Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
Szczotki i bieżnia są w wentylatorze, żeby się do nich dostać trzeba go wykręcić. Jeśli nie czujesz się na siłach to może warto poszukać całego na wymianę.
Jeżeli chcesz to naprawiać samemu, to wymontuj silnik i udaj się do jakiegoś punktu, gdzie naprawiają elektronarzędzia. Dobiorą Ci jakieś szczotki albo naprawią silnik.
sprawdziłem szczotki silnika są okej oraz Podłączyłem na chwilę pod gniazdko ale zaczął burczeć i poleciał dymek czy po prostu silnik ma jakoś biegunowość ? Ehhhh, Janusze....Skoro silnik ma szczotki i magnes trwały jako stojan, to jaki on jest ? Ten silnik nie jest przypadkiem na prąd stały? Nie przypadkiem, ale na pewno. Co najlepsze na zacisku idącym...
Witam, jak w łożysku coś "chrupie", to znaczy że wianek (kulko-trzymacz) mógł się rozlecieć i go pomieliło na opiłki - wtedy i bieżnia i kulki się zużywają no i kulki nie są rozłożone równomiernie po obwodzie - dodatkowo występuje "bicie mechaniczne". Spokojnie wymień te łożysko, a tak przy okazji jak masz to wszystko już rozebrane sprawdz stan komutatora...
Szczotki sprawdzałeś?
Nie wiem czy "klapka" to lamelka komutatora, ale można spróbować wkleić dobrym klejem epoksydowym odpornym na temperaturę i nieprzewodzącym. Lamelka nie może wystawać! Dobrze po tekim procesie wklejenia byłoby przetoczyć komutator.
Napięcie w gniazdku jest, odkręcałam pokrywę i na tym zielonym panelu pełnym elektroniki świeci się czerwona dioda. Nie wiem, czy to coś oznacza, jakąś usterkę w silniku. Szczotki są dobre, magnesy też.
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku?
Ile lat ma auto? Ile km przejechane? Do sprawdzenia stan szczotek oraz ślizgu (bieżni), jeśli szczotki mają połowę pierwotnej długości to do wymiany. Sama bieżnia może mieć płytki rowek, ważniejsza jest długość szczotek ponieważ wpływa ona też na końcowe napięcie alternatora. Koszt wymiany szczotek to kilkanaście złoty a regulatora kilkadziesiąt.
Dopiero zaczynam niuchać w tym :). Dobrze to wyglada. Na plytce świeci sie czerwona dioda TILE LED.... silnik jak nowy, szczotki cale, czujnik RPM dziala bo dioda mruga. Ten E15 wyswietla sie zanim cokolwiek sie ruszy. Musi byc jaka jakas autodiagnoza https://obrazki.elektroda.pl/5482007000_... https://obrazki.elektroda.pl/3552615400_...
Witam, mam bieżnię elektryczną firmy Body Sculpture BT 3150i lub BT 3150. Problem polega na tym, że gdy tylko ją uruchomię, to nie daje możliwości regulacji prędkości pracy i natychmiastowo włącza się na najszybszy tryb. A potem nie ma już możliwości nawet jej zatrzymania. Z góry dziękuję. Wstępna ocena dostępnych informacji Z przedstawionego opisu...
Witam ... Mianowicie miałem w pełni sprawny motocykl postanowiłem zmienić silnik bo posiadam 2 prawie taki sam... zmieniłam z ciekawości który będzie lepiej się sprawował i po umyciu i założeniu tego drugiego silnika okazało się że nie ma iskry... około 2 lat temu jeździłem na tym silniku i wymontowałem go całkiem sprawnego... więc motocykl przed zamiana...
Witam. Cóż moge powiedziec sytuacja się niestety trochę skomplikowała a właściwie ja ja skomplikowalem, ale w dobrej wierze. Jest tak. Rozebrałem silnik poniewaz zauwazyłem że strasznie z niego cos wypada takie kawalki jakby plastiku. Więc rozebralem oczyściłem było tego doslownie garść na moje oko był to stopiony plastik od stup pod szczotkami takie...
Ale to zmieniłeś sam regulator a szczotki i bieżnia podejrzałeś sobie? Ilu amperowy ten alternator masz?
A więc tranzystory, jakich użyłem to KGF75N65KDF, SiHG33N60E i STGWA100H65DFB2. Diody zenera 18,22 i 24V 1.3W. Każdy tranzystor przetestowany z każdą diodą i w każdym z 9 przypadków miałem te same rezultaty – na powolnych obrotach jakby brakował siły i bieżnia pod moim obciążeniem 75Kg prawie, że się zatrzymywała. Na szybkich dało się biec, lecz diody...
