Ta membrana była wymieniana. A tak poza tym to jak się do niej dostać ?
Musisz dać nowa uszczelkę pod głowicę cylindra i wyczyścić ten nagar.
gaźnik kompletny nowy wraz z membraną, króciec łączący gaźnik z membraną był poluzowanych i z wydmuchana uszczelką w dodatku krociec jest pęknięty, od str gaźnika jakby przypalony. Po wyeliminowaniu powyższych problemów jest lepiej ale nadal parska i traci zaplon , nierówno pracuję, zostaje klinek na wale i zawory, wymiana całego króćcu bo tego niema...
Nas początek wyczyść porządnie gaźnik. Ten silnik ma to nieszczęsne ssanie, sterowane bimetalem nagrzewanym od tłumika. Sprawdź czy się nie zacina, przez nagar. Po nagrzaniu tłumika powinno się całkowicie otworzyć.
W każdej można tylko w jednych jest regulacja w innych trzeba frezować gniazdo albo szlifować trzonek zaworu. Zaglądnij pod dekielek i się wszystkiego dowiesz. Kosiarka mogła być też nachylana na lewą stronę i może być też nagar na zaworach.
Ściągnąłem głowicę przy kosiarce i cylinder nie jest wytarty,nie ma progu, domyślam się że przyczyną pobierania oleju może być zaworek w odmie,ponieważ gaźnik jest pełny oleju.kosiarka łapie nagar na świecy i gaśnie.Co o tym myślicie?Czy należy wymienić zaworek?
Witam, jeśli na świecy był czarny nagar to oznacza że silnik pobiera olej przez tłok albo zaworami(niebieski dym z tłumika), w takim wypadku naprawa jest nieopłacalna.
Czyli wypycha paliwo. Najprawdopodobniej nieszczelny zawór,nagar, wypalony, wyskoczyło gniazdo,luz zaworowy. Jak trochę masz pojęcia to zrobisz to sam jak nie to trzeba oddać komuś kto się zna.
Tak to wygląda po oczyszczeniu, faktycznie był nagar itp na gniazdach zaworowych.... https://www.youtube.com/watch?v=qqWNXR17...
Do sprawdzenia luz zaworowy. Niby dolnozaworowy ale w takim dziadku zdarza się podparty zawór. A wtedy i gniazdo jak i zawór trzeba lekko poprawić (dłuższa praca powoduje nadpalnie). Jak zerwiesz głowice to po przylgni widać czy jest metaliczniy połysk czy nagar. Można też dobrać się do rewizji popychaczy i tam sprawdzić szczelinomierzem ale to przeważnie...
Zresztą tu jest chyba mało co do ratowania bo nagaru na zaworach jest chyba z 3 kilo. To co widać na zdjęciach (jeśli chodzi o nagar) jest całkiem normalne. No i jest to stary, dobry, dolnozaworowy silnik B&S.
Zobacz czy klin na kole magnesowym nie jest ścięty. Może być też świeca lub dużo nagaru.
"Kichanie" czyli masz na myśli takie strzelanie w tłumik co jakiś czas tak? Dodano po 22 Nagar sam się nigdy nie wypali z czasem będzie go przybywać a zawory żeby oczyścić wstępnie z nagaru musisz odkręcić głowice na wydechowym bardziej się osadza niż na ssącym.Ale jak masz trochę ponad 2letnią kosiarkę to daj sobie spokój z ty nagarem to nie on jest...
Briggs bardzo "lubi" podeprzeć zawory i naskładać na trzonku zaworowym nagaru, warto sprawdzić luzy i szczota druciana do trzonków. Tylko jak się zdecydujesz na wyjęcie zaworów są up...we zamki do zaworów. Potrzebny jest specjalny klucz (do poskładania). Pierścienie sprawdź luzy na zamkach, ten silnik lubi wcinać olej.
