Nie założony,kupiłem nowy.
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Jak to - podpinasz zasilacz buforowy do centrali zamiast akumulatora??? Przy podłączaniu akumulatora zachowałeś odpowiednią biegunowość?
Na tym schemacie nie zgadza się biegunowość akumulatora (lub prostownika). Poza tym po co ładować akumulator, skoro dioda uniemożliwia pobieranie z niego prądu?
Podłączając dzisiaj akumulator do samochodu pomyłkowo odwróciłem biegunowość. Podłączony był tak przez ok 10 sekund, do momentu gdy poczułem sfąd. Ponownie go podłączyłem już poprawnie ale nie widać iskry przy podłączaniu klem , sprawdzałem bezpieczniki i żaden sie nie spalił , akumulator sie chyba nie rozładował. Nie mam pojecia co sie mogło stać ,...
Mam gdzieś taki aparat. Jak znajdę to dam znać. Już znalazłem. Zrobiłem zdjęcia, aby nie było niedomówień. :D http://obrazki.elektroda.net/67_12673693...
Oto płytki zarządzające: Z drugiej strony płytek są jakieś elementy? I to według mnie znów wskazuje na winę tylko silniczka. Dla pewności, podłącz silnik pod zewnętrzne źródło zasilania (zachowaj biegunowość).
C-330 od zawsze aż do teraz stosuje się plus na masę a C-360 i pochodne mają minus na masę i jeżeli masz alternator należy tak po podłączać by ładowało akumulator.
Tak bez problemu obetnij starą lub inną pasującą wtyczkę z odpowiednią długością przewodu i lutuj. Uważaj tylko na biegunowość - i +
Witam . Rozpatrując zmiane biegunowości akumulatora koledzy brali pod uwagę zmianę kierunku pola magn . wirnika . Jednak rozrusznik posiada uzwojenie na biegunach stojana , a nie magnesy stałe i w związku ze zmianą biegunowości akumulatora , zmienia się automatycznie nie tylko biegunowość wirnika , ale jednocześnie także stojana i biedak niema wyjścia...
traktor c330 który wychodził tylko z prądnicą zawsze miał biegun dodatni na masie i żeby założyć alternator musi zaznaczam musi być zmieniana biegunowość akumulatora na minus na masie innej opcji nie ma
Jak rozładować AKU poniżej 0% ? Rozładowując do napięcia poniżej 11V . 11 V to jest 0%. Rozładowanie poniżej tej wartości jest możliwe i się zdarza np. włączona lampka czy światła na cały dzień. Ba można nawet zmienić biegunowość akumulatora co kilka razy sam widziałem (rozładowanie do kilku woltów i podłączenie odwrotnie prostownika) . PO takim zabiegu...
Tu się z Tobą nie zgodzę, bo nie chodzi o biegunowość akumulatora/prądnicy, a o to jak jest wzbudzana i w związku z tym inny, jeśli chodzi o budowę wewnętrzną regulator napięcia. Chodzi o to czy uzwojenie stojana jest podłączone jednym końcem do korpusu prądnicy, czy do szczotki odizolowanej (celowo nie użyłem dodatniej)
Czy została zachowana biegunowość akumulatora taka jak w oryginalnym?
Prąd będzie płynął w przeciwnym kierunku, do "źródła" (na przykład akumulatora), ale biegunowość na wirniku i całej maszynie będzie oczywiście taka sama. SEM na maszynie będzie bowiem większa od SEM źródła.
Nie da się go rozebrać aby podpatrzyć biegunowość akumulatora?
NIE! Podłącz normalnie plus do plusa i minus do minusa inaczej uwalisz aku,co nawet może doprowadzić do wybuchu akumulatora.
Mam tylko Delphi. Nie ma tam możliwości wysterowania rozrusznika. Wiem. Przydał by się CLiP, niestety nie dysponuje. Zaczynam stawiać teraz na EPS (wspomaganie kierownicy). Coś mi się zdaje że ktoś zmienił biegunowość akumulatora i zjarał większość podzespołów.
Połączenie ciekawe. Sprawdziłeś biegunowość z akumulatorem?. Dodano po 28 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Dość dawno rozwiązane.
