Możesz ustawić na znaki, ale nie musisz. Jak sam zauważyłeś koła są pływające, więc ważne aby wałki były dobrze ustawione a koła jak lecą. Koła nie zawsze trzeba luzować do napięcia paska. Tylko dobrze blokadę na wał załóż.
Oba wałki równo, blokady na wałki mają wchodzić tak abyś mógł swobodnie wkręcić śruby przez nie.
No ok tylko jak mam ustawić wałek rozrządu, bo wiem koło muszę poluzować i zablokować wał blokadą, tylko gdzie znajdę jakieś znaki na wałku rozrządu
Najpewniej jest odkręcić poprzez blokadę na koła wałków używaną m.in przy wymianie KZFR. Blokując wałki od strony skrzyni biegów ryzykujesz ich pęknięcie.
Mam jeszcze prośbę o oświecenie. Jak powinno zachować się kzfr względem wałka rozrządu po zdjęciu paska? Czy powinno być sztywno? Czy powinno się obracać o pewien kąt? Pozdrawiam.
Blokada na wałki i wał
Jak dobrze pamiętam to znaków nie ma.Potrzebna blokada wałków w kształcie podkowy i bolec do zablokowania wału.O ile wałki mozna pokonać bez blokady to jednak do wału musi być.
Wał i wałki na blokad potem pasek rozrządu i dopiero dokręcasz wszystkie koła .
na wale klin się zerwał jak ustawić rozrząd nie posiadam blokad To masz zdemolowane zawory. Bez blokad nie poskładasz tego rozrządu.
Sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu czyli ustawić wałki rozrządu wcięciami za zaślepkami po stronie skrzyni biegów w linii poziomej. Zablokować wałki. Wkręcić trzpień ustalający wał korbowy. Trzpień powinien wejść w wycięcie w wale korbowym. Teraz należało by wyjąć blokadę z wałów i lekko ruszyć wałem w prawo i w lewo UWAGA ostrożnie aby trzpień...
Rozumiem, dziękuje za odpowiedź. Dodano po 2 A jak jest w silniku megane III 1.6 ze zmienną fazą rozrządu ? (albo laguna II 1.8) czy tam po zdjęciu paska koło zmiennej fazy pływa czy pozostaje unieruchomione ?
Witam. Mam problem ze znalezieniem wymiarów blokad do wału korbowego i wałków rozrządu do Renault Laguna rok 2002 1,8 16v kod F4P. Niestety mechanik zbyt wiele chce za wymianę + drogie części i suma wychodzi wysoka. Same blokady tez kosztują. Mogę to wszystko zrobić sam ale potrzebuję wymiarów blokad a głównie tej do wału korbowego. Z góry dziękuję...
bo mi napinacz sie poluzowal i chyba przeskoczyl pasek rozrzadu masz jakis schemat by ustawic pasek Dodano po 1 to jak ustawie na blokadach na wałkach i blokade koła to powinno byc ok
Inaczej blokady wałków nie założysz, więc się nie bój.
Jak wszystko w porządku jak nie może odpalić. Rozrząd w tej 16-stce to nie taka prosta sprawa, i tu bym szukał, na blokady, znaków tam nie ma, jak nie masz oryginalnych blokad to nie robota.
Przecież tam nie ma klinu piszę że na blokady sprawdzał, jeśli impulsy z obu czujników dochdzą do samego EDC to albo rozrząd rozjechany albo komp chory.
Masz tam porobione znaki do ustawienia rozrzadu, czy masz blokady? Jezeli masz znaki, to przewarznie jest tak, ze odpowiadaja one sytuacji, kiedy to pierwszy cylinder jest w zwrocie zewnęcznym, na poczatku suwu ssania. Ustaw to tak, a potem zobacz ktory z walkow (jak bedzie na znaku) ma w tym momecie tak ustawione krzywki, ze bedzie akurat powodowal...
Czasy super trwałych samochodów się już dawno skończyły a suma-sumarum wychodzi zawsze na to, że jak dbasz to tak masz. W PL moja żona jeździła fordem KA z 2000 r w którym to trzeba było już progi całe wycinać bo zardzewiał razem z całym wlewem paliwa. Teraz jeździ golfem 4 i jak się przyjrzałem wyszły już wypryski na drzwiach. Ja obecnie jestem w DE...
Poprawiłem luty w komputerze.. posprawdzałem wiązkę do czujników i wtrysków.. i wszystko gra wiązka cała.. teraz da już się połączyć z kompem w celu diagnozy dalej pokazuje błąd 1808.. czyli brak synchronizacji wału i wałka... wymienione oba czujniki na nowe rozrząd sprawdzony na blokadach a auto dalej nie gada ;/
A ja sobie poskładałem lagunke 1.9 dci i nie wiem w którym położeniu ma byc wałek rozrządu? Bo można go obrócić o 1 obrót i będzie to samo. Błąd synchronizacji ogólnie. Poskładałem tak że blokada wejdzie w wał i ząbek na dużym kółku rozrządu jest po przeciwnej stronie niż czujnik wałka? Na plaku pali od strzała ciśnienie jest na listwie , sprężanie...
Witajcie Koledzy Zaczynam sobie zmieniać rozrząd, i prosilbym o poprawienie mnie jeśli coś mylę: - Podnoszę auto zdejmuje osłony, podpieram silnik zdejmuje poduszkę , zdejmuję zaślepki od wałków, zdejmuję cewke, wyjmuję święcę kręce kluczem wałem korbowym na dole do pozycji gdy pierwszy cylinder będzie w skarjnym górnym położeniu i wtym położeniu blokuję...
Do ustawienia wału korbowego potrzebujesz przyrządu który wkęcasz w miejsce korka w rejonie koła zamachowego nisko prawie przy styku z miską olejową . Korek to śruba na klucz typu gwiazdka zewnętrzna . Przyrząd może ci dotoczyć tokarz ważne dokładne wymiary wymiary . Wałki rozrządu ustawia się na coś w rodzaju dużego grzebienia wycięcia w jednej linii...
Do ustawienia wałków rozrządu są dwa przyrządy. Jeden blokujący wałki a drugi blokujący wał korbowy. Można kupić lub zrobić samemu, naprawdę nic trudnego. Wymiary zmalazłem w sieci i gotowe w 30 min. http://megane.com.pl/megane-i-phii-bloka... blokady mam tylko w jakich pozycjach ustawic wałki
Blokada wału wchodzi w dobre miejsce - pokrywa się z nacięciem na wale które jest pionowo. Wałki rozrządu też są zblokowane dobrze - rowki na wałkach są poziomo przesunięte do dołu. Być może pierwszym razem były skierowane poziomo do góry ale przed odpaleniem obróciłem wałem kilka razy i nie było żadnej kolizji. Może daltego coś się popsuło.
Blokada jest wciskana w przeciwwagę (w odwiert), rysunek który podałeś jest prawidłowy. a tylko wałki przestawie tak na (pałę) to normalnie kręci i tak jak by łapało Tam rozrząd nie wybacza pomyłek, jeśli nie ma kompresji to amen w pacierzu.
Pasek obraca się razem z kołami zębatymi na wale i na rozrządzie? Otwórz korek wlewu oleju (ewentualnie zdejmij pokrywę) i zobacz czy obracają się wałki rozrządu. Przekręcaj kołem ręcznie (kluczem na kole pasowym wału korbowego) - nie rozrusznikiem!!! - skorzystaj z pomocy drugiej osoby. Obracając rozrusznikiem możesz pokrzywić zawory (jeśli już tego...
Teraz musisz mieć wiedzę i komplet blokad by zablokować w pozycji wyjściowej wałki rozrządu i wał korbowy. Bez tego nie radze próbować odpalać silnika. Gdyby koło na wale miało klinek to nie miał byś teraz problemu. Jest na stożku.
Czujnik położenia wału to dobry kierunek. W 1.5DCI jest zamontowany na pompie wtryskowej, w 1.9DCI rzekomo na kole od wałka rozrządu. Kolego proszę cię nie pisz bzdur. A w takiej lagunie nie przeskoczy żaden pasek jak jest dobrze napięty. Tam jest sztywny napinacz. I tylko stary pasek lub żle napięty. Problemem w tych autach jest częsta awaria (albo...
