"to, że jak jedziesz na 1 biegu dasz, 2 prędkość samochodu się zwiększy 3, 4 i potem 5 i bez dodawania gazu prędkość się zwiększy to akurat normalne, bo trochę zdusi, ale "pociągnie" na wyzszym biegu i nie będzie robił "krowich skoków", czy gasł jak to miało miejsce w straszych benzynach (najlepiej to odczuć na autach z gaźnikiem)." to akurat wszystko...
Oczywiście staram się zbadać działanie tego silnika i wiem że można dużo sprawdzać. Najbardziej dziwi mnie że choć tyle osób badało ten temat to w internecie nie można znalezć żadnych dokładnych danych. Te które ja bym potrzebował to: Moc pobierana w zależności od obrotów i od wielkości magnesów i długości impulsu. Wielkości cewek i rodzaj rdzenia w...
Hej Rycho T!! piła działa, wszystko od początku zrobiłem dokładnie i działa. Mam niskie obroty ustawione z biegiem jałowym, nie gaśnie i chyba nawet dobrze ustawione wysokie. Heh, chyba dobrze chodzi, teraz przyspiesza i zwalnia i odpala od 1 razu. :) Dzięki za cierpliwość i pomoc ;)
Tak, podczas przyspieszania lub zwalniania (hamowanie silnikiem) to szarpie, a jak jedzie na biegu jałowym to jest ok. Czyli tylko w momencie załączenia napędu + te drgania wyczuwalne na kole kierownicy i np. pedale przyspieszenia.
Witam Dzięki za podpowiedz, widzę że temat przepustnicy pojawiał się wielokrotnie... to tak, zdjąłem pokrywę filtru powietrza wraz z filtrem, wykonałem czyszczenie ale tylko górnej części przepustnicy i krawędzi jej styku z korpusem.... niewielka operacja ale efek zauważalny pd razu... auto nie gaśnie spokojnie powraca do obrotów biegu jałowego ale......
hmmm a wiecie Panowie jakie powinny być napiecia na przepływomierzu w moim autku bo u mnie przepływka ma 4 piny . Jeden to masa , drugi plus, na trzecim mam 0,9V na zapłonie , 2,2 na biegu jałowym , i jak przygazuje to 4v ,
Bipy na biegu jałowym w przedziale -10 do 1. Przy obrotach 2500 -24 do -7. Wałek na dwuch krzywkach ma delikatne ślady zużycia, ale nie są wyrobione w istotny sposób. Rozwinąłem izolację z wiązki silnika i nie znalazłem śladów uszkodzeń. Z ciekawości spróbowałem jazdy z tempomatem. 3 bieg ustawione 50km/h. Jedzie, ale bardzo nierówno, troszkę przyspiesza,...
Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o jeden obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli nie, to delikatnie wykręć śrubę L i znowu na chwilkę dodaj gazu. Postępuj...
Zacząłem dzisiaj znów niuchać przy mojej fieście. Sprawdziłem wszystkie weżyki i wtyczki, TPS, zawór biegu jałowego i dalej taki sam efekt na wolnych obrotach nierównomierna praca: przyśpieszanie i zwalnianie od 500 do 1000 obrotów. Jednak po odpięciu wtyczki od przepływomierza powietrza silnik wyrównał wolne obroty. Były wręcz idealne 900obrotów, nawet...
Witam Mam pytanie czy jeśli samochód toczy się na biegu jałowym przy prędkości 100km/h jest w miarę cisza a w miarę zwalniania gdzieś od 70km/h i w dół aż do zatrzymania praktycznie, hałas zaczyna się nasilać takie jakby buczenie. Ja stawiałbym na łożysko w kole jednak byłem u mechanika i jednoznacznie nie był w stanie stwierdzić że to w kle buczy....
Ta dzwignia działa normalnie tzn element pneumatyczny po uruchomieniu silnika przyciaga do siebie dźwignie i silnik zwalnia, podciśnienie w rurce też jest ok, zauważylem że zaworek w termostacie który włącza element pneumatyczny chyba jest uszkodzony , plastik rusza sie w metalowej obudowie i jak go dotkne to silnik przyspiesza, to wyjasniałby wysokie...
