Witam, mam pytanie do fachowców Zakupiłem używany mini ciągniczek czeskiej produkcji Vari z silnikiem Jikov i zapłonem elektronicznym ducati. Ciągniczek odpalał ale czasem zdarzało się że przy zapalaniu silnik odbił i pracował na lewych obrotach lub odbijał przy próbie zapłonu. Diagnoza nieprawidłowo ustawiony zapłon. Postanowiłem przy użyciu lampy...
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
Ehh,jakiś czas temu opisałem jak zrobic/przerobic ukł. zapłonowy w wsk 175 na elektroniczny,bezstykowy.125 czy 175 posiadasz?
Nie chce obrazić żadnego charta ani użytkownika tego forum ale może lepiej przerobić cały ten zapłon np: na przerywacz albo na coś bezstykowego jak czujnik Hala albo jakiś fototranzystor i wtedy może to dłużej pojeździ. P.S. ja robie teraz w ogarze na fototranzystorach ze zmienym wyyprzedzeniem zapłonu.
Witam! Wykonałem zapłon z schematu umieszczonego przez autora tematu i spisuje się rewelacyjnie. Dla zainteresowanych prezentacja mojego modułu: Jednak pokusiłem się o budowę bezstykowego zapłonu na bazie wykonanego modułu. Zmodyfikowałem stopień wejściowy, zwiększyłem rezystancję R1 by na wyjście czujnika halla płynął prąd do około 10mA ( przy założeniu...
Dzięki panowie za więcej uwag ;) Myślę że sprawa wyjaśniona na tyle na ile można bez testów, więc zamierzam to przetestować (bo mam taką cewkę na warsztacie więc wystarczy założyć). Natomiast pojawiły się kolejne pytania: Teraz chcę spóbować zmontować zapłon elektroniczny, który nadawałby się do założenia w każdym prl-owskim motorku na bazie tego (genialnego)...
Bo taki podzespół powinien być zamontowany nieruchomo, Niby tak, ale były też konstrukcje zrobione bezawaryjnie - wszystkie gaźnikowce chociażby, z tzw. elektronicznym (bezstykowym) zapłonem.
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
Drut oporowy nie jest niezbędny dla pracy kontrolnej układu. NAjwiększy problem to podanie z modułu kluczowanego minusa na drugi koniec podłączonej do + cewki.... Ten aparat to rozumiem tylka dla "wizualizacji" bo nie wstawiony do silnika nie ma sensu. Dlatego pytanie o jego dalsze podłączenia też. Musisz dowiedzieć się co wychodzi z silnika jako sygnał...
Matko boska, nawet nie wiesz co to ten wtrysk, a chcesz go do Żuka zakładać. I może jeszcze zapłon na elektroniczny zmieniać... Przyjmij do wiadomości, że żeby zaaplikowac jakikolwiek ukłąd wtryskowy, to wpierw musisz mieć zapłon przerobiony na elektroniczny, bezstykowy. Coś musi generować impulsy bazowe dal potrzeb wtrysku.
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Też szukam takiego schematu choć zastanawiam czy nie podeprzeć sie tym: To jest do kitu, działa z przerywaczem, lepiej już wsadzić bezstykowy, gdzieś widziałem nawet do WSK 125 tylko...nie mogę znaleźć tej stronki.
Witam podpinam się pod temat, mam no może nie do końca podobny problem, zrobiłem zapłon elektroniczny w Jawie dokładnie na tej samej zasadzie jak u kolegi z linku wszystkie części dokładnie takie same oprócz cewki, wszystko dokładnie tak samo podłączone. No i niby z początku było dobrze, ale chyba nie do końca bo z początku jak przerywacz w chodził...
Spotkałem się z tym, ze czop wału obraca się w przeciwwadze i zapłonu nie da się ustawić Taka sytuacja może wystąpić tylko w wałach składanych z części. Tzn przy czopach wciskanych w przeciwwagi. Tyczyło to WSK, Jawy, CZ. Szczególnie goowniane były WSKi. Tu obrót czopa w tarczy przeciwwagi był "normalny". NRDowskie produkcje miały wały odkuwane. Tzn...
