W starszych samochodach, były takie analogowe wskaźniki. Wskazówka wychylała się w lewo gdy akumulator był źródłem energii a w prawo gdy akumulator był ładowany. Wpisz frazę "wskaźnik ładowania" w dziale motoryzacja na Allegro.
Spokojnie po 200W plus kontroler Steca, z resztą policz bilans, TV , laptop, ładowanie komórek, power banków, itp, czyli maksymalną moc jaką potrzebujesz łącznie z bardzo dodatnim bilansem energetycznym akumulatora.
Zalecane sposoby ładowania akumulatorów są podawane przez producentów, sięgnij po odpowiednie instrukcje. Nie musisz się sugerować reklamami producentów ładowarek, bo z kolei ci prześcigaja się w licytacji forsownych sposobów ładowania w najkrótszym czasie - Tobie to nie jest potrzebne. Jeśli nie masz ograniczenia miejsca, to zamiast akumulatora żelowego...
Za słabe ładowanie jak dla mnie, nie osiąga wartości nawet 14V na surowym odpalonym silniku, a przy obciążeniu schodzi do nawet 13,6V z tego co widzę. Także alternator do roboty, w sprawnym powinno napięcie utrzymywać się w okolicach 14V Podejrzewam, że krótkie odcinki i bilans ujemny, akumulator niedoładowany itd.
Tak zaczynasz od zużycia swojego domu. Jeśli będziesz zjadał 3000kWh a produkował 1000kWh to instalacja dalej ma plus jednak zwrot tej inwestycji wzrośnie ci aż o 4 razy. A nie o to chodzi. Druga spawa kwestia kasy. Ile masz zamiar wydać. Sprawę dotacji sobie daruj. Jakie 4,500 zł dostaniesz nic nie dostaniesz jeszcze dodasz. Przykład. Bank BOŚ 10000zł...
Faktyczny stan akumulatora i bilans energii jaki?
NIE! wskaźnik od wytwarzanego prądu. Jak rozumiem, ma to być amperomierz? Nie można, bo zrobi się zwarcie! Amperomierz dajemy w opisane na forach sposoby (bo jest mierzenie wydajności alternatora, poboru chwilowego przez pojazd czy bilansu akumulatora).
Po pierwsze - najważniejsze - amperomierza nie łączy się równolegle tylko szeregowo. (gdzie?) podłączyć dwukierunkowy amperomierz żeby pokazywał czy w danej chwili akumulator jest rozładowywany czy ładowany (bilans). Tuż przy dodatniej klemie akumulatora. Panel PV 60W (może większy) Ja bym dał ze 2 razy większy panel. Ten może mieć spore problemy z...
Teraz jest ręcznie różnicowo z tylną podgrzewaną szybą. Przekaźnik bierze masę z + szyby. I tak jak pisze jeśli się jedzie nie ma różnicy w bilansie akumulatora bo jest nadal ponad 14v na akku. Codziennie go testuję i jest ok.
Grzejąc akumulator suszarką do włosów też poprawisz bilans, nie tylko cieplny ale i energetyczny... tak samo podłączając akumulator z sąsiedniego samochodu poprawiasz bilans energii dostarczanej do rozrusznika...
Normalne to raczej nie jest. Tylko dlaczego wstydzisz się przyznać do samochodu? Jeśli wynik pomiarów prawdziwy zachodzi obawa utraty kontaktu. A może to następować przy podłączeniu masy do silnika lub alternatora lub wewnątrz alternatora. I teraz pytanie jaki jest bilans akumulatora tj czy aby niedługo nie rozładuje się. Naprawdę fachowe zachowanie...
Nie ma co zakładać tylko zrobić bilans mocy. Akumulator nie ładuje się w ułamku sekundy po uruchomieniu silnika. Jeśli po iluś tam godzinach stania w korku i dziesiątkach rozruchów nie nastąpi odpowiednio długa jazda - odpowiednio długa do naładowania baterii - to baterie rozruchowe będą niedoładowane. W takim wypadku należy je doładować ładowarką z...
Calość to kupa bzdur. Policz bilans energetyczny !
Pisałem Ci o tym w 8 poście. do tego bilansu prądowego musisz doliczyć jeszcze prąd ładowania akumulatora i pobór prądu przez płytę centrali.