Posiadam bieżnie flip track. Jakiś czas stała w wilgotnym pomieszczeniu i po wniesieniu do domu syn uruchomił ją. Działała z 3 min po czym zatrzymała się . Sprawdziłem główny bezpiecznik i okazał się spalony. Wymieniony na nowy ale bieżnia startuje na chwilę i zatrzymuje się. Konsola z wyświetlaczem świeci. Okazał się padnięty termistor ( wymieniony...
Popatrz na szczotki (pod osłonami po obu stronach silnika) i stan komutatora. Po pomiarach widać, że może być problem ze stykiem szczotka komutator.
Daj zdjęcie silnika i tego "czegoś" wpiętego w szczotki ;p Jeżeli odłączasz silnik i nie wybija bezpiecznik to raczej winny silnik, co nie ? Możesz jakoś sprawdzić sam sinik ?
Moim zdaniem bieżnia od szczotek jest zużyta dla tego po wymianie ich było chwilę dobrze .można ja kupić w sensie bieżnie po której ślizgają się szczotki a następnie nabić na wirnik - miałem taki przypadek w uno:
Szczotki już sam widzę że nie są ok. Niewiem czy bieżnia jest dobra. Te poprzeczne zagłębienia są chyba fabryczne, a nic poza nimi nie widać.
Witam serdecznie, pytanie dotyczące bieżni elektrycznej. Dostałem bieżnię i staram się ją naprawić. Po włączeniu silnik chodził na 100%, okazało się, że MOSFET był spalony. Po wymianie bieżnia pracuje, ale nie ma siły i wywala po chwili (2min.) bezpiecznik 3A zabezpieczający chyba MOSFET. Sprawdziłem silnik na tyle ile mogłem, szczotki super stan, rezystancja...
Proszę jeszcze o małą podpowiedź. Gdzie kupię szczotki do tego silnika ? sklepy stacjonarne zamknięte na allegro nie ma.
Jak coś iskrzy , to nigdy nie jest to "normalne" :-) Sprawdź czy są tam jeszcze szczotki w tym silniku
dziadzio ze stuletnim doświadczeniem zrobi za 60zl.. Przezwoi silnik za 60zł ? Komutator i szczotki też wymienia ? :)
Witam, Szukam mocniejszego alternatora niż 70 A, 14 V. Chciałbym coś około 100 A i najlepiej z 14,5 V, żeby akumulator był bardziej doładowany. Zależy mi aby mocowania były takie same (lub kompatybilne). Mój alternator produkuje zabójcze 13 V... Szczotki regulatora i bieżnia są bardzo zjechane, dlatego szukam czegoś mocniejszego. Alternator: Bosch 0...
Witam posiadam bieżnie Thorn D230. Problem polega na tym że podczas treningu wywaliło mi korki w mieszkaniu. Rozkręciłem ją i jak odłączę silnik od płytki to nie wywala korków. Sasiad sprawdził mi woltomierzem silnik i jak ruszam nim to im szybciej się kręci tym wyższe wytwarza napięcie. Sprawdzałem też żarówka żarową którą podpiąłem pod płytkę i jak...
Witam, jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Przejrzałem całe forum w poszukiwaniu podobnego tematu natomiast nic nie znalazłem stąd mój post. Problem polega na tym ,że po uruchomieniu bieżni potrzebuje ona wzbudzenia, lekkiego popchnięcia pasa aby ruszył silnik. Szczotki nie są wytarte natomiast jakiś element w środku silnika charakterystycznie...
(at)Dawid2012pl Może zacznij od silnika ! Ten rezystor ma wartość 0.5 Ω i jest bocznikiem dla pomiaru prądu przez silnik. W tych silnikach często odklejają się magnesy stojana. Silnik wygląda na sprawny. Szczotki są okej nie widać przypaleń na wirniku, po podłączeniu miernika i kręceniu kołem zamachowym pojawia się napięcie
Dopasuj jakikolwiek żeby tylko działał. Ja robię to w ten sposób, idę na zwykłe złomowisko zawsze znajdę tam jakieś alternatory. Zazwyczaj mają uszkodzone same bieżnie szczotek więc koszt naprawy zamknie się w 30 zł plus 5 zł za alternator. Nieraz trafi się taki który ma tylko szczotki do wymiany więc z alternatorem wychodzi w sumie 15 zł.
Witam Kupiłem używaną bieżnię Kettler Olympic(która była podobno tylko kilka razy używana) dziś pierwszy raz biegałem na niej i po około 15 minutach zaczeło śmierdzieć wyłączyłem i stwierdzłlem ,że śmierdzi z pod obudowy silnika. Odkręciłem i stwierdziłem ,że strasznie grzeje się silnik.Czy to oznacza że silnik jest spalony? Luzów żadnych nie stwierdziłem...
