Wykręć świecę i kilkanaście razy poszarp szarpakiem to powinno wyrzucić nadmiar benzyny z cylindra. Zobacz czy nie masz za dużo oleju.
filtr wyczyściłem A nasączyłeś go świeżym olejem?
Zawsze jak przechylisz taki silnik świecą do dołu i zostawisz to zaleje wszystko olejem.
Podstawowe pytanie. Na jakim oleju silnik pracuje. Do tych silników trzeba stosować oleje dedykowane przez producenta. Wiem z autopsji, że urzutkownicy stosują mineralne,bądź syntetyczne o nieodpowiedniej klasie SAE. Do tych silników potrzeba SAE 30. Spróbuj zmienić olej. Nawet jak kosiarka go trochę pobiera to dopali się nie powodując nagaru. Jeżeli...
Jeden korek spustowy jest od dołu tylko może trzeba wyczyścić kosiarkę, bo może być zamaskowany trawą. Drugi sposób, mnie j wygodny, to spuścić olej przez wlew - też da się zrobić. W sklepie z kosiarkami możesz kupić typowy do tych maszyn 10W30. W praktyce moja z powodzeniem pracuje na samochodowym 5W40.
W tym modelu, o ile dobrze pamiętam jest wciskana, ale wcześniej trzeba ją odkręcić od obudowy (przymocowana jest na ucho do obudowy).
Po wykręceniu świecy spróbuj wielokrotnie uruchamiać silnik, aby usunąć resztki oleju z komory spalania. Sprawdź ciśnienie w cylindrze, czy silnik ma "dobrą" iskrę i czy klin na wale nie jest ścięty. Gaźnik też do przeglądu (dysze i membrana).
Jak zdejmiesz to daj zdjęcia wnętrza cylindra. Tylko wyraźne.
Właściwie cena jest tu nie ważna. Ważna, po co bulić. Jak podałeś może być 10W - 40, to i możesz zalać 5W- 40 . Chyba dwa oleje stosowane najcześciej obecnie w samochodach. Półsyntetyk i pełny syntetyk.
Witam,ilość oleju jaka powinna znajdować się w silniku z serii 190000 jak podaje producent;1-1/8qts (36ozs) 1,1 litra
Ile wchodzi oleju do silnika Briggs&Statton 450 series? Będę wdzięczny za podpowiedź.
Trzeba rozebrać i porządnie wyczyścić gaźnik.
Może jest to wina fatalnego paliwa, które się nie spala przy niskich obrotach. Tę możliwość raczej odrzuć. Dymienie na niebiesko jest zawsze związane ze spalaniem oleju. Mimo,że jak napisałeś: Odchylam ją tylko do tyłu na kosz, więc olej nie mógł się dostać na tłumika To mimo wszystko trochę oleju "przechodzi ".
Daj zdjęcie świecy, a tego oleju nie jest za dużo?
Jest tam uszczelka, spróbuj dokręcić śrubę.
Pewnie na uszczelce misy się sączy i podcieka. Możesz odkręcić silnik i dokręcić śruby misy olejowej.
I jak, znalazłeś rozwiązanie problemu ?- bo mam dokładnie ten sam problem ze swoim briggs"em (tylko trochę mniejszym). Po zgaszeniu silnika paliwo jest zasysane do tej plastikowej podstawy pod filtrem powietrza, która się łączy z gaźnikiem. Poza tym u mnie również paliwo znika i .....pojawia się w oleju :(
Pływak był zawieszony teraz paliwo się nie pojawia ale paliwo znowu jest w oleju
W instrukcji, powinno być napisane.
A nie wypluwa ci paliwa przez korek wlewowy. Mam identyczną kosiarkę z napędem i miałem przypadek wypluwania paliwa przez korek. Pomogło rozkręcenie obudowy filtra powietrza, wymycie filtra i nasączenie gąbki olejem.
Musisz wyczyścić gaźnik z oleju, podymi i przestanie.
Takie przechylenie, to stanowczo za dużo. Do 20 stopni, przy maksymalnym stanie oleju.
Jeżeli silnik posiada zewnętrzny filtr oleju, to posiada też pompę olejową. Widać ją od spodu misy olejowej. http://obrazki.elektroda.pl/2767767400_1...
Sprawdź czy filtr powietrza nie jest zalany olejem.
Briggs stratton z wbudowaną pompą oleju Biały do masy? Gaszenie?
