Jakie jest bicie czopa wału od strony zapłonu? Nie powinno przekraczać 0,05 mm. Idę o zakład że jest duuużo większe. Wały polskiej produkcji były "gumowe". Trzeba było się nieźle postarać aby nawet składając silnik na gorąco uzyskać bicie poniżej dopuszczalnego. Skrzywiony wał skutkuje dziwnymi objawami zapłonu.
Bicie końcówki wału 0,2 to nic, przecież, piasta i nóż nie są idealnie wyważone i nigdy nie będą, nie przesadzajcie z tymi tolerancjami wymiarów, to nie silnik samochodowy. Ten filc na przepustnicy trzeba nasączyć olejem, to jest takie zabezpieczenie przed kurzem.
Sprawdź wałek sprzęgłowy czy jest prosty, bicie koła założonego na wał.
to jak on może się uszkodzić/przestawić Oj może, może. Przy nieumiejętnym montażu po prostu zostaje ściśnięty. Zawsze sprawdzałem bicie wału przed i PO montażu.
Wolno obracając sprawdź czy jest bicie wału silnika.
Krzywka przerywacza jest zamontowana na czopie wału, jeśli wał będzie miał luz/bicie osiowe to nie da się wyregulować przerwy na przerywaczu.
Może sprecyzuj co to jest za "kołysanie". Czy to są jakieś wibracje (kolega sprawdzał wał) ,czy po prostu auto jedzie "wężykiem". Te dwie rzeczy mają różne przyczyny. Wał nie ma na trakcję żadnego wplywu tak samo jak na pękanie opon czy ich zużywanie,dlatego pytam. bicie wału napędowego, bo jest zarówno na biegu, jak i na luzie Bicie wału to jego złe...
Czy koło magnesowe nie ociera o cewki? A może po nagrzaniu? Jakie bicie wału? Jeżeli masz oryginalny układ z cewką zapłonową w silniku, to sprawdź przepust kabla WN i dwóch kabli (gaszenie i światła) wchodzących z silnika. Przepust jest dociskany pokrywą i zdarzało się że było tam zwarcie. Tak w ogóle jaka ta iskra? Jaką długą iskrę można uzyskać na...
Wg mnie problem jest prosty do diagnozy. Mianowicie: 1. Zużyty (wytarty) przerywacz - wymiana z niewielkim kosztem. 2. Wał korbowy jest skrzywiony przy montażu na zimno. Łatwi to sprawdzić mając czujnik zegarowy. Bicie końcówki wału musi być mniejsze od 0.1 mm. Często przy dużym skrzywieniu bicie wału widać "na oko". 3. Podstawa iskrownika nie jest...
Koło pasowe wału ma bicie. Jest z gumą. Załóż sprzęgło na alternator.
Najlepszy mój wał miał bicie 0,03. Swietny wynik jak na samorobny wał :) masz jakieś zdjęcia tego wału?
Podejrzewam zbyt małe przerwy na przerywaczu lub świecy. Te silniki im bardziej wyeksploatowane tym nie bardzo chciały chodzić na ustawieniach książkowych. Ustaw przerwę na przerywaczu 1 mm i na świecy podobnie. Winowajcą jest bicie wału lub luz na łożyskach i wówczas ustawiona mała przerwa na przerywaczu przy większych obrotach znika częstą dając iskrę...
Posprawdzaj bicie wałów bez rozbierania i bicie uzębień oraz kółeczka zębate na silniczkach zwłaszcza ten z kółeczkiem na samym końcu wału silniczka napędzającego łopaty. Wolno obracaj wałem i obserwuj pracę uzębienia między wałami a silniczkami czy nie ma zacięć. Sprawdź też czy pracują serwa położenia łopat. Sprawdź stan akumulatorka po naładowaniu...
Wał najlepiiej wyciągnąć ściągaczem, którego pewnie nie masz więc musiałbyś sobie go wykonać. Bicie w wał czymkolwiek ma sens jeśli masz zamiar go po tej czynności wyrzucić.
Na ziemi nie strenujesz co najmniej 1- 1,5 metr od ziemi, sprawdź jak wyłączysz silniki który się szybciej zatrzymuje. Obejrzyj przekładnie zębatą czy nie ma oporów płynnie pracuje wolno obracaj śmigłem będą widoczne jakie luzy występują na zazębiających się kołach zębatych silnika i koła zębatego śmigła, bicie wału silnika. Sporo tych zabawek ma problemy...