A pod obciążeniem dymi ? Możliwe że do wymiany pierścienie tłokowe i regulacja gaźnika. Powinno to przywrócić sprawność silnika. Warto też sprawdzić przerwę między elektrodami. Ciemny, suchy nalot na świecy (izolator, elektrody) jest najczęściej spowodowany źle dobraną, zbyt „zimną” świecą zapłonową, nagar olejowy, tłusty osad świadczy o...
Nie najlepiej, chociaż to są silniki o niskim stopniu sprężania. Chyba trzeba odkręcić głowicę i spojrzeć na zawory, może jest dużo nagaru.
Wcześniej, w odpowiedzi na moje pytanie, napisałeś że zaworek jest sprawny, teraz zadajesz pytanie. Zaworek ma przepuszczać w jedna stronę, dzięki temu w skrzyni powstaje delikatne podciśnienie. Gąbkę wymyj w benzynie. Prowadnica zaworu wydechowego jest w porządku, tutaj też może dmuchać do odmy, jeżeli tłumik będzie miał ograniczony przepływ z powodu...
Właśnie stan oleju jest niby taki sam jak był wcześniej i to mnie dziwi bo jakby spalała olej to powinien ubywać a tu nic. A gdyby jednak paliła ten olej to na świecy powinien być nagar albo coś takiego? Proszę uzupełnić tytuł postu- zgodnie z regulaminem pkt.3.1.15
Zawór jest hartowany to pilnikiem można sobie "szurać". Kolega wyciągnie zawory- w tych silnikach nagar składa się na trzonkach zaworów. Trzeba wyczyścić szczotką drucianą, czasem zakituje gniazda i kanały wylotowe (zwłaszcza wydech) Regulacja zaworów bez zakładania sprężyn- kolega wie jak? Co do wielkości luzu to kolega (at)michal_rybka sporo przesadził,...
Witam mam problem z traktorkiem, po rozgrzaniu dymił na niebiesko i brał olej, po zdjęciu głowicy okazało się że olej jest w komorze popychaczy zaworowych (tej po prawej stronie tulei cylindra), jeden z popychaczy jest troszeczkę zgięty oraz jest nagar od oleju na zaworach. Przewód z odmy do kolektora gaźnika był odpięty, odma w postaci metalowej blaszki...
Falowanie na niskich obrotach w kosiarkach B&S z którymi się spotkałem to najczęściej odkształcenie się elementów z tworzyw sztucznych. W kosiarkach z gaźnikiem na zbiorniku paliwa odkształca się podstawa gaźnika, a w mocniejszych - element z pompką paliwa dobrze widoczny na zdjęciach w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Nawet...
Silniki te, maja niskie sprężanie, 5.5 - 6.0 atm. Poniżej 4.5 są problemy z zapłonem. Pomiar, jest zależny od ilości nagaru w komorze spalania, a jest on tam zawsze. Dodatkowo odprężnik (jeżeli jest) też utrudnia prawidłowy pomiar.
ten syf to po prostu nagar - silnik już bierze olej i ten olej spalając się z paliwem tworzy taki syf. normalna sprawa, można odłączyć gumową rureczkę-kolanko odmy silnika która wchodzi do gaźnika (i zaślepić króciec od strony gaźnika), żeby silnik nie ssał syfu z powrotem do komory spalania, przedłuży to jego żywot i poprawi się nieco praca i moc silnika
Podstawowe pytanie. Na jakim oleju silnik pracuje. Do tych silników trzeba stosować oleje dedykowane przez producenta. Wiem z autopsji, że urzutkownicy stosują mineralne,bądź syntetyczne o nieodpowiedniej klasie SAE. Do tych silników potrzeba SAE 30. Spróbuj zmienić olej. Nawet jak kosiarka go trochę pobiera to dopali się nie powodując nagaru. Jeżeli...
Posiadam taką kosiarke ale u mnie jest troche inny problem odpowietrzenie z głowicy tam gdzie zawory chodzą idzie wężyk do gaznika i olej który przedostaje się do ponownego spalania daje efekty kopcenia tworzy się nagar na zaworach i z tąd problemy z odpananiem po wyczyszczeniu i założeniu filtra paliwa na wężyk odpowietrzający olej cię osadza w nim...
