Jeżeli radio ma (na przykład) diodę do "palenia bezpiecznika" odwrotną polaryzacją zasilania - może działać. Jeżeli nie ma, to raczej ukatrupiłeś dużą część podzespołów.
Prawdopodobnie podłączyłeś odwrotnie zasilanie i w tej chwili masz zablokowane/uszkodzone radio. Ja stawiam że padła dioda zabezpieczającą przed odwrotnym podpięciem zasilania. Bez niej radio będzie pracowałoby normalnie. Dioda zabezpieczającą dostała zwarcia i dlatego przepala bezpieczniki. Diodowe zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją (DAMPER...
Załóż na kabel zasilający bezpiecznik (o właściwej wartości). W razie odwrotnej polaryzacji napięcia zasilającego dioda D93 zrobi zwarcie i spali się bezpiecznik. Gdybyś go miał prawdopodobnie do wymiany byłaby tylko dioda i bezpiecznik. Jest szansa że ocalałaby ścieżka i kondensator. Ja z reguły wymieniałem te zabezpieczające diody na 3 lub 5 amperowe.
Pamiętaj aby zachować odpowiednią polaryzację w podłączeniu przetwornicy oraz o zastosowaniu bezpiecznika/bezpieczników.
O ile się nie mylę to światła w Tico są sterowane minusem z wyłącznika świateł. Plus jest chyba po zapłonie poprowadzony na stałe. No chyba że tak jest z pozycją. Coś tam jest przekombinowane- jak kumplowi zakładałem dzienne kojarze, że musiałem przekaźnik dołożyć, żeby zmienić polaryzację.. Sprawdź bezpieczniki. Przekaźniki o ile występują w tym aucie...
To dobry znak, pełnego zwarcia nie ma w żadnej z głównych gałęzi zasilania. Wymień w takim razie tą jedną uszkodzoną diodę na taki typ jaki podał Grzegorz zwracając uwagę, żeby dla nowej diody zachować jej poprawną polaryzację. Uruchom wzmacniacz koniecznie z wstawionym bezpiecznikiem o odpowiedniej wartości. Jeszcze tylko pytanie, to 700 to Ω...
Tak polaryzacja ma znaczenie. Wystarczy że tylko + dasz przez wyłącznik. Bezpiecznik by się zdał.
A co do polaryzacji mikrofonu pojemnościowego myślę, że nie pobierze nawet pół mA... Parę ładnych lat temu naprawiałem koledze mikser który stracił zasilanie na Phantoma +48V. Zrobiony był na LM317HV+ bezpiecznik topikowy 100mA jako zabezpieczenie wyjścia. Po wymianie bezpiecznika dwa tygodnie i znów spalony. Wtedy zmierzyłem prąd jaki pobiera mikrofon,...
Do ochrony przed przepięciami i odwrotną polaryzacją najlepiej użyć odpowiednio dobrany jednokierunkowy TVS plus odpowiednio dobrany bezpiecznik.
Czy taki bypass ma polaryzację? Nie, nie ma potrzeby.
Przy odwrotnym podlaczeniu nic sie nie stanie. Tak, ze mozesz smialo probowac.
to elementy jakie powinny być . wystarczy sam bezpiecznik. wsadź też dowolną diodę krzemową która uchroni przed zmianą polaryzacji
W instrukcji wyczytałem że 7805 ma zabezpieczenie przed zwarciem wyjścia i przegrzaniem, ale nie pisze nic o podaniu odwrotnego napięcia na wejście. Bo te układy takiego zabezpieczenia nie mają. Sam niedawno przez przypadek uszkodziłem w ten sposób stabilizator. Przy krótkotrwałym podłączeniu o odwrotnej polaryzacji źródła o stosunkowo niskiej wydajności...
Witam mam ten sam problem bezpieczniki wszystkie dobre, jest jedna Pompka spryskiwacza sterowanie ze zmienna polaryzacją w momencie wrzucenia prądu na jeden kabel (sterowanie z przełącznika) spryskiwacz działa na przednią szybę
Te 2 elementy z oznaczeniem "V" to chyba bezpieczniki. Mają przejście?
Rozkręcić i sprawdzić bezpiecznik na wyjściu w ładowarce. Bo ładowarka raczej działa, wszystko wskazuje na bezpiecznik, być może polaryzacja jest odwrotna.