Swoją drogą nie spodziewałem się, że bieguny kondensatora i ich ułożenie ma tutaj takie znaczenie. Kolego w przypadku kondensatorów elektrolitycznych ma to ogromne zacznie. W najgorszym przypadku grozi to rozerwaniem kondensatora a nawet pożarem. To tak jak z bateriami czy akumulatorami biegunowość musi być zachowana!
Odepnij regulator od szczotek i od uzwojenia stojana, z którego jest zasilany. Podaj napięcie 12-14V bezpośrednio na szczotki z akumulatora (zachowaj biegunowość). Na wyjściu powinieneś uzyskać ok 60-70V napięcia zmiennego międzyfazowego.Jeżeli tak będzie to uszkodzeniu uległ sam regulator i pozostaje zakup nowego.A jeszcze jedno po podaniu napięcia...
Przecież masa jest na obudowie. Jeżeli w C-330 zamieniasz prądnicę na alternator to pamiętaj o właściwej biegunowości akumulatorów. To jest C-330 czy C-330M?
Podaj przykład prostownika, gdzie dioda przewodzi cały czas prąd przemienny. bo prostować można tylko prąd przemienny. Ja podam,mam nawet w domu takie coś. Mieszadełko do kawy w którym jest mostek , zasilane jest ogniwami 18650. Drugie to światło obrysowe ledowe do ciężarówki w którym też jest mostek.Rozebrałem jedno więc wiem na pewno że tam jest....
Oczywiście zmieniłeś biegunowość na akumulatorach i pomierzyłeś jakim prądem ładuje alternator.
Na temat równoległego łączenia tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... W przypadku łączenia szeregowego wymagania są ostrzejsze: takie samo natężenie prądu ładowania i rozładowania, co sprowadza się do jednakowego typu, pojemności i np. prądu rozruchowego ( w pojazdach ). Jeśli nie będą to takie same akumulatory, to może się...
Witam, Panowie, odgrzewam temat, z pytaniem które nurtuje mnie odkąd pojawił się pomysł alternatora zamiast prądnicy do Ursusa C330 (rok produkcji: 1981). Instalacja z prądnicą i "plusem na masie". Wiem, że należy zmienić biegunowość akumulatorów i podłączyć wyjście prądowe alternatora do zacisku + akumulatora (można z wykorzystaniem rozrusznika) oraz...
Sprawdziłem biegunowość na akumulatorze zewnętrznym. Poza samochodem działają wzorowo natomiast w samochodzie zaczynają się już szopki..
Prostownik działa w układzie "rozruch" gdy spadnie napięcie na akumulatorze podczas rozruchu. Załączam instrukcję. UWAGA: punkcie 6.2.2. jest błąd!! Nie można dołączyć do zacisku "kontrol" obu klem gdyż wóczas prostownik pracuje na zwarcie. Dołączenie tylko klemy "+" umożliwia pominięcie tranzystora VT11 odpowiedzialnego za prawidłową biegunowość ładowanego...
Dobrze podłączył biegunowość tych akumulatorów? Bo skoro piszesz, że przełącznik kierunku działa odwrotnie, to wygląda mi na złą polaryzację.
Mnie natomiast zaciekawiło jak podłączyłeś akumulator do układu. Jeśli dobrze czytam schemat to biegunowość jest opisana niewłaściwie, czyli anody tyrystora na minusie. Nie siej Waść zamętu w głowie twórcy wątku. Anody tyrystorów połączone z minusem akumulatora są jak najbardziej OK, to ma być ładowarka akumulatorów a nie układ służacy do spalenia...
Do punktów A i B ma wejść napięcie zmienne, które dopiero po diodach (mostek) będzie miało biegunowość (+ i -) i dalej trafi na kondensatory elektrolityczne. Napięcie zmienne oczywiście obniżone i odseparowane od sieci przez transformator.
Ładowanie prowadzi się poprzez klemy a nie przez "żelazo pod maską" . Zmieniona biegunowość prostownika lub pewnie niekontakt na żabkach prostownika. Co to jest guma na klemach akumulatora? Osłony słupków z plastiku?
Sprawdzałeś czy jest przejście na wirniku, jaka jest jego rezystancja. Możesz zasilić wirnik z akumulatora, zachowując odpowiednią biegunowość zasilania. Czy wówczas agregat się wzbudzi?