Alternator ładuje, ale nie wiadomo, czy odbiorniki nie ciągną z akumulatora więcej, niż akumulator jest w stanie "się ładować" z alternatora. A jest prawdopodobne, że na wolnych obrotach tak właśnie się dzieje, choć na pewno zależy to też od kondycji akumulatora. Ważne jest, aby bilans energii pochłoniętej przez akumulator był nieco wyższy (ewentualnie...
Wszystkie urządzenia wpływają na zdolność pracy systemu, po utracie komunikacji z odciętymi modułami centrala wywoła alarm sabotażowy "brak obecności modułów" Bilans prądowy, czyli dobranie zasilaczy i akumulatorów ma być taki żeby wszystkie elementy systemu pracowały prawidłowo przez zadany czas.
Przy skromnym budżecie postępujesz rozsądnie ale jeżeli poza ładowaniem telefonów, głośników ma być jeszcze oświetlenie i ewentualnie laptop to celowałbym w panel o większej mocy niż 20W. Oświetlenie na LEDach 12V - lampy lub taśmy. Popatrz na bilans: Akumulator 12V 20Ah to 240Wh energii ale uwzględniając jego sprawność, połknie przy ładowaniu ok. 300Wh....
Dowolny sprawny akumulator zamontowany w samochodzie będzie prawidłowo pracował. Alternator uzupełnia pobraną energię przy rozruchu i doładowuje alumulator. Taki jest prawidłowy cykl pracy akumulatora. Bilans energetyczny pojazdu zapewnia prawidłowa praca alternatora, jeźeli bilans jest ujemny kaźdy akumulator będzie niedoładowany. Prosta matematyka.
Z cewki oświetleniowej wychodzi tylko jeden przewód AC (drugi jest z masą). Nie wydaje mi się, aby było możliwe ładowanie dwupołówkowe- jak podłączyć bieguny mostka? Co do bilansu akumulatora. Przy 50W dla 5000 rpm wychodzi 8,3A zasilania. Odbiory: Stop 3,5A, pozycje 1,3A, licznik 0,4A, cewka zapłonowa - uśrednione 2A, kierunki 7A (uśrednione 3,5A)....
Odsyłam do wymagań stawianych przez PN-EN 50131-6. Poczytaj sobie instrukcję SATELA, tam znajdziesz przykłady bilansu energetycznego np. taki: INTEGRA 24 – akumulator 7 Ah Dysponowany prąd na 30 godzin dla akumulatora 7 Ah wynosi: I30h = 7 Ah / 30 h ≈ 0,233 A (233 mA) Średnie prądy pobierane przez elementy przykładowegosystemu alarmowego...
Jak wykonasz zgodnie ze sztuką to będzie działać i od razu nie wybuchnie ;-). Zrób bilans mocy, z jakiego źródła chcesz ładować akumulatory i jak długo ma bufor zapewnić zasilanie.
Przy codziennej jeździe na krótkich dystansach i częstym odpalaniu silnika z akumulatora ubędzie więcej energii niż zostanie mu dostarczone. Większy akumulator potrzebuje większego prądu ładowania. Czyli duże akumulatory zjadają prąd ? Przy dużym , czy też małym akumulatorze musi być zachowany bilans energii + odsetki. Z tą różnicą, że większy akumulator...
Autor wspomniał, że jedzie kilka godzin, więc o bilans nie ma się co martwić.
Jeśli chodzi o kontrole poziomu elektrolitu - czy jest wogóle możliwa w nowych "bezobsługowych" akumulatorach? Dlatego przede wszystkim decyzja o typie akumulatora. Np. trakcyjne się da a żelowe są super jeżeli chodzi o brak obsługi. Akumulatory traktuję jako źródło awaryjnego zasilania. Wtedy raz na miesiąc należy je rozładować i naładować a np raz...
Zrób zdjęcie płyty - lewy dolny narożnik. Poza tym jak bilans prądowy?
Czy poprowadzenie zasilania do wzmacniacza do akumulatora, z wyłącznikiem może poprawić sytuację? Nie poprawi albo niewiele poprawi bo nie zmieni bilansu energetycznego. Albo oddzielny akumulator o pojemności odpowiedniej do mocy wzmacniacza albo super kondensator na wejściu zasilania - według niektórych daje tyle co umarłemu kadzidło a dużo ważniejsze...
