Zadzwoń do pobliskiego sklepu z częściami, podaj VIN i będziesz miał konkretną odpowiedź.
Witam. Widziałem, że już pytałeś w tym temacie, lecz ten rysunek, który dostałeś, faktycznie może być pomocny dla kogoś kto zna ten temat praktycznie na pamięć. Gdyby pisać (mówić) tylko o blokadach (gdzie i jak stosować), to wyszedłby z tego tylko chaos - dlatego: W zał. dokładna instrukcja wymiany (ustawienia) rozrządu w Fiacie Grande Punto 1.4 8V...
Posiadam zestaw do blokowania rozrządu QS10601 i pasuje do Ducato 2012r 2,3 Euro 5
Dla potomnych, w autodata jest błąd ponieważ wał korbowy blokuje się z czoła a nie jak to w starszych modelach pokazana jest blokada z boku.
http://obrazki.elektroda.pl/2905919000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2905919000_1...
Witam. Nie trzeba nic blokować. Odkrecasz i wyjmujesz. Trzeba tylko uważać żeby przy wyjmowaniu pompy nie wypadł i nie zgubić takiego łącznika walka rozrządu i pompy. To jest taki kawałek metalu. Uszczelki kup cały komplet i wymień wszystkie(trzy glowiczki) bo tam jest kupa rdzy a jak puściła jedna to puszczą za niedługo wszystkie. I najważniejsze to...
Znaczków nie ma. Do rozrządu są blokady.
Witam, chyba o to chodziło :D http://obrazki.elektroda.net/30_12327184...
Kolego osobno blokujesz wałki rozrządu (razem) ,a wał korbowy trzpieniem wkręcanym z prawej strony silnika. Otwór znajduje się zaraz za kołem pasowym. Wymiary blokad mogę podać ,są to przyrządy Ford 21-162A oraz trzpień o symbolu Ford 21-210. Pozdrawiam!
Mam 2008 z silnikiem 1,2 puretech, nie jestem mechanikiem, choć trochę o silnikach wiem. Kiedyś znalazłem: [url=https://www.youtube.com/watch?v=uKq... Może się przydać, ja mam już pasek rowkowy, mówią, że się tak szybko nie zestarzeje. Nie wiem czy to jest silnik model NHK.
Wpisz w gogle BMW valvetronic . np https://www.youtube.com/watch?v=WEEFEbr7...
w tym aucie wymienisz rozrząd używając zwykłych wierteł. Blokujesz koło rozrządu pompę i po odkręceniu koła na wale korbowym też masz otwór na zwykłe wiertło. odkręcając koło pasowe pneumatem nie musisz nawet blokować koła ale jeśli nie to w skrzyni masz otwór też na zwykły kołek żeby zblokować wał. Wystarczy dopasować średnicę trzpieni do otworów....
Gwint prawy, koło normalnie schodzi po odkręceniu. wymień przy okazji uszczelniacz.
Witam!!Pierwszy cylinder jest napewno od strony rozrzadu głowica lewa ,patrzac na naped rozrzadu od strony sciany grodziowej. Dodano po 40 http://obrazki.elektroda.net/66_12268649... Dodano po 56 http://obrazki.elektroda.net/40_12268650...
Moim zdaniem jedynie blokady od Pana Pindura z Bytomia zdają egzamin.
Przy składaniu rozrządu koniecznie użyj blokad rozrządu, bez nich nie ma możliwości złożenia poprawnie rozrządu. sprawdź też czy wałki zaworowe się nie przestawiły.
Witam, wie ktoś może, jak zablokować rozrząd w Sprinterze 312D 2.9? AI: Z którego roku jest Twój Sprinter? 1996 AI: Chodzi Ci o blokadę rozrządu podczas wymiany, ustawiania faz czy w innym celu? Tak
Silnik prymitywny jak w maluchu. Każdy mechanik poradzi sobie z ustawieniem rozrządu bez blokad.
Blokady rozrządu i klucz dynamometryczny w zakresie 20Nm-200Nm posiadasz oraz podnośnik by zdjąć łapę silnika?
Rozrząd ustawiany na blokady.
Blokada rozrządu w tym silniku nie służy do blokowania wału w celu odkręcania koła pasowego grzechotką z nałożoną rurą
Dolne koło nie ma klina . Dokręcasz je na blokady rozrządu. Coś nie tak poszło chyba.
Tak wygląda sprzęt do ustawiania wałka rozrządu dla silnika 934.9 https://obrazki.elektroda.pl/3132374100_... Numer katalogowy 936 589 00 23 00
To jest do klasycznych silników - RA ,SB, 1Y, AAZ, AFN, 1Z.
zakup blokad rozrządu O ile pamiętam tutaj nie potrzeba blokad, wał blokuje się wiertłem, nie pamiętam średnicy, a wałka się nie blokuje tylko ustawia na znak.
Starsze 2 litrowe 16V silniki benzynowe Peugeot/Citroen blokady rozrządu wkładało się w pozycji gdy tłoki znajdowały się w jednej płaszczyźnie, w połowie ich skoku. Problem polegał na tym, że otwór blokady w kole pasowym znajdował się w jego zewnętrznej części, koło miało gumowy tłumik drgań skrętnych i zdarzało mu się przestawić, przez co blokada nie...
Proszę bardzo http://obrazki.elektroda.pl/3031901500_1...
Pewnie fachura nie miał pojęcia, że przed odkręceniem koła pasowego wału trzeba pozakładać blokady rozrządu :D Teraz auto do kumatego mechanika na poprawkę a rachunek temu pierwszemu mistrzowi.
W dieslu nie ustawia się zapłonu!!! Żeby ustawić dobrze początek wtrysku trzeba mieć blokady rozrządu : [url=http://www.elektroniczna.pl/sklep,6... Jakie są objawy???
Witam wymieniałem rozrząd nie trzeba blokad wszystko dobrze oznaczone ale potrzebny jest ściągacz do koła pasowego BGS 7761
Do swoich komputerów też tak z klockiem drewnianym? Blokada rozrządu od czego? Pomyśl zanim zapytasz - w którą stronę obraca się wał? A gwint napewno potraktowany klejem anaerobowym.
Jak rozrząd jest identyczny z Z16XER to nie ma żadnych nacięć w wałkach od strony rozrządu, są w wałkach od strony skrzyni w które wsuwa się blokadę, od strony rozrządu zakłada się blokady na poluzowane wariatory które mają być ustawione tak aby znaki na nich minimalnie się mijały
Znaki na kołach są, ale nie ma do nich odnośników. Potrzebujesz blokad do rozrządu Autodata str.294. Jeżeli jestes mechanikiem możesz próbować go ustawić bez blokad.
Potrzebujesz zestaw blokad do rozrządu.
czpień do blokady wału ma wymiar 07-08 i długość jakieś 8-10 cm najlepiej zrobić go z 10 śruby i zostawić 2 cm gwintu bo pasuje po wykręceniu zaślepki
Słabo szukasz, był już taki temat. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Blokada w wał, koło wałka rozrządu, blokada pompy CR, wszystko.
Witam. W zał.instrukcja wymiany (ustawienia) rozrządu w BMW 3 E36 316i (M43 B16) - 1,6 75kW od 1993 d0 2000 r. Rysunki i opis po polsku, numery blokad, miejsca stosowania.
Teoretycznie zrobił byś z tymi od wałków, ale lepiej kup ten pełen zestaw(niebieskie pudelko), pewnie nie jest o wiele droższy
Witam mam Insignia 2018 1.5 grand turbo. Mechanik rozebrał mi rozrząd. Złożył go ale boi się że źle ustawił. Nie może znaleźć blokady do rozrządu do mojego modelu . Auto stoi u mechanika już 3 i pół tygodnia. Proszę o zdjęcie takiej blokady lub strony . Będę wiedział jak ona wygląda
Takie są ustawienia
Lewa strona. Trzpień 11 mm. Wpust 3 mm. szerokości na środku trzpienia. Główka płaskiego śrubokręta ma kształt stożka , ale wpust w trzpieniu może być prosty , byle był na środku. Możesz użyć rurki kapilarnej założonej na pierwsze wyjście z pompy i ustawiać tak , aby zaczynał tłoczyć paliwo na 24 stopnie przed OT.
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
http://obrazki.elektroda.pl/2666053800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2666053800_1...
Nie wadliwych, tylko błędnie opisanych do którego są silnika, bo do rożnych silników są różne blokady. Kiedyś wiem że zawsze kolorami były oznaczane żeby nie pomylić.
Masz schemat
Jak jeszcze trzeba to mogę wrzucić jutro wymiary blokady walu.
Nie ma punktów, tylko blokady. pozdr
Pasek ma być taki jaki zaprojektował producent
mam jeszcze jedno pytanie-czy jak po ustawieniu na w/w blokady rozrządu auto nadal nie odpali,to już jest pewne,że trzeba podnosić głowicę?Czy coś jeszcze można sprawdzić? Spokojnie po prostu ustaw wszystko na blokadach kręć wałem ręcznie kilka obrotów i sprawdz czy się nie blokuje i wtedy odpalaj. Jak nie zagada to nic nie rozbieraj i sprawdz na plaku...
Dzięki za info. Przyszło mi do głowy że jeżeli można trochę regulować rozrząd to czy może ktoś z Was robił jakieś próby z jego ustawieniem. U mnie obecnie był trochę jakby spóźniony. Ustawiał go chyba poprzedni właściciel. Nie wiem czy zrobił to celowo czy mu poprostu coś nie wyszło.
Rzuć sobie okiem na to . Koło pasowe na 20Nm+90stopni . powinna wyjść siła ok 180 Nm , weź jeszcze prześledź instrukcję .
robocop.Nie masz bracie racji,blokady może są fajnym rozwiązaniem ,ale nie w starszych samochodach jak 2,3 lata,tak samo i klucz dynamometryczny,troszeczke syfu na śrubie i cała koncepcja idzie w łep.Ja sobie radzę z rozrządem w Dieslu ,np zakładając klucz francuzki ,ściskając koło od pompy z obudową.
Blokadę wału wkłada się przy kole zamachowym. https://obrazki.elektroda.pl/6151884500_... https://obrazki.elektroda.pl/7779826100_...
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
Odkręcać bez problemu nic się nie przestawi. Odważnie, tyle, że nieprawda :D Jak mi podasz numer VIN to Ci pomoge + Po co ci VIN, wszystkie z rodziny K4 i F4 mają kola pływające, bez blokady rozrządu niczego nie odkręcamy. Autor jak wkręciło pasek pod koło to na 99% masz pozamiatane zawory, taki urok tych motorów.
Chcę ustawić rozrząd w silniku Ford Transit 2.2 tdci z podaniem pozycji wału korbowego i wałków rozrządu. Proszę o widok z góry wałków rozrządu ustawionych do blokady.
Blokada w koło zamachowe .
Są na klinach. Blokada przy tak prostym rozrządzie ????
Od powierzchni otworu w który się wkręca śrubę zaślepkę, oraz blokadę 70 mm.
Klin ale na wałku rozrządu.
W załączniku odpowiedź
Witam! Do spr. wałka nie trzeba wyciągać silnika! To procedura taka jak przy wymianie rozrzadu. Czyli , montaż blokad rozrządu i dem.napędu., po czym dem. górnego koła zębatego. I wszystko jasne czy ścięty , czy nie. Pierwszy czujnik to górny czujnik położenia wałka. Drugi czujnik to tzw.G.M.P. o którym już pisałem aby wtyk polutować . Teraz proszę...
:) znalazłem już dziękuje. Można zamknąć!
Blokada wkręcana w kadłub i pomocniczy znak z przodu do GMP. Wałki rozrządu na specjalną blokadę spięte razem.
http://obrazki.elektroda.pl/1677268400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1677268400_1...
majac ten schemat, wezmiesz wymiary sam. poza tym musisz miec tzw dummy napinacz i wszystkie nowe sróby.
dzięki za rysunki ale chodziłoby mi o to czy są jakieś znaki do ustawienia tego rozrządu? Nie ma znaków,na rysunkach masz pokazane gdzie są założone blokady.
Silnik EW7 czy XU7JP4? Tak, czy inaczej, nie ma znakow tylko otwory na kolki. Pozdrawiam, Georges
1021216
http://obrazki.elektroda.pl/8311539800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8311539800_1...
Blokady rozrządu pasują?
o to chodzi, że nie robię nie jestem z zawodu mechanikiem :P kupiłem dla siebie auto a że staram się robić sam co mogę i w tym chciałbym sam zmienić rozrząd, można i bez blokad ale to więcej zabawy i zawsze może przeskoczyć ząb albo pól ;/ a tak wpinam blokadę, bolca w blok i nie ma możliwości inaczej :D
mam wymiary blokady wałka rozrządu - płaskownik szerokość 36 mm +-0,5 długość mało istotna ok 50 mm, grubość 5 mm +-0.1, ten wymiar musi być dokładny bo inaczej nie wejdzie w wycięcie w wałku rozrządu
Blokady rozrządu(prawie wszystkie,oprócz Mercedesa) http://www.hazwerkpolska.sklepna5.pl/kat... Klucze dynamometryczne http://www.hazwerkpolska.sklepna5.pl/kat...
Jednej blokady Ci potrzeba do koła zamachowego. Dalej nie piszę, bo nie wiem, czy mogę :D
Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp.
tu masz fajny filmik pokazujacy wymiane rozrzadu w silnikach serii K. Roznica tylko jest w napinaczu bo na filmie jest automatyczny a sadzac z rocznika Twojego roverka masz reczny (ale to juz nie ma wplywu na sama wymiane) [url=http://www.youtube.com/watch?v=CM5o...
Dokładnie chodzi o tuleje blokady mechanizmu i wynika z tego że wszystko jest dobrze ale blokuje się włącznik blokady a przy zakładaniu było dobrze. A jak bezproblemowo zdjąć koło bo mam wszystkie śruby odkręcone zastosowany wd-40 i nic. Waliłem w to młotem i nie rusza nic.
No poszedłeś z grubej rury . Ani przywitania , szacunku dla naszego języka . Jeśli chodzi o zapotrzebowanie Twoje , to powiem że na wale jest cecha i znak , a na rozrządzie , między wałkami blokada .
Rozrząd prosty jak budowa cepa. OT na kole, wałek rozrządu na znak. Pompa na 14-15 st po OT. Blokada jest potrzebna tylko do pompy wtryskowej. Można ją zrobić z kawałka grubej śruby (nie pamiętam rozmiaru) z nacięciem. Potem postaram się wrzucić zdjęcia
Są dwa typy kół rozrządu: ze znakiem na wierzchołku zęba i na dnie zęba. Musisz, tzn. powinieneś mieć odpowiednią blokadę do swojego koła.