Ciągnie olej. Pewnie przez pierścienie. Pluje wlewem oleju?
Witam serdecznie szanownych kolegów Posiadam traktorek Husqvarna TC 342 produkcja 2017 z dwucylindrowym silnikiem Briggs & Stratton. W ostatnim czasie pojawił się wyciek oleju w dość specyficznym miejscu. Wąska strużka oleju wycieka z małego otworu zlokalizowanego po prawej stronie , w okolicy rozrusznika i spustu oleju w dolnej części kadłuba. Otwór...
Nowe silniki nie mają korka spustu oleju , olej odsysa się przez bagnet , lub wylewa przechylając kosiarkę na stronę bagnetu oleju. Pisane na podstawie mojej Makiety z silnikiem Brigs 675 exi.
Schematów czego, szukasz? Jaki gaźnik? Na rysunku, jest pokazany poziom oleju. http://obrazki.elektroda.pl/1667627000_1...
Prawdopodobnie, przy wyłączonym silniku, gaźnik puszcza paliwo i dostaje się ono do oleju.
Jeżeli tej rurki nie będzie to masz wszystko zabryzgane olejem.
Jeżeli to silnik Briggs&Stratton to trzeba wkręcić.
Pisk dobiega z rozrusznika. Zawory regulujesz bez spuszczania oleju.
Może ją przechylałeś i zalała się olejem?
Wymieniasz, tylko sam uszczelniacz.
filtr wyczyszczony, Suchy czy nasączony olejem?
https://obrazki.elektroda.pl/4841868300_...
na ostatnim zdjęciu gładź cylindra zużyta. Gdzie to widzisz ? Zaciek oleju?
Bierz się za robotę i nie szukaj wymówek jakimś niedopalonym olejem hehe. ps. zasadę smarowania dopisałem wyżej bo kiedyś rozebrałem taki silnik ala był jż w fazie dożynki (ponad 300 roboczogodzin).
dzięki za odpowiedź. Coś Ty olej jest wymieniany co sezon, sprawdzam zawsze przed każdym cięciem bo to podstawa, jest na full. To na pewno nie jest wina małej ilości oleju.
Generalnie to wygląda mi to na przechylenie kosiarki na bok, czego nie powinno się robić, gdyż olej właśnie przelewa się do odmy i zalewa filtr powietrza oraz dostaje się do tłumika. Sprawdź czy filtr jest zaolejony, jeśli jest to go wymień- w modelu 675 jest papierowy więc oczyszczenie jest wykluczone. Z dymieniem i wyrzucaniem oleju z tłumika poradzi...
Witam. Na zdjęciu widocznym brakuje tam jednego ważnego elementu, sprężynki,która niezbędna jest do prawidłowego działania i regulacji obrotów tego silnika.
w ciągu pięciu minut wyrzuciło ok 200ml oleju a poziom oleju przy odpalaniu był prawidłowy. Prawie 1/3 ilości oleju w ciągu pięciu minut, to tragedia, samo na pewno nie ustanie. Trzeba sprawdzać po kolei, zaczynając od odmy. Sprawdzałeś ten zaworek i odpływ oleju?
Może było wlane oleju ponad stan?? Albo kosiarka podczas czyszczenia przechylona nie tak jak trzeba i naleciało oleju w nieodpowiednie miejsca... :D
Membrana gaźnika do wymiany, poza tym chciałbym zobaczyć zdjęcie gaźnika, od dołu, po wykręceniu ze zbiornika. To że olej jest czarny to normalne, a silnik dostaje za dużo paliwa i stąd jego zapach w oleju.
Ale nawet jak są te co były to nie są idealnie w pozycji i muszą się dotrzeć. Honowanie powoduje że materiał cylindra w postaci rys minimalnie wystaje z gładzi cylindra. Przyspiesza to proces dopasowywania się pierścieni do cylindra. W efekcie przy pierwszym odpaleniu mniej bierze oleju i szybciej zużycie oleju spada w miarę układania się pierścieni...
Zmieniać olej, ewentualnie sprawdzić luzy zaworowe.
Dobra jeden problem z głowy. Zdjęcia cylindra i tłoka postaram się dodać do wieczora.
Prawdopodobnie kosiarka została przewrócona na bok i olej dostał się do cylindra. Wykręć świecę i spróbuj go wydmuchać, ciągnąc za sznurek. Wstrzyknij trochę paliwa bezpośrednio do cylindra i spróbuj odpalić silnik. Gaźnik też trzeba przejrzeć.
