A wał ustawiłeś na znacznik czy używałeś czujnika zegarowego?
Sprawdzić dobrze zasilanie na czujnikach , pomijając obrotów!
musi być czójnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze nie ma też tego czujnika. sprawdź cewkę WN.
Po pierwsze to jaki komputer i po drugie zdejmij wtyczkę od komputera, przeczyść i załóż.
Powodem nierównych obrotów był czujnik temp. wody i kiepska masa na kompie. :D
Czujnik wody , sygnał z nastawnika przepustnicy , ciśnienie ssania
W Brawie bez zapłonu czujniki pokazują taką temperaturę. Pozdrawiam.
Podmień impulsator - czujnik obrotów - jest w bloku - czyta z koła zamachowego.
tak sprawdzałem,zależy mi na odpowiedzi odnośnie czujnika walu, jeśli ktoś może przeczytać dokładnie co napisałem i dać odpowiedź na moje pytanie wyżej. Jak wyeliminować uszkodzenie czujnika?
POdpowiem :) kostka 4 piny zaczepiona o kolektor ssacy po prawej stronie silnika sprawdz czy jest oki :) Mala szara kostka przyczepiona do rurki od bagnetu + czarna kostka (mala szara czujnik predkosci walka czarna kostka czujnik predkosci walu ) Cudów nie ma w tym silniku :) podejzewam uszkodzenie ktoregos z czujnikow predkosci walka lub walu. A będzie...
Wiązka sprawdzona, przekaźnik nowy, ecu podmienione. Czy jest możliwe by np. czujnik położenia wału czy silnik krokowy miały zwarcie i przepala bezpiecznik??
właśnie sprawdzam książeczkę serwisową i widzę że były sprawdzane czujniki temp. wody, położenia wału i położenia przepustnicy... więc odpada....hmmm
jak to zwykle przy róznego rodzaju oringach - w zasadzie powinno się je wymieniać jeśli już się je ma w ręce ( ale wiadomo jak to jest) Ważne aby wszystko było czyste nieuszkodzone i (suche zwłaszcza w tym wypadku). Niekiedy dla sprawdzenia czy nie ma zaciagu lewego powietrza można wykożystać właśnie aerozol do czyszczenia przepustnic - to jakies pochodne...
sonda byla sprawdzana a czujnik w ktorym miejcu on jest i moze ma jakis kolor wtyczka prosze o rade i pozdrawiam
Masz na tym wakuometrze kolorami zaznaczony zakres w jakim wskazówka powinna się znajdować na wolnych obrotach (engine condition [idling]). Gdzie/jak podłączasz ten wakuometr - powinieneś włączyć trójnik w rurkę idącą do czujnika MAP.
W tych silnikach nie pozostaje ci nic innego jak tylko zacząć od diagnostyki komputerowej. Szybko i pewnie. A tak na marginesie to możesz mieć uszkodzony czujnik temperatury silnika. Czy auto ma gaz? Jeśli tak to to bez podłączenia do kompa nic nie zrobisz.
- czujnik pedału przyspieszenia 2 : jest drugi obwód i dopóki działa to nie ma żadnych negatywnych skutków, - przekaźnik główny : odpowiedzialny za zasilanie elementów wykonawczych, m. in. wstępnej pompy paliwa, - czujnik temp. powietrza : sam z siebie mało istotny ale jest częścią przepływomierza i ma z nim wspólne zasilanie, - ciśnienie doładowania...
Witam mam problem z moim Fiatem brava od jakiegoś czasu samochód czasami kichał na niskich obrotach a ostatnio znikła iskra na świecy cewka została podpięta nowa i się nic nie zmieniło oraz czujnik położenia wału tez został zamieniony na nowy ponadto. Immobilizer tez jest zdjęty. Czy może ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze może być, a ma może ktoś schemat...
