troche mi to wyglada na uszkodzenie sterownika.a czy napewno wymieniles ten czujnik co trzeba?
Jak zapala Ci się kontrolka od wtrysku to musisz podjechać na diagnostykę i od tego trzeba zacząć
A immobiliser widzi klucz ? Trzeba zobaczyć czy przekaźnik załącza się. Zestyk zwierny: 87-stały plus, 30-pompa, czujnik tlenu, wtrysk. Uzwojenie: 85-po zapłonie +12V, 86-załączany masą z ecu.
Witam Kontrolka wtrysku powinna zaświecić się po przekręceniu kluczyka i gasnąć po kilku sekundach ( w tym czasie ECU przeprowadza test czujników ). W czasie jazdy zaświecenie się jej wskazuje na wystąpienie jakiejś nieprawidłowości w sygnale z któregoś czujnika zamontowanego na silniku. Może wystąpić też sytuacja w której w czasie deszczu wjeżdzasz...
jak kopci na czarno to dostaje za dużo paliwa. Te czujniki możesz jeszze raz przejrzec. szczególnie temperatury. może leją ci wtryski benzynowe, lub gazu jesli masz sekwencje.
Sam silnik gaśnie czy nie można odpalić po zgaszeniu i co z czujnikiem położenia wału.P
To wygląda na brak zasilania tych czujników ,sprawdziłeś czy jest napięcie np. na czujniku prędkości - i + 5V. a może 12V.
Nie tankowałeś ostatnio na jakiejś "dziwnej" stacji? Auto posiada jakieś dodatkowe zabezpieczenia? Robi się ciepło i przyczyną mogą być zerwane przewody przy czujnikach. Przy wyższej temperaturze izolacja się rozciąga powodując "niedostyk" przewodu.
Jednak znowu zdechł. Niezłe jaja. Moze faktycznie czas sie przyjrzeć kostce przy stacyjce, albo ten przekaznik od wtrysku nieszczesny. Sorry za post pod postem, ale robię to w celu podbicia tematu.
Witam ponownie. W końcu wybrałem się z usterką do mechanika. Mechanik podpioł tester do auta i okazało się, że uszkodzony jest czujnik temperatury. Po wymianie czujnika temperatury objawy opisywane wcześniej ustąpiły. Dodam, że mechanik wymienił też termostat bo silnik był cały czas niedogrzany, być może to spowodowało uszkodzenie czujnika temperatury....
JTD to układ rail, pompa nie wymaga ustawienia w fazie , funkcję kąta wtrysku nadzoruje EDC15, masz czujnik wysokiego na listwie oraz regulator na wyjściu z pompy wysokiego ciśnienia
Witam. Piszesz,że lampka kontrolna wtrysku się świeci.Z tego co mi wiadomo,to w tym modelu jest lampka owszem ,ale tzw. kontroli silnika i jest uaktywniana gdy system sterowania silnikiem (co w twoim przypadku zostało podmienione) lub jego elementy nie działają prawidłowo.No więc chyba diagnoza komputerowa powinna coś wykazać. Do sprawdzenia jest jeszcze:...
witam auto jak w temacie niechce odpalic i zalewa swiece iskra jest i to dosc mocna cisnienie na cylindrach 8 barów w sterowniku silnika brak bledow auto niema gazu podczas krecenia rozrusznikiem silnik nielapie i zalewa swiece czy jest mozliwosc aby sie rozjechala mapa wtrysku ? poradzcie cos koledzy w wartosciach rzeczywistych dla wyprzedzenia kata...
przeczysc regulator ciśnienia w pompie CR i czujnik na listwie wtryskowej,mialem kiedyś taki problem w ar 156,regulator był padniety,a w stilo dwa wtryski trochę laly
po schemacie znalazłem w kostce masa i sygnał L ,K raczej scanerem tego niezdiagnozuje , podejrzewam uszkodzenie czujnika połozenia wału ale czy wtedy nie powinna sie marchewa palic cały czas? wychodzi na to ze wtryski nie działają
Witam, samochód tak jak w temacie sterownik hitachi, czym łączycie się z tym bałaganem? złaczę 3 pinowe wykorzystywane tylko linka K i masa, cdif2 i texa nie dają rady łączyłem się nawet przy samym ecu nadal nic, głównym problemem jest to że gdy się nagrzeje po dłużej trasie 20~30 km to zapala się kontrolka wtrysku i następnie samochód gaśnie następnie...
Za ssanie odpowiada sterownik który właśnie na podstawie czujnika temperatury wydłuża czas wtrysku, ponadto steruje silnikiem krokowym, dlatego warto sprawdzić (wyczyścić) ewentualnie go wymienić (koszt ok. 40zł) czyszczenie przepustnicy też by się przydało, dodam , że po takim czyszczeniu silnik wejdzie na wysokie obroty i zacznie "falować" ale później...
Zdejmij obudowę filtra powietrza i sprawdź czy zamknięta jest? Jak pisze kolega emeryt2 sprawdź TPS czujnik położenia przepustnicy. Pod komputer podłącz i napięcie na TPS podaj co pokazuje. 12V to mono wtrysk a 16V to pełen jak pamiętam.
Dziękuję za odpowiedzi. Jeżeli chodzi o przełożenie miejsca i wtryskiwacza to tak chciałem zrobić, jednak zapiekła mi się jedna śruba od kolektora i na chwilę obecną nie mogę go zdemontować. Jeżeli chodzi o popychacz to tak może się podwieszać. Jednak nawet lekko podkrzywiony zawór moim zdaniem nie wchodzi w grę, gdyż silnik pracuje równiutko nic nawet...
Nie całkiem mi chodziło o masę silnika, tylko o wiązkę elektryczną która jest na silniku i jest podłączona właśnie do tych wszystkich czujników,wtryskiwaczy itp. ta wiązka często jest przykręcana ,,masą,, do np. głowicy lub kolektora ssącego, a przy wymianie tego wtrysku mechanik napewno parę elementów na kolektorze ssącym musiał zdemontować i nawet...
przez test przelewowy dowiesz sie tylko czy przelewy sa sprawne. To czy rozpyla prawidłowo paliwo niestety dopiero o wyciągnięiu wtrysku. Le w twoim przypadku wydaje mi sie, ze winny jest EGR. Wnioskuje to po tym jak piszesz, że podczas falowania przygasaja światła, Zasilanie EGR jest to samo co temp powietrza i czujnik cisnienia doładowania. Odłączaj...
Czytałem coś i podobno wystarczą dwa sygnały: 1) od czujnika wtrysku, który podaje impulsy wtedy kiedy jest paliwo wtryskiwane 2) od czujnika prędkości Na bazie tego można oszacować spalanie. Mam osobiście w pracy do czynienia z programowaniem mikrokontrolerów, więc chętnie bym coś "wymodził". Czy wie ktoś jak się dostać do tych kabelków bez potrzeby...
Wszystko się wyjaśniło. Problemy sprawiał czujnik położenia wału. Po wymianie na razie nie było żadnej wpadki z odpaleniem, ale zrobili mi to dopiero kilka dni temu. Pojeżdżę miesiąc i zobaczę.
Fajnie ze jeszcze ktoś się interesuje a nie tylko pisze docinki w stylu oddaj do fachowca ... . Ja chwilowo uporałem się z problemem, mianowicie zakupiłem na allegro gniazdo identyczne jak te które łączy się z wtykiem czujnika obrotów ,do tego zakupiłem trzy żyłowy przewód 3x1 w ekranie do aparatury pomiarowej i wykonałem nową wiązkę od komputera silnika...
Jaka dokładnie instalacja gazowa? Domyślam się że II generacji. Możliwe że jak regulowali i podpinali komputer pod sterownik lpg zmienili ustawienie emulacji sondy lambda. W większości przypadków sterowniki fiatów dobrze pracują gdy emulacja sondy przy pracy na gazie ustawiona jest na MASA lub OBWÓD Otwarty. Najgorzej na PRZEBIEG lub Fala. W takim...
witam mam problem z rozszyfrowaniem błedów po diagnostyce. komputer wykrył 4 błedy nr 48- czujnik obrótów, 12- sonda lambda i numery 255 i 72. przegładajac internet natknłałem sie na kod 255, podobno to problem z pompą wtrysków, jednak ani słówa o kodzie 72. moze ktoś pomoże
Witam Obydwa czujniki ok - wału był wymieniony i jest nówka (obroty widzi) Jak odepne wał to wali błąd - czyli hall oki - synchro sprawdzone i jest jak należy, dlatego się pytam. Immo nie ma błędów - CODE gaśnie i komunikuje się z ECU Niestety (a może na szczęście) samochód bez LPG - po wymuszeniu działania podwójnego (pompa i reszta) iskra się pojawia...
Witajcie Auto zachowuje się dziwnie - ciężko odpala na benzynie, nieważne czy zimny czy ciepły. Ostatnio nigdy nie odpalił od pierwszego razu ale jak poczekać po próbie odpalenia do czasu odbicia przekaźnika i ponowna próba - odpalał bez problemu. Teraz losowo czasem problem ogromny. Silnik 1600 - pompa paliwa nowa,filtr też, wtryski dobre bo jak już...
Witam , mam identyczny przypadek- fiat brava 1.2 16v 99r benzyna bez gazu, - sonda pokazuje non stop ok 800 mV, mieszanka bogata, auto kopci po przegazowaniu na czarno... W aucie wymieniłem silnik tj sam słupek, osprzęt kolektory wtryski są od starego silnika na którym do momentu przeskoczenia rozrządu praca silnika była poprawna , wymieniłem na nowy...
Nie wiem jaki silnik jest e tej Bravie .Jeśli 75 to nie jest on sterowany komputerem. Jeśli TD 100 lub JTD to te mają sterowanie z komputera Na początek proponuje sprawdzić stan złączek na zaworze EGR i wszelkie połączenia do czujników i pompy paliwa jeśli jest to TD 100 lub JTD,dalej wymienić filtr paliwa i filtr powietrza.Oba kosztują ok.50 PLN.Można...
Chciałbym dodać jeszcze, że mam też problem z falującym obrotami na luzie (z takim dość mocnym telepaniem silnikiem, dziś po raz pierwszy auto na światłach zgasło po tym jak nim mocno zatrząsło). Samochód mam od 2 miesięcy i wymieniłem: świece, przewody WN, termostat, sondę lambda, czujnik spalania stukowego, wydech, oczywiściem wszystkie płyny. Sprawdzano...
Mam pojęcie z zawodu jestem mechanikiem ale nie pracuje w zaw(odzie z 20 lat ale w siedzę w technice mam wyposażony garaż nawet zaprawki lakiernicze robie sam ale w elektronice jestem kiepski-(rozrząd u siebie i w renault i citroen u synów robię sam) Ale wracając do tematu , jeszcze raz czyścicielem połączenie z komputerem , posprawdzałem pzretarć uszkodzeń...
Mam problem z odpalanie samochodu jak jest zimny silnik - kręci ale nie chce zaskoczyć tak za 5-6 razem odpali. Na ciepło nie ma problemu. Auto ma gaz Lov-teca i na gazie odpalanie też problematyczne. Czujniki sprawdzałem i są OK, Ciśnienie paliwa OK, wtryski raczej też bo na benzynce moc odpowiednia i pracuje równo, czasem zafalują wolne obroty ale...
Witam! Od kilku dni siedzę w garażu. Pacjent to Seat Marbella zeswapowany na silnik Fiata Bravo 1.2 16V Fire 99 rok - na osprzęcie boscha. Auto posiada I generacje lpg z blosem. Wyłączenie wtrysków i pompy paliwa następuje na przekaźnikach bez emulatorów. Na tym prostym zestawie samochód bezproblemowo jeździł rok (jakieś 10 000 km). Obecnie na lpg nie...
Witajcie, Jak w temacie problem dotyczy pojazdu Fiat Brava 1,9 JTD 100KM 74kW 2001r. a dokładnie to puszczanie " czarnego bąka " po uruchomieniu samochodu. Czarny mocny dym pojawia się często na zimnym silniku od niskich obrotów po wyższe (przy 3-4 tysiącach to jest już stos płonących opon i nie widać nic w lusterku). Po rozgrzaniu ten dym maleje i...
Witam i proszę o pomoc w wyeliminowaniu poniższej usterki: Silnik dopiero po rozgrzaniu pracuje w mocno nierównym tempie, z rury wydechowej spaliny wydobywają się w dziwnie miarowy sposób, brak mocy przede wszystkim na biegach 4 i 5, (o wyprzedzaniu bez stresu można zapomnieć) spore spalanie - 14 w mieście, ok. 10 w trasie. Z odpalaniem nie ma najmniejszych...
Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
kontrolka wtrysku brava brava ciśnienie wtrysku brava czujnik
dźwięki biosu award szumy bluetooth automapa memory
ochronniki przepięć ochronniki przepięć
Termistory w przetwornicy 3000W Volt Polska Układ ładowania w rębaku ZH 1115 z prądnicą 3-przewodową