Była robiona optymalizacja przed wywarzaniem?
Na starych oponach też tak było?
Napisał, że ma wyraźne bicie promieniowe opon. Takie bicie oznacza uszkodzenie opon. Nie podał, czy to bicie jest na obu kompletach. Ale wiem, że taka opona powoduje drgania na kierownicy.
Wygląda, że problem stwarza jedna z opon. Proponuję pojechać na stację diagnostyczną. Mają tam rozpędzarkę do kół, wprawdzie służy do sprawdzania łożysk ale bicie opony będzie łatwo wyłapać.
Sugeruje zrobić wyważanie z optymalizacją. Polega to na tym, ze wulkanizator na maszynie z dociskiem sprawdza bicie koła i ustawia oponę na feldze w taki sposób żeby bicie z opony i felgi się wzajemnie znosiło. Miałem podobny przypadek w Citroenie C4 GP w którym jest bardzo wrażliwa maglownica - przerobiłem kilka kompletów kół i felg, w końcu kupiłem...
Cześć, miałem podobny problem. U mnie okazały się winne opony. Jedna przednia opona miała bicie boczne / i to była nowa opona Dunlop/ i biły trochę na boki 2 opony na bliźniaku to już były podjechane opony ok 260tys km. To wszystko składało się na drgania na kierownicy. Sama wymiana przednich opon i felg w moim przypadku nie dała efektu. Dopiero po...
...to zrobią Ci wywarzanie z testem... No i mam zagwodkę, wyważanie i wywarzanie to dwa różne wyrazy. Pierwszy raz słyszę, żeby w procesie warzenia używano opon :-)
A więc sprawdziłem autko na stacji diagnostycznej i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że autko jest w jak najlepszym stanie jeśli chodzi o zawieszenie. Zakupiłem więc nowe tarcze ale to niestety również nie pomogło. Kolejne, co jeszcze przyszło mi do głowy to wyważenie kół. I tu okazało się, że wina może być w jednej z opon ponieważ podczas wyważania...
Równie dobrze może być opona... zgodnie ze sztuką to najpierw sprawdza się wyważenie i bicie samej felgi, a później zakłada się oponę i wyważa całe koło.
Utworzyłem konto specjalnie, zeby napisac oponie. Otóż kupilem focusa na zimowych kolach, wlasciciel dorzuc ił mi letnie opony bieznikowane. Opona 3letnia, nowy bieznik ma niecaly rok firmy profil. Po założeniu letnich kierownica bije przy predkosciach >100. Byłem u 3 wuklanizatorow. Doważać, prostowac felgi, znowu dowazac. Nic nie pomaga. Bicie pochodzi...
Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z drgającym kołem lewym przednim wyeliminowałem już kwestie opony i felgi gdyż założyłem trzy różne koła i jest to samo, jak postawie auto na lewarek i włączę bieg to zauważyłem bicie koła, po zdjęciu koła występuje bicie tarczy hamulcowej no i spore bicie półośki, dodam że ostatnio wymieniłem amortyzatory...
Przełożyłem przód na tył i bicie ustało. Widocznie opony z przodu odksztalcily się
Tak czasem jest jak nie stoisz nad fachowcem he he . A na poważnie miałem zakładane co prawda zimówki made in china . Bicie na oponie po 150 , po przesuniećiu opony o połowę było już mniej . Po kilku próbach zeszliśmy na 30 . Dodam tylko że ja byłem u kolegi i nie potraktował mnie szybko bo następny czeka .
Osobiście używam długiej prostej listwy (fragment grubej sklejki od strony fabrycznego odcięcia) przyłożonej nawet do opony tylnego koła w wielu jego pozycjach (bicie felg nierówność opony) i wybieram średnią. Po przyłożeniu z prawej i z lewej strony będziesz widział odchylenia toru przedniego i tylnego koła. Mam nadzieje że ten sprzęt umożliwia regulacje....
Ja się z tym nie zgadzam. Skoro nawet tanie opony są sprzedawane to nie można tolerować ich wad. Uczciwie byłoby, gdyby sprzedający napisał że to tanie opony które mają duże bicie. Mamy prawo oczekiwać minimalnej jakości niezależnie od ceny produktu.