W jaki sposób były mierzone te napięcia AC DC?
To, co piszesz, pachnie mi rzeczywiście raczej na 300Ah. Byłoby dobrze zrobić jednak dokładniejszy bilans energetyczny na dobę. I dobrać akumulator, który da zapas na co najmniej 3,5 doby. Tzn. sprawdzić jaki pobór na godzinę mają kamery, a jak dobowo wypada lodówka etc. i to podsumować. 75W to raczej moc którą pobiera, kiedy chłodzi, a nie robi tego...
Wystarczy, zamykam. Wszystko już zostało napisane. Skuter nie ulegnie awarii, uszkodzeniu z czasem ulegnie akumulator. Choćby od wstrząsów. Natomiast teoria z niedoładowaniem, owszem, jeśli skuter jeździ krótkie odcinki i jest często odpalany. Liczy się bilans energetyczny. Na dłuższych trasach, nawet taki akumulator będzie naładowany. Powtarzam, liczy...
Pytanie trochę naiwne. Przcież wszystko wskazuje, ze alternator pracuje mocą startową czyli niewielką. W pewnym momencie bilans energetyczny akumulatora będzie ujemny i klapa.
Tutaj Cię rozczaruję bo używam akumulatorów praktycznie tylko do stabilizacji pracy falownika To zatem źle zrozumiałem te wykresy jakie dawałeś. Uznałem, że to bilans dla całego domu a nie tylko pracy falownika. A doczekam się byś podał ile ciągniesz średnio dobowo z sieci?
Podstawa to dodatni bilans energii, a przez to i dużo mniejsze przeciążanie akumulatora rozruchem i następującym po nim ładowaniem.
jestem odpowiedzialny za obsługę ww. systemów.... Bilans baterii akumulatorów dla poszczególnych systemów powinien zrobić instalator/projektant, a nie osoba odpowiedzialna za ich obsługę.
Zależy co autora interesuje. Jeśli chce znać dokładne wartości prądu ładowania/poboru odbiorników to musi użyć dwa mierniki. A jeśli chce znać bilans prądowy akumulatora to wystarczy mu taki właśnie miernik magnetoelektryczny dwukierunkowy.
Kolega chce mierzyć bilans prądu, a to oznacza że amperomierz musi być włączony między akumulator a alternator Wtedy możemy mierzyć TYLKO prąd ładowania :) Bilans prądu pomierzymy pomiędzy akumulatorem a węzłem wspólnym alternatora oraz instalacji (z wyłączeniem rozrusznika, który ma oddzielny kabel).
Wiem, że się żarzy na biegu jałowym. Ale u mnie (i nie tylko) ta jak to nazwałeś "wada" nie miała wpływu na ładowanie akumulatora w sensie, że nie trzeba było doładowywać prostownikiem, bo bilans zawsze był dodatni. Akumulator zawsze był naładowany, nie było problemów z rozruchem i krótką trwałością akumulatora.
Nie napisałeś, jakich rodzajów będą sygnalizatory, ale jeśli "zwykłe", to trochę prądu z bilansu wyrwałbyś przez zamianę ich na takie z wbudowanymi akumulatorami - wyzwalane wyjściami niskoprądowymi. Mógłbyś je zasilać z osobnego zasilacza. Na wszelki wypadek obecność napięcia z tego zasilacza możesz monitorować na którymś z wejść centrali.
Akumulator minimum 100Ah, lepiej 200Ah albo LiFePO4. Co do bilansu mocy za dnia potrzebny by był inwerter z "pożyczaniem z sieci". Trudne do zrobienia i w sumie mało komu potrzebne.
Witam, Czy do bilansu doliczyłeś prąd ładowania akumulatora? Pozdrawiam.
Alternator da radę ładować większy akumulator, ale nie będzie miał wpływu na bilans energetyczny - jeśli jest ujemny to taki pozostanie i nadal trzeba będzie doładowywać akumulator. Sprawdź jednak pobór prądu w stanie spoczynku, jeśli przekroczy 100mA (teoretycznie powinno być max 35mA) - szukaj usterki, jeśli będzie poniżej tej wartości - sprawdź napięcie...
