Możesz spróbować z innym kluczykiem.
Fiaty Bravo posiadają zabezpieczenie tzw "Fiat Code" (krótko mówiąc jest to immo), w skład tego zabezpieczenia wchodzi m.in. "elektroniczne urządenie sterujące systemem wtryskowo-zapłonowym" czyli immo będzie odcinać zarówno wtryski i sterowanie zapłonem a nie jak wcześniej napisałem że tylko wtryski. Jest o tym troche w "informacjach ogólnych - fiat...
sie ma centralka immo jest z lewej strony kolumny kierowniczej nad bezpiecznikami, jak masz kartę kodową to można go odjarać z pedału przyspiesznika albo ostatecznie zrobić off.
uszkodzony
Ja zakończę ten wątek. Zamykam
Po włączeniu zapłonu kontrolka wtrysku powinna zgasnąć,musiało ci się coś wypiąć.
wtryski sprawdziłem i są okej. na inne rzeczy na razie nie miałem czasu. pod uwagę biorę brak iskry.
Fiata podpinasz euroscanem i chodzi na 100 %
Ciśnienia na listwie wtryskowej musisz mieć 3 bary, jeśli jest i jest iskra, uszkodzony może być czujnik ciśnienia bezwzględnego, miałem taki przypadek w bravo 1,2 16V.
Napisz co to za centralka, czy to jest BOSCH 0261......? Może coś poradzimy. Pozdrawiam!
Objawy jak na brak iskry,więc świeczki,cewka
Tak jak myślałem, akumulator podmień.
Iskra jest? Bezpieczniki sprawdzałeś?
Prawdopodobnie iskra gdzieś ucieka. Cewka ?
immo nie blokuje kontrolka gaśnie, samochód jest w originale nie było żadnego strzału Dodano po 1 immo blokuje tylko wtryskiwacze czy iskrę też?
witajcie mam pytanie zerwał mi sie pasek wielorowkowy i wkrecil sie w wal zrywajac rozrzad.zalozylem nowy poobracalem walem nie ma oporu jednak nie chce zapalic zaówarzyłem tez ze na 5 cylindrze nie domykaja sie zawory co zlobic czemu nie chce zapalic iskry sa
Witam. Mam problem z swoim Bravo, mianowicie nie mam iskry na jednym z czterech "bolców" cewki. Po sprawdzeniu świec i przewodów doszedłem do wniosku, że to właśnie cewka jest uszkodzona (zresztą mechanik po konsultacji też tak stwierdził). Załatwiłem sobie cewkę ze szrotu i chcę ją dzisiaj wymienić. I tu moje pytanie: czy po wymianie tej cewki konieczne...
Iskra jest , sprawdzałem na 4 swiecach wiec jest ok :)
Ok podlaczylem ;)grzanie lusterek dziala ;) dziala tylko lewa i gora jak biore prawa i dol to sie grzeje kabel i ida iskry ? co to moze byc ??
a co mam odpiąć gaz montowany w serwisie fiata i jak odpali to ładnie chodzi na gazie i na paliwie ,czy wystarczy ściągnąć przewód z parownika,mi to wygląda na uszkodzony jakiś przekażnik bo niema iskry i świece są suche
Robiłem otatnio Fiata Bravo 1.4 i walnięty był właśnie czujnik położeni wału, tutaj masz kartę opracowaną przezemnie na podstawie wiadomości od doświadczonych kolegów i własnych doświadczeń, pomoże ci sprawdzić czy czujnik jest ok czy uszkodzony. http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... Czujnika szukaj na wysokości koła zamachowego czyli...
Witam! Panowie mam problem, a mianowicie: Fiat bravo przywieziony z Niemiec 1.6 bezyna 16v 1999r Po wymianie sprzegla zaczela sie czasem zapalac kontrolka od wtrysku i samochod nie palil na jednym cylindrze, teraz ta kontrolka nie gasnie, samochod oczywiscie slaby Kompresja sprawdzona. Wymienilem przewody i swiece nie mam wiecej pomyslów Swieca jest...
Raczej nie. Działał dobrze, bo kręcił i samochód zapalał. Kiedy silnik zgasł, to powodem nie mógł być rozrusznik, bo on nie ma nic do rzeczy. Coś odcina prąd. Możesz wymienić świece, jeśli już czas na nie i sprawdzić kable, czy jest iskra na wszystkich, jak radził kolega.
Masz SPI czy MPI? Widziałeś kiedy Bravo 16 16V na wtrysku centralnym?
Witam. Po wymianie wałka rozrządu mam problem z uruchomieniem silnika . Rozrząd jest ustawiony prawidłowo , benzyna jest , iskra jest ale zalewa świece . W czym tkwi problem , proszę o jakąś podpowiedź.
składany na czuja Dodano po 2 wtryski dziwnie działają jak przekręcę kluczyk to tryśnie paliwem tylko raz a potem nic a nadal kręcę tak się dzieje jak wyskoczy ten błąd własnie i nie wiem czy jest iskra bo nie udało mi się tego sprawdzić
jak nie chce zapalić sprawdź czy masz wtedy iskrę ale skoro jeździsz i zapalasz na gazie to (sprawdź czy pompa paliwa jeszcze żyje czy daje ciśnienie)
Cewka. Przerabiałem podobny problem w fiacie bravo. Wymiana cewki pomogła, z tego co wyczytałem padają one dosyć często zwłaszcza na gazie. Optymalnym rozwiązaniem byłoby podmiana na chwilę aby się upewnić.
