dla potomnych A1 czerwony okres dodatni (jeśli trzeba przez bezpiecznik DA) A3 fioletowy końcówka zapłonu biegun dodatni (jest aktywna po zapłonie silnika) A4 biało-żółty światła tylne A5 czarno-biały sygnał prędkościomierza lub generator impulsu A6 biało-niebieski nie wymagany A7 brązowy ujemny biegun baterii A9 szary światla mijania (nie podłaczaś...
Witam! Problem polega na tym, iż na niebieskim przewodzie wychodzącym z centralki po włączniu zapłonu powinien pojawić się + (biegun dodatni), u mnie jest cały czas masa bez zmian czy stacyjka jest włączona czy nie. Czy sądzicie, że jest coś skopcone na płytce. Na płytce jest miejsce na zworki, gdzie nie ma żadnej. Czy tam mogę to zmienić?? Za wszelką...
Witam, mam problem z radiem samochodowym peiying model PY-8238u, po wyjęciu klucza ze stacyjki kasują się wszystkie zapisane dane, winą są prawdopodobnie źle podpięte kable. Radio posiada wyjścia oznaczone następująco: czerwony - zasilanie (B+) niebieski -zasilanie anteny żółty - podtrzymanie napięcia czarny - uziemienie (B-), a wyjście na kostce w...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
A o SMT6 słyszeliście? To jest takie urządzonko którym można zmieniać wiele parametrów w zapłonie sterowanym elektronicznie. mozna zmienic kąt wyprzedzenia zapłonu czas otwarcia wtryskiwaczy i inne w wersji SMT 7 jest timer do turbosprężarki. to wszystko robi się na laptopie. Cena nówki to przeszło 800 zł, mamy za to ten sterownik, kable i CD z oprogramowaniem....
No to fakt. Nie wiadomo na który element sygnału reaguje ECU. . Tak czujnik jest indukcyjny. Silnik jest 6cio cylindrowy i do zapłonu potrzebuje 3 impulsy na obrót wału plus impuls z magnesu który ustala 1 cylinder. W układzie zapłonowym są 3 cewki podwojne, każda steowana masą, więc to by sugerowało że wystarczą tylko połówki z tych impulsów. Ale...
Zamieszam temat jak gaz piorunujący elektrolit w akumulatorze kwasowo ołowiowym. Rozładowany akumulator, jeśli to sprawa przypadkowa a nie norma, można szybko naładować i to prądami 20A - 200A! Wielu amatorów posiada w garażu takie szybkie ładowarki. :D Bierzemy swoją spawarkę elektroniczną, potocznie nazywaną inwertorem, inwerterem i co tam dwunastolatek...
Ten sposób sprawdzania jest do przyjęcia, ale ma dwie wady: 1. W przypadku gdy nastąpi zwiększenie rezystancji elementu (np. słabe połączenie) pomiar wykaże ok, a urządzenie nie zadziała. 2. Starałem się zminimalizować pobór prądu w stanie czuwania. Stale włączone dzielniki pomiarowe będą mi pogarszać ten parametr. Wyłączanie ich komplikuje układ. Napięcie...
A który czujnik wymieniałeś? temperatury dolotu (zielona wtyczka) Dodano po 2 P0098 Sygnał temperatury powietrza dolotowego (kolektor dolotowy) zwarcie do bieguna dodatniego lub przerwa w obwodzie. Wszystkie czujniki, które wymieniałem, pokazują taką samą oporność. Na wtyczce po włączeniu zapłonu jest 5V.
Witam, W motorowerze (Ogar z silnikiem Jawki) syna mamy "zapłon elektroniczny", no nie całkiem...nazywa się to zapłon bateryjny. Działa super. Konstrukcja w miarę prosta. 1. W silniku masz 3 cewki, 1 zapłonową i 2 świetlne. Wymieniasz te świetlne za zapłonowe. Cewki (uzwojenie) muszą zostać odizolowane od masy pojazdu. 2. Następnie do każdej z cewek...
klema "30" jest to dodatni biegun akumulatora....oraz przewody które od niego odchodzą...czyli np.alternator wyprowadzenie B+,bezpieczniki oraz włącznik stacyjki....napięcie nominalne powinno być wyższe od 12V...natomiast pod obciążeniem np. rozrusznikiem nie powinno spaść poniżej 10V bo wtedy przestaje pracować elektronika... jeżeli winą jest aku....
pewnie jakiś super mechanik próbował naprawić kleme pirotechniczną. Tak możliwe że przez to nie mozesz odpalić auta i nie działają żadne wskaźniki. Za coś takiego kolego powinna być żółta kartka od moderatora, niewiem również czemu reszta przytakuje na takie brednie, zastanów się również czego dotyczy kod błędu zanim oczerniasz "super mechanika". W...
I co ten podwójny pozystor daje z tą sztabką metalową? Dłuższą bezwładność czyli dłuższe grzanie? Teraz powstaje kolejne pytanie czy jakiś minimalny prąd po zapłonie płynący przez skrętki ma na coś wpływ? Może to jest pozytywne zjawisko? Czyli podgrzany już pozystor jakiś tam prąd puszcza przez skrętki. ile Ohmów ma ten pozystor w 80 stopniach Celsjusza?...
Poszukaj w internecie jak wygląda przekaźnik rozrusznika w Twoim motocyklu, powinien być blisko akumulatora, idzie do niego gruby czerwony przewód od dodatniego bieguna akumulatora. Może być tak, że przekaźnik się uszkodził i cały czas zwiera, albo coś jest nie tak ze sterowaniem przekaźnika i coś trzyma go cały czas włączonego. rozepnij cienkie przewody...
Dwa złączka może też nie być przyczyną tylko mechaniczne uszkodzenie przewodów. Np szczur czy kuna . Renomowani producenci np. Fronius zaimplementowali w swoich falownikach funkcjonalność pomiaru Riso, oznacza to że minimalna wartość izolacji DC, która jest ustawiona w falowniku, to 1.1Mohm. Tak więc, stan izolacji pomiędzy biegunem dodatnim lub ujemnym...
Witam wszystkich po przekręceniu zapłonu załącza się wentylator prawy i działa cały czas nawet po odpaleniu samochodu .Podłączyłem komputer Delphi pojawiały się błędy: P1641 błąd z układzie kontroli klimatyzacji/ stały błąd ze sterownika silnika . A te błędy z klimatyzji : 00819 czujnik ciśnienia w klimatyzacji/ zwarcie lub obwód przerwany / stały drugi...
wymieniliśmy sterownik silnika ale dalej nie ma komunikacji z ECU i nie ma możliwości podłączenia się kostka diagnostyczną. Mechanik powiedział że jakiś kabel musi być w srodku zgniły. Który kabel jest od zasilania sterownika? Dodano po 1 Wprowadzenie Brak komunikacji z ECU po wymianie sterownika silnika może wskazywać na problem z zasilaniem, masą...
Według mnie ma to wyglądać tak: przełożenie ustawiamy tak aby prąd pojawiał się możliwie przy najniższej prędkości wiatru, ale jednocześnie przy optymalnym wietrze (a to zależy gdzie wiatrak stoi) wyciągamy z tego najwięcej mocy. ... Sam wiatrak nie jest układem liniowym. Oznacza to że max sprawności uzyskuje przy pewnej prędkości obrotowej (a prędkość...
W większości proponowanych bezdławikowych rozwiązań układów zapłonowych świetlówek - startujących z reguły na zimno, bez wstępnego podgrzewania skrętek - proponowane są układy, w których lampa po zapłonie pracuje zasilana praktycznie prądem stałym. Zasilanie prądem jednokierunkowym (stałym) bardzo poważnie wpływa na szybkie zniszczenie takiej lampy....
33 Obwód otwarty lub zwarcie w obwodzie zaworu elektromagnetycznego funkcji napełniania/ opróżniania miechów zawieszenia osi wleczonej / podnoszonej. Jednostka sterująca odkryła nadmiernie wysokie napięcie, lub obwód otwarty, między zasilaniem zaworu elektromagnetycznego (styk 12) a masą podwozia (styk 27) gdy zawór nie jest włączony. Gdy funkcja podnoszenia/...
Znacząca większość obrotomierzy jest sterowana impulsami z cewki zapłonowej. W tym przypadku ten obrotomierz można podłączyć do cewki jeżeli masz dostęp do styków w cewce zapłonowej. WAŻNE ten sposób sprawdzenia biegunowości cewki można wykonać tylko na stykach bezpośrednio na cewce. Należy wziąć dowolną probówkę podłączyć do (+) akumulatora uruchomić...
Przez zapalniczkę się nie da bo teraz żaden samochód nie podaje na to gniazdo napięcia po wyłączeniu zapłonu. Dobre rozwiązanie to gniazdo haka ale raz nie każdy ma hak a dwa musi być gniazdo 13-biegunowe z wyprowadzonym stałym plusem. Przez OBD sprawa śliska, wszystko zależy jakim bezpiecznikiem zabezpieczony i w ogóle skąd ten "stały plus" pochodzi....
tyle znalazłem. Wskaźnik kodu błędu: 1. Między zacisk bieguna dodatniego akumulatora i FEN wtyczki diagnostycznej przyłączyć diodową lampkę diagnostyczną. 2. TEN wtyczki diagnostycznej połączyć z masą. 3. Włączyć zapłon. 4. Na diodowej lampce kontrolnej pojawiają się kody błędów. 5. Test zakończony. Kasowanie sterownika silnika: 1. Wyłączyć zapłon....
Tak jest tu mozliwosc samodiagnostyki.Złacze 6-o stykowe Włączyć zapłon Zmostkować styki TEN i GND w złączu samodiagnostyki. Podłączyć diodę LED między styk FEN i dodatni biegun akumulatora i odczytać kody usterek
Miernik lub kontrolkę, poza tym bateryjkę 9V i do pracy. Plus 12V na stałe, potem plus po zapłonie, masa. Da się to kontrolką znaleźć. Potem bateryjką sprawdzać który głośnik się odezwie i po sprawie. Jeśli chodzi o biegunowość głośników to albo obserwować jeżeli się da w którą stronę się wychyli membrana głośnika, sprawdzana baterią. Przy wychyleniu...
https://obrazki.elektroda.pl/5403778200_... Przedstawiony projekt to pierwsza próba skonstruowania urządzenia opartego o ATtiny85 tego autora. Jest to prosty, kieszonkowy kompas cyfrowy. ATtiny85 to wysokowydajny mikrokontroler o małej mocy. Posiada jednakże tylko 8 KB programowalnej pamięci Flash. Z tego powodu wyzwaniem w tym projekcie...
https://obrazki.elektroda.pl/3680806300_... Z 30lat temu zdobyłem uszkodzony zasilacz do 3A do 36V z miernikiem wychyłowym przełączanym V / I. Nie naprawiałem, zrobiłem na 723. Z praktyki nie inteserował mnie CV przechodzący w CC, cóś zewrze, przekroczy zakres i będzie "dopalane". Chciałem szybko wyłączający U na ok. 5s z sygnalizacją,...
Szkoda, że nie podałeś wszystkich objawów dysfunkcji samochodu od razu. Jeżeli auto "gubi" zasilanie, to nie ma najmniejszych szans na jazdę - to w końcu silnik z zapłonem iskrowym :D i nie jest to już sprawa gaźnika, a układu elektrycznego. 1. Sprawdź na początek połaczenie akumulatora z masą samochodu - nadwozia i silnika :!: 2. Po drugie primo -...
Na 86 jest po zapłonie +12 a na 85 jest wysterowania z ecu masą i na nim jest 10 v mierzone względem bieguna dodatniego aku. Ktoś już pisał na forum o takim przypadku że wiązka pocięta czy piny Zaśniedziałe woda itd , a tu jest malina - wszystkie przewody do przekaźników ok oprócz wysterowania o które pytałem .Przekaźnik nr 4 działa prawidłowo w zależności...
http://obrazki.elektroda.pl/3203472300_1... Prezentuję schemat spawarki inwertorowej, opartej na topologii jednotaktowej przetwornicy. Na pierwotne uzwojenie transformatora spawarki są podawane jednobiegunowe impulsy wyprostowanego napięcia sieciowego z wypełnieniem nie większym niż 42% za pomocą dwóch tranzystorów. Rdzeń magnetyczny...
lecz na wyłączonym silniku migają kontrolki jak mówiłem a na zapłonie brak zasilania. podtrzymuję, co napisałem: jakby radio zamykało sobie ujemny biegun poprzez napięcie "za stacyjką" (a właściwie jego brak przy wyłączonej stacyjce) Przy wyłączonej stacyjce mamy rezystancję względem masy (elektronika), a po włączeniu stacyjki mamy +12 V na masie CB...
Przedszkole to żart :D Dla minimalizowania natłoku treści naukowych... Wg. mnie trzeba zrobić "wash and go". Użyć oscyloskopu do poprawnego umiejscowienia impulsatora! Impulsator trzeba zamocować tylko prowizorycznie i zrobić pierwsze pomiary kręcąc wal wiertarką. Impulsator będzie służył tylko jako punkt odniesienia! Moduł jest do tego niepotrzebny.Wręcz...
Witam, Otóż, pojawił się problem w moim samochodzie z odpalaniem. Sprawdziłem multimetrem napięcie akumlatora - wyniki : 12.5V bez obciążenia 14.4V podczas odpalonego samochodu na ładowaniu 11.5V pod obciążeniem światła plus radio na zapłonie. Akumlator ma 4 lata, kilka razy zdażyło się że od dłuższego postoju samochódu padł kilka razy. Próbowałem pomierzyć...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Będzie o zasadach "zdrowego trybu życia baterii akumulatorów" oraz kilka słów na temat regeneracji baterii. WSTĘP Od dłuższego czasu jedynym spotykanym typem ogniw w laptopach są ogniwa litowo-jonowe, popularnie zwane Li-Ion (stąd slangowa nazwa "lionki"/"lajonki"). Ogniwa te charakteryzują się bardzo niewielką wrażliwością na tzw. efekt pamięciowy,...
Witam mam problem w vw golf 5 1.9 wyświetlają się błędy od czujników auto jest trochę osłabione. Jak go piknie to jedzie normalnie ale przeważnie jest w trybie serwisowym. Klima też raz działa raz ni... Bezpośrednia odpowiedź Z pakietu błędów P0102 / P0227 / P0237 / P0322 / P0403 / P0407 / P2016 (+ P3007) wynika, że większość czujników silnika jednocześnie...
Wzrost na rynku elektroniki noszonej zwiększa się z każdym rokiem, dzięki nowym typom przydatnych urządzeń. Akumulatory litowo-jonowe lub litowo-polimerowe, które projektanci zazwyczaj wykorzystują do zastosowań w systemach noszonych osiągają obecnie bardzo duże pojemności, co przekłada się na długi czas pracy tych urządzeń. Wszystko dzięki technologiom...
Pobór prądu. Pierwszym zagadnieniem którym się zajmiemy będzie pobór prądu w instalacji samochodowej w czasie postoju. Kontrola ta będzie potrzebna w przypadku usterek typu: "nie mogę rano odpalić" "mam nowy akumulator a nie odpala" Podstawowym i jedynym przyrządem który potrzebujemy jest multimetr (wielofunkcyjny miernik wielkości elektrycznych) wyposażony...
biegun dodatni biegun dodatni zapłon biegun dodatni akumulator
parametr maszynowy wytrzyma kondensator strumienica zamiast katalizatora
renault mascott stabilizator lm7812
Zabezpieczenie Mercedesa W213 220d przed kradzieżą Resetowanie drukarki Epson L455 do ustawień fabrycznych