Te opony są nowe z przebiegiem może 400 km. Dodatkowo rok produkcji 2015. Jak widać w załącznikach bicie jest góra dół.
Szanowny kolego łożyska tylnych kół przy normalnej eksploatacji wytrzymują do złomowania pojazdu. Proponuje podnieść samochód i sprawdzić za pomocą kredy jakie ma bicie koło? najpierw z oponą ,potem bicie samego bębna jeżeli jest wieksze niż 1 mm do wymiany cały tył .To huczenie wskazuje na ten typ uszkodzenia (może auto jest po stłuczce? )
Witam, zgadzam się z Koleżanką wyżej. Również miałem bicie w kierownicy spowodowane bułami opony. Od wewnętrznej strony pojazdu. Na zewnątrz nic nie było widać. Koła po zdjęciu bez zarzutu. Wyważenie ok. Dopiero jak wulkanizatorowi zasugerowałem zdjęcie opony z felgi to okazało się, że w środku wystawały popękane druty z poszycia opony. Wymiana pomogła....
Sprawdz opony na poczatek.
Nie chodzi mi o to, z czego i jak zrobiłeś, tylko to, że jak się już kręci, zniwelowanie drgań, zwane biciem podczas kręcenia. Chodzi o równomierne ułożenie magnesów, jak wcześniej pisałem wyważenie dysku, tak jak to się robi przy wymianie opon, dokłada się ciężarek, by zniwelować bicie.
Napewno muszą leżeć na poziomo. Jeżeli ustawisz je pionowo (tak jak w samochodzie) to po kilu miesiącach mogą się lekko zdeformować i wtedy bicie koła murowane.
Sprawdź jeszcze półoś, czy nie ma bicia, koła wyważone, ale tarcze hamulcowe nie, może jest jakiś ubytek lub siedzi kamień czy coć innego w szczelinach tarczy i powoduje bicie. Guzy na oponie wykluczone? (może pojawiać sie dopiero pod obciążeniem, na wyważarce nie wykryjesz)
Zobacz czy w bieżnikach nie masz żadnych kamyczków, to najtańsza i podstawowa metoda, czasem kamyki wbijają się w opony (szczególnie latem kiedy łatają dziury), występuje wtedy bicie, efekt prawie ten sam co balonik na oponie.
Powodów milion, polskie drogi, bicie tarcz, łożyska, zawieszenie, klocki, nie wyważone kola, bąbel na oponie. Jakieś fotki, coś sprawdzałeś? Czasem (kiedy) może to przejazd przez tory?
Większość forumowiczów napisze że tarcze i klocki ale niestety to nie to.jesienią 2013 zaczeło mi telepać podczas hamowania. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe wentylowane.miałek opony zimowe. Bicie nie ustało, Wymienione tarcze i klocki na przodzie i problem znikną..
Ja też zgadzam się, że to nie wina wspomagania. A jak łożyska przednich kół, sprawdzał je ktoś? Jakie kolega ma felgi, bo jak stalowa felga "dostanie" gdzieś krawężnikiem i będzie krzywa to też wyskoczy takie bicie przy większej prędkości. Aby spokojnie szukać przyczyny w samym aucie trzeba najpierw mieć 100% sprawne koła czyli felgi + opony wyważone...
opona do wymiany zwichrowana.
Okazało się, że to opony, dodatkowo wyprostowałem felgę - bicie ustało aczkolwiek do płynnej jazdy temu autu jeszcze daleko. Pozdrawiam!
Nie za bardzo wiem co rozumiesz przez falowanie. Czujesz jakieś bicie na kierownicy ? Może coś z oponą lub felgą.
Nie trzeba deszczu, żeby tarcze się pokrzywiły, jeśli drży tylko przy hamowaniu to pierwsze do sprawdzenia bicie tarcz
Hallo, właściwie nie powinno tak być, na pierwszym filmie mam wrażenie, że opona nie jest poprawnie założona na felgę. Sprawdź, czy znacznik na oponie jest w takiej samej odległości od felgi na całym obwodzie z obu stron. Ja mam tylko cztery cale, a i tak równe założenie opony to mordęga, a Ty masz jeszcze szersze. A na drugim filmiku mam wrażenie,...