Pomiar, zwykłym manometrem, przez obracanie walem, niewiele Ci da. Silniki posiadają stały lub odśrodkowy odprężnik na walku rozrządu i przy małych prędkościach obrotowych niewiele zmierzysz. To, są silniki z niskim sprężaniem, powiedzmy że 6-7 atm, to dobry wynik, zależy ile nagaru jest w komorze spalania..
Witam Wszystkich Mam taki dziwny problem z odpaleniem mojej kosiarki. Jak pociągnę energicznie za sznurek żeby odpalić to od razu wyszarpuje mi sznurek z ręki (tak jakby to coś nie odbijało czy co ) . Po zimie tylko zmieniłem filtr (ten z gąbki ) i uszczelkę pod głowicą . Jak zdjąłem głowicę to od wewnątrz było na niej trochę nagaru , więc zmyłem to...
Nie udało mi się odkręcić duszę z gaźnika wiec przedmuchałem ją sprężarką i po założeniu na ssaniu prawie odpala ale coś nie ma siły, jest niebieski dym i tyle. Regulowałem gaźnik i bez zmian. Odkręciłem głowicę i zauważyłem ze jest ojej silnikowy tak z pół łyżeczki na cylindrze ale rysy nie ma na cylindrze Tłok i panewki nie są osmolone, tylko delikatny...
Potrzebuję pomocy bo moje pomysły i te znalezione w sieci już się skończyły. Silnik nie odpala, nawet nie próbuje z dawki startowej, zachowuje się tak jak by zdjąć fajkę ze świecy. Kosiarka 6 lat, przebieg ok. 50 litrów benzyny. Rzuciła palenie nagle z dnia na dzień. 1. Świeca, fajka sprawdzone (wymieniane), iskra jest 2. Klin na swoim miejscu 3. Nowa...
Można by jeszcze sprawdzić gniazda zaworów, może są zanieczyszczone nagarem, szczególnie wydechowy.
Witam, kosiłem ostatnio trawnik i nóż ude rz ył w korzeń i natychmiast stanął. Potem kosiarka odpalała ale praca była bardzo nierówna, prychanie kichanie itd. tak jakby rozrząd został przestawiony. Rozebrałem i tak: sworzeń u góry na kole magnesowym nie uszkodzony jak nowy. Miska olejowa, po rozebraniu wygląda znakomicie, żadnego osadu, zadrapań, luźnych...
Mieszanka odpala nie od iskry - bo jej przy gaszeniu nie ma, tylko od rozżarzonego nagaru w tłumiku - można spróbować go wypalić. To tyle, cóż więcej poradzić.
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
Więc tak dekompresator łatwo sprawdzić. Przed GMP zawór wydechowy ma się lekko uchylić. Dekompresator jest bardzo ważny bez niego silnik się ciężko "przełamuje" rozrusznik jest przeciążony i nie odpali. Z foto. widać przytarcie z prawej strony na godzinie 17-tej oleju nie powinno tam być, strasznie dużo nagaru na zaworze wydechowym. -Co do oporu to...
No właśnie nie wiem czy tak dźwignia zastępuje dlatego próbuje się dowiedzieć. Ok sprawdzę ten filtr, jak będzie dalej gasł to szukam przyczyny dalej albo oddam do jakiegoś mechanika. Dodano po 4 Filtr przeczyszczony, świeca wymieniona i nadal to samo. Znalazłem film instruktażowy jak wyczyścić gaźnik więc spróbuję go wyczyścić. Z tego filmiku dowiedziałem...
Witam. obecnie staram się doprowadzić do ładu silnik Briggsa Model 31G777 Typ0154 B1 Problem mam w tym że na wysokich obrotach silnik faluje (obroty) i to bez obciążenia. Najpierw myślałem że to problem z paliwem. Wymieniłem filtr paliwa i dwukrotnie przeczyściłem gaźnik. Na wolnych obrotach bardzo ładnie pracuje. Oczywiście zmieniłem świecę i ponownie...
