Regulacja pomiędzy pompą , a serwem powinna pomóc.
Elektroazwór na pompie odpowiada za załączenie kierunku jazdy, jedna cewka do przodu a druga do tyłu. Hamulec zasadniczy jest hydraulicznny i ciśnienie idzie przez pedał hamulca, obrotnicę wężami płynie prosto do mostów gdzie przesynięcie tłoka powoduje zaciskanie tarczki hamulcowe a dodatkowo ciśnieniepłynie do pompy jazdy i zostaje rozłączany także...
Nie ucieka ci powietrze na łączeniu samochodu z przyczepą i stąd blokada hamulca??
Blokuje hamulce - ale pod jakim względem? Nie spuszcza ręcznego czy blokuje hamulec zasadniczy? Napisz coś więcej.
Witam mam podobny problem który był już tu poruszany. Mianowicie podczas jazdy nagle hamulce zaczęły same hamować, gdy auto stanęło zapaliły się ABS i ESP. Po zgaszeniu silnika odczekaniu chwili odblokowaly sie. Po tygodniu znów to sam ale już nie puściły, odpiłem ABS odpowietrzyłem serwo po chwili hamulce puściły, no ale wiadomo problem dosyć uciążliwy....
A masz regulację przy pedale w środku?
Witam, mam problem z blokującymi się hamulcami w naczepie kempf po ściągnięci hamulca ręcznego. Volvo fh 460 + naczepa kempf od pewnego czasu gdy zaciągam hamulec ręczny w koniu zablokowują się hamulce w naczepie ( bardzo ciężko jest ją później rozblokować bo nie ma reguły czy jest duże ciśnienie w czy mniejsze czasami odpuści po kilku próbach naduszenia...
Witam, mam problem z hamulcami w C5 III generacji (automat). Blokuja sie hamulce na wszystkich czterech kolach, wiec to raczej nie problem z zaciskami. Przy podciagnieciu pedalu hamulca do gory, hamulec lekko puszcza, ze nawet auto zaczyna sie toczyc na D. Przez to obstawilem pompe hamulcowa, wiec ja wymienilem, tym bardziej, ze stara stawiala taki...
Jakie jest ciśnienie na 3 obwodzie w ciągniku kiedy występuje problem? Czy da się wtedy wcisnąć przycisk luzownika w naczepie (czarny). Najprawdopodobniej naczepa nie dostaje ciśnienia na złącze zasilające i stąd kłopoty. Czym ciągasz tą chłodnię?
Chciałbym zamknąć ten temat przepraszam że tak późna wina tkwiła przy czyjniku ESP pod tylną kanapa, coś było z nim nie tak i nawet gdy samochód stał to czujni chciał go wyprowadzać z poślizgu i tym samym blokował któreś z kół... po wymianie czyjnika na nowy problem zniknął.
Jeśli tak to możesz ją opisać ? Co tu opisywać. Tester "mówi" co masz robić w danej chwili i odpowiednio steruje pompą ABS załączając pompę. Każdy kanał ABS zostaje dokładnie odpowietrzony przez pompę. Bez tej procedury też odpowietrzysz układ ale tak na 90 %, tzn będą hamulce ale ich skuteczność będzie ograniczona. Ciekawi mnie jak samo ciśnienie...
Dobrze, miałem jednak nosa i prawidłowo obstawiałem. Przyczyną było nieszczelne Serwo od strony pedału hamulca, padła uszczelka. Serwo jest już naprawione, trzyma ciśnienie. Całość układu zmontowana i zalana płynem. Hamulce nie blokują się już samoczynnie podczas jazdy, autko hamuje tylko po naciśnięciu pedału - żyleta :) Dziękuję wszystkim, zamykam...
A skąd. Chodzi o czerwona tzw. gruszkę zasilania naczepy. Moduł naczepy (komputer naczepy) jest w środku zaworu europa. Coś cienko pierdzisz szefie wszystkich szefów.
