko?
Nie ma zadnego bezpiecznika a wentylator sie załaczy jak w układzie od strony tłoczenia cisnienie wzrosnie powyzej 19 Bar. Sprawdz wenlylator na krótko.
Witam, zacząłem dzisiaj od najprostszych rzeczy i sprawdziłem bezpiecznik wentylatora. Nie jest spalony. Nie wiem w sumie, co następne. Próbowałem zlokalizować czujnik temperatury silnika, ale nie wiem, gdzie się znajduje. Szukałem również termo przełącznika w chłodnicy, ale też go nie mogę znaleźć.
A po drugie nie wiem czy to, że w instalacji elektrycznej auta napięcie z reguły wynosi 13,5-14 V, a nie 12 V coś wielce zmienia. Musi wypowiedzieć się ktoś mądrzejszy ode mnie, nie wiem czy wentylatory w tym aucie mają jakiś regulator napięcia w sobie. Pewnie regulatorem jest sam sterownik który zapodaje różne napięcia i dzięki temu są różne prędkości...
Schematu nie mam bo składałem "na żywo" :D Z elementów to: transformator toroidalny, przewód elektryczny 4mm2 na uzwojenie wtórne (powinien być drut nawojowy, ale na tym też działa), wyłącznik z podświetleniem, wyłącznik bez podświetlenia do wentylatora, 2 złącza bananowe, gniazdo na bezpiecznik rurkowy, wentylator o ile dobrze pamiętam z chłodzenia...
Standardowo wytopiony bezpiecznik wentylatora, drugi od góry, w pierwszym rzędzie od lewej - nr. 25.
Po powrocie z pracy jeszcze raz zajrzałem pod maskę i zaciekawił mnie temat przekaźników. O ile znalazłem w necie opis bezpieczników - do wentylatorów chłodnicy jest 40A i ma numer 42 , to do przekaźników nie znalazłem opisu. Po wyjęciu bezpiecznika wentylatory stanęły , ale po wyjęciu WSZYSTKICH przekaźników naraz one cały czas działają z tą samą prędkością...
Sprawdzałeś bezpiecznik wentylatora?
A czy kolega sprawdził bezpiecznik wentylatora chłodnicy.
wymiana bezpiecznika wentylatora symbol bezpiecznika wentylatora tykanie bezpiecznika
parametr maszynowy silnik elektryczny łożyska mapowanie portu drukarki
suszarka electrolux moment dokręcania korbowodów
Blaupunkt BS43F2012NEB – aktualizacja firmware OTA i USB, instrukcja, wersja v1.0.47 Kondensator do pralko-suszarki Beko HTV8733X50 – filtr EMI, pompa, wentylator, parametry