318i. Pisze o zaworze disa!
Disa cała? Do sprawdzenia dodatkowo ciśnienie paliwa.
Kluczyki programujemy za pomocą DISa
Aha też chyba tak zrobię łatwo się to rozcina ? Żeby się dostać do środka ? Bo moja disa reaguje tak https://youtu.be/gc7qj0wJV3M Czyli chyba bloknieta
Ja mam Mega Macs 50 tym mi się najlepiej robi chociaż mam inpe i disa.
Problemem okazał się padnięty zawór disa.
Węże są nowe.W którym miejscu znajduje się ten zawór?Zawór disa założony sprawny.
Witam. Panowie mam problem z BMW E60 wypada mi zapłon na 4 i 5 cylindrze. Z góry mówię że świece zmienione i podmienialem cewki. Czy to może być Disa? A to Benzyna 2,5 190km 2007r
2. Posty, z których wynika, że ktoś nie bardzo orientuje się w temacie napraw proszę zamieszczać w dziale "Radia Samochodowe Początkujący". Jest to dział dla nieposiadających odpowiedniego doświadczenia w naprawianiu urządzeń RTV, ale bezwzględnie posiadających podstawową wiedzę z zakresu elektroniki (miernictwo, czytanie schematów, budowa i działanie...
Diagnoza na pinie 15 gniazda, czasami 17. 20 niby jest podłączone, ale nie trzeba. Zwykły interfejs linii K i stara Inpa.
To wygląda jak coś z podciśnieniem , może disa , może servo.
To w skrócie muszę szukać jakiegoś magika ze sprzętem który się połączy z pamięcią od radia Niekoniecznie. Obejrzeć płytę radia (okolice złącza, lewego boku) pod kątem skorodowanej ścieżki K-line. Częste uszkodzenie. Na Elektrodzie też o tym pisano. Może nawet niedawno. To, że tego typu uszkodzenie ujawniło się po zaniku zasilania nie znaczy, że wtedy...
Auta nie naprawia się prze kasowanie błędów. Porządna diagnostyka za pomocą INPY lub DISa to podstawa.
Jak w temacie bmw e46 silnik m52tub25 brak sterowania zaworem disa po odpaleniu auta na wtyczce pojawia się napięcie 12v ale brak jest masy. Dodam tylko że po wysterowaniu disy komputerem działa poprawnie a na wtyczce pojawia się masa.
E46 posiada K-LINE, radio o którym piszesz również posiada K-LINE.
Edytując zawartość pamięci 24c16 ,mi się to udało. Ale zegarek może nie działać. "Masz na PW"
Skoro silnik cały czas pracował na otwartym zaworze przewietrzania zbiornika to po zaślepieniu zanim na wolnych złapie nowe adaptacje to trochę zejdzie.Proponuje odpiąć klemy na godzinkę będzie szybciej.Te odgłosy przy kolektorze ssącym to może być luzna klapa zaworu DISA,pierwsza fota na samym dole kolektora.Ale skoro ma moc,nie słychać tam odgłosów...
Panowie wszystko już ok.. Podsumowując usmażone 3 komputery, laweta, kupa nerwów i pracy.... przez zamienne podpięcie wtyczki DISA z czujnikiem ciśnienia oleju.
Skanowane ELM 327 Wyrzuć to i podepnij dobry tester. Lub zwykły interfejs KKL i do tego INPA lub DIS.
gdzie maja tego disa ? obecnie w aucie nie ma pompy bo mechanik uznal ze pompa i zawiezlizmy do regeneracji ;/ , czy serwisy ktore robia pomy i ogolnie diesle maja disa ? czy tylko aso bmw ?
możliwe w niektórych modelach radii montowanych w BMW, ale czy dokladnie w tym modelu da radę to zrobić to nie wiem...
Witam, to załatwi sprawę https://allegro.pl/oferta/bmw-e46-modul-... pozdr.
Potrzebuje pomocy po podlaczeniu disa do bmw i zczytaniu bledow wyswietla sie ze czujnik jest zwarty do masy i teraz moje pytanie 1- do czujnika dochodza 3 kable czy da sie jakos to zewrzec zeby sprawdzic czy wiazka jest ok kable dochodza do pinu 1,4,5 2- czy czujnik powinien chodzic z oporem czy plynnie jak sprawdzic taka usterke
Tak akumulator został na nowo zarejestrowany ze wszystkimi parametrami czyli typ, pojemność itd - wszystko wykonane w DIS lub INPA (nie pamiętam w której aplikacji było to robione). A co jeszcze pamiętam - jak padła ze starości pierwsza bateria ORI to auto pokazywało już ikonę akumulatora, jak padał nowy nie było żadnych monitów. Heh raz pojechałem...
Styk 7 radia odpowiada za cyfrową komunikację z samochodem, jezeli nie jest podłączony radio pokazuje DISABLED i nie gra. Pozdrawiam
Disa do sprawdzenia, czy nie ma luzu na klapie i czy chodzi. Wypadanie zaplonu masz na wszystkich cylindrach czy tylko wybrane? Jak robiles vanosa to sprawdziles ustawienie rozrządu i górny łańcuszek czy nie wyciągnięty? Odma jeśli nieszczelna też może być powodem.
Witam! Rozglądam się za programem dedykowanym do BMW. Posiadam już Auto-coma, Inpę, Disa oraz parę innych kabelków do Opli Francuzów itp. Teraz chcę zakupić sprzęt dzięki któremu będę mógł robić wszystko w BMW m.in jakieś programowania, dopisywania, doposażenia itp. Najlepiej jeżeli sprzęt byłby w j. Polskimi kosztował do 5tys złotych. Mam nadzieję...
a moze DISa ktos posiada i zechcial by sie podzielic?
Już wiem o co chodzi, VCDS ma procedurę kalibracji tego nastawnika, zaś w BMW DIS ani GT1 tego nie ma, może po prostu ta funkcja w BMW nie była wymagana. Sprawa się rozwiązała, wymieniłem kondensator w nastawniku, wszystko zaczęło działać. Rozebrałem turbinę dla pewności i wyszkiełkowałem ją w środku, tak aby geometria chodziła luźniutko, wszystko działa.
koledzy dzieki udalo sie skasowac uszkodzony byl silniczek od disa wymienilem i blad skasowny tylko jeszcze ten 171 zapala sie.
16 pin bez can :/
Odgrzeje trochę kotleta, konkretnie czy te piloty same ładują się w stacyjce czy coś jeszcze trzeba czarować ? Miałem takie auto ostatnio, rozciąłem, polutowałem, zaskoczyły, po jednym dniu znowu padły, podładowałem aku w aucie, ruszyły, myślałem że to to, jednak dalej wróciło. A i czy diagun ogarnie kodowanie czy szukać disa ?
Potrzebuje kupic uzywanego laptopa z procesorem z wirtualizacja,do diagnostyki BMW na VMARE program to DIS
Zczytaj błędy programem dedykowanym dla BMW INPA lub DIS. Wtedy będziesz miał pewność.
silniczki ok bo po włączeniu świateł ruszają się góra dół i stają na pozycji stałej a nie reagują na zmianę położenia auta, podpinałem LUNCHA x431 ale niema nic co wiąże się z samoregulacją ,sprawdzałem w module oświetlenia i wszystko mogę wysterować oprócz tego właśnie, niema w ogóle takiej opcji oczywiście wcześniej wszystko działało lUnChem to możesz...
Nie mogę odszukać na płytce pamięci 24c16, jakieś wskazówki? To chyba jakieś żarty z dorosłych ludzi. Niemożność znalezienia pamięci, może jeszcze programator pożyczyć.
Podpinalem DISa, zero błędów, z odpięta przeplywka wgl nie reaguje na gaz , a tak to jeszcze coś się wkręci
Witam wszystkich,mam problem z swoim BMW otóż od pewnego czasu borykam się z wypadniem zapłonu wymieniłem świece dwa razy cewki zawory disa , potem okazało się że leje jeden wtrysk wymieniłem go i przez kilka miesięcy było dobrze lecz potem od nowa to samo tylko że wypadnie występuje tylko na zimny silniku gdy rozgrzeje się do 70° wszystko jest już...
To ja się podepnę bo też mam inpę od kilku lat ale nigdy nie udało mi się jej postawić żeby działała.... Zna ktoś jakiś sprawdzony sposób i sprawdzoną wersję inpy i disa łącznie z ncsexpertem która działa?
Witam, czy mój wsad pamięci też można przerobić? Przerobiony wsad
Ciekawe zjawisko z tym ustawianiem początku wtrysku Zresetuj mapy ISTA lub DIS.
Witam, czy ten będzie odpowiedni? https://allegro.pl/interfejs-kabel-diagn...
mam problem z bmw e90 2005 rok 258 km 3.0i A kto nie ma jak się kupuje strucla z silnikiem n52. Wpierw zobacz czy w oleju nie ma plastiku lub opiłków. Of course pomiar kompresji wszystkich cylindrów. Sprawdzenia disa, sprawdzenie vanosów. To na dzień dobry. Poźniej poebany valvetronik nastepnę gów...... z gnojowni bmw.
Postaram sie to zdiagnozować a mianowicie zobacze jak sonda pracuje na zimnym i na ciepłym nagram filmiki tylko musze najpierw zobaczyc w jaki sposob i gdzie sie to robi w inpie bo aż tak obcykany to ja nie jestem :) sam jestem ciekawy czy to trafna diagnoza bo nawet nie wiem gdzie jest owa sonda w ktorym miejscu. Zastanawiam sie tez nad tym czy DISA...
Witam, pisze z drugiego konta firmowego. Winnym okazał się duży zawór Disa w kolektorze dolotowym. Urwał się sworzeń klapki i klapka stanęła bokiem. Silnik nie dostawał powietrza w odpowiedniej ilości. Stąd silnik nierówno pracował.
witam, w inpie skasowałem dodatkowo adaptacje bo podobno od tego się zaczyna. próbowałem zrobić adaptacje w inpie ale coś robię źle. Disa niestety nie mam, i nigdy z nim nie miałem do czynienia. Z tego co się zorientowałem to "mówi" co po kolei należy robić. Z tego co piszą ludzie na 7er to da się w jakiś sposób zaadaptować to inpą, tylko pytanie jak....
To taki właśnie miałeś - występował w przedlifcie e46 316 i 318. Tylko pytanie czy wziąłeś z wersji 316 (był też w wersji 318, parę KM więcej i zawór DISA)? A czy dobry? Silniki BMW tej generacji były od średnich do bardzo dobrych. Specjalnie nieudanych i wyjątkowo awaryjnych nie było. Ten ma fajną elastyczność i dźwięk jak na 4 cylindrowca z tego okresu,...
Witam - chciałem podpiąć się do tematu - mam radio BMW BUSINESS CD RDS BMW RCD109-01 - podejrzewam ze uszkodzona jest zawartość pamięci 24c64 gdyż brak uszkodzenia w samochodzie a tylko problem z radiem cały czas jest DISABLED - jak mógł by ktoś poratować wsadem było by super - pozdrawiam - Tomek.
Co Wy za bzdury wypisujcie ! Żadnej pamięci nie trzeba edytować. Trzeba tylko wysłać do radia odpowiedni komunikat po I-bus. Program do obsługi tego I-busa nazywa się Nav Coder. Interfejs do tego kompatybilny ze zwykłym K-line. Od wielu lat te radia robiło się poprzez edycję pamięci i nikomu to nie przeszkadzało. Powiem więcej - było to najprostsze...
Witam Mam problem z korektami w bmw e39. Mianowicie bank pierwszy +5% bank drugi +12% i przez to blad na desce. Co zrobiłem -wymiana filtra paliwa -wymiana świec -sprawdzona disa -sprawdziłem dymiarką kolektor szczelny -podmieniłem sondy lambda z 1 na 2 i i odwrotnie. Co zrobic żeby korekty sie zrównały ? Rozumiem jak by tylko na benzynie byly takie...
... a nawet porozi palcem za to pytanie. W swoim aucie Disabled zniknie. SławeK
Podpinałem pod DISa i nie wywala żadnych błędów, koleś z serwisu nie był w stanie znaleźć przyczyny, postawił na czujnik położenia wałka rozrządu, brak efektów.
To se kup i zamontuj emulator w czym problem?
A DIS w BMW to już przeszłość??
Spróbuj z INPA jest łatwiejszy w obsłudze niz DIS
Niestety to samo
Jeśli chodzi o CD53 R50 to sprawa dość prosta.
rozwiązałeś problem?
Zapomnij o Carsofcie, nawet INPA nie daje rady z wszystkimi modułami w starszych BMW. Najlepsza jest serwisówka DIS.
radio samo w sobie nie jest kodowane, komunikuje się z komputerem w aucie. na stole nie ma mozliwosci uruchomienia.
Co znaczy na wyświetlaczu w tym radiu -DISABLED-? Pozdrawiam kamahonda
Prosiłbym jeszcze o podanie w której komórce jest kod i licznik błędu albo jak ktoś ma dobrego bin-a. Z góry wielkie dzięki
radio bmw business cd Ktoś próbowałje rozkodować i trafiło do mnie martwe,oderwany był eprom ,przylutowałem i pisze disabled .Potrzeba go teraz rozkodować czy to objaw normalny bez podłączenia do auta?
Twoje radio bez samochodu niestety nie zagra. Musi być podłączone do tego auta w którym było orginalnie ponieważ ono komunikuje się z komputerem w aucie.
hmmm czyli jakby ciężka sprawa?
Witam. Poszukuje wsadu do licznika . Podczas odczytu wyskakuje blad - ogolnie to nie dziala obrotomierz. dostepne: pa soft i dis
VIAKEN jest ok, tylko odpowiedni dla TDSa trzeba kupić i pamiętać o fizycznym COMie (inaczej mogą być właśnie jakieś problemy z połączeniem czy live data). Alternatywą jest jeszcze interfejs od usera "nerwus" z BMW Klub Polska - robi je sam, testowane już przez wielu użytkowników BMW i co najważniejsze działają bezproblemowo zgodnie z oczekiwaniami....
7 pin na złączu to K-line. Daj znać na pw to pomogę.
no własnie i jest dylemat a znalezienie jakiego kolwiek opisu graniczy z cudem! wiem kto mógł by pomóc ale tam trzeba płacić radio code kraków 012/6377050 jak czegoś sie dowiesz daj znać powodzenia!
Do Bmw INPA + DIS (program o potężnych możliwościach jednak wymaga dużej wiedzy) VW tylko VCDS (zrobisz prawie wszystko) Nie ma uniwersalnego do obu aut ,który dorównał by tym 2 do tych marek ) Kupisz na allegro uniwersalny , będziesz pluł na nie , i się wk........ał, i nic nie zrobisz Inpa to potęga do BMW - ale wymaga wiedzy.
Bardzo dziękuję za plik pewnie się przyda ale w moim przypadku nie mam dobrych wieści.Wgrałem plik oczywiście po przerobieniu na bina/mam picco-GALA/ i nadal to samo.Wszystkie bardziej szczegółowe dane radia ;etykieta ,proc. ,pam. które podaleś u mnie są identyczne.Mam pytanie-czy /trenowałeś/ na tym modelu z pozytywnym skutkiem lub widziałes uruchomione,...
Witam. Mam 2 laptopy w firmie z podobnym problemem. Jeden to Dell D820, drugi Lenovo R60e. W obu przypadkach ten sam chipset. Reszta sprzętu różna. Matryce też różne(Dell WXGA, Lenovo XGA). Laptopy używane do diagnostyki, a więc programy nie wymagające grafiki(VCDS, BMW Standard Tools, BMW DIS itp. ) Problem polega na tym, że czasem potrafi ekran zgasnąć....
napis -DISABLED- wynika z braku autka a wyłączanie może wynikać z braku połączenia z jakimś osobnym modułem (np. osobny tuner).
Kupiłem sondę regulacyjną Boscha z ori wtyczką. Poprawiło się przyspieszanie ponieważ szybciej reaguje ale martwi mnie cały czas adaptacja additiv 0,50 . Gdzieś ewidentnie na wolnych obrotach łapie powietrze... podczas dodania gazu spada do 0!! Zatykałem odmę nic... nie mam pojęcia a czuję że w tym tkwi cały problem przyspieszania... Będę też testował...
Niestety po wyjęciu któregokolwiek czujnika lub zaworu samochód ma tryb awaryjny i nic się nie da stwierdzić. Zamieniłem czujniki miejscami jest tak samo. Zawory zamieniłem już wcześniej. Zrobiłem reset wielokrotnie. Ja adaptacji nie zrobiłem, gość co mi diagnozował robił adaptację ale twierdził że adaptacja jakby nie chcę się wykonać. Robił to w Dis.
Witam wszystkich prosze o info wyłączyłem wtyczke z radia saochodowego Philips Busines z BMW e46 a następnie ponownie włączyłem wtyczkę i pojawił sie napis na wyświetlaczu Disabled proszę o informacje może ktoś miał podobny problem. :?:
Czy z samochodem są jakieś problemy?
Witam wszystkich. Panowie męczę takie właśnie bmw e34 m50b25 vanos(pojedynczy). Silnik gubi zapłon na gorącym silniku przy obrotach 2,7-2,9 tys.Na luzie wciskając powoli pedał gazu jest to mocno odczuwalne,czuć jak wypada zapłon i wibruje cały silnik.Podczas przyspieszania przy tym właśnie zakresie obrotów silnik ma chwilę zawahania albo delikatne szarpnięcie...
Prosta sprawa , zapnij miernik sondy i podlej silnik benzyną i zobaczysz czy wskaże wzbogacenie. W tym systemie jest normalna sonda 0-1V 4 przewodowa.
Silnik z22xe czyli zwykły silnik z zapłonem iskrowym wyposażonym w przepływomierz Próbuje zdiagnozować niższą moc na wysokich obrotach (od 4 tyś obr ) Na 3 nie ma siły dojść do odcinki (na jałowym wszystko ok) , v max spadł ze 210 do 160. Odpala dobrze , pracuje równo. Poniżej 4 tyś jest wszystko OK. Problem pojawił sie nagle po dłuższym postoju i odłączeniu...
Płyn ten sam, jeszcze do ASO dzwoniłem się upewniać. Najgorsze właśnie te zbiegi okoliczności że wspomaganie było przed regeneracją a po regeneracji dwie pompy ten sam problem .. Już wszystkiego chyba próbowałem auto stało nawet więcej jak poł godziny na wolnych obrotach a ja w tym czasie sprawdzałem i ten czujnik i odkręcałem węże po kolei czy dochodzi...
Bez przesady że nikt DISa nie ma, są nawet piraty i można odpalić emulator sondy OPS , tylko że to są takie akrobacje że Zenek w stodole sobie nie poradzi, ELM327 jest łatwiejszy :lol: :lol:
Radio po prostu nie widzi swojego samochodu i dlatego masz ten napis
Więc tak auto odpala, sprawdziłem czujniki walków i wału były ok, sprawdzona disa działa prawidłowo, przeplywka sprawna, robiłem próbę dymna w dolocie dym nigdzie się nie pokazał ale zaczęło bulgotać gdzieś pod kolektorem dolotowym, odma do wymiany? Głównym problemem mógł być błąd 7B bo tylko taki wykazał komputer po kasowaniu wszystko jest ok.
To model CD53 E46 i problem jw. Doczytałem, że do tego potrzebne jest BMW, ale jak ma razie nie mam takiego na wyposażeniu warsztatu... Jest inny sposób?
Dis to się nadaję. Icom'a kup polecam jak będziesz brać z żółtych kwestia 1200zł.
Witam, czy wiązka z 2.0 pasuje do 2.5? samochód jest z 96, komputer siemens'a, silnik 2.5 z 97. Wystarczy zmienić komputer silnika? Jak potem jest z odpaleniem? Dysponuję inpa, ncs, dis.
