Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Cewka kupiona z Pralki Bosch i pasuje . Pozdrawiam
Witam. Panowie może już ktoś pytał, nie mogłem za bardzo natrafić. Czy może jakimś cudem jest do kupienia cewka prądniczki tacho występująca w pralkach Mastercook i Bosch od góry ładowanych. Mam już chyba z 5 silników ze spalonymi cewkami i przybywa następnych. http://obrazki.elektroda.pl/9271391900_1...
Cewka tacho jest ok więc co to może być problem dalej nie rozwiązany....
Jaka amatorszczyzna!!! Zapomniałem tylko dodać że pali "TYLKO z podłączonym programatorem" (wszystko inne odłączone cewka tacho również). jak odłącze programator to nie pali. pozdr. Zapomniałem dodać, że cewka ma jak dobrze pamiętam około 100ohmów.
Cewka tacho znajduje sie po przeciwnej stronie osi paska napędowego , ale pomysł ze sprawdzeniem szczotek jest też przedni Pozdrawiam.
Sprawdż czy ponownie nie odpaliło triaka Musi być jakiś powód.Wirnik może mieć zwarcie do masy.Zobacz też czy nie wypadła cewka tacho z silnika,lub rozsypał się lub odkręcił magnes na silniku
Witam Bardzo wszystkim dziękuję za sugestie. Silnik podłączyłem do autotransformatora i okazał się sprawny. Czyściłem w nim tylko styki na wirniku. Cewka tacho ma u mnie 27 Ω. Czy to wporządku i do czego to wogóle służy?? Jakiś pomiar prędkośc? Ale w pralce silnik dalej nie działa. Przy położeniu programatora na wirowaniu zwierają sie jeden styk...
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Bardzo prosty do podłączenia silnik. Pochodzi między innymi z pralek Bosch WFB 1604. Wystarczy pominąć 2 cienkie przewody od cewki tacho a reszta standard podłączenia. Oczywiście musisz zastosować regulator obrotów bo silnik nie wytrzyma ciągłej pracy pod napięciem sieciowym no chyba że masz autotransformator: https://youtu.be/PmsoYS5UVvY?si=K7XuIsyb...
Wymiana cewki tacho i wszystko jest dobrze.Temat zamykam
Bądź triak sterujący silnikiem jest na zwarciu. Ale jako że jest to mechanika Mastercooka, Brandta, to pociekła woda spod fartucha na kostkę silnika i załatwiła cewkę tacho i kilka elementów na module. Skomplikowana naprawa, najpierw trzeba załatwić cewkę tacho, potem dobrego elektronika do naprawy modułu i porządnie uszczelnić krawędź fartucha.
Panowie,dziękuję wszystkim za pomoc.Przewinąłem cewkę tacho i pralka śmiga jak szalona:).Temat do zamknięcia.
Sprawdź konektory w kostce silnika - zaśniedziałe nie kontaktują - te od cewki tacho, a także samą cewkę - jakie daje napięcie przy ręcznym pokręcaniu silnikiem. Do obejrzenia moduł i silnik, najlepiej przez fachowca.
Wredny producent nie dość że nie ponumerował przewodów to jeszcze wszystko w jednym kolorze!! Jakbyś wlączył myślenie to dwie skrajne 2 żyłki są od tacho i wystarczy je wpiąć tak by było zgodność z wtyczką sterownika to następne tak by była zgodność pomiędzy kolejnymi przewodami we wtyczkach i po temacie. Zacznij od ustalenia które we wtyczce programatora...
Na razie połączę konektorami i sprawdzę czy działa. Marna szansa, do pomiarów cewka tacho, uzwojenia silnika i do przejrzenia elektronika która zwykle obrywa przy takim uszkodzeniu. No i do usunięcia wyciek wody który był prowodyrem tego wszystkiego.
Pradniczka tachometryczna działa. Sprawdziłem na poczatku-jest dobrze. Jak sprawdzałeś tacho? Co tam siedzi, cewka, czy hallotron? http://www.stollinho.de/images/medium/w1... nie wiruje-startuje a po chwili wyłacza silnik Czy mamy tak rozumieć, że silnik rusza od razu na max. obrotach i po chwili zatrzymuje się?
Lutowanie lutowaniem ale masz na bank zniszczona cewkę tacho w silniku i bez wymiany nici z naprawy. Płytkę "poceruj" ale chyba to jej nie wystarczy bo pali rezystor? obok ,musisz ustalić. Sprawdź cewkę tacho powinna mieć rezystancje około 15Ω. To co robi pralka obecnie to normalne jak nie ma kontroli nad obrotami, trzy próby i do domu !
:arrow: KARL1982 I PS663BIO Już w szkole podstawowej uczysz się, że do pomiaru rezystancji (w tym wypadku cewka tacho) stosujesz omomierz; natomiast do pomiaru napięcia (obracając silnikiem generujesz napięcie na wyjściu cewki tacho) stosujesz woltomierz. Sprawdzając te wartości masz odpowiedź na pytanie, czy prądniczkę masz dobrą, czy nie. Czy jest...
(...) Elektronika nie chce przyjąć „przeszczepów”. Próbowałem na programie wirowania –programator pozycjonuje się prawidłowo, ale po starcie silnika zaczynają mrugać diody, sygnalizując błąd i programator kończy program.(...) A czy ten "przeszczep" posiada z tyłu cewkę tacho? Większszość silników Boscha z tym kołem ma hallotron, a...
Sprawdź połączenie cewki tacho z wtyczką silnika a nasępnie połączenie z modułem bo jeżeli będzie przerwa to objaw będzie taki sam .Pozdrawiam.
Sprawdzanie takiego silnika było już w tym tygodniu co najmniej 2 razy.Wyjmij silnik połącz 1 zacisk idący od szczotek z zaciskiem który idzie na stojan pod 2 pozostałe daj 230 i silnik powinien wskoczyć od razu na wysokie obroty.Nie pomyl i nie podłącz cewki od tacho. Jak wskoczy na obroty to jest dobry.
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Fajnie ,pomierzone a jak zachowuje się miernik nawet na zakresie rezystancja poruszajac bebnem w lewo/prawo- mierząc rezystancę cewki. Jeśli nic się nie zmienia to zajrzyj do silnika bo to coś z magnesem się stało a jeśli się zmienia to wymień triak o ile mierzyłeś na wtyczce przy module, jeśli pomiar był przy silniku to pomierz na tej wtyczce przy...
Sprawdź magnes w cewce tachografu,czy się nie wykręcił.Pozdrawiam. Masz jakiekolwiek pojęcie o naprawie tego urządzenia? Gdzie Ty Chłopie widziałeś w niemieckich Boschach wkręcany magnes tacho? Tam zawsze jest osadzony magnes na sztywno z tyłu osi wirnika, w dodatku przed łożyskiem... Najwyżej może pęknąć, ale się z całą pewnością "nie wykręci"......
16 om cewki tacha to raczej slabe OK. Mierzone na zaciskach kostki silnika. A ile powinno być? może coś pokręciłem bo pisałem z głowy a pomiar robiłem wczoraj, ale jak podasz prawidłową wartość to zmierzę raz jeszcze i wszystko się wyjaśni. P.S. Czytałem gdzieś na elektrodzie o silniku boscha i rezystancji tacha i chyba coś koło 17 ohm było podane....
Do sprawdzenia cewka tachometru znajduje sie z tyłu silnika i czy magnesik się nie wykręcił ,okablowanie tego tachometru do elektroniki
Pralka po zapaleniu się i spaleniu kostki silnika. Jak to zwykle w takich wypadkach bywa poleciało po całości: silnik ocalał, ale z tachoprądniczki i jej obwodu nic nie zostało. poszukuję: - wartości R71 (patrz foto) - wartości R72 (patrz foto) - info na temat uzwojeń tachoprądniczki (cewka ze smażona tak, że nie dało się policzyć zwoi) - czy nawijać...
witaj to jest prawdopodobnie tachocewka na zewnątrz tego magnesu powinna być cewka z uzwojeniami z wychodzącymi dwoma przewodami do kostki silnika. sprawdź w serwisie firmowym powinno być dostępne pozdrawiam
Bo szczotki lub jedna z nich traci kontakt z komutatorem a raz na jakiś czas i go odzyskuje. Błąd F06 mówi o pracy silnika i teoretycznie przyczyną może być też tachoprądniczka silnika, ale raczej miałbyś inne objawy no chyba że cewka traci rezystancję, ale jeżeli nigdy nie robiłeś wymiany szczotek w tej pralce to przyczyną za pewne będą szczotki. Dalsze...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
cewka tacho tacho cewka bosch tacho
oporniki kierunków testy akumulatorów draka kable
dzwonki polifoniczne dzwonki polifoniczne
Odbieranie YouTube na dekoderze ZGEMMA H8.2H Koszt 1 kWh w Europie: Porównanie cen 2024