Możliwe że taka przemiana wody w tlen i wodór i spowrotem jest bardziej ekonomiczna od ładowania i rozładowania akumulatora. Ale bilans energetyczny wychodzi na minus.
Napisałem jasno jaki jest bilans,czego nie rozumiesz? 16A w szczycie!! Przy jeździe w mieście średnia 10 ,dalej nie rozumiesz? Chyba nie rozumiesz słowa "bilans" Mały akumulator dostarcza przy rozruchu X amperogodzin Duży akumulator dostarcza przy rozruchu takie same X amperogodzin. Bo niby dlaczego więcej lub mniej skoro jest ten sam silnik, w tym...
Jeśli nie ma go w katalogu to zrób bilans energetyczny. Tzn moc alternatora minus standardowy pobór prądu w czasie jazdy. To co Ci zostanie to 10% pojemności akumulatora.
W czym problem? cięgniesz przwody do akumulatora zaciskasz na to oczka lub konektory. Przy akumulatorze dajesz bezpiecznik. Na drugim koncu zaciskasz konektory w osłonie i podłączasz gniazdo. Pamiętaj tylko o bilansie energetycznym. Przekrój przewodu to 1,5mm². unikniesz strat na grzanie przewodu i będziesz mial zapas na przyszłość. Pozatym nie...
Co za różnica jaki akumulator. Licz bilans.
To, że sterownik ustawia takie a nie inne napięcie wynika z tego, że uważa on iż należy maksymalnie ładować akumulator. Decyzję taką podejmuje na podstawie albo zaliczania prądu ładowania/rozładowania i wynika mu, że pobrano np 2x Ah, a doładowano 1/2x Ah. Drugą możliwością jest wykrywany prąd ładowania na kłamie minusowej akumulatora, który świadczy...
witam ad3) jest to zalecane, choć nie jest wymagane ad4) w czujce jeszcze ad2) 18Ah to trochę duży akumulator dla tego typu centrali i przy ładowaniu standartowym prądem może zostać niedoładowany. Sporządź bilans energetyczny centrali i jeśli nie przekroczysz dopuszczalnego prądu zasilacza zwwiększ prąd ładowania na 600 mA (podprogram 701) pozdrawiam...
Oczywiście. Dlatego próg wyjścia jest wyższy niż wydajność zasilacza. Oczywiście przekroczenie wydajności zasilacza może być tylko chwilowe (w sytuacji tak, jak piszesz - np. alarmu), bo rozładujesz akumulator i wyłączysz system. Podstawą jest dobrze policzony bilans prądowy.
W pierwszej kolejności zwróć uwagę na bilans prądowy tego systemu. Integra 24 posiada zasilacz o max. wydajności 1,2A Ty podłączasz: Płyta Integra 24 204 mA Prąd ładowania akumulatora 350 mA Klawiatura 150 mA Moduł INT-R 150 mA Czytnik kart 50 mA Jakiś sygnalizator 270 mA Jakaś czujka 25 mA Bilans prądowy wychodzi dokładnie na styk (1199mA), żeby podłączyć...
Jakiego nadajnika do jakiej centrali? Co z bilansem prądowym?
Kupujesz coś takiego. https://allegro.pl/oferta/home-assistant... Instalujesz Suplę najlepiej sposobem 2 https://forum.arturhome.pl/t/supla-na-ho... Instalujesz https://github.com/MiguelAngelLV/balance... Zlicza to bilansowanie godzinowe między fazowe gdy bilans netto jest większy od...
Kolego tłumaczę Ci od jakiegoś czasu na czym polega ujemny bilans energetyczny. Nie twierdze że on zabije akumulator ale że po prostu może wystąpic w każdym aucie. Powtórzę Ci drukowanymi literami- W SPRZYJAJĄCYCH WARUNKACH W KAŻDYM AUCIE MOŻE DOJŚĆ DO UJEMNEGO BILANSU ENERGETYCZNEGO AKUMULATORA który może ale nie musi szkodzić aku (to zależy) Panimaju?...
Ostatnie co mi przyszło do glowy to stycznik - proszę o informację, czy stycznik mogłby zadziałać z podaną przeze mnie pompą i przetwornicą? Jeżeli zwykły wyłącznik nie działa to i stycznik nie pomoże - stycznik to wyłącznik sterowany elektrycznie i będzie gorzej o prąd wymagany do zasilania cewki stycznika (mały w porównaniu z silnikiem ale jednak...
