Nie wiem czy "klapka" to lamelka komutatora, ale można spróbować wkleić dobrym klejem epoksydowym odpornym na temperaturę i nieprzewodzącym. Lamelka nie może wystawać! Dobrze po tekim procesie wklejenia byłoby przetoczyć komutator.
Postaraj się kupić oryginalny Boscha To włąśnie te oryginały padają jak muchy. Ileż się tego namontowałem i oryginały i zamienniki i jeszcze nigdy nie miałem reklamacji. Często wymieniam te regulatory na "otwartym sercu" (bez wyjmowania alternatora z samochodu). W Boschu zauważyłem powstawanie bardzo cienkich drucików powstałych od ścinających się...
Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
Trudno powiedzieć, przyczyn może być wiele; uszkodzony jednak silnik, większe opory toczenia na łożyskach, chwilowy skok napięcia zasilającego, wada konstrukcyjna bieżni/tranzystora, zawieszająca się szczotka.
Dopasuj jakikolwiek żeby tylko działał. Ja robię to w ten sposób, idę na zwykłe złomowisko zawsze znajdę tam jakieś alternatory. Zazwyczaj mają uszkodzone same bieżnie szczotek więc koszt naprawy zamknie się w 30 zł plus 5 zł za alternator. Nieraz trafi się taki który ma tylko szczotki do wymiany więc z alternatorem wychodzi w sumie 15 zł.
Popatrz na szczotki (pod osłonami po obu stronach silnika) i stan komutatora. Po pomiarach widać, że może być problem ze stykiem szczotka komutator.
Bieżnię szczotek należy dobrze potraktować papierkiem ściernym 240 by szczotki miały jak najlepszy kontakt elektryczny z bębnem. Rezystancja między szczotką a jej bieżnią ma być bliska 0 ohm.
Bieżnie i szczotki do wymiany, później sprawdzić na stole i będziesz pewny.
Jaki jest opór między bieżnią a szczotką? By ściągnąć panel trzeba trochę siły użyć. https://obrazki.elektroda.pl/4061623600_...
Pewnie zamieniłeś miejscami dwa zielono wyglądające kable. Jeden od wzbudzenia a drugi od zapłonu. Sprawdź połączenia wg. schematu w szczególności masę - brązowy kabel. A z tymi szczotkami musisz się jeszcze dużo nauczyć...
Z tyłu, na osi bębna jest szczotka węglowa. Wyczyść jej bieżnię. Musi mieć idealny kontakt elektryczny z bieżnią.
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Nie wiem jak jest w MANie, ale miałem dokładnie taki sam przypadek w Actrosie MP2 z 2008r. U mnie po naciśnięciu na przełącznik słychać było, że sterownik umieszczony w boczku działa (było kliknięcie takie jak daje przekaźnik) jednak szyba nie reagowała. Rozebrałem silniczek, wyczyściłem papierkiem 1000 bieżnię szczotek i wymieniłem szczotki w silniczku...
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Szczotki się skończyły, bieżnie pewnie też. Alternator do wyjęcia i regeneracji
Wyczyść drobnym papierkiem ściernym bieżnię szczotki czujnika wilgotności. https://obrazki.elektroda.pl/7102890000_...
Pomiędzy bieżnią szczotki a poruszającą się po niej szczotką ma być jak najbliżej zera.
Jak wymienisz szczotki to wyczyść bieżnie drobnym papierkiem. Rezystancja między bieżnią a szczotką ma być bliska zero om.
Szczotki i bieżnia są w wentylatorze, żeby się do nich dostać trzeba go wykręcić. Jeśli nie czujesz się na siłach to może warto poszukać całego na wymianę.
A jak wyglądały inne podzespoły tego alternatora, np: bieżnie szczotek?
Szczotki sprawdzałeś?
Ile lat ma auto? Ile km przejechane? Do sprawdzenia stan szczotek oraz ślizgu (bieżni), jeśli szczotki mają połowę pierwotnej długości to do wymiany. Sama bieżnia może mieć płytki rowek, ważniejsza jest długość szczotek ponieważ wpływa ona też na końcowe napięcie alternatora. Koszt wymiany szczotek to kilkanaście złoty a regulatora kilkadziesiąt.
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Ustawiłem maksymalną prędkość bieżni. Z silnika dobiega pewien zapach i widać intensywne iskrzenie szczotek.