Można w takich przypadkach wymienić multum usterek, I tak wymienić można nieszczelności w układzie dolotowym, wypadające zapłony, problem z czujnikiem temp. cieczy, nieprawidłowa praca zaworu regulacji biegu jałowego i wiele innych. Bez podłączenia testera nie da rady cokolwiek stwierdzić.
Nie wazne jak to sie nazwie i tak wiadomo o co chodzi. Co mialem napisac w temacie ze sterownik nie zwieksza czasu otwarcia wtryskiwaczy??? Pomijajac ten szczegol to widze ze i tak nie ma innych pomyslow oprocz czujnika temp. A moze to czujnik cisnienia szwankuje jak spada temp?? On chyba tez decyduje o tych parametrach wtrysku. Dzisiaj jest duze ochlodzenie,...
Dzisiaj pojadę na odczyt błędów do mechanika i sam zobaczę co tam wyszło. Napisze wieczorem o wynikach. Jeszcze mam takie pytanie czy takie uszkodzenie mogło nastąpić na skutek odpalania silnika z wciśniętym w podłogę pedałem przyspieszenia? Dopóki ja jeździłem i odpalałem bez "gazu" to problemów nie było, ale jak wsiadł ojciec i jak zwykle odpalił...
Jeszcze raz mam pytanie. Bravo zapaliło okazało sie ze musi byc komputer odizolowany od metalu masa jest podlaczona wyczyszczona i napewno masa nie jest przyczyna. Po odpaleniu silnik nierówno chodzi a po zagrzadniu sie do okolo 75 stopni po właczeniu sie wentylatora i wyłaczeniu samochód traci obroty i gaśnie. Czy moze to byc wina czujnika położenia...
sprawdż czujnik ciśnienia zewnętrznego (chyba tak to się nazywa) , znajduje się on na grodzi silnika pod plastikową osłoną, może też być nieszczelny wężyk od podciśnienia przy nim. Sprawdż też inne podciśnieniowe
W tym silniku czujnik obrotów i położenia wału korbowego zamontowany jest przy kole zamachowym (koło rozrusznika) i zczytuje sygnały z wieńca który jest zamontowany przed kołem zamachowym. Najwygodniejszy dostęp do niego(montaż ,demontaż) jest z podnośnika ,kanału itp. Pozdrawiam!
Witam. W Fiacie Brava 1.2 16V przebieg 190tyś. km przy spokojnej jeździe mam spalanie 8,7 litra benzyny. Nie mam zamontowanego gazu. Po podłączenie do komputera nie ma żadnych błędów. Wszystkie wartości z czujników raczej są w normie poza sondą λ, która powinna (jak mi się wydaje) zmieniać napięcie w granicach 0,2V-0,8V, a na komputerze pokazuje...
Sprawdzili mi w ASO nastawnik, jest czysty, bez uszkodzeń. Została oczyszczona przepustnica i czujnik podciśnienia. Testy examinerem nie wykazują żadnych błędów. Poza obrotami, wszystkie czujniki pokazują poprawne zakresy. Udało się w ASO ustawic stabilne obroty 800 obr/min. Krótka jazda próbna w okolicy ASO wypadła dobrze i przyjemnie. Na tym skończyła...
Na drugim zdjęciu masz zespół ; pompy paliwa ,i czujnika poziomu paliwa , a na A tylko samą pompę. Z tym "gazowaniem" silnika , to napisz o co konkretnie chodzi , ma za wysokie wolne obroty , więcej spala paliwa , jak z mocą?
Witam, miałem problem z swoją bravą, skończyło się na wymianie całego silnika, silnik jest z Bravo. Co do silnika to jest 1,2 16v. Odebrałem go wczoraj od mechanika i po 50 km zaczęły mu falować obroty na postoju od 1,5tys do 2tyś, sprawdziłem wszystko co potrafiłem samodzielnie tj. czy nie dostaje lewego powietrza, czujnik ciśnienia itp, po odpięciu...