A pamiętacie czasy jak nie było akumulatorów, brało się co jest pod ręką (nie pasuje biegunowość-odwrócimy!)-stare czasy
Wielkie dzięki za pomoc, metodą z żaróweczką wyszło że alternator (jak większość) ma "-" na obudowie, u mnie miałem już wcześniej zmienioną biegunowość na akumulatorach i po podłączeniu wszystko działa jak należy. :D
Coś mi tu pachnie odwrotnie podłączonym lub naładowanym akumulatorem, tak całkowicie rozładowany akumulator można naładować zamieniając mu biegunowość !
Sposób jest prosty i oczywisty nie tylko dla przekładników ale i innych transformatorów. Ja akumulator podłączałem przez żarówkę samochodową, a do obwodu wtórnego galwanometr. pzdr -DAREK-
Przepraszam za dwuznaczny wpis, który może sugerować, ze połączenie szeregowe powoduje wzrost pojemności. Oczywiście (i tak to chciałem przekazać) powoduje wzrost napięcia, o co zresztą chodzi od samego początku. Najprostsze wyjaśnienie: przekładka zastępuje dodatkowy akumulatorek, którego - ze względu na jego wielkość - nie da się "wepchnąć" do koszyczka....
Spróbuj podłączyć do akumulatora zmieniając biegunowość i ostukująć może się ruszy. Możesz też do środka trysnąć jakiegoś penetratora.
Witam. Dzisiaj wpadła mi ulotka od tego nowego alternatora i ....... zostałem wprowadzony w błąd, a właściwie znajomy któremu miałem podpiąć ten alternator. Sprzedawca zasugerował,aby zmienić biegunowość akumulatorów na plus na masę bo w przeciwnym razie nie będzie gwarancji. W ulotce jest napisane, aby zmienić biegunowość z plusa na masie(obudowę),...
Witam! Chyba Wam się coś w głowach za mało mieści albo ja jestem niedouczony - bo z tego co pamiętam to wystarczyło zmienić biegunowość podłączenia akumulatora aby przemagnesować prądnicę. Wyraźnie piszę prądnica a nie alternator. Jezeli ktoś chce zmieniać biegunowość w baterii to musi ona być całkowicie padnięta bo innaczej będzie zwarcie - połączenie...
im większa pojemność akumulatorków tym lepiej. Najpierw musisz sprawdzić czy nie są rozładowane najlepiej żaróweczką i kontroluj ich napięcie aby nie spadło poniżej 1V.Następnie naładuj je i powinny działać.Zwróć uwagę na biegunowość w wiertarce chyba że posiada obroty w prawo i lewo:D
Ładowarka z załącznika w #1 powinna się nadać. Przy tej cenie nie spodziewałbym się zabezpieczeń na wyjściu kontrolujących stan akumulatora czy biegunowość podłączenia. Wtedy nie wykrywając napięcia mógłby się nie włączyć. Wygląda na prosty, klasyczny zasilacz impulsowy z kontrolą prądu. Autor chyba nie planuje urządzania dyskoteki więc do 200W powinien...
Jakim napięciem powinno się ładować akumulator? Bo gdy ładuje 15V to akumulator pobiera przy końcu już niecałe pół ampera i po odłączeniu napięcie wynosi 13V. To prawidłowe zachowanie akumulatora. Dawniej można było bez obaw ładować akumulator do napięcia 15,6V, teraz producenci zastrzegają, że przekroczenie 14,4V lub 14,5V powoduje uszkodzenie płyt...
W tym wypracowaniu na temat akumulatorów
Przecież zasilacz jest na 12V, podłączasz 12V z akumulatora bezpośrednio do głośników zachowując biegunowość.
do tego silnika powinien wystarczyć nawet ten słabszy akumulator, trzeba zwrócić uwagę na biegunowość i żeby się zmieścił do samochodu
Przekaźniki to też elementy którym tak jak w przypadku żarówek nie robi różnicy biegunowość. Sprawdź napięcia które dochodzą do rozrusznika z zapłonem oraz na "starcie". Sprawdzaj te elementy co mają w sobie półprzewodniki.
