To jest alternator 6 diodowy z mechanicznym regulatorem, nie ma tam diod wzbudzenia.
W bizonie jest zegar. Nie kontrolka. Te rzeczy nie są nowe. Do alternatora idzie plus i przewód z pinu 67 regulatora na szczotki. Pin 15 regulatora zasilanie z pradu po stacyjce.
Chociażby tutaj masz sposób podłączenia które jest identyczne w bizonie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Temat ma już 2 tygodnie, więc problem zapewne rozwiązany, ale odpowiem może komuś jeszcze przyda się. Alternator jest nasz polski i jesli masz do niego stosownu regulator to podłączenie wyglada tak jak na końcu mego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... czyli: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5908...
Witam, Mam problem z brakiem ładowania w bizonie 86rok. Alternator dobry(sprawdzony u fachowca), regulator nowy,kable biegnące do bezpieczników i od nich ok, gdzie jeszcze może być problem? Proszę o pomoc znawców tego sprzętu.
O ile awaria wskaźnika ładowania ma coś wspólnego z brakiem ładowania, to wskaźnik stanu paliwa nie ma nic z tym wspólnego Masz więc chyba dwie usterki (i sporo czasu do przyszłorocznych żniw ;-) )
Ja tam o tym ciągniku nie mam pojęcia, ale dla przykładu Ursus 385, 912, 1014 miały dwa akumulatory 6 V 195 Ah i jakoś dawały radę. Alternator chyba może być byle jaki, do Ursusa 360 ładowali alternator od Poloneza lub dużego Fiata, to wszystko zależy, jakie masz lampy robocze. Ja w Ursusie 912 miałem 4 lampy LED 45 W i alternator dawał radę. Co do...
star,autosan,zdaje sie kombajn rolniczy bizon też
Witam Mam problem z ładowaniem w Bizonie. Chodzi o alternator i regulator ładowania. Instalacja jest połączona zgodnie z rysunkiem https://obrazki.elektroda.pl/4921468500_... . Alternator to A120E 6 diodowy, regulator wibracyjny RC1/28. Sprawa wygląda następująco, gdy mam wypięty wtyk 18 z alternatora mam napięcie na przewodzie z regulatora...
Włącznik samoczynny z samochodowego regulatora napięcia prądnicy lub z kombajnu Bizon załatwi sprawę. Napięcie alternatora osiągnie żądany poziom, włącznik samoczynny połączy alternator z resztą układu. Od strony elktronicznej jarek_lnx dobrze to przedstawił. Potrzebny jest przerzutnik wykrywający poziom napięcia alternatora i włączający przekaźnik...
sprawdz czy niema tam kontrolki ładowania bo jak ci zarówka się spaliła to tesz nie bedzie ładować bo alternator niema wzbudzenia albo przewud do kontrolki najlepiej jakis prubnik i wzbudzic bezposrednio przy alternatorze
Kolegą mczapskim,nie ma się co przejmować - on już tak ma,ze zamiast pomagac,w większości postów wyśmiewa wiedzę forumowiczów i daje przygłupie rady.Tematu nie sensu zamykać,ponieważ usterka nie została naprawiona,a napewno niejednemu użytkownikowi Bizona,czy nawet trakora,może on pomóc. Kolego Alex_115,podpinam się pod domysły kolegów powyżej,ze tamte...
Raczej cudu nie będzie alternator spalony chyba że nie był podłączony.P
Z doświadczenia wiem że minimalne napięcie się zmieni.Ustawiałem te regulatory 12V i te 24V kilkakrotnie nim nastały elektroniczne. To że się tak dzieje (sam pewnie się przekonasz) Już teraz się nie przekonam, bo nie dysponuję obecnie czymś takim. Jest to całkiem prawdopodobne, ja na to nie zwróciłem uwagi że pod wpływem wzrostu temperatury (po założeniu...
Witam Mam problem z ładowaniem BIZON Z56 , Jak wspomniałem w poście ładowanie jest na poziomie 30V. Regulator napięcia RE 28V alternator 24V 40A . Po zdjęciu osłony regulatora okazało się że jest spalony rezystor, zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/3988748500_1... Mam 2 pytania 1 jeśli ktoś wie jaki to rezystor proszę o odpowiedź, albo...
Czy kolega zbadał jaka jest wartość napięcia na instalacji maszyny? Ile jest to ponad 30 V i w jakich warunkach? Być może alternator dostarcza na instalację właśnie takie napięcie a niedługo po zatrzymaniu silnika akumulatory je utrzymują. Generalnie to trzeba będzie wziąć do ręki próbówkę , miernik itp. Równie dobrze mogłeś spytać dlaczego kombajn...
Witam Nie chcę pisać nowego postu więc odświeżę stary ;) Remontuję instalację elektryczna w starym kombajnie bizon 40. Mam kłopot z uruchomieniem obwodu ładowania akumulatorów. Dokładnie to są to dwa akumulatory 12V połączone ze sobą szeregowo, regulator napięcia RC1/28 i prądnicę (z powodu wieku brak oznaczeń). Regulator ma dwa wyjścia 15 i 67. Pod...