Zdejmij obudowę filtra powietrza i sprawdź czy zamknięta jest? Jak pisze kolega emeryt2 sprawdź TPS czujnik położenia przepustnicy. Pod komputer podłącz i napięcie na TPS podaj co pokazuje. 12V to mono wtrysk a 16V to pełen jak pamiętam.
Jak faluja to moze byc uszkodzony parownik, albo po prostu jakis czujnik temperatury ci zaczyna nawalac. Pewnie ktorys z tych w kolektorze ssacym. Moze byc rowniez problem z zaworkiem recyrkulacji spalin. Moze byc tych rzeczy od groma, tez to przerabiam.
Czasami takie objawy były na skutek niesprawności czujnika obrotów wału korbowego (zamontowany w bloku w okolicach koła zamachowego). Nigdy nie doszedłem w jaki sposób uszkadzał się ten czujnik (przerwa na ciepło, utrata własności magnetycznych?) - pomiar rezystancji nie wykazywał znaczących odchyłek, błędów nie było. Warto byłoby też sprawdzić ciśnienie...
zobacz czy widzi obroty wału, często padają czujniki. To specyficznie oprogramowany sterownik, podstawą aby się uruchomil jest pozytywny test cewek ( aby nie szło niespalone paliwo w kat), ale ja sądzę że wina po stronie immo. Jestem pewien że jest błąd 27-klucz niewłaściwy, to 90% usterek jak nie chcą zapaloć w tych pudłach.
Witam mam podobny problem jak ten opisany w temacie "Brava 1.2 gaśnie przy rozruchu". Po czyszczeniu przepustnicy i poskładaniu wszystkiego do kupy na wolnych obrotach mam falowanie między 1600-1900 (tak jakby ktoś naciskał pedał gazu i puszczał). Pewnie trzeba przywrócić ustawienia fabryczne tego siłownika regulacji wolnych obrotów z czujnikiem położenia...
A autko jakoś nadmiernie nie kopci? -nie bierze oleju? silniki jtd cf3 te miały turbinę ze zmienną geometrią łopatek;może się zapiekły? albo coś z czujnikiem ciśnienia doładowania...Po przekroczeniu ok 3k obrotów wywali błąd-marchewa. Jedz na kompa (lub kup kabel +FES) i będziesz miał diagnozę. Po odpięciu przepływki nie zaświeci ci się marchewa zostanie...
Autko jw po wymianie uszczelki pod głowicą, wałka rozrządu, popychaczy,pasków. Autko zapala (na zimnym) i przyśpiesza normalnie, trzyma wolne obroty Dwa problemy: 1.Przy gwałtownym przyśpieszeniu (pod obciążeniem), w zakresie średnich obrotów słychać spalanie detonacyjne/"granie zaworów" - zanikające przy wysokich obrotach, na biegu jałowym i przy delikatnej...
Problem dotyczy Fiata Brava JTD 100km CF3 Od jakiegoś czasu zaczęła mi się zapalać kontrolka check engine. Zapala się ona jedynie na 4 i 5 biegu. Na 4 biegu gdy obroty są powyżej 3,5 tys i na 5 biegu powyżej 150 km/h obroty ponad 3 tys. Nie ma tego problemu natomiast gdy auto nie jest rozgrzane do 90 stopni jeżeli ma do 90 stopni około 80-85 (na niższej...
witam po przeczyszczeniu przepustnicy ,czujnika ciśnienia ,filtra ogniowego (przemyłem benzyną) wszystko robiłem z odłączonym akumulatorem ,miałem wypięty kabel zsilnika krokowego . po włączeniu silnika zostawiłem go aż włączyła się dmuchawa -niby coś się samo ustawia .problem w tym ze silnik na wolnych obrotach faluje pomiędzy 1600-1900co 2 sekundy...
Witam chciałem odświeżyć temat mam taki sam objaw , żeby go odpalić muszę trzymać gaz wciśnięty i zaskoczy na ok 400 obr i tyle jak puszcze to zgaśnie , przedtem dymił na czarno i obroty ucinały się na ok 3 tys. nie chciał iść. Tester pokazał błąd czujnika sondy został wymieniony i czujnik faz rozrządu , podjechałem po wymianie sondy pod dom zostawiłem...
Chciałbym dodać jeszcze, że mam też problem z falującym obrotami na luzie (z takim dość mocnym telepaniem silnikiem, dziś po raz pierwszy auto na światłach zgasło po tym jak nim mocno zatrząsło). Samochód mam od 2 miesięcy i wymieniłem: świece, przewody WN, termostat, sondę lambda, czujnik spalania stukowego, wydech, oczywiściem wszystkie płyny. Sprawdzano...
Witam mam ten sam problem z moim autkiem. Wymieniłem sondę lambda która reguluje dawką i dalej to samo. Niekiedy na zimnym silnik palił za drugim razem więc dodatkowo wymieniłem czujnik temp. Przeczyściłem przepustnice, kolektor dolotowy, silniczek krokowy i nic. Lewego powietrza też nie ciągnie. Czasem jak odpalę na ciepłym to obroty są niby normalne...
Mam problem z fiatem brawa 1.4 12v muli go na benzynie.Odpalam go np po nocy :cry: :?: w benzynie nie wchodzi na obroty. a gdy dodam gazu to gaśnie. Czasem w czasie jazdy szarpie i dławi go.Wymieniłem już katalizator silniczek krokowy czujnik położenia wału korbowego, czujnik temperatury, kable, świece, filtr paliwa ,parownik .Już nie mam pojęcia co...
dla tego silnika konieczne jest okresowe czyszczenie przepustnicy powietrza jak również po dłuższym nieczyszczeniu przepustnicy mozliwe jest zabrudzenie i tym samym przekłamania z czujnika podciśnienia. porządne wyczyszczenie (i oczywiście reset centralki) zwykle pomaga na jakieś 6 - 7 mies. Inna sprawa to świece zapłonowe ostatnio coś się działo na...
witam ponownie, dzis przeprowadziłem próbę z sondą lambda - kluczyk przekręcony kontrolki się świecą po chwili gasną włącznie z kontrolką układu wtryskowego. Stacyjkę wyłaczam, wyjmuję wtyczke od sondy lambda pod maską silnika, ponownie przekręcam kluczyk = kontrolka ukł.wtryskowego gaśnie = wszystko OKI ! Czy aby na pewno, czy sonda u mnie jest bajerem...
Witam, nie wiem czy dobrze założyłem temat, ale myślę, że to odpowiedni dział. Problem jest następujący i dotyczy fiata brava 1.4 12v 98r zasilanego tylko benzyną. Na wolnych obrotach silnik chodzi jakby na 3 cylindry. Pierwsze co to sprawdziłem na kompie błędy, nie ma błędów, jedyne co rzuciło mi się na oczy to, że sonda pokazywała około 650mV non...
Nie wiem jaki silnik jest e tej Bravie .Jeśli 75 to nie jest on sterowany komputerem. Jeśli TD 100 lub JTD to te mają sterowanie z komputera Na początek proponuje sprawdzić stan złączek na zaworze EGR i wszelkie połączenia do czujników i pompy paliwa jeśli jest to TD 100 lub JTD,dalej wymienić filtr paliwa i filtr powietrza.Oba kosztują ok.50 PLN.Można...
Witam mam w samochodzie Fiat Brava 80 1999 instalacje Dream XXI, od jakiegoś czasu wyłączał mi się gaz w czasie jazdy, po wizycie u gazownika wymieniono uszkodzony czujnik ciśnienia oraz filtr - wcześniejsze objawy ustały.Po zatankowaniu do pełna i wyczerpaniu się gazu w zbiorniku, instalacja nie chce automatycznie przełączyć się na benzynę, można to...