Opony marek Wanli, Linglong, Zeetex, Nankang odradzam bo nie mogę nic pozytywnego na ich temat powiedzieć bo w każdej z tych marek zdarzały się problemy typu pękanie kordu, bicie uniemożliwiające prawidłowe wyważenie koła, wystrzały opony, zerwanie stopki opony. Są to jedne z najtańszych opon na rynku i nie można się spodziewać cudów i nie warto ich...
ogólnie z reklamacjami w polsce jest do bani. Nie reklamowałem wprawdzie aku ale reklamowałem jajowate jak diabli opony (bicie boczne i w pionie ok 1cm) i otrzymałem odp z goodyear Polska że nie ma z nimi żadnego problemu bo dadzą się wyważyć i są wykonane z normami produkcji. Mojej radochy było tyle że nawrzucałem jakiemuś facetowi że wielkie g.......
Może opony się deformują pod wpływem siły napędowej i wtedy stają się niewyważone. Może jakieś niemarkowe opony Pan założył albo może części przegubów jakoś latają po okręgu niesymetrycznie że powodują bicie. Może łożyska są zużyte i piasta jakoś lata na boki przy obciążeniu. Może w krawężnik Pan najechał czy coś i oponom coś się stało? Ja bym na początek...
potrebuje pomocy e mojej [url=http://www.oponeo.pl/opony-do/opel/... przy 110km\h zaczyna drżec kierownica i całe auto. koła są wywarzone nie ma luzu na układzie kierowniczym powymieniane gumotuleje proste są opony. skąd to bicie?????
No hamulec ręczny sprawdzić co tam słychać z linką i tylnimi hamulcami - to się wydaje logiczne przecież? Bicie - no to sprawdzić przednie zawieszenie, wyważenie opon?
Mam problem z oponami w Iveco Daily 2003 r. wywrotka na bliźniaku, pierwsza rzecz to bicie, a w zasadzie kołysanie całym autem, zaczyna się przy około 40 km/h od bujanki, mija przy przekroczeniu tej prędkości i zaczyna się znów przy około 70 km/h, co już bardziej przypomina turbulencje. Wykluczałbym bicie wału napędowego, bo jest zarówno na biegu, jak...
Sprawdż opony. Może kort pękł i je pokręciło i mają "bicie".
Witam, Może się ktoś wypowiedzieć na temat użytkowania opon bieżnikowanych. Kiedyś słyszałem, że takie opony są bardziej narażone na bicie i wybulenia, ale nigdy sam na takich nie jeździłem więc jestem ciekaw co inny sądzą o nich. Dostępne są one za ok 80zł/szt,a muszę kupić 4szt, najtańsze fabryczne nowe (nie bierznikowane) jakie znalazłem to MILESTONE...
Mogą oczywiście. Zawsze przy kręceniu bębnem wydobywa sie stukot gdż przemieszczają sie kawałki rdzy i brudu . Sprawdź cylinderki z tyłu czy nie są rozcieknięte lub czy sie cofają na swoje miejsce. Sprawdź jak luźny jest bęen czy możesz na popuszczonym ręcznym przekręcić nimi lekko czy stawiają opór i poruszaj nimi góra dół czy lekko schodzą czy nie...
Czysta piasta, nowe tarcze + klocki, wyczyszczone zaciski, sprawne zawieszenie, wyważone koła i gładkie opony i nie może być problemu. Pozdro
Drugie felgi i opony. Ale wyważone?? Jeżeli jesteś pewny wyważenia to bicie jest na piaście koła. Jak z tym biciem jest przy hamowaniu?
No też mi się tak zdawało że to tarcze, w rozmowie tel, też tak mówili, ale dziś byłem w serwisie, ponoć sprawdzili tarcze, zmienili opony tyle na przednie, i dalej jest bicie podczas hamowania
Masakra ale wielki problem widzę jest ,jest bicie na tych kołach to je wywal na złom załóż opony na te dobre nie bijące koła i po sprawie .
A więc zaczęły się problemy. Przy prędkościach małych rzędu 30-40 km/h czuć jak prawe koło samochodu jedzie jak po wybojach (tak jak fale) powyżej spokój. Opony wyważone lecz felga z koła prawego miała minimalne bicie boczne (Bicie występowało prędzej a takich objawów nie było). Lecz gdy prędkość dochodzi do 110 czuć lekkie drżenie prawej strony właśnie...