Jak piszą to pewnie pasuje. Ważna uwaga jest taka żebyś wał poskładał tak samo jak był bo jak np obrócisz na krzyżaku to będzie miał bicie.
Czy zna sie ktoś na wałach od tej sprężarki ? Po ustawieniu na tokarce na czujnik wału mam bicie do 1mm na flanszy łożyska!! A sworznie względem wału mają jakiś dziwny odchyl około 0,5mm na 2cmm... Znajdę gdzieś jakieś dane tego wału jak to powinno wyglądać ?
Nie ma możliwości WYWAŻENIA takiego wału! Można go tylko centrować. To dwa różne pojęcia. Jednak w ostatnim zdaniu helena33 jest ważna uwaga. Choć trudno prawidłowo wycentrować wał ze skrzywionym czopem. Zależy gdzie była ta setka bicia? Wg. mnie bardzo trudna do uzyskania szczególnie dla długich czopów wału. A tak w ogóle to jaki jest luz na łożyskach....
Pozostaje koło wału , może mieć bicie.
Witam. Jestem w trakcie wymiany koła pasowego wału korbowego ponieważ miało bicie. Mam pytanie czy na kole zębatym wału korbowego powinien być taki mały bolec który wchodzi w koło pasowe. Jest tam ślad ale jakby było urwany malutki bolec. Pozdrawiam
Sprawdź wał, bo tylko on został podejrzany. Może ma luz na łożysku lub jest minimalnie skrzywiony wtedy będzie "bicie" i to może rozwalać tą tulejkę. Jak są nowe uszczelki na silniku to jest nadzieja ze wał był wymieniany. Jak na 80 to prędkość nie najlepsza ale to może kwestia dogrania napędu(sprężyny, rolki itp).
Jakiej wielkości bicie koła wału jest dopuszczalne? Postaram się zmierzyć na zegar. Co do koła alternatora to widziałem takie samo jak moje (bez sprzęgiełka) w Polo z podobnego rocznika.
Nie wiem czy jest jakiś z-d w okolicy zajmujący się naprawami silników elektrycznych. Być może oni byliby pomocni, albo dobry tokarz, który podjął by się naprostowania wału.
Sprawdź czy łożysko od strony prądnicy jest całe i nie ma na nim luzów. To musiałoby mieć strasznie duże luzy. Może kołek ustalający prądnicę na wale, czy wpust(klin)-nie wiem jakie jest tam rozwiązanie, ścięty i prądnica się przestawiła na osi. Gdyby tak było, to koło magnesowe było by dalej w osi. Nawet niewielki luz na łożysku może spowodować tarcie...
moja propozycja zdaje się mogłaby zakłócić przepływ powietrza z uwagi na konieczność sytuowania czujników blisko wału. Pozostają propozycje kolegów ..... albo metody optyczne o których jaszcze nie było mowy. Za sprężarką powietrze jest jeszcze czyste i w miarę chłodne. Jedno z możliwych Wał może być na jakimś odcinku wypolerowany na lustro. promień...
Chciał bym jeszcze dodać że zapłon jest bardzo dobrze wyregulowany... mianowicie ustawiał to szpec który zna się na tym... A problemem może być np. Luzy na wale lub jedna ośka od wału ta od alternatora ma lekkie bicie i przy większych obrotach daje nie dokładną iskrę, MIanowicie wał jest do zmiany gdyż ma luzy i minimalnie skrzywioną ośkę nawet nie...
Wał mocuje się w kłach tokarki. Obracając wałem, dokonuje się pomiarów bicia na poszczególnych łożyskowaniach. Następnie przy pomocy specjalnych śrub dogina się wał, mierzy dogina, aż osiągnie bicie poniżej dopuszczalnej wartości.
Spróbuj zmienić silniki lub śmigła, ale też sprawdź bicie osi wałów silników, oraz czy śmigła pracują poprawnie nie mają bicia na łopatach. Pamiętaj że jest podatny na wiatr i zawirowania powietrza ze względu na masę, ustawianie trymerami tylko na wysokości około 1 metra ze względu na zawirowania powietrza.
