Aś se chłopie roboty narobił taż to normalnie breszka ,albo młoteczek i pyk samo wychodzi bez rozbierania skrzyni .
Bo żeby wbić wsteczny podciągasz pierścień blokujący na lewarku do góry. Prawdopodobnie na podniesionym pierścieniu 5 wbijesz. Klasyczna usterka w seicento, obluzowane połączenia wybieraka biegów.
Czyli zdaje się, że kolega zamierza zablokować mechanizm różnicowy a nie skrzynię biegów? Niby można unieruchomić satelity, ale nie wiadomo czy jedna półoś wytrzyma przeniesienie całego napędu. Poprawne byłoby połączenie obu półosi przekładniami i wałem lecz to już nieco komplikuje konstrukcję.
W skrzyni biegów a dokładnie synchronizator, o ile on ma na pierwszym biegu takowy, nie wszystkie fiaty miały ale twój już powinien mieć. ewentualnie sprawdź cięgno od drążka do skrzyni to na łączeniu gumowym, jeżeli za bardzo się wygina po prostu drążek go go nie dopycha do końca i bieg nie wchodzi.
No to albo ten zestaw naprawczy nie halo albo skrzynia.
Chyba trzeci:) , Może wytarł się mechanizm? Występują zestawy naprawcze.
Coś już sprawdzałeś ? Sprawdz na początek linki od zmiany biegów jedna jest odpowiedzialna za zmianę biegów a druga od wybierania biegów
http://porady.unto.pl/?p=4 Tu też możesz poczytać, ewentualnie poszukać w dziale forum "warsztat", było kilka tematów na ten temat. http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=4...
Jeżeli tylko 2 szczotki to silniczek jedno biegowy Dwu biegowy ma 3 szczotki
do 7 :) 5 biegów, wsteczny i luz :)
Miałem dokładnie ten sam problem z moim samochodem. Wymieniłem łożysko w skrzyni i śmiga jak nowy !!!
Wymieniałem jakiś czas temu i z tego co pamiętam musi być przystosowana, właśnie z względu na blokadę wstecznego.
Podciśnienia albo pozamieniane, albo wypięte lub dziurawe.
Na początek to możesz sprawdzić linkę, ale bardziej bym obstawiał sprzęgło.
Mogę pomóc takimi zdjęciami: Głowiczka wybieraka jest przykręcona na 4 śruby od góry i to możesz odkręcić i sprawdzić co się stało, rozumiem, że wylazła ta górna dźwignia a nie ta poprzeczna z ciężarkiem? Bo ta z ciężarkiem to niewykonalne żeby sama wyszła. W razie czego mam całą skrzynię z 900-tki (z przebiegiem 60 tys km, nie tą ze zdjęć). https://obrazki.elektroda.pl/7584183200_...
podejrzewam że tak jak wczesniej mówiłem spręzynka od tarczy sprzęgłowej wpadła między docisk a tarcze i sprzęgło nie wysprzęgla co powoduje brakiem możliwości wrzucenia biegu. Ostatnio miałem taki przypadek w seicento. Raz biegi idealnie wszystkie wchodziły a raz nie dało sie wajhą ruszyć. po wyciągnięciu skrzyni okazało się że własnie spręzynka wypadła...
Uszkodzony silnik a konkretnie jego 1 bieg, na płytce w nim przekaznik,zimne luty na tej płytce lub sama szczotka 1 biegu.
Nie szukaj bo nie znajdziesz , w SC900 jest naped mechaniczny ze skrzyni biegów.
Bez demontażu skrzyni biegów się nie obejdzie. Pytanie czy w skrzyni biegów jest olej . Najprawdopodobniej jest zatarta skrzynia jak się nie mylę koło zębate 2 biegu. Jak włączysz jedynkę to skrzynia jest zablokowana i zachowuję się tak jakby były włączone 2 biegi na raz, bieg I i II pracuje na jednej piaście przesuwnej.
Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
witam. mam problem z biegami w seicento, a mianowicie przy redukcji. biegi nie chcą wchodzić dopiero gdy nacisne znowu sprzegło bieg wejdzie. czy to wina sprzęgła?
a że mi się nie chciało wybieraka wymieniać, to nieco młotkiem poszerzyłem w tym miejscu i już się dobrze 5 wrzucało :) Nic nie trzeba "młotkiem poszerzać", tylko wymienić to: Zestaw naprawczy dźwigni zmiany biegów Seicento. https://obrazki.elektroda.pl/9756487700_... Dosłownie 20 - 30 minut roboty i potrzebne tylko dwa klucze 10,...
Na trzecim i czasem na czwartym biegu seicento 1,1 pryspiesza bez dodawania gazu (noga zdjęta z pedału). Jak sobie z tym poradzić? Czy niedawna wymiana akumulatora mogła to spowodować? Czy można tam zrobić jakiś reset kompa? Jak to się robi i co to zmienia?
Na skrzyni biegów od góry.
z tego co piszesz to wnioskuję że na wolnych obrotach alternator kompletnie przesztaje ładować, (jeżdżę Seicentem i na wolnych obrotach nawet jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to to nie świeci kontrolka ładowania tylko silnikowi troszke traci obroty). Uważam że to problem z alternatorem, sprawdź naciąg paska klinowego (mimo że nowy może ma za duży...
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego po odłączeniu akumulatora do czasu rozgrzania silnika...
Licznik może być elektroniczny. Sprawdz czy masz impulsator wkręcony w skrzynię biegów.
Witam. Proszę Was o pomoc. Oddałem samochód do mechanika ale nie może go wrzucić na podnośnik bo ma problem z podłogą ale nie w tym rzecz. Proszę Was o informacje jak mógłbym naprawić zespół naprawczy. Wiem że był już ten temat ale jeśli mógłby ktoś wytłumaczyć KROK PO KROKU jak się za to zabrać. Za bardzo się nie znam ale z tego co mogę zauważyć to...
Kolejny przykład "nie znam się na samochodach, ale za to mam fejsik!" W parametrach nic szczególnego nie widać.
kolego,ale sa dwie poduszki ktore trzymaja skrzynie biegow,z tym ze jedna jest tak zwana wspolna ,ktora znajduje sie w miejscu laczenia silnika ze skrzynia biegow
Jak stoi na płaskim to na 4 lub 5 biegu spokojnie go przepchniesz tak aby zakręcić wałem korbowym
W Fiacie Seicento 1.1 nie da się wcisnąć biegu wstecznego. Jaka może być przyczyna?
Helicoil powinien pomóc, ewentualnie wywiercić nowy gwint?
Witam Może temat dla niektórych tutaj jest banalny, ale niestety razem z mechanikiem już doświadczonym, z wieloletnim stażem nie możemy otworzyć skrzyni biegów seicento 0.9. https://obrazki.elektroda.pl/7473206200_... https://obrazki.elektroda.pl/2457215700_...
Proponuje wprowadzić silnik na wyższe obroty na biegu jałowył i sprawdzić czy nie brakuje paliwa.Sprawdzić przewody sterowania monowtryskiem, takie przewody jak do powietrza. Jeżeli jest jakiś przetarty wymienić.Orginalne są dość drogie, ale można kupić z metra.Sprawdzić stan świec czy nie są zalane,mokre. Ostateczność problemy z uszczelką pod głowicą....
Od sprzegla
Jakie seicento? MPI? SPI? Za akumulatorem masz też bezpieczniki Maxi.Sprawdzone? W jaki sposób mechanik usunął immo?
Sama gałka bakelitowa jest zalewana w formie na lewarek, natomiast gumowy mieszek otaczający gałkę i trzon lewarka jest formowany termicznie po nałożeniu. Żeby go zdjąć bez uszkodzeń musisz się zaopatrzyć w dobrą suszarkę lub opalarkę (z opalarką ostrożnie) podgrzać mieszek na wysokości gałki i od dołu do góry "wylewić" gumowy mieszek. Coś jak ściąganie...
czy mogę podmienić skrzynię biegów z takiego samego fiata seicento 1.1, ale Mpi Tak pasuje taka sama. Mi chodzi czy mogę włożyć skrzynię biegów do fiata Seicento 1.1 Spi od fiata Seicento 1.1 Mpi ?
Seicento 1.1 2000r obroty na biegu jalowym niekiedy i troszkę wrastaja
Długa w sensie wymiaru czy w senisie "długich" przełożeń? Sprecyzuj swoje pytanie. Wogóle nt. twojego pojazdu polecam też. http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Bo...
U mnie też wspomaganie założone, poleciałem tak jak opisane w instrukcji i wszystko git. Jedynie lżej trochę w lewo sie kreci ale chyba to oleje bo nie ma dużej różnicy. Nie zrobiłem kontrolki na liczniku bo przeraziła mnie wizja rozbierania go na elementy pierwsze. Najwiecej kłopotu było ze znalezieniem właściwego czujniczka do skrzyni biegów.
to się w skrzyni reguluje? jutro będe miał zmienianą skrzynie wiec mam ją na wierzchu i jak mam to regulować? bo tak w jednej jak i drugiej na przeciw wstecznego nie wskakuje 5 bieg...
Jedynkę da się wrzucić tylko na wyłączonym silniku, a po zapaleniu na wciśniętym sprzęgle samochód delikatnie rusza do przodu i czuć, że silnik jest trochę obciążony. Trochę mnie uspokoiliście. Sprzęgło to nie duży wydatek w porównaniu do skrzyni biegów. Mam jeszcze pytanie o ten wysprzęglik. Czy ta się go wymontować bez demontażu skrzyni biegów?
Witam serdecznie Mam problem z Fiatem Seicento 900cc Otóż przed chwilą uciekł mi 1 i 2 bieg, a lewarek jest luźny. Przy próbie wybrania biegu zamiast 1 jest 3, a zamiast 2 jest 4. Proszę o porady, co to może być
Witam Mam problemy z wrzuceniem wstecznego biegu w fiacie seicento 900. Biegi 1-5 wchodzą normalnie i bez problemu. Wstecznego prawie nie da się wrzucić (trzeba sie sporo namachać aby się udało przesunąć dźwignię do tyłu za którymś razem przy czym nie słychać żadnych zgrzytów ). Co może być przyczyna piszczenia przy wciśnięciu sprzęgła?
Przypuszczalnie może to być jedno z dwóch plastikowych panewek w mechaniźmie wałka do wrzucania biegów, jedna z panewek może być już wyrobina i są gdzieś tam luzy i jakis mechanizm stuka o obudowe,a jeżeli to stukanie występuje tylko przy włączonym silniku to bdzie to coś przypuszczalnie w skrzyni biegów.
Przekaźnik w silniku lub 3-cia szczotka.P
Tłumik w tym miejscu nic więcej nie ma. U mnie w deszcz rzęzi alternator.
Po wymianie skrzyni biegów hałas ustal. Pozdrawiam
wlasnie ostatnio zauwazylem ze gdy auto stoi przez noc, ogolnie jak jest zimne o wiele mocniej hamuje tylne prawe koło, praktycznie blokuje się, może mieć to jakiś związek? Dodano po 3 dodatkowo wszystko posprawdzalem i jest szczelne. Zauważyłem też że gdy zagne wężyk podciśnieniowy który idzie od filtra powietrza do wtrysku to oboty spadaja do normalnych.....
A docisk nowy czy stary został?
http://seicento.com.pl/topics5/problem-z...
Większym problemem jest to że będziesz miał 4 biegi wsteczne i jeden do przodu
Można by założyć jakiś mikroprocesor by emulował wprowadzenie kodu pedałem gazu. Jednak nadal zostaje problem z wykrywaniem wrzuconego biegu. Auto nie posiada takowych czujników, trzeba by je dobudować. I to solidnie, by nie okazało się że z powodu wariowania czujnika "luzu" auto odpali na biegu!
Jednak dzisiaj podjechałem do mechanika. Sprawdził mi stan oleju i jest odpowiedni. Umówiłem się na termin aby dokładnie to sprawdzili ale mówi mi że luz na biegu jest i prawdopodobnie coś z sprzęgłem ;(.
Z tego co wiem to na środku auta pod deską rozdzielczą, na prosto lewarka zmiany biegów :) Przynajmniej w CC tak było a to podobne auta.
chciałem zobaczyć właśnie ten silnik ale jak zdjąć tą osłonę, są do niej przymocowane jakieś przewody pewnie od płynu Musisz zdjąć ramiona wycieraczek. Innymi słowy jak dostać się do tego silniczka, dalej idąc ile kosztuje taki czujnik położenia, czy jest on w ogóle wymienny? Nie wiem ile kosztuje, jest wymienny razem z silnikiem.
Witam . czy na benzynie na jałowym biegu wchodzi na obroty bez problemu i czy ruszanie z jedynki też ma problem czy brak mocy? a z 2 biegu ruszy bez problemu?
Widziałeś te dwa obrazki? http://obrazki.elektroda.pl/8349409800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5060870600_1... Jest to po prostu przykręcone w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka. W Seicento 1.1 były chyba stosowane dwa rodzaje skrzyni biegów. Jedna tzw. z "mokrymi kielichami" i druga z "suchymi kielichami" (chodzi...
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Przepalony bezpiecznik 30A w skrzynce za akumulatorem,przepalił się na wskutek uszkodzenia silnika wentylatora (zatarty\uszkodzone uzwojenie wirnika) Czy przy przepalonym tym bezpieczniku byłby wolny bieg wentylatora?
Poprostu na cieplym silniku przerywa na gazie przy zmianie biegów cicho prycha
Witam mam takie pytanie.Dmuchawa wł mi się tylko na 3 biegu a na 1 i 2 wcale nie chodzi.Czy moż to być to opornik to gdzie on się znajduje,a codzi mi o seicento.Z góry dzięki...
Wrzucaj wstekola po uprzedniej trójce czy(lub i) czwórce, a gwarantuję, że nawet delikatnie się tocząc(na sprzęgle) w żadnej skrzyni nie będzie zgrzytu (synchronizatory 3,4 biegu wyrównają obroty skrzyni z silnikiem).
Silnik nie odpala bo nie kręci rozrusznik? Czy po odpaleniu na pych obroty biegu jałowego są stabilne?
uszczelka pod monowtryskiem wydłuchana albo źle założona linka gazu. Mógłbys nie lamerzyć?
Na wciśniętym sprzęgle i włączonym biegu jednak powinna ucichnąć ;)
:) mialem podobny problem w CC900
Dobrze, co ma za wpływ na regulację biegu jałowego? Bo to nowość chyba, nowa teoria
Jakiś pomysł jak to naprawic ? Jest. Należy wymienić to: Zestaw naprawczy lewarka FIAT SEICENTO. http://www.auto-sas.pl/?629,zestaw-napra... https://obrazki.elektroda.pl/1235471000_...
Jest coś takiego jak punto automat. Silniki o pojemności 1.2 z punto 8v i 16v można nazwać plug&play nie wiem jak jest ze skrzynią automatyczną ale wydaje mi się że można samą skrzynię przełożyć tylko potrzebny jest dawca (punto) ich ceny są w granicach 5tys.zl.
1 z trudem wchodzi. aby ją wrzucić musze albo mocno szarpać do lewej albo wrzucic najpiew 2 i potem z 2 to łatwiutko mi wchodzi co może być przyczyną ? pozdrawiam A może po prostu pomogła by regulacja linek, lub ewentualnie wymiana mocowania lewarka zmiany biegów bo może już wyrobiony. http://obrazki.elektroda.pl/6153865400_1... http://www.unto.pl/zestaw-naprawczy-dzwi...
Miałem je w cienkim 900 i wiesz pomogły .Analize spaliny na gażnikowcu miałem lepsze niż nowe seicento. A z paliwkiem ciężko wyczuć ...mało palił
W tym kole co szumi może nie odbijać hamulec do końca. Sprawdź prowadnice zacisku i dotknij koła po jeździe czy jest gorące bardziej niż inne.
Witam Nie działa mi I bieg dmuchawy. Jak rozebrać deskę aby się dostać do gałki regulatora obrotów w celu sprawdzenia czy jest sprawny:D
W CC przechodzi jeszcze przez rezystory regulujące prędkość, stąd moze ten spadek, moze silnik za bardzo obciąza i napięcie na opornikach siada do 0, ale na 3-biegu chyba przełącznik mija te rezystory-sprawdz to, jak zakręci to masz usterkę wykrytą.Pozdrawiam
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Ja mam doświadczenie z Ceratec firmy Liqid Moly i muszę powiedzieć że trzeba z tymi środkami uważać. Dałem do silnika i do skrzyni biegów w Seicento. W silniku wszystko O.K. ale ze skrzynią mam problemy. Otóż na stronie producenta wyraźnie napisane jest że środków zmniejszających tarcie nie wolno stosować w skrzyniach gdzie stosowany jest synchronizator...
Pompa paliwa nie wyrabia i wtrysk leje.
Podobnie mialem w cincuecento z tym ze niedzialal przerywany biegi okazalo sie ze silniczek byl do wymiany
Od pedału sprzęgła przechodzi przez ścianę grodziową nadwozia do komory silnika i dalej idzie do skrzyni biegów a dokładnie do obudowy sprzęgła i i tam jest mocowana do ramienia dżwigni sprzęgła Wypinasz przy pedale sprzęgła oraz od ramienia dżwigni przy skrzyni biegów następnie odkręcasz dwie nakrętki mocujące osłonę linki przy przedniej grodzi nadwozia...
Sprawa załatwiona pojechałem do mechanika i faktycznie sprzęgło. przy okazji załatwilem jeszcze linkę od sprzęgła i uszczelkę od kapy zaworowej.
Witam Seicento napawione :D przyczyną podniesionych wolnych obrotów był uszkodzony zawór, który znajduje się przy pochłaniaczu opar paliwa z lewej strony pod przednim nadkolem. Był non-stop otwarty i silnik zasysał sobie (lewe) powietrze poprzez pochłaniacz. Szukają usterki zacisnąłem gumowe kolanko które biegnie od tego własnie pochłaniacza do urządzenia...
Witam Panowie. Po co zakładać turbokompresor do malucha ? Smarowania, chłodnice, itp. A co z układem wydechowym, który będzie do wyrzucenia ... Skoro on ma fabrycznie kompresor !!! Wystarczy założyć gaźnik od japońca (motocykla) podciśnieniowy, obciążeniowy, Wykorzystać wentylator do chłodzenia silnika i gotowe.Wydech trzeba zrobić nowy bofabryczny...
mam problem z wycieraczkami na 4 biegi chodzą tylko 2 co jest grane ...proszę o pomoc ;)
Orientuje sie ktos jak jest rozmiar klucza do korka skrzyni biegów?
Druga sprawa to tak jak kupiłeś, to wymiana kasatorów zaworowych i uszczelki pod kopułką zaworów to już minimum połowa tej ceny Głowica zawory itp były robione/wymieniane jakieś trzy lata temu Zgodnie "ze sztuką" to świece powinny byc wymienione raz na 15 000 kilometrów, a nie jeżdżone "do upadłego", Zgadza się bo trochę zasad zna w tej materii Nie...
Temat zamykam. Rozbieram i zmierzę.
Cykanie pojawia się przy jeździe ok. 40-45km/h. EDIT: cykanie przyspiesza wraz ze wzrostem prędkości. Nieznacznie ale przyspiesza . Cykanie jest cały czas powyżej tej prędkości. Niezależnie od tego czy pedał gazu jest wciśnięty (mogę zdjąć nogę z gazu i dalej słychać). Też bez różnicy czy na biegu czy na luzie.
witam wszystkich Mam, problem z wycieraczkami w moim seiczaku na 4 biegu chodzą tylko 2 co jest grane
Witam. Mam problem z fiatem seicento dokładnie ze skrzynia biegów z1 i 3 wrzucam bieg a samochód stoi reszta biegów ok :cry:
Kasowanie parametrów wyuczonych. Sprawdzenie krokowego.
jak to nie, obroty wyższe to smoli, na 5 biegu obroty mniejsze to i nie ma siły
Na wstecznym biegu jedzie dobrze tzn czyli się nie dusi ani nie traci mocy.
Mozesz po wczesniejszym zrobieniu tzw flanszy która połączy silnik ze skrzynia i dotoczeniu wałka, a z reszta tutaj masz wszytko opisane http://www.126fan.pl/www/1100.htm#2
Witak Kompletnie przestała dziłać, czy na na max działa a na pozostałych biegach nie ?
Cześć problem polega na tym ze po zmianie biegu na wyższy robi się jakby dziura w mocy tak ja by kończyło się paliwo i po chwili wszystko jest ok jest to tylko podczas zamiany biegu puszczenia sprzęgła i wciśnięcia pedału gazu jaka może być przyczyna i jeśli to pompka paliwa to jak ja sprawdzić czy to na pewno ona proszę o jak najszybsza poradę
albo wita cię łożysko na alternatorze.
Witam, pacjentem jest Fiat Seicento. Ciężko pali, trzeba kilkanaście razy nacisnąć na pedał gazu i załapuje, ale nierówno pracuje, jak puści się gaz to gaśnie. Był wymieniany łącznik elastyczny, tzw. tłumik drgań przy kolanku z sondą, który idzie do kolektora wydechowego. Po tej wymianie nierówno pracuje i ciężko pali. Czyżby silniczek krokowy, bo w...
skrzynia biegu seicento ślizga automat biegu biegu zgrzyt biegu każdym biegu
palet maszyna mercedes lusterko prawa blaupunkt pobór prądu
hulajnoga odblokowanie prędkości hulajnoga odblokowanie prędkości
Schemat układu AGC-0071RF w radioodbiornikach Nissan Wymiana głośników w radiomagnetofonie Unitra RMS 823 Edyta 2