Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
Nie wiem czy "klapka" to lamelka komutatora, ale można spróbować wkleić dobrym klejem epoksydowym odpornym na temperaturę i nieprzewodzącym. Lamelka nie może wystawać! Dobrze po tekim procesie wklejenia byłoby przetoczyć komutator.
Popatrz na szczotki (pod osłonami po obu stronach silnika) i stan komutatora. Po pomiarach widać, że może być problem ze stykiem szczotka komutator.
Dopasuj jakikolwiek żeby tylko działał. Ja robię to w ten sposób, idę na zwykłe złomowisko zawsze znajdę tam jakieś alternatory. Zazwyczaj mają uszkodzone same bieżnie szczotek więc koszt naprawy zamknie się w 30 zł plus 5 zł za alternator. Nieraz trafi się taki który ma tylko szczotki do wymiany więc z alternatorem wychodzi w sumie 15 zł.
Bieżnie i szczotki do wymiany, później sprawdzić na stole i będziesz pewny.
Bieżnię szczotek należy dobrze potraktować papierkiem ściernym 240 by szczotki miały jak najlepszy kontakt elektryczny z bębnem. Rezystancja między szczotką a jej bieżnią ma być bliska 0 ohm.
Jaki jest opór między bieżnią a szczotką? By ściągnąć panel trzeba trochę siły użyć. https://obrazki.elektroda.pl/4061623600_...
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Szczotki się skończyły, bieżnie pewnie też. Alternator do wyjęcia i regeneracji
Nie wiem jak jest w MANie, ale miałem dokładnie taki sam przypadek w Actrosie MP2 z 2008r. U mnie po naciśnięciu na przełącznik słychać było, że sterownik umieszczony w boczku działa (było kliknięcie takie jak daje przekaźnik) jednak szyba nie reagowała. Rozebrałem silniczek, wyczyściłem papierkiem 1000 bieżnię szczotek i wymieniłem szczotki w silniczku...
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Pewnie zamieniłeś miejscami dwa zielono wyglądające kable. Jeden od wzbudzenia a drugi od zapłonu. Sprawdź połączenia wg. schematu w szczególności masę - brązowy kabel. A z tymi szczotkami musisz się jeszcze dużo nauczyć...
Szczotki i bieżnia są w wentylatorze, żeby się do nich dostać trzeba go wykręcić. Jeśli nie czujesz się na siłach to może warto poszukać całego na wymianę.
Jak wyglądają szczotki , jak bieżnie na wirniku. Diody dobrze pomierzyłeś? Mają mieć przejście tylko w jedna stronę. Żeby je dobrze sprawdzić każda musisz mierzyć z osobna. Nie musisz nic rozlutowywać wystarczy je rozkręcić żeby oddzielić.
Szczotki sprawdzałeś?
Jeżeli chcesz to naprawiać samemu, to wymontuj silnik i udaj się do jakiegoś punktu, gdzie naprawiają elektronarzędzia. Dobiorą Ci jakieś szczotki albo naprawią silnik.
Postaraj się kupić oryginalny Boscha To włąśnie te oryginały padają jak muchy. Ileż się tego namontowałem i oryginały i zamienniki i jeszcze nigdy nie miałem reklamacji. Często wymieniam te regulatory na "otwartym sercu" (bez wyjmowania alternatora z samochodu). W Boschu zauważyłem powstawanie bardzo cienkich drucików powstałych od ścinających się...
Ustawiłem maksymalną prędkość bieżni. Z silnika dobiega pewien zapach i widać intensywne iskrzenie szczotek.
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek.
Jak wymienisz szczotki to wyczyść bieżnie drobnym papierkiem. Rezystancja między bieżnią a szczotką ma być bliska zero om.