Bieżnie i szczotki do wymiany, później sprawdzić na stole i będziesz pewny.
http://obrazki.elektroda.net/5_124869386... Witam, 2lata temu padł regulator napiecia, w sensie nie ładował wogóle. Wymieniłem szczotki i hula, ale daje napiecie 12.8-13.4. Przy jeździe na światłach daje tylko dolną wartość prądu. Dodam ze bieżnia została wyczyszczona a szczotki dobrane pod względem wielkości. Co mozna zrobic aby podnieść wartość...
Witam szanownego kolegę Proszę w pierwszej kolejności sprawdzić szczotki silnika , a następnie sprawdzić lub chociaż przeczyścić czujnik obrotów umieszczony na silniku. Jeśli to nie pomoże będziemy myśleć dalej
Witajcie ! Mam problem z moją bieżnią elektryczną kettlera, mianowicie bieżnia uruchomia się normalnie, jednak po 2 sekundach silnik zatrzymuje się i wyskakuje błąd ERR 3. W trakcie tych dwóch sekund silnik rozpędza się do dość dużej prędkości, co to może być? Silnik jest sprawny, szczotki również, nic się nie iskrzy. Dodano po 13 Dodam tylko, że po...
Po zmontowaniu wszystkiego nie podłączając silnika na płycie sterującej świeci się dioda, którą zaznaczyłem na zdjęciu jednak gdy podłączę silnik na silnik idzie chwilowe napięcie i dioda gaśnie na stałe. Podłączając żarówkę jako odbiornik efekt jest ten sam. W silniku sprawdziłem: - szczotki i są ok - podłączyłem miernik na przewody zasilające silnik...
A sprawdż jeszcze czy silnik nie ma np.: z tyłu kontroli prędkości np.: w postaci pierścienia magnetycznego lub coś podobnego rozumiem , że komutator i szczotki ok???czy tylko przewody ida do zasilania silnika czy ma jakąś kontrolę jeszcze??? zobacz jak zachowuje się napiecie czy faluje wina zasiłu czy silnik sam w sobie ???może uzwojenie --dziękuję
Bieżnię szczotek należy dobrze potraktować papierkiem ściernym 240 by szczotki miały jak najlepszy kontakt elektryczny z bębnem. Rezystancja między szczotką a jej bieżnią ma być bliska 0 ohm.
Jaki jest opór między bieżnią a szczotką? By ściągnąć panel trzeba trochę siły użyć. https://obrazki.elektroda.pl/4061623600_...
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Szczotki się skończyły, bieżnie pewnie też. Alternator do wyjęcia i regeneracji
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Nie wiem jak jest w MANie, ale miałem dokładnie taki sam przypadek w Actrosie MP2 z 2008r. U mnie po naciśnięciu na przełącznik słychać było, że sterownik umieszczony w boczku działa (było kliknięcie takie jak daje przekaźnik) jednak szyba nie reagowała. Rozebrałem silniczek, wyczyściłem papierkiem 1000 bieżnię szczotek i wymieniłem szczotki w silniczku...
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Jak wyglądają szczotki , jak bieżnie na wirniku. Diody dobrze pomierzyłeś? Mają mieć przejście tylko w jedna stronę. Żeby je dobrze sprawdzić każda musisz mierzyć z osobna. Nie musisz nic rozlutowywać wystarczy je rozkręcić żeby oddzielić.
Postaraj się kupić oryginalny Boscha To włąśnie te oryginały padają jak muchy. Ileż się tego namontowałem i oryginały i zamienniki i jeszcze nigdy nie miałem reklamacji. Często wymieniam te regulatory na "otwartym sercu" (bez wyjmowania alternatora z samochodu). W Boschu zauważyłem powstawanie bardzo cienkich drucików powstałych od ścinających się...
Ustawiłem maksymalną prędkość bieżni. Z silnika dobiega pewien zapach i widać intensywne iskrzenie szczotek.
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek.
Jak wymienisz szczotki to wyczyść bieżnie drobnym papierkiem. Rezystancja między bieżnią a szczotką ma być bliska zero om.
W suszarkach koncernu BSH wilgotność jest mierzona na zasadzie zmiany rezystancji miedzy dwoma szczotkami węglowymi które się ślizgają po bębnie suszarki ( białe i zielone ramie widoczne na foto ) http://obrazki.elektroda.pl/3173565200_1... Możesz przeczyścić bieżnie bębna pod szczotkami ( zielone ramię i białe ) drobnym papierem ściernym...
silnik bieżnia bieżnia wkrętarka szczotki szczotki bieżnia zwalnia
lodówki bosch opinie telewizor samsung dźwięku koszt grzałki
pomiar rezystancji wewnętrznej ogniw internec firmware
Zakleszczony bieg w Ursus 3724 Piko - luźny wybierak Zmiana czułości urządzenia S30: jak to zrobić?