Dioda i bezpiecznik w szereg na wejściu. Dioda zabezpiecza przed odwrotną polaryzacją a bezpiecznik przed przeciążeniem.
Często na wejściu przetwornicy jest dioda włączona w kierunku zaporowym. Przy odwrotnej polaryzacji stanowi zwarcie i uszkadza się (oraz bezpiecznik, który też powinien być).
Często w celu ochrony obwodu przed niewłaściwą polaryzacją zasilania stosuje się diodę, która w przypadku niewłaściwej polaryzacji powoduje spalenie bezpiecznika . A jeśli podłączysz omomierz z niewłaściwą polaryzacją, pokaże on zwarcie.
Bezpieczniki, ok.
Do tych kabli musisz podłączyć ładowarkę samochodową będącą na wyposażeniu nawigacji a wtyk znajdujący się na kablu ładowarki wkładasz w gniazdo zasilania zabudowane w nawigacji .Można zamontować na pojeżdzie gniazdo zapalniczki samochodowej zwracając uwagę na polaryzację a samo gniazdo zabezpieczyć bezpiecznikiem 6A.
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Witam Mam problem z radiotelefonem President Lincoln. Przez pomyłkę radio zostało podłączone z niezgodną polaryzacją. Pali bezpieczniki 5A. Za co się zabrać?
jeśli tym zaworem steruje elektronika to powinna być dioda gasząca ,podłącz zawór do źródła 24vDC przez bezpiecznik 0.5A jeśli działa to OK a jeśli pali bezpiecznik to odwrotnie
Masz +24 v na pinie 3 "15" po zapłonie? Może bezpiecznik
Jeśli masz czym dokonać pomiarów to powinieneś ustalić kierunek włączenia diody, ewentualnie może na obudowie diody jest zaznaczona polaryzacja (pasek).
W moim dps 3012 był jeden bezpiecznik 20A. Wystarczy 15A dla wersji 3012. Ten bezpiecznik służy zabezpieczeniu przed odwrotną polaryzacją w momencie błędnego podłączenia do akumulatora.
A może dioda odwrotnie do baterii przez odpowiedni bezpiecznik?
Do sprawdzenia bezpieczniki smd.
Oczywiście sprawdzałeś po odlutowaniu i omomierzem w obydwu polaryzacjach -/+. Ma przewodzić do bazy z emitera i kolektora, po zmianie kabli - nie przewodzić, a kolektor/emiter w obu kierunkach ma nieprzewodzić. Dzięki :P
W zasadzie większość silników podnosników szyb posiada bezpiecznik termiczny.
Czyli to, o czym mówiłem. Wstaw jakąś solidną diodę krzemową, na prąd przewodzenia nie mniejszy niż wartość bezpiecznika. Te diody są tanie, więc nie ma co niepotrzebnie oszczędzać. Może też być wylutowana z zasilacza komputerowego, one na ogół są na prądy rzędu 15A i więcej. To bezpiecznik ma się spalić, nie dioda :)
Duża dioda prostownicza równolegle z kondensatorem (w kierunku zaporowym przy normalnej pracy) i bezpiecznik szeregowo przed diodą. W momencie odwrotnej polaryzacji dioda robi zwarcie i przepala bezpiecznik pochłaniając energię. Dodatkowo rezystor przy kondensatorze który ograniczy prąd ładowania/rozładowania do wartości wystarczającej na odpalenia...
Czyli najlepiej jak przylutuje do tego kondensatora ustalajac miernikem polaryzacje, ale jak uwzglednic bezpiecznik? Możesz dorobić kable do wtyczki,wtedy nawet polaryzacja nieważna a i bezpiecznik będzie w torze,0.8V spadku to nic , napięcie w instalacji samochodowej i tak skacze w zakresie ~11-14V.
Witam, Otóż mam problem... Mój brat przy napadzie ślepoty podłączył w aucie Onwa MK3, odwrotnie niz trzeba. Przy włączeniu pali bezpiecznik od razu (2A). Co mogło przejść do bramy św. Piotra ? Aha i jak można poprawić działanie MK3? np. wprawienie RF etc. ? Ps: Radio brata i co chwile mi suszy głowę bym mu to naprawił, a ja zbytnio w tym temacie nie...