W suszarkach koncernu BSH wilgotność jest mierzona na zasadzie zmiany rezystancji miedzy dwoma szczotkami węglowymi które się ślizgają po bębnie suszarki ( białe i zielone ramie widoczne na foto ) http://obrazki.elektroda.pl/3173565200_1... Możesz przeczyścić bieżnie bębna pod szczotkami ( zielone ramię i białe ) drobnym papierem ściernym...
Ile lat ma auto? Ile km przejechane? Do sprawdzenia stan szczotek oraz ślizgu (bieżni), jeśli szczotki mają połowę pierwotnej długości to do wymiany. Sama bieżnia może mieć płytki rowek, ważniejsza jest długość szczotek ponieważ wpływa ona też na końcowe napięcie alternatora. Koszt wymiany szczotek to kilkanaście złoty a regulatora kilkadziesiąt.
Pomiędzy bieżnią szczotki a poruszającą się po niej szczotką ma być jak najbliżej zera.
Wyczyść drobnym papierkiem ściernym bieżnię szczotki czujnika wilgotności. https://obrazki.elektroda.pl/7102890000_...
Trudno powiedzieć, przyczyn może być wiele; uszkodzony jednak silnik, większe opory toczenia na łożyskach, chwilowy skok napięcia zasilającego, wada konstrukcyjna bieżni/tranzystora, zawieszająca się szczotka.
A jak wyglądały inne podzespoły tego alternatora, np: bieżnie szczotek?
Potwierdza to diagnozę o zawieszonej szczotce. Odwiesiła się.
Cześć, Potrzebuję pomocy z motocyklem Yamaha XS400 z 86 r., motocykl na dwóch wałkach rozrządu. Problem polega na braku iskry na lewym cylindrze, nie jestem orłem z elektryki, przerwy w obwodach w postaci przetartego/przerwanego przewodu czy jakieś podmianki elementów jestem w stanie zrobić i na tym moja wiedza się kończy. Cewki zapłonowe po zamianie...
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
Sprawdź motor DC. Tam jest, o ile się nie mylę 180V motor DC. Często w wypracowanych bieżniach komutator zalepia się pyłem grafitowym i obciąża układ wykonawczy. Może również być wada uzwojenia. Motor można sprawdzić podłączając do zwykłego prostownika 12V. Prawidłowo działający powinien swobodnie obracać się nawet przy napięciu 12V. Zresztą prędkość...
W ciągniku na pewno nie osiągniesz 18 tysięcy obrotów. A teraz powiedz o co chodzi z przetoczeniem. Bo jeśli o przetoczenie bieżni szczotek to je się wymienia na nowe i alternator dalej śmiga.
Moim zdaniem bieżnia od szczotek jest zużyta dla tego po wymianie ich było chwilę dobrze .można ja kupić w sensie bieżnie po której ślizgają się szczotki a następnie nabić na wirnik - miałem taki przypadek w uno:
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku?
To jeszcze trzeba było do tej wysyłki dołączyć silnik , któremu zapewne trzeba przeczyścić środek z pyłu węglowego ze szczotek ...
Dobrze się wyciąga,jest dużo miejsca.Wymagane klucze nasadowe podstawowego zakresu. Co leci?Głównie szczotki,choć w modelach z przekładnią planetarną częstą awarią jest pęknięta bieżnia
Namierz komunikację. Obstawiam, że jest na podobnej zasadzie. MCU zbiera sygnały z przycisków i przekazuje je po magistrali SPI do innego MCU. Sprawdzić warto ciągłość tych linii i pod kątem zaniżonej rezystancji do masy. Jeszcze pytanie pozostaje jak jest zrealizowane połączenie. Bieżnie i szczotki? Przewód przez oś obrortu? Bieżnie mogły zaśniedzieć,...