Wał należy złożyć na frezie nieruchomą częścią krzyżaka liniowo na wprost następnego krzyżaka część nieruchoma.To jest ogólna zasada składania wałów. Jannaszek, ileż Cię można prosić żebyś przestał bredzić? Widziałeś wał w polonezie? Proszę: http://obrazki.elektroda.net/26_12841478... http://obrazki.elektroda.net/31_12841478... http://obrazki.elektroda.net/14_12841478...
Czy cewka zapłonu w iskrowniku jest na swoim miejscu? Co to za cewka? Czy przerywacz się zamyka na 100% ? Na jaki kąt obrotu wału? (około 180o?) Jaką szczeline powietrzną przebija iskra z kabla do głowicy? Musi byc min. 7-8 mm. Co z masa cewki butelkowej? Co z masa silnika? Obie masy maja byc połączone kablem! Bije pewnie nie magneto, ale sam skrzywiony...
Może dostał wał... Może mieć bicie. Drgań pewnie nie wyczujesz...
Piszesz że wał jest skrzywiony ,sprawdź bicie powierzchni przylegania koła zamachowego . Miałem przypadek w którym skrzywiony wał pracował ale powodował poprzez bicie urywanie się tarczy sprzęgła . Cena wału korbowego do samochodu osobowego nie jest zbyt wysoka i prostowania wału tutaj się nie stosuje , w twoim przypadku może warte rozważenia . Metoda...
Uszczelniacz składa się z dwóch części. Warga nie styka się z wałem tylko wewnątrz uszczelniacza styka się z powierzchnią prostopadłą do wału pierścienia zewnetrznego. Uszczelniacz taki powinien nie mieć problemów z uszczelnieniem wałów które mają bicie. Warga musi być dociśnięta do płaszczyzny po której trze. Rozbierz stary uszczelniacz i zrób zdjęcia.
Proponuję zdjąć koło magnesowe i sprawdzić czy wpust czółenkowy zwany niesłusznie klinem nie został ścięty. Przy okazji można sprawdzić bicie czopa wału w okolicach tegoż wpustu. Wystarczy jakiś element przykręcony (kawałek sztywnego drutu) do korpusu silnika z ostrzem w pobliżu czopa wału. Będzie widać jak zmienia się szczelina między naszym "czujnikiem"...
Niby w instrukcji napraw piszą, że grupy selekcyjne tłoków odnoszą się do wymiarów, ale może warto sprawdzić masę każdego z nich. Przy takich obrotach mała masa może dużo zdziałać. Lub być może wał był wyszlifowany nieosiowo. Może to śmiesznie zabrzmi, ale miałem taki przypadek i koło zamachowe miało bicie osiowe. Wał w silniku był na szlifach G1 K1...
Luz na łożyskach wału przekłada się na osiowe bicie czopów, pewnie dlatego miałeś uszkodzenia magneta. Ja bym wymienił dla samego faktu, poćwiczyć można sobie :D Możesz jakoś sprawdzić w którym momencie ruchu tłoka masz iskrę? Tu może być problem, właśnie przez luz na łożyskach wału. CDI może dostawać złe sygnały, np. dwie iskry na jeden sów albo coś...
Wystarczył jeden dobry specjalista,nie znam producenta silnika lecz w większości jeżeli stosują łożyska c3 są one wklejane zarówno na wał silnika jak i w tarczę łożyskową .Pisze kolega o regeneracji łoża łożyska jedno wielkie nieporozumienie,regenerowałeś niepotrzebnie czop wału pod łożyskiem i najprawdopodobniej gniazdo w tarczy łożyskowej. Większość...
a wyjmowałeś tloki Kolego ten samochód to zamierzchla historia ja z niego wszystko wyjmowałem to był taki produkt że kiedy kupiło się nowy silnik to aby prawidłowo pracował trzeba było go rozebrac i złożyć. Jeśli mialbys pierscienie do kitu to do miski olejowej przedostawałyby się gazy spalinowe i odmą by tobie sadziła kompresja. Plułby także olejem....
Jego los to chyba śmietnik... Próbuj dalej jak już znalazłeś przyczynę to ja usuń. Możliwe że wał ma bicie. Jak potrafisz to rozłącz napęd - silnik i zobacz czy wał z dużym kołem od łopat dolnych obraca się swobodnie.
