W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
A nie lepiej założyć elektroniczny zapłon Sovek? https://www.greg92.pl/modyfikacje-motocy... https://gmoto.pl/iskrownik-zaplon-elektr... Chciałem tu wcześniej na ten temat podyskutować ale Pan Moderator wywalił mnie do kosza /ma miotłę/. Mam w motocyklu własnoręcznie...
Mam pytanie: Czy takie coś będzie działać jako moduł zapłonowy :?: (czujnik to magnes przyklejony do koła magnesoweg i cewka)
Witam. Chcę zamontować moduł zapłonowy na darlington'ie BU941ZP wyzwalany transoptorem. Tylko ten moduł jest przystosowany do wyzwalania platynkami. Tu schemat: http://www.elportal.pl/forum/files/thumb... Kolega z innego forum mi mówił, że muszę dodać jakiś dodatkowy tranzystor, ale już nie pamięta jaki. Może ktoś z was...
Jeszcze by wypadało podregulować zawory i sprawdzić kompresję. Zapłon elektroniczny to trzy rzeczy: bezstykowy aparat zapłonowy, moduł zapłonowy i wysokoprądowa cewka zapłonowa. Cewka zapłonowa do „platynek” powinna mieć ok 3-4 omy na uzwojeniu niskonapięciowym, wysokoprądowa ok 0.9 oma. Założenie cewki wysokoprądowej do platynek spowoduje...
Witam. Przeszczepiłem zapłon bezstykowy z cc700 do silnika bmw m52b20. Auto jeździ. W zapłonie z cc700 występuje moduł zapłonowy Nanoplex med w różnych wersjach ( 210,211,213) Wersja z najszybszym odcięciem zapłonu ma odcięcie przy 6500 obr/min. Chciałbym mieć odcinkę przy 5500obr/min. Prawdopodobnie mam dwie opcje; 1. Zaprogramować moduły Nanoplex...
Cygan zgadza się -proste rozwiązania bywają najlepsze - a poprawianie fabryki często kończy się coś po 200km :) ale ty zdaje się masz bezstykowy w ETZ 250? Regulacja konta wyprzedzenia w zasadzie jest możliwa tylko przez mikroprocesor gdy stosujemy 1 transoptor - bywały jeszcze systemy z 3 transoptorami i przetwornikami f/u - ale to chyba przerost formy...
A gdyby tak dorobić układ bezstykowy i regulacje KWZ w funkcji obrotów? Co do zalania, to z rzeczy dostępnych dla wszystkich to tylko żywica epoksydowa. W motorynce nie da się tego zastosować.
Witam! Zastanawiam się nad zainstalowaniem modułu zapłonowego GL-118 do mojego fiata 125p z silnikiem poloneza AB. Ułatwia on zapalanie auta zwłaszcza w niskich temperaturach oraz poprawia pracę obrotową silnika na niskich i wysokich obrotach. Urządzenie to jest dedykowane do pracy w układzie stykowego zapłonu silnika ale z tego co słyszałem lepiej...
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Przydałby się taki moduł z prawdziwego zdarzenia, inteligentny, ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu. Owszem przydał by się ale niesie to też za sobą inne zmiany. Zamiast przerywacza trzeba było by zastosować czujnik bezstykowy (...). Dlaczego bezstykowy? Wystarczy mikrokontroler i "mądry" program. Problem sterowania mosfeta - są stosowne sterowniki,...
Najpierw trochę informacji o autku: alternator, 6 diodowy, Ok 40A (ile dokładnie to jest tajemnica wojskowa - nie umiem znaleźć takiej informacji). Bezstykowy aparat zapłonowy, cewka zapłonowa 0.9 Ohm, prosty tranzystorowy moduł zapłonowy czyli teoretycznie impulsy zapłonowe mogą mieć 12A na niskim napięciu (tutaj mogę błądzić). Światła pobierają 150W...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam.Ja swego czasu zrobilem zaplon bezstykowy do MZ 250 na transoptorze...Dzialal dobrze ale nie licz na zrobienie tego bez konkretnego akumulatora 12V (w tej zabawie chodzi o wzmocnienie sily iskry...)---a trzeba z czegos czerpac by niec...ZOBACZ STARE ROCZNIKI RADIOELEKTRONIKA TAM byl bezstykowy uklad zaplonowy do fiata 126p firmy OBREM... duzo...
Witam. W sumie to prawda ale czy taki czujnik będzie aż tak precyzyjny jak oryginalny czujnik halla? Mój kuzyn zakładał zapłon bezstykowy do jawy 350. Był to zapłon z poloneza tylko zeszlifował 2 rogi tego namagnesowanego "śmigiełka". Załozył moduł zapłonowy i cewke chyba z malca. Napisz ilo cylindrowy jest ten motocykl. Jeśli potrzebujesz taki aparat...
Można było również zostawić aku i włożyć moduł zapłonowy podpinając go pod platynki-miałem kiedyś taki w maluchu ale i tak co jakiś czas trzeba było przerwę ustawiać Obecnie bezstykowy z eleganta i to jest to przy tym nic się nie robi tylko lać paliwo i jechać Interesowało by mnie cos takiego ale w wsk 175 bo ona bez aku nie odpali no chyba że po modach...
Jeżeli chcesz mieć układ zapłonowy bezstykowy to przede wszystkim powinieneś zacząć od zbudowania czujnika położenia wału. Można zastosować wiele rozwiązań jednak w technice amatorskiej najbardziej rozpowszechnione są dwa typy, indukcyjny albo optyczny. Ten drugi jest trudniejszy do wykonania i ja bym proponował indukcyjny. Kiedyś robiłem takie coś...
wyprzedzenie zapłonu to sobie odpuszczę z tym modułem bo zapewne jest to realizowane przez ecu sygnałem cyfrowym albo cholera wie czym, Nie, zwyczajnie poprzez regulację napięcia. Jeśli chcesz mieć zapłon bezstykowy to polecam moduł z czujnikiem z łady Samary np, ewentualnie nanoplexa z czujnikiem indukcyjnym z CC/126p - wada nisko odcina obroty ponoć....
Witam. Do junaka koniecznie musi być to moduł z automatyczną regulacją kąta wyprzedzenia.Założyłem moduł od MZ jednak nie zdawał on egzaminu.Motocykl kiepsko wchodził na obroty i był słaby.Po wymianie na zapłon z przyspieszaczem od razu się poprawiło.Co prawda nie jest bezstykowy ale jak na razie nie mam z nim problemów.Zastosowałem kompletny aparat...
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Apr... Serwisówka do tego modelu, wraz ze schematem na stronie 84 i rozrysowanym układem zapłonowym na stronie 87. To jest moduł do typowego bezstykowego układu zapłonowego z "zewnętrznym" impulsatorem.
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Do modułu poloneza potrzebne jest bezstykowy aparat zapłonowy.Jaki to motor?
Odpowiedz troche pooozna, ale moze komus sie przyda - GL-200 to modul do instalacji STYKOWEJ, na 100%, natomiast GL-118 - do bezstykowej pozdrawiam
Zapłon musi być dosyć wczesny. Mam weterana z benzynowym silnikiem (OHV), gdzie w instrukcja w sekcji dotyczącej nastawy zapłonu uczy: tak ustawić, aby najlepiej chodził i nie przejawiał spalania stukowego. I jest tam zapłon dosyć wczesny (sprawdzam go lampą stroboskopową). Jeszcze taka uwaga, jeżeli nie zależy koledze na 100% oryginalności to polecam...
zadziala jakakolwiek wysokoprądowa cewka zapłonowa - uzwojenie niskiego napięcia ok 0.9 Ohm Cewki z uzwojeniem 3-4 Ohm nadają się do aparatów tradycyjnych z przerywaczem. U mnie w UAZie z ruskim modułem zapłonowym i aparatem bezstykowym chodzi cewka LUCAS i jakoś się nie gryzą.
Sądzę, że najlepiej podejdzie 6 diodowy alternator z UAZa 469. Trzeba go tylko wymienić razem w parze z regulatorem. UAZ nie ma kontrolki, więc wszystko będzie działało jak trzeba. Sprawdź sobie schematy z pierwszych UAZów, jak jest to wszystko podłączone. Tylko jedna uwaga, kiedy silnik nie pracuje a zapłon jest włączony, to cały czas idzie pełny prąd...
A chyba że tak. TS też miały mechaniczny bo bezstykowego chyba jeszcze nie było he he
Stosowanie elektronicznych modułów zapłonowym ma na celu wyeliminowanie kłopotliwego, niedoskonałego i awaryjnego przerywacza zastępując go elementem bezstykowym (czujnikiem indukcyjnym lub hallotronem). Chyba modułu do przerywacza nie znajdziesz, jak ktoś się bardzo uprze można modul przystosować do pracy z przerywaczem, tylko po co?
Te moduły paliły się jak suche siano. A tranzystor tam użyty to zdaje się BU 323. Można go zastąpić nowszym BU 931 (sprawdź sobie datasheety). Też gdzieś miałem dokumentację tego modułu. Lata temu robiłem jego kopie. W tej chwili zrób sobie coś na IRF lub podobnym. Schematy dostępne na forum. Te moduły to muzeum. Zrób coś z odcięciem cewki przy braku...
Ten moduł jest przeznaczony do współpracy z bezstykowym impulsatorem. Poza tym musi być inna cewka zapłonowa (około 1,5Ω)
Witam. Potrzebuje wszelkich informacji na w/w temat. Linki, schematy, info - kazda informacja mile widziana. Chodzi mi o moduly indukcyjne (takie jak montowane w kosiarkach spalinowych). Ogolne zasady znampotrzebuje blizszych szczegolow.....
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem malucha z roku 1990. Chcę założyć do niego moduł zapłonowy z poloneza 1,5 (GL-118). Muszę dodać, że w moim maluchu mam przerywacz bezstykowy. Moje pytanie to: Czy jest to możliwe i co ewentualnie jeszcze potrzebuję do zrealizowania mojego zamiaru?
Witam. Zapłon bezstykowy zdał egzamin w "polonezie" no może tylko kabelek łączący cewkę impulsową aparatu zapłonowego z modułem ulegał uszkodzeniom (przerywał się). Pozdrawiam.
Cewka zapłonowa, tak jak i cała reszta odbiorników w pojazdach jest przeznaczona na włąściwe napiecie pracy. I jeśli instalacja jest 6 V, to żarówki, cewki, klakson i co tam jeszcze jest na 6 V. To samo w przypadku 12 i 24 V. To proste. Cewka przy zapłonie elektronicznym zazwyczaj ma mniejszą oporność uzwojenia wtórnego. Zdarza się też, że moduł zapłonowy...
Witam podepnę się pod temat bo chcę zrobić to samo w swojej CZ-350 czyli zastosować Elektroniczny Zapłon bezstykowy, na oparciu o moduł zapłonowy magneti marelli 213 nanoplex MED 213A z malucha i cewce zapłonowej też z malucha. Ale teraz tak jak to podłączyć gdzie co podpiąć, moduł ma 7 wejść ponumerowanych. 1. zielony kabel 2. biały kabel 3. czarny...
bardzo przepraszam, ten układ był w: moduł zapłonowy do rozdzielacza bezstykowego http://obrazki.elektroda.net/73_12070666... http://obrazki.elektroda.net/22_12070665... ma on 8pinów Dodano po 3 przepraszam tam pisz mc3334p
Schematów modułów zapłonowych jest całe multum. Na forum, w sieci, w czasopismach. Na różnych elementach. A do malucha wystarczy najprostszy moduł do układu stykowo - tranzystorowego. I w zależności od rozwiązania, przewód oporowy usuwa się lub zostawia (częściej usuwa). Usuwa się także kondensator i można zmniejszyć przerwę na przerywaczu (mały prąd...
ależ proszę bardzo :) 1.8 90KM est to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Oznaczenie silnika C18NZ. Stosowany w okresie wrzesień 1991-sierpień 1994. Silnik ten posiada zapłon bezstykowy typu MHSV z osobnym modułem zapłonowym. Informacji o prędkości obrotowej i położeniu ZZ tłoków dostarcza czujnik indukcyjny...
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
Ale o co ci chodzi? Zapłon to część procesu spalania mieszanki i występuje ona, ta czynność w cylindrze. Jak w każdym silniku spalinowym. A UKŁAD ZAPŁONOWY jest rozbity na kilka podzespołów, na które składa się świeca zapłonowa, cewka zapłonowa, przewód w.n., moduł zapłonowy (nie w każdym pojeździe), układ bezstykowego lub stykowego przerywacza i w...
Witam. Uaz 31512 po remoncie kapitalnym silnika nie odpala, co już sprawdzono: -silnik po szlifach złożony od podstaw,sprawdzony OK -układ paliwowy(baki,pompa,filtry itd..) OK -gaźnik k131 nowy po sprawdzeniu OK -instalacja elektryczna nowa Podejrzenie pada na układ zapłonowy wymienione na nowe: świece, kable WN, cewka, aparat bezstykowy. W układzie...
Witam, Zakupiłem niedawno silnik WSK 175 z nowoczesnym zapłonem CDI bezstykowym. Mam mały problem nie mam do niego osprzętu umożliwiającego jego odpalenie i chciałbym się poradzić jaką cewkę, regulator napięcia oraz moduł zapłonowy kupić, gdyż nie mam żadnego pojęcia o takowym zapłonie do WSK.
Witam Wózek widłowy z zamontowanym silnikiem mazdy 2.0. Zapłon bezstykowy,czujnik indukcyjny i moduł w aparacie cewka na zewnątrz. Czy cewka jest zasilana bezpośrednio po zapłonie czy przez jakąś rezystancję? Pytam ponieważ po zasileniu bezpośrednim padł moduł zapłonowy po ok. 3 godz. pracy?
Naprawiając motorowery-przy problemach z uruchomieniem silnika często stwierdzałem że problem nie leży jedynie po stronie zapłonu. Trudno uruchomić dwusuw z uszkodzonymi simeringami na wale korbowym /zmiana składu mieszanki/- uszkodzonym pływakiem w gażniku. czy niewłaściwą świecą zapłonową. Trudna do identyfikacji jest też usterka polegająca na nieznacznym...
- masa jest wszędzie gdzie ma być - połączenie cewek dobre i z modułem też a czy sprawne to nie wiem bo nie wiem jak sprawdzić - jak sprawdzić czy nie mają przebicia? - cewka była założona z zestawu więc raczej powinna być git a czy sprawna to też nie wiem jak sprawdzić. https://gmoto.pl/iskrownik-zaplon-bezsty... To zostało...
No i widzicie sami, ilu wypowiadających tyle pomysłów:cry: Co wybrać, może ktoś się wypowie kto ma już coś takiego i powie jak to praktycznie się sprawuje? A jak taki najprostszy układ CDI działa i od czego to można wziąć. Kiedyś słyszałem, że stosowany był w takim napędzie układ zapłonowy od piły stihl 240. W profesjonalnych napędach za kilkanaście...
Przy starszych autach (klasykach) też można się nieźle przekręcić. Mam takiego jest to UAZ 469b. Wypadał mi czasem zapłon, różnie czasem częściej, czasem rzadziej, czasem nie chciał palić, czasem się rozkraczył na drodze. Klasyczny układ zapłonowy jest prosty jak konstrukcja cepa - przepatrzyłem wszystko co tylko można. Nic. Wymieniłem klasyczny zapłon...
moduł zapłonowy bezstykowy bezstykowy układ zapłonowy bezstykowy moduł zapłonu
termometr bojler mazda paliwa system dozowania
Rozłączanie MP3 po podłączeniu do gniazdka zapalniczki Schemat elektryczny ABS Opel Sintra 1996-1999