Kolega ma akumulatory. Z akumulatorów składa się baterie. W każdej baterii szeregowo połączonych akumulatorów lub ogniw suchych każde z ogniw baterii musi mieć jednakową pojemność. Bo jak nie, to w czasie rozładowania najsłabszy akumulator rozładuje się do zera a może nawet zmieni biegunowość, co w przypadku akumulatorów litowo jonowych skończy się...
Ale jaja Faktycznie macie racje! Akumulator ma odwróconą biegunowość. Tylko jak to się mogło stać, ładowany był ładowarką procesorową... Jestem w szoku!!!
Witam. Możesz podłączyć ładowarkę samochodową do tego akumulatora z wykorzystaniem gniazda. Nie powinno się nic uszkodzić. Ważna jest tylko właściwa biegunowość. Ładować ten akumulator można prostownikiem samochodowym. Nie należy przekraczać parametrów podanych na akumulatorze. Dla bezpieczeństwa telefonu można go nie podłączać do akumulatora w czasie...
Dla pewności sprawdź biegunowość jakimś miernikiem. Różnica może być taka (przy zamienionej polaryzacji), że urządzenie się nie uruchomi, lub akumulator ulegnie uszkodzeniu. Mocniejszy zasilacz można podłączyć do obu laptopów, odwrotnie - może być problem z niewystarczającą mocą.
Witam - do próby lepiej podpiąć akumulator samochodowy ,ale należy zachować właściwą biegunowość . Biegun plus to czerwony , minus to czarny .
Możesz skorzystać z krokodylek podebrać złącze lub dorobić złącze. Uważaj na biegunowość zalecenie podłączaj akumulatorki przy włączonej ładowarce.
Akumulator odwrócił biegunowość ? To możliwe w ogóle przy takim połączeniu ? Oczywiście, jak się podłączy 2 szeregowo, z czego jeden odwrotnie, do prostownika to nawet nie muszą być mocno rozładowane żeby go tak załatwić.
Witam serdecznie!!! Proszę mi wybaczyć ale jestem nowy i nie bardzo wiem jak się tu poruszać , potrzebuję pomocy w kwestii wymiany prądnicy na alternator w c 330. Zakupiłem na Allegro alternator dedykowany do ciągnika c330 za 160 zł. Skoro taki tani to pewnie Chińszczyzna ale ma 2 lata gwarancji. Sporo siedziałem na różnych forach w tej kwestii i niby...
Akumulator, włącznik i przewody do płączenia. Lampa ma biegunowość, więc odwrotne podłączenie uszkodzi ją tak samo jak zbyt wysokie napięcie.
Kolego Hrabia322 , żadne kondensatory nie są potrzebne. Jak masz wszystkie bebechy tzn. to trafo i mostek prostowniczy najlepiej 25A na radiatorze to nic prostszego jak to scalić (to żadna filozofia nawet dla laika) i spróbować jak ładuje. To nic nie kosztuje i proszę wynikami podzielić się z niedowiarkami na tym forum. Ja za wynik jestem pewny, bo...
Kolego, może zmieniłeś biegunowość w podłączeniu akumulatora i rozrusznik kręci Ci w przeciwnym kierunku. W takim przypadku rozrusznik będzie się kręcił, ale nie wysunie zębatki. Sprawdź to pilnie, bo jak przypadkiem uruchomisz silnik, to uszkodzisz akumulator.
A czy jak działa na zasilaniu z sieci to tak samo L jest zamienione z N ? Czy odwrócenie następuje dopiero po przejściu na zasilanie z akumulatorów ?
Witam! Myślę, że stabilizator z serii 78xx, 79xx na odpowiednie napięcie jest najlepszym rozwiązaniem. Są to układy tanie i dobre. Mają min. zabezpieczenia przed zwarciem i przeciążeniem (co na jedno w ostateczności wychodzi), więc świetnie nadają się do układów eksperymentalnych. Na schemacie powyżej powinien być scalak 78xx , jeśli ma być w gałęzi...
Miałem ten sam problem, podłączyłem na chwilę do ładowarki bez aku i miernikiem zmierzyłem biegunowość.
