Witam Bezpiecznik instalacyjny - bezpiecznik o małym prądzie wyłączalnym, chyba do 50kA, ale musisz sprawdzić. Powyżej tej wartości to bezpieczniki stacyjne lub inna nazwa bezpieczniki mocy (BM). Samoczynny wyłącznik nadmiarowy - tu bym zacytował za Wikipedią: "rodzaj bezpiecznika elektrycznego, w którym przez termiczno-mechaniczne zadziałanie elementów...
Natknąłem się na broszurę Moellera gdzie np. ich wyłączniki nadprądowe typu C, 1 biegunowe są na prądy: 4,6,10,13,16,20,25,32,40,50,63. Czy wartości te określone są normą czy jest to widzimisię Moellera? To nie jest widzimisię Moellera, tylko typoszereg zabezpieczeń, do którego stosują się wszyscy producenci. Normy Ci nie podam, ale pewnie jakaś jest....
Witam. Podepnę się pod ten sam temat, mam ten sam problem. Brak komunikacji ze sterownikiem ABS. Gdy podepnę Diagbox-a wszystkie sterowniki są podświetlone oprócz ABS (jest nie podświetlony i pisze błąd połączenia na czerwono) Peugeot 407 2.0hdi 2005r przewody w wiązce od pompy ABS sprawne, na pinie 24, 25 jest +12V na pinie 23 jest +12V po stacyjne...
Witam jestem posiadaczem golfa III z 92 roku. Mam problem z podświetleniem zegarów mianowicie jakiś czas temu przestała działać jedna z żarówek podświetlenia zegarów po wymianie żarówki okazało się że druga też przestała działać. Sprawdziłem bezpieczniki wszystko w porządku okazało się że na płycie na której są żarówki nie dochodzi prąd do żadnej. Moje...
Mam problem z zamknięciem Citroena, uszkodzona wkładka w drzwiach, pilot przestał działać. Wcześniej działał bez problemów, były dwa przypadki że przestał - raz pomogło zwykłe przyuczenie w stacyjne (przytrzymałem na włączonym zapłonie przycisk zamykania), za drugim razem sam zaczął działać ponownie. Nie ma problemu z pilotem, płytka w srodku wygląda...
Witam, Szanowni koledzy, mam pewien problem...mianowicie kilka dni temu podjechalem pod sklep, wysiadając nie moglem zamknac samochodu z pilota. Po powrocie zauważyłem że alarm prawdopodobnie uzbroił się(albo sie swiecila dioda swiatlem stalym) i prawdopodobnie odciął rozrusznik bo nie moglem odpalić(rozrusznik nie krecil tak jakby alarm był uzbrojony)....
Panowie koledzy... Nikt nie zna takich znaczków? Jak się postaramm, to sam dojdę po schemacie i maszynie na żywi, ale przecież nie po to zostało zmajstrowane to forum, żeby walczyć z wiatrakami... Chyba, że są to sprawy tak podstawowe, że nie warto o tym pisać i robię z siebie wariata, albo jakiegoś..... Nikt nie ma pomysłu ? ! ! ! pozdro Wiesz co?...
podtrzymanie pamieci to jest zołty kabelek batery bezposrednio pod + akumulaotra po jakims bezpieczniku . czerwony + po stacyjne czyli odłaczalny. a rem jako sterowanie wzm lub anteny wysuwanej itp najczesciej niebieski na ktorym pojawia sie +12V jak załaczysz radio.
Narazie odlaczylem swiatla mijania/drogowe/stop przez bezpiecznik bezposrednio do akumulatora, kierunki,awaryjne i wzbudzenie alternatora przez bezpiecznik po stacyjne i jest wszystko ok. Napiecie od 14V do 14.5V i nic sie juz nie grzeje, nie pali :) Jeszcze raz wielkie dzieki. Pozdrawiam
Prawidłowo to powinno być tak: Czerwony zostawiasz tak jak jest czyli do stacyjki, a żółty(to jest podtrzymanie pamięci) dajesz bezpośrednio do akumulatora przez bezpiecznik. Wtedy radio ma podtrzymaną pamięć a działa dopiero po stacyjne. Bezpiecznik na żółtym daj nieduży np 1A.
Ja dodam, że występowały przekładki mikowe (z kilkoma rzędami otworów po kilkanaście otworów w rzędzie) przeznaczone na różne napięcia "startu". Standardowa przekładka była na napięcie 160V ale spotykało się przekładki na napięcia 250 i 400V. Standardową czynnością obsługi centrali było sprawdzenie czy "węgle nie były przestrzelone". Objawy były najczęściej...