Stuki na zimnym silniku 1 , 2 minuty , na biegu jałowym , i podczas dodawania gazu na niskich obrotach , po rozgrzaniu brak , stuki dochodzą od samego dołu po stronie rozrządu , możliwe że to koło pasowe od wału korbowego , ma minimalne bicie , ale czemu na ciepłym nie stuka ? Stuka od listopada
Zdejmij wirnik i sprawdź jak obraca się oś wału może ona ma bicie.
Myślę że jak mnie ładnie poprosisz to ci poszukam takiego siłownika a nawet 3 poza tym nie zauważyłeś czegoś bardzo ciekawego siłowniki ruszają się u swych podstaw. Myślę że to będzie istotnym problemem podczas konstrukcji tego cuda. A jeżeli chcesz zrobić tzw ”wibrator” jak to nazwałeś to musisz wyliczyć bicie tego wału żeby się nie okazało...
Jednak nie sprawdziłeś mojej sugestii i "wjechaniu" tulei do korpusu. Po zdjęciu głowicy widać to dokładnie. Daj zdjęcie góry cylindra pod kątem ok 45o do osi tulei. Nie mogę doczytać jaki masz układ zapłonowy a w szczególności w jakim stanie jest (o ile jest) przerywacz. Czy próbowałeś na nowym przerywaczu? Co z kondensatorem? Jak wygląda krzywka podnosząca...
http://obrazki.elektroda.pl/3721037900_1... Temat trochę mało związany z elektroniką, ale w przyszłości maszynka ma napędzać jakiś mały generatorek tzw. amerykanka. Silniczek został zaprojektowany w Inventorze, później rozrysowany w AutoCadzie a na końcu stworzony w rzeczywistości. Maszyna parowa jest zbudowana ze stali narzędziowej,...
Witam posiadam ramę od vitary i musiałem ją obciąć bo była spróchniała i muszę teraz skrócić wał. Mam kilka pytań. 1 Jak go skrócić aby miał jak najmniejsze bicie. 2 Musze skrócić ok.40cm czy będzie on dobrze pracował, ponieważ zwiększy się kąt jego pracy miedzy mostem a skrzynią. 3 Czy jest możliwość zastosowania wałka przekaźnika mocy (wałek do maszyn...
Witam. Bicie koła musisz zlikwidować. Możliwe że na wale jest wybite wtedy będziesz musiał frezować czop wału (jest taki specjalny frez ręczny do tej operacji). Bo jeżeli jest wyrobiony to koło będzie się obracać o jakiś kąt na wale no i ustawienie rozrządu może się samo zmieniać. Po likwidacji bicia jeżeli dalej napinacz "chlapie" to musisz wymień...
Na dobrą sprawę takie wykluczenie przez uszkodzenie mechaniczne to tak jak niewydolność krążeniowo-oddechowa. Jak rozleci się łożysko albo wał zacznie mieć bicie - masz uszkodzenie mechaniczne, jak rozjedzie cię samochód- masz niewydolność krążeniowo-oddechową :-D
Cewka jest prawidłowa. Sprawdź ustawienie przerwy przerywacza (0.3 mm +0.1 mm). Kąt zwarcia styków przerywacza powinien wynosić ok. 135°. Luz łożysk wału korbowego, rozcentrowanie wału lub bicie krzywki przerywacza będzie miało wpływ na kąt wyprzedzenia i zwarcia styków przerywacza. Pamiętaj jednak że przy zapłonie bateryjnym cewka zawsze będzie się...
Ma pan rację, tylko jak końcówka wału nie jest prosta to szpilka prowadząca nie będzie równoległa do osi wału a tym nie będzie prostopadła do bloku i będzie bicie koła choć samo koło będzie przylegać do całej powierzchni czoła wału. U mnie pewnie tak było. Myślę że ten frez jest dobry tylko tam, gdzie wał jest prosty.
Witam Od dłuższego czasu w ciągniku ścina wieloklin w tarczy drugiego stopnia oraz zużywają się wałki drugiego stopnia przeglądając forum jeden z użytkowników twierdził że traktor może mieć wadę fabryczną. Teraz się zastanawiam bo od paru lat żywotność frezów na tarczy i wałków spada ostatnio na nowym komplecie było zrobione 70mtg fakt jest też taki...
Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego? Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK. Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście....
sprawdz przeguby może wał napędowy bije sprawdz bicie i wyważenie
Czy jest możliwość w domowych warunkach coś takiego naprawić? Zależy czy koło jest źle wykonane czy wał zgięty (czop pod kołem), a może koło o większej średnicy otworu niż wał i jest zastosowana amatorska tuleja z blachy itd. Jak obracasz tym kołem to chyba widać czy wał ma bicie czy koło... ale samo koło może być krzywo nabite Czegoś takiego raczej...
Już zamówiłem nowy wał, bo jak pisałem wcześniej mam wrażenie że ma bicie. Ale dzięki za info. Po wymianie, naprawie go w podobny sposób i będzie na zapas.
Dorobiłem nowy wał i z nowymi łożyskami uruchomiłem urządzenie. Jeżeli sprawdzasz na fabrycznie nowej, markowej pile i jest bicie to ten wał który wytoczyłeś razem z tarczami ściskającymi nadaje się najwyżej na koło garncarskie :lol: Masz bicie osiowe na tarczach ściskających i pewnie tyle w temacie. Jak nie marz czym zmierzyć to o jakim prawidłowym...
Witam, Ja polecał bym Ci iść do fachowca który na pewno zespawa to równo .... a jak zepsuje problem nie bd na twojej głowie :) Dodano po 3 a jak bd miał minimalne bicie na wale to porozwala ci łożyska i nie wiadomo czy nie rozwalisz przy okazji skrzyni i silnika
KOLEGO na 99.9% źle jest złożony wał napędowy. Mając poldka podczas wymiany krzyżaków zawsze robiłem znaki sobie aby nie popełnić błędu podczas montażu. Nawet jak obrócisz jedną połówke wału o 90 stopni ma prawo być bicie na wale. Wlepić ostrzeżenie za wypisywanie bzdur? Cały wał daje się złożyć tylko w jeden sposób, nie ma możliwości obrócenia czegokolwiek...
Sprawdź czy śruby mocujące obudowę koła zamachowego do bloku są dokręcone a najlepiej wkręć je na klej lub silikon by wykluczyć przeciek.Sprawdż czy wał nie ma nadmiernego luzu osiowego i promieniowego oraz bicie w miejscu przylegania sznura uszczelniającego.
Niemniej oscyloskop jest pomocny w ocenie sygnału z czujników ABS, wału, wałka. Łatwo można wychwycić np. bicie koła fonicznego/enkodera czy jego pęknięcie albo niewłaściwy montaż lub uszkodzenie czujnika (za mała amplituda sygnału). Na diagnostyce widać już przetworzony sygnał i nie zawsze pozwoli to łatwo zorientować się gdzie tkwi problem.
Wszystkie odpowiedzi kolegów na ten temat są według mnie poprawne i możliwe jednakże dorzuciłbym do tego jeszcze inne możliwe przyczyny bicia na kołach. Po pierwsze tarcze hamulcowe, jeśli są krzywe to bicie może występować jednak bardziej przy hamowaniu, druga możliwość to łącznik na drążku środkowym (u mnie w e38 on powodował bicie od 80do100km/h)...
Wał jest prosty a nóż posiada lekkie bicie ale klikanie wydobywa się z silnika z przedniej części, a obroty na nagraniu są ustawione na poziomie średnim.
Opis dotyczy luzu "wału korbowego" a nie koła pasowego.
Witam, otóż jak w temacie problem z kosiarką Partner z silnikiem B&S Qantum 5,5 km (około 5 lat, kosiarka nigdy nie eksploatowana ekstremalnie, na ok 12 arach). Od poprzedniego sezonu bardzo ciężko odpala, jak już zapali -silnik pracuje normalnie, po zgaszeniu nierozgrzanego silnika jeszcze gorzej się uruchamia -pomaga przepompowanie, natomiast...
Coś jest krzywe. Sprawdź bicie na komutatorze, a po zdjęciu wirnika na samej końcówce czopa wału.
Motoreduktor sew, naprawa Witam, posiadam taki sam motoreduktor sew jak na zdjęciu, czy ktoś ma może schemat jak go rozkręcić ? Kupiłem go z popsuty wałem, w sensie takim że ktoś potraktował go szlifierką i teraz ma bicie. Chciałbym go wyciągnąć i dać na tokarkę. Czy ktoś ma może instrukcje rozkręcania tego reduktora ?