Może to głupie ale sprawdź bezpieczniki. Może inne urządzenie/układ podłączone do OBD, k-l dostało zwarcia lub zostało tak zaprojektowane że ma wywalić bezpiecznik przy innej polaryzacji. Napisz też co to za samochód, może ktoś zna rozpiskę rozprowadzonych układów. Przy Audi coś kojarzę ale o inne auta mnie nie pytaj :D
Witam. ... tak bezpiecznik sprawdzony, napięcia i polaryzacja prawidłowa, radio całkowicie nie reaguje na włącznik. Typowa usterka po źle podłączonych kablach zasilających. Gdzieś popełniłem błąd Proszę tu masz wyjaśnienie : http://obrazki.elektroda.pl/6830641800_1... Tak dla własnej ciekawości, lutownica mogła tak zniszczyć cewkę indukcyjną...
McKwacz ma rację - tam jest patent z zaporowo włączaną diodą - coby spalić bezpiecznik w przypadku zmiany polaryzacji zasilania. Jak nie ma bezpiecznika, spali się sama dioda. Koszt naprawy, przeważnie kilkanaście groszy (cena diody lub tylko bezpiecznika).
To wszystkie zasilacze regulowane tak mają. (ustawiam napięcie oraz prąd.) Problem jest w tym, że akumulatory wolno się ładują. (tak jak na zwykłym prostowniku, w dodatku leci bezpiecznik jak mylę polaryzację)
Jeżeli był bezpiecznik i radio było zabezpieczone diodą przed odwrotną polaryzacją to poleciał bezpiecznik lub też czasami leci dioda ale również mogła polecieć końcówka mocy no i procek.
Przecież te przełączniki są spięte szeregowo ;), skleiło styk w którymś z nich
Ten zasilacz z zestawu to zasilacz prądu zmiennego (AC) więc nie ma czegoś takiego jak polaryzacja. Ten który masz prawdopodobnie jest zasilaczem prądu stałego. Zasilacz możesz sobie zrobić z transformatora 9V, włącznika, bezpiecznika i obudowy.
Cześć. Bezpiecznik B403 zabezpiecza ujemne zasilanie wzmacniacza, Zamieniając wtyczki podałeś tam napięcie dodatnie, w gorszym przypadku z dwóch to pewnie to wyższe 38V. Zatem czeka cię jeszcze raz przegląd kondensatorów elektrolitycznych w ujemnej gałęzi zasilania wzmacniacza, a że widzę tam tylko jeden? np. C405 mógł ulec uszkodzeniu ze względu na...
Załóż przekaźnik który będziesz sterował masą, a przekaźnik podłącz tak aby sterował plusem, czyli http://obrazki.elektroda.pl/2611995800_1... 86 + po bezpieczniku, 85 masa z alarmu, 30 plus po bezpieczniku, a na 87 pinie będziesz miał sterowanie plusem.
mam takiego starego pioneerka kaseciaka, wyjołem go ostatnio i mu zasilanie odpiołem również, onieważ niema kostki tylko było zrobione na krótko, to przy włączeniu zasilania pomyliłem chyba polaryzację, tak mi się wydaje i zaraz po tym spalił się bezpiecznik, włożyłem drugi (już polaryzacja była poprawnie ) ale było to samo bezpiecznik poszedł, sprawdziłem...
wygląda mi to na diodę zabezpieczająca przed odwrotną polaryzacja zasilacza , wlutuj ją i sprawdź obok ciemny większy element - bezpiecznik czy ma przejście , sprawdź przejście tego bezpiecznika względem masy , jak będzie zwarcie dalej uszkodzony mosfet , jak nie będzie zwarcia załóż nową diodę wlutowując ją w kierunku przejście od masy w kierunku bezpiecznika...
Pytanie do wielu teoretyków na forum - jaka będzie sytuacja, gdy linia L zostanie zwarta na metalowa obudowa. Prawidłowa analiza da odpowiedź na pytanie-dlaczego 2 bezpieczniki w przypadku braku polaryzacji gniazd i wtyczek, które są nadal używane. https://obrazki.elektroda.pl/3251797100_...
Poprzez ten element łączy się zasilanie więc nie jest to bezpiecznik. Tak zmiana polaryzacji zmienia barwę. Dodano po 3 Dziś podłączyłem do napędu. Diody świecą cały czas, ale słabo. Po włożeniu rezystora 1,1k czy 2,2k. Niby działa prawidłowo bo mruga przy otwieraniu bramy, ale diody słabo świecą. Jakieś pomysły?