Zapewne roczna kosiarka, ale troche dziwne że zadymiła po 15 min w normalnej pozycji. troche za nowa na zużycie prowadnic zaworowych. Może podwójny stan oleju.
Dzieki, filmik znalazlem juz wczesniej po godzinach przeszukiwania sieci, wszystko jest w mojej kosiarce podobnie, regulator odsrodkowy / klapka przepustnicy chodzi lekko, bez problemowo, podejrzewam, ze kwestia regulacji obrotow silnika przez linke, to dopasowanie napiec sprezyn, i choci tu pewnoscia o minimalne zmiany ..... Jutro wezme sie za halasowanie,...
A może byc to wina oleju, silnik briggs&stratton 15,5 hp, ojciec wcześniej zalał go olejem 5 w 40 syntetyk diesel? Kompresje jakaś ma, kręci dobrze, pewnie coś z prowadnica albo może pierścień olejowy bo nawet w gaźniku jak spuscilem trochę benzyny to jest z olejem.
Jeżeli nie ma korka spustowego to silnik jest przygotowany do ściągania oleju ssawką-w BS mieli na uwadze ułatwienie tej czynności użytkownikowi.... pozdrawiam Slawek Ułatwienie, to chyba dla serwisów. Przeciętny użytkownik nie posiada urządzenia do odsysania oleju.
Jaki to model silnika, do sprawdzenia wyłącznik zapłonu, czujnik poziomu oleju (jeżeli jest)
Gaźnik, a konkretnie zaworek pływaka lub sam pływak.
W jakim stanie jest odma, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika?
Z tym sprzęgiełkiem to prawda, ale wystarczy tylko nasmarować końcówkę wału wchodzącą do sprzęgiełka. Trzeba wlać troszkę oleju do otworu u góry. http://obrazki.elektroda.pl/8197921600_1...
Rozejrzę się za używką, a między czasie dotrę do końca ten co mam. W sumie oleju niewiele ubywało...
Podymi i przestanie.
Najlepszy pomysł to wywalić to na złom. Silnik chodził bez oleju lub został przegrzany, nic nie da wymiana pierścieni, tylko niepotrzebnie wydasz pieniądze.
Oleju nie ma za dużo w silniku??? Duży ten przechył??
Jaki kolor dymu? Biały to spalanie oleju, czarny, problemy z gaźnikiem.
Oleju mało było ale dolałem, a tłok chodzi, jakieś dalsze pomysły ?
Jak wygląda świeca, co z olejem. Ile to ma lat? rozwiń temat.
Jak będzie numer to dowiemy się wszystkiego. Nie wiadomo czy jest z uszczelniaczem na zaworze czy bez, dolno czy górno zaworowy. Co godzine pracy musze dolać oleju. Silnik małowiele odpala dobrze i chodzi ok. Nie wróży to dobrze, jeżeli spala olej w tak szybkim tempie. Ciśnienie jest podniesione bo w cylindrze jest dużo oleju.
Ten silnik nie ma czasem czujnika poziomu oleju, który uniemożliwia rozruch przy zbyt małym stanie ?
Jeśli nie chcesz zbytnio dokładać do tego silnika dolej doktora do oleju,zatrzyma chlapanie oleju przez odmę i poprawi sprężanie
Honda ma aluminiowy cylinder i rozrząd napędzany paskiem, Briggs ma kola zębate. Pierwsza wymiana oleju, w Briggsie, po pięciu godzinach, ze względu na żeliwną tuleję.
0,4 mm to za dużo, i na pewno przez to silnik nierówno pracuje. Powinno być 0,15 ssący i 0,20 wydechowy (dokładniej poda kolega Rycho T, ale ja w małych silnikach ustawiam takie luzy i pracują równo). No i to polerowanie porysowanego cylindra, coś tu nie halo, jeśli są rysy to i będzie brać olej, zarzucać świece olejem.
Witaj kolego, regulator obrotów szwankuje. Nie znam akurat tego silnika, ale pewnie jak było za dużo oleju, to się w nim utopił.
Firma Briggs&Stratton dopuszcza do użycia inne oleje z dodatkami detergentu, jeżeli maja oznaczenie SF, SG, SH, SJ lub wyższe. Użycie oleju 10W-30, w temperaturze wyższej niż 25 stopni, będzie skutkowało większym jego zużyciem, wiec trzeba częściej kontrolować jego poziom i dolewać.
