Człowieku! tak się nierobi i nie słuchaj kogoś jeśliby Ci tak radził naprawdę!,jeśli to robisz dla siebie i ma Ci to służyć przez wielelat,to zapamiętaj sobie bo widzę,że nie czaisz na jakiej zasadzie odbywa się sprężanie w silniku,bardzo ważnym jest luz pomiędzy średnicą tłoka a średnicą wewnętrzną cylindra.Niie pamiętam jaką śr. ma ten tłok alenp....
Nie za miękki, tylko zerwany, a w konsekwencji przestawiony zapłon.
Silniki te, maja niskie sprężanie, 5.5 - 6.0 atm. Poniżej 4.5 są problemy z zapłonem. Pomiar, jest zależny od ilości nagaru w komorze spalania, a jest on tam zawsze. Dodatkowo odprężnik (jeżeli jest) też utrudnia prawidłowy pomiar.
6-7,5 bar ale w tych silnikach jest odprężnik automatyczny i trzeba albo szybko kręcić (by się deaktywował automatycznie) albo deaktywować go ręcznie np przez zwiększenie luzu zaworowego na zaworze dolotowym. Bez tego pomiar może być zaniżony przez działanie odprężnika. Ja ogólnie teraz wolę robić pomiar szczelności cylindra. Polega to na ustawieniu...
Oto numery z pokrywy silnika: 100707 0770-01 7204251 Najpierw porozbieram silnik i wtedy bede szukał czesci bo nigdy nie wiadomo czy nie był to składak. Dzięki za to ciśnienie.
Ściągnę koło i zmniejszę póki co przerwę. Kurde tylko to ciężkie palenie echh. Tak czy inaczej, dzięki za cenne rady. Sprężynka z podkładką mała gruba powinna być na gaźniku czy zbiorniku? OK poustawiałem wszystko według wskazówek i nadal lipa. Ciężko pali, ale lepiej niż na początku. Jeśli zapali to wchodzi na obroty do pół gazu, później kicha prycha...
Ok, dźwignie mam już za sobą, pytałem w serwisie, jednak znajduje się uszczelka przed tulejką w korpusie. Ale teraz z innej bajki, mam też wyciek z odmy, myślałem że zaworek lub coś podobnego ale:] PRZEDMUCH-? Gość w serwisie nakręcił mnie o tym przedmuchu i dlatego leci olej. No ale jak to możliwe? Odkręcając odmę, mam zawory i popychacze, no i wlot...
Witam, Problem leży w silniku spalinowym czterosuwowym do kosiarki marki Briggs & Stratton 475. Silnik wrócił ostatnio od zaprzyjaźnionego mechanika. Jego zadaniem była zwykła zmiana oleju i ogólny przegląd. Jednak Pan Mechanik najwidoczniej rozebrał dla zabawy pół silnika, co poskutkowało złym założeniem wałka rozrządu i obcieraniem korbowodu o ten...
Witam. Kupiłem ostatnio sprężynki regulatora, założyłem je (zgodnie ze zdjęciem załączonym w jednym z tematów na elektrodzie) i wg mnie obroty są zbyt duże. Sprężynki mam założone tak: http://albumik.pl/albumy/twingo/e-kosiar... Tak pracuje silnik: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Z góry dzięki za pomoc.
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
Witam, mam kosiarke Briggs 450, wyczyściłem w niej gaźnik bo już niełądnie chodziła, ale teraz nie wiem jak podłączyć te sprężynki a na zdjęciach nic nie widzę, mógłby mi ktoś napisać jak podłączyć tą dłuższą i krótszą sprężynke, a pozatym będe musiał ystawić zapłon bo przez przypadek przestawiłem, ktoś wie na ile ? dwie kartki papieru będą ok? Bo nie...
Jaka wysokość powinna być odprężnika na wałku rozrządu b&s 694039 https://obrazki.elektroda.pl/9305822300_... https://obrazki.elektroda.pl/9340239500_...
Witam, mam następujący problem. Po zakupieniu i założeniu nowych sprężynek które powinny regulować obroty silnika, niestety ale obroty nawet nie próbują się zmniejszać. Jedyny sposób którym mogę je zmniejszać jest ściąganie do połowy linki gazu za pomocą uchwytu, bądź domykanie za pomocą śrubokręta plastikowego regulatora na gaźniku. Próbowałem wszystkiