Dzięki za chęci, nie jestem mechanikiem ale klientem który pierwszy raz bada sprawę i musi podjąć decyzję co robić ... Znalazłem co prawda dane ale w silniku 1.3 - "Nie mogą one wystawać więcej niż 0,07 - 0,13 mm, przy czym maksymalna różnica pomiędzy cylindrami nie może przekraczać 0,04 mm" i szczerze jestem w szoku że setne milimetra mają wpływ na...
To prawda ,wszystko to też widać w blokach pomiarowych.
Oporność grzałki zainstalowanej sondy zmierzyłeś ? Zobaczyłeś w programie jaką widzi sterownik silnika ? Chyba blok 41. Nie pamiętam .
Opis bloków pomiarowych , które bloki odczytujemy i które wartości w blokach i wiele innych opisów , instrukcji dla tego silnika.
Inne koło zamachowe, w felicii mocowane do wału na 4 śruby, w fabii 6 śrub. Blok powinien pasować (pewnie nawet wstecz począwszy od 1000MB :D ). Czy cały zamach ze sprzęgłem i dociskiem podejdzie do skrzyni w fabii nie mam pojęcia...
Czujnik temp. był sprawdzany i ponoć jest w porządku. Możesz troszkę jaśniej napisać o co chodzi z blokami pomiarowymi?
Ta fabia nie ma checka, jak coś mocno nie halo to miga spiralka od świec żarowych. Tempomat może nie aktywowany, też widać w blokach.
Ecu widzi prędkość samochodu w blokach pomiarowych.
Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
A mie sie wydaje że z tyłu sinika ,na bloku ,blisko koła zamachowego.
Kontrolka czerwona z ikoną temperatury zapali się gdy silnik przekroczy 115 stopni . sprawdzone na CGGB i myślę że tak samo będzie w BXW . Są to bliżniacze motory różniące się niewiele . Czujnik temperatury jest jeden . Drugi to termowłącznik wentylatora umieszczony na chłodnicy . Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę . Razem z tą grubą rurą...
Ale tak sobie myślę, że jak padła jedna cewka to dlaczego wszystkie świece są mokre? Zastanawia mnie sonda i ta dziwna temperatura w blokach.
W załączniku przesyłam bloki 1-50
chodzi o insp? jeśli po lewej stronie wskaźnika jest taki "klucz płaski" namalowany to tylko vag. 17 licznik, 10 adaptacja, blok 10- kilometry (ustawić 150) blok 12 czas w dniach (ustawić 365).
Który tam masz silnik AMF ASY ASZ ATD? Daj rzutkę bloków pomiarowych.
W blokach pomiarowych ,po odpaleniu silnika sprawdzic czy oscyluje.
bloki pomiarowe w liczniku i w klimie
z silnikiem 1.2 12v Wydatki dopiero przed tobą. Te silniki nie grzeszą trwałością a sam remont tego silnika to loteria ze względu na aluminiowy blok.
Wchodząc w bloki pomiarowe kod 34 w drugiej pozycji pokazuje - 32 *C ( powinno być chyba ok 400 ) wiec moje pytanie z jakiego czujnika to wskazanie, co to oznacza i gdzie szukać problemu ? Jeśli masz motor o kodzie AME to masz jedną sondę , przed katalizatorem i ten 34 blok w rozważaniach pomijasz. Pomijasz bo tam zawsze dla tego silnika będzie - 32...
Dla pewności sprawdź odczyty czujników przepustnicy w blokach pomiarowych...
Czyli ktore bloki powinienem zlogowac?
Cewki sprawdzamy w blokach pomiarowych vas
Tak swobodnie to mam dostęp do testera. Jest to Dominator z firmy VIAKEN. Gdy w menu wybierze się opcję "Bloki pomiarowe", to trzeba wybrać blok 0-255. Czy ktoś by mógł wskazać w którym będą prędkości kół z czujników, ponieważ ciężko trafić bez znajomości numeru bloku.
Przewody w przelotkach ogarnąłeś ? Nic tam nie pourywane ? W module komfortu możesz podejrzeć stan zamka - odblokowany/zablokowany/zaryglowany. Kluczem zamykaj , otwieraj . Po nawiązaniu połączenia z modułem komfortu możesz wyłączyć zapłon , wyjąć kluczyk - nie zerwie połączenia , możesz testować. Bloki pomiarowe grupa 9
Na sterownik silnika zasilanie sprawdź (bezpieczniki). W blokach pomiarowych można sprawdzić. Co podawane jest na zawór N108 można podsłuchać i sprawdzić. Wg mnie gdzieś jest słaba masa.
Z demontażem jest problem śruby nigdy nie było odkręcone. Przeczyściłem tam drutem i zobaczę jak będzie wszystko składam. Nie da rady zdemontować kolana śruby uszkodzone a nie chce bloku silnika uszkodzić.
Dokładnie tak jak napisał kolega wyżej zawsze przy zanieczyszczonej sprzepustnicy wyskakuje ten błąd i auto nie równo chodzi na wolnych obrotach i skład spalin jest przekroczony. Musisz wyczyścić przepustnice następnie w 01silnik wejść w 04-nastawy podstawowe i wybrac blok 60, przepustnica złapie krańcowe pozycje i wszystko wróci do normy.
tylko że silnik był akurat wyłączony na tym screenie chyba ze tak powinno być :] może zrobię jeszcze raz na pracującym silniku te bloki jak się zachowuje.
(at)elektryku5 teraz to już nie pamiętam w którym to było bloku. Wiem tylko tyle że tester dokładnie wskazał winowajcę.
Przepraszam za odkopanie, ale mam to samo -32 stopnie. Tak ma być czy czujnik coś nie działa ? I jak przy takim odczycie zrobić test sondy ?
Witam! Nie ma ktoś może całej dokumentacji? Chodzi mi o blok sterowania klimatyzacją? Pozdrawiam!
W internecie znajdziesz wszystkie niezbędne informacje - wystarczy poszukać w których blokach pomiarowych są korekty.
Witam sprawdz błędy i zobacz w blokach co powie vag Pzdr
Nie robił, bo w tych trzycylindrowcach producent nie przewiduje możliwości remontu. Po odkręceniu i ponownym przykręceniu wału ponoć cośtam się odkształca w bloku i może nie działać to dobrze.
Kod 12 to ograniczenie mocy sprężarki przez sterownik silnika. Można popatrzeć w bloki pomiarowe silnika np.temperatury.
Właśnie porywnywalem na żywo, bo kiedyś robiłem szczep silnika z 2004 roku z takim z 2001, wymiana bloku. Także są identyczne.
W blokach pomiarowych odczytaj przy jezdzie prędkości poszczególnych kół to bedzie wiadomo jak się zachowuja czujniki. Może byc czujnik, może byc instalacja elektryczna, sterownik.
Wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, blok nr. 7 - ma cztery okienka. 1 - temperatura paliwa 2 - temperatura oleju 3 - temperatura powietrza zasysanego 4 - temperatura płynu chłodzącego Teoretycznie po nocnym postoju powinny być one zbliżone do siebie i być w okolicach temperatury otoczenia.
A jaką temperaturę masz w blokach pomiarowych gdy auto nie odpala?
Każdy z czterech czujników poprawnie wskazuje odległości na wyświetlaczu, dodatkowo sprawdzałem to na VCDS w blokach pomiarowych i jest ok....
witam, mozesz mi powiedziec jak programujesz pilot krok po kroku w vagu i jak sprawdzasz bloki pomiarowe, bylbym wdzieczny tez mecze sie z niedzialajaca centralka z pilota
Błędów w sterowniku silnika nie masz. Masz motor AME lub AZE czyli z jedną sondą , auto bez ABS i klimy. Jak na razie według mnie parametry w normie . Tylko że Ty najpierw się łączysz ze skanerem a potem uruchamiasz motor. Efekt jest taki że przez pewien czas masz nieaktywną regulację lambda. Pokaż jeszcze blok 31 ale po czasie min 30 s od uruchomienia...
Albo po konkretnym przegrzaniu nadal krzywy blok. Samo planowanie głowicy to nie wszystko.
Zamki są sterowane z komfortu, nie sterownika nadwozia. Sprawdź kody błędów oraz w blokach pomiarowych czy przy zamykaniu i otwieraniu poprawnie widzi stany poszczególnych drzwi. To, że zamek sam się otwiera i zamyka prowadzi do przednich drzwi więc musisz sprawdzić wszystkie. Pzdr
wejdz w blok 44 i tam podejżyj pompę i zobacz co pokazuje
To szukaj o takim samym kodzie.Ja kiedyś miałem z tym problem bo wziąłem inny kod.Pamiętam że musiałem coś rzeźbić w bloku bo czujnik wału nie pasował.
Jeżeli te bloki przeglądałeś co trzeba i nic nie było to uszkodzony czujnik bądź wiązka.Miernikiem wyeliminujesz to co trzeba.
Auto pojechało ale jest problem z lambdą jest błąd że napięcie za wysokie :/ w jakich blokach sprawdza się działanie lambdy i jakie powinny być parametry prawidłowe ?? czy to bloki od 32 do 35 ??
problemy są różne, bo czujniki padały pompy też ale i wiązki korodowały zaraz tu za filtrem powietrza przy grodzi. wystarczy sprawdzić napięcie (bezpiecznik na akumulatorze) i plus po zapłonie,a co do czujników to wartosci jest podana w blokach wartosci Dodano po 11 problemy są różne, bo czujniki padały pompy też ale i wiązki korodowały zaraz tu za...
Bloki pomiarowe 15 i 16 obserwować czy nie wypadają zapłony . Być może sama wymiana świec zapłonowych to za mało . Być może cewka zapłonowa któraś pada.
Musisz znać specjany kod aby uzyskać wejście do bloku adaptacji
To jak wyżej wyłącz esr i w blokach pomiarowych loguj albo na live data sprawdź który czujnik ma inną predkość.
Bloki pomiarowe będziesz miał podany prąd idący na silnik pompy.
A głowica planowna była? Być może sama głowica lub blok ma pęknięcie, temat dla dobrego mechanika.
Trzeba sobie wybrać sterownik klimatyzacji 08-HVAC, jak już będzie wybrany to na dole powinien być Output Tests-03 jak dobrze kojarzę. I tam w tych testach, kolejno wykonuję się testy klap. Da się tam podejrzeć, czy dana klapa pracuje w pełnym zakresie. Natomiast jak potrzebujesz podejrzeć aktualną pozycję klapy, to trzeba sobie wybrać Meas. Blocks-08....
Może zacznij od podania kodu silnika - masz go na naklejce w bagażniku, w książce serwisowej lub na obudowie rozrządu/bloku silnika.
Dopytaj czy dali nowe popychacze. W jednym warsztacie kapitalka to tylko szlif, zawory i uszczelniacze + test szczelności a w drugim to tylko blok zostaje a wszystkie graty nowe. Warsztat warsztatowi nie równy.
Bo się nie znam i chcialem się dowiedzieć No to kończymy temat . Myślałem że będą jakieś błędy , zagadamy o blokach pomiarowych a tu du..a .
Po stwierdzeniu że uszczelka jest przyczyną i zdemontowaniu głowicy powinno się sprawdzić czy jest płaszczyzna na głowicy ewentualnie czy nie dołków i górek. Wielu mechaników robi to tylko dla głowicy a powinno się też sprawdzić blok. Zdarza się ze w miejscu uszkodzenia uszczelki w bloku zrobi się dołek i choćby planował głowice milion razy uszczelka...
Witam mam pytanie czy programatorem ezp2019 będę w stanie odczytać eeprom 93c76 simos 3PB.Docelowo chciał bym zdobyć login w celu adaptacji obrotów biegu jałowego fabia 1.W vcds lite wchodząc w blok 01 da się podnieść wartość 128 na 138 test potem przyjmuje save.Obroty są podniesione Ale kiedy odłączam interfejs od wtyki obd obroty z powrotem spadają...
Witam. Jak odczytać parametry bieżące silnika, teterem VAG w silniku AWY. W którą grupe wskazań mam wejść i które bloki pomiarowe podają daną wartość
Opel Vectra C albo Passat B6 kombi ewentualnie niższa klasa - Octavia kombi 3. Skoda Fabia z 2008 roku, z silnikiem o pojemności 1.2 i mocy 60 KM, to lipa. Bloki bekają tylko na ten samochód. Rozumiem, że masz skłonności masochistyczne?
W parametrach komfortu patrzyłeś czy widzi sygnały z pilota. Nie pamiętam w którym bloku, ale jest na pewno w wartościach 0 lub 1 będziesz widział czy komfort odczytuje sygnały z pilota
No właśnie bloki od 21 do 25 nieobsługiwane/błąd. Zastanawiam się czy ktoś nie namieszał w eepromie.
Najpierw sprawdzić poziom płynu w pompie. Najczęstsze usterki to gnijącą wiązką na lewej podłużnicy. Jeżeli płyn jest to podłączyć pod komputer, zobaczyć czy widać reakcję na skręcanie kierownicą w blokach pomiarowych i czy nie ma jakiś błędów.
Wygląda na załączenie się zabezpieczenia termicznego. Należało by to potwierdzić VCDSem czy w blokach pomiarowych modułu komfortu gdy występuje usterka widać aktywację zabezpieczenia termicznego.
robiłem juz fabie 3 tys przebiegu z uwalonym modułem komfortu wiec wiesz.. A włącznik stopu sprawdz w blokach danych czy ładnie łaczy 2 obwody. Poza tym sonda moze byc uwalona grzałka.
Jeśli to ten czeski śmieć, z wałkiem rozrządu w bloku, a głowicę na pewno sprawdzono pod kątem szczelności płąszcza wodnego, to masz pęknięta tuleję.
Może ktoś mi pomoc ze zlokalizowaniem czujnika ciśnienia oleju, chciałem wpiąć manometr. Czy to jest ten czujnik z tyłu bloku silnika obok turbiny? https://obrazki.elektroda.pl/5716663600_...
Napisz ile masz szyb elektrycznych. Moim zdaniem cos sie dzieje z modułem komfortu lub z miktostykami w zamkach. Sprawdz vagiem bloki danych w module komfortu.
Zrób jeszcze raz reset akumulatora, może mu przejdzie. A jak nie to sprawdź w blokach pomiarowych jak wygląda komunikacja pomiędzy sterownikami m.in zegary - klima.
vag-iem 17 licznik, 10 adaptacja, blok 10- kilometry (ustawić 150) blok 12 czas w dniach (ustawić 365).
Sprawdziłem lecz w bloku 17 vagiem nowego kodu 00072 nie chce zapisać a może coś źle robię ?? :cry:
To co tam widać w bloku 001 przy włączonym zapłonie a co przy wyjętym kluczyku ze stacyjki. Jakie jest kodowanie?
No, ale 44kW to jest właśnie zwykle skodowskie 1.4 8V z walkiem w bloku i hydro popychaczami , a nie VW 1.4 16V w którym mogą klepać zużyte tłoki lub/+ kasatory luzu zaworowego.
Logi z jazdy na benzynie ? W tym bloki pomiarowe mam kliknąć zapisz dane ? Te logi jak zrobić z tych grupy 032 i 033 ? Czy jak to zrobić VCDS mam .
Nie ma błędów w ECM, natomiast w BCM są następujące: 03301, 03302, 30303 i 03304 ale nie wydaje się że dotyczą one sterowania alternatora. Kody zczytalem za pomocą VCDS 21.3. pierwszy sterownik ECM w 01-silnik, a drugi w 09-Centr.zesp.elektr W blokach pomiarowych 09, grupa 002 podaje: Voltage (reference) 14,3-14,5V Voltage (Terminal 30) tak samo
Może sprawdzić czujnik ciśnienia oleju i ewentualne jego podłączenie (może kabel/koncówka się urwała)? Zapewne jest gdzieś w blok silnika wkręcony i zapewne nie jest zbyt drogi. Jeśli nie masz manometra z odpowiednią przejściówką to jedyny sposób żeby sprawdzić czy jest ciśnienie oleju. PS. Piomoto - w tym samym czasie pisaliśmy widzę dlatego się powtarzam.
tak vagiem, po prostu nie mam dokumentacji do tego konkretnego silnika, w fabii 1.4 16v adaptacja tego zaworu jest w bloku 074 i robi sie to na wyłaczonym silniku, a w tym silniku jest inaczej, tylko jeszcze nie wiem jak i gdzie :D
Niestety nie blok został przedmuchany a reszta została wlany został nowy płyn G12++
Wejdź w bloki pomiarowe i zobacz jak zegary widzą czujnik paliwa (będziesz miał podana wartość w omach i litrach)
Sprawdź czy w momencie zmiany położenia klapki w wtyczkę cokolwiek jest napięcie żarówka wystarczy. Jeśli nie szukaj bezpiecznika. Sprawdź silniczek klapki cy reaguje na napięcie 12v zasilacz czy z akku. Jeśli nie to silnik uszkodzony w leosiu miałem podobny przypadek. Wejdz w blok elektryki i szukaj tam czy coś innego nie nawala silnik steruje obiegiem...
Uszkodzone zamki w drzwiach. W VCDSie będzie ładnie widać w blokach pomiarowych czy drzwi są otwarte czy zamknięte, w jakim położeniu są siłowniki w zamkach.
W tych silnikach "opadają" tuleje i wymiana uszczelki pomoże na krótko. Będę musiał "ruszyć" praktycznie cały silnik. Nie pomoże wcale. Będę musiał "ruszyć" praktycznie cały silnik. No niestety. Trochę skomplikowane mechanicznie bo potrzebny liniał, żeby sprawdzić jak siedzą - wszystkie mają być równo z blokiem, bądź o włos powyżej. Którakolwiek minimalnie...
Dostępne funkcje min.: - Identyfikacja sterownika - Odczyt kodów błędów - Kasowanie kodów błędów - Bloki danych (live data) - Nastawy podstawowe - Adaptacje - Test elementów wykonawczych - Kodowanie modułów - Kasowanie inspekcji - Cofanie zacisków do wymiany klocków hamulcowych - Adaptacja przepustnicy - Dodawanie kluczy
Skoda Fabia 2010. Usterka to brak wspomagania. Brak błędów. Komunikacja jest. Wszystkie bezpieczniki ok. Wiązka dobra. Wskazania na blokach pomiarowych wydają się być ok. Pompa na jałowym pobiera ok 3a podczas ruchu kierownicą ok 20-40a, czyli jakieś opory są. Wymieniona pompa na używkę w ilości 2 sztuk i nadal to samo. Czy mam pecha do używanej pompy...
sprawdz bezpieczniki i podepnij pod kompa zrob test silownika tylnej klapy sprawdz w blokach pomiarowych czy klapa jest zamknieta i czy widzi sygnal otwierania.
witam po wymianie licznika nie mogę dopisać kluczyków do niego muszę też dopasować sterowniki do siebie ale nie weim w których blokach jest pin sterownika silnika w pamięći pin licznika mam ktoś pomoże
Teraz walczę z drugim błędem P246E-Czujnik 4 temperatury spalin; zespół 1 - usterka elektryczna. Kasowanie VCD-esem nie pomaga w blokach pomiarowych czujnik cały czas wskazuje wartość 998 stopni. Jakieś podpowiedzi?