Z tym amperomierzem jest taki motyw że chociaż alternator robi 14,4 V to poprzez ten długi kabek do amperomierza traci czasami nawet 2V. A zacisk + na rozruszniku jest tak blisko. :( Dobre rozwiązanie jest w kombajnie bizon. Tam jest bocznik zaraz przy alternatorze i nic sie nie traci. Sprawdz uwagi kol.wpsowa692 może pierscienie nie łączą.
Regulator Ra2 24V od Bizona powinien załatwić sprawę. Swoją drogą alternator super bo nie ma szczotek.
Kolego, dwa podstawowe pytania: - czy na regulator napięcia przychodzi napięcie z instalacji? - czy z regulatora wychodzi na alternator?
150mm średnicy ma taki od Stara ,Bizona Autosana
alternator elmot 44A pochodzenia żuk I o to chodzi, masz typowy alternator. Części w bród, zresztą kto by go naprawiał? Na złomie za flaszkę dostaniesz dwa. Wstawią takiego rzepowatego lucasa i później bek.
Rozbite tulejki lub/i wieszające/kończące sie szczotki Jak by to był elektro magnes to nie robiło by zwarcia tylko i wyłącznie było bu słychać cykanie Rozrusznik do regeneracji Jest to dość głośne i szybkie pukanie. Tak jak by ktoś lekko i szybko młotkiem napieprzał. Już jest wyciągniety, jutro podepne na krótko. SiDo105 , coś czuję że jeszcze dużo...
Kolego tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę,z tym że z plusem na masę zazwyczaj były koloru niebieskiego.Alternatory te zawsze były 6 diodowe,a wyjście obok szczotek jest na przekaźnik.Taki sam alternator mają Bizony tylko z 28V.
Alternator od stara,bizona(kombajnu) A120E 28V40A powinien dać radę (no i trochę przeróbki,dłuższe paski).
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Od strony alternatora.
Po pierwsze, to wcale nie napisałem że bez bezpieczników. A po drugie piszesz że nagle wspomniałem o drugim obwodzie. To teraz się zastanów jaki był by sens stosowania przekaźnika, jeżeli dało by się go na tym samym obwodzie. To policz. Przekaźnik to dodatkowy obwód. Za darmo nie pracuje. Co prawda jest pomijalnie mały, ale jednak. Próbujesz oszczędzać...
Najlepiej alternator napędzić trój fazowo Równie dobrze można by zaproponować silnik od odkurzacza plus przetwornica. Straty kolego, straty wynikłe z przetransformowania energii, zaś taką prądnicę lub silnik prądu stałego wykorzysta i jako napęd i jako odzysk energii podczas jazdy z góry lub hamowania.
Były wentylatory z prostymi łopatkami. Np od Stara 200 lub bizona pełny aluminiowy, od prądnic pełny żeliwny razem z kołem pasowym. Ale to już zabytki i trudno znaleźć by taki dopasować.
ładowanie akumulatora idzie od alternatora przez całą maszynę do kabiny na bocznik i wraca do baterii. No i co z tego? Czasami bocznik jest przy alternatorze a czasami woltomierz.
To ostatanie z samochodu to bylo by najleprze bo skąd ja wezme 1kW bym musiał dać alternator jak wiadro to w tedy moze by co było ale to za drogie i instalacja w Bizonie jest na 24V :arrow:
Ja u siebie w c 360 mam alternator bosch 100A pochodzący z opla 2,0D Napędza go jeden pasek 17 -nie zauważyłem aby się ślizgał Możesz mieć nawet 200A. Obciąż go takim prądem to zobaczysz co się dzieje. Przełączniki 12/24 były w min. starych ursusach np. 1224, działało to bez większych cudów Fabrycznie siedział tam alternator z poloneza bodaj 44A i...
Gimp_92 Kontrolka nie świecie wcale w pozycji zapłonu, zapala się na chwile przy rozruchu, mignie na chwile. MARIUSZ R Nie wiem jaki to typ alternatora. Jest to od ruskiego nadający sie do 60. Przy instalacji nikt nie grzebał. bizon_126 Zarówka nie moze być spalona, bo przy rozruchu na chwile świeci.
Niegdyś w ś.p. maluchu zrobiłem myk z przekaźnikami i nową wiązka wprost z alternatora było cudnie dodam ze podniosłem napięcie do 15V Krótko - ABSURD! Przede wszystkim bliżej jest akumulator, bo z przodu. A jedyne co, to wystarczyło zadbać o porządne połączenie na rozruszniku. A 15V to już za dużo. W zeszłym roku zrobiłem ojcu w cc 700 poleciałem...