Po pierwsze jak wykręcisz świecę to jaka jest. Mokra?? "Zaspawane" elektrody??? Zaolejona??? Jak mokra od benzyny to jest za bogato czyli coś ze ssaniem,nie trzyma zaworek w gaźniku,coś z pływakiem. Jak zaspawane elektrody to może być za ubogo, dużo nagaru. Jak zalana olejem to prawdopodobnie wypierdziela olej,ale wtedy to by bardzo kopcila na niebiesko....
Ostatnio moja kosiarka z silnikiem Briggs&Stratton zaczęła nierówno chodzić no i nie wchodzi na wysokie obroty. Rozebrałem cudo żeby przeczyścić, było trochę nagaru, gaźnik leciutko zaprószony. Ale... doszedłem do membrany i niby OK ale jest malutka szczelina i nie wiem czy to oryginalny przepust czy membrana do wymiany. Rzućcie okiem na fotkę, czekam...
Witam wszystkich kolegów.Temat pewnie już nieaktualny jako że sezon sianokosów już się kończy...ale dołożę swoje trzy grosze.Podobny przypadek,kosiarka nie uruchamiała się wcale.Układ paliwowy sprawny,gażnik czysty,świeca nowa,iskra taka że konia powaliłaby...i nie pali.Klin cały,zapłon we właściwym momencie...Wystarczyło odkręcić głowicę i oczyścić...
Kolego szkoda, że przed rozbiórką silnika nie sprawdziłeś ciśnienia w cylindrze, bo miałbyś informację o kondycji silnika. Faktem jest, że niektóre części są mocno zabrudzone i z nagarem. Np. zbiornik paliwa musi być pozbawiony "syfu", bo co chwilę będą problemy z paleniem silnika. Do przeglądu również gaźnik (udrożnienia dysz i kanalików). Zawory należy...
Olej był normalny ale wnętrze komory jest faktycznie jakby pokryte jakimś nagarem. Wydaje mi się że żeby wyjąć balans trzeba wyjąć go razem z wałem, to pewnie trzeba odpiąć korbowód. Pewnie trzeba oddać komplet do spasowania jakichś tulei. Chyba to dla mnie za skomplikowane. Trudno pewnie po weekendzie zawiozę do serwisu.
Nie pchaj się w jakieś nieznane marki, lub made in china - wywalisz kasę w błoto, kup kosiarkę na silniku briggs'a lub na hondzie. Sam mam kosiarkę na silniku hondy 4,5KM i na polskim podwoziu Vega kosiarka działa juz ponad dwa latka. Wcześniej miałem kosiarkę na silniku briggs'a (3,5KM) ściągnięntą z Niemiec, gdzie pracowała minimum 10lat, później...
Rozumiem że za to odpowiada ta zebatka biała z taką zapadką tak? być może tak,(to jest właśnie blaszka na tym kółku która jest odpowiedzialna za celową nie szczelność )ale według mnie to mało prawdopodobne,aby przez tak nie wielką nie szczelność (chodzi dokładnie o kilka ruchów początkowych tłoka) dostawał by się olej do środka do tego musiały by puścić...
Miałem to samo. Sprawdzałem iskrę na świecy po jej wykręceniu. Iskra była a silnik nie zapalał. Wówczas trochę zmniejszałem szczelinę na świecy. Chyba pomogło bo wreszcie odpalił. Po pewnym czasie wróciłem do szczeliny referencyjnej i też było podobnie. Co ciekawe, wymieniłem świecę na nową i nie pomogło. Wróciłem do starej pięcioletniej świecy i używam...
Zawory zostały sprawdzone, są w stanie idealnym i jest wymagany luz. Tak przy okazji, aby sprawdzić luzy odkręciłam głowicę silnika zamiast pokrywy zaworów ;). Ale nie ma tego złego.... Zawory ładnie przylegają, było niewiele nagaru, który został wyczyszczony. Cylinder w stanie bardzo dobrym. Po złożeniu całości, niestety bez zmian. Dym i z gaźnika....
Witam Zabrałem się wczoraj za rozbiórkę starej kosiarki. Jest tam silnik B&S classic xc35. Kosiarka ok 5 lat stała nie używana, wcześniej ok 4 lata przepracowała (działka 30 arów raz w tygodniu). Problemów jest kilka. Po pierwsze silnik pali olej. Po zdjęciu głowicy widać sporo nagaru, pierścienie na tłoku nie trzymają oleju ale tylko jakby na samej...
Mam pytanie bo podejżewam że mam ubogą mieszankę w silniku W tym wypadku silnik "karmiony" jest czystą benzyną bez domieszki oleju (no chyba, że bierze olej z miski olejowej) Ale nie ważne, taka mała uwaga :D Co do fotek to według mnie nie ma jakiegoś wielkiego problemu z silnikiem. Świeca jest ładnie wypalona, ma ładny (nie tragiczny, czarny) kolor....
Witam Mam parę pytań związanych z naprawą silnika briggs&stratton w kosiarce, ma 190cc i coś około 5-6km, ma około 3-4 lat. Z góry mówię, że wiem ile jest na ten temat informacji, o ile część potrzebnych mi materiałów udało się znaleźć, potrzebuję jeszcze kilku. Kosiarka dotychczasowo chodziła równo i dobrze, w ostatnią sobotę zaczęła bardzo dymić....
Ściągnę koło i zmniejszę póki co przerwę. Kurde tylko to ciężkie palenie echh. Tak czy inaczej, dzięki za cenne rady. Sprężynka z podkładką mała gruba powinna być na gaźniku czy zbiorniku? OK poustawiałem wszystko według wskazówek i nadal lipa. Ciężko pali, ale lepiej niż na początku. Jeśli zapali to wchodzi na obroty do pół gazu, później kicha prycha...
Oryginalnie do silnika BVS143 Tecumseh zaleca stosowanie świecy Champion RJ17LM. Ponieważ nie można znaleźć odpowiednika Iskry dla tej świecy, znalazłem odpowiednik Iskry dla świecy Champion RJ19LM, zalecanej przez Briggsa, ale w Tecumsehu też zdającej egzamin. Jest to świeca Iskra FS50KR. Twoja świeca Iskra F95PS ma gwint dłuższy (12,7 mm wobec 9,5...
Witam. Mam problem z glebogryzałką z silnikiem BRIGGS& STRATTON 375 SPRINT. Podczas normalnej pracy usłyszałem ciche metaliczne pyknięcia, które ustawały po wciśnięciu sprzęgła. Po ok. minucie silnik zaczął przerywać, schodzić z obrotów i dymić na ciemnoniebiesko. Po zatrzymaniu odkręciłem świecę, która była mocno okopcona i zaolejona z elementami nagaru....
Świece zmieniać co sezon to lekka przesada chyba , że to badziew chiński . U mnie w stihlu wytrzymała 15 lat a w kosiarce stiga jeszcze działa od 2002 roku . Mam jeszcze starszą kosiarkę , mniejszą i też świeca nie była wymieniana . Ale wszystkie są firmowe . Silniki Briggsa . Dodano po 4 Mieszankę 1:25 to się robiło do WSKi olej lux z benzyną . Po...
Faktycznie. Z lewym coś nie tak. Coś nie domaga. Ale: Zapytajmy. https://obrazki.elektroda.pl/2843075300_... Jak powinny być ustawione luzy zaworów w kosiarce spalinowej NAC LS51-175-HSD-LI Wstępna ocena dostępnych informacji Analizując Twoje pytanie, zauważyłem, że masz problem z ustawieniem luzów zaworowych w kosiarce spalinowej NAC LS51-175-HSD-LI...
briggs stratton nagar nagar palnik nagar kosiarka
gazowanie reduktor zwrotnica antenowy schemat uszkodzony sensor
tabela kodów pilota kamery action
Peugeot 206 CC 1.6 benzyna – lokalizacja czujników klimatyzacji, presostat, parownik Naprawa elektroniki w wyrzynarce Metabo – diagnostyka, triak, kondensatory, szczotki