Teraz to już po ptakach, ale jeśli się urywa zła śruba to faktycznie człowiek nie ma żadnej szansy nawet klejąc ją a co do płaszczyzny to trzeba na 200% wał frezować bo koło na pewno będzie miało bicie, stało się i już się nie odstanie trzeba za głupotę płacić tylko dlaczego tak drogo silnik powinien być tak skonstruowany żeby przy takiej awarii było...
Witam! Rozkręciłem swój silnik dezamet 025 (jajko). Zerwane gwinty i bicie zmusiło mnie do wymiany wału. Na allegro znalazłem wały tylko do silników kwadratowych, czy tak owe będą pasować do jajka? Nie znalazłem nigdzie w necie nawet wymiarów owych wałów. Podejrzewam, że wymiary są takie same, ale co z osadzeniem klina? Jak sprawdzić, czy te nowe z...
Łożyska SKF 6204 C3 mają już złą renomę wśród użytkowników Simsona. Nie wiadomo czy z powodu plagi podróbek łożysk tej firmy, czy nieprawidłowego montażu lub eksploatacji. Zaczynają hałasować i dostawać luzy w krótkim czasie, zwykle 1000 - 3000 km. Ja stawiam na nieprofesjonalny montaż. Większość "klepie" silniki młotkiem "na zimno". Wał z reguły nie...
Zapłonów VAPE do zJawy 350 było kilka rodzajów. Jeżeli zapłon jest typu TCI, albo DC-CDI to ważne jest prawidłowe zasilanie, a więc też ładowanie akumulatora. Jeśli zapłon jest typu AC-CDI, tj. stator + koło magnesowe i nie jest zależne od akumulatora, to inna sprawa. Zwykle problem jest z jakością wału po regeneracji, tj. przestawienie wykorbień o...
nazwijmy to "bicie" Nazwałbym to dynamiczną niewspółśrodkowością wału, ale nie chciałem się popisywać. ;) https://obrazki.elektroda.pl/5932732600_... Bicie (lub bicie dynamiczne) określa dynamiczną niewspółśrodkowość wału. Zwłaszcza przy dużych prędkościach obrotowych istnieje ryzyko, że wskutek bezwładności warga uszczelniająca oderwie...
Nie zgadzam się z teorią kupienia maksymalnie twardych gdyż , simmeringi maksymalnie twarde mogą nie dać dostatecznego uszczelnienia w przypadku lekkiej nie osiowości wału korbowego (tj. bicie) ale to juz wedle uznania właściciela. Przejżyj jeszcze raz gaźnik ,a zwłaszcza uszczelnienie pomiędzy cylindrem a gaźnikiem, nie może tam być żadnych przedmuchów...
PO drobnej konsultacji z ojcem wynika że zębatka dolnego wirniku się obrobiła i raz działa dobrze, a raz nie, lecz czy tylko przez to helikopter nie lata czy przyczyn może być więcej ? To może być jedna z przyczyń brak praktycznie zazębienia, możliwe będzie skrzywienie wału silniczka. A nawet luźne gniazdo mocowania silnika. Sprawdź wał na bicie. Podaj...
Dziękuję bardzo za podpowiedzi ! Nie pomyliłem się "fachowiec" stwierdził że jest krzywy - 0,015 mm ( piętnaście setek ) i do niczego się nie nadaje. Ida tropem waszych podpowiedzi zaniosłem wał do innego warsztatu szlifierskiego który potwierdził odchyłkę 0,015 mm twierdząc że to super wał ! Jeszcze raz dzięki ! Pozdrawiam Piotrek 0,15mm to jest piętnaście...
Przyczyną może być: zużyty komutator, źle zamocowane szczotki, brak osiowości, bicie na wale.
Sprawdź połączenia masy! Szczególnie obwód silnik - cewka zapłonowa. Aby sprawdzić co się zepsuło lub co Ty zepsułeś:D Zrób tak: 1.Wykręć świecę. 2.Odłącz kabel idący ze wspólnego punktu (cewka zapłonu w magnecie, przerywacz i kondensator) i zbliż go na ok. 2 mm do masy silnika. 3. Kręcąc ręcznie(!) kołem magnesowym zgodnie z normalnym kierunkiem obrotów...
Tak, silnik pracuje normalnie. Nic nie ociera. Jeśli pokręci się ręką to wszystko jest normalnie i nawet nie widać od razu, że jest skrzywiony. Dopiero jak przyłożyłem np. suwmiarkę i kręciłem było widać bicie oraz jak się coś na wał założy np. świder. Jeśli by mnie skasowali 50 zł to i dobrą flaszkę jeszcze dorzucę, ale teraz mam problem, bo muszę...