Z kupnem tego to cięzka sprawa bo ruskie już nie przyjeżdzaja do nas handlować ale chcę powiedzieć ,że mi to się udało to naprawić. Są w tym zapłonie dwa słabe punkty a w sumie to Wania to nieźle wydumał toć to przecie zapłon elektroniczny bezstykowy. Pierwszy to jest tam tyrystor zalany w struktórze ale go widać a drugie to kondensator dosyc duże buraczysko...
Witam. To że cewka zasilająca dla zapłonu z przerywaczem i cewka ładująca dla zapłonu bezstykowego to wiem. Chodziło mi o to czy były wersje zapłonu z przerywaczem gdzie cewka butelkowa była na 6 V. Z odpowiedzi (at)BANANvanDYK wynika że nie było. Chciałbym wiedzieć jaką rezystancję mają uzwojenia pierwotne i wtórne cewek zapłonowych tych 12 V dla zapłonu...
Jeszcze by wypadało podregulować zawory i sprawdzić kompresję. Zapłon elektroniczny to trzy rzeczy: bezstykowy aparat zapłonowy, moduł zapłonowy i wysokoprądowa cewka zapłonowa. Cewka zapłonowa do „platynek” powinna mieć ok 3-4 omy na uzwojeniu niskonapięciowym, wysokoprądowa ok 0.9 oma. Założenie cewki wysokoprądowej do platynek spowoduje...
A nie lepiej założyć elektroniczny zapłon Sovek? Chciałem tu wcześniej na ten temat podyskutować ale Pan Moderator wywalił mnie do kosza /ma miotłę/. Mam w motocyklu własnoręcznie zrobiony bezstykowy układ zapłonowy /jest akumulator/. Do JAWY /gdybym miał/ zrobił bym taki układ jaki mam tylko zdublowany. SOVEK i VAPE mają jedną cewkę zapłonową, JAWA...
Potencjometr "hallotronowy" wykorzystuje w swoim działaniu tzw. zjawisko Halla. Krótko mówiąc jest to zmiana własności elektrycznych w płytce (półprzewodnikowej, przewodzącej) pod wpływem pola magnetycznego. Uzyskuje się więc możliwość bezstykowej regulacji jej oporności przy pomocy (zbliżania i oddalania lub obracania magnesu) zmian pola magnetycznego....
Witam. Do junaka koniecznie musi być to moduł z automatyczną regulacją kąta wyprzedzenia.Założyłem moduł od MZ jednak nie zdawał on egzaminu.Motocykl kiepsko wchodził na obroty i był słaby.Po wymianie na zapłon z przyspieszaczem od razu się poprawiło.Co prawda nie jest bezstykowy ale jak na razie nie mam z nim problemów.Zastosowałem kompletny aparat...
Witam W Radioelektronikach było sporo o takich układach. Oczywiście sporo o układach elektronicznych i praktycznych rozwiązaniach, ale zdarzały się artykuły, w których poruszane były zagadnienia teoretyczne. Zdaje się, że w artykule o bezstykowym układzie zapłonowym do malucha było takie coś. Spis artykułów z lat ubiegłych znajduje się na stronie domowej...
Witam Zbudowalem zapłon elektroniczny tyrystorowy z gromadzeniem energii w pojemności układ sterowany jest oryginalnie przerywaczem ale już mam zaplanowane zmianę na bezstykowy jako czujnik wykorzystam transoptor tj diodę IRED i odbiornik pomiedzy którymi będzie przesłona ,która z kolei będzie zamocowana na wale .Czujnik chcę podłączyć do komparatora...
Chcę wykonać kompletny zapłon elektroniczny bezstykowy do motocykla jednocylindrowego. Musi charakteryzować się prostotą i bezawaryjnością (stały kąt wyprzedzenia). Szukam schematu do wykonania takiego zapłonu, czyli schematu modułu wraz z czujnikiem halla-bo takiego czujnika chcę użyć. Wszystko ma zasilać akumulator 12V. Z resztą sobie sam poradzę,...
Na początek wywalamy: D1,C2,T2,R4,R5,R6. W miejsce D1 dajemy transil dwukierunkowy(!) na 400V np. 1.5KE400CA. R1 musi mieć 300 om i moc 2W Kabelek opisany: "Do czujnika" podłączamy zasilanie 12V - u ciebie 6V. W miejsce połączenia punktu wspólnego R1 i R2 z masą wpinamy przerywacz zapłonu pozbawiony oryginalnego kondensatora. Narysuj schemat abym wiedział...