Kolego bizon_126 ja też sugerowałem że lepszym rozwiązaniem bedzie regulator eletroniczny z wielu powodów. Przynajmniej usiłowałem tak napisać że lepszy :D
bizon_126 napisał: Chcąc podłączyć ten RNC12 musisz zmienić szczotko trzymacz na inny-izolowany A diody wzbudzenia tam są? Raczej bo ten alternator wygląda na taki z poloneza a tam 6 diodowych nie było To zwykły Elmot a występowały jako 6 i 9 diodowe. Z zewnątrz nie różnił się niczym tylko tyle że wzbudzenie w środku było podłączone pod stojan.
Na początku powinno być "0"(zero) nie "U". Słuszna uwaga. Cargo 134687 regulator kpl. Następnie 140093,140087 łożyska,przeważnie jeszcze pierścienie ślizgowe 135172.Koszt do 100zł Dzięki wielkie właśnie o to mi chodziło :) Jeszcze tylko szczoteczek brakuje, ale już sobie poradzę ;) Idziesz z tymi oznaczeniem do sklepu i na pewno dobiorą ci regulator...
Tylko dalej nie wiemy czy chodzi o zamianę prądnicy na alternator i co ten C-330 ma na masie (+) czy (-) . To jak nie wiecie, to po co zabieracie głos? Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V będą ciągle niedoładowane, ale za to trzeba będzie mniej wody dolewać i częściej je zmieniać. Jeszcze lepiej. Pasuje bez większych...
Panowie, dziwna sprawa. Wczoraj na szrocie kupiłem alternator Magneti Marelli z tego względu, że pasuje bez żadnych przeróbek do 30, no i po zamontowaniu ta sama sytuacja, czyli takie same parametry 14,6 bez obciążenia i około 14,4 z obciążeniem. To raczej nie możliwe aby ten alternator był uszkodzony. Myślę ,że "Bizon" ma rację, ciągnik ładuje tylko...
To zależy jaki wentylator zamontowany jest w alternatorze. Np. w alternatorze A2 montowanym w Bizonie łopatki są umieszczone promieniowo i kierunek obrotów nie ma znaczenia. Natomiast np. w A 124 łopatki są pod kątem i przy zmianie kierunku obrotów nie będzie chłodzenia.
bizon_126 napisał: bez świateł 14,2 na alternatorze ze światłami juz znacznie gorzej Jeśli na alternatorze masz taki spadek napięcia to najpierw dokręć dolną nakrętkę na wyjściu B+ alternatora.
Jeżeli to jest alternator obcowzbudny to wyczyść styki bezpiecznika i zmień bezpiecznik na ceramiczny z duzymi główkami z nierdzewki.
W bizonie 052 jest bocznik do pomiaru prądu ładowania. I ci nie trzeba wpinać cęgówki DC drogawej z deka . A jak chce sobie pooglądać jak krzywe równoległe, oscylują to na necie jest pełno stron z tym.
Do c 330 koło pasowe wsadziłem od silnika od pralki frani-aluminiowe Hm, 30 i 60 miała pasek siedemnastkę...
Albo wina regulatora, jest on bardzo słabej jakości, z czasem spada napięcie ładowania co jest związane z wyrobieniem układu w regulatorze. Napięcie ładowania można w nim wyregulować aczkolwiek zbyt długo taki stan nie potrwa. Oczywiście może się rozregulować w drugą stronę co swego czasu było skutkiem bardzo wielu pożarów w kombajnach Bizon. Polecam...
Ja u siebie zamiast ekranowanego mam zwykły i działa Tak, ale czasami lubiał zbierać zakłócenia z alternatora lub ze świec.
To nie jest czasami alternator do instalacji 24V ? No, brawo! Nikt wcześniej tego nie zauwarzył , a nawet (po obróbce zdjęcia) widać odlany napis 28V/40A. Jest od Bizona. Czyli nie nadaje się. Czemu mieliśmy gotować ten alternator? (warzyć - staropolskie "gotować", jakby ktoś nie mógł się domyślić).
Witam Nie jestem w stanie ustalić pod ilu diodowy alternator są te elektroniczne regulatory napięcia od SUMRY Są to regulatory rzemieślnicze od Polskiego producenta z Opalenicy. Ale nigdzie nie podaje on żadnych danych technicznych. Pytałem sprzedawców - nikt nie wie. Pisałem do producenta na jakiegoś starego maila - bez odzewu Były dwie wersje 14V...
wg. mnie 3 diody+ 3 diody - 3 diody wzbudzenia te malutkie a zrub doswiadczenie zapal traktor włącz swiatla i sciagnij klemę tylko nie wyłanczaj świateł Dodano po 36 mam podobny problem z alternatorem od żuka 6 diod chciałbym załozyc do niego mostek 9 diod ma zmasowaną szczotke czy mozna ją odizolowac poprzez załozenie innego szczotko trzymacza w celu...
alternator bizon bizon alternator podłączenie bizon alternator podłączyć
wyświetlacz esp32 zmywarka uszkodzić poziomu naładowania
kalibracja hydrostatu uklad gwiazda trojka
Nice RUN 2500i i Legrand 369420 – podłączenie wideodomofonu do napędu bramy Stihl kosa spalinowa gaśnie po rozgrzaniu – przyczyny, cewka, gaźnik, simmeringi