Witam, Nie spotkalem jeszcze silnika PSA z dwoma otworami do unieruchomienia walu. Wloz kolek o wlasciwej srednicu we wlasciwy otwor (nad rozrusznikiem) i znajdziesz tylko jedna pozycje blokowania (GMP 1 i 4 cyl). Pozdrawiam, Georges
witam wszystkich Dodano po 14 potrzebuję pomocy !!! dwa dni temu urwał mi się rozrząd w audi a6 2.4 benzyna . mam parę pytań ?? 1 . czy silnik 2.4 jest bezkolizyjny? 2 .przy jakim przebiegu prawidłowo wymienia się rozrząd ? 3 .gdzie mogę znaleźć dokładną instrukcję jak wszystko ustawić i co wymienić ? 4 .co najważniejsze ,czy jestem w stanie to zrobić...
iveco 3.0 16v w których miejscach znajdują się blokady rozrządu z góry dziękuje za pomoc
Wiem o tym że nie ma klina,tylko dlaczego wałek wydechowy odbiega troszkę,nie pasuję do blokady
Są blokady.
Witam, Panowie czy ten rysunek blokady rozrządu jest poprawny? Chce sobie dorobić i nie jestem pewien w 100% https://goo.gl/images/Qoe4b4
Co do rozrządu został wymieniony ( nic to nie dało ) Jeśli był robiony na blokadach, można temat rozrządu odsunąć na bok.
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
Tam nie ma żadnych cudów, blokada w koło wałka rozrządu, pasuje śruba ósemka lub siudemka, i druga blokada w koło zamachowe obok bagnetu przy krućcu wychodzącym z bloku.
Są na allegro ale nie trzymaja wymiaru tak jak oryginalne blokady.... I po złożeniu rozrządu będzie dzban bo te silniki są czule na to.
Po co chcesz blokować wał, tam rozrząd ustawia się na znaki
No to teraz odwiedź mu to auto i niech zrobi rozrząd na blokadach. Świece żarowe też do sprawdzenia.
Tak jak Ci powiedział ten mechanik nie ma problemu z rozrządem bez blokad tylko trzeba coś potrafić bo nawet jak Ci spadnie blokada to co wtedy zrobisz zostawisz i pójdziesz do swojego mechanika o pomoc jak sie nie znasz to i blokady Ci nie pomogą.
ustawienie rozrządu jest NAJWAŻNIEJSZĄ regulacją silnika / no może ktoś ma inne zdanie, ale ja tak uważam/. należy jej poświęcić tyle czasu ile trzeba. zakładanie nowego paska na stare ustawienia kół - bez sensu, no chyba że robi to wymieniacz "na czas". po to podczas projektowania silnika robi się blokady rozrządów żeby z nich korzystać! jak kogoś...
Załóż z powrotem, albo tak poobracaj żeby pasowało. Rozebrales rozrzad na pierwszym culnidrze w suwie pracy. A blokady będą pasować jak tłoki są w jednej lini. Czyli z pół obrotu wału musisz przekręcić.
Nie pierwsze jw ewentualnie sprawdzenie czy blokady na rozrządzie są ok, ale wszystko raczej sprowadza się do złego ustawienia uszczelniacza walu który jest czujnikiem i kołem fonicznym na wale (ma zintegrowany w sobie czujnik położenia wału i koło foniczne).
Jak w tytule, potrzebuję wymiarów blokad rozrządu Scenic 2 1.6 16V.
Taka blokada niestety nie pasuje do silnika 1.7dtl, ani do 1.7d z astry F- sprawdzone na własnej skórze. Firmy np. Tesam z linku i handlarze z znanego portalu aukcyjnego, nie mają pojęcia co sprzedają. Rozrząd najlepiej ustawiać na czujnik zegarowy. Szkoda , że nikt doświadczony nie podpowiedział jak działać ( czy wszyscy używają tylko flamastra?)
blokady wałków rozrządu blokady wymiany rozrządu blokady rozrządu peugeot
impedancja falowa wykorzystać wyświetlacz radia philips ustawić godzina
telewizor elektron telewizor elektron
Audi Q7 4L/4M – auto blokuje i odblokowuje się po 15 km/h, zanik świateł w klapie, przełączanie na zderzak – mikrostyk, wiązka, BCM Audi A1 1.6 TDI 2014 – koszt ASO 4+, zmiana języka MMI, wymiana filtra paliwa