Bu u ciebie płyn jest wciągany do cylindra i stąd biały dym.
Po co wymieniałeś wydech?
A sprawdź kolor oleju.
Witam, kolego a czy robi ciśnienie na wężach, bo jeśli nie to nie czepiał bym się głowicy tylko któraś z tulei cylindra może być pęknięta i przez nią płyn dostaje się do komory spalania i z tego ten biały dym...
"Pynkła" gumka :) Ew. padł NTC.
O chodzi z tymi "trawersami"? Pierwszy raz spotykam się z takim określeniem. Prostymi słowy uszczelki pod wtryski
Czarny dym, biały, niebieski?
Odma pewnie zamarzła ...
No też można by się nie zgodzić, jak olej dostaje się z "góry" to wychodzi tzw "próba olejowa" i ciśnienie będzie za wysokie, więc trzeba się upewnić zanim tłoki będą wyjęte... Jak olej dostaje się z góry przez uszczelniacze zaworów na przykład, to raczej dymi a kompresja zbytnio nie rośnie.Moim zdaniem opis usterki wskazuje na puszczające pierścienie...
temat rozwiazany olej w tlumiku
Kup i zrób test uszczelki UPG.
uszczelka lub też pęknięta głowica zatem jesli to uszczelka to gdzie podziewa sie ta woda?? wodę przepala i skutkiem jest biały dym czyli para
Witam. Jest taki problem w trakcie jazdy nastąpiło szarpnięcie i białym dym z wydechu spadek mocy. Pierwsze wrażenie padło turbo ale zostało zregenerowane i po montażu odpaleniu dużo białego dymy, po odkręceniu świec były wszystkie mokre i przez otwór gdzie wkręca się świece widać olej co może być przyczyna? Dodano po 33 Problem z głowy rozszczelnienie...
Jeśli jest jak piszesz to napewno uszczelka jak kopci na niebiesko. Praktycznie biały dym. Ubywa płynu chłodzącego?
Sprawdż najpierw błedy. Po opisie wygłąda na zawór EGR(
Witam. Bąbelki w naczynku i szybki wzrost ciśnienia po nagrzaniu to objawy uszczelki pod głowicą. Jeszcze biały dym z rury. Pozdrawiam.
potem zalałem około 20 literków...
dzięki za radę sprawdzę
Aha dziękuje
No dobrze. Jutro z rańca zobaczę przy odpalaniu jak wygląda kąt zadany a rzeczywisty. Co do dymienia na biało to ciężko ocenić przy tych warunkach pogodowych. Bo po odpaleniu ilość wilgoci jest tak duża w wydechu, że dymek biały jest... a raczej para a nie biały snujący się dym.
Witam. Astra 1,7 DTI , przy podobnych objawach miałem uszkodzony czujnik położenia wału.
Witaj Kolego, widzę że podobne obajwy jak u mnie... Czy już zlokalizowałeś problem? Mam to samo auto od ok. 2 lat się męczę... Miałem wymienione: - pompę wtryskową - czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej - przepływomierz - był jeden zawór podparty i to zostało zrobione Zawsze jak wyjeżdżałem z warszatu auto pojeździło troche(od 1 dnia do 2 tygodni)...
Źle zblokowany EGR też powoduje problemy z odpalaniem - błędów może nie być żadnych, odpali z białym obłoczkiem z rury;
Na moje początki końca pompy.
Dym, czy para wodna ?
mam ten sam problem w Astrze 1.6i. Zrzera mi plyn ze zbiorniczka wyrownawczego, przewód od chodnicy pęcznieje, a w silniku przy wlewie oleju w srodku pojawia sie bialawa maź. Czuje ze to uszczelka pod glowicą. W oplu regeneracja silnika to max. 2000 pln.
Cześć, mam do was pytanie odnośnie Astera 1.7 CDTI 110 KM z 2008 roku. Po dojechaniu pod dom, spalanie na postoju pokazało 3.2 l/h. Pofalowały obroty, zajrzałem pod maskę i minimalnie jakby parowało na biało i śmierdziało olejem. Zajrzałem pod spód i widać było mokre od oleju, chyba tylko na tym łączeniu (w miarę widać to na filmiku). Czym mogłoby to...
Sprawdz świece może któraś nie grzeje
Witam może kolega podpowie bo mam Vivaro 1 9 i wkręca się do 2600 i zaczyna się dławić i dymić jak przekroczy 3000 to jest juz dobrze?
Nie ma białego dymu i głośnej pracy
Samochód sprzedany, jednak na 90 procent winne były wtryski. Pozdrawiam
Uszczelka pod głowicą...
