minus
Kolejność nie ma znaczenia. Chodzi tylko o to że jak przykręcasz klemy i najpierw założysz masę a potem plus to możesz zrobić zwarcie dokręcając plusową klemę jak dotniesz kluczem do czegoś metalowego. Gdy zrobisz to odwrotnie to takiej opcji nie ma. Przy odkręcaniu jak zdemontujesz najpierw masę to później nie da się zrobić zwarcia gdy dotkniesz kluczem...
jak to sprawdzić Sprawdzić, który biegun akumulatora jest podłączony do "ramy" ciągnika.
Chyba się nie rozumiemy, albo ja nie rozumiem. Mam dokładać BMS czyli taki układ https://obrazki.elektroda.pl/9206210400_... Rozumiem do P- podpinam masę z ładowarki Do P+ Plus z ładowarki ale gdzie wpiąć złącze balancera z ładowarki ? Czy zamiast układu z zdjęcia powyżej powpinać to tak jak na schemacie - z pominięciem dodatkowego...
Witam, oczywiście, że możesz. Tylko dokładność takiego pomiaru będzie niewielka (+/- 10mA). Koledzy wcześniej napisali jak to zrobić, dla porządku powtórzę. Czerwony przewód miernika wpinasz w jego gniazdo oznaczone "10A" i zakres pomiarowy również ustawiasz na 10A. W samochodzie nie wolno Ci włączać żadnych odbiorników, a nie daj boże car audio z jakimś...
Ta pigułka nie jest podłączona do źródła napięcia. A co jest źródłem napięcia w tym urządzeniu? A z czym jest połączona? Może to właśnie jest druga elektroda tego źródła napięcia - w tym wypadku kryształu piezoelektrycznego. Pewne rozważania o takim urządzeniu znajdziesz tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Owe aluminium...
Masa w układach elektronicznych to tylko punkt odniesienia. Zakładamy (przyjmujemy), że jest to punkt o potencjale 0 V. A to gdzie go umieścimy to już kwestia wygody. W bardziej skomplikowanych układach mamy wiele miejsc, do których podłączony jest symbol masy. We wszystkich tych punktach mamy 0 V i najczęściej jest tak, że wszystkie te masy są połączone...
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
Przy uruchomieniu całej instalacji najpierw musi być podłączony przewód dodatni łączący falownik z akumulatorami, a później dołączamy przewód ujemny (i wtedy pojawia się iskra). Z technicznego punktu nie ma znaczenia który biegun zostanie podłączony pierwszy, na drugim zawsze powstanie iskra. Wyjątkiem są tu akumulatory w samochodach (nie EV), gdzie...
Witam Koledzy wyżej mają racje, w tym modelu może zaśniedzeć masa pojawia się nalot na złączach (ujemny biegun akumulatora zacisk do karoserii). Naprawiając zasilanie w tym aucie trzeba także wyczyścić klemy akumulatora na połysk z zewnątrz i wewnątrz. Klemy są miękie z ołowiu papierem ściernym. Jeśli to nie pomoże do stacyjki idą kable trzeba wyczyścić...
Bierzesz cyfrowy miernik - woltomierz, nastawiasz na zakres 20 V lub coś koło tego - zakres ma być większy niż mierzone napięcie. Przystawiasz sondy miernika do ładowarki, włączasz ładowarkę i być może miernik pokaże jakieś napięcie. Jeśli wynik jest poprzedzony znakiem minus, to na masę miernika podany został plus z ładowarki. Jeśli miernik wskaże...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
A widziałeś ciągnik C 330 ? tam jest dwa aku. 6 V, a w instalacji jest 12 V. Jak masz w maszynie 24 V to jeden biegun z prostownika na masę , a drugi na klemę akumulatora (nie wiem, ale podejrzewam, że +, bo większość spotykanych pojazdów ma + w instalacji, a - na masie. Drugi przewód ma być podłączony do tego akumulatora, który nie jest połączony z...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Przy odwrotnym podłączeniu akumulatora w pierwszej kolejności cały prąd bierze na siebie alternator, dopóki w nim się diody nie spalą lub bezpiecznik pomiędzy alternatorem a akumulatorem cała reszta elektryki jest raczej bezpieczna.
Puszczasz gruby kabel plusowy z bezpiecznikiem od akumulatora (w peszlu aby się gdzieś nie przetarł i nie dotknął do masy samochodu). Kupujesz cztery zwykłe przekaźniki samochodowe. Montujesz po dwa (przekażniki) na jeden reflektor. Podłączasz cewkę przekaźnika pod masę a drugi jej biegun pod plus żarówki tak, aby po włączeniu świateł zasilał cewkę....
Witam! A co do pt.1 to czy mam rozumieć że drugi biegun WN łączy się z masą przez uzwojenie pierwotne i AKUMULATOR? Oczywiście. Przecież oporność pierwotnego uzwojenia i akumulatora jest dla wys. napięcia mała. Cześć!
Na wyłączonym zapłonie i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach zdejmij klemę "—" akumulatora (uwaga na kodowane radio czy alarm - mogą być problemy) i wepnij miernik ustawiony na pomiar prądu DC szeregowo między odpiętą klemę a biegun aku. Miernik powinien ci wskazać prąd jaki pobiera instalacja z aku. Jeśli wynosi kilkaset mA albo więcej to...
Jak sprawdzić połączenie pomiędzy przekaźnikiem a sterownikiem silnika. Odłączasz akumulator, odłączasz przekaznik, odłączasz sterownik silnika. Bierzesz żarówkę np 21W i jeden zacisk żarówki podłączasz do plusa akumulatora, drugi biegun żarówki podłączasz pod styk DI w gnieździe przekaźnika, bierzesz kawałek przewodu i z gniazda sterownika silnika...
A voltage-to-frequency converter transforms the current sense voltage into a series of output pulses at the interrupt pin . Voltage = napięcie a nie wolt Interrupt - przerwanie (w procesorze) pin - końcówka, nóżka Przetwornik napięcie-częstotliwość zamienia napięcie z czujnika prądu na szereg impulsów wyjściowych podawanych do końcówki wywołującej...
pavelicom, potrzebujesz tylko tej płytki EV2200, kabla do podłączenia do portu COM (wymagany jest kompletny 9-pinowy kabel) i 3 przewodów do podłączenia do akumulatora. Dodatkowe zasilanie nie jest potrzebne, a dodatni biegun akumulatora nie musi być podłączony do EV2200.
Przetwornica będzie działać normalnie. Urządzenia podpięte do niej też. Pozostaje do rozważenie kwestia bezpieczeństwa i przepisów - w tej ostatniej moja wiedza jest znikoma, ale jeżeli będzie choćby minimalna szansa, żeby się do czegoś przyczepić to na tym forum z pewnością ktoś cię o tym poinformuje. Zatem kwestia bezpieczeństwa. Z przetwornicy uzyskujesz...
Czy bezpieczne jest połączenie biegunów akumulatora samochodowego do obwodu o niskiej rezystancji <0,,5ohma? Tyle to mają rozruszniki ale ich praca to kilka/kilkanaście sekund Co to za obciążenie? jaka pojemność aku?
Witam Nic nie stoi na przeszkodzie aby do zasialania wykorzystać akumulatory o różnej pojemności. Jednak "wydajność" zależy od akumulatora o mniejszej pojemności. Co do napięcia to różnica rzędu 0.6V to nie różnica. Co do włącznika to proponuję zastosować włącznik dźwigienkowy, który posiada dwie pary styków. Tym samym kolejność włączania nie będzie...
czy zwarcie plusa do masy moze generować mi napiecie? Nie. Wygeneruje pożar samochodu. Skąd się biorą takie bzdury ? :cry:
Sprawność akumulatora sprawdza się testerem do akumulatora pod obciążeniem. Mają takie w każdym sklepie z akumulatorami. Podłącz się multimetrem między klemę minus a biegun akumulatora , poczekaj aż auto się uśpi - ok 20 min i sprawdź pobór prądu. Jak powyżej 0,04A to coś ci bierze prąd. Wtedy odpinaj po kolei bezpieczniki i jak przy którymś spadnie...
Tak prąd mierze szeregowo miernikiem, jedną sondę podpinam pod dodatnie złącze zasilacza drugą pod dodatni biegun baterii, a minusowe wyjście zasilacza do minusowego biegun akumulatora z dwoma termistorami 10kohm tak jak w baterii.
https://obrazki.elektroda.pl/8365522000_... Witajcie moi drodzy. Zapraszam na krótki test przenośnej stacji lutowniczej KSGER T12 Mini V3.1S oferującej regulację temperatury, wymienne końcówki oraz wyświetlacz OLED. W temacie pokażę też jej wnętrze, a na koniec za jej pomocą zlutuję projekt w technologii SMT - płytkę Fubarino SD. W...
Witam. Dziś zmierzyłem spadki napięcia na kablach i lądowanie na samym alternatorze. Obudowa alternatora - biegun ujemny akumulatora spadek 180 mV. Wyjście z alternatora - biegun dodatni Aku spadek 560 mV. Wiem, że to całkowicie niedopuszczalne, taka wartość. Ale o dziwo nic się nie grzeje. Ewentualnie ja coś źle mierzę. Chociaż w test mode pod V30...
witam takie pewnie laickie pytanie dla profesjonalistów ale chciał bym się dowiedzieć, ponieważ zauważyłem od dłuższego czasu w instrukcjach urządzeń do odpalania samochodów, przewodów rozruchowych schemat podłączenie w którym to czerowny kabel zwieramy plus do plusa a czarny łączymy minusowy biegun sprawnego akumulatora z masą (jakaś metalowa część...
Na masie jest minus chyba. Jakie to by miało znaczenie gdy jest minus a gdy jest plus? Jest to znaczenie czysto techniczne a pomocne w diagnostyce i nie tylko. A pytam z czystej ciekawości i dla zasady, bo różne cuda się zdarzają: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Taka "inność" może zburzyć i podważyć każdą poradę... Zobacz...
Zamiast kupować chińskie wynalazki , lepiej poszukać co pobiera prąd w aucie. A nie jest to trudne. Miernik wpiąć między klemę a biegun ujemny i odłączaj po kolei bezpieczniki. Jak pobór prądu spadnie do około 0,05 - 0,08 to masz winny obwód i tam szukaj.
Multimetr przełożyć na gniazdo A Ampery wpiąć sondy miedzy klemę minus i biegun minus akumulatora wyłączyć wszystko w samochodzie i stopniowo wyjmuj bezpieczniki za każdym razem sprawdzaj czy pobór prądu spadł jeżeli nie przywróć bezpiecznik i następny aż się znajdzie winowajca.
Nie ma co kombinować, po Nowym Roku oddaje alternator do sprawdzenia to specjalnej firmy która się zajmuje rozrusznikami / alternatorami, żeby mieć 100% pewności by tą część wyeliminować z wady w 100%. Poinformuję jak będę miał info. Na razie dzięki mam za wszelkie jakiekolwiek podpowiedzi. Alternator, alternatorem. W aucie jakość połączenia między...
Jeszcze raz na spokojnie: Mam połączony kablem plus pierwszego akumulatora z drugim i drugiego z trzecim. Mam połączony kablem minus pierwszego akumulatora z drugim i drugiego z trzecim. Do układu zasilanego podłączony mam biegun dodatni z pierwszego akumulatora oraz biegun ujemny z trzeciego.
Cześć. Problem polega na tym, przy zdejmowaniu klemy z akumulatora wysunął mi się biegun, cza da się to jakoś samemu naprawić ?
Ale jaja, takiego zapętlenia to już dawno nie było. Ja w poście nr 13 piszę że najpierw odłączamy masę czyli biegun akumulatora połączony z karoserią. Nawet napisałem że Syrena miała plus na masie więc w tym przypadku odłączamy jako pierwsze plusa. W poście nr 14 napisanym przez (at)kkknc jest potwierdzenie tego co napisałem post wyżej. No i teraz mam...
Witam wszystkich! Mam problem z Touranem z 2006 r., który rozładowuje akumulator. Chciałbym uzyskać pewne informacje, gdyż wpiąłem się miernikiem szeregowo między zacisk akumulatora a biegun i otrzymałem początkowy odczyt 0,89 A. Po ok. 5 min spadło do 0,69 A i tak trzyma. Mam pytania: 1. Jaki pobór jest właściwy w tej klasie (wyposażeniu) auta? 2....
Można pod warunkiem że to będzie taki sam biegun :wink:
Czyli sam biegun i część wewnętrzna klemy ma być oczyszczona i odtłuszczona?
Do wszystkich kolegów którzy proponują układy na przekaźnikach i inną elektronikę - wiecie że to ma pobierać minimalny prąd, by nie rozładowywało akumulatora podczas nieużywania? Bo przy wyłączonej i nieużywanej przetwornicy, ale nadal podłączonym akumulatorze, nie można na to pozwolić. Najlepiej zamontować komparator potrzebujący do własnej pracy minimalnego...
Rozpatrywałem problem chłodzenia i radiatorów, układ rozmieszczenia radiatorów i kształt nie jest przypadkowy, oraz obieg powietrza z wentylatora. Owszem radiatory nie są zbyt wydajne i sposób zamocowania tranzystorów. Tego typu radiatorów bardziej wydajnych raczej ciężko od czegoś dopasować, właśnie ze względu na ich kształt i mało miejsca, oraz obieg...
https://obrazki.elektroda.pl/7587777300_... Użyłem dwóch takich silniczków - jeden skręca koła, drugi zmienia biegi. Taki silniczek działa tak, że do pinu C podłączony jest na stałe biegun akumulatora (u mnie -). Jak podłączę drugi biegun do pinu A skręci w lewo, jak do pinu B - skręci w prawo. Drugi pin nie robi nic, więc oznaczyłem...
No właśnie nie tylko się pytam :) Na pierwszym zdjęciu masz u góry dwa pola lutownicze które ktoś ciachnął nożem w połowie - przy lewym pisze GND i tam podłączsz biegun ujemny akumulatora, ten z prawej (+12V) łączysz przez wyłącznik i bezpiecznik z dodatnim biegunem akumulatora.
Potem zauważyłem, że na moim akumulatorze jest naklejka, żeby najpierw podłączać + a potem -.. Wszystkie tego typu informację są tylko w jednym celu - by zmniejszyć ryzyko niebezpieczeństwa. Jeśli na początku połączysz oba minusy akumulatorów, a potem trzymasz kabel plusowy, podpięty z jednej strony do akumulatora - to jeśli wypadnie Ci on z ręki,...
https://obrazki.elektroda.pl/2667139500_... W ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele latarek wykorzystujących nowoczesne, efektywne, źródła światła oraz akumulatory Li-ION, jako źródło zasilania. Akumulatory Li-ION stosowane najczęściej do tego typu aplikacji mają rozmiar 18650, 18500, 18350, 14500. Ogniwa w tych rozmiarach występują...
(...) akumulatora w skuterze? Tak AI: Czy w ostatnim czasie były wykonywane jakieś naprawy lub modyfikacje w skuterze, albo czy doszło do jakichś incydentów, które mogłyby wpłynąć na elektrykę? Nie Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik zgłasza, że w skuterze Rex 500RS (4T) przestały działać jednocześnie kierunkowskazy, klakson,...
Masz tam 6 pinową wtyczkę do tego co dał Doktorr , podłącz wtyk 3 do ujemnego bieguna akumulatora a wtyk 4 do dodatniego bieguna akumulatora , sprawdź czy silnik się obraca? Piny 1,5 i 6 to wiadomość zwrotna do sterownika .
Dodano po 11 Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza podanych przez użytkownika danych : Użytkownik zadaje pytanie: *"Jak znaleźć układ rozładowujący akumulator"*. Pytanie jest ogólne i brakuje w nim szczegółowych informacji dotyczących kontekstu problemu. - Identyfikacja brakujących informacji : - Typ akumulatora : Czy chodzi o akumulator...
biegun dodatni akumulatora biegun dodatni biegun bateria
bridge neostrada sprzedam technics uszkodzony ładowanie akumulatora słońcem
restart radia bateria macallister
HTML, JavaScript: zapis obrazu na dysk, Canvas, File System Access API, CORS
Skoda Octavia II 1.8 TSI 160KM – brak kontrolki ciśnienia oleju po włączeniu zapłonu