Rzecz w tym, że takie akumulatory mają się ładować kilka godzin prądem poniżej 1 A. Chyba najprostszym rozwiązaniem byłoby pozyskanie przewodu z wtykiem odpowiednim dla tego pojazdu (pewno 5,5 * 1,4) i zasilenie z posiadanego Bosch battmax. Do rozwiązania podłączanie przewodu do prostownika aby zachować biegunowość i unikać zwarć.
Witam - proponuje wymienić akumulator ale proszę zachować biegunowość .
Witam. Sprawdź biegunowość ładowarki, sprawdź czy nie masz zwarcia w akumulatorze. Jeśli możesz podłącz inny akumulator i spróbuj go naładować. Powodzenia.
W instrukcji napisali : Push or turn engine switch to ON position. Pull the rewind starter Zatem po co chcesz stosować akumulator i gdzie podłączysz? [syntax=actionscript]W tym agregacie jest zamontowany rozrusznik[/syntax] Rozumiem że masz na myśli elektryczny. A skoro tak to na czym polega trudność? Dwa przewody łączysz do dwóch słupków akumulatora....
podłączyć do szczotkotrzymacza akumulator 12V ( należy zachować biegunowość) A po co?
Przełącznik o którym mówisz, to nie jest czasem ten, który zmienia biegunowość i zatem funkcję chłodzenie/grzanie? Lodówka pobiera z 60 W. Akumulator masz o wystarczającej pojemności?
Mostek Gertza to nic innego jak 4 diody prostownicze połączone w odpowiedni sposób. Ich zadaniem jest wyłącznie zmiana napięcia przemiennego na napięcie stałe (tj o stałej biegunowości). Nie będzie na nim napisane "mostek" czy coś podobnego. Wygląd tej części może być drastycznie różny, ale będą wchodzić do niego 4 przewody. Czasem również był używany...
Sa dwa rodzaje tych zasilaczy - jeden wł/wył napięcie ok.54V na gnieździe aku w zależności od ustawienia przełącznika załączającego zasilanie awaryjne a drugi miał stale wystawione napięcie 5v na tym gnieździe (oczywiście bez akumulatorów). Pierwszy podłączamy tak jak pokazuje biegunowość na mierniku (+ na +) a drugi odwrotnie (+ akumulatorów na - na...
Jeśli prądnica ma regulator mechaniczny to przed uruchomieniem silnika trzeba ją przemagnesować w przeciwnym przypadku prądnica wzbudzi się ze swoją "starą" biegunowością i przebiegunuje akumulatory.
jeśli możesz pożycz od kogoś akumulator i zrób tak samo jak ze swoim, możliwe że akumulator został ciężko potraktowany przez mrozy tej zimy, sprawdź też czy górna powierzchnia aku jest czysta i sucha, piszesz że mierzyłeś i nie pobiera prądu, jednak coś tam szczątkowo na ogół powinien pobierać tym bardziej jeśli masz np. radio, immobilizer itp., sprawdż...
Dla typowego miernika wystarczy kilka mikrofaradów, większa pojemność nie zaszkodzi. (Do bardzo kiepskiego miernika może się przydać z 50, może nawet 100 mikrofaradów) Prawie każdy elektrolityczny się nadaje. Sprawdź tylko napięcie (ma być 25V, albo więcej) i biegunowość (bo jak połączysz odwrotnie, to kondensator się zagotuje; jest oznaczona).
No, ja zachowuję biegunowość, tylko dokładam amperomierz pomiędzy plus żabki a akumulator i tak to działa. A w prostowniku jest po minusie wstawiony amperomierz! Druga rzecz, po co są dodatkowe dwa kable na amperomierzu?
Czy jest to do naprawienia i dlaczego się spalił? Wyjście zasilacza powinno być zabezpieczone bezpiecznikiem. Najprawdopodobniej jest to dioda zabezpieczająca a uszkodzenie powstało w wyniku odwrócenia biegunowości akumulatora (odwrotne podłączenie).
Czy ktoś może mi sensownie wytłumaczyć po co zamieniać 1 z 15 cewek wn przy zmianie biegunowości akumulatora ? Bo normalnie iskra jest na końcu przewodu WN i na świecy. A jak zamienili biegunowość, to iskrzyło w dnie puszki cewki WN :D Żartuję. A na poważnie to też się nad tym zastanawiałem i nie wiem...
Kolego starsze 330 miały+na masę i odwrócenie akumulatorów zmieni biegunowość,a prądnica sama się przemagnesuje i będzie ładować odwrotnie Nowsze 330 m miały -na masę od początku.
Zrób tak jak kolega kwok radzi, gdyby była taka możliwość uszkodzenia alternatora lub regulatora to producent nie wyprowadzałby takiego gniazdka do ładowania, ale to nie zwalnia ze zwróceniem uwagi na prawidłową biegunowość przy podłączaniu prostownika.
Przewody sa podpiete jak na tym foto Czyli masz połączenia jak w poście #6 - akumulatory na I biegu w szereg na II równolegle, w takim połączeniu jak teraz zapewne nie ma I biegu. Weź woltomierz, podłącz do tych wolnych przewodów, uruchom auto z uniesionymi kołami, określ biegunowość napięcia 12V jakie się na wolnych przewodach pojawi. Następnie rozepnij...
Kupiłem w: https://www.aliexpress.com/store/1102346... 24.11.2022r otrzymałem tydzień później. Dodano po 30 Nie został całkowicie rozładowany, bo po przywróceniu mu polaryzacji (równoległym połączeni z akumulatorem "B" + do +, - do - przez żarówkę samochodową 5 W, polaryzacja powróciła), wszystko...
Sprawdzić biegunowość podłączenia odbiornika (led) w przypadku zasilacza i porównać dla akumulatora. Czyli "+" i "-"
A na zaciskach falownika wciąż bardzo niskie napięcie? No to niemal pewne uszkodzenie falownika. Ale jeszcze jedno pytanie. Na pewno dobrze podpisałeś biegunowość? Bo może "zwarcie" robi dioda zabezpieczająca.
Witam ponownie, potrzebowałem trochę czasu na przygotowanie zdjęć, aby pokazać jak dostać się do akumulatora. Opis naprawy: 1. wyjąć 4 gumowe zaślepki znajdujące się z czoła kamerki (proszę zwrócić uwagę na wgłębienia znajdujące się z boku zaślepki, które przy ponownym wkładaniu musza wejść na występy w otworze) 2. Wykręcić 4 wkręty i ostrożnie zdjąć...
Popytaj w swoim otoczeniu o elektronika on będzie wiedział jak to posprawdzać. Biegunowość zasilania zgodna.
Witam, wykonałem zapłon CDI według instrukcji kolegi Szymona i postu viewtopic.php?f=118&t=17870 wszystko działało motorek jeździł i było ok do momentu podpięcia akumulatora . Podpiąłem akumulator i przed odpaleniem , światła , klakson , stacyjka działały aż do momentu próby odpalenia. Po kopnięciu kopniakiem motor nie odpalił , światła i klakson przestaly...
Naładuj akumulator, podłącz do UPS oczywiście zwracając uwagę na biegunowość. Włącz do sieci na kilka minut i po tym powinien działać tak jak chcesz.
To w takim razie sprawdź dlaczego przy obu wyjściach masz zaznaczony +. Lepiej zasil go z akumulatora ( choćby od wkrętarki akumulatorowej -biegunowość!!), Lub zasilacza stabilizowanego 12V. Prostownik bez obciążenia może dać ci za duże napięcie i jest ono niestabilizowane.
przeanalizuj schemat z tego tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... widzisz, że masz masę na obudowie alternatora i jak chcesz podpiąc plus akumulatora do masy altenatora? zmień biegunowość
Do zasilania użyłem akumulatora żelowego 12V 1,3A, Nie 1,3A a 1,3Ah. To tak w kwestii formalnej. Próbowałem zmienić biegunowość, Takich rzeczy nie wolno robić! Co może być przyczyną? Jak kol wyżej napisał, uszkodzony PAM8610 (z 99,99999% pewnością).
Jeśli dobrze zrozumiałem zamierzenia (LED ma świecić razem ze światłami drogowymi) to trzeba podłączyć tak: 85 i 30 na + z akumulatora przez bezpiecznik, 87 na + lampy LED, - lampy do nadwozia czy - akumulatora, 86 na zacisk żarówki, gdzie pojawia się masa po załączeniu świateł drogowych. Czyli patrząc na żarówkę od strony styków ten sterujący przekaźnikiem...