Słuchaj, pompa musi być sprawdzona kilka, kilkanaście razy, wiem, upierdliwe, czas.. Inaczej tylko podmiana, nie znoszę takiego sposobu naprawy, Zastanawia mnie to, że próbuje załapać, czyli wszystkie warunki do otwarcia wtrysku spełnione, łącznie z obrotami, a mimo wszystko nie pali. Zrób jeszcze jeden test, jak będzie tak załapywał, przyduś mu dolot...
Świece są nowe i sprawne . Więc zamykam temat i prowadzę do mechanika .
Jaka masz tam pompe? fabryczna pompa zexela ma na obudowie fasolki.
Nie zauważyłem żadnego ubytku.
Witam serdecznie. Od 3 miesięcy jestem posiadaczem opla Astry H 1.9cdti 2006r. 3 tygodnie temu wymieniłem świece żarowe w serwisie Opla. Wydaje mi się, że od tego czasu auto zaczęło kopcić na biało przy odpalaniu. Dodam jeszcze, że dym pokazuje się tylko w chwili startu na zimnym silniku po około 30 sekundach. Obecne temperatury w nocy to około -5 stopni.
1.2 16v 96r
Sprawdź drożność katalizatora !!!
Ciągmie powietrze na układzie paliwowym.
Na biało czyli coś z głowicą.
Jeśli oleju nie bierze, wtryski sprawdzone ( czy oby na pewno :?: ) to pozostaje jedynie źle ustawiony zapłon. O ile dobrze pamiętam to na wczesnym będzie czarny dym, a na późnym biały, a może odwrotnie :D
Silnik był przegrzany. Koszt naprawy około 400-500 zł
Domyslam sie, ze masz silnik Opla t turbina. JA coprawda mam wolnossacy 1,7DR, ale problemy podobne czase, szczegolnie w chlodniejsze dni. Dwa pytania do ciebie. Czy sprawdzales poprawnoisc dzialania swiec zarowych? I drugie : Czy na pompie paliwa masz zamontowana taka spora gruchem ktora jest polaczona z ukladem podcisnieniowym vacum pompy? Zomny silnik...
Dzięki,ale pozostałe świece też niebardzo palą bo są zakopcone na czarno.Czy może być padnięta centralka od gazu?
Przecież napisałem że silnik Diesla wiec musi być pompa wtryskowa.
Żle ustawiony zapłon lub się zapowietrza lub przepalona świeca.
Nie olałem problem może też tkwić w elektronice pompy tak przynajmniej mtos mi powiedzial.
Skoro silnik zaczął brać olej, to już żadne wymiany nic mu nie pomogą.
Wygląda na obudowę filtra paliwa
Jaki kolor dymu? Jeżeli biały to o ile nie jest to chmura że świata nie widać, to się nie przejmować , wypycha wilgoć z układu wydechowego, która w takich temperaturach kondensuje się w postaci pary wodnej.
skoro swieci sie check podłacz kompa i odczytaj błedy
Wiec pozostaje raczej tylko opcja wtrysku
Problem jest przy odpalaniu tylko rano. Po odpaleniu silnik szarpie, brak reakcji na pedał gazu i biały dym. Po ok. 20 sek. silnik się przełącza i wszystko jest ok. W czasie jazdy nie ma żadnych problemów z jazdą ani odpalaniem.
Olej w silniku jest, turbina się nie rozleciała.
Witam. Tematów na temat błędów związanych z pompą nie sposób pominąć, jednak mój przypadek odbiega od większości. Po długim postoju po odpaleniu auto strasznie kopci na biało, nie reaguje na pedał gazu, obroty max 1200 obr.min i wyrzuca błąd, po puszczeniu pedału gazu kontrolka check gaśnie. Silnik prasuje równo lecz strasznie miękko. Po kilku próbach...
Tak tylko ze jak jest ciepła pogoda to leci delikatny dym biały . To normalnie jest, myślę ze spalanie jest nie równe. Ze czuć spaliny w środku w aucie. Spalanie paliwa w normie. Tylko nie wiem czy to może być przez egr .
Witam, jeśli dobrze się orientuje to jest to silnik typu X20DTH 16V pojemność 1995ccm i mocy 101KM. Jest to silnik turbodoładowany więc sprawdziłbym jeszcze czy turbo jest w porządku. Objawy o których piszesz mogą wskazywać na nieszczelność turbo. Biały dym wskazuje ze olej jest przepalany. Jeśli okazałoby się że mam rację to polecałbym zająć się tym...
