A jaki to alternator? Valeo czy Bosch. Prąd ładowania zależy od typu alternatora i jego budowy. Np. w Scanii są stosowane altki o wydajności od 75 do 110 Amper zależnie od wyposażenia pojazdu.
Trzy miesiące to nie jest dużo dla nowego akumulatora.Nie podałeś pojemności i dlaczego się rozładował ,myślę tylko że jest dosyć mocno rozładowany więc jeżeli masz nie za mocny prostownik to potrzebuje dosyć sporo czasu zanim w ogóle zacznie się ładować. Nie podałeś jakim prądem go ładowałeś i czy prąd ładowania wzrasta.P
Witam serdecznie. Mam kilka ładowarek do Bosch 18V, chciałbym jedną z nich zmodyfikować tak, aby zmniejszyć prąd ładowania akumulatora, a jeśli mi się nie spieszy to zmniejszam przełącznikiem i np. ładuje 1A, jak mi się spieszy to przełączam i leci np. 6A. Jestem zdania, że wolne ładowanie pozwoli dłużej cieszyć się sprawnymi bateriami, czy ma ktoś...
Każdy z nich będzie dobry. Jednak ten ostatni ze względu na największy maksymalny prąd ładowania naładuje najszybciej akumulator.
Tak bardzo małym prądem tylko na podtrzymanie. Poza tym pilnuje prądu ładowania tak żeby go nie zagotować. Ważne jest przy nich żeby dobrą opcję ładowania do odpowiedniego akumulatora wybrać.
Ładowanie Odsiarczające jest najbardziej Efektywne wtedy,gdy Prąd ładowania jest 10-cio Krotnie większy od Prądu Rozładowywania
Witam.Rozwiązaniem jest ZWYKŁA Ładowarka do telefonu NOKIA typ ACP-7E - z grubym bolcem ( można z łatwością kupić za 10 zł).Po prostu odcinasz starą końcówkę - wychodzą 2 kable + i - i mocujesz najmiejsze "żabki". JAK CHCESZ MOGĘ PODESŁAĆ ZDJĘCIA NA EMAILA: ola.hazak(at)op.pl
61 to wyjście na lampkę kontrolną ładowania, a 51 jest oznaczane napięcia stałe w prostowniku prądnicy prądu przemiennego. Fajny sprzęt, a tak z ciekawości jaki tam jest silnik, który to rok itp?
Jest szansa, że jest zepsuta. Wcześniej działała? A ładuje baterię? Możesz zmierzyć prąd i napięcie ładowania?
Najlepiej wymień wszystkie na nowe podobne lub lepsze. Niektóre sterowniki baterii "nie lubią" odłączania napięcia. W bosch nie ma elektroniki tylko termistor i rezystor określający prąd ładowania i pojemność baterii
Ciekawi mnie skąd bierze 12.6v skoro ładuje go cały czas prądem 12.1
Po ok. 10 h odłączyłem prostownik i sprawdziłem woltomierzem napięcie na akumulatorze – było ok. 12,8 V. Naładował się. To że prąd nie spadł do zera nic nie przeszkadza. Tu masz odpowiedzi: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Ładuj małym prądem 1-2 ampery na początek potem podkręć do znamionowego na 6A i do końca aż się naładuje,W takim przypadku pasuje zaglądnąć co jakiś czas jak się będzie zachowywał aku i prostownik podczas ładowania.
Prąd ładowania zależy od różnicy napięcia między ładowarką a akumulatorem oraz może być ograniczany przez ładowarkę. Bosch ładuje prądem 3.8A tylko do napięcia 14.4, które nie jest napięciem w pełni naładowanego akumulatora kwasowego. Dlatego koledze szybko wyłacza się ta ładowarka. Może też być tak, że ładowany akumulator ma duży ubytek pojemności...
a wskazówka amperomierza ledwo się ruszy. Pomiar prądu ładowania amperomierzem zewnętrznym czy wbudowanym? Zważ że wbudowany mógł ulec uszkodzeniu. napięcia wszystkie ok. Jakie napięcia jałowe pomierzyłeś? Podaj je.