Co za różnica czy alternator czy prądnica liczy się bilans.
Pomiar napięcia ładowania wykonuje się na biegu jałowym jak również na pewnych obrotach silnika - zazwyczaj około 2 tysięcy. Natomiast: To po co mierzysz na wolnych obrotach, z pustego i Samolon nie naleje. i w pełni się zgadzam, gdyż po odpaleniu silnika alternator stara się wyrównać bilans energetyczny akumulatora i nie zawsze będziesz miał pełne...
Robiłeś bilans prądowy? Może po prostu "kończy się" akumulator?
Próbowałem mierzyć ew. pobór na postoju ( miernik w szereg 10 A) i po uśpieniu wszystkich czujników po ok. 10 min. jest 0,00 poboru na mierniku . Bzdura, nie ma tak, że nic nie pobiera. Ładowanie akumulatora 13,8- 14,5 V na luzie i pod obciążeniem. Jest dobrze, tu usterki nie widzę. Najbardziej podejrzany akumulator, z tego co piszesz, ma 4 lata, Wskazaniami...
To będzie dobre przed snem Opowieść z dwóch odcinków https://youtu.be/Y20Oyr3RlaI 20min - będzie mało, bo akumulator dużo traci podczas postoju. Centralny, alarm, radio, immo, kamerki, to wszystko zjada prąd, który należy uzupełnić w min 120% Nie da się naładować 120%. Ale rada o dwudziestu minutach "zyciowo" nie jest głupia, w normalnych warunkach...
Nie wyjdzie ta przeróbka na zdrowie, ani akumulatorowi, ani alternatorowi. Lepiej zainwestować w prostownik i okresowo podładowywać akumulator jak bilans energii masz ujemny i zacząłeś szukać dziury w całym.
Jak stoję na światłach z włączonym stopem, dmuchawą i co mi tam jeszcze potrzeba to napięcie często spada poniżej napięcia akumulatora. Czyli problemem kolegi jest zbyt slaby alternator w stosunku do mocy włączonych jednocześnie odbiorników a nie zbyt duża pojemność akumulatora. Zapewne w Nysie było to samo jeżeli jeździła jako pojazd uprzywilejowany...
- dla spełnienia stopnia 2 normy PN-EN 50131-6 , zasilanie awaryjne musi zapewnić pracę przez minimum 12 godzin (czas Td). Akurat o tym stanowi arkusz 1 tej normy. Dodano po 2 Oprócz sprawdzenia bilansu prądowego do mocy zasilacza należy także dobrać akumulator do systemu. Tak jest tylko, że odwrotnie. 1. Robisz bilans mocy projektowanego systemu....
Normalne zjawisko. Wydajność alternatora na obrotach biegu jałowego jest znacznie mniejsza niż przy obrotach użytkowych (normalnej jazdy). Jeżeli przy zwiększeniu obrotów napięcie wzrasta do 13.5 V, to oznacza że bilans jest dodatni — akumulator jest doładowywany. Napięcie 14.4 V uzyskasz przy mniejszym obciążeniu instalacji elektrycznej, po osiągnięciu...
Bilans energii w przypadku tego solar w jesienne dni może się nie zgodzić. Plac będzie używany codziennie czy z przerwami? pzdr -DAREK-
Jak naładujesz akumulator "do pełna" pewnie znowu dłużej będzie dobrze ;) Bilansu energetycznego nie oszukasz.
Akumulator samochodowy też pracuje buforowo ale nie lubi głębokiego rozładowania. Średni bilans jest dodatni aczkolwiek zdarzają się sytuacje, że na bieżąco energii brakuje. Musisz ocenić ile energii pobierzesz z akumulatora (w najgorszym przypadku) gdy zajdzie taka sytuacja, dodać 10% dla bezpieczeństwa i 20% na utratę pojemności akumulatora w miarę...
Temat już kiedyś był poruszany, można śmiało dać większy akumulator, niedoładowanie występuje tylko wtedy gdy masz ujemny bilans energetyczny, czyli gdy często korzystasz z prądu (muzyka, częste odpalanie auta na krótkie odcinki drogi itp.) a nie jeździsz na dłuższe odcinki trasy. Nadmienię tylko że w ciągnikach rolniczych są akumulatory o pojemności...