Zapewne cała masa właścicieli tego auta spotkała się z takimi objawami, a możliwych przyczyn jest co najmniej kilkanaście. Więc jeśli nie masz pojęcia o mechanice to oddaj auto do warsztatu, a jeśli się czujesz na siłach to zacznij od ustalenia powodu zaświecania się tej kontrolki - poprawnie wykonana diagnostyka i w razie potrzeby logi są podstawą...
Witam A może ten dym to jest olej?? Może pojawiła się jakaś nieszczelność np. pomiędzy zaworem a prowadnicą?? i Po dłuższym postoju olej się przedostaje na głowkę zaworu a potem go spala?? To by tłumaczyło dlaczego po postoju i dlaczego tylko przez dwie sekundy, ale dym by chyba nie był biały??? Pozdrawiam
Zapewne chodziło Ci o uszczelkę pod głowicą. Objawy uszkodzonej to właśnie olej w cieczy chłodzącej, dymienie z rury wydechowej białym dymem.
Witam, dzisiaj miałem ciekawy przypadek z Oplem Astrą 2.0DTL. Samochód nagle puścił biały dym i zgasł. Następnie próba odpalenia i odpalił ale silnik cały czas sam sobie tak jakby dodawał gaz, nagle zgasł. Auto na hol i próba ponownego odpalenia przed garażem. Samochód zapalił, z tyłu biały dym i tak jakby ktoś wcisnął pedał gazu do spodu. Wyjęcie kluczyka...
Koledzy, auto znowu do mnie trafiło po tych kilku latach i problem jest uruchomić auto na zimno. Jak już odpali to do następnego dnia jest ok. Sprawdzona kompresja, wtryski, brak kodów usterek, przy kręceniu rozrusznikiem ciśnienie paliwa jest nawet trochę ponad żądaną wartością. Nowy akumulator, spadek przy rozruchu 10.5v Jak już odpali to biała chmura...
Biały dym to może nastawnik kąta wtrysku sie przycina w pompie co może zaowocować uszkodzeniem sterownika.
WITAM W tym przypadku pierwsza rzecz to wymiana czujnika sprzęgła na nowy i prawidłowe zamontowanie ponieważ w tych modelach miały one wadę fabryczną. pozdrawiam
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Płynu nie ubywa nie zauważyłem żeby puszczał biały dym. Wąż robi się płaski jak blacha. Na początku myślałem że to przez dziurawy wąż od magistrali ale po jego wymianie problem z drugiej strony
Tak dymi z wydechu przy próbach odpalenia i czuć bardzo spaliny. Dodam ze jak odpali na pych to z tłumika leci typowo biały dym. Dziwne jest to ze jak odpalę na pych to mogę go zgasić i odpalać normalnie.
Witam wszystkich i liczę bardzo na waszą pomoc. Najchętniej bym zaprowadził do mechanika lecz krucho z pieniazkami i oszczędzam jak się tylko da. Oto tak. Posiadam opla tigre 1996 r 1.4 16v 90 km. Wymieniłem w nim olej nie całe 5 tysięcy km temu i wlany oryginalny opla Plus wymienione filtry paliwa i powietrza. Auto strasznie dymi białym dymem i dym...
Witam Kontynuacja męczarni z oplem: Sytuacją wygląda następująco po wymianie uszczelki dalej problem jest taki sam, auto natomiast nie daje z wydechu mocnym białym dymem, nie dławi się na niskich obrotach, zapala od razu. Oczywiście po dodaniu gazu auto zaczyna się dławić. Dodam, że na pewno do wymiany jest KZFR i mieliśmy nadzieje że będzie to ostatnia...
Witam posiadam samochód marki Opel zafira 2009r 1.7 cdti otóż mam problem od wymiany do wymiany bierze mi olej tak z 3 litry nie ma żadnych objawów typu moło mocy czy kopci itp lecz gdy odłączę weż z odmy nad pokrywy zaworów to pojawia się biały dym a w układzie dolotowym przed turbina pojawia się Olej który zapewne turbina zasyca do kolektora, a i...
Ale to się dzieje zawsze jak auto stoi kilka dni, jak już go rozgrzeję to nie ma problemu z odpaleniem, wtedy pali od kopa tak jak powinien palić. I kolego dokładnie jest jak piszesz, jak odpali to dymi białym dymem, czyli czego może być to oznaka?
Silnik się dławił, falował a nawet wyłączał. Po analizie wyszło EGR. Mech. wymienił na nowy i po 10 km problem się powtórzył. Po wyjęciu okazało się, że już się zaśmiecił jakimś dziadostwem. Decyzja - wyczyścić i zaślepić. Po tym zabiegu brak "lampki silnika", silnik odpala, pracuje dość równo. Denerwuje mnie za to biała smuga z rury po nagrzaniu silnika...Czym...
