teraz już wiem co to jest..... Charakterystyki: Dwa wałki krzywkowe w głowicy, z żeliwa sferoidalnego, usytuowane w głowicy górnej; napęd paskiem i kołami zębatymi. BUDOWA Na wałkach znajdują się krzywki odpowiednio ustawione i wyprofilowane, znajdujące się w miejscu zaworów sterujących. Z przodu wałek po stronie wydechu przystosowany jest do zamontowania...
Wczoraj zmieniałem pasek rozrządu w takim i nie potrzebowałem specjalnego przyrządu ale potwierdzam ze trzeba to wykonywać bardzo ostroznie i z uwagą, koła lubieją " uciekać " po zdjęciu starego paska. Po założeniu nowego paska koniecznie trzeba zrobić obrót wałem korbowym o 720 stopni ( dwa obroty wału , jeden obrót wałków rozrzadu ) celem sprawdzenia...
Witam, mam problem ze spalaniem gazu. Otóż moja brava posiada bardzo popularną jednostkę 1.6 16v o mocy 103KM która ma bardzo duży apetyt na gaz. Być może, a mam taką nadzieje że z mojej winy. Instalacja jest jeszcze niestety mieszalnikowa i jest jeszcze na manualnym registorku. Bieg jałowy wyregulowany na parowniku czułościa membrany do momentu aż...
Trzeba zrobić nastawy podstawowe examinerem,ale podobnie działającym diabłem
prosze:) http://obrazki.elektroda.net/44_12292951... http://obrazki.elektroda.net/29_12292951... Dodano po 22 http://obrazki.elektroda.net/8_122929652...
Jak nie świeci kontrolka ładowania to w/g Ciebie jest OK? Jakie masz napięcie na wolnych i wyższych obrotach silnika?
sześć styków, bo wewnątrz jest nadajnik hallotronowy liczący ilość obrotów ośki silniczka :)
Do bloku w okolicy startera dokręcone są kabeloczka, tak samo do głowicy.
Temat zamykam, fiat brava miał kilka wersji silników .
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
ale to mam tylko rano jak odpale on tak chocby pulsował na obrotach
trafił może Kolega kiedyś na wadliwy sterownik obrotów jałowych Boscha ?
Stawiam na reset centralki
Nie potrafią się zareklamować, świeżo po przeglądzie z falującymi obrotami...
Tam nie ma krokowego tak dla waszej informacji , należy sprawdzić pozycję przepustnicy , napięcie z potencjometru na jałowych obrotach, szczelność
Możliwe że wtrysk któryś leje
Zwarło ci styk krańcówki, zrób test-dodaj gazu i naciśnij ja, zobaczysz jak silnik zacznie ciąc obroty.
We Fiatach właśnie nieszczelność podciśnienia w kolektorze ssącym to typowa usterka wpływająca na pływanie obrotów i gaśnięcie.
Powodem nierównych obrotów był czujnik temp. wody i kiepska masa na kompie. :D
Sprawdzić dobrze zasilanie na czujnikach , pomijając obrotów!
Pewnie masz mało płynu hamulcowego.
Powiem tak obroty są lekko niższe a niżeli na benzynie, jest to brava bez obrotomierza :/ . Te obroty które podałem to tak ze słuchu przepraszam za "laikowość" ale nie mam w niedziele nigdzie dostępu do warsztatu a na jutro potrzebuję samochód na wyjazd do szpitala na dostrzyknięcie chemioterapełtyku.
ja narazie odpuściłem....
Kolego a jak z trwałością skrzyni 5 biegowej? Są troszkę trwalsze niż te 6 biegowe? 5 biegowa znaczy starsza znaczy trealsza i znaczy nie naprawia się bo się wymienia na taką ze złomu kupioną za grosze bo naprawa nie opłacalna. Ogólnie to skrzynie chodzą bardzo długo jeśli "wał ma obroty". Jazda wysoki bieg małe obroty wykańcza przedwcześnie cały układ...
pojawił mi sie porblem w Fiacie brava 1,6 rok prod.1999. Kiedy wyłączam bieg i silnik powinien wchodzić na wolne obroty - gaśnie. Czasami kiedy dojeżdżam do np. skrzyżowania na bardzo wolnych obrotach i wrzucam luz udaje mu sie utrzymac obroty, a jak wrzucam luz na trochę chcoć wyrzszych obrotach to zgasnięcie pewne... Pomózcie, co to może być??? Dodam...
napewno ten silnik ma 90 km?