Doprowadzić do "-" na masie, odwrotnie podłączyć stos selenowy ( jak jest ) lub zastąpić go normalną diodą. Zapłon bezstykowy na pickup coil i nie zepsuje się 200 lat. Chyba że lubisz wiecznie grzebać w przerywaczach.
Co ty piszesz ? .Z jakim iskrownikiem?. Może być aparat zapłonowy tzw. stykowy , czyli mechaniczny mający styki przerywacza zapłonu. Drugi typ który może występować w związku z modernizacją auta to po prostu aparat zapłonowy bezstykowy , elektroniczny. Oprócz tego każdy z tych aparatów zapłonowych współpracuje z cewkami wysokiego napięcia które również...
Chciałbym przerobić układ zapłonowy w Skodzie Rapid na BEZSTYKOWY elektroniczny. Zainspirowało mnie rozwiązanie z z MZ ETZ250 ale nie wiem czy prąd z tego układu wystarczy do poprawej pracy z silnikiem czterocylindrowym.
Ten obrotomierz szaleje czy naprawdę uzyskujesz taki moment obrotowy? Obrotomierz jest analogowy "na linkę" a nie elektroniczny ;) Linka była uszkodzona i przez to tak wariował. Teraz chodzi już nieco lepiej : Jak się to ma do nieco starszej odmiany zapłonu w Etz? Moja MZ ma zapłon oparty za zwykłym przerywaczu a nie czujniku bezstykowy. Faktem jest...
Jeśli interesuje Cię naprawdę ogromna garść wiedzy na ten temat wzory analizy wykresy i schematy: 1. Klasycznego układu zapłonowego 2. Z gromadzeniem energii w indukcyjności 3. Z gromadzeniem energii w pojemności 4. Sterowanie bezstykowe 5. Systemy analogowe 6. Systemy cyfrowe 7. Systemy mikroprocesorowe itp...itd.. to polecam książkę Elektronika w...
Jeżeli chcesz mieć układ zapłonowy bezstykowy to przede wszystkim powinieneś zacząć od zbudowania czujnika położenia wału. Można zastosować wiele rozwiązań jednak w technice amatorskiej najbardziej rozpowszechnione są dwa typy, indukcyjny albo optyczny. Ten drugi jest trudniejszy do wykonania i ja bym proponował indukcyjny. Kiedyś robiłem takie coś...
Troszeczkę przemyślałem temat, przeczytałem trochę tematów o "obrotomierzach", ogólnie cały zapłon wygląda tak: Jest to prądnica prądu zmiennego, przez zime myślę całość troszeczkę przerobić, żeby taka prądnica dawała koło 60W zamiast 30W.. Teraz to chodzi na platynkach, chce to również przerobić na zapłon bezstykowy. Chce zastosować czujnik hala ale...
Młoteczek-kowadełko? Zapewne chodzi o platynki, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Romet Chart 210 Elektronik nie posiada przerywacza zapłonu na platynkach . W Charcie jest zapłon bezstykowy, w iskrowniku znajduje się cewka - impulsator, która jak sama nazwa wskazuje podaje impuls do modułu zapłonowego Telpod GL133. Moduł natomiast zasilany jest z cewki...
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując w google: moduł chart Magnes zamontować na krzywce w metalowej...
Dobry Wieczór. Chciałem się spytać czy oryginalny przerywacz mechaniczny (WSK 175) można zastąpić elektronicznym. Myślałem nad zastosowaniem mosfeta i impulsatora od skutera. Chodzi mi o przerobienie zapłonu na bezstykowy i zmianie tylko przerywacza który w czasie wyzwalania iskry jest rozwarty od masy. Dopiero zaczynam swoją przygode z elektroniką...
Wszystko się zgadza, dodam tylko że w starszych układach zapłonowych - np. monomotronic, ljtronic występują klasyczne aparaty zapłonowe - niekiedy stykowe, niekiedy bezstykowe - tam zmiana konto wiadomo przez obrut aparatu, dodatkowo sterowane są podciśnieniem i prędkością obrotową - te wielkości mają wpływ na kąt wyprzedzenia. Niekture układy mają...
Witam. Buduję napęd do paralotni na silniku WSK 175. Z oryginalnego silnika pozostał tylko cylinder wraz z głowicą z obciętymi żeberkami, i kawałek karterów ze skrzynią korbową oraz wał z tłokiem i pierścieniami, (chodzi o zmniejszenie wagi). I teraz mam problem jaki układ zapłonowy zastosować do tego silnika. Czy bateryjny - prosty pewny w działaniu...