100% pewności nie mam. Nie posiadam schematu do GP340, więc kierowałem się schematem do GP300 (który jest podobny) i tam na płytce od styków leci ścieżka i jest kondensator a po nim bezpiecznik, w GP340 jest prawie identyczny układ, tak więc zaryzykowałem. Jak podłączam pod zasilacz radiotelefon nie pobiera prądu, a w jednym jest zmieniona biegunowość...
Jeżeli odpinasz przewód od minusa akumulatora to wtedy ten przewód i cala masa pojazdu jest plusem w stosunku do minusa akumulatora. Przy pomiarach prądów i napięć tego typu miernikami biegunowość połączenia nie ma znaczenia, bo przy odwrotnym na wyświetlaczu pojawi się "-" (minus) przed wynikiem.
Akumulatory niklowo-kadmowe należy ładować stałym prądem. W odróżnieniu od akumulatorów kwasowo-ołowiowych, akumulatory tego typu nie mają ustalonych kryteriów napięciowych dotyczących procesu ładowania. Podczas ładowania napięcie na ogniwie wynosi ok. 1,4 V. Przy ładowaniu akumulatorów Ni-Cd ważne jest ograniczenie prądu ładowania, aby nie dopuścić...
z tym ze ten wyswietlacz w samochodzie dziala to niemoze byc sterownik Wyświetlacz w aucie nie ma nic wspólnego z działaniem lub nie działaniem sterownika na piecu.On go tylko uruchamia podając zasilanie. Moze pompka paliwa sie zablkokowala? Pompkę paliwa sprawdzisz podając na jej piny napięcie z akumulatora, biegunowość nieistotna.Podając napięcie...
W pakietach NiCd też można było spotkać przebiegunowane pojedyncze akumulatory. Szczególnie przy eksploatacji z dużymi prądami.
Uszkodzenie polegało na tym, że uszkodzone były w obydwóch sterownikach tranzystory sterujące przekaźnikami załączającymi napięcie do grzałek foteli, prawdopodobnie na skutek błędnego podłączenia akumulatora (zła biegunowość). Dzięki za wszystkie podpowiedzi szczególnie przydatne okazały się schematy, dzieki jeszcze raz. TEMAT ZAMKNIĘTY.
Witam.Czy żarówki LED 12V będą świeciły pod akumulatorem 12V ? Będą świeciły bo mają wewnątrz prostownik mostkowy. Jeśliby nie świeciły to nalezy odwrócić biegunowość zasilania /dotyczy to tanich podróbek
Witam Myślę że najlepiej będzie jak Pan się skontaktuje z jakimś elektrykiem. Problem nie jest skomplikowany. Ja bym wymienił wszystko. Ale do rzeczy: Sprawdzenie: przewód który idzie na masę oraz do akumulatora zostaw nie podłączony, dwa pozostałe przewody podłącz do akumulatora dobrze by było gdybyś dla bezpieczeństwa na jednym z tych przewodów zamontował...
Czy możliwe aby biegunowość sama się zmieniła? Przypomniało mi się, że jakiś czas padł akumulator autko przez jakiś czas było nieużywane. Teraz nowy akumulator i wszystko śmiga, nie jestem w stanie przypomnieć czy to od tego czasu jest problem z zamkiem.
Obiekt: golarka RSCW-XL109A Zagadnienie: Poprawność odtworzenia schematu połączeń na podstawie obsadzonej elementami płytki Czy byłby ktoś w stanie ocenić poprawność poniższego schematu narysowanego na podstawie płytki ? 979917 Wartości oporników na podstawie pomiarów multimetrem. Biegunowość akumulatorka oznaczona na płytce dorysowanymi symbolami....
odwrotny biegunowość akumulator biegunowość świetlówki odwrócić biegunowość
kierunkowskazy civic zmiana przełożenie oleju skrzyni biegów sharan
amica pbp2vq203f amica pbp2vq203f
HardSPL dla HTC Kaiser: Instalacja i Wskazówki Przełącznik funkcji piekarnika Siemens HE48E54/01 nie działa - przyczyny i rozwiązania