Proszę mi powiedzieć, czy ten problem został jakoś rozwiązany. U mnie jest identyczny problem mimo tego, że samochód nie ma wiele przejechane. Sprawa mnie trochę irytuje, hamulce się blokują w czasie jazdy po mieście lub manewrów na parkingu. Pomaga tylko mocne przyciśnięcie pedału hamulca. Problem występuje coraz częściej.
SZCZERZE NIE ODPOWIEM CI PONIEWAZ NIE ZDRADZIL MI TEGO BO UZNAL ZE POJADE DO SERWISU I W ZLOSCI IM WYGARNE CO O NICH MYSLE I CO BYLO NIE WIEM SKAD JESTES?ALE MNIE POMOGL MOZESZ SOBIE WYOBRAZIC JAKI TO BYL PROBLEM JAK SAMOCHOD ZE 100 L. ZBIORNIKIEM ROBI TYLKO 500 KM FELGI CZEWONE ZE NIE WSPOMNE CO MUSIALO SIE ZROBIC Z LOZYSKAMI
Mi to wygląda na podstawioną pompę.
Wyciągnij węża z serwa jak przyblokują i sprawdź czy odpuszczą od razu.
Jeśli aż taki zakres prac wykonałeś przy hamulcach, w tym wymiana "gumek" tłoczków, to wg mnie "hamulce" nie zostały należycie odpowietrzone, lub też niewłaściwie wyregulowano wspomaganie. Zwróć uwagę na odmienne sposoby odpowietrzania układu hamulcowego, jeśli masz ABS. Pedał hamulca nie może być "miękki".
Trzeba zdjąć bębny i pooglądać co się stało, powodów blokowania koła może być kilka. M. in. zapieczona linka ham. ręcznego, zanieczyszczony/skorodowany układ samoregulacji szczęk,. Najlepiej zdjąć bęben popatrzeć, jeżeli nie widać żadnej większej nieprawidłowości, rozebrać, przeczyścić/odrdzewić, co trzeba i mozna nasmarować i prawidłowo poskładać....
Tam pod kołem krzywkowym jest taka luźno latająca plastikowa dźwignia z języczkiem do góry; on się łamie i chyba daje to taki efekt. Trudno mi to dokładnie opisać, ale jakiś czas tam nie zaglądałem i nie mam takiego w zakładzie.
Witam mam następujący problem. W moim seicento blokują sie oba przednie koła tzn. gdy przejade nawet krótką trasę np.2km to gdy dotykam obu przednich tarczy to poprostu masakra tak ciepłe mozna powiedziec ze wrzące. Następna rzecz z tym wziązana gdy auto jest zimne czyli niż gdzieś jade to jak auto na lewarku dźwigam to koła nie blokują bo sie obracają...
Przy mocniejszym hamowaniu blokuje się prawe tylne koło - czy przyczyną może być korektor siły hamowania, lub?
Witam wszystkich. Mam problem z blokującym się hamulcem w Ursusie 912. Blokuje mi się lewe koło, głównie odczuwalne jest to przy cofaniu, prawy pedał jest twardy, tłoczek z cylinderka wypchnięty i nie można go cofnąć nawet na siłę, cofa się dopiero gdy popuszczę odpowietrznik i wyleci płyn. Proszę o pomoc.
Mam problem z fordem scorpio z silnikiem 2.0 DOHC z roku 1993.Auto zostało do mnie przywiezione na lawecie od mechanika który zmieniał skrzynię automatyczną na manualną.Ja podłączałem światła wsteczne i rozruch.Po uruchomieniu silnika i po przejechaniu kilkunastu metrów blokuje hamulce .Popuścilem na chwilę odpowietrznik i hamulce odblokowały się ale...