Cygan zgadza się -proste rozwiązania bywają najlepsze - a poprawianie fabryki często kończy się coś po 200km :) ale ty zdaje się masz bezstykowy w ETZ 250? Regulacja konta wyprzedzenia w zasadzie jest możliwa tylko przez mikroprocesor gdy stosujemy 1 transoptor - bywały jeszcze systemy z 3 transoptorami i przetwornikami f/u - ale to chyba przerost formy...
Stosowanie elektronicznych modułów zapłonowym ma na celu wyeliminowanie kłopotliwego, niedoskonałego i awaryjnego przerywacza zastępując go elementem bezstykowym (czujnikiem indukcyjnym lub hallotronem). Chyba modułu do przerywacza nie znajdziesz, jak ktoś się bardzo uprze można modul przystosować do pracy z przerywaczem, tylko po co?
Elektroniczny zaplon(nie wiem czy jest produkowany do ts)generalnie jest lepszy od klasycznego o:wieksze napiecie na swiecach oraz szybsze narastanie jego,wieksza energia iskry,lepsze parametry(napiecie,energia)na wyzszych obrotach,bezstykowe sterowanie czyli raz ustawiony na caly czas "zycia" silnika.(to w zaleznosci od wyzwalania). W praktyce:lepszy,latwiejszy...
Akurat o tym to ja wiem :). A może coś odnośnie wyżej wymienionych niesprawności?? Jeśli założę do gaźnikowca z silnikiem 1600CB elektroniczny rozdzielacz zelmot 4498 i moduł gl118 z cewką 4226 czy poprawi się spalanie, zapłon i czy znikną wyżej wymienione problemy z tematu?? Czekam na sugestie i spostrzeżenia
W UE ze względów bezpieczeństwa zabronione są urządzenia antyporwaniowe gaszące silnik i urządzenia, który przekaźnik blokady zapłonu pracuje na styku normalnie (spoczynkowo) rozwartym. Nadajnik elektroniczny typu karta, czy brelok nie ma z tym nic wspólnego. Dozwolone są urządzenia antyporwaniowe, które uniemożliwiają dalszą jazdę, ale dopiero po wyłączeniu...
Ten moduł jest przeznaczony do współpracy z bezstykowym impulsatorem. Poza tym musi być inna cewka zapłonowa (około 1,5Ω)
Witam podepnę się pod temat bo chcę zrobić to samo w swojej CZ-350 czyli zastosować Elektroniczny Zapłon bezstykowy, na oparciu o moduł zapłonowy magneti marelli 213 nanoplex MED 213A z malucha i cewce zapłonowej też z malucha. Ale teraz tak jak to podłączyć gdzie co podpiąć, moduł ma 7 wejść ponumerowanych. 1. zielony kabel 2. biały kabel 3. czarny...
Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
oczywiście ze bezstykowy elektroniczny sterowany z eec IV a kręce długo. Iskry niema na zadnej ze swiec
Czyli taki gotowiec nie wystarczy? Chciałbym przywrócić 12v gdyż tam nawet żarówki nie zmienione i kiedy jezdziłem nim ostatnio kilka lat temu to miałem problem z ładowaniem.
Robiłem takie układy zapłonowe do 2T i jako czujnik wyzwalający stosowałem....głowicę magnetofonową. Problem jest następujący-typowe hallotrony szczelinowe (np HKZ-101) przewidziane do techniki moto są stosunkowo drogie i zawężaja (ze wzgledu na swoją konstrukcję) możliwości wykonawcze. Hallotrony impulsowe ( ze starych FDD 360kB, twardych dysków, wiatraczków...
Witam. Potrzebuje wszelkich informacji na w/w temat. Linki, schematy, info - kazda informacja mile widziana. Chodzi mi o moduly indukcyjne (takie jak montowane w kosiarkach spalinowych). Ogolne zasady znampotrzebuje blizszych szczegolow.....
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Ale tam jest zapłon elektroniczny bezstykowy. Istnieją tylko Kliny przestawiające zapłon. Dodano po 13 Ale tam jest zapłon elektroniczny bezstykowy. Istnieją tylko Kliny przestawiające zapłon.