Koledzy dziekuje za zainteresowanie jeszcze raz ! Przyczyna drgan okazaly sie nowe lecz zle opony tzn mialy bicie gora dół tak jak by ktos hamowal bez abs.. . Jedna sztuka na przodzie jedna na tyle ,ten sam producent .. przez to byly wibracje,reklamacja sa nowe lepszej firmy jest oki . Drazek srodkowy maja e39 od wersji 3.5 ,4.4 ja mam 3.0 bez drazka
Czasami mamy do czynienia z przypadkiem ,że opona lub felga jest krzywa i ma ,,bicie boczne'' koło takie zostaje wyważone niby ok. ale nie zmienia to faktu że koło bije na boki.
Jeśli uderzenie nie było silne to najbardziej narażone są opona, felga i łożysko koła. Jeśli masz wątpliwości to dla świętego spokoju sprawdź koła na wyważarce. Jeśli okaże się, że jest przekrzywiona felga wyczuwalne powinno być bicie na kierownicy (o ile uszkodzona będzie felga z przodu) lub delikatne wibracje. Jazda z uszkodzoną felgą zakończy się...
Sugeruje raz jeszcze rozkręcić to co było wymieniane i pożadnie wyczyścić z rdzy i brudu zwłaszcza prowadnice klocków hamulcowych ,piaste ..itd potem na uniesionym przodzie uruchomić silnik włączyć 2 bieg i obserwować jak kręci się całość i jakie jest bicie kierownicy ,można też założyć koło i sprawdzić wizualnie jakie ma bicie same koło lub czy sama...
Właź pod auto i wszystko będzie jasne. Tutaj wrzuć już tylko zdjęcie i ładny opis co było. Wszystko już zostało powiedziane dalej to bicie piany.
Co do opon- to jest kwestia przypadku. Mojemu bratu kiedyś na autostradzie wystrzeliła bieżnikowana opona, ale mi za to nowe, aczkolwiek tanie zimówki wytrzymały niecałe półtorej sezonu, bo miały już takie bicie, że auto po drodze nosiło. Ja osobiście wolę teraz kupić nową, porządną oponę. Może i jest droga, ale to się zwraca, bo jest mała oszczędność...
Witam, potrzebuje pomocy z moim Golfem, otóż od jakiegoś czasu jak ruszam rano na zimnym silniku mam bicie na kierownicy i coś stuka w prawym kole aż wyczuwam na całym samochodzie wibracje. Dodam, że jak się już rozgrzeje to bicie przy ruszaniu ustępuje, jak samochód postoi dwie, trzy godziny to znowu jest bicie. Byłem dziś w stacji kontroli pojazdów...
Nie jest podejrzanie duży, tylko typowy. Ale za to ktoś nie miał litości, bo tak się nie kaleczy aluminiowych felg. Niemniej te elementy nie mają znaczenia, bo przy zmianie opon i tak je trzeba zdjąć. W stalowych felgach bicie będzie od przodu wokół otworu centrującego, a w aluminiowych od wewnątrz. Sprawdź, co tam jest napisane. I jeszcze raz odsyłam...
?A opony i felgi sprawdziłeś? Po montażu nowych tarcz sprawdzałeś bicie, może winna jest piasta, czy łożysko. Oczywiście ABS wykluczyłeś? Prowadnice zacisków też przy wszystkich pracach sprawdziłeś?
Do tego rodzaju prądnicy mam sentyment :D zrobiłem nawet otwór na oliwienie obydwu łożysk ślizgowych Sentyment do takich prądnic miałem w latach sześćdziesiątych i początku siedemdziesiątych bo nie było wyboru ;-) ale dziś jest na prawdę w czym wybierać. Nie radzę wymieniać tej gumy na plastiki będzie większy poślizg, który i przy obecnym rozwiązaniu...
Nie chodzi o bicie tylko o ryzyko "wystrzału". Bez powodu wybrzuszenie nie powstało .Zrobisz jak zechcesz.
Jeśli bije to tylko element wirujący więc nie ma się co czepiać geometrii czy luzów w zawieszeniu - od tego auto się tylko źle prowadzi ale nie wibruje. Jest kilka możliwości: 1. Półosie, wady przegubów, skrzywienie, przesunięty odważnik jeśli jest. 2. Uszkodzenie/wada opony, oczywiście przy założeniu że felgi proste. 3. Bicie piasty. 4. Ważenie kół....