Podobnie żeby już nie zakładać nowego tematu to może ktoś się orientuje jak się wymienia olej w skrzyni biegów w traktorku MTD E/130 13/102. Będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam Przekładnia jest smarowana, smarem stałym. Silnik, nie posiada filtra oleju.
Ta 10 lat ale chyba na złomie. Jedno porządne koszenie i będzie dolewanie oleju razem z benzyną.
Może wilgoć się dostała do oleju bo podobny kisiel się tworzy w silniku jak olej dostanie wody i się wymiesza woda czy glikol z olejem.Zmienił bym olej i obserwował ewentualnie może w nocy silnik stygł i skropliła się para ?
Do sprawdzenia też czujnik "ciśnienia" oleju oraz okablowanie o ile występuje w Twoim przypadku.
A co z brakiem mocy? Jak filtr "zaolejony" i mokry od oleju to może mieć problemy ze ssaniem i składem mieszanki i przez to słabnie. Druga sprawa jak samoczynnie "dmucha" olejem to może też być problem z przedmuchami na pierścieniach do skrzyni korbowej i przez to dmucha olejem do filtra...
Zobacz filtr powietrza cze nie zalany olejem. Wykręć świece i bez świecy odplaj silnik aż wydmucha ten olej.
Podałem Ci maksymalne dopuszczalne luzy. Nowe pierścienie maja już takie jakie powinny być, nic nie szlifuj. Posmaruj tłok i cylinder olejem i zakładaj.
Nie na pewno nie. Już raz zalałem w ten sposób kosiarke olejem i teraz uważam żeby nie przechylać.
Na allegro jest w okolicy 100 zł więc kupię i zobaczymy ciekawi mnie jednak co się stało z tą blaszką i sprężynka Mogło tak bez problemów się zmielić w pył? Nic w oleju nie znalazłem a rozbierać całkiem głowice i wydech to kolejne uszczelki trzeba by kupić
Silnik briggs&straton 13,5 Hp z pąpą oleju. Niestety nie sprawdziłem dobrze przy zakupie i sprzedawca okazał sie nieuczciwy.
Czujnik poziomu oleju jest?? Jak zgaśnie to ma iskrę?? Iskra powinna na samym kablu przeskakiwać do masy z co najmniej 1 cm.
Możesz zrobić zdjęcia, tej instalacji? Wtedy znajdziemy rozwiązanie. Jeżeli sobie przypominam, to silniki z tej serii mogą mieć czujniki paliwa w gaźniku, oleju, prądnicę, regulator prądu ładowania oraz rozrusznik elektryczny.
Jak chodzi dobrze,oleju nie bierze,nie kopci to czemu ma jeszcze nie pochodzić??. Widziałem stare kosiarki gdzie wszystko dookoła zgniło, odpadało a silnik chodził pięknie. Nie ma reguły.
za dużo oleju lub za duże przedmuchy, odłącz odmę od gaźnika, załóż dłuższy wężyk, poprowadź do góry i na tył, jak na końcu będzie dalej chlapać olej to wsadź do buteleczki i kontroluj i jak będzie dużo to wlewaj z powrotem do silnika króciec wlotowy przy gaźniku zaślep, żeby nie ssało lewego powietrza z brudem a nie to remont - przynajmniej pierścienie
Spróbuj wlać przez gażnik łyżeczkę benzyny bez oleju i spróbować uruchomić na ssaniu. Pozdrówko Mirek
Poziom oleju, oczywiście sprawdzałeś? Chyba trzeba zdjąć głowicę, i obejrzeć cylinder.
Jaki wlałeś olej do kosiarki i jaki był jego poziom? Nie pamiętam specyfikacji oleju, ale to był olej właśnie dedykowany silnikom briggsa (na butelce też logo briggs) a weszło go bodajże 0,6 l o ile dobrze pamiętam.
Kabli to tam wiele nie ma. Kabel od rozrusznika, kabel od cewki (do gaszenia silnika), ewentualnie kabel od zaworu paliwa, czujnika oleju, prądnicy. Trzeba wiedzieć gdzie się ten silnik podłącza.