Z maluchem to jest ubaw po pachy. Są dwa rodzaje cewek: - wysokoprądowa (ok jednego Oma oporności na stronie niskiego napięcia) - niskoprądowa (ok 3-4 Omy oporności). Do niskprądowej można użyć aparatu zapłonowego z przerywaczem, będzie działać Do wysokoprądowej mamy dwie możliwości - kabel oporowy lub nie. Kabel oporowy stosuje się po to, aby podczas...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
Witam Potrzebuję waszej pomocy Do przerobienia mam stary silnik V8 ze stykowym rozdzielaczem zapłonu. Chcę przerobić go na elektroniczny zapłon bezstykowy z wzmacniaczem zapłonu Co do samego wzmacniacza zapłonu (modułu) zastosowałem jeden z prostszych Niestety wyzwalanie iskry w tym module realizowane jest za pomocą prostokątnego sygnału z hallotrona...
Jestem elektronikiem konstruktorem i widzę marne szanse żeby to miało działać, za dużo jest rzeczy które mogą pójść nie tak. Aprila na pewno miała zapłon elektroniczny nie wiemy czy IDI czy CDI, cewki do CDI nie nadają sie do IDI, piszesz że zapłon był bezstykowy, a przestarzałe układy jak GL-100 A maja wejście do przerywacza, może dadzą się wyzwolić...
Nie przesadzaj chłopie! Nawet do malucha wstawili bezstykowy zapłon elektroniczny. Więc da się... Pierwszy seat, to jeszcze fiatowska produkcja, więc porozglądaj się, może dopasujesz od tego producenta ze starszych aut.
Hmm... Obrotomierz podłącza się do wyjścia przerywacza zapłonowego mechanicznego, dokładnie do jego młoteczka. Młoteczek jest odizolowany. Młoteczek styka się w czasie pracy silnika z kowadełkiem, które jest na stałe podłączone do masy , a w momencie iskry rozłącza się z kowadełkiem. Obrotomierz działał u mnie w zapłonie bateryjnym , gdzie do jednego...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Jak się ma ramę stalową a nie alu i zainwestuje w porządne siodło lub amortyzowana sztycę do siodełka to wiadomo że to nie to samo co skuter/motorower ale jest w miarę wygodnie , rower z takim silniczkiem jak mówiłem przybiera na wadze raptem 4-5kg więc jeździ się tak samo jak rowerem tyle że do 50km/h i nie trzeba pedałować.Spalanie podałem zawyżone...
Tu masz linka do strony z opisem regulacji gaźnika w S-51 (miałem kiedyś takiego jak ty z zapłonem elektronicznym -super sprzęt) : Haker305 - w simsonach elektronikach zapłon jest bezstykowy - we wszystkich sprzętach z zapłonem elektronicznym nie ma przerywaczy.
Chciał bym jeszcze dodać że zapłon jest bardzo dobrze wyregulowany... mianowicie ustawiał to szpec który zna się na tym.. To jedź do niego z reklamacją... sebaseba1998 napisał: A problemem może być np. Luzy na wale lub jedna ośka od wału ta od alternatora ma lekkie bicie i przy większych obrotach daje nie dokładną iskrę Więc z czym do ludzi? Jak przy...
Fajny Uaz, kiedyś o takim marzyłem. Szacun, masz w nim oryginalny silnik? No ba! Tylko mu ruski bezstykowy zapłon elektroniczny dorzuciłem (bezstykowy rozdzielacz, moduł i cewkę wyskoprądową LUCAS) i silnik zaczął chodzić jakoś przyzwoicie. Ale dalej pali 18 na setkę (kilometrów). Trochę się namordowałem z elektryką, bo niby prościej być nie może ale...
Drodzy koledzy - mniejszy silnik nie wchodzi w gre - bo na wale musze mieć minimum 60kM mocy przy obrotach rzedu 1500 - 1530 ...... Te obroty sa bardzo istotne bo stanowią predkośc 'okołosynchroniczną" dla generatora pracujacego na częstotliwość 50Hz - tak wiec obrotów nie przeskoczymy. Urzadzenia ma pracować w ruchu ciągłym " na okragło" Dopuki sie...
Witam! Co prawda nie jestem fachowcem od elektroniki motoryzacyjnej, ale wydaje mi się, iż niemożliwym jest, aby instalacja elektryczna silnika spalinowego, nie posiadała regulatora ładowania akumulatora - to byłby totalny bezsens takiego rozwiązania. Przerywacza mechanicznego nie ma, bo pewnie występuje tam moduł zapłonu elektronicznego z przerywaczem...