Ja bym zaczął od sprawdzenia stacyjki czy czasami nie uszkodziły się styki zasilania opisywanego na schematach jako ACC i czy czasami po wyjęciu kluczyka, nadal nie ma tam napięcia zasilania +12V. Jeżeli silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyka ze stacyjny to znaczy, że nadal jest podawane zasilanie na komputer silnika, a tym samym na pompę paliwa, wtryski....
Co do wypowiedzi MACHER-a wydaje mi się, że na tym szkoleniu chodziło o "wymianę bezpieczników instalacyjnych i żarówek bez napięciowo i przy nieuszkodzonych gniazdach, oprawkach i całej tej reszcie". Uprawnienia to inna sprawa - są niezbędna do pracy zawodowej(nawet te żarówki). BM jest bezpiecznikiem mocy,( stacyjnym) i wymiana jego (zwłaszcza przez...
Złącze 8 pinowe. Pin 1 masa, pin 8 zasilanie po bezpieczniku 35 10 A Pomarańczowe to can. Dziękuję, polutowane ale mam błąd. polutowałem zgodnie ze schematem 1. brązowy - masa 8. zielono czarny - + po stacyjne 2. pomarańczowo szary - CANH wysoki 3. pomarańczowo brązowy - CANL niski i mam błąd ACC co prawda radar o nr 5q0907561k jaki powinien być założony...
Mówimy tu o fabrycznym wyposażeniu. Nie kolego mówimy o konkretnym przypadku, jak sam mnie upominałeś. A ten pobór z gazu to normalne ? Nie jest to normalne. Mam już któreś auto z kolei od gazu na tzw śrubkę po rozbudowana sekwencję i żadna nie bierze tyle prądu przy wyłączonej stacyjne. Sprawdź czy pod tym bezpiecznikiem od LPG nie masz jeszcze innego...
Czytałem gdzieś na innych forach, że ktoś miał problem z włącznikiem świateł awaryjnych i też nie mógł wyłączyć samochodu stacyjką. Czy jest jakieś powiązanie między tymi elementami? Nie wypowiem się autorytatywnie, nie wiem czy taka usterka jak opisujesz jest możliwa. Możesz wykonać test: kierunkowskazy są zabezpieczone bezpiecznikiem 15 A (prawdopodobnie...
nie moge znalesc centralki, przypominam ze auto jest z Irlandii, i mozliwe ze maja tu inne schematy umieszczania centralek itd. Z moich prob i domyslen wyglada to tak ze: brakuje zasilania na centralke gdy stacyjka jest wylaczona, z kolei jak jest wlaczona to centralny dziala ale tylko recznie, co jest raczej normalnym zabezpieczeniem zeby nie zamknac...
Witam, temat zapewne poruszany kilkukrotnie,ale w moim przypadku nic nie pomaga. Temat podobny dla zobrazowania. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... A więc tak... Panda nie odpala, jak w poście archiwalnym po przekręceniu zapłonu świecą tylko awaryjne i pozycje, brak reakcji na zapłon i inne obwody elektryczne. Patrząc na schemat...
Ale dlaczego nie pomierzysz napięć tak jak pisaliśmy. Na stacyjne, na manetce, na zasilaniu czujników w silniku. Nie będzie zasilania to będziesz wiedział w czym problem i gdzie ew. bezpiecznik się spalił.
Jeśli trzon będziesz miał AxSn 4*95 to zabezpieczenia w stacji możesz mieć większe, ale to przy zmodernizowanych sieciach. Jeśli masz linki 35 a na przyłączach 16 , długi obwód , to nie spodziewaj się więcej jak 63A. Jeśli mi nie wierzysz to otwórz pierwszą lepszą szafkę stacyjna , gdzieś na sieci podmiejskiej. Obwody kablowe, gdzie są kable 120 i 240...
Zacząłem pogrubianie przewodów, na głośnikowe 4mm²: https://obrazki.elektroda.pl/4255015600_... Co do projektanta, wszystko wygląda całkiem nieźle zaprojektowane/dobrane: silniki, wielkość akumulatora, płytka 'mostków', bezpiecznik termiczny, tylko ta grubość przewodów i ta dość niepotrzebna wędrówka do stacyjni i z powrotem :/. No...
Witam, mam mały traktorek gdzie jest zamontowany silnik 1,7d isuzu. Mam problem z podłączeniem alternatora. Gruby zacisk z alternatora podłączony jest prosto do akumulatora, wzbudzenie czyli górny zacisk w alternatorze jest podłączony do +, który pojawia się po przekręceniu stacyjni w pozycje ON, w szereg wpięty jest bezpiecznik oraz żarówka 12V. Niestety...