Yato -funkcje te same ,większy prąd ładowania 12A(bosch 7A),cena(tańszy) Bosch -możliwość ładowania na 24v.Ja wybrałbym Yato.
Spokojnie możesz ładować akumulator na początku będzie brał większy prąd ale jak sam napisałeś z czasem będzie spadał, nie wiem jaki zasilacz posiadasz ale w razie czego możesz zmniejszyć napięcie na początku ładowania żeby ograniczyć prąd co do prądu wstecznego to raczej chodzi o gazowanie akumulatora podczas ładowania i należy wyłączyć zasilacz żeby...
gdy silnik schodzi z obrotów np z 3000 do jałowych napięcie spada do 13.00V i wraca do 14.5V Zmierz jakie jest obciążenie [A] alternatora w tym momencie ? Jakim prądem ładuje ?
co za pytanie do czego...np zagraj nim w palanta lub użyj do odpalania sztucznych ogni...to w końcu Twoja sprawa.Zobacz ostatecznie wyżej w ,,Wykorzystanie starej komórki,,. Co do ładowania to z pewnością masz wyczerpane cele w acu i proponuję rozebrać baterię i wymienić je na dobre.To powinno załatwić problem ładowania. Dla mnie jakość zdjęć wystarczająco...
Witam Mój problem polega na tym ze posiadam 2 wkrętarki bosch PSR 12 i PSR 12 VE-2 oryginalne bateria po naładowaniu miały 14,4v Przerobiłem juz 2 baterie na ogniwa Sony US18650VTC4 max prąd rozładowania: 30A Pierwsza poskładałem na 4 ogniwach + bms czyli przy full naładowaniu 16,8v co prowadzi do dymienia z silnika wkrętarki Druga poskładana na 3 ogniwach...
Jak podkładałeś inna baterię sprawdź jeszcze cęgami amperowymi ile altek podaje na instalacje prądu. Jak kiepsko a sie grzeje to jest uszkodzony.
Obecna zima jest niezbyt przyjazna dla akumulatorów. Czy to jest już bardziej do wymiany czy tylko naładować i nic takiego ? "Obecna" zima to nie zima. 20, 30 lat temu... to były zimy, i auta jeździły ;-) Po prostu naładuj akumulator i sam się przekonasz. Ważne jest, aby przy ładowaniu utrzymywać odpowiednie parametry - nie przekroczyć prądu, nie przekroczyć...
No właśnie zdjęć nie mam, ale pamiętam, że byłem ciekawy wtedy po zapaleniu tej czerwonej lampki na czym polega to ładowanie i prąd wynosił wtedy ok. 0,3 A , natomiast napięcie ok. 13V... nie czekałem dłużej tylko odłączyłem ładowarkę bo i w piątek (04.01.2019r.) i w sobotę (05.01) załączany był tryb regeneracji i dokładnie po 3h zapalała się ta czerwona...
Jeżeli 500 mA. to może to być prąd ładowania. W takim razie mają ok. 1Ah pojemności. W tanich bateriach do tanich elektronarzędzi są akumulatory o pojemności 1,5 Ah. Włożysz nowe akumulatory, to czas ładowania i rozładowania wzrośnie. Można się pokusić o wzrost prądu ładowania, ale nie zawsze jest to możliwe lub opłacalne. Pozostaje tylko odpowiednio...
Na chłopski rozum wychodzi na to, ze prostownik ładuje za dużym napięciem, przez co prąd ładowania jest taki mały Prostownik ładuje prądem a nie napięciem. Mały prąd przy dużym napięciu jest spowodowany dużym oporem wewnętrznym akumulatora.
Ok jednak jak po odłączeniu przewodu kontrolki ładowania na terminalu alternatora ozn. D+ będzie miał 12V to nie jest wina regulatora napięcia , przynajmniej na pewno takiego od Golfa. Zwarta dioda w mostku to tak. Z historii 1 posta dedukuję odpalanie na zewnętrznym żródle prądu.
Gdybyś narysował ukłąd zasilania każdego box-a oddzielnie, to zobaczyłbyś, że wszystkie są zasilane podobnie. Prostownik jedno-połówkowy z kondensatorem filtrującym, minusy Box1 i 3 połączone do jednego z zacisków trafa a plus zasilany są dodatnimi połówkami z diod prostowniczych, a box 2 ma + połączony do bieguna trafa a - zasilany ujemnymi połówkami...
Nie tyle producent co sama istota ładowania ogniw Li-Ion - używa się ładowarki z kontrolerem jeśli w pakiecie akumulatorów jego nie ma. Ale kontroler być MUSI. Poczytaj w internecie materiały o ogniwach Li-Ion i parametrach ładowarek służących do ich ładowania, o ich prądzie i napięciu. I nie buduj kolejnych "dzielników napięć do ładowania akumulatorów"...
Nie wymień lub ew. jeszcze sprawdź napiecie podczas pracy bezpośrednio szpikulcami przez otwory w obudowie bezpośrednio na płycie czasem "gubi" prąd na śrubie wyjściowej M8 lub masę . Jak jest to samo tam pozostaje płytka.
zależy też jaki prostownik przecxiętny z ,,brico'' albo coś takiego :D to ma z 4 A wydajności czyli 12x4=48wat czyli zasilisz nim wzmak 20-30 wat max .......... natomiast były takie radzieckie 12 voltowe ,,czołgi'' co miały 12v 12-15A ( qmpel taki ma ) z regulacją prądu ładowania wielkie i cięzkie to jhest 12x15=180 czyli wzmaka 100wat na 4 om spokojnie...
Witam. uszkodziła mi się ładowarka firmy Bosch dokładnie Tyrystor CR2AM jaki zamiennik najlepiej zastosować? Łatwo dostępny żeby był. Jest to stara ładowarka do wkrętarki prąd ładowania 1A. Pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/9186426800_... Witam. Kupiłem wkrętarkę Bosch Uneo (mini młot udarowy). Sprzęt powystawowy/ze zwrotów, brak ładowarki, ale podpatrzyłem u innych sprzedawców, że ładowarka ma mieć 15,3V / 800mA. Problem w tym, że przy tym napięciu wskaźnik fabryczny pokazuje ładowanie, a tak faktycznie na amperomierzu jest...
Chciałem naładowac akumulator ale zastanawia mnie, że w jego instrukcji jest napisane. Nie otwierać akumulatorów bezkorkowych Po naszemu "bezobsługowych" :| Ładujesz normalnie jak każdy akumulator, prądem 4-4.5A (0,1C) pilnując by nadmiernie nie gazował. W jego pokrywie, są dwa małe otworki po dwóch stronach bocznych krótszych krawędzi. Mógłby mi ktoś...
Osobiście używam do ładowania aku do łódki , samochodu i innych Od paru lat bezproblemowo sobie radzi https://allegro.pl/oferta/prostownik-bos... https://allegro.pl/oferta/prostownik-do-... PROSTOWNIK BOSCH C3 6/12V Model:C3 Napięcie [V]:6 / 12 Obsługiwane Pojemności...
Ładując wyższym napięciem ale minimalnym prądem nie wprowadzamy szczególnych zagrożeń, bo rezystancja wewnętrzna akumulatora nie dopuści do osiągnięcia przez niego zbyt wysokiego napięcia, no i gazowanie wystąpi w stopniu "trzy bąbelki na minutę". Jeszcze dorzucę link do postu (at)macmac14 gdzie są zamieszczone fotki z instrukcji ładowarki C7 Boscha-...
Regulacji nie ma ale musi być jakiś pwm bo obroty są stabilne nie zależnie od stanu baterii. Gdy bateria rozładuje się "całkowicie" to silnik nie jest załączany a świeci jedynie kontrolka baterii. Sam wyłącznik jest miniaturowy i nie wytrzymałby zapewne prądu silnika.
Zmierzyłeś amperomierzem cęgowym, jaki prąd płynie w obwodzie ładowania? Jesteś przekonany, że ten amperomierz jest w pełni sprawny? Robiłeś nim jakieś inne pomiary?
Dobry to pojęcie względne. Dobry dla użytkownika laika to np Bosch C3, dobry dla akumulatora to taki co się składa tylko z transformatora i prostownika, ale to już trzeba kontrolować prąd i napięcie ładowania.
Witam Mój sąsiad nabył coś takiego. Podczas ładowania akumulatora Bosch 100Ah spalił się transformator. Na początku prostownik był lekko ciepły, a prąd ładowania 3,3A i wskazywało na to że jest dobrze. Dobrze, że spaliła się ścieżka bo inaczej by się zapalił. A tak swoją drogą to mogli by dać jakiś bezpiecznik.
https://www.subito.it/accessori-moto/reg... 60Euro , polski nie zaddziała jako dynastarter ,nie ma opcji 0 190 215 015 bosch jak co zamienia sie 350netto
Wymienić na ogniwa dobrej jakości i przystosowane do takich prądów, a nie podróbki z pojemnością nierealną.
Witam, mam w Audi 80 2.0 ABK alternator o ozn. BOSCH 70A 0 120 485 047 KC -> 14V 37-70A 050 903 015 C i był w nim reg. napięcia BOSCH 1 197 311 235 czyli wg dokumentacji dla poj. z alternatorem o prądzie ładowania 70A, czy mogę zamontować reg. nap. BOSCH o nr 1 197 311 223 czyli wg dokumentacji dla poj. z alternatorem o prądzie ładowania 90A ? Nie zabardzo...
Witam.Naprawiałem kiedyś coś takiego.Rozkręć ładowarkę i w środku znajdziesz uszkodzony tranzystor mosfet.Jest on umocowany do radiatora.Wymień go.Uwaga!!! Odłącz ładowarkę od prądu.
Musisz się martwić, żeby napięcie zasilania nie przekroczyło 5V. Warto dodać drugi rezystor - jak na rys. 3 na str. 12 PDFa - wystarczy 0.33 om 0.6W - metalizowany (do kupienia bez problemu). Rezystor programujący - 2 kom (prąd ładowania 500 mA). Czas ładowania wzrośnie do 2 godzin ale w ten sposób nie przegrzejesz układu. Nie zapomnij o kondensatorze...
No trudna rada, musisz zmierzyć prąd spoczynkowy.
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Ja w firmie zamiast niklówek powsadzałem Li-ION i do tego kawałek elektroniki kontrolującej ładowanie i rozładowanie http://www.bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_art... Do tego trzy ogniwa samsunga 2,6A/h i wkrętarki długo i bez problemów kręcą Ładować można byle czym co da około 13-14V A jak ci się uda możesz i 4 sztuki lion wepchać i elektronikę...
A ja bym spróbował podłączyć na rozładowanym akumulatorze i wtedy sprawdzić miernikiem jakie jest napięcie na końcówkach prostownika ,dlatego żeby taki prostownik zadziałał to musi być najpierw podany minimalny prąd na bramkę tyrystora ,wtedy zostaje ona otwarta i prąd zaczyna płynąć i ładuje akumulator.
Wszystko zależy jaki stary jest akumulator,miesiąc lub półtora powiniem wytrzymać ,dłużej miałbym obawy.Po tym okresie może być prąd ,ale może nie odpalić.
Jeśli akumulator będzie naładowany, to prąd pobierany (a pokazany na amperomierzu), powinien spaść w pobliże 0.
Dla zainteresowanych testowałem czas ładowania. Średnio 3 godziny, pobór prądu c.a. 0,05kWh.
Witam Pytanie dotyczy alternatorów Bosch montowanych w grupie VW - czym się różnią poszczególne modele ? Z wyglądu są identyczne, gdy się je rozmontuje to też są identyczne. Mocowania takie same, można je montować zamiennie - a różnica jest w max prądzie ładowania: 028 903 028C - 70A 028 903 028D - 90A 028 903 028E - 120A 06F 903 023J - 140A Myślałem...
To prawda, alternatory Mitsubischi mają drogie części zamienne, bardziej opłaca sie montować mechanicznie pasujące ( rozstaw łap) odpowiedniki z Bosch lub Valeo.
Kolego był już nie raz temat na elce o regeneracji baterii do wkrętarki. Jeżeli już to tylko ogniwa wysoko prądowe przynajmniej 30A. A i to może być mało dla Boscha. W jednym z tematów o regeneracji nawet ktoś przytaczał właśnie takową wkrętarkę. O ile w "marketowych" ogniwa jakoś dalą radę do lekkiej pracy, o tyle w Bosch'u ugotujesz je. Moim zdaniem...
Raczej wysokoprądowe. Wkrętaka nie będziesz oszczędzał i przy dokręcaniu prąd będzie rósł mocno. Najlepiej określić parametry starych akumulatorów i kupić nie gorsze.
Rozmawiałem z serwisem alternatorów. Jest założony taki sam, zgodnie z numerami, Boscha
Panowie tu nie ma co naprawiać. To prosty generator asynchroniczny za 100 netto w hurcie. Regulacja napięcia tylko obrotami. Do pracy z UPS-m się nie nadaje, za duże odchyłki od częstotliwości i napięcia. Około 3 lat temu nakłoniłem to ustrojstwo do pracy z UPS-em firmy APC model SmartUPS 1000. Mianowicie zdemontowałem prądnice na jej miejsc wstawiłem...
Wsadziłem bezpiecznik 7,5A - 0 reakcji, I będzie zero reakcji, bo bezpiecznik zabezpiecza obwód, a nie reguluje prąd. I radzę poczytać trochę na temat przebiegu ładowania akumulatora, bo przy takim podejściu często będzie dochodzić do problemów, z wymianą akumulatorów włącznie.
Podłączenie B+ alta nie powinno iskrzyć.Wychodzi na to że alt kradnie prąd ,jest jakieś zwarcie w nim. Jak będziesz miał miernik to pomierzyć spadek napięcia na przewodach a jak dalej ładuje słabo to alt na stół.
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
To nie alternator, tylko prądnica prądu stałego, czyli silnik elektryczny. Komutator ma prawidłowy wygląd, najskuteczniejszą metodą kontroli jest zasilenie go 12V, obciążenie mechaniczne i kontrola pobieranego prądu. Prąd ładowania, powinien być wybity na korpusie, ew. moc prądnicy. Jeśli dojdziesz do 80% prądu i prądnica nie będzie się zatrzymywać...
To mi się wydaje nieprawdopodobne żeby alternator generował aż takie napięcie. Nawet jakby był zwarty tranzystor w regulatorze napięcia i wzbudzanie byłoby maksymalne to akumulatory ograniczyłyby napięcie do 15-16V. Bo przy 30 V prąd ładowania znacznie przekroczyłby wydajność prądową alternatora.
Nie bardzo wiadomo co oznacza ów 'kontroler ładowania' więc trudno o opinie. Standardowo płytki typu 'BMS' zawieraja zabezpieczenie przed przeciążeniem, nadmiernym rozładowaniem oraz nadmiernym naładowaniem ogniw. Czasami jeszcze układ balansera. Ale nie słyszałem o 'kontrolerze ładowania'. Jak podłączysz jakiś zasilacz do złącza ładowania to będzie...
Niestety nie zmierzyłem napięcia przed podpięciem i aku już zamontowany i działa poprawnie. Faktycznie był naładowany. Ładowanie i kilka dłuższych tras mu pomogło. Chyba najbezpieczniejszy sposób ładowania to ustawienie napięcia na 14,4 i rozsądne ograniczenie prądu.
No widzisz i zabrakło tabliczki aby wiedzieć jaka moc pobiera ta ładowarka..... Ale nic to znalazłem że jest to 95W co przy napięciu sieciowym 230VAC powinno dać nieco poniżej 500mA prądu skutecznego. I teraz zakładając że jest to zasilacz typu flyback , czyli najbardziej prawdopodobny rodzaj , wnioskuje trochę na nos że równoległe połączenie R9 i R10...
Nie da rady , za mały prąd . To tak jakbyś chciał z prostownika do ładowania akumulatorów odpalić auto .
W moim opelku siedzi alternator Bosch , ale na kostce nie powinno być na minusie prądu .
Ja akurat mam zasilacze tej samej mocy i tej samej firmy (krzak) po zwarciu wyłączają się wszystkie przeciążyć jest ciężko bo to jednak 15V 28A (3x 5V/28A) .Po podpięciu równolegle dwóch rozładowanych akumulatorów samochodowych bosch 74AH 680A zasilacze przez 10mn lekko buczały prąd ładowania 23A potem prąd ładowania spadał po 7h było 5A na akumulatorach...
Siedzę na kwarantannie, auto nie odpalane od ponad tygodnia, na zewnątrz od kilku dni poniżej zera, w nocy ok. -4stC, z ciekawości podłączyłem ładowarkę (Bosch C7, tryb AGM)- przez może 20min. ładowała prądem minimalnym, potem przeszła w tryb konserwacji, czyli akumulator OK, ale fakt, że praktycznie nowy :) V.
Ustawić prąd ładowania na 220mA .Napięcie na jednym akumlatorze 4V.
Prąd ładowania spada w zależności od zapotrzebowania akumulatora. Przyczyną opisanego przypadku, jeśli jest to usterka, może być regulator napięcia.
To że samochód ten jest zabytkiem nie koniecznie oznacza słaby system ładowania. Zamontowany jest nowiutki alternator Bosch 80A wyciągający 54 A przy 1900 RPMS. To jaki prąd w danej chwili pobiera akumulator podczas ładowania alternatorem (a co za tym idzie - po jakim czasie, po ilu przejechanych kilometrach akumulator będzie naładowany) nie zależy...
Witam Ten mam [url=http://allegro.pl/bosch-74ah-s5-skl... od niedawna i polecam sam akumulator i firmę konkretna obsługa , wymiana i pomiar napięcia ładowania gratis . 4max to raczej bym omijał z daleka ( mamy go w firmowym dieslu i po roku podczas tegorocznych mrozów już słychać że ma mało prądu na start...
Witam Jakie napięcie na postoju powinien mieć nowy akumulator? Kupiłem bosch s4 60ah, po zamontowaniu i 10 minutowej przejażdżce napięcie ma 12.56V. Czy nie powinno być trochę wyższe? Prąd ładowania mam ok bo 14.3V, ale najczęściej jeżdżę krótkie odcinki. Przed montażem na pewno miał 12.5V W instrukcji pisze, że napięcie spoczynkowe powinno wynosić...
Witajcie, Mam pewien problem : posiadam zestaw 3 akumulatorów żelowych 12v 14h połączonych szeregowo. Zestaw ten służy do napędzania deski elektrycznej, ładowarkę którą posiadam robi mi dwa psikusy Wyłącza mi ładowarkę jak akumulatory osiągną ok 13.5 v z jednym wyjątkiem jeden z akumulatorów ( środkowy ) ładuje mi do 14.8 V co mnie zadowala. a zależy...
Ok. kolego Oldking zgodzę się z Tobą. Autor pisał, że bateria rozladowala się do zera więc przy podłączeniu prostownika chyba nastąpiło by ponowne przebiegunowanie tej jednej celi. Jezeli jest dostęp do korków w tej baterii to możnaby sprawdzić gęstość elektrolitu bo to też ważne tym bardziej, że był rozladowany do zera ale jakim prądem był pozniej...
Nie mam tego sprzętu, ale: znalazłem na ruskich stronach schemat [url=https://pro-radio.ru/user/uploads/1... Bosch AL1820 CV, która może być kompatybilna z Twoją baterią. Znalazłem również opis kontrolera [url=https://www.onsemi.com/pdf/datashee... Z tych dwóch dokumentów wynika, że rezystory, które masz w baterii...
wiem, że w szacowaniu prądów w systemie trzeba uwzględnić prąd ładowania akumulatora ale który? Jaja sobie robisz? Zabierasz się za coś o czym nie masz pojęcia Co to znaczy: "chodzi mi tu o prąd pobierany podczas ładowania" - akumulator podczas ładowania nie "pobiera" żadnego prądu - to zasilacz ten prąd podaje.
Zwykły zasilacz regulowany na LM317. Dodano po 4 O ile zobaczyłem to, bez akumulatora, na jego miejscu jest ~4V. Pobór prądu z rozładowanym aku to jakieś 0.8mA
Witam! Proszę o poradę. W samochodzie Megane II 1.5 dci 2006r komputer wyrzuca komunikat (po ok 8, 10 minutach od rozruchu) o niewłaściwym prądzie ładowania akumulatora. Alternator- to BOSCH 0124525082, który został w profesjonalnym warsztacie oddany do naprawy. Wymienili w nim tuleje z pierścieniami, łożyska, i szczotki wraz z całym mostkiem prostowniczym...
nie za bardzo rozumiem pytanie. akumulator jest głębokiego rozładowania i służy do zasilania silnika elektrycznego do łódki wędkarskiej gdzie maksymalna moc to około 400W na ,, 5" biegu- pływamy najczęściej ,,2,5" lub ,,3" a jaki jest prąd ładowania z ładowarki bosh c7 to nie wiem gdyż jest automatyczna
cetek C8 w trybie reper + potrafi podbić napięcie dla AGM do 15,25V. Wydaje mi się, że trzeba rozróżnić ładowanie eksploatacyjne w samochodzie i ładowanie "ratownicze" Przy akumulatorach kwasowych i trybie ładowania "odsiarczającym" potrafiłem (przy minimalnym prądzie ładowania na poziomie 0,5-1A) dojść do 16,5-17 woltów. Akumulator się nie grzał,...
Witam. Na początku wspomnę, że przeszukałem forum, ale nie znalazłem podobnego do mojego przypadku. Padł mi akumulator bezobsługowy bosch s4 72Ah. Po całej nocy ładowania napięcie wynosi 11.4 Gdy podłączyłem prostownik (6A), a na klemy zapiąłem miernik, to napięcie rośnie max do 11.9V, zapala się na prostowniku FULL, i "prąd" spada do 11.4. Dziurawa...
Tak, mam do tego oryginalny regulator Boscha, z tym że był on rozbierany i składany na nowo. Po odpaleniu motocykla lampka od ładowania niestety nie gaśnie. Dziś zdemontowałem prądnicę i sprawdziłem, czy wszystko jest podłączone prawidłowo według schematu, jaki znalazłem. Sprawdziłem miernikiem tzw. "brzęczkiem" ciągłość przez cewki od zacisku szczotki...
Od jakiegoś czasu przeglądam sieć w poszukiwaniu prostownika. Na początku chciałem kupić prostownik z regulacja prądu ładowania ale później trafiłem na ofertę ładowarki automatycznej Bosch C3 [url=http://allegro.pl/prostownik-ladowa... . Cena jak dla mnie jest ok, parametry też tylko zastanawiam się...
Dzięki za odpowiedź. Gdzieś też wyczytałem że sterownik kontroluje prąd ładowania, ale to chyba nie w tym modelu alternatora.
Z zasady prąd ładowania to 1/10 jego pojemności, u ciebie 74 Ah czyli 7,4 Amp. Co do prostownika, nie kupuj "chińszczyzny" , kup jakiś firmowy Bosch, Bester.
Oryginalna ma 400mA,a ta co mam 1,2A A może to jest problemem. Akumulatory litowo-jonowe powinny być ładowane w trybie CC, CV. Może oryginalny zasilacz wraz z układem w wkrętarce spełnia funkcję ładowarki, czyli zasilacz zapewnia prąd ładowania nie większy od 400mA, a wbudowany we wkrętarkę układ zapewniający CV zapobiega nadmiernemu wzrostowi napięcia...
Prostowniki Boscha C3 i C7 to całkowicie impulsowe rozwiązania ze zmienną charakterystyką ładowania. C3 jest właśnie dedykowany akumulatorom w samochodach osobowych i dostawczych.Natomiast C7 dla pojazdów ciężkich - duże ciężarówki,autobusy itp. Gdzie są wymagane akumulatory o dużych pojemnościach i prądach rozruchu.Ten prąd ładowania 3,8A w przypadku...
Skoro prezenter mówi o trzydziestu minutach ładowania stałym napięciem 14,2V prądem 25A (fragment opisu testu VW od 7minuty filmu) to ja dziękuję za jego porady. W trzydziestej minucie ładowania MUSI wystąpić zmiana napięcia lub prądu w stosunku do pierwszej minuty. Nie da się utrzymać obu parametrów jednocześnie. Na marginesie: Pisałem kilkakrotnie...
Kiedyś mi powiedziane w sklepie z elektronarzedziami, ze najwazniejsze ze zgodne a napiecie a natezenie, nawet dobrze jak bedzie wieksze, bo szybciej sie bedzie bateria ladowala. Nie do końca tak jest. Ogniwa 18650 wysokoprądowe w firmowych bateriach np. bosch ładowane są prądem maksymalnym 3A przy zastosowaniu chłodzenia i kontroli temperatury, a...
Na drugiej baterii rezystancja terminatora jest taka sama? W baterii jest układ elektroniczny, który ogranicza prąd, chroni przed przeładowaniem i nadmiernym rozładowaniem itd. tzw. BMS jeżeli ogniwa są ok to on mógł się uszkodzić i robi np. zwarcie
W bateriach Bosch jeden ze styków przekazuje ładowarce informację nt konfiguracji baterii. Na tej podstawie ładowarka wie czy ma do czynienia z 5S1P czy z 5S2P i odpowiednio ustala prąd ładowania. Być może i tutaj zastosowano tę zasadę. Dodano po 4 Rozbierałeś baterię. Czy pomierzyłeś napięcia ogniw akumulatorów? Zdarza się, że jedno ulegnie zwarciu...
Zanim kupisz nowy akumulator to upewnij się, że układ ładowania działa poprawnie i jałowy pobór prądu jest na odpowiednio niskim poziomie. W przeciwnym razie akumulatory nigdy długo nie pociągną. Ładowanie jest prawidłowe. Prąd pobierany to 0,01~0,02A.
Andrzeju, pozwól, że sprostuję twoje informacje, bo są one niestety technicznie błędne. Regulator napięcia w alternatorze ma kluczowe znaczenie nie tylko mechaniczne (dopasowanie szczotek i mocowania), ale przede wszystkim elektryczne — zwłaszcza pod kątem prądu wzbudzenia. Alternator o wyższym prądzie ładowania (np. 120 A lub 140 A) potrzebuje regulatora...
Zacznij od potrzeb (poboru mocy). Dobierz baterie słoneczne o odpowiedniej mocy na lato i ew. na zimę. Do baterii słonecznych dobierz odpowiednio pojemny magazyn energii. Trzeba uwzględnić sprawność przetwornicy podnoszącej napięcie i falownika. Jeśłi zimą wystarczy prądu z paneli w stringach, to będzie go nadmiar latem. Wtedy albo grzanie wody, albo...
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A.
Doprawdy nie sądzę żeby ładowarka "mikroprocesoroea" ładowała go do 13V. Ona ładuje go do ok 15 po czym przerywa ładowanie przechodzi w tryb okresowego podladowania - wtedy właśnie napięcie spada do tych 13V. W akumulatorach kwasowych nigdy nie jest tak że po zakończeniu ładowania napięcie akumulatora utrzymuje się na napięciu koncowym. Tak zachowują...
Proszę o fachową poradę co może być przyczyną ciągłego palenia się kontrolki ładowania w mojej polówce. Więc tak: Dość często padał mi nowy akumulator i nie wiedziałem co jest tego przyczyną (często odpalałem na pych). Kontrolka ani się nie żarzyła ani nie mrugała, po odpaleniu gasła, wszystko było ok i pracowało bez najmniejszych problemów do wczoraj...
CZY TO NORMALNE ??? W zasadzie nie... To wynik działania regulatora napięcia końcowego. Zasilacz ma określony poziom napięcia do którego ma ładować akumulator. Napięcie rośnie, po czym osiąga założoną nieprzekraczalną wartość i następuje wyłączenie (przekaźnikiem). Od chwili wyłączenie napięcie na akumulatorze spada, niewiele ale spada po odłączeniu...
prąd ładowania eneloop minimalny prąd ładowania optymalny prąd ładowania
pendrive odzyskanie partycji wartość skuteczna napięcia tętnień kalkulator wiatrowy
wizjer smart regulator ładowania
Sprawdzanie elektromagnesu pompy hydraulicznej – testy, pomiary, diagnostyka Ford Focus Mk2 radio 6000CD Sony nie działa po odłączeniu akumulatora – kod PIN, blokada, bezpieczniki