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
Można, gwint standardowy M12. Ale co z tego jak wał na który sie je nakręca też ma bicie, przynajmniej u mnie tak było, mniejsze, ale mimo wszystko. A można zmienić futerko na inne np. ROHM ?
Witam. Kupiłem Vivaro z 2006 roku z silnikiem 1.9DCI 101KM. Wyciągnąłem skrzynie bo było słychać mocno wysprzęglik i auto szarpało na półsprzęgle. Całe sprzęgło wygląda dobrze, zmierzyłem bicie osiowe na kole zamachowym i wyszło 0,04mm a luz osiowy wału to 0,5mm, czy to nie za dużo? Ma ktoś jakieś informacje jaka jest tolerancja? Rozciąłem filtr oleju...
A dlaczego koła zębate koniecznie proste co? a to dlatego że kola ze skośnymi zębami mają to do siebie że podczas pracy ześlizgują się z siebie trzeba by było stosować 2 dodatkowe łożyska wzdłużne a to więcej kombinowania będzie jakieś bicie promieniowe na wale więc musisz gdzieś w połowie wału zastosować sprzęgło elastyczne. tak wiem o tym przerobił...
Konstrukcja bardzo fajna, ale mam wątpliwości co do wiertarki. Powiedz mi jak z jej pracą - masz jakieś bicie na wale? Mam podobną i według mnie kompletnie nie nadaje się do wiercenia...
Problem z tacką zakończony. Teraz mam pytanie odnośnie silnika napędu dysku, przez tą źle otwierającą się szufladę został on uszkodzony (skrzywiony wał, występuje bicie płyty CD), czy jest możliwość zakupu nowego, czy mogę się już pożegnać z porządnym słuchaniem bez przeskakiwania kompaktów na tym sprzęcie? ;) Jest możliwość zakupu silników w odpowiednich...
Coś mi się wydaje że takie wibracje wytwarza koło zamachowe ponieważ jest Bardzo oddalone od wału i do tego sprzęgło dwu stopniowe które nie wchodzi do środka sprzęgła tyko wystaje i wystarczy że będzie minimalne bicie i wibracje są . Ale póki co wszystko w warsztacie i fachowcy sprawdzają ale jeżeli pozabielaja wał i koło i dalej to samo to trzeba...
Ja mam parę narzędzi z Lidla i różnie to z nimi bywa, w większości przypadków na plus (uwzględniając cenę), ale zdarza się też rozczarowanie. Możliwe, że poziom satysfakcji zależy od konkretnego egzemplarza. Mam podobną szlifierkę, akurat starszy model, w którym było miejsce na jeszcze jedno łożysko, które jednakże nie zostało zainstalowane. Bicie i...
Jeśli wał silnika owinę taśmą i wyreguluję broki a bicie choć by spadło do 0.2mm uznam to za dobry wynik.Jestem zdecydowany kupić ten uchwyt. Dzięki za pomoc i raz jeszcze pozdrawiam.
Witam, przyczyn jest kilka między innymi wytarte oringii na bijakach i tłoku lub ich brak, brak smaru, wytarte zęby wirnika i wału korbowego (brak przekazania napędu). Napisałeś, że na tłoku nie ma oringa i to jest główna przyczyna braku udaru w Twoim młotku. Musisz obejrzeć również bijaki czy mają uszczelnienie, prawdopodobnie zabrakło smaru i dlatego...
Wyważenie na dłuższą metę nic nie da będą cierpieć łożyska. Silnik sam w sobie jest wyważany przez producenta. Po to się wyważa żeby nie było drgań ani 'cierpiących' łożysk. Ale po założeniu koła pasowego (też nowe, toczone, ale duże) Takie są efekty toczenia ciężkich kół na starych tokarkach i braku wyważania. Jeżeli wał silnika nie ma bicia i sam...
Jeszcze się zastanawiam, czy nie zastosować w tym kole zamachowym łożyska wahliwego, bo delikatnie to koło zamachowe ma bicie, nie lata na boki czy coś,ale delikatnie widać,ze nie pracuje w osi. Łożysko wahliwe powinno dać sobie chyba z tym rade?