Tak monowtrysk. Regulator jest wymieniony i oryginalny boscha, napisałem w poście ale miałek problemy z autkiem i oprócz regulatora przyczyną były wtyczki na przepustnicy, owym regulatorze a potem na wtyczce od czujnika obrotów bo jak sprawdzałem i mierzyłem wszystko rozłączyłem wtyczkę i chyba "rozerwałem" zgrzane połączenie. Wymieniłem wtyczki i jest...
Generalnie nie pali. Jest tak-podczas kręcenia rozrusznikiem nie włącza się przekaźnik podwójny, nie jest tym samym załączana pompa i zasilanie na cewkę. Generują się dwa błędy, 12 cewka 1 i 13 cewka 2. Sterownik widzi obroty wału, przy kręceniu rozrusznikiem dochodzi do 260 obr/min. Jezeli zrobię test aktuatorów to spokojnie mogę włączyć pompę paliwa,...
witam.kod silnika9785329.auto nie ma gazu.silnik traci wolne obroty.im bardziej temperatura sie podnosi to silnik traci wolne obroty az wkoncu gasnie.jak ostygnie to pali normalnie.wyglada to tak jak by brakowalo mu powietrza.czujnik obrotów jest wymieniony
Witam, wiem, że "odgrzewam kotleta", ale ciekaw jestem czy udało Ci uporać z ta usterka? Możesz podać więcej danych jaki masz silnik chociażby? Ja właśnie znalazłem w 1.8 16V sprawcę takiego zachowania, a mianowicie za zawieszanie się na obrotach czy tez powolne schodzenie schodzenie z np.3 tys do 1.5 tys obr. odpowiedzialny jest uklad odczytywania...
Witam mam taki problem z moim autkiem. Auto odpala normalnie, nic się nie dzieje specjalnego lecz gdy się nagrzeje trzyma cały czas 1000obr/min. Wymieniłem sondę lambda która reguluje dawką i dalej to samo. Niekiedy na zimnym silnik palił za drugim razem więc dodatkowo wymieniłem czujnik temp (pomogło z odpalaniem). Przeczyściłem przepustnice, kolektor...
Dzień dobry. Zanim napiszę o szczegółach... USTERKA USUNIĘTA :) Podjąłem ryzyko i przeprowadziłem regenerację wybieraka czyli wymiana tulei z tworzywa i sprężyn. Tutaj mała uwaga... to jest to zrobienia w godzinkę maksymalnie. Wybijamy kołek ze środkowej części wałka ( zaopatrzcie się w drugi bo przy wybijaniu pękają). Dodatkowo od strony czujnika wstecznego...
Nagranie mało profesjonalne, bo robiłem to szybko i pierwszy raz w życiu sprawdzałem sondę więc przepraszam za takie kiepskie video.Prawdopodobnie na filmiku słychać pompę wspomagania. Kable sprawdzałem w ciemnym garażu i robiłem mgiełkę nad przewodami i nic. Serwis auto miało rok temu ale ja jeszcze wtedy nie byłem właścicielem. W weekend wszystko...
Mam problem z odpalanie samochodu jak jest zimny silnik - kręci ale nie chce zaskoczyć tak za 5-6 razem odpali. Na ciepło nie ma problemu. Auto ma gaz Lov-teca i na gazie odpalanie też problematyczne. Czujniki sprawdzałem i są OK, Ciśnienie paliwa OK, wtryski raczej też bo na benzynce moc odpowiednia i pracuje równo, czasem zafalują wolne obroty ale...
Witam. Posiadam fiata brave 1.6 16v benzyna 1996r i mam z nim kłopot już 2 sezon. Gdy przychodzi temperatura -10 samochód nie chce odpalić. Czuć paliwo rozrusznik kręci a nie zapala. Jeśli nagrzeję w garażu to po wielu próbach odpali ale nie pracuje chyba na wszystkich tłokach dopiero jak się zagrzeje chodzi normalne. Lecz nawet jak jest ciepły szarpie...