Wymienili mi półoś od strony kierowcy a A6 C5, razem z przegubami. Od tamtej pory na pełnym skręcie w lewo, mam bicie w kole, tak jak bym miał banie na oponie. Mechanik twierdzi, że nie da się tego zrobić źle i każe nie skręcać na maxa kołami, eh. Jeden gość od A4 mówił, że miał podobnie, tylko coś dołem do góry mu założyli. Niestety nie dowiedziałem...
są trzy możliwości -pierwszą znam z autopsji wulkanizator wyważył, ale zapomniał oczyścić felge z piachu ,po przejechaniu po paru kałużach piach się zmył i ........ -opony były źle przechowywane szczególnie zdaża się to jak oddaje sie opony do dużych przechowalni(nie mają miejsca i na np.twoje opony kładą 2 lub 3 kpl innych opon -felgi są zcentrowane(bądź...
Opony , możliwe , ale to raczej podczas samej jazdy już by wyszło , jak by miały bicie , czuć by było, ale nie wykluczone. Weź załóż letnie i zobaczysz, wykluczysz wtedy wszystko inne jak będzie ok. Zostaną same koła
Takie bicie jak kolega wyżej opisał było by wyczuwalne podczas jazdy- taki mi sie wydaje. A może po prostu opony masz zinowe lub takie co szumią i wydaje sie jak by dzwięk łożyska...
Skoro fachowcy badali to ciężko podpowiadać. Ale na pierwszy rzut uszkodzenie opony, na drugi krzywa tarcza hamulcowa, na trzeci uszkodzone łożysko, na czwarty niewłaściwa geometria zawieszenia.
Ja tam obstawiam opony, ale 8 lat pracy w wulkanizacji może zbyt mało mnie doświadczyło. A drążki stabilizatora to raczej bardziej dzwonią na dołach, ale pewien nie jestem. Po przemienieniu całych kół tył na przód powinno pomóc, jeśli nie to półosie bym sprawdził.
Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas. Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny. Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia? Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych...
właśnie w tym problem że nie . miałem założone koła R13 ( standardowe oryginalne VW) Dodano po 2 wiem że nie uda się całkiem tego wyeliminować .. Nie tylko ja mam taki problem z r15 .. moje używane myślałem że maja bicie ale ziomek kupił nowe felgi inne i ma tak samo . Może opony się nie ułożyły a może to one tak powodują .
Co może być przyczyną cichego, ale słyszanego przez okno metalicznego obcierania w przednim kole? Dodam, że jest to obcieranie dokładnie co obrót osi, ale nie ciągłe, a tylko w jakimś jednym miejscu. Słychać to przez około 10-15 minut od wyjazdu, ale nie cały czas tylko momentami, raz ciszej, raz głośniej, w pewnych chwilach nawet wcale. Tylko na prostej...
A jak sprawdzic czy sa kierunkowe? Jeśli masz bierznik taki sam jak był oryginalny to na oponie masz napisane LEFT lub RIGHT ewentualnie jest strzałka. Musisz sam się przyjrzeć jak gość będzie wywarzał koła, bo często oni mają to w D... i nic nie mówią, a gołym okiem można zobaczyć czy felga jest uszkodzona, następnie zakładamy opone i tez obserwujemy...
Dzien Dobry, Przepraszam za brak PL liter ale ich nie posiadam u siebie na komputerze. Jak w temacie, jakis czas temu wymienialem klientowi sprzeglo. Po pewnym czasie przyjechal do mnie i powiedzial ze cos stuka z lewej strony. Nasila sie to przy skrecie w lewo i uciacha przy skrecie w prawo czasami jest to tez wyczuwalne przy jezdzie na wprost, wtedy...
witam . posiadam golfa 4 i mam podobny problem umnie czuc bicie tylko podczas jazdy i wieksza predkosc tym bardziej czuc . dodam ze opony nowe felgi przekladane w kazdy mozliwy sposob i proba takze na stalowkach nowe lozyska nowe tarcze i klocki i nadal bez zmnian podejrzewam przeglub wewnetrzny z prawej strony ale narazie sie nie zabieram . napisz...