Witam mam problem z hamulcami tzn. nie wyswietla się zaden błąd a podczas jazdy hamulce blokuja... auto było juz w paru serwisach i żaden nie potrafi naprawić usterki... Gdzie lub do kogo udać sie z takim problemem????prosze o pomoc.
pilnie poszukuje instrukcji montażu/demontażu hamulców przednich w polonezie caro z 1991 roku. Zablokowalo mi kolo i nie da rady wogóle go ruszyć, z góry dziekuje za pomoc[/b]
Witam . Poszukuje pomocy przy rozwiazaniu problemu z hamującym kołem prawym przednim w citroenie berlingo. Problem jest dla mnie zagadkowy ponieważ nie występuje od razu tylko po przejechaniu jakiejś odległości i naciśnięciu pedału hamulca jakąś ilość . Pedał staje się coraz bardziej twardy a koło zaczyna lokować mimo puszczenia pedału. Gdy samochód...
Witam, mam problem z zablokowan ą naczep ą K ogel, wymieniony zawór ten z przyciskami czarny czerwony, oba filtry i ten zawór który jest przy zaworze z tymi wł ą cznikami czarny czerwony, jeden dzień było ok, na drugi dzień hamulce dalej trzymają i nie puszczają siłowniki.
Witam, mam problem w moim punto. Chodzi o to, że podczas jazdy tylne hamulce się blokują, tzn. czasem da się jechać przez kilkaset metrów normalnie a po chwili zblokuje je. Odpowietrzałem je, popuściłem ręczny i nic nie pomogło. Proszę o podpowiedź. Dodam, że gdy miałem samochód podniesiony na lewarku to podczas zakręcenia kołami blokowanie nie występowało.
Witam. Posiadam Hondę CBR 125 z 2004 roku. Mam pewien problem z tylnymi hamulcami. Gdy wcisnę dźwignię hamulca klocki ścisną się i nie chcą puścić. Gdy uderzę w nie młotkiem puszczają. Co jest tego przyczyną?
Witam mam problem z hamulcami w suzuki vitara 1.6 lewa strina z przodu mi sie blokuje nie odbijaja wyczyscilem caly zacisk, tłoczek prowadnice dzialaja leciutko tylko nie puszcza tloczek po nacisnieciu i puszczeniu hamulca;/ co z tym zrobic?? przewody ktores ??
Witam mam taki problem mianowicie hamulce w mojej przyczepie działają dobrze tylko po odłączeniu od traktora schodzi powietrze z przewodu i w tym momencie hamulce się blokują. Powinienem zastosować jakiś zawór zwrotny?
Witam Znajomy ma taki problem, że w trakcie nagłego hamowania w jego seicento blokuje się tylne lewe koło i auto zaczyna stawać w poprzeg drogi. Przy normalnym hamowaniu to nie występuje. Ja podejrzewam regulator ciśnienia płynu hamulcowego. Czy ktoś spotkał się z taka usterką i może potwierdzić moje przypuszczenia. Pozdrawiam
Witam. Mam następujący problem. Auto stało jakieś 3 miesiące, z powodu uszkodzonego silnika. Wymieniłem silnik i serwo z pompą hamulcową. Pompę hamulcową włożyłem od BMW e34 TSD Turing. Podwójne bo mi nowy silnik nie mieścił się ze starym serwem. Ogólnie po odpaleniu trzymają hamulce. Dziś przejechałem 10km i auto zostało unieruchomione przez hamulce....
W nich ręczny nie nadaje się do użytku w zimę. Wyjmij linki, odmroź, wysusz i załóż z powrotem.
Ciężka noga :)) A tak serio, to kupa różnych spraw. Od ciśnienia w oponkach, przez blokujące hamulce po problemy z elektroniką (o ile na pewno pugi z tego roku ma wtrysk-bo może być karburatorek, ale myślę, że wiesz, co masz:) )
Podłącz tester i jedź na próbę z podglądem napięcia na sondzie i będziesz widział czy mieszanka jest bogata . Jeśli będzie optymalna czyli: podczas jazdy napięcie na sondzie będzie oscylowało od 0,1 do 0,8 volta to szukaj usterki gdzie indziej, blokujące hamulce ,niskie ciśnienie w oponach itp.
Witam Posiadam opelka z silnikiem isuzu 82KM z 1996r, i ostatnio dopadł mnie pewien problem. Podczas ostatniego roku eksploatacji czasem miewałem taki objaw że pedał hamulca robił się twardy i dość słabo hamował np. podczas dojazdu do skrzyżowania na wolnych obrotach silnika, pomyślałem że po prostu vacum- pompa się kończy choć na dobrą sprawę tam nie...
Zakładam że w kołach jest wszystko w porządku bo raczej niemożliwe żeby we wszystkich czterech było źle.Pompa wymieniona na starą czyli można przyjąć że nie wymieniona.Tu bym szukał przyczyny.W momencie kiedy masz zablokowane koła poluzuj rurki przy pompie,jeśli hamulce puszczą to będziesz miał odpowiedź.
Mam problem z hamulcami przód - pedał twardy, hamulce trzymają lekko w czasie jazdy po naciśnięciu pedału hamulca od razu się blokują . Bardzo proszę o podanie przyczyny - zapowietrzone? czy może coś innego .
Przyczyn "ściągania" auta może być wiele: blokujące hamulce (przy ruszaniu ściąga, przy dalszej jeździe zacisk hamulcowy się rozluźnia stąd ściąganie ustaje), luzy w zawieszeniu (czasami do ogarnięcia po rozebraniu poszczególnych elementów), przycierający się mechanizm różnicowy i na koniec zacierający się przegub zewnętrzny półosi. Powodzenia.
dzięki, ale wciąż nie wiem co może byc przyczyną tego miękkiego pedału hamulca, wręcz pływania- hamulce odpowietrzane 2 razy!!! :?:
Skasuj błędy z EBS oraz błędy w pamięci bezpieczeństwa i powinno być ok.
Hamulce w tym aucie sam zawsze wymieniałem i nie miałem problemów jak teraz.
miałem ten sam problem. tylko że ja pierwsze napsiukałem do bębna wd-40 i hamulec przestał "łapać" przejechałem kawałek na hamulcu żeby rdza odlazła dopiero wziłem sie za regulacje.
To właśnie o tylnych mówię, bo przednich teraz nie zablokowało po tym, jak zmniejszyłem ilość płynu. Naprawdę robię to już "na chama" i różnymi sposobami, ale bez poluzowania odpowietrznika się nie da ich wkręcić. Podejrzewam, że winne są właśnie przewody. Hamulce tylne się grzeją, płyn się też nagrzewa i przez to rozszerza, a miałem go trochę powyżej...
Witam A objawy wystąpiły teraz podczas mrozów ? jeśli tak to być może masz uszkodzony pancerz na lince od hamulca i woda się dostała do środka i zamarza blokując hamulec . Sprawdź linki / stan pancerza / Pozdrawiam
Witam!! Mam problem z tym cudem techniki a mianowicie blokuje mi się prawe przednie koło już w momencie gdy pozostałe jeszcze nie. Gdy puszcze hamulec koło nadal jak by hamowało, puszcza dopiero po czasie. Dodam jeszcze że pozostałe koła hamują dopiero gdy pedał prawie dotyka podłogi. Hamulce w Maluchu to dramat, ty jeszcze piszesz, że łapią ci przy...
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
A jakie klocki kolega założył może to być wina klocków. Czasem te tańsze są tak twarde że momentalnie pałą tarcze. Druga sprawa to płyn kiedy wymieniany? może być stary i też robić komedie. No i podstawowe pytanie czy na pompie jest napis SBC ? I jeszcze jedno czasem magikom udaje się przy wymianie klocków poskręcać przewody hamulcowe tak że się blokują.
Pierwsza rzecz to czy czujesz że dźwignia ręcznego puszcza powietrze? Jeśli tak to trzeba zlokalizować zawór przekaźnikowy od ręcznego. Przy słownikach hamulców tylnych kół masz po 2 przewody, jeden to od hamulca roboczego (przychodzi od pedalu hamulca po przez korektor siły hamowania ) drugi to przewód od ręcznego który idzie do zaworu przekaźnikowy...
Pewnie blokuje prawy hamulec, włóż kasetę serwisową mechaniki i wszystko będzie widać.
Witam, czy coś się zmieniło w napędzie ? Mam podobny problem; autko podniesione bez obciążenia kręci w obu kierunkach. Po postawieniu na kołach ruszy na 2-3 sekundy i "odpoczywa". tak jakby był blokowany hamulec elektryczny. Akumulator sprawny - nowy. Gdzie szukać przyczyny ? Pozdrawiam
Ja bym się z tym nie patyczkował. U mnie dawno już nie ma osłony nad pedałami. Czasami żona z auta korzysta a jak silnik nie odpala i nie zapala się kontrolka świec to pierwsze co robi to się schyla i wyjmuje tamtędy przekaźnik 109 i używa swojego pilniczka do paznokci by mu nóżki przeszlifować aby dalej kontynuować jazdę - przynajmniej tyle się nauczyła...
Za nisko jest włącznik świateł hamowania lub nie ma luzu pomiędzy tłokiem pompy hamulcowej a popychaczem od pedału hamulca.
To normalne że widać w przewodzie do zbiorniczka ruch powrotny płynu , jednak płyn [sprężony] wraca do zbiorniczka po puszczeniu pedału , w innym razie blokowały by hamulce . Pozdrawiam Zbyszek
Jakbyś poczytał manual , to wiedziałbyś dlaczego blokuje ... na forum też to przerabialiśmy . Mała podpowiedź > hamulec ręczny.
Znalazłeś w końcu rozwiązanie problemu? Około tysiąc kilometrów temu zmieniałem tarcze i klocki z przodu i wczoraj na trasie po kilkunastu minutach w korku zablokowało mi się prawe koło.
Najprawdopodobniej masz za mało powietrza w układzie 3. Zobacz kolego ile wychodzi ci na czerwonej klamce na naczepę (ten sam obwód jest na ręczny) . Odkręć filtr osuszacza i zobacz jak wygląda (czy przypadkiem nie ma oleju - u mnie on zawsze powodował uszkodzenie zaworu 4 drożnego, a dokładniej ogranicznika na 3 obwód.)
na klinie znajdują się nacięcia które zapobiegają nadmietnemu opadaniu klina często są one juz wygniecione lub szczelina w która wchodzi klin ma zaokraglone krawędzie i się nie zazębia się z klinem tylko ślizga poza tym wszystko musi być czyste i suche a do nowych sprężyn pasowało by założyć nowe regulatory pozdrawiam
Nie wchodzi, a wychodzi przy naciskaniu hamulca, i później można go znowu wcisnąć? Możesz mieć skorodowane/brudne pod gumką ochronną, i z tym "dodatkiem" tłoczek jest za gruby :| On tak wysunięty mógł pracować kilka lat, a ostatnio wciśnięty do końca, mógł być przy montażu w fabryce... Zmieniasz klocki, czy jakaś awaria nie cofania tłoczka, i grzania,...
Witam kolege ,co to za obiaw "ciągneło do tyłu" -praca silnika? czy odczucje podczas jazdy samochodem że go coś "trzyma"? Kolega wyżej ,dobrze zauważył że należy sprawdzić czy nie blokują hamulce! Walczysz z układem a tu przyczyna gdzie indziej! Przejrzałem dokumentacje techn. od Mono-jetronica i podają że przy dużym spalaniu należy sprawdzić w kolejnosci:...
wyłączniki blokujące blokujące biegi zestyki blokujące
amortyzatory ariston makro ukrywanie arkuszy spolszczenie windows vista
melitta passione systemy grzewcze serwis
Brama zatrzymuje się po 1 metrze - przyczyny i rozwiązania Vestel 17MB211 Mainboard Firmware Files Needed