Mit o tym, że większy akumulator w aucie będzie niedoładowany, jest tak często powtarzany w necie i przez "specjalistów", że naprawdę trudno się dziwić zwykłym ludziom, że w niego wierzą. Nikagda: chciałeś dobrze, wyszło tak średnio :twisted: Wystarczy uświadomić sobie kiedy z akumulatora jest poobierany prąd: tylko i wyłącznie przy rozruchu - jak pracuje...
Nie powinno łączyć się akumulatorów równolegle(prądy wyrównania itd.)Jak przeszkodą jest to że akumulator szybko rozładowuje się to kup jeden o większej pojemności.Z 80Ah nie powinieneś mieć "aż" takich problemów,ja miałem w poldku 64Ah i alternator 44A do tego żarówki 100/90W i akumulator był naładowany w 100%!Założysz i zobaczysz jaki masz bilans...
Witam. Poszukuję programiku lub arkusza kalkulacyjnego z gotowymi formułami do wyliczania bilansu mocy dla zasilaczy i akumulatorów w systemach SSWiN oraz CCTV. Proszę o propozycje rozwiązań programowych oraz sposób i wysokość gratyfikacji. Pozdrawiam.
Obejmij sygnalizator zewnętrzny obwodem sabotażowym. Tak samo obudowę centrali. Sygnalizator wewnętrzny? Bilans policzony? Jaki tu jest akumulator?
Hmm, a gdzie bilans prądowy systemu? Nie wpadajmy w paranoję. Większy akumulator nie zepsuje bilansu prądowego, a co najwyżej zapewni dłuższy czas działania w podtrzymaniu. Jeśli w ogóle jest dostępne opracowanie zawierające bilans prądowy, to można się nim kierować. Gdyby ładowarka okazała się zbyt "inteligentna", to może zasygnalizować niemożność...
Czyli musiałbym na czas sekwencji zimnego startu utrzymywać ujemny bilans energetyczny na akumulatorze silnika po czym automatyka musiała by go doładować do danego napięcia podczas jazdy 2-3tys to już spore obroty
Dlaczego musi byc ograniczenioe ? Żeby dodatkowy akumulator nie został uszkodzony, a w auto nie miał ujemnego bilansu prądowego. Pusty akumulator potrafi ciągnąć bardzo duży prąd co nie jest ani dobre ani zdrowe dla samego aku a tym bardziej dla alternatora i instalacji w ogóle. moglby byc bezpiecznik, a jak tak to jaki ? Bezpiecznik nie jest ogranicznikiem...
Tak wygląda że mierząc akumulatory A i B ich wektory napięć były skierowane przeciwnie, skąd te -5V (Być może wyłączający MOSFET rozłączył z powodu np. temperatury {b. możliwe} i pozostała wartość resztkowa na kondensatorze wyjściowym, którą zresetowałem żarówką, nie wiem , wolne "gdybanie", nie znam układu wewnątrz, pewnie po dłuższym czasie układ...
Masz w tym pojeździe alternator? Jeśli tak, to przy pracującym silniku prąd nie jest pobierany z akumulatora tylko z alternatora. I tak i nie. Jeśli w pojeździe jest akumulator 12V/14Ah, to podejrzewam, że jest tam silnik z jakiegoś motocykla. Alternator będzie dysponował dość ograniczoną mocą. Tak około 200W maksymalnie. Więc podłączenie obciążenia...
Może go dać na ujemnym biegunie akumulatora. Będzie miał cały bilans sumowany.
Przeciętny użytkownik bardziej martwi się czy mu samochód zapali po mroźnej nocy i ile lat ten akumulator wytrzyma. Przeciętnego użytkownika nie interesuje realna pojemność akumulator, ani dyspozycyjna, jego nawet nie interesuje bilans energetyczny i czy ten jego akumulator pracuje w stanie 80% swojego naładowania, czy tylko w 30%.
Ale jak włączysz dużo odbiorników np., w zimie to alternator na wolnych nie wywoła dodatniego bilansu energetycznego.
Taka jest jego rola - ze sprawnością 92% będzie się starał przepchnąć moc dostępną z PV do akumulatora, nie przekraczając ustawionego napięcia (14-14.5V ustawisz). I już. Zapewne nie będzie to pełne 20W, bo nie posiada MPPT, ale to najtańsza racjonalna próba wykonania zadania. Proponowałbym ten boost z LM2577, bardzo blisko panelu PV żeby spadki napięcia...