Panowie, nie mogę zdemontować napinacza paska wielorowkowego w Fabi ,silnik 1,4 czeski z klimą . To ten na długim ramieniu. Odkręciłem 2 śruby od bloku , ale nijak nie chce zejść . Ta duża czarna puszka ma zejść ? Uderzyć w to jakoś?
Przepływomierz lub okablowanie, zobacz blok 010 masa powietrza 0 i w bloku 008 IQ via MAF(Mass Air Flow) po przekroczeniu "magicznych" 2500obr wskakuje ustalona masa powietrza i sterownik rejestruję błąd, potem jeździ jak z odpiętą przepływką prawda? Jak ją zrobisz, zobaczysz jak te auto powinno jeździć. Jak wymienisz przepływomierz, wymień filtr powietrza...
No teraz pytanie czy błąd jest stały czy tylko w pamięci sterownika AIR-BAG i wystarczy go wykasować (bo np był demontowany AIR BAG pasażera). Jeśli jest obecny/stały to z jakim kodem przyczyny (zwarcie, przerwa, rezystancja za duża ,za mała). Mając VCDS można wejść w bloki pomiarowe i zobaczyć jaką rezystancję zapalnika widzi moduł sterujący. PS Auto...
Odczyt błędów, diagnostyka, odczyt bloków pomiarowych podczas występowania usterki. 1.4 16v czy czeskie MPi- oznaczenie silnika. Tak na początek. Cokolwiek sprawdzone ?
Witam wszystkich. Mam problem ze wspomaganiem w Fabii 1,4MPi 2001r. Wspomaganie padło po dwudniowym postoju pod blokiem. Bezpieczniki sprawdziłem i są dobre, napięcie na pompie dochodzi, wiązkę rozizolowana i powinno być OK. Po podpięciu do komputera vag-com pokazuje błąd 00566. Co może być uszkodzone pompa czy też czujnik skrętu. Właśnie rozebrałem...
Blok 13 odpowiada niby za immo - choć tutaj nie ma immo w komforcie. W bloku 14 masz informacje na temat pilota. Próbowałeś dopisać pilota? Tu masz opisane procedury http://www.vag-com.pl
Witam:) Mam mały problem z kontrolka od gazu nie pali się gaz, nie włącza, auto na benzynie normalnie pracuje, bezpieczniki są ok, jeszcze wczoraj było dobrze, około 22:00 przyjechałem pod blok dziś odpalam rano auto i nie mogę włączyć gazu, gaz stag skoda fabia 1.2 combi, czy ktoś może doradzić wiem że muszę podjechać na diagnostykę ale do tej pory...
Podłączyłem pod VCDS i mam błąd : 00819 - High Pressure Sensor (G65) 07-00 - Signal too Low a na blokach pomiarowych cisnienie 0.0 Czy to może być czujnik ? Czy również taki błąd będzie w przypadku braku czynnika ? Pozdrawiam
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Czyli wiemy tyle co nic. Zwarcie, sygnał niewiarygodny, zwarcie itd? Odczytać to VCDSem. Sprawdzić od razu wysterowanie zaworu w blokach pomiarowych. Niech to zrobi ktoś kumaty a nie kasowacz błędów. Można by było też zobaczyć czy zawór sie otworzy po podaniu zasilania.
Witam serdecznie, pracowałem na obydwu wersjach, w vag 4.9 pl część bloków pomiarowych jest błędnie opisana, a do kompletu polecam ross-tech.com do interpretacji błędów i procedur.
bloki organizacyjne bloki wartości bloki hydrauliczne
serwis amica zmywarka wymuszenie sinusoidalne zacisk hamulcowy ręczny
uniden ubc125xlt blaupunkt paris rcr41
Samsung WB600 - Komunikat "Podłącz komputer" po podłączeniu USB Smarowanie wentylatora w piekarniku Samsung - jaki smar wybrać?