Kolego jesli nie masz tego czujnika weź 2 kabelki od niego zewrzyj. Ten czujnik działa jak zwykły wyłącznik jeśli stopka jest opuszczona przerywa on obwód zasilania cewki wiec jeśli zewrzesz 2 przewody wtedy będziesz mia cały czas zasilenie mimo opuszczonej podnóżki
Zawór iglicowy nie domyka się w gniazdku
Skuter ma boczną stopkę? Jeśli tak to sprawdź jej wyłącznik
W kostce stacyjki masz 4 kable: + z akumulatora, masę, gaszenie z CDI oraz zasilanie instalacji skutera. Zlokalizuj kabel idący do cdi i masę, wyłączona stacyjka ma je zwierać, pozostałe 2 mają być zwarte gdy stacyjka jest włączona. ps. ta mała 2 pinowa kostka jest zapewne od stycznika bocznej stopki, jak jest wpięta to nie da się odpalić skutera opartego...
Nie zawadziłeś o coś? Jest zabezpieczenie przed jazdą z otwartą stopką boczną? Jeśli gaśnie po wrzuceniu biegu, to szukaj w obwodzie blokowania (luz, sprzęgło, stopka boczna).
Zespół diod - realizują blokadę odpalenia stopka boczna/luz , tam są zatopione dwie diody .Stopka boczna i czujnik na niej może być przyczyną twojego przerywania- ludzie jej nie smarują na ośce i czasami od bezwładności opada i nie daje rady sprężyna jej podnieść a czujnik blokuje iskrę )
W instrukcji serwisowej KINGWAY jak i w innych jest napisane, że poziom oleju ma być pomiędzy maxi a min Ja osobiście polecam zawsze utrzymywać poziom oleju na maximum Przy wymianie oleju od zawsze czyli już od 12lat wlewam ok. 800ml i jest Ok. Silnik się nie przegrzewa bo ma zawsze odpowiednie smarowanie A w tych silnikach jest to bardzo ważne, aby...
Czujnik bocznej stopki ;)
Trzeci przewód przy czujniku stopki bocznej w skuterach 50 cm³ nie jest nigdzie podłączony. W chińskich skuterach czujniki stopki bocznej są bardzo niskiej jakości, rozpadają się i robią zwarcie. Standardowo każdy mechanik go odłącza, gdyż jest to częsta przyczyna braku iskry. W rzadkich przypadkach, instalacja w nietypowych chińskich skuterach potrafi...
Kolego jeśli nie dysponujesz schematem, to musisz intuicyjnie dochodzić do celu tj. porównywać wtyczki tzw. "męskie i żeńskie" oraz po kolorach kabli. Zwróć uwagę na wtyczki reflektora oraz podłączenie włącznika świateł na kierownicy oraz wyłącznika odcinającego zapłon przy bocznej stopce. Ponadto masz jeszcze wtyczki od włącznika sygnału i od uruchomienia...
Bezpiecznik nie ma nic do zapłonu. Stacyjka w skuterach ma dwa styki - jeden załączany w pozycji zapłon, a drugi w niej rozłączany. Do stacyjki dochodzą przewody: czerwony - zasilanie z akumulatora czarny - zasilanie po stacyjce, wyjście na odbiorniki zielony - masa czarno biały - blokowanie modułu. Jak wyciągasz kluczyk ze stacyjki, to zwierasz zielony...
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Pia... Nie ma czujnika przechyłu. Prawdopodobnie czujnik stopki bocznej jest uszkodzony, blokuje rozrusznik oraz wtrysk.
Stopka boczna zwiera do masy pin cdi służący do gaszenia, to samo zresztą robi stacyjka, czyli działa to na odwrót niż w klasycznym alarmie, który przerywa obwód gdy jest aktywny
G/BK - masa Analizując schemat wnioskuję, że podanie masy na ten styk modułu/ kabel powoduje właśnie brak iskry (poprzez diody w junction box stopka boczna, neutral switch) Sprawdź czy iskra się pojawi gdy nie podłączysz tego kabla
Jest dokładnie tak jak mówisz, ale dlaczego kapie? Pływak na pewno jest szczelny bo sprawdzałem, kranik na off też szczelnie trzyma, czy to może być wina tego, że na postoju stoi na bocznej stopce? Mój Mińsk to wersja Białoruska ta z podwyższonym przednim błotnikiem, nie było w niej bocznej stopki ,ja sam ją dorobiłem, ale przecież w wersji Mińsk Romet...
Blokowanie modułu jak mam sprawdzić ? Przewód czarno biały - odpiąć od modułu na czas prób całkiem. To gaszenie ze stacyjki, stopki bocznej, etc... Przewody instalacji zapłonowej tak, ale bardziej bym się skupił na stanie cewek i tego, co z nich "dociera" do modułu.
Jeżeli gaśnie natychmiast sprawdź czujnik w bocznej stopce, pewnie się zaciął.
Sprawdź czy nie uszkodziłes czujnika stopki bocznej, może sama stopka się zgięła
Potwierdzić diagnozę możesz po wciśnieciu sprzęgła 99% motocykli pozwoli wtedy kręcić, nawet jeśli wykrywa bieg. (ewentualnie nie zrozumiałem) przecież napisałem wyżej że taki sam motor pali na stopce jak i na biegu przy wciśniętym sprzęgle , automaty zazwyczaj nie palą na bocznej stopce , no i trzeba wcisnąć dodatkowo hamulec
Kręci rozrusznik ale nie startuje silnik. Nie wiem dlaczego. Może to wyłącznik z bocznej stopki? Nie mam pojęcia jak to sprawdzić i nie wiem gdzie jest.
Sprawdź, czy sprawny jest "wyłącznik zapłonu" przy stopce bocznej. Silnik nie odpali, gdy skuter oparty jest na bocznej stopce chyba, że ktoś zdemontował ten "wyłącznik" i kabelki zlutował.
Czy skuter ma "wyłącznik zapłonu" przy bocznej stopce, sprawdź jego działanie. Sprawdź też działanie impulsatora. Opis sprawdzania na forach.
Sprawdziłem cewkę, jest ok. Sprawdziłem świecę, jest ok. Sprawdziłem moduł, jest ok. Jak sprawdzałeś? Schemat pojazdu masz? Układ zapłonowy AC CDI, AC/DC CDI, DC CDI? Blokowanie jakieś tam jest - stop, stacyjka, boczna stopka, inne? Wrzuć zdjęcia modułu oraz wtyczki do niego, gdzie widać kolory przewodów. Oraz zdjęcie wiązki z magneta, gdzie widać...
Sprawdź czujnik luzu bo wygląda że nie zawsze łączy a nie odpalisz na biegu jak jest rozłożona stopka boczna
Dzień dobry, Skuter Vespa Piaggio 125 GT z 2006 roku. Brak iskry, nie odpala. Do cewki zapłonowej po włączeniu stacyjki dochodzi napięcie tylko 26 mV. Przewód między modułem sprawny. Model jest z immobilizerem, posiada boczną stopkę ale nie dochodzą do niej żadne przewody. Rozrusznik kręci normalnie. Nie mogę nigdzie znaleźć schematu. Co sprawdzać?...
pełny schemat to raczej tylko serwisówka...:( sprawdz połączenie między impulsatorami a modułem, napięcie zasilania modułu, połączenie między modułem i cewka, wyłącznik zapłonu w lewym zespolonym na kierownicy, sterowanie blokadą(wyłącznik na stopce bocznej, dioda po drodze ,czujnik sprzęgła) jeśli to wszystko oki to raczej tylko moduł. Daj fotke modułu...
Na schemacie masz takie elementy, jak wyłącznik stopki bocznej (side stand switch), czujnik biegu neutralnego (neutral switch), czujnik wciśnięcia klamki sprzęgła (clutch switch). Musisz zewrzeć ze sobą czujnik biegu neutralnego, czyli luzu lub czujnik wciśniętej klamki sprzęgła Inaczej moduł widzi zapięty bieg i nie da się odpalić. Ten stan kasuje...
Wyłącznik przy bocznej stopce czasem potrafi szfankować
Może po prostu miałeś postawiony go na bocznej stopce;)
Przedni błotnik w enduro jest plastikowy (bo to "chlapacz" przymocowany pod dolną półką). W S51 w każdym modelu była stopka centralna wykonana z aluminium, natomiast stopka boczna tylko w wersjach Comfort i Enduro, przy czym posiadały one nieco dłuższe amortyzatory tylne a'la ETZ (ale nie od ETZ!) i przy tym połączeniu pojazd stał stabilnie na bocznej...
Ile pin ma złącze nóżki i jakie kolory przewodów?
A może by kolega sprawdził boczną stopkę i stycznik przy niej przymocowany.
Normalnie w starszych skuterach Piaggio nie stosowano układów interlock, prosty układ sterowania cewki stycznika przez wyłączniki stop i przycisk rozrusznika. Nie było nóżek bocznych, a jak były to dokładane akcesoryjne które składały się automatycznie po podniesieniu skutera. W najnowszych modelach to się trochę zmieniło i w najnowszych modelach cewka...
nie mam czujnika bocznej stopki bo jest zaślepiony opornikiem a jak moge sprwdzić tą stacyjke jakas podpowieć
Gaszenie masz odłączone od instalacji? Interlock działa prawidłowo (dioda i czujniki biegu jałowego, stopki bocznej)? Dysponujesz innym schematem? Ten jest nieczytelny i wydaje mi się że posiada błędy. Czy moduł nie potrzebuje zasilania z akumulatora do pracy przyśpieszacza zapłonu? Jeśli w.w. czynniki nie są przyczyną problemów, to stawiam na uszkodzony...
Witam, sprawdź go omomierzem, powinien mieć około 150 omów. Jeśli jest inaczej to jest zepsuty. Może być jeszcze uszkodzona cewka zasilająca CDI, powinna mieć około 450 omów. Zobacz też czujnik otwarcia bocznej stopki , przy rozwalonym też nie będzie iskry.