Zupełnie nie znam się na astrofotografii :D ale jak rozumiem Twój post - poszukujesz rozwiązania do zasilania okresowego kilku urządzeń w terenie :?: Proponuję zrobić sobie na początek bilans mocy wszystkich zasilanych jednocześnie urządzeń i wtedy zainteresować się np. urządzeniami firmy Volt typu inwerterów solarnych czy zasilaczy awaryjnych :idea:...
Jest program ConfX z Satela do obliczania bilansu prądowego urządzeń oraz pojemności akumulatora.
Państwo Specjaliści wytłumaczcie mi szaraczkowi od kiedy w samochodach benzynowych akumulatory są ładowane prądem stałym ? Parę razy zdarzyło mi się ładować akumulator w samochodzie prądem stałym bo się rozładował przez niewyłączone odbiorniki. Mi zaś kilka razy zdarzyło się ładować akumulator prądem przemiennym. Niestety nic z tego nie wyszło i do...
Co do BMW zastanawialem się czy przypadkiem nie założyć zamiast 90 Ah 80 żeby był zawsze doładowany. Ty proponujesz nawet 95 czyli w odwrotnym kierunku niż myślałem. Takie są zalecane, 80Ah to jest akumulator pod 318d ewentualnie 320d Możesz nawet 70 Ah wsadzić ale nie zdziw się jak Ci szybko padnie, z resztą sporo mniej prądu na rozruch będzie. Nawet...
Tytułem wstępu chcę podkreślić, że to nie jest zarzut, a jedynie rozważanie o możliwej sugestii modyfikacji softu przez producenta. Wiem, że te 8 czy 9 kWh to jest tyle co nic. Ale nic nie szkodzi, aby był w sofcie checkbox z opcją "bilansuj z nadwyżką przy pracy na baterii", "procent nadwyżki". Jeśli chodzi o smart-meter i licznik Tauronu, mają one...
Jeśli chodzi o napięcie na instalacji to niby jakie miałoby być jeśli nie nominalne? Wielkość napięcia wyniknie z bilansu energetycznego, czyli poniekąd stanu akumulatora. Z racji, że diody krzemowe z tego mostka mają mniejszą oporność niż płytki selenowe to napięcie odrobinę podwyższy się. Spodziwam sie napięcia ok. 13 V. Ta instalacja nie miała żadnej...
W jednym z projetow ktorym w pilocie uzylem LI-PO oprocz kontroli progow napec ktore steruja ladowaniem wprowadzilem liczniki mierzace czas ladowania i rozladowania akumulatora. Umozliwia to kontrole bilansu energetycznego i sprawdzenie stanu akumulatora. Nie sluchaj przedmowcy, programowanie jest duzo przyjemniejsze i czlowik si nie poparzy :)
Dzięki. Już wiem co robić. 15 min to oczywiście mniej korzystne rozwiązanie. Ładnie to ewoluuje - od rocznego akumulatora (stare zasady) poprzez godzinowy (obecnie) via ujemne ceny do 15 minutowego. Jednak nawet tylko 15 min wystarczy by ogarnąć temat ujemnych cen, przekierowywania nadmiaru energii do akumulatorów, zbiorników CWU itp.
Hej ludkowie! Co jakiś czas to powtarzam, ale chyba dalej należy. Prądnica/alternator radzi sobie nie tyle z ładowaniem akumulatorów co z bilansem energetycznym-elektryki pojazdu. Więc jeśli w instalacji jest włączony odbiornik energii, choćby światła to w skrajnym przypadku może zużyć całą energię prądnicy. I akumulatorom nic się nie dostanie lub wręcz...
Co to są za neony? Jaki typ, parametry? Dlaczego chcesz to zasilać z 12V? Pamiętaj o bilansie energetycznym: akumulator samochodowy o pojemności 50Ah ma 600Wh energii (600 watogodzin). Jezeli będziesz z niego pobierał 40W (a przetwornica weźmie więcej, np 50W, bo sprawność nie jest nigdy 100%), to akumulator jest wyczerpany po 12 godzinach. Jeżeli myślisz...