Radku a jak z bieżniami szczotek w alternatorze (mogą być już starte i wtedy regulator nie ma jak regulować ). Kolejna sprawa ze nawet nowy regulator może być uszkodzony , następna sprawa jak z okablowaniem i z masa na akumulator. czy masz tez dogrzewanie świec żarowych i płynu?
szczotki które chodzą po bieżni mają tak jak by "włoski" jak ich brakuje , są wytarte czujnik będzie świrował - można wymienić same szczotki (zaznaczone strzałką ) bez dobierania po nr , bez programowania.
Ale to zmieniłeś sam regulator a szczotki i bieżnia podejrzałeś sobie? Ilu amperowy ten alternator masz?
Płyn powoduje uszkodzenie bieżni i szczotek, lasuje się wszystko od glikolu. Wyjmij i napraw alternator. Sprawdz rolki stan napinacza sprężynowego paska. Tam nic nie ma prawa piszczeć. Sam pasek PK też może być już uszkodzony. Ostatnio byl przypadek uszkoodzenia koła wału , wniektórych silnikach jest z gumą.
wiec tak co do wybitych pierscieni to chyba jest to bo wyrobiona była bardzo bieznia szczotek i dałem do przetoczenia ale niewyglada to najlepiej jakies bicie to to ma a ładowanie na niskich obrotach jest ok a znika po osiagnieciu 4000 obrotów czyli widze ze moge wyeliminowac ew zwarcie miedzyzwojowe stojana ? bo jedno miejsce niewygladało najlepiej...
Witam. Cóż moge powiedziec sytuacja się niestety trochę skomplikowała a właściwie ja ja skomplikowalem, ale w dobrej wierze. Jest tak. Rozebrałem silnik poniewaz zauwazyłem że strasznie z niego cos wypada takie kawalki jakby plastiku. Więc rozebralem oczyściłem było tego doslownie garść na moje oko był to stopiony plastik od stup pod szczotkami takie...
skąd wiem - już raz naprawiany był ten agregat jedno z uzwojeń się spaliło (stąd widoczny na zdjęciu drut który widać że nie jest fabrycznie lutowany ;) ) łączy on pozostałą część uzwojenia do "bieżni" szczotek, jednak tak naprawiony agregat chodził...jakieś 30min po czym 2-gie uzwojenie szlag trafił...oporność ok. 0,5mOhm... Dziękuje za wskazówki,...
Witam - proszę sprawdzić stan szczotek , można wstawić fotkę .
Ja powiem tak,u mnie auto miało klimę wstawianą w salonie przed sprzedażą.Alternator zostawili 55A a powinni zmienić na 90A i też co sezon mi padał.Doszedłem po danych z katalogów jaki ma być ale zanim kupiłem regenerowany 90A to kupowałem ze szrotu i tam wiadomo potrafił miesiąc pochodzić i koniec.Ogólnie odradzam taki ze szrotu a jeżeli już to rozkręć...
Uśłizg paska , usterka koła z wolobiegiem,szczotki,bieżnie.
Wymienilem czujniki rezystancji ktory slizga sie po bebnie I to chyba jest dobry trop. Rezystancja pomiędzy bębnem a szczotkami ma być w okolicy 0Ω. Papier 240, włącz suszarkę niech kręci i wyczyść bieżnie.
Czyli wniosek że zakłócenia powoduje alternator a konkretnie bieżnie po których ślizgają sie szczotki. W prostych samochodach stosuje się zewnętrzne kondesatory przeciwzakłóceniowe a w wielu zachodnich szczotkotrzymacz jest połączony z regulatorem napięcia i jest już fabrycznie odkłócony. Możesz dołożyć dodatkowo taki kondesator o ile pamiętam przelotowy...
i sprawa wiadoma- szczotki i bieżnie....
silnik bieżnia bieżnia bieżnia zwalnia dioda bieżnia
schematu podłączenia licznika termostat bascom zwarcie pralki miele
rozprowadzenie ciepła suszarka siemens
Koszt serwisu kasy fiskalnej Posnet Ergo Poczta WP, WordPress – odzyskiwanie zapomnianego hasła, reset, 2FA, passkey 2024