See private message.
witam mam radio jak w tytule be4450w .Na wyswietlaczu pali napis DISABLE czy to oznacza ze nie mozna wpisywac codu czy to ze jest cos nie tak z pamiecia .ktos juz w niej grzebal i niewiem czy ma poprawna zawartosc . Wysylam mape pamieci .Moze ktos w niej wypatrzy.
Odświeżam temat.
Witam. Radio jak w tytule, nie włącza się. Zasilania w normie, czasami na wyświetlaczu napis disable. W aucie ponoć działał tylko się wyłączał. Na warsztacie podłączyłem standardowo jak każdą bmw, może jakiś impuls z autka potrzebny. Nie znam tego modelu, prosiłbym o jakieś sugestie.
Sprawdź szczelność układu dolotowego,zawór disa i węże co dochodzą do kolektora dolotowego. Jak będziesz miał nie szczelność to też będzie wywalać błąd 141. I jak masz gaz to zrób poprawna konfigurację ustawień dawkowania gazu. Jak juz wcześniej pisali koledzy.
synchro np. INPA, DIS... lub immo off
pisałem już wcześniej , specjalizacja w danej marce , urządzenia dedykowane do dajej marki . np: VCDS cała grupa VW + każde auto po OBD 1700 zł. OP-Com wszystkie ople + sab 3 tyś zł Bmw Inpa + Dis grosze na allegro mercedes MB-Star 2 tyś klon uniwersalny klona Auto-com klona bez obawy wszystkie z allegro śmigają i polski rynek możemy robi Japońce to...
Witam. Wróciłem z zakupów. Bma do garażu, parę dni później idę zapalić, przekręcam kluczyk a tam nic. Zero reakcji. Kontrolki nie gasną. Pomyślałem immobiliser. INpa w ruch. Błędów brak. Z modułem EWS łączę się normalnie. Widzi on kluczyki. Podstawowy jak i zapasowy. Wszystkie wartości w normie. Blokada zapłonu nie aktywna. Wyczytałem może synchronizacja...
Witam! Jak w temacie, posiadam bmw e46 m52tu 170KM. Od jakiegoś czasu auto zaczeło się dławić i szarpać przy ruszaniu. Tak jest na 1 biegu i na wstecznym. Przy delikatnym ruszaniu obroty skaczą z 1tysiąca obrotów nawet do 400-500. Czyściłem silniczek krokowy, zawór disa, nie wiem co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania. Zauważyłem też ,że przed...
Witam po dluzszej przerwie. Generalnie problem rozwiazany, i tak na przyszlosc chcialbym wyjasnic przyczyne. W kolektorze dolotowym jest tzw. regulator kolektorow DISA, taka przepustnica. I prawdopodobnie od nagary na niej zaciela sie i pekla, tzn trzpien ktory nia poruszal. Po wymianie autko chodzi jak zloto, obroty rozno, nie faluje, zadnych bledow....
Jak sterownik dobry a system nadal świruje to teraz pozostaje tylko pompa ABS-u. Kolego na tym etapie Carsoft niewiele pomoże, pasuje podpiąć pod coś normalnego INPA, DIS...
Witam, Problem polega na tym, że raz parktronic chodzi dobrze a raz źle. Auto posiada czujniki z przodu i z tyłu. Czujniki z tyłu działają dobrze, lecz z przodu nie zawsze. Często piszczą bez przyczyny. Po podłączeniu diagnostyki DIS do bmw, w momencie kiedy parktronic ostrzega bez przyczyny, wszystkie cztery czujniki pokazują wartości od 50-100 jednostek...
Raczej dis tylko. Moduły kodujesz lewy prawy
zasilacz symetryczny audio wyłączyć koszt połączenie schemat kenwood
wózek widłowy linde błędy skrzynia biegów scania zgrzyta
BleBox GateBox czy Zamel Supla SBW-02: Który wybrać? Programowanie płyty głównej Vestel 17MB170