Podmień cewkę na inną - będziesz miał 100% pewność że Twoja jest sprawna. Druga sprawa - mógł polecieć w sterowniku driver sterujący cewką - ostatnio robiłem Bravo z taką usterką - wymiana jednej części w sterowniku silnika rozwiązała problem.
Hmmmmm Widziałeś kiedyś ten wynalazek - brak napięcia na cewki, pompe, wtryski ....... wszystko na jednym po wyemulowaniu sygnału na podwójny jest iskra w fazie - ale ZAZNACZYŁEM - nie ma sterowania podwójnego pozdrawiam P.S. Plack jest lepszy od samostartu
Panie kolego jeśli pompka wymieniona.... wtryskiwacz też .... spr (+) po zapłonie na wtrysk jeśli ok to: prosta rzecz weź w łapę diodę LED taką jak np do postojuwek bo z niej ładnie widać i nie trzeba opornika bo jest na 12V i wepnij się we wtryskiwacz jeśli zasilanie i impulsy są ok to powinna mrugać impulsowo ( hm 1,4 to norma że padają końcówki mocy...
Odczyt błędów nie wskazuje nic. Odłączenie lambdy wywala od razu błąd. Zmieniłem na poprzednia i od razu po odpaleniu wywala błąd i tegratora oraz lambdy zwarcie z masa. Czujnik MAP(F) (w kolektorze odlotowym) pokazuje chyba 1.60-1.70V na wolnych obrotach jeśli dobrze kojarzę. Zastanawiam się czy to nie jest przykładowo problem z podawaniem benzyny....
Jeżeli wiesz to podziel się wiedzą a nie nabijają się że ktoś chce pomóc. Gdzie widzisz tutaj nabijanie się? Podałem, co teoretycznie może wpływać na problem. Umiesz czytać, prawda? Możecie sobie pisać i zaśmiecać forum, albo zaproponować coś autorowi. Ja proponuję diagnozę. Trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa podczas rozruchu. Trzeba sprawdzić synchro...
Serdeczne dzięki za informacje. Sprawdzałem świece kolor iskry jest biały lub pomarańczowy. Czy to wina czujnika indukcyjnego ? cz raczej cewki. Czujnik zamówiłem. Kolega mój upiera się że to nic innego, jak zepsuty komp.Poza tym sprawdziłem wszystkie styki i połonczenia, jest OK.
Witam mam pytanie .. stało mi sie to samo w Bravo co u pana i chcial bym sie dowiedziec dlaczego auto nie pali mi na 1 cylinder ... 2,3i 4 są okey. napiecie przychodzi iskra jest i kontrolka od wtryskiwaczy swieci mi sie caly czas.. . Dodam ze byłem podlaczyc auto pod komputer ale niestety nie potrafi zczytac błędow. raz sie pojawiają a raz nie. czym...
..zacząłem sprawdzać od rozrządu i zmartwiło mnie iż nie było iskry za każdym razem. Bardzo chaotycznie była podawana np. trzy razy pod rząd a później nie było przez kilka uniesień tłoka. Później dopiero zobaczyłem że brakuje śrubki w czujniku położenia wału przez którą idzie masa do owego czujnika. No i sprawa się wyjaśniła, śrubkę dokręciłem. Pali...
Pod siedzeniem kierowcy owszem on jest ale jest wciśnięty. Kontrolka od "code" w ogóle nie świeci a sama żarówka jest sprawna. Poza tym jak wspominałem nie działa rozrusznik z kluczyka(gdzieś się zapodział kabel od sterowania elektromagnesem i nie mogę go odszukać. Ten jeden "kabelek" to jak dobrze pamiętam jest do wersji 1,6 16v dodatkowy sygnał do...
Wiadomo dla mrghost,witam kolege ,przeczytalem Twoj artykul na temat wywalenia immo z Brawo(dotyczy modelu 2,0 hgt 1993 rok.prod)kupilem auto z urwanym paskiem(wszystko naprawione),rozrusznik kreci ale nie dochodzi paliwo i nie ma iskry,auto stalo okolo 1,5 roku,pracuje na warsztacie i mam wszystkie narzedzia czy w tych warunkach moge odpalic auto sam,pisze...
Witam. Mam problem ze słabym silnikiem w bravo 1.8. Po zmianie panewek auto straciło moc. Buja sie tak jakby to było 1.8 8v a nie 1.8 16v. Jak mu dam cały gaz to tak dziwnie buczy. Mam pewne obawy czy to nie cewka. Niby jak sprawdzałem to na niskich obrotach pali na wszystkie cylindry bo jak odłączałem po jednej cewce to była różnica w pracy silnika....