Mam problem z hamulcami w samochodzie Audi A4B5 rocznik 1994. Zaczęło się od problemu z pulsowaniem pedału hamulca i przy tym czuć jakby hamulec łapał i puszczał, wrażenie jakby tarcza była w jednym miejscu tłusta. Zasugerowałem wymianę tarcz, standardowe objawy "bicia". Właściciel kupił tanią chińszczyznę "Hart". Po montażu bez zmian. W ciemno kazałem...
To fragment zaleceń serwisowych ATE dotyczących bicia na kierownicy w BMW E46: Bicie na kierownicy przy hamowaniu z prędkości 130-160km/h. przyczyna: wrażliwość osi przedniej zalecenia dotyczące serii do lutego 2001r. - wymienić przegub kolumny kierowniczej (do 10/99). Stary model ma oznaczenie Fa Lemforder i obramowana liczba 50. Wymienić na zmodyfikowany....
Jesli rzeczywiście zaniża (wskazuje predkosc niższa niz rzeczywista), to nie jest dobrze. Zaniża to za dużo powiedziane , autor nie wzorcował swojej prędkości względem innego auta lub gps na poprzednim czujniku. Bicie piany i nic więcej. Dodano po 1 Mi w mazdzie 2 też zaniża i to o 20 km/h w porównaniu do poprzednich opon. Tak się dzieje niestety....
Więc tak: łapy siodła się nie ruszają ,,góra dół,, więc to nie jest przyczyną. Gniazdo nie jest wybite :) już jeden taki przypadek miałem że latało jak ż*d po pustym sklepie.. ;] ale było bicie przód-tył. Natomiast zauważyłem że po wymianie płyty na mniejszą 2cm ten prześwit się zmiejszył(przypominam o wielkości opon z pierwszego postu) i już naczepa...
Ok wstawię później zdjęcie. Ciężko jest opisać kilka godzin testów wiele rzeczy co napisałeś już sprawdzałem. Szerokość szczęk sprawdzona. No nie wiem czy zajmowanie śrubą centrująca nie am sens bo próbowałem dokręcić śrubami do felg i dalej było krzywo, chodzi że jak ona jest dokręcona to powinno lekko chodzić, a nie zacinać się. Po to kupiłem nowy...
Wibracje odczuwasz tylko na kierownicy czy raczej cały samochód wibruje ? Dodano po 2 Jeżeli tylko w kierownicy to koła (mogą być walnięte same opony lub wyważ i sprawdź stan powietrza ). a opony letnie czy zimowe ? Dodano po 3 a tarcze daj do przetoczenia i będzie ok :) jeśli krzywe to drga nawet minimalnie :) lepiej szybko niż za późno :)
Jesienią sprzęgło spaliłem, w zimie było przetoczone koło zamachowe z wyważaniem , nowe dociski, sprężyny i tarcze Chełmno. W tym jednym zakresie obrotów trzęsie silnikiem na prawo i lewo, sprawia to wrażenie że zaraz się wydech urwie. Ja bym zaczął szukać pod tym kątem. Niewykluczone, że zostało błędnie wyważone koło zamachowe bądź też nierówno stoczone....
Witam . Mój problem jest taki przy volvo v70 mk3 2008r 2.4 d5 185KM automat od 100km/h zaczyna wibrowac nadwozie . Przy przyspieszaniu zaczynaja sie wibracje i jak puszcze pedal gazu nasilaja sie , ponizej 100km/h drgania ustaja . Auto ma wymienione dwie polosie ,nowe zawieszenie przod ( koncowki drazkow +drazki kierownicze , nowe sworznie wahacza+tulejki...
Na pewno dostał w koło bo poprzedni właściciel zmienił felgi z oponami pewnie z tego powodu ze ta z prawej nie nadawała się do do dalszego użytku :P Ponawiam pytanie czy spotkaliście się z takim uszkodzeniem mechanizmu różnicowego?
Sprawdź dokładnie koła, bo chyba od tego nalezy zacząć, dobre kółka to podstawa, te drgania chyba raczej nie od silnika, a jak jest nawet najmniejsze bicie na kole to przy wiekszej prędkości mocno to czuć. Zjeżdżona opona i stara też może mieć duży wpływ na komfort jady. Sam nie próbuj prostować obręczy bo możesz tylko pogorszyć. Spróbuj go na sucho...