Pytam się czy jest możliwość dolania oleju bądź wymiany w tym modelu, czy jest tam smar?
wyjdzie Cię sporo więcej ceny tłoków sa wysokie dolicz do tego uszczelke, tuleje bo położenie nowej gładzi nie wchodi wogóle w gre. Z moją stało się tak samo ale i tak długo wytrzymała na tłoku który się prawie rozleciał rysy głebokie na 0.5mm i oleju paliła tyle co paliwa :)
Witam Posiadam kosiarkę spalinową od 5ciu lat, ostatni sezon zmusił mnie do remontu z powody bardzo częstego dolewania oleju. Jest to model 12H 602 545 81 060126FB, 4,2 KW, 53 cm. Silnik BROGGS. Po wymianie pierścieni tłokowych i uszczelniaczy, uszczelek, mam problem z odpaleniem. Rozrząd ustawiłem zgodnie z znakami, zawory domykają się, jest sprężanie...
Co może być problemem i jak się go mogę pozbyć? Przyczyn może być kilka. Od najpoważniejszej : Początki zatarcia. Poziom oleju zawsze był właściwy ? Kolejną przyczyną to zabrudzony układ paliwowy. Czasami aż się nie chce wierzyć ile śmieci można z niego wydostać. Pierwszą możliwość sprawdzisz odkręcając tłumik i obserwując tłok. Drugą rozmontowanie...
2 cylindrowy gaźnik inny/ teraz jest poziomy przeróbki to najmniejszy problem magistrala olejowa będzie nie wyrabiać li źle działać/ smarowanie rozbryzgowe oleju, kanały olejowe, wałek też będzie musiał być inny itp/ chłodzenie będzie gorsze wg mnie to krok w tył Jeśli występuje wersja pozioma B&S to taniej wyjdzie kupić takowy albo pionowy z kowersją...
Patrz na korpus w okolicy kółek to się zawsze rozłazi no i podstawa łożyska na kołach. omijaj silniki hondy. briggs jest b. dobry bo malutko pali. pilnujesz oleju, czyścisz filtr to będzie ci służyła lata.
Witam , nie było mnie jakiś czas, dziś doszedłem do wniosku że daje manetkę napędu do końca to silnik gaśnie , sprawdzałem zębatki w kołach i wszystko gra , mały odstęp i kręcą się bez oporu , kupiłem nowy filtr i świece , z tym że świeca jest troszkę przypalona , jest osad na niej, i dodam że jakiś czas spód silnika jest w oleju tak jakby wyciekł ,...
witam mój problem polega na dobraniu odpowiedniego filtra oleju do traktorka Mtd b 155 - Briggs&Stratton 15.5 HP ohv intek numery z silnika model 28s777 type 1142-e1 code 010208 ze Miałem założony filtrona op 536 i pasował montował poprzedni właściciel. Kupiłem taki sam op 536 po wierzchu jest to samo lecz gwint nie ten? Kupiłem oryginał Briggs&Stratton...
http://obrazki.elektroda.pl/6987887500_1... Zamki co 120 stopni. http://obrazki.elektroda.pl/5798086300_1... Nasmaruj dobrze olejem przed włożeniem tłoka.
B&S Briggs 158 cm³, 550. Silnik pyrka/pyka Witajcie. Nie jestem specem, dlatego proszę o pomoc. B&S 550 158 cm³. Po wymianie gaźnika, oleju, filtra, świecy, przeczyszczeniu wszystkiego itp. działanie dziwne silnika jak na filmiku - takie pyrkanie. Co może być przyczyną? https://filmy.elektroda.pl/19_1742626774... AI: Czy silnik miał podobne...
Panowie....podniecacie się tymi kosiarkami jak młody rolnik z Wąchocka podoorywką. Fakt - nie wszyscy wiedzę techniczną wyssali z mlekiem matki...ale. Ja powiem tak: u mnie Briggs 650 chodzi od 4 lat na najtanszym oleju SUPEROL i jeszcze nie był wymieniany ani uzupełniany. Kosiarka oszczędzana nie jest i kosi okolo 3000m2 ogrodu. Napęd już szlag trafił...
briggs filtr oleju briggs wymiana oleju pompa oleju briggs
pompa flora poziomowanie lodówki regulator tyrystorowy transformator
monitoring zewnętrzny kamery monitoring zewnętrzny kamery
Renault Clio II 1.2 16V - Adaptacja wtryskiwaczy po wymianie Kierunek odkręcania śrub: standardy i wyjątki