Co do wymiany to fachowiec, który mi go wymieniał pokazywał mi go palcem że on był uszkodzony i jest przelutowany, wziął też za to kasę. Nie siedziałem nad nim i nie pilnowałem go, jeżeli mnie nie oszukał to powinien ten element być nowy. Co do licznika to bajer jest taki że on działa prawidłowo przez ok minutę, później zegary wracają na pozycję spoczynkową,...
Witam mam problem zawitał do mnie Renault Clio 2008 z motorem 1,5 dci z następującymi problemami Brak Świateł Brak wycieraczek tylko przód Błąd ABS Świecący się ręczny (jest spuszczony) oraz najważniejsze nie zapala , stacyjna w pozycji 3 cyknięcie słychać i nic sprawdziłem kabel plusowy co idzie do rozrusznika przejście jest na krótko zapala auto ,...
Witam, mam podobny problem z moim matizem. Po kilku dniach stania czasami nie da się go odpalić bez ładowania akumulatora. Sprawdziłem dziś pobór prądu i wynosi on 0.19 A, po odpięciu bezpiecznika od immo, radia i czegoś tam jeszcze pobór spadł do 0.02 A, a tylko przy odpiętym radiu wynosi 0.12 A. Czy jest to normalny pobór prądu w tym samochodzie?...
Dziś rozebrałem cały motor by dostać się do wszystkich głównych podzespołów elektrycznych. Znalazłem w internecie service manual i tam jest dział poświęcony różnym problemom w tym problemowi braku iskry. Po kolei sprawdzałem wszystkie podzespoły i nic nie znalazłem. Po kolei bezpieczniki, akumulator, świece, kapturki, cewki, stacyjkę przełącznik awaryjny,...
Zgodnie z przepisami Kodeksu Drogowego w okresie zimowym w ciągu dnia należy używać świateł mijania lub tzw. dziennych. Światła dzienne to dodatkowe o niskiej mocy bądź światła drogowe (a nie mijania) zasilane obniżonym napięciem - takie występują w aktualnie produkowanych pojazdach np. MB Wymogiem jest aby po ręcznym włączeniu świateł mijania AUTOMATYCZNIE...
Witam wszystkich. Mam taką zagadkę do rozwiązania i powoli zaczyna mi brakować pomysłów. Ale może ktoś z Was ma pomysł albo zna ten problem Mam takiego zbuntowanego focua. Nie wiem ile w tym zbiegu okoliczność a ile winy użytkownika. Zaczęło się od tego że po myciu samochodu i silnika auto przestało zapalać. Po przekręceniu stacyjki kontrolki na desce...
Po ponad dwuletniej przerwie, po namowie modelatora, postanowiłem powrócić do tematu ,,Polskie centrale telefoniczne - ocalić od zapomnienia" . Tym razem o centrali Strowger'a 32AB, która przez wiele lat była produkowana i modernizowana przez zakład T-2 ZWUT Warszawa. Wraz z kolegą AlkiemZ mieliśmy przyjemność uruchomić fragment centrali w formie modelu....
Co za fabryczne radio tam miałeś z wyjściem na dwa głośniki? Sprawa trochę dziwna z tym zasilaniem, bo przeważnie był tylko stały plus dla podtrzymania pamięci, ewentualnie jeszcze dla pinu SAFE, a uruchamianie po stacyjne sterowane było Can-em. To wiem dlatego to próbuję rozgryźć do końca. Tak mam sprawdziłem to, ale mnie interesuje źródło skąd idą...
Z numeru na stacyjce 54 podłącz pod numer na stacyjce 15 i zobacz czy będzie efekt. Jeżeli będzie efekt osiągniesz stop i sygnał to wymiana stacyjki.Zwróć jeszcze uwagę na to iż przewód ze stacyjki nr 54 jest z ww numeru zabezpieczony bezpiecznikiem w tablicy bezpieczników i z bezpiecznika idą przewody na stop i sygnał. Dodano po 2 Zwróć uwagę iż po...
Wymiana bezpiecznika napewno i zawiniła, prędzej jakiś inny bezpiecznik wypadł bądź ten wymieniany nie tam gdzie trzeba włożyłeś.
Skrzynka bezpieczników deska rozdzielcza 1 Bezpieczniki F 3, F 6. F 8. F 14. F 37 styk 86 S ze stacyjki. F 38. Napięcia styk 30 na bezpiecznik F 3-F 8-F 14 i F 38. Po stacyjce styk 15 na bezpiecznik F 6.