Witam wszystkich mam kolejny problem autko już chodzi wina cewka zapłonowa i przy okazji wymieniłem świece,przewody WN , a w oleju silnikowym pojawiła się benzyna i to mnie nurtuje dlaczego tak się stało(Oczywiście olej silnikowy wraz z filtrem oleju wymieniłem aktualny przebieg 120000 KM) . I samochód w miare dobrze chodzi ale napewno nie ma takiego...
Witajcie, Jak w temacie problem dotyczy pojazdu Fiat Brava 1,9 JTD 100KM 74kW 2001r. a dokładnie to puszczanie " czarnego bąka " po uruchomieniu samochodu. Czarny mocny dym pojawia się często na zimnym silniku od niskich obrotów po wyższe (przy 3-4 tysiącach to jest już stos płonących opon i nie widać nic w lusterku). Po rozgrzaniu ten dym maleje i...
Witam i proszę o pomoc w wyeliminowaniu poniższej usterki: Silnik dopiero po rozgrzaniu pracuje w mocno nierównym tempie, z rury wydechowej spaliny wydobywają się w dziwnie miarowy sposób, brak mocy przede wszystkim na biegach 4 i 5, (o wyprzedzaniu bez stresu można zapomnieć) spore spalanie - 14 w mieście, ok. 10 w trasie. Z odpalaniem nie ma najmniejszych...
witam mam problem z rozszyfrowaniem błedów po diagnostyce. komputer wykrył 4 błedy nr 48- czujnik obrótów, 12- sonda lambda i numery 255 i 72. przegładajac internet natknłałem sie na kod 255, podobno to problem z pompą wtrysków, jednak ani słówa o kodzie 72. moze ktoś pomoże
no właśnie zdania co do kasowania wartości adaptacyjnych w tych sterownikach są podzielone. jedni twierdzą, że tylko przez program diagnostyczny (najlepiej Fiat Examiner). drudzy, że wystarczy odłączyć klemy. podręcznik z cyklu "Sam naprawiam" nie wspomina o tym ani słowa. podobnie z serwisówkami zagranicznymi, chociażby podręcznik Haynes'a "Bravo &...
Witam! Od kilku dni siedzę w garażu. Pacjent to Seat Marbella zeswapowany na silnik Fiata Bravo 1.2 16V Fire 99 rok - na osprzęcie boscha. Auto posiada I generacje lpg z blosem. Wyłączenie wtrysków i pompy paliwa następuje na przekaźnikach bez emulatorów. Na tym prostym zestawie samochód bezproblemowo jeździł rok (jakieś 10 000 km). Obecnie na lpg nie...
Witam mam w samochodzie Fiat Brava 80 instalacje Dream XXI, od jakiegoś czasu wyłączał mi się gaz w czasie jazdy, po wizycie u gazownika; przyczyna uszkodzony czujnik ciśnienia. Po zatankowaniu do pełna i wyczerpaniu się gazu w zbiorniku, instalacja nie chce automatycznie przełączyć się na benzynie, brak sygnalizacji dźwiękowej oraz świetlnej na przełączniku....
Autko: Brava 1.6 16 V KAT B + G 1997 No więc tak, odkąd kupiłem autko to zrobiłem może z 8 - 10 tys km maksymalnie, jeździło spoko, pali w miarę, obroty szły na maksa bez problemu, nie dławiło, nie muliło nic. Oleju trochę bierze, lecz przy gazie to podobno nie tak źle. Problem zaczął się dziś. A jeszcze wczoraj o 19 wracałem do domu, wszystko było...
czujnik obrót brava brava obrót brava czujnik
baterie rowerowe połączenie compaq 6720s bateria bester regulacja prądu
listwa przeciwprzepieciowa schemat wfl1200
Zamek bagażnika w Kia nie zamyka się - przyczyny i rozwiązania Buczenie głośników po wyłączeniu komputera - przyczyny i rozwiązania