Mam mały problem z Yamahą YS 125 2018 r. Gdy jest zimna, czasami pali mi po dłuższym kręceniu za 2-3 razem. W czasie tego kręcenia czasami wyskakuje mi check. SD Prog mówi, że to błąd P1601. Nie mam dokumentacji serwisowej do tego modelu. W Yamaha MT błąd P1601 to błąd stopki bocznej. Oczywiście wymieniłem czujnik stopki na nowy, oryginalny dla świętego...
Już w deszcz ani po deszczu jeździł nie będę. Dziwne bo schnełoby 4 dni ? Nie możliwe. To wina czujnika bocznej stopki bo jak zapalił to tylko na centralnych. Po wymianie działa wszystko super. Przepraszam , że wcześniej nie sprostowałem :)
Rezygnuje z wykrywania złożenia stopek i zastosuje jeden rtęciowy czujnik przechyłu. Po prostu po wyprostowaniu motocykla włączy się alarm, i tak na centralnej stopce stawiam tylko podczas prac serwisowych a na co dzień motocykl stoi na bocznej stopce.
Prawdopodobnie wadliwy czujnik w bocznej stopce. Akumulator sprawny? Dzięki za info - myślałem że mają wszystkie, moje oba mają ale fakt 125cm. Przepraszam za błędne sugestie.
Sprawdź dokładnie czujnik stopki bocznej, zachowanie wskazuje na zadziałanie układu "hazard" po wrzuceniu biegu z otwartą stopką boczną.
Czy Twój pojazd ma "wyłącznik" zapłonu w bocznej stopce, bo jeśli tak, to sprawdź jego działanie oraz okablowanie. Zwróć uwagę na uszkodzenia instalacji tj. przetarcia kabli, które mogą powodować zwarcia np. podczas pracy zawieszenia.
Jeśli skuter posiada jedynie stopkę boczną, to sprawdź dokładnie, czy faktycznie nie ma w nim pozostałości po wspomnianym czujniku, w szczególności wiszących kabelków. Nie można "odpalić" skuterów posiadających sprawną instalację elektryczną, tj. gdy są zaparkowane na stopce bocznej. W Twoim przypadku na próbę proponuję wypiąć z modułu kabelek od gaszenia...
Zwykle poziom oleju wskazywany jest przez kontrolkę (symbol oliwiarki) i raczej nie jest "wpięta" pod moduł zapłonu. Czy próbowałeś uruchomić silnik po wlaniu (np.około 1 cm3) benzyny wprost na tłok. Jeśli silnik nie "zaskoczył" po takiej próbie, to albo nie ma kompresji (zatarty lub zużyty), albo też szwankuje elektronika tj. moduł, impulsator, świeca...
Witam, mam problem z motorowerem a mianowicie barton fr 50 na wtrysku,nowy mam go 3 tygodnie i po 2 tygodniach zaczął gasnąć wymienione zostały przekaźnik pompy paliwa, pompa paliwa, główny komputer, odłączony czujnik bocznej stopki i gdy odpalę pochodzi chwilę i gaśnie potem ciężko jest odpalić ale jak złapie to znów to samo i też gaśnie podczas jazdy...
Odepnij przewody (kostke) od stopki bocznej .
W stopce bocznej masz odcięcie zapłonu. Sprawdź czy stopka główna nie haczy o przewód w jakiś sposób.
Posiadam Kawasaki ZX-10 Tomcat nie wiem ktory rok ale raczej 90. Składam elektrykę na nowo od podstaw i nie mogę złapać iskry . Nie mam czujnika stopki bocznej i licznika. Na krótko połączyłem kable od czujnika stopki bocznej i od sprzęgła oraz od czujnika luzu. I dalej brak iskry. Wymieniłem na nowo moduł,czujnik położenia wału , cewki, świece i dalej...
Sory ale czytam kolejny post i po raz kolejny mam wrażenie że nie czytacie ze zrozumieniem treści poprzednika .SKORO SILNIK PRACUJE NA STOPCE ( CENTRALNEJ) BO NA BOCZNEJ NIE ODPALI i jak postawi na kołach to masa pojazdu powoduje ugięcie całego zawieszenia itd itd i tak samo zachowuje się podczas jazdy .nierówna praca silnika może być spowodowana gdzieś...
Witam. Posiadam problem że skuterem Romet 727 pojemność 50cm. Problem jest taki że nie chce odpalić tzn. Iskra jest, a jak pryskam strzykawką pod świece lub do dolotu powietrza to nie odpala. Dziś wymieniłem tłok z pierścieniami także z uszczelkami cylindra nie wymieniałem bo był dobry. Jaki może być problem moze ktoś wie? Ostatnio zdemontowałem boczną...
czujnik stopka boczny stopka centralna stopka boczna
wirtualny kabel audio wymiana grzałki deklaracja zmiennych
Nissan P12 2.0 benzyna - wysokie obroty po wymianie uszczelki pod głowicą Błąd 2096 po zamontowaniu emulatora w Mazdzie