Witam . Mam następujący problem . Kierownicą bije przy prędkościach pomiędzy 80-100km/h . Szczególnie mocniej jest to odczuwalne przy porannej jeździe gdy auto całą noc stało . Jednak problem występuje cały czas . Opony zostały wymienione , dwukrotnie wyważone koła a następnie również z testem drogowym ,więc myślę ,że koła można zostawić w spokoju ....
Opony ? Zawieszenie ? Felgi ? Cały zestaw ? Pytań orientacyjnie Dodano po 2 zapakowana wodę do bagażnika i bujał się dużo bardziej No to sprawdzić tył.... i pytanie czy tył wywoływał by bicie kierownicy
Witam! Problem prawdopodobnie źle wyważonych kół. Nie pierwszy raz spotykam się z biciem czy drganiem kierownicy przy źle wyważonych kołach. Ale teraz mam nieregularne bicie. Tzn. jadąc stała prędkością (np.130km/h) bicie zaczyna stopniowo nasilać się, a po osiągnieciu swojego maximum zaczyna słabnąć i uspokaja się do poziomu zero bicia. Wygląda to...
Trzeba wyważyć oba przednie koła.Przyczyną w/w objawów mogło być,najprawdopodobnie,uderzenie w krawężnik i naruszenie stalowego zbrojenia opony.Miałem to samo,już chciałem wymieniać półoś,przegub.A przy wyważaniu wyszło szydło z worka,jak to się mówi.Teraz uważam.
No to ja jestem nienormalny, ostatnio tak wyważałem. Przecież o tobie nie pisze ,tylko powiedz jak to się stało że np 98% ludzi którym sie robiło przekładki w sezonie jakoś nie narzekało na bicie kierownicą itp ,choć co niektórzy mieli fatalnie pokrzywione felgi i takie tam stare opony i niekiedy stare auta,a robiło się zwykłą wyważarką.Powiem ci że...
Opory toczenia sprawdzane były tak na oko, cały przód w górze i kręcenie koła ręką plus łomik i sprawdzanie luzów (serwis Volvo sprawdzał nawet). Ale z tym ciśnieniem , tylko trzeba by było manometr wpiąć , pomyślę nad tematem. Dodano po 11 (at)kwantor bicie sprawdzali w ASO Volvo bo nie wierzyli i sprawdzali zbieżność. Ja odpuściłem sobie przekładnie...
To jeszcze zapytam o wymiary, bo w większości ofert jest tylko podane, że pasuje do poloneza, dużego fiata, łady itd. Czyli rozumiem, że te krzyżaki oba na wale w poldku są takie same i ogólnie dla wszystkich polonezów są takie same, tak? I czy z tą podporą wału Też tak jest, że dla wszystkich polonezów jest taka sama? Z braku czasu w grę wchodzi tylko...
B5 koło PP jest pęknięcie na gumie jednego z elementów zawieszenia. istotne to i czy trzeba to jakoś uszczelniać? . Należy wymienić ten element (gałka drążka kierowniczego) na nowy i to najszybciej jak to możliwe. Gumowej osłony się nie uszczelnia, bo już mogla się tam dostać woda i inne zanieczyszczenia, co z czasem spowoduje luz współpracujących...
Witam serdecznie po raz kolejny.traktorem jeżdżę od 2008 roku mtz 820 na moście stożkowym. W traktorze było delikatne bicie od początku a teraz się nasiliło. wygląda to tak że gdy jadę bez obciążenia to czy 1 czy 3 czy 2 czy każdym biegiem to to jest zawsze bicie takie bubububu z taką samą częstotliwością nie zależnie od prędkości i biegu. jest to najczęściej...
haker 1 kolego czy zastanowiłeś sie jak ta opona będzie wyglądać po tygodniu pracy obojętnie jaką rolkę zastosujesz ,nie wspomnę o innych sprawach ,o biciu opony dość sporym przełożeniu i.t.p, ż resztą ten temat bul poruszany na forum. A jak ma wygladac. Na oponach jezdzi sie i 10 lat i nie ma na nich sladu. Normalny samochod przekazduje na opone obciazenie...
Cała sprawa się opiera o prawidłową geometrię zawieszenia i brak luzów żeby takową ustawić. Samochód był bity ?