Proszę o pomoc! Witam to mój pierwszy post i proszę o wyrozumiałość. Mam motorower do którego chciałem podpiąć kierunkowskazy Led i przerywacz także Led. Wcześniej nie miałem kierunkowskazów ale z tego samego typu motoroweru kupiłem przełącznik fabryczny wiec jak w tamtym był to u mnie też powinien działać. Więc kupiłem na allegro kierunkowskazy Led...
w moim motorze jest zasilanie 12v zapłon elektroniczny(bezstykowy) jestem troche w temacie elektroniki. z tego co czytałem i doświadczyłem to ten obrotomierz ma sygnał podłączane z cewki WN. chce go przerobic go na prędkościomierz i żeby impulsy były dostarczene do niego jako 12v a nie ok 80v.(sygnał do niego jest dostarczany z kabla który jest owiniety...
Przestańcie bredzić od rzeczy z korobowodami od Yamahy, łożyskami trzyrzędowymi i gaźnikami od MZ. Na rozciągający się łąńcuszek sprzęgłowy nic się nie poradzi - jeden rząd ogniwek ma przenieść 14KM - albo dopasować zębatki od CZ, dwurzędowe i skrócić łańcuszek, albo z tym żyć. Są w sieci zdjęcia przeróbek przeniesienia napędu z silnika przy pomocy...
Jeśli chodzi o awaryjność to chyba jednak benzyniaki mają większą, ale to w sumie każdy to subiektywnie odbiera bo silnik silnikowi nie równy. (at)dawid123456611 Nie można połączyć bezpośrednio skrzyni z poloneza do mostu, bo taki pojazd był by dużo za szybki. W przypadku skrzyni np. z TICO lub innego przednionapędowca taka sztuczka już mogła by przejść...
Ach - cała historia. Auto kupiłem z przerywaczowym aparatem zapłonowym (cewka 4 Ohm), ale że go czasem taplać w błocku lubię to postanowiłem wymienić na zapłon bezstykowy. Do prawidłowego zdekodowania sygnału i wyzwolenia impulsu potrzebny jest układ elektroniczny. Zamówiłem jeden, ale się okazał bardzo badziewny - współpracował jedynie ze standardowa...
Witam Odrazu zaznaczam że na elektronice nie znam się zupełnie! A chciałbym zobić 2 rzeczy współpracujące z zapłonem. Teraz troche danych: moto: Yamaha TZR 125 2T zegar tzn. obroty są elektroniczne sterowane modułem. impuls dawany jest przez bezstykowy przerywacz dalej podawany do modułu a następnie do cewki zapłonowej i na zegary. Dokładnie to nie...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa osobna kazdego jest. Można nawet na upartego przejść na platynki z regulacją kąta wyprzedzania zapłonu... Dobrze widzę wyobraźnia pracuje. Ale wiadomo lepiej jest jak jest fabrycznie....
Tak naprawdę, to przez te pięćdziesiąt lat, niewiele się zmieniło w budowie pilarek. W nowych jest tylko więcej plastiku. Stare cylindry firmy MAHLE, z powłoka chromu, na pewno przeżyją niejeden nowy z nikasilem. Oj, zmieniło się wiele, nawet bardzo wiele. To że Ty tego nie zauważasz nie świadczy o tym że się nie zmieniło. Właśnie a przede wszystkim...
Załóż zapłon bezstykowy (elektroniczny), już będzie wyczuwalna różnica. Idą c dalej w kierunku modyfikacji układu zapłonowego, w archiwalnych numerach "Radioelektronika", a także w nieco świeższych "Elektroniki dla wszystkich" były artykuły pana Stefana Roguskiego odnośnie samodzielnego wykonywania układów zapłonowych z możliwością regulacji kąta wyprzedzenia...
Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna wyglądać podobnie do kosiarki przed przeróbką...
mam taki wóz jak w temacie z zapłonem bezstykowym indukcyjnym, jak w polonezie. w urządzeniu zwanym:moduł elektroniczny znajduje się układ scalony w obudowie DIP8 steruje on darlingtonem, podającym napięcie na pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej na scalaku są oznaczenia:MC3334P jest on wyprodukowany przez motorolę . w bazie elektrody znazazłem układ...