Znalazłem przyczynę - przestawiony rozrząd. Teraz pytanie czemu się przestawił? Koło na wale korbowym ma lekkie bicie jest możliwe, że to przez to się przestawił rozrząd? Do tego napinacz był naciągnięty w przeciwną stronę. Góra i pompa była przestawiona lekko względem wału korbowego. Ktoś ma jakieś sugestie czemu się przestawiło?
wątpię żeby był za słaby, lepiej go założyć tuż za skrzynią, łącząc go ze skrzynią łącznikiem elastycznym, to będzie najprostsze, bo przerabiać trzeba tylko jeden wał a nie robić dwa, a więc połowę taniej i 2x pewniej, bo jest większa szansa, że jeden wał skróci się i pospawa osiowo niż dwa wały tak się udadzą ;) zresztą wał lepiej jak by skracał ktoś,...
Jeśli okazjonalnie pojawia się błąd czujnika wału obejrzałbym jego sygnał na oscyloskopie. Być może uszkodzone jest koło foniczne, albo występuje na nim nadmierne bicie.
Pierścienie trochę małe 60mm. Dla średnicy piły fi 450 mm zalecana średnica tarcz dociskowych fi 125 mm. Czy tarcza piły nie ma bicia, oraz wał jest bez luzu. Sprawdź bicie promieniowe i osiowe. Obroty silnika 2800 obr/min to na pile masz 3724 obr/min bez obciążenia. Tarcza piły fi 450 mm obroty zalecane 1.800 – 2.750 obr/min, maksymalne 3.400...
Czy ten wał miał coś wspólnego z iskrą . Ma i to bardzo wiele. Wał na początku stożka nie może bić więcej niż 0,05 mm. W przeciwnym razie przerywacz nie jest zaknięty przez odpowiedni kąt obrotu. Mogą wystąpić dwa otwarcia przerywacza na obrót wału lub nawet brak zwarcia styków. Wszystko zależy jak wielkie jest bicie i przy jakim kącie obrotu jest...
mam problem z moją pilarką tarczową, Doprecyzuj o czym mowa: - pilarka ręczna czy stołowa (tzw. krajzega, trajzega, cylkularka) Jeżeli mowa o drugim wariancie to oddaj wałek tokarzowi, żeby sprawdził "bicie" i jeżeli to możliwe przetoczył pod łożyska o mniejszej średnicy wewnętrznej
Mówisz oczywiście o częściach z alegro. Ja tam widziałem tłok z korbowodem i pierścieniem za chyba 230 zł i wał za 40 ale właściciel [pisze wał wytarty pod łożyskiem to chyba już lepszy jak ten mój ugięty. Myślę że ewentualne bicie będzie w kosze sprzęgłowym a nie w komorze spalania wynika to z tego ze jak pociągnę za sznurek to tak delikatnie widzę...
Posiadam zębatkę która ma być nabita na wał silnika Co to dokładnie ma być? Czy zębatka ma być na stałe osadzona np. przyspawana? Przekładnie łańcuchowe nie wymagają dużych dokładności byle by nie było bicia osiowego. Bicie poprzeczne jest dopuszczalne i zależy od średnicy zębatki.
Jeśli chodzi o wał to jest prosty. Magneto było rzeczywiści ściągane bez ściągacza, ale krzywe było już przedtem.
Podejrzewam bicie krzywki przerywacza. Przyczyny: 1. Złe osadzenie samej krzywki. 2. Złe osadzenie wirnika. np. zadziory/uderzenia 3. Skrzywiony złym montażem wał korbowy
Problem został rozwiązany po 2 latach męczenia...problemem było 0,5mm bicie na wale.
Witaj. Raczej jeśli wybiło stopkę powinieneś skorzystać z czujnika zegarowego. Zamocować go jakoś przy bloku przyłożyć igłę czujnika do czop wału ustawić czujnik na 0 i najlepiej jeśli ktoś kręcił ręcznie wałem bo po takich wydarzeniach wał może być skrzywiony. A jeśli tak jest nie powinieneś tego bagatelizować tylko go wymienić lub zregenerować. Jeśli...
bicie wrzeciona bicie uchwytu wiertarka bicie
drukarka laserowa zaczernienie robot ciasto licznik civic
schemat skrzyni iveco schemat skrzyni iveco
Jak wpisać współrzędne w Google Maps? Brak sygnału w telewizorze Sharp po użyciu pilota