Zgadza się, że tam byłą instalacja dedykowana pod taki biegun masy. Co do rezystancji to nie wiem czy nie byłą umieszczona na oryginalnym schemacie instalacji tego samochodu. Nie była nigdy do tego auta dodawana na schemacie wartość rezystancji. Do innych też jakoś nie pamiętam. Za to w opracowaniu sam naprawiam już tak. Jeśli padł Ci któryś z kolei...
Sprawdź czy ta dioda nie jest uszkodzona i czy poprawnie jest podłączona polaryzacja zasilacza?
Po podpięciu prostownika do akumulatora wywala na nim odwróconą polaryzację, wszystko podpięte jak należy, bezpiecznik sprawdzony. Prostownik Weldman charge 40. Co może być przyczyną ?
co może być przyczyną? Wymień tą uszkodzoną diodę (zwartą). Tylko kup o odpowiedniej polaryzacji czyli taką samą jak ta na dole na tym samym radiatorze.
Tu masz schemat do tego monitora. Myślę ze uszkodziłeś przetwornice na układzie U12 AIC1563. Ale na początek sprawdź bezpiecznik przy 12V oraz dławiki L17 i L18. Zasilanie jest na stronie 36 serwisówki.
Witam szanownych forumowiczów! Mam dokładnie ten sam problem z pralką z 2024 roku. Od zakupu robi dokładnie to samo, co opisał autor tematu, czyli co 5 raz przy włączaniu wybija bezpiecznik. Jest to bezpiecznik B13. Nie sprawdzałem tematu polaryzacji gniazdka, ale oczywiście stara pralka, też Samsung, działała bez zarzutu przez 10 lat na tej samej instalacji....
Lampa musi mieć odpowiednią polaryzacje + i - ! Co do mostka, to możesz zastosować 25A ( takie strobo jak naprawiałem ma bezpiecznik na 16A i diody 20ETS12, diody są na 20A ) Tylko czy to ma sens? Lampa przy 50Hz już ( prawie ) świeci. Pozdrawiam
Piszesz o zwarciu Jeśli jakiś układ podłączysz niezgodnie z jego polaryzacją, to zazwyczaj prąd jest wyższy od nominalnego, lub nie płynie wcale (zależy jaki układ). Bezpiecznik mógłby uratować sytuację.
Z tego co dziś szybko sprawdziłem przyczyną spalenia F1 było pośpieszne podłączenie AKU w ODWROTNEJ polaryzacji :( Ten bezpiecznik powinien właśnie zabezpieczyć układ przed skutkami podłączenia akumulatora w odwrotnej polaryzacji. Płyta powinna być na takie zdarzenie odporna. Pozdr. M
Tak, możesz bezpiecznie podłączyć ten zasilacz. Upewnij się co do polaryzacji i podłączaj. Bezpiecznik nie ulegnie spaleniu.
bezpiecznik odpada - przepalenie bezpiecznika -> konieczność wymiany Można zamontować bezpiecznik polimerowy.
tak to jest to... powinieneś dostać w kierunku przewodzenia coś ala parabole... a w kierunku zaporowym patrząc od zera w kierunku rosnącego napięcia... Najlepiej jakby urzadzenie które zaprojektujesz miało obracanie polaryzacji i wbudowane mili- i mikroamperomierz oraz woltomierz własny zasilacz, bezpiecznik. ZObacz czy w tym sprawozdaniu jest coś takiego...
Około 5A. Bezpiecznik 6,3 mam założony.
Witam Kolega chciał sprawdzić radia na baterii od makity 14,4 i pomylił polaryzację. Bezpiecznik się spalił. Po wymianie bezpiecznika radia nie "wzbudza się". Ponoć często uszkadza się dioda zenera. Otworzyłem radio celem sprawdzenia diody i ukazał mi się taki obrazek. Nie wylutowałem tej diody ale sprawdziłem miernikiem. Po przyłożeniu pinów miernika...
Jeśli nie odwróciłeś biegunów, nie naruszyłeś plomb,Gwarancja powinna być aktualna. Przecież radio montuje się opcjonalnie bez wtyczki. Odwrócenie polaryzacji zasilania zostanie rozpoznane. A tak na boku, co mogło zmienić wymienienie wtyczki?, sprawdź dokładnie bezpiecznik.