Zamykam temat , długo nie odpisywałem ale całkiem zapomniałem o temacie , otóż problem z silnikiem okazał się prosty blokady rozrządu fabrycznie były źle zrobione w położeniu blokady wału i pompy wtryskowej wałki były przekręcone o 180 stopni, także jeżeli ktoś z was będzie składał silnik i używał blokad firmy "TESAM" to trzeba wziąć to pod uwagę.
m2606: ja też nie wiem :) jak bym na znaki i blokady złożył to by na pewno nie odpalił, a tak działa :) tam była skrzynia z Laguny 2 więc silnik pewnie też jest składakiem z czegoś innego z wymienioną pompą pewnie skrzynię zmieniłem bo ruszać było ciężko tym busem... niestety taka jak trzeba kosztowała aż 900zł :( oczywiście bym jej nie kupił i nie...
Sam Laguna II z silnikiem 2.0 IDE na bezpośrednim wtrysku paliwa odpala tylko w trzybie awaryjnym czyli kiedy swieci się kontrolka śwec żarowych i silnika lub w pamieci sterownika są jakieś konkretne błędy Jestem trzecim zakładem który bada ten pojazd. Podobno po wymianie rozrządu tak się stało. Poprzedni mechanik oddal samochód z odpiętym czujnikiem...
Sprawdziłem przed chwilą wtryski przy próbie odpalenia (kręceniu rozrusznikiem), nie mają one napięcia, I całe Twoje szczęście. Gdyby miały, już byś uszkodził sterownik. Nic nie zdziałasz. Oddaj do fachowca. To naprawdę dobra rada. Aha Pawle, czyli wtryski podczas rozruchu nie powinny mieć napięcia? dobrze odebrałem twój przekaz ? :) Bezki pod maską...
Witam mam małe pytanko, mianowicie przyjechałem sobie autem do domu zgasiłem przed domem , po 2 godzinach chciałem wjechać nim do garażu, auto nie odpala, podniosłem maskę okazało się ze wyrwało kawałek pokrywy i okazało się że rozsypała sie płytka regulacji zaworów, dodam jeszcze ze przed tym jak podniosłem maskę to przekręciłem go ze 2 razy i było...
Na plaku auto odpala. Niestety nie mam oscyloskopu ale sprawdzałem wiązkę na zarówkę i miernikiem i rozpakowałem ją z tego peszla żeby zobaczyć czy cała i wygląda ze wszystko ok.. czujniki podstawiałem nowe tez nic to nie zmieniało.. jednak jak zmierzyłem oporność czujnika wału to było coś koło 600ohm a nowy ma 820.. sprawdzałem rozrząd dokładnie kliny...
Witam, wiem, że trochę nie w porę, bo temat jest już stary i pewnie problem został dawno rozwiązany, jednak zdecydowałem się odpowiedzieć na wątek, wierząc iż moje doświadczenia mogą być pomocne dla innych forumowiczów. Posiadam Renault z 2000r z takim samym silnikiem 2.0 16V (F4R). miałem dokładnie takie objawy: na wolnych obrotach pracował jak diesel...
Laguna II, 2.0 16V, F4R. Auto kolegi trafiło do mnie na wymianę rozrządu (wraz z pompą wody i KZFR). W moim 1.8 wymieniałem kilka razy więc podjąłem się tematu. Wałki na blokady, wał korbowy też na blokadę. Poskładałem całość, pokręciłem wałem, odpaliłem. Jakoś podejrzanie pracował, nast dnia rano odpaliłem to mocno trzęsło silnikiem, na chwilę zapracował...
blokada wałka rozrządu laguna wałka rozrządu blokada rozrządu laguna
wymieniać rozrząd vectra ir2153 problemy toshiba satellite sterownik klawisz
samochody elektryczne samochody elektryczne
Nixie ZM1332 – optymalne napięcie pracy, parametry zasilania, rezystor anodowy Bova Futura – nie działają drzwi, diagnostyka układu pneumatycznego i elektrycznego