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jakie są objawy zużytych przegubów wewnętrznych? Zauważyłem na nich luz góra/dół na podośniku. Nic nie buczy, nie wibruje przy przyśpieszaniu tylko bicie kierownicy przy 1110/120 km na godzine, ale to raczej wina opon bo jedna ma jajko. Pozdrawiam
Witam. Posiadam Vectrę A i już brakuje mi sił na bicie nie tylko kierownicy ale cały samochód drży (jeszcze jak miałem radio cd to się zacinało:D). Prześledziłem wszystkie fora o tym i prawie wszędzie to samo pisze. Opony tarcze felgi klocki są na pewno dobre więc proszę nie pisać że coś z tych rzeczy... Drgania występują w prędkościach 110-150km/h,powyżej...
Witam, problem jest w Expercie 2.0hdi . Podczas dodawania gazu, jest duże bicie z prawej strony. Wymieniona została półoś ( nowa) z prawej strony nic to nie dało. Zmieniłem wahacz, bo byle delikatne stuki też nic, podstawa amorka też nic. Podpora półosi sądziłem że na tym będzie oczywiście dalej to samo. Naturalnie zmieniłem felgi na samym początku...
Co do krzywych tarcz to odczuwam bicie na kierownicy przy 150km/h ale myślę że to wina opon a nie tarcz bo krzywe tarcze było by czuć podczas hamowania (chyba że źle myślę). Co do wypowiedzi MrRogal to zastanawiam się nad tym czyszczeniem ale szkoda mi wymieniać całego przodu bo jak zdejmowałem koła to zarówno klocki jak i tarcze wyglądają jak nowe....
Świat się zmienia, trzeba ciąć koszty - stare to nie to samo co nowe. W każdym razie takie bicie mówi dobitnie jak słaba jest kontrola jakości w Celmie :-( Edit: choć być może po prostu nie nastawiają się na taką precyzję na jakiej mi zależy. ps. zieloną też nadal sprzedają - nie ma regulacji obrotów pokrętłem, reszta chyba to samo co w PRCr 10/6AEO....
Witaj! Witaj. zacznij od ustawienia kąta pochylenia kół.Zbieżność - zaznacz na oponie kreską na tej samej wysokości prawe i lewe koło. zmierz odległość przesuń tyle żeby kreska była na tym samym poziomie - drążkami ustaw zbieżność. To trzeba powtarzać aż ustawienie nie będą się zmieniać. Przed ustawieniem trzeba wybrać koła bez bicia. Pozdrawiam miro.nasz...
Auto z 2019r. więc chyba problem w tym, że to tylko OPEL. Manometr taki jak w końcówce do pompowania kół, nic wielkiego, nie mniej jednak przy tym samym ciśnieniu w każdej parze kół odczyty czujników w parze są różne. Zgodnie z opisem w necie ciśnienie kodowane powinno być wg wzoru 25 mbar per bit. Ja wyliczyłem przelicznik 27mbar/bit. Nie pompujcie...
Jak wiadomo dobry pomysł w odpowiednim czasie gwarantuje sukces. A sukces ma mieć charakter brzęczący lub lepiej szeleszczący. Przecież jasne, że cokolwiek umieszczone w oponie zamieni się w granulki. Ale pożytek z nich żaden. Tutaj można by się posłużyć przykładem pralki bębnowej. Rozłożenie ciężaru możliwe tylko przez ruchy rewersyjne a takich podczas...
Witam, kolega jannaszek ma rację, mechanik mógł nie zauważyć wady opony. Poza tym proponuję sprawdzić montaż samych tarcz po przetoczeniu, jeśli były toczone statycznie (na tokarce), wtedy często mechanik zakłada tarcze i nie robi pomiaru bicia tarczy na piaście, piasta powinna być dokładnie wyczyszczona papierem ściernym, tarcza założona i zmierzone...
bicie wrzeciona bicie uchwytu wiertarka bicie
wentylator stojący włączeniem pompa wtryskowa czujnik obrotów maszyna schemat
nierównomierne ogrzewanie tulejek nierównomierne ogrzewanie tulejek
Sterowanie smartfonem za pomocą RustDesk - czy to możliwe? Centrala BFT Thalia Light - komunikat "ko" na wyświetlaczu