Jak ci akumulator pada to mozesz miec uszkodzony alternator , uszkodzony akumulator , ujemny bilans energetyczny kondensator nic nie zmieni ale oczywiscie mozna wydac kase a pozniej sie zastanawiac po co ;)
W takiej konfiguracji wszystko działa i nie ma żadnego problemu Jest problem i to duży. Czy bilans prądowy zrobiony? Jak zwykle, jakoś to będzie. https://obrazki.elektroda.pl/2863704000_... Nie jest jeszcze uwzględnione ładowanie akumulatora, to nie będzie działać.
Oczywiście uzyskana moc będzie uzależniona od wielu czynników.Jeżeli bedzie to obieg zamknięty to przy pompie 400W ,moc uzyskana użyteczna. P= 400W - straty w pompie - straty na kole - straty w alternatorze- straty w akumulatorze. Bilans można by poprawić doprowadzając np.deszczówkę .
(at)L_M akumulatory zostają odłączone po osiągnięciu zadanego napięcia by nie doprowadzić do głębokiego rozładowania i ich zniszczenia. Tyle że ilość energii jaką się tam zostanie może już nie starczyć na rozruch. Dlatego zapewne rozruch nastąpi wcześniej. Zobacz jak zachowują się samochodu z systemem S&S zimą. _jta_ dwa akumulatory to łączyło się kiedyś...
O te małe akumulatorki też należy dbać i nie dopuszczać do ich nadmiernego rozładowania. Musisz zrobić bilans ile prądu pobiera kamerka, jak długo miałaby być zasilana z akumulatorków i dobrać do tego odpowiednią ilość akumulatorków.
Zobacz jakiej mocy masz pompkę i ile litrów na godzinę może przepompować. Będziesz wiedział ile Wh energii potrzeba aby tę wodę przelać. Porównaj z tym jak długo będzie ładował się akumulator. Jak bilans wyjdzie na plus, to znaczy że system da radę.
Tak w lokalizacja w Warszawie, Traktuje to raczej jak hobby, prądu z tego dużo nie będzie. Poprzedni wiatrak poziomy nie zdał egzaminu w bilansie trzeba było doładowywać akumulator z prostownika regulator brał więcej prądu niż wiatrak wyprodukował. Przeważnie nie produkował bo się nie kręcił lub kręcił się zbyt wolno. Prędkość startowa nie oznacza produkcji...
1 Akumulatora nie dobiera się pod alternator tylko pod silnik lub wyposażenie. 2 Mitem jest to że większy akumulator będzie nie doładowany liczy się bilans enegetyczny. Chciałbym żeby miał dużo mocy Jedynym ograniczeniem jest rozmiar miejsca monatarzowego
Zamierzam niedługo zainwestować w małą (bardzo) elektrownię fotowoltaiczną (FW). Nie zamierzam sprzedawać prądu. Idea jest taka, że nadmiar pójdzie w akumulatory, a kiedy te będą pełne do grzałki elektrycznej w zbiorniku buforowym CWU; Nie widzę sensu inwestowania w system bez odsprzedaży prądu. Uwzględnij amortyzację i zrób bilans całego przedsięwzięcia....
Każda prądnica o mocy ok. 3KVA / 220VAC da sobie rade. Poszukaj prądnicy, może na ,,Allecoś" w militariach ? Oraz zastanów się nad jej napędem. Z akumulatorów koparki to bezsens. Bilans energetyczny ukladu oryginalny alternator + akumulatory wejdzie w zakres ujemny - krótko mówiąc rozladujesz akumulatory i zniszczysz alternator. Można by ewentualnie...
Skąd się wzięły te poglądy że alternator nie doładuje akumulatora? To czy doładuje czy nie nie zależy od pojemności akumulatora ale od bilansu energii. Czy mała pompka wody nie napełni dużego zbiornika? Jeżeli pobór wody będzie większy niż wydajność pompki to nie napełni ale jeżeli będzie mniejszy to napełni prawda? I nie zależy to od pojemności zbiornika...
bilans prądowy bilans obwód bilans integra
filtr cząstek stałych panel rekuperator liniowy regulator napięcia projekt
Jak podłączyć korektor do Technics SA-GX690? Akumulator Xbox Series X/S nie ładuje się: przyczyny i rozwiązania