To zmierz, czego brakuje np na przód i potem na tył. Czy to tak trudne. I zmiana polaryzacji nie ma nic do tego. Będziesz wiedział, czy szukać w sterowaniu czy w wiązce.
No to jakie bezpieczniki pali?Może w takiej sytuacji palić tylko bezpiecznik do radia,a nie wszystkie. W takim razie zwróć uwagę,czy nie pomyliłeś polaryzacji przy podłączeniu gniazdka zapalniczki.Bo zapewne ładowarka do palmtopa ma przylutowaną diodę zabezpieczającą przed odwrotnym podłączeniem na wejściu.Ale,jeśli odwrotnie dałeś zasilanie,to dioda...
Witam, mam problem z podświetleniem tablicy rozdzielczej. Stare zarówki przestały świecić, więc zakupiłem nowe ledowe. Po ich założeniu świecą się bardzo słabo. Sprawdzałem polaryzację oraz bezpieczniki. Wszystkie nowe żarówki po podłączeniu pod 12V działają prawidłowo. W czym może leżeć problem?
Gratuluje. Pamiętaj że taki wykastrowany dysk bez bezpiecznika nie przeżyje następnej zamiany polaryzacji zasilania.
Wymieniając akumulatory w centrali czy nadajniku należy odłączyć zasilanie sieciowe np. bezpiecznikiem następnie odłączyć stary akumulator ,podłączyć nowy akumulator zwracając uwagę na polaryzację i załączyć zasilanie sieciowe . Niczego nie musisz programować poza naciśnięciem przycisku pomógł na elektrodzie. Ostatnie zdanie było zbędne - żebranina...
W uzupełnieniu: -potencjometrem wieloobrotowym obniżyłem napięcie z 13,8V na 13,6V (2,26V cela) -napięcie odcięcia akumulatora: rozładowanie <9V -zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją: dioda + bezpiecznik topikowy Ładowanie akumulatora jest ciągłe (po naładowaniu utrzymywany jest minimalny prąd konserwujący). Czy dostępne są zasilacze buforowe...
Sprawdź na początek czy nie zamieniłeś polaryzacji diod i kondensatorów.
Zapewne układ uległ uszkodzeniu od przepięć, zabezpieczenie na zasilaniu jest bardzo wskazane, na wejściu jet rezystor który nieco poprawia odporność na przepięcia (nie popłynie duży prąd) Bezpiecznik i dioda jest w tym wypadku najprostszą metodą zabezpieczenia przed odwrotną polaryzacją napięcia zasilającego Ale nie musi to być metoda skuteczna, ponieważ...
Na moje oko to dioda. Jeśli gaśnie dioda w ładowarce, to sprawdź, czy wskazana dioda nie ma zwarcia. Może to jest dioda zabezpieczająca przed odwrotnym podłączeniem polaryzacji napięcia z ładowarki, wtedy takie diody są zabezpieczeniem.
Wewnątrz zasilacza jest bezpiecznik rurkowy 5x20 zwłoczny. W moim 155B jest o wartości 15A/125V. Oznaczenie GDA. Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją tworzy bezpiecznik zwłoczny 15A oraz szybka dioda FR303. U mnie przy pomyłkowym podłączeniu oprócz bezpiecznika padła dioda (zwarcie między anodą i katodą).
niestety nie działa , podstawiłem diode 1n4007 i uwaliłem już dwa lnk304 , pali bezpiecznik i lnk , kondensatory sprawne pozostałe dwie diody też na mierniku sprawne A tą diodę wlutowałeś prawidłowo (chodzi o polaryzację).
Schematu niemam ale postaram Ci się słownie troszkę pomóc. A więc do konwertora czaszy dochodzi przez bezpiecznik napięcie zmieniające polaryzację. To samo napiecie jest już w samym konwertorze podzielone na dwie gałązki jedna do zmiany pollaryzacji, a z drugiej gałązki przez stabiliizator zasilana jest elektronika konwertora.Sprawdź czy masz tam napiecie...
Moze jedynie bezpiecznik FS1 wylutowac tego pq 12 i sprawdzic zwarcia czy nie ma, ale raczej powinno śmigac, wygląda na to ,ze z winy zasilacza albo ktoz kombinował i zle polaryzacje ustawił...