Może minimalnie gdzieś łapie powietrze w układzie paliwowym.
Witam. Posiadam Opla Astre G 1.7TD 98 rok, kombi 68KM. Od pewnego czasu posiadam problem i to dość poważny. Mianowicie, samochód "zżera" tyle oleju co prawie ropy :O Potrafi po przejechaniu 100km z full stanu oleju mieć minimum. Do tego dochodzi masa smugu z wydechu. Przy odpalaniu trochę, a potem przy "wjeżdzaniu" na większe obroty, np przy zmianie...
najlepiej zrobić raz a dobrze czyli góre i dół bo jak zrobisz samą góre to poprawi się kompresja i za jakiś czas pójdzie uszczelnienie na dole. Czyli jak bym zrobił uszczelniacze zaworów to padną mi pierścienie na tłokach? Po przeczyszczeniu węży od odmy wydaje mi się że autko lepiej chodzi chodź niestety dalej dymi. Wczoraj po deszczu puszczało tumany...
także koledzy winowajcą był czujnik temperatury płynu chłodzącego - ( czujnik gdy ma wade przy niskich temperaturach daje infortmacje że jest ciepło wten świece grzeją jakby było lato- dodatnie temeratury. ) po odłaczeniu wtyczki od czujnika komputer dostaje natychmiastową informacje o mrozie i daję wiekszą temperature na świece. dokonałem próby po...
niebieski dym = spalnie oleju
Słuchaj, mam problem, bo co powiedzmy 40 km, jak pojadę po mieście, to jak zjadę pod dom i nie gaszę jeszcze auta, to na postoju zaczyna wzrastać spalanie chwilowe do 2 litrów, gdzie normalnie jest 0,5. Włącza się również wentylator, mimo że jest wyłączony, leci biały dym z wydechu, który śmierdzi. I silnik pracuje głośniej. Mam to od 2 dni, brak żadnych...
Witam. Mam pytanko, po wymianie filtra cząstek stałych kopci na biało. Jaka może być przyczyna?
Witam, Opel Antara 2007 2.0 150 KM. wypalanie DPF co max 25km. Czujnik różnicy ciśnienia 1kPa na jałowym max 20kPa przy bucie w podłodze. Nasycenie filtra 4% masa sadzy praktycznie od 0 do 17g i ponowne wypalanie. Czujnik podmieniony. Temperatury na dwóch czujnikach takie same i ponad 500 stopni podczas wypalania. Napięcie na czujniku różnicy przy 1kPa...
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ paruje olej w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ para oleju w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Mianowicie mechnik żeby weliminować nieszczelną puszke paliwa paliwa wstawił mi przezroczysty filtr omijający, żekomo pekniętą puszke filtra. Ale dalej jest to samo, w przezroczystym filtrze widać że rano zostaje tylko 1/4 paliwa w tym filtrze. Miałem wymieniane przewodziki od wtrysków, takie króciutkie, to też nie pomogło. W czwartek odstawie go zpowrotem...
Z góry też widać olej a co za tym idzie stąd raczej dochodzi do nieszczelności. Boje się że uszczelka pod głowicą do wymiany, chociaż olej widać tylko w tej części uszczelki. Czy może to być coś innego? Dodam że kłopoty z ubywaniem oleju nie ma, płyn chłodniczy w normie, żadnych smarów nie ma pod nakrętka i dymi normalnie. https://obrazki.elektroda.pl/1703692500_...
Witam serdecznie chciałbym prosić o pomoc. Opel Astra G Coupe (Z18XE z Vectry) 2000r. Pojawił się dziwny dźwięk silnika po incydencie. Incydencie wydarzył się przypadkiem. Po odpaleniu silnika zablokował się gaz i chwilę chodził na wysokich obrotach. Pojawiły się kłęby białego dymu ale po chwili dym znikł. Po bliższym przyjrzeniu się zauważyłem że jest...
dymek jest biały, a co do silnika jest to dizel 2 litry,
Witam. Mam dość dziwną usterke. Samochód: Opel Corsa B Silnik prawdopodobnie od Astry 1.7TDS 82KM Wymieniłem dziś filtry oleju powietrza oraz płyn chłodniczy. Filtr oleju został zalany olejem tuż przed zamontowaniem. Samochód przed finalnym uruchomieniem został odpalony 2 razy raz na około 10 sek za drugim razem na jakąś minute. Po około 30 min po przejechaniu...
Witam. Szukam jakiegoś warsztatu z Warszawy i okolic, który regeneruje turbosprężarki. :?: Telefonicznie odwiedziłem już Głębocką, Obozową oraz w Ząbkach . (Obozowa delikatnie pisząc i aby nie uraził słuchacza po drugiej stronie drutu - to przysłowiowa małpka z IQ50 - gadała by logiczniej i mądrzej) Czy wogóle istnieje w Warszawie usługa - przyjeżdżam...
Najpierw dokładnie obejrzyj silnik czy w danym rejonie nie jest mokry awaria uszczelki głowicy objawia się osłabieniem silnika często dymem białym z wydechu ubytkiem lub nadmiarem oleju w silniku to zależy czy płyn idzie do cylindra czy do misy olejowej odkręć świece zobacz czy mają nagar jeśli są jak by umyte to płyn wali na tłoki i jest spalany razem...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
W sklepie motoryzacyjnym powiedzieli że to będzie uszczelka pod głowicą zwłaszcza że leci mi dym biały (według mnie to para ale zbyt dużo tego jednak leci) sprzedawca polecił uszczelniać w płynie bo jemu bardzo pomógł bo też mu delikatnie poszła uszczelka pod głowicą. Więc kupiłem bo co zaszkodzi spróbować. Wlałem i płyn zjadło w ciągu 1,5 dnia . Już...
http://obrazki.elektroda.pl/4922102900_1... Witam, chciałem przedstawić moją konstrukcję dymiarki. Elementy, które wykorzystałem: 1x piec 500W 2x piec 150W -zbiornik po jakimś białym smarze -pompkę od spryskiwaczy (Opel Corsa) wężyki, złączki, itp. no i sterownik + termopara Założenia Miało być tanio i dobrze (wydaje mi się, że wyszło...
Nie na biało,był to ciemny dym,podchodził pod fiolet
naprawa-pomp.com Dzięki za odpowiedź. U mnie kąt żądany i rzeczywisty jest właściwy, dawka właściwa, jedynie dawka biegu jałowego za wysoka, błędów brak. A silnik jak jest zimny pracuje nie równo do 2000obr/min kopci białym dymem. Powyżej 2000obr/min silnik pracuje równo auto ma moc i przyspieszenie na ciepłym silniku wszystko jest ok nawet poniżej...
Jak dymi cały czas na czarno to nie dopala paliwa więc do sprawdzenia ciśnienie na cylindrach Akurat objaw niedopalania paliwa to na pewno nie czarny dym tylko bialy.
Witam, Nigdy nie miałem problemów z moim Oplem (2000 r. 2.0 di 16V). Zawsze dobrze odpalał - trochę białego dymu przez pierwsze 30 sekund. Jakoś chyba niefortunnie przekręciłem kluczyk zbyt szybko dwa razy pod rząd i auto już nie odpala. Mechanik po diagnostyce powiedział że, to na bank pompa wtryskowa. Czy pompy wtryskowe od tak nagle się psują. Auto...
A nie ma za tobą białego dymu???? Uszczelka pod głowicą mogła puścić. Przy uszkodzonej uszczelce są dwie możliwości: albo płyn idzie do oleju (co wykluczyłeś) albo do cylindra i spala się razem z mieszanką. Zacznij od dolania płynu na zimnym silniku, potem rozgrzej go do temperatury pracy ogrzewanie na full ciepło i poczekaj żeby ze dwa razy się włączył...
kochani ale tragedia!nie wiem co sie stało,wczoraj przyjechałem do domku,zaparkowałem i było ok,zapalił spoko przy -5,dziś rano ide do auta temp +3 kręce i nic!tylko kupa białego dymu i jakby łapał ale nie chce wejsc na obroty,grzałem farelkiem,próbowałem z eterem i nic!!!! Co sie mogło stać????Ratunku
Witam Sprawdź: - jaki „dym/opary” wydobywają się z rury wydechowej - sprawdź olej silnikowy, jaki jest na bagnecie. U mnie był biały/spieniony i wodnisty po prostu kapał na podłogę po wyjęciu bagnetu. To świadczy, że płyn chłodniczy przedostaje się do komory silnika. Musisz szybko ustalić bo to grozi poważnemu uszkodzeniu. U mnie skończyło...
dioda brązowy biały biały biały wyświetlacz biały wyświetlacz biały dymić
citroen xsara paliwo śnieży czerwono piekarnik elektryczny termostat
wypalać dziury przełącznik uzwoje
Alternatywy dla licznika DTSU666 w systemie SolaX Grzałka zamiast anody - dlaczego to niemożliwe?