Próbowałem zwalniać i przyspieszać na 5 biegu i nie ma szarpnięć itp. Powoli przyśpiesza. Nie wpada w rezonans itp, wydaje mi się, że to nie dwumas... Wciskanie sprzęgła w żaden sposób nie wpływa na te drgania. Ogólnie jest tak, że jak wrócę z trasy, to przez jakąś minutę-dwie nie drga, ale pochodzi dłużej na jałowym, korekcje zaczynają się podnosić...
Viano 2014 rok 200 tys. Klimatronic. Nabita klima. W funkcji automatycznej nastawione 21 stopni jesli jest upal.to minimalnie z kratek leci 8 stopni (ale jak jedzie) jak stoi zawsze temperatura lecąca z kratek sie podnosi do 12-15 (zauważalnie). Generalnie działa. Odkrylem, iż na postoju jesli nastawie ręcznie LO i na maksa nawiew to z kratek.leci 18...
Witam, mam taki problem. Od pewnego czasu gdy odpalę samochód na zimnym/ciepłym silniku i biegu jałowym obroty leciutko falują. W trakcie jazdy nie ważne z jaką prędkością jadę gdy odpuszczę gaz obroty momentalnie spadają i samoczynnie przyspiesza i znow zwalnia. Myślałem nad konwerterem, ale postanowiłem też sprawdzić przepływomierz i na odłączonym...
Znajdź sobie "reset ECU, ECM, komputera" do swojego samochodu, silnika, z rocznikiem włącznie . Może być do innego opla z podobnym kodem silnika, byle rocznikowo nie odbiegał od Twojego, bo nowsze komputery mogły być resetowane, przywracane do ustawień fabrycznych, przez podpięcie do urządzeń diagnostycznych. W pierwszych modelach działało przez odpięcie...
Niebieską przykręcasz-wkręcasz(poprzez "łącznik" wkręca się śrubka w gaźnik i przymyka ilość zasysanego paliwa na wolnych obrotach-to tak skrótowo) i zmniejszasz ilość zassanego paliwka. Czerwoną dopasowujesz uchylenie przepustnicy na wolnych obrotach. Gdy czerwoną wkręcasz to podnosisz obroty(dokładniej uchylasz-otwierasz przepustnicę. Chociasz jest...
Witam. Jak w temacie. Zauważyłem ostatnio większe zużycie paliwa w moim golf 2 1,6CL z LPG ,rocznik 1989,Silnik PN. Na trasie zdarzyło mi się także przy redukcji biegów samochód nie zwalniał tylko przyspieszał,hamowanie silnikiem nie daje poprawy? Dzisiaj to samo stanąłem na poboczu -bieg jałowy -a silnik obroty aż wyje takie wysokie. Doszedłem że coś...
Witam serdecznie Jako że w temacie silników jestem zielony jak trawa proszę po poradę doświadczonych żeby to naprawić i nie popsuć :) Kosa jak w temacie, przeżyła dopiero jeden sezon i ma problem zbyt wysokich obrotów na biegu jałowym i co za tym idzie obracająca się dosyć szybko głowica tnąca, przy zimnym silniku i wyłączonym ssaniu gdzieś na połowę...
Odświeżam. Identyczny problem, świeżo wymioniony olej, stan ok. Podczas spokojnego/normalnego przyspieszania miedzy 60 a 70 km/h szarpnięcie o ok. 200obr./min jakby na moment zabralo mu iskre ze świec, tylko i wyłącznie w tym momencie, na biegu jałowym wszystko ok, nic się nie dzieje. Przy zwalnianiu nic, przy mulastym rozpędzaniu nic, przy gwałtownym...
Witam, szukam szukam i niestety nie potrafię znaleźć opisu mojej usterki... Proszę więc o pomoc zakładając nowy temat - a może jeszcze takiego nie było. Jechałem dziś swoim Golfem po autostradzie (130-140km\h - wszystko było ok, dopóki z niej nie zjechałem, zauważyłem, że silnik pracuje na podwyższonych obrotach... ok 3tys obrotów. Dzieje się to na...
Witam. Byłem na kolejnej regulacji. Okazało się, że jakieś welflony były za krótkie. Wiem, że to jakieś rurki poprowadzone do komputera. Poprawiło to emisję spalin. Emisja spalin zmniejszyła się 20-krotnie i mieściła się w normie. Spalanie spadło do 16-tu litrów na trasie. Niestety silnik na biegu jałowym zaczął gasnąć. Auto też nie zwalnia po puszczeniu...