A wiec w hgt 2.0 ezwladnosciowka jest z lewej strony przy raczej pod listwa progowa zalaczylem i pompa faktycznie daje odlosy pracy ale silnik dalej nie pracuje sprawdzalem nie ma iskry ani powrotu paliwa do baku cos jeszcze mi blokuje chyba system fiat code jak go rozbroic bo zwatpilem mam niby instrukcje kluczyk bordowy itd ale nic nie pomaga nie...
Świece wymieniłem na nowe Boscha 4-elektrodowe. powinny być dobre ;) teraz myślę o przebiciu na cewce... rozkręcę pokrywę i zobaczę w nocy nie wyjmując świec czy nie widać iskry z cewki na korpus silnika. hm... no i jak nie będzie to co dalej??? na gazie też mi nie pali na wszystkie gary...;/;/;/;/;/;/;/ Dodano po 8 i jeszce jedno.... jak go odpale...
Witam,mam problem bo jak zgaszę auto ,to nie mogę odpalić zanika iskra i odpali dopiero jak rozładuje akumulator i nie zawsze gdzie jest przekażnik główny zasilający ,sterujący cewki-wtryski,jak odpali chodzi ładnie na paliwie i gazie( jak jest dobry akumulator to nie odpali)
Witam. Pytanko odnoście Fiata Bravo z silnikiem 1.4 12V 1997r. Poniżej 2 tyś. obrotów silnik chodzi jak by palił tylko na trzy cylindry. Zostały wymienione kable w/n oraz sprawdzona cewka, na każdej świecy jest ładna iskra. Diagnostyka fejsem KKL też nic nie wykazała. Jak się nagrzeje to ciężko odpalić silnik. Po wymianie kabli w/n lekko się poprawiło...
A więc tak: Pompa paliwa: - pompuje na zewnątrz (rurka + butelka). I wypompowało po dość dużym ciśnieniem. - odpiąłem wężyk powrotny baku na pompie i włożyłem do butelki. Podczas próby rozruchu nie wyleciało paliwo. Wydaje mi się że paliwo na wtrysk idzie (zachlapany monowtrysk). Rozrusznik: nie kręci. Tak jakby się zablokował (?). Może na kilka prób...
Witam Fiat Bravo 1.4 12v jednopunktowy wtrysk. wymieniony czujnik położenia walu bo stary sie zepsuł. później oddany na gwarancje nowy czujnik bo komp wskazywał ze jest uszkodzony. po 3 tygodniach odzyskałem nowy czujnik,. dziś zamontowany i dalej to samo. Zapala sie kontrolka wtrysku i na examinerze fiatowskim pokazuje błąd czujnika położenia wału...
Witam problem dotyczy tego auta jw , a mianowicie auta zapala bez problemów a po postoju powiedzmy godziny nie chce zapalić za pierwszym razem tylko trzeba go kręcić kilka razy. problem pojawiaj sie regularnie już od dłuższego czasu. Sprawdziłem rozrząd ok, ciśnienie paliwa ok , ciśnienie sprężania ok , iskra jest , paliwo podaje , świece , kable ,...
pojechałem do renomowanego ale drogiego elektryka ("Polak" Wrocław).Jak zwykle najgłupszy z możliwych problem.Przyczyną była bardzo mało widoczna wypalona maleńka dziurka w fajce kabla.Przy okazji wymienił nowe świece na nowsze ale już nie protestowałem ,bo miały ślady po iskrach na porcelankach.Na wszelki wypadek przeczyścił przepustnicę.Naprawa z...
Witam serdecznie po krótkiej przerwie. Otóż razem z moim tatusiem przejrzeliśmy wszystkie napięcia oraz całą instalację. Jeden z tych czarnych kabelków od alarmu prowadzi przez bezpiecznik szklany (T5A 250V) do przekaźnika odpowiedzialnego za podanie napięcia na cewke itp. ;) Drugi zaś prowadzi prosto do immo (zamienia się w czerwony);) Oprócz tego...
W pełni to sobie radzi chyba tylko FIAT Examiner... test cewki wymaga włączonego zapłonu ale wyłączonego silnika, niemożność jego przeprowadzenia jest co najmniej dziwna, bo to jest pojedyncze żądanie wysłane do ECU w odpowiedzi na które wykonywana jest sekwencja testowa wybranego komponentu (w przypadku cewki powinno to być 10 iskier w 1 sekundowych...
ale zastanawia mnie jedna rzecz a mianowicie jak wykręcę świecę zap. i dotknę do masy i linką wymuszę rozruch to nie widać iskry Bo trzeba mieć naciśnięty hamulec, on rozłącza zapłon.
zawory bravo bravo diagnostyczne bravo wycieraczki
lustro prądowy faluje obrotomierz excel format komórki
Symbol układu zapłonnikowego w stroboskopie IFK120 Nissan Qashqai 1.2 benzyna - wysokie ciśnienie paliwa, auto nie odpala