W bezpiecznikach masz stały + i po stacyjce weź tą diodę z opornikiem w szereg i szukaj aż zacznie migać przy wyłączonej stacyjce.
1. Uzupełnij profil. 2. odłącz akumulator na 10minut. 3. podłącz akumulator włącz i wyłacz stacyjkę. 4. po odczekaniu ok 2minut włącz stacyjke i spróbuj odpalić.
Największy producent rozdzielnic ZPUE SA dla wszystkich operatorów w Polsce /Energetyki. Posiada uzgodnienia/standardy/ dla wszystkich operatorów – czyli energetyki. http://zpue.pl/rozdzielnice-nn/zlacza-ka... Patrz schemat złącze...
a +12 ze stacyjki ? Np. ze skrzynki z bezpiecznikami (+12V po stacyjce).
Zaworem steruje jednostka sterująca ETC, pod bezpiecznikami. Sprawdź zasilanie do jednostki PIN1 i PIN3: stały i po stacyjce +24 V. Przejście z jednostki do zaworu.
zgodnie ze schematem który mam właśnie przed sobą to jeden pin 30 to kabel z rozrusznika na stacyjke a drugi do regulatora prądnicy, ja halogeny w c-360 podłączyłem prosto z bezpieczników i działa bez zarzutów.
Skoro w kluczyku od stacyjki zapala się dioda to ma elektronikę wewnątrz, tylko czy jest też od zamków drzwi czy tylko od stacyjki bo mógł mieć wymienioną stacyjkę i przełożony transponder immo. Zobacz czy grot od kluczyka stacyjki pasuje do zamka drzwi i spróbuj zamknąć manualnie. Jeśli ma centralny to zamknie wszystko (jeśli bezpieczniki sprawne)
To może zmierz czy prąd dochodzi (raczej tak bo rozrusznik) i wychodzi ze stacyjki? Sprawdziłem już bezpieczniki i przekaźnik że bezpieczniki mają ciągłość, czy mierzyłeś że przed i za jest zasilanie, najlepiej żarówką? To samo z przekaźnikiem, sprawdź czy styk ma zasilanie i sprawdź którego sygnału brakuje na cewce.
Może być że 1-alternator 2-stacyjka 3-bezpieczniki Lecz może być tak że na bezpieczniki idzie ze stacyjki.
Czyli pod każdy bezpiecznik, który zasilany jest po stacyjce, np zapalniczka.
Sprawdź bezpiecznik rozrusznika. Powinien być na klenie + akumulatora
Nie podajesz jaki silnik i rocznik ??????Zakładam że benzyna iproponuję odciąć pompę paliwa.Wyjmij skrzynkę bezpieczników.Kabel od bezpiecznika F-1(czerwony z niebieskim) to kabel od pompy paliwa.Wdislu proponuję odciąć rozrusznik przewód czarny z czerwonym.Przewód ten przecinamy jak najdalej od stacyjki.Jest on w wiązce od stacyjki dostęp równiesz...
A bezpiecznik F32 kto sprawdzi? I po drugie to sprawdzaj zasilanie probówką, a nie napięcia miernikiem. W sumie to kostka stacyjki,bezpiecznik,zgnity kabel albo ten pseudo alarm.
A bezpiecznik dobry ? Jak tak to podaj tam prąd przed dodatkowy bezpiecznik max 10A i sprawdź czy ruszy wszystko. Jak tak to prawdopodobnie uszkodzona kostka stacyjki albo stacyjka. Choć tego ci sto procent nie powiem teraz.
Bezpieczniki mają z tyłu stopki gdzie wtykasz końcówki kabli, musisz znaleźć bezpiecznik na którym na wyłączonej stacyjce nie ma 12 volt a gdy załączysz stacyjkę i zaświecą kontrolki w zegarach na bezpieczniku pojawia się napięcie 12 volt, wtedy z tyłu na tym bezpieczniku wpinasz się kablem od radia. Myślę że prościej się nie da wytłumaczyć i że pomogłem.
Może w bezpiecznikach kabinowych była pierwotna usterka , a teraz to może być różnie . Sprawdź te bezpieczniki to się dowiesz.
Sprawdź przewody przy stacyjce.
bezpieczniki klasa bezpieczniki karcher bezpieczniki bizon bezpieczniki
połączenie gazowy adaptacja krokowego hyundai głośnik
simulink układ sterowania regulacja jaskrawosci
Candy GOY1054L – wymiana programatora krok po kroku, zgodność modułu, testy serwisowe Jak sprawdzić pompę AdBlue Bosch, Continental – podłączenie przewodów, test PWM, CAN