Witam . Mianowicie gdy dzis rano przyszedłem do ciężarówki (Volvo fh12 1996/1997r ), odpaliłem na biegu jałowym wszystko było normalnie i pojechałem . Po przejechanych 9 km auto zaczeło wariowac zaczeła migac kontrolka (cheat engine czy cos takiego) ... robiło co chciało ... przyspieszało . Gdy wcisnołem sprzęgło obroty spadły i auto zaczeło zwalniac...
Cześć, mam taki problem z astrą J z 2012r. Silnik to A17DTR. Powyżej 50km/h gdy wrzucimy na luz auto trzyma obroty jałowe na wysokości 1500rpm. Co ciekawe wartość zadana i otrzymana wynosi właśnie 1500rpm. Zwalniając od 50kmh do 0kmh obroty liniowo spadają od 1500rpm do 850rpm (zadana i otrzymana wartość). Co ciekawe jadąc na wysokim biegu z prędkością...
Witam, mam problem z moja Vectrą. niedawno wymieniłem silniczek krokowy ponieważ miałem problem z obrotami na biegu jałowym.Obroty ustabilizowały się, ale jeszcze przed wymianą nastąpił spadek mocy. Samochód bardzo wolno się rozpędza.Muszę z wyczuciem naciskać na pedał gazu bo jeśli nacisnę za bardzo zaczynam zwalniać.tak samo dzieje się gdy jadę 80...
To nie lipa, tylko synchronizacja podajnika drutu z napięciem spawania. Ma to na celu dostosowanie prędkości podawania drutu do chwilowych warunków, szczególnie przydatne na początku procesu i przy spawaniu punktowym. Transformator na biegu jałowym ma wyższe nap. w momencie styku drutu z materiałem spawanym czyli obciążeniem transformatora, następuje...
Witam Myśle , że najoszczędniej jest ustawić tak: bieg jałowy (0,0) obciążenie duże otwieranie +4 obciążenie duże zamykanie +10 :) Czyli będę miał szybsze otwieranie attuatora o 4 kroki/ms i wolniejsze jego zamykanie o 10 kroków/ms? Jeśli tak będzie, to w tym układzie będę miał bogatszą mieszankę w stosunku to ustawień standardowych, bo attuator będzie...
Witam. Mam problem. Silnik gaśnie mi na biegu jałowym, podczas jazdy na gazie. Na benzynie jest OK. Silnik pracuje na około 600 obrotach przy biegu jałowym ale jeśli dostanie obciążenie typu wbicie biegu "D" lub skręcenie kół (obciążenie pompa wspomagania) to gaśnie. Myślałem, że problem tkwi w czujniku położenia przepustnicy. Sprawdziłem jednak czujnik...
Witam wszystkich,mam problem z laguną II,auto ma dziwne objawy,mianowicie w czasie jazdy traci moc,przy jeździe np ze stałą prędkością nagle zwalnia i spada z obrotów i po chwili dalej jedzie normalnie,podczas ruszania i przyspieszania jest tak samo,przyspiesza przestaje i znów przyspiesza,jakby nie reagował na pedał gazu,przy pracy na biegu jałowym...
Jestem zawodowym kierowca i techniki ekonomicznej jazdy nie są mi obce. Ekonomiczna jazda polega na umiarkowanie żwawym przyśpieszeniu samochodu do optymalnej prędkości 70-90km/h i trzymaniu takiej prędkości. Przyśpieszanie powinno się odbywać z gazem wciśniętym około 3/4 mocy, tak aby do silnika dostawała się optymalna mieszanka, nie za uboga ani nie...
Witam! Jestem posiadaczem Laguny I 1.9 DTI, 98 KM, 1998rok. Przed tym praca silnika była perfekcyjna. Opis usterki: -Kompletny brak mocy -Nierówna praca silnika -Sadza z wydechu (bardzo dużo sadzy) -Chmara dymu za autem -Nie trzyma obrotów -Silnik sam przyspiesza i zwalnia obroty (raz jest 900, raz 1300) -Świeżo po uruchomieniu (gdy już uda się uruchomić)...
Po zainstalowaniu wzmacniacza i skrzyni z okablowaniem zauważyłem dziwna rzecz w samochodzie. Otóż po nagłym zwolnieniu do jałowych obrotów samochód niemal gaśnie, obroty schodzą do ok 100rpm. Po czym powoli wracają do wartości normalnej na biegu jałowym (ok 500rpm). Nie uniemożliwia to jazdy, ale czyni ją bardzo uciążliwą. Zauważyłem też, że w tym...
Witam, mam problem z audi a4 1,8 benzyna , problem głównie z szarpaniem podczas jazdy. Na biegu jałowym i podczas przyspieszania wszystko jest ok, ale gdy samochód osiągnie jednolitą prędkość ( nie przyspiesza i nie zwalnia)to zaczyna się szarpanie, czy nawet taki efekt jak by odcieło paliwo i samochód zwalnia ( do około 1500-2000 obrotów) chyba że...
mój cintek ma jaki problem, mianowicie przy pretkosci ok 80-100 km/h sie jakby ksztusił, mólii, sam zwalnia i dodaje gazu, tylko na ciepłym silniku . Przy innych predkościach to niewystepuje albo da sie znieśc, przyśpiesza i odpala dobrze jałowy bieg tak samo ok. czym to moze być spowodowane? dodam ze ostatnio napraw drucik z sondy lamda był zerwany,...
Witam kolegów. Ostatnimi czasy mam problem z moim seatem. Mianowicie czasami podczas jazdy zaczyna nadmiernie wibrować silnik, obroty stają się nie równe, tak jakby zaczynało brakować paliwa. Ostatnio stojąc w korku na biegu jałowym gdzie prędkość obrotowa wynosi pewnie około 800obr/min obroty zaczęły skakać do 2100 po czym opadać prawie do 0 i ponownie....
Reduktor BRC. Katalizator jest, mało tego - poprzedni właściciel zrobił 10tys przy pracy 3 cylindrów, 4-ty sobie w tym czasie odpoczywał, zawór się napewno podpalił trochę, ale teraz po ustawieniu luzów zaworowych wraca powoli do normy i praca s z upływem czasu jest coraz bardziej stabilna. Wracając do regulacji, to brat w takim samym UNIE ma również...
Lambda powinna cały czas oscylować. Nie wazne czy jest to bieg jałowy czy obciązony. Nie cały czas, a jedynie przy konkretnym obciążeniu, jakby to powiedzieć ,,w stanach ustalonych". Podczas przyspieszania mieszanka zazwyczaj jest wzbogacona, a podczas zwalniania czy hamowania silnikiem może być zubożona. Podobnie przy korzystaniu z większej mocy silnika...
Jeśli masz lepsze wzory, to bądź uprzejmy nas oświecić, może też będziemy szybciej jeździć? To ja Ciebie oświecę ;) Wcale dzięki tym wzorom ogólnie znanym nie będziesz szybciej jechał, a co najwyżej możesz sobie powąchać smród spalin, w szczególności w korkach w Wawce ;) Za to jest coś takiego jeszcze jak zasady zachowania energii. I jakby ktoś nie...
Pojawił się pewien problem po tym jak rozebrałem alternator i wymieniłem łożyska samochód dwa albo 3 dni stał po czym podłączyłem akumulator odpaliłem tak jak zaleca instrukcja na biegu jałowym do rozgrzania nie dotykając gazu a dziś zatankowałem do pełna i na gazie jest straszny muł do ok 3000 obrotów. Na benzynie jest dobrze. Na gazie jak wdepnę pedał...
Witam! Kolejne auto ma dziwny problem z pedałem gazu. Ogólnie jeździ ok, jednak czasami podczas jazdy z wciśniętym pedałem gazu, niekoniecznie do końca, nagle całkiem obcina moc, dawka wtryskiwana wynosi 0, auto zwalnia do momentu osiągnięcia wolnych obrotów ( pomimo wciśniętego gazu na 100%) a następnie utrzymuje wolne obroty. Wygląda to jak hamowanie...
Witam wszystkich Pacjentem jest jak w tytule Tolek z 2001 roku 1,9 tdi ALh, przebieg na blacie 266000, oleju ubywa tak do litra od wymiany do wymiany. Od około 3000 obr/min budzi się w nim zwierze(leniwiec-:( ). Auto nie łapie żadnych notlaufów, nie faluje na biegu jałowym, nie gaśnie, nie dymi, osiąga 180 km/h ale zajmuje mu to dużo czasu. Do 3000...