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek.
Jak wyglądają szczotki , jak bieżnie na wirniku. Diody dobrze pomierzyłeś? Mają mieć przejście tylko w jedna stronę. Żeby je dobrze sprawdzić każda musisz mierzyć z osobna. Nie musisz nic rozlutowywać wystarczy je rozkręcić żeby oddzielić.
może jakimś czujniku Z tyłu na osi bębna jest szczotka węglowa. Zdemontuj ją i wyczyść bardzo drobnym papierem bieżnie.
W ciągniku na pewno nie osiągniesz 18 tysięcy obrotów. A teraz powiedz o co chodzi z przetoczeniem. Bo jeśli o przetoczenie bieżni szczotek to je się wymienia na nowe i alternator dalej śmiga.
Jak zdejmiesz górną pokrywę to znajdziesz z przodu bębna szczotkę węglową. Z biegiem czasu szczotka się zużywa a węgiel osiada na bieżni bębna. Weź papier ścierny 240 i wyczyść do czysta.
Radku a jak z bieżniami szczotek w alternatorze (mogą być już starte i wtedy regulator nie ma jak regulować ). Kolejna sprawa ze nawet nowy regulator może być uszkodzony , następna sprawa jak z okablowaniem i z masa na akumulator. czy masz tez dogrzewanie świec żarowych i płynu?
W suszarkach koncernu BSH wilgotność jest mierzona na zasadzie zmiany rezystancji miedzy dwoma szczotkami węglowymi które się ślizgają po bębnie suszarki ( białe i zielone ramie widoczne na foto ) http://obrazki.elektroda.pl/3173565200_1... Możesz przeczyścić bieżnie bębna pod szczotkami ( zielone ramię i białe ) drobnym papierem ściernym...
wiec tak co do wybitych pierscieni to chyba jest to bo wyrobiona była bardzo bieznia szczotek i dałem do przetoczenia ale niewyglada to najlepiej jakies bicie to to ma a ładowanie na niskich obrotach jest ok a znika po osiagnieciu 4000 obrotów czyli widze ze moge wyeliminowac ew zwarcie miedzyzwojowe stojana ? bo jedno miejsce niewygladało najlepiej...
Moim zdaniem bieżnia od szczotek jest zużyta dla tego po wymianie ich było chwilę dobrze .można ja kupić w sensie bieżnie po której ślizgają się szczotki a następnie nabić na wirnik - miałem taki przypadek w uno:
Jeżeli chcesz to naprawiać samemu, to wymontuj silnik i udaj się do jakiegoś punktu, gdzie naprawiają elektronarzędzia. Dobiorą Ci jakieś szczotki albo naprawią silnik.
skąd wiem - już raz naprawiany był ten agregat jedno z uzwojeń się spaliło (stąd widoczny na zdjęciu drut który widać że nie jest fabrycznie lutowany ;) ) łączy on pozostałą część uzwojenia do "bieżni" szczotek, jednak tak naprawiony agregat chodził...jakieś 30min po czym 2-gie uzwojenie szlag trafił...oporność ok. 0,5mOhm... Dziękuje za wskazówki,...
Ja powiem tak,u mnie auto miało klimę wstawianą w salonie przed sprzedażą.Alternator zostawili 55A a powinni zmienić na 90A i też co sezon mi padał.Doszedłem po danych z katalogów jaki ma być ale zanim kupiłem regenerowany 90A to kupowałem ze szrotu i tam wiadomo potrafił miesiąc pochodzić i koniec.Ogólnie odradzam taki ze szrotu a jeżeli już to rozkręć...
Namierz komunikację. Obstawiam, że jest na podobnej zasadzie. MCU zbiera sygnały z przycisków i przekazuje je po magistrali SPI do innego MCU. Sprawdzić warto ciągłość tych linii i pod kątem zaniżonej rezystancji do masy. Jeszcze pytanie pozostaje jak jest zrealizowane połączenie. Bieżnie i szczotki? Przewód przez oś obrortu? Bieżnie mogły zaśniedzieć,...
Nowa szczotka ma długość 13mm a może się zużyć do długości 5mm. Czyli jak wystają 7mm to nie ich wina (kwestia jak wyglądają bieżnie po których ślizgają się szczotki). Może "skończył" sie regler, musiałbyś go najpierw podmienić a jak nie on to czeka Cię rozebranie alternatora lub rozejrzenie się za innym.
To jeszcze trzeba było do tej wysyłki dołączyć silnik , któremu zapewne trzeba przeczyścić środek z pyłu węglowego ze szczotek ...
Płyn powoduje uszkodzenie bieżni i szczotek, lasuje się wszystko od glikolu. Wyjmij i napraw alternator. Sprawdz rolki stan napinacza sprężynowego paska. Tam nic nie ma prawa piszczeć. Sam pasek PK też może być już uszkodzony. Ostatnio byl przypadek uszkoodzenia koła wału , wniektórych silnikach jest z gumą.
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku?
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim Oplu mianowicie, bez świateł, dmuchawy i innych obciążeń napięcie ładowania wynosi idealnie 14V ale gdy włączę światła i np. tę dmuchawę to po kilku minutach napięcie ładowania wynosi 11,7V-12V. Rozbierałem alternator i wyczyściłem wszystkie styki, bo niektóre były zaśniedziałe oraz wyczyściłem tę bieżnie, szczotki...
Ale to zmieniłeś sam regulator a szczotki i bieżnia podejrzałeś sobie? Ilu amperowy ten alternator masz?
Uśłizg paska , usterka koła z wolobiegiem,szczotki,bieżnie.
Witam. Cóż moge powiedziec sytuacja się niestety trochę skomplikowała a właściwie ja ja skomplikowalem, ale w dobrej wierze. Jest tak. Rozebrałem silnik poniewaz zauwazyłem że strasznie z niego cos wypada takie kawalki jakby plastiku. Więc rozebralem oczyściłem było tego doslownie garść na moje oko był to stopiony plastik od stup pod szczotkami takie...
Alternator wyjęty , na korpusie jedno pęknięcie. Wirnik a właściwie jedna z bieżni wirnika na 3/4 obwodu wykazywała zużycie spowodowane brakiem kontaktu ze szczotką. Przetoczenie wirnika + przetarcie szczotki załatwiło sprawę braku ładowania. szczotka choć jeszcze w miarę długa (porównywalna z drugą) miała o dziwo krótszą linkę ?????? Dodano po 5 nie...
szczotki które chodzą po bieżni mają tak jak by "włoski" jak ich brakuje , są wytarte czujnik będzie świrował - można wymienić same szczotki (zaznaczone strzałką ) bez dobierania po nr , bez programowania.
Potwierdza to diagnozę o zawieszonej szczotce. Odwiesiła się.
i sprawa wiadoma- szczotki i bieżnie....
Witam - proszę sprawdzić stan szczotek , można wstawić fotkę .
Sprawdź motor DC. Tam jest, o ile się nie mylę 180V motor DC. Często w wypracowanych bieżniach komutator zalepia się pyłem grafitowym i obciąża układ wykonawczy. Może również być wada uzwojenia. Motor można sprawdzić podłączając do zwykłego prostownika 12V. Prawidłowo działający powinien swobodnie obracać się nawet przy napięciu 12V. Zresztą prędkość...
Odłącz wtyczkę od alternatora i sprawdź czy napięcie pulsuje, jak nie to regulator do wymiany, przedtem sprawdź bieżnie na których latają szczotki, jak zjechane to oddaj altek do naprawy.
pozatym zobacz bieżnie bo moze wytarte i9 szczotki nie siegają
Wygląda na zużycie szczotek (nie dolegają do bieżni).
Napięcie w gniazdku jest, odkręcałam pokrywę i na tym zielonym panelu pełnym elektroniki świeci się czerwona dioda. Nie wiem, czy to coś oznacza, jakąś usterkę w silniku. Szczotki są dobre, magnesy też.
Witam!!! Mam pewien problem z twornikiem ponieważ gdy podłączam do bieżni po jakich poruszają się szczotki miernik to pokazuje mi zwarcie...coś jest chyba nie tak ? chyba że tak ma być.Proszę o pomoc.
w TDI jest tak, że świece nie są grzane powyżej pewnej temperatury (chyba -5 stopni C), dlatego jak stoii w garażu odpala trudniej, istotny dla dobrego odpalania jest tez bardzo stan rozrusznika, u mnie po wymiane szczotek, bieżni oraz lożysk znacznie poprawiło sie odpalanie (w Golfie TDI), jeśli auto ma znaczny przebieg, negatywny wpływ na odpalanie...
dziadzio ze stuletnim doświadczeniem zrobi za 60zl.. Przezwoi silnik za 60zł ? Komutator i szczotki też wymienia ? :)
Faktycznie kawałek stopionego plastiku był rozciągnięty po bieżni. Wyczyściłem papierem ściernym oba pierścienie. Dodatkowo wyprofilowałem wstępnie szczotki oraz podłożyłem podkładki pod mocowanie szczotek aby ślizgały sie na środku bieżni. Niestety niczego to nie zmieniło. Obecne napięcie na żółtych kablach 2,4V Oporność 3,3ohm, brak przejścia na obudowę...
Jak coś iskrzy , to nigdy nie jest to "normalne" :-) Sprawdź czy są tam jeszcze szczotki w tym silniku
https://www.youtube.com/watch?v=3blSESQC... https://www.youtube.com/watch?v=dYl5pqzo... Dodano po 42 https://obrazki.elektroda.pl/8362656600_... Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/9102291000_... Dodano po 3 Coś warto pomierzyć przy alternatorze? Na pierwszy rzut oka to nie będę w stanie sprawdzić szczotek ani...
Dobrze się wyciąga,jest dużo miejsca.Wymagane klucze nasadowe podstawowego zakresu. Co leci?Głównie szczotki,choć w modelach z przekładnią planetarną częstą awarią jest pęknięta bieżnia
Czyli wniosek że zakłócenia powoduje alternator a konkretnie bieżnie po których ślizgają sie szczotki. W prostych samochodach stosuje się zewnętrzne kondesatory przeciwzakłóceniowe a w wielu zachodnich szczotkotrzymacz jest połączony z regulatorem napięcia i jest już fabrycznie odkłócony. Możesz dołożyć dodatkowo taki kondesator o ile pamiętam przelotowy...
A reszte regenerowałeś jak bieżnie? Alternatora już dłuższy czas chodził. Dzisiaj postanowiłem zrobić modyfikacje Dodano po 9 https://obrazki.elektroda.pl/7900837100_... Na czerwono ścieżka jak idzie zasilanie. Do szczotki i później do regulatora. Czy to nie jest zasilanie/pomiar napięcia regulatora? Druga szczotka jest podłączona...
A co do alternatora. Kwalifikuje się do naprawy wirnik. Zużyte są pierścienie (bieżnie). Do wymiany będą też szczotki i wypada też od razu wymienić łożyska.
Pewnie szczotki się skończyły, daj alternator do naprawy bo w bieżniach też będą koleiny
Witam. Mam problem z ładowaniem w vw golfie 1,9 tdi. Sprawa wygląda w ten sposob że z rana na zimnym silniku nie ma ładowania. Gdy odpale silnik chwile pochodzi, zgasze i odpale jest ok a czasami gdy chwile pochodzi ładowanie samo wraca. Jak na dworze jest cieplo wszystko jest ok. Kupiłem używany alternator i nic sie nie zmieniło. Swój stary zregenerowałem...
Dlaczego miejsce osadzenia jednej szczotki jest uszkodzone? Co to był za czarny pył wewnątrz?
Raczej bieżnia przekładni połamana.
Mam problem z ustaleniem typu tranzystora sterującego silnikiem, chyba jest to jakiś IGBT. Z pozostałości obudowy mogę odczytać tylko ..60.. Oznaczenie na płytce U 18. Dodatkowo odparował rezystor smd - (R 63) włączony szeregowo z układu scalonego z nóżek 6 i 7 (U 9) - (A 3020 V) na bazę tego tranzystora. Drugi rezystor z nóżki 5 - (R 65) o wartości...
Sprawdź czy jak zmasujesz przewód od kontrolki to zapali się. Jeśli tak to wina w samym alternatorze. Pewnie szczotki już siadają, jak i bieżnie.
Hamulce, układ zawieszenia, z elektryki najbardziej alternator szczególnie szczotki i ich bieżnie. A tak po za tym pamiętaj o zapasie żeby był sprawny. I uważaj żeby to po Polo nie jechała laweta. Płyny były już wspominane jak i reszta rzeczy które wymieniłem. Ale skoro się powtarzają to warto je sprawdzić.
A w jakim stanie jest zębatka i bieżnia zębata w mechanizmie?
W bieżniach jest problem jak pracują na wolnych obrotach bo się w silniku osadza pył z szczotek i losowo robi przebicia. Jak już zastosuj bezpiecznik na prąd jaki pobiera bieżnia i żarówkę 12V 55W. Zobaczysz co się stanie.
Wymieniony został moduł sterujący na nowy nasmarowany pas i wyczyszczony blat Dodano po 2 Do tego sprawdzone szczotki i komutator .
Zamień przewód filtr-pompa na przezroczysty ( można zobaczyć pęcherzyki powietrza- wykluczy się powietrze w paliwie) Kolejną sprawą, którą możesz sam zrobić- rozrusznik Wyjąć rozrusznik i przeczyścić bieżnię (usunąć grafit z przerw pomiędzy płytkami miedzi) Przetrzeć bieżnię drobnym papierem ściernym. Sprawdzić stan szczotek. UWAGA!! Dobrze nasmarować...
http://obrazki.elektroda.net/5_124869386... Witam, 2lata temu padł regulator napiecia, w sensie nie ładował wogóle. Wymieniłem szczotki i hula, ale daje napiecie 12.8-13.4. Przy jeździe na światłach daje tylko dolną wartość prądu. Dodam ze bieżnia została wyczyszczona a szczotki dobrane pod względem wielkości. Co mozna zrobic aby podnieść wartość...
Przecież widać szczotki i opis na silniku 130V DC.
Witam, suszarka kondensacyjna Miele NovoDuo C. model T442c po uruchomieniu programu suszarka startuje normalnie, grzałki grzeją bo w środku po otwarciu jest bardzo ciepło, natomiast ubrania nie są dosuszone. po otwarciu drzwiczek np w trackie programu w środku jest bardzo wilgotno, do tego stopnia że spora ilość kropli wilgoci jest na uszczelce , oraz...
sprawdz bieżnie (pierścienie) na wirniku po których slizgają się szczotki - jezeli wymiana szczotek nic nie dała duże szanse, ze są zużyte te pierścienie na wirniku. W takim wypadku zostaje wymiana wirnika lub proba jego przetoczenia
Aleksander tak, tylko najczęsciej po takim przelocie na bieżniach są już takie koleiny, że bez wymiany pierścieni nie ma co wsadzać nowych szczotek
ja też mam audika i falowanie obrotów związane było z zabrudzoną bieżnią po której ślizgają sie szczotki w alternatorze, jak dostało lepszego prądu to obroty podskakiwały, jak przestawało to spadały , a kontrolka nic nie pokazywała bo generalnie łądowanie było, dziwne ale tak było, też mam problem z gazem ale inny(napisałem na forum) aha sprawdz jeszcze...
Ile przewodów do silnika ? Przecież widać na zdjęciu, że są dwa. Po drugie widać parametry na tabliczce znamionowej, że silnik jest 180V DC. Po trzecie obroty 4800 rpm. Po czwarte wydać szczotki na silniku.
Posiadam bieżnie flip track. Jakiś czas stała w wilgotnym pomieszczeniu i po wniesieniu do domu syn uruchomił ją. Działała z 3 min po czym zatrzymała się . Sprawdziłem główny bezpiecznik i okazał się spalony. Wymieniony na nowy ale bieżnia startuje na chwilę i zatrzymuje się. Konsola z wyświetlaczem świeci. Okazał się padnięty termistor ( wymieniony...
Witam, Szukam mocniejszego alternatora niż 70 A, 14 V. Chciałbym coś około 100 A i najlepiej z 14,5 V, żeby akumulator był bardziej doładowany. Zależy mi aby mocowania były takie same (lub kompatybilne). Mój alternator produkuje zabójcze 13 V... Szczotki regulatora i bieżnia są bardzo zjechane, dlatego szukam czegoś mocniejszego. Alternator: Bosch 0...
Koncza ci sie szczotki,slaby docisk do komutatora.Po wlaczeniu np.swiatel zwieksza sie obciazenie a zatem przewodnosc na styku szczotki-komutator kosztem iskrzenia.Efekt-wypalona bieznia komutatora.Altka na stol i do roboty.Pozdrawiam
Wymienilem czujniki rezystancji ktory slizga sie po bebnie I to chyba jest dobry trop. Rezystancja pomiędzy bębnem a szczotkami ma być w okolicy 0Ω. Papier 240, włącz suszarkę niech kręci i wyczyść bieżnie.
problem zdiagnozowałem jednak to wina alternatora mianowicie bieżnie (komutator chyba oficjalnie) na których ślizgają się szczotki były już na tyle wytarte że miałem 3-4 mm wytarcie, doprowadzało to do tego że wyłupywały się szczotki i dlatego powstawały nieraz "cuda na kiju" po regeneracji powinno być ok chyba że nie wszystko wróciło do normy to dopowiem...
Witam, jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Przejrzałem całe forum w poszukiwaniu podobnego tematu natomiast nic nie znalazłem stąd mój post. Problem polega na tym ,że po uruchomieniu bieżni potrzebuje ona wzbudzenia, lekkiego popchnięcia pasa aby ruszył silnik. Szczotki nie są wytarte natomiast jakiś element w środku silnika charakterystycznie...
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Silnik puki działa to go nie ruszaj, zadbaj tylko o szczotki, ewentualnie możesz dać do jakiegoś fachowca do przeglądu i powinien śmigać.
Jeśli ktoś zna konkretny namiar to będę wdzięczna. Bieżnia BUFFALO. Załacza sie lecz po sekundzie następuje rozłączenie. Bezpieczniki i szczotki są OK. Z góry dziekuje za odpowiedź. Zuzia
Koledzy tak czytam wasze wypowiedzi i obstawiam winę alternatora. Szczotki się wytarły i raz dojdą do komutatora (bieżni) a raz nie. Proponuję wyciągnąc alternator i sprawdzic. Przy okazji jak koledzy mowią obejżec przewód + pomiędzy alternatorem a akumulatorem oraz - . Można teżpodac masę z klemy bezposrednio na silnik nie powinno pojawic się iskrzenie....
Daj zdjęcie silnika i tego "czegoś" wpiętego w szczotki ;p Jeżeli odłączasz silnik i nie wybija bezpiecznik to raczej winny silnik, co nie ? Możesz jakoś sprawdzić sam sinik ?
Nie mam pojęcia jak wejść w tryb serwisowy, metoda z nowszych urządzeń nie działa. Co do długości szczotek to jak wyjmę silnik to dam znać ile dokładnie mają i jaki stan bieżni wirnika.
Hej koledzy, dziękuję za odpowiedzi. (at)ElDiablo1212 - dopiero teraz zauważyłem odpowiedź. Po pomiarach bieżni wyszło mi właśnie łożysko 607. Amortyzator łożyska też wymieniłem. Szlifierka dostała także nowe szczotki. Po ostatnich testach w ciężkich warunkach warsztatowych wszystko pracuje super. Jeszcze raz dzięki wielkie i pozdrawiam!
Witam serdecznie, pytanie dotyczące bieżni elektrycznej. Dostałem bieżnię i staram się ją naprawić. Po włączeniu silnik chodził na 100%, okazało się, że MOSFET był spalony. Po wymianie bieżnia pracuje, ale nie ma siły i wywala po chwili (2min.) bezpiecznik 3A zabezpieczający chyba MOSFET. Sprawdziłem silnik na tyle ile mogłem, szczotki super stan, rezystancja...
Silnik Leili P.M.D.C. MOTOR MODEL 116ZY2-1, P/N L-318100, 3.0 HP 130 VDC/2238 WATTS T 17.5 TREADMILL MODEL NO. NETL14714,2 NORDICTRACK SERIAL #GG010C0201899 Silnik daje zwarcie i wywala korki jaka moze byc przyczyna zwarcia na silniku? Silnik Leili P.M.D.C. MOTOR MODEL 116ZY2-1 ma cztery przewody: dwa niebieski, jeden czerwony i jeden czarny jak sprawdzic...
Wymontuj alternator i daj do zrobienia bieżnie bo pewnie mają koleiny jak po Krazie z piachem. Ładuje ten alternator jeszcze?
silnik bieżnia bieżnia bieżnia zwalnia dioda bieżnia
odkamieniacz pralki spalić lutownica kalibracja ekranu dotykowego
ecc85 przestrojenie piaskować jakie ścierniwo
Nawiew w Opel Corsa C 2005 nie wyłącza się po wyjęciu kluczyka Różnice między tuszami HP45 a HP15