No to tylko pozostaje egzorcysta.
Panowie , czujnik wału wymieniony na nowy oryginał- bosch, a usterka dalej ta sama , co tu robić?
Zacznij od czyszczenia przepustnicy/silnika krokowego.
Na pompie jest napisane Lucas czy Bosch?
Miałem podobnie....i to wcale nie był krokowiec. po odpaleniu trzymał mi tak nawet 3500 obrotów przez dłuuugi czas.Później zauważyłem że nie łapie mi temp. Wymieniłem termostat który okazał się cały czas otwarty i wszystko wróciło do normy. Tak mógłbym wyjaśnić pierwsze objawy....
Czy udało się rozwiązać problem?
mechanik powiedział ze wina leży w obrotach silnika
ciężko to zdiagnozować naprawdę....
wyczyść przepustnice,odłącz akumulator na jakieś 2 min.odpal silnik i zostaw go na wolnych obrotach aż się włączy wentylator. jesli niepomoże to najprawdopodobniej silniczek krokowy,takie czarne cacko które steruje przepustnicą.W fiatach to norma.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Witam.Sprawdż przepływomierz,spróbuj przejechać się na odłączonym.
To czemu obroty lecą tak mocno do góry, potrzebna adaptacja? A to napięcie na map jest tez w porządku?
Witam silnik pracuje rowno wlasnie jak odepne potencjometr
Sprawdź odmę, a jak nie to to pierścionki się kończą.
sprawdż czujnik ciśnienia zewnętrznego (chyba tak to się nazywa) , znajduje się on na grodzi silnika pod plastikową osłoną, może też być nieszczelny wężyk od podciśnienia przy nim. Sprawdż też inne podciśnieniowe
podłącz pod kompa jak masz możliwość i zobacz jaki błąd ci się wyświetli. może coś się urwało skoro dostał takie obroty?? a nic nie stuka, nie puka na wolnych obrotach??
Do tego dzisiaj zauważyłem nagły spadek obrotów ( przy wyprzedzaniu )
Jakie masz wyniki pomiaru ciśnienia sprężania?
Najczęsciej w dieslu padał mostek.
soczysty teraz już wiesz?
A wiecie, że kiedyś miałem przypadek podobny do tego z pliku mp3. Chodziło o dziwny dźwięk przy wchodzeniu i zchodzeniu z obrotów. Fiat Brava. Wymieniony pasek rozrządu mimo dobrego naciągnięcia tarł swą wewnętrzną powierzchnią (ząbkami) o........ ząbki po przeciwległej stronie. Wpadał w jakieś dziwne wibracje.
Witam wszystkich! Proszę o informacje o sposobach diagnozy układu wtryskowo zapłonowego w Fiacie Brava 1,6. Przy zimnym silniku gaśnie na wolnych obrotach, przy wyższych obrotach nierówno pracuje i nie osiąga pełnej mocy.
Sprawdź układ WN.
Nie, wszystko jest ok. Przyśpiesza normalnie, odpala normalnie. Tylko jak jest rozgrzany to trochę nierówno chodzi. I często jak się puści nogę z gazu na biegu i obroty spadają poniżej 3.5 tys zaczyna trochę szarpać, tak jak by ktoś dodawał i puszczał gaz lub coś w tym stylu, ale nie zpowodu za niskich obrotów.
obrót brava brava obrót silnik czujnik obrót brava
wymiennik ciepła czyścić włosów rozebrać alpine podświetlenie panelu
bezpiecznik piszczy bezpiecznik piszczy
Siemens Siwamat XB 860 – znaczenie symboli na panelu, programy, funkcje dodatkowe Epson WF-3620 – reset drukarki, przywracanie ustawień, kasowanie licznika T6711