Masz Delphi to parametry ciśnienie doładowania rzeczywiśce i wymagane zrób wykresy na najwyższym biegu z jałowego gaz w podłogę do zapalenia błędu. Sprawdzisz gdzie masz rozjazd. Dziękuję za radę, lecz mam Delphi od niedawna, i jak na razie to umiem tylko rozpoznawać błędy i kasować. Chyba że przy starym Delphi nie ma takiej opcji. Prosiłbym o dokładniejsza...
Witam mam audi a4 94r silnik ADR i mam problem z szarpaniem przy wciśnięciu pedału gazu i przy puszczeniu, oraz w przedziale obrotów 2500-3500 podczas jazdy gdy jest taki moment, że samochód nie przyspiesza i nie zwalnia to wtedy też szarpie ( dokładniejszy opis problemu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... ). Po odczycie błędów mam błąd...
Najlepiej widać co się dzieje ze zużyciem paliwa, gdy samochód jest wyposażony w komputer pokazujący na wyśiwetlaczu chwilowe zużycie paliwa. W moim aucie wygląda to tak: 1. Jeżeli samochód stoi, a silnik pracuje na wolnych obrotach, to zużycie paliwa wynosi 0,7 litra/godzinę. 2. Ruszam z miejsca na 1. biegu - zużycie paliwa jest zależne od głębokości...
To, że służy on do 'oszczędności' to i ja wiem - widać to zresztą na stronie monitora gdzie pokazuje tryb pracy (wolne obroty, przyspieszanie, stabilizacja, zwalnianie i cut-off), ale chodzi mi o parametry pracy tego odcięcia - zauważyłem, że uaktywnia się stosunkowo rzadko (przynajmniej na postoju - bez obciążenia). Po czym on 'wie' kiedy odciąć (zredukować)...
serdeczne dzieki. W takim razie tym mocniej prosze pomoc. Cała moja przykra zabawa zaczeła się od tego, że jakieś 2 miesiące temu założono mi instalacje gazową lovato II generacji z elektroniką Bingo-M. To jej schemat: http://oldwww.kme.eu/pdf/InstrukcjaBNGM-... Po jakimś czasie zauważyłem że auto jadąc na benzynie - o dziwo - źle znosi mocniejsze...
Witam. Posiadam autko jak w temacie VW Jetta 1,6 PN 1990r. (gaźnik 2EE + instalacja gazowa). Oznaczenia autka jakie mogą się przydać: VW JETTA 19 E, 1595ccm, n/s: PN261120, 51KW/5200, (teoretyczne v/max 160km/h). Instalacja gazowa 1 generacji (reduktor/parownik: STARGAS podciś., zawory: ELPIGAZ, przełącznik sterujący AE 658) Problemy z autem jakie posiadam:...
Witam. Mam taki problem, że jak np jadę 40km/h na gazie puszczę nogę z gazu, to obroty czasem wahają się (spadają) z 1000 na 500, a następnie wracają. Na benzynie jest 1000 obrotów i w miarę zwalniania spadają aż do 500. Dziwna sprawa, bo przecież po puszczeniu nogi z gazu silnik nie powinien dostawać paliwa, aby hamował silnikiem. Nie powinny więc...
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy w czasie jazdy na biegu puszczę gaz i mam w tym momencie...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam, mam podobny problem z instalacją OMVL Dream XXI jak użytkownik sly333. Moja instalacja również przełącza się samoczynnie na Pb pomimo tego, że w zbiorniku jest ponad połowa gazu. Instalacja to tak jak już napisałem OMVL Dream XXI, wtryskiwacze OMVL standard, MAP sensor AEB013, reduktor OMVL Dream XXI-G code K901704. Auto to Opel Astra G 1.6 8V...
wibracje biegu jałowym sprinter biegu jałowym drgania biegu jałowym
lodówki bosch opinie kominek gazowy moeller xcomfort
analizator widma detektor hałasu
PIUSI K600 przepływomierz – kod PC400-3- na wyświetlaczu, przyczyny i naprawa Usterka przekaźnika +ACC w Peugeot 508 - diagnostyka