Witam. Mam problem z uruchomieniem układu AVT435- po kilkunastu sekundach od uruchomienia wybucha kondensator C-39 i wybija bezpiecznik B-2. Polaryzacja kond. prawidłowa, zastosowałem transformator TS 90/16, nie wykryłem mikrozwarć na płytce. Proszę o pomoc w szukaniu przyczyn awarii z góry dziękuję.
Z tego co się doedukowałem li-ion prędzej wyłączy bezpiecznik termiczny albo wybuchnie niż zmieni polaryzacje, co ciekawe kiepskiej jakości lipo są podatne i cholernie niebezpieczne po takim zabiegu
Witam Diodę można wstawić najzwyklejszą prostowniczą np. 1N4007, oczywiście należy zwrócić uwagę na jej poprawną polaryzację. Jednak mam złe wieści, bez diody radio powinno działać, a jak rozumiem koledze nadal pali pali bezpieczniki. Świadczy to o poważniejszych usterkach w radiu. Pozdrawiam
Nie wiem dlaczego, pewnie temu że pracuję na nocne, ale przyćmiło mnie i po namierzeniu + oraz - mimo to podłączyłem przewody odwrotnie. Nastąpiło zwarcie, centralny nie działał wcale, wymieniłem bezpiecznik i mimo tego że sterownik bluetooth był odpięty od +12V to centralny tylko raz zadziałał i znów przepalił bezpiecznik. Czy to możliwe, że sterownik...
(at)jarekgol Próbowałem z tym kitem avt 1955. Wpięty bezpośrednio przed silnikiem działał do jazdy do przodu, natomiast do tyłu palił bezpiecznik (tak jak pisałeś zmienia sie polaryzacja silników, a ten kit działa tylko z zachowaniem polaryzacji). W innym miejscu ten kit raczej nie będzie pasował, m. in. z powodów które wymieniłeś, dlatego szukam innego...
Tak, ale rozłącz to połączenie emitera T502 z R526/528 i wlutuj w ten kanał tranzystory sterujące i T502. Po sprawdzeniu napięć na wyjściach jeśli okaże się że są bliskie zera, będzie można przystąpić do sprawdzenia układów polaryzacji tranzystorów mocy.
Widziałem już wiele razy taką sytuację że w amatorskich instalacjach wiatrowych czy słonecznych są zastosowane bezpieczniki automatyczne zwane popularnie S-ki. I to wersje dla prądu zmiennego ( a są też produkowane dla prądu stałego - fakt droższe ale jeśli ktoś chce spalić swój dom to trudno gorzej jak komuś wykona taką instalację na bezpiecznikach...
Nie ma polaryzacji, obojętnie jak wsadzisz tak powinna świecić. Jak nie ma całej strony to sprawdź bezpiecznik. Przewody od temperatury i starości obłażą z izolacji, taka już uroda tego.
Ścieżki się upaliły, bo popłynął prąd zwarciowy po zadziałaniu tej diody. Transile są diodami zabezpieczającymik, które zazwyczaj zabezpieczają przed przepięciami. Po przekroczeniu określonego napięcia (na które jest ta dioda), robią zwarcie, zabezpieczając elektronikę przed uszkodzeniem. Czasami są też stosowane jako zabezpieczenia przed odwrotną polaryzacją...
Jak musisz to zrób zabezpieczenie jak w dysku twardym - anoda do masy, katoda do plusa zasilana. Odwrotne podłączenie zasilacza spowoduje ograniczenie napięcia do -1 V lub przepalenie bezpiecznika który musi być pomiędzy diodą a wejściem zasilania.
Daj w szereg bezpiecznik i diodę po bezpieczniku anodą do masy, katodą do +5.
Witam aby podczas niechcącej zamiany biegunów... ...nie spaliły się zasilacze Ale takie zabezpieczenia muszą być montowane w odbiornikach, więc może zamiast złącz bananowych zastosować jakieś uniemożliwiające odwrotne podłączenie. Ja ( ale to tylko moje zdanie) jeśli miałbym pozostać przy "bananach" to do zasilaczy zamontowałbym bezpiecznik ( zwarcie...
Są 4 wyprowadzenia z tego rezystora. Dwa są wlutowane w płytkę a dwa złączone ze sobą (ten widoczny drucik). Po rozłączeniu tego drucika i podłączeniu tej płytki taśmą z główną płytką, miernik się nie chciał już włączyć. Zlokalizowałem bezpiecznik smd poleciał. Czy odwrotne podłączenie polaryzacji zasilania mogło uszkodzić bezpiecznik? Najdziwniejsze,...
100% padł mostek w alternatorze jest to jedyne miejsce nie zabezpieczone idzie na pełne zwarcie. Reszta przeważnie jest zabezpieczona bezpiecznikami oraz diodami na zmianę polaryzacji. Auto powinno odpalić brak będzie ładowania. slawo1
Mogłbyś mi jeszcze ewentualnie doradzić jakie diody i rezystory zastosować w mostku a jakie na wejściach uC? Z góry dzięki. Posiadane? Takie, żeby wytrzymały prąd. Na wejściu 1N4148, a w mostku też, albo najbardziej popularne na 1A, żeby potrafiły przepalić bezpiecznik.
Jak kolega dokładnie przeczyta co tam jest napisane I vice versa: meaverick -> Z całym szacunkiem, ale może warto byłoby najpierw sprawdzić te rewelacje od strony technicznej niż rozpowszechniać banialuki producenta o "za cienkich" przewodach lub zmiany polaryzacji połączeń. Kolegi opis sprawdzania tejże polaryzacji również niezwykle fachowy...
Jeśli polaryzacja była zła to prawdopodobnie poszedł bezpiecznik i/lub coś więcej
Wstaw szeregowo żarówkę, gdyby jednak diody miały inną polaryzację. http://obrazki.elektroda.pl/3242738700_1...
Koledzy mam do Was pytanie, czy testował ktoś z Was taką przetwornicę 12V/230V 1000W mocy znamionowej, chwilowa 2000W sinusoida modyfikowana, moc znamionowa 1000 Watt Moc w impulsie max 2000 Watt Napięcie wejściowe 11-15 Volt DC Napięcie wyjściowe 230 Volt 50 Hz modyfikowana sinusoida Bezpiecznik 4 x 30 Amper Sprawność <90% Waga 2,2 kg Zabezpieczenie...
później go podłączyłem ALE plus do minusa a minus do plusa ... po prostu nie zauważona zmiana biegunowości ... i coś strzeliło. Każdy wzmacniacz ma zabezpieczenie przed tym w postaci diody prostowniczej wpiętej na samym początku. Między plus a minus zasilania. Dioda się przepala, robi zwarcie i wywala bezpiecznik. Zabezpiecza to resztę elektroniki...
Sprawdziłeś czy na bezpieczniku pojawia się napięcie po włączeniu spryskiwaczy? Według Autodaty napięcie jest cały czas na bezpieczniku. Są też dwa przekaźniki, które zmieniają polaryzację - jedna pompka na szybę przód oraz tył.
Że przetwornica to przeczytałem w poście #1. Chodziło mi o to, czy jest to gniazdo zasilające urządzenie czy inne. Co do ustalenia polaryzacji, to nie licz, że gotowy przewód będzie miał określoną i pewną polaryzację. To jednak łatwo sprawdzić omomierzem. Przede wszystkim zobacz, czy któryś z pinów ma połączenie z jakimkolwiek metalowym elementem obudowy...
Witam, buduję prosty układzik do ciągnika, który ma być zasilany bezpośrednio z akumulatorów. Chciałbym dobrze zabezpieczyć układ przed przepięciami i odwrotną polaryzacją i stąd moje pytanie o kolejność zabezpieczeń? Wystarczy bezpiecznik odpowiedniej wartości i dioda aby przypadkiem nie zasilić urządzenia z zamienioną polaryzacją... Kolejność to...
https://obrazki.elektroda.pl/6695652200_... Elementy zaznaczone na zielono mogą piszczeć (2 dławiki i bezpiecznik). Diody powinny przewodzić tylko w 1 kierunku przy prawidłowej polaryzacji sąd multimetru powinny się pojawiać cyferki na ekranie multimetru(bez piszczenia) a przy odwrotnej powinny być zera. Jeśli dokonałeś pomiaru prawidłowo...
elektrozaczep polaryzacja polaryzacja magnesu polaryzacja zasilacz
whirlpool kondensator lanos schemat instalacji tester częstotliwości
haier klimatyzacja plyta indukcyjna
Trudne odpalanie Suzuki - możliwe zapowietrzenie Sterownik Defro - Jak sprawdzić przedmuch?