Witam ! Jest to TIPO- 1,4 rocznik 1994 . Silnik jest zbudowany na gażniku Weber 32/34 TLDE , oraz na elektronicznym układzie bezstykowym . Uszkodzenie od dłuższego czasu pojawia się takie ; po przejechaniu autem przez dość duże kałuże , silnik gaśnie lub przerywa . Po postoju na noc w garażu , rano jest już dobrze . Wczoraj miałem znów takie same zdarzenie...
Nie wiem czy zauważyłeś, ale na Twoim obrotomierzu silnik osiągał max skali czyli 10.000 przy 2/3 obrotów ,a to niemożliwe gdyż wtedy twój silnik musiał by przy pełnym gazie osiągać nawet ok 12.000 a to nie jest możliwe.Jeśli masz silnik ze zmodyfikowanymi kanałami płuczącymi (zwiększona ich ilość) to myślę że do 8.000 no może 8.500 rpm możesz dojść...
Jeszcze wartałoby sprawdzić odstęp elektrod na świecach, czy na pewno jest 0.7 mm. Wraz ze wzrostem obrotów spada energia iskry i odpowiednia przerwa jest istotna. Oraz właściwe świece. Proponowałbym modyfikację instalacji zapłonowej i przerobienie jej na bezstykową. Oczywiscie nie należy wyrzucać starych elementów aby móc powrócić do oryginału. To...
Ja dziekuje za takie wynalazki. Dla mnie to pomyłka. I profanacja MZ. Przecież sprawny alternator MZ jest praktycznie nie zawodny przynajmniej mnie nie zawiódł na twoim miejscu bym to oddał załozył ori alternator i wtedy na oryginalny alternator założył zapłon bezstykowy (CDI) wtedy w kieszen wrzucasz stary przerywacz i jedziesz w trasę padnie ci elektroniczny...
ok sprawdzę ale wątpię żeby było to. Wiem że czasem jak nie chciał palić wyjmowałem kość z kopułki wkładałem i przeważnie odpalał. Jak rozumiem masz Kaszlaczka z roku 94 w wersji el. Czyli masz układ zapłonowy Nanoplex (bezstykowy - elektroniczny). Ten wtyk o którym wspominasz to 7 pinowe złącze modułu. Sprawdź przewód podciśnienia od gaźnika do czujnika...
Chciałbym dodać coś niecoś na temat autopilotów w lotnictwie. Tam autopiloty są standardem od bardzo długiego czasu a i tak zdarzają się wypadki. Na przykład Air France - lot 447. Tam piloci przez długi czas nie mogli się zorientować, ze coś jest nie tak z samolotem i swoimi błędnymi działaniami doprowadzili do katastrofy. Czy dlatego, ze piloci są...
To dopiero po weekendzie bedę próbował, bo wtedy bedą części. A mam pytanie odnośnie pracy w trybie TIG. Brak zapalania łuku może świadczyć o uszkodzonym przekaźniku zalączającym małe trafko? Co do częstotliwosci pracy tranzystorów w tej spawarce to napisane jest: "Zasada działania polega na wyprostowaniu napięcia trójfazowej sieci zasilającej na napięcie...
A ja się poświęciłem i zrobiłem doświadczenie przy użyciu mojej czterokołowej zabawki. Podczas pracy silnika odłączyłem masę od akumulatora wyłącznikiem. [youtube][/youtube] Sowiecka technika jakoś daje radę, tylko świateł mijania nie należy włączać. Podczas wyłączania zdarzają się skoki do 17V. Na pozycyjnych daje radę. Migacze, stop - wszystko OK....
A ja myślałem że tylko Komar jest tak przeklętym pojazdem... Ja na Komarze się mechaniki nauczyłem. ;) Z zapłonem tam są zawsze problemy, może lepiej od razu zainwestować w zapłon CDI zamiast się męczyć z tym cholerstwem?
Dobry maluch to jest ten, który ma: - przekładnię kierowniczą zębatkową zamiast ślimakowej, - układ zapłonowy Nanoplex z bezstykowym czujnikiem i podwójną cewką bez rozdzielacza, - układ elektryczny na prądnicy trójfazowej prąd przemiennego z regulatorem elektronicznym zamiast prądnicy, prądu, stałego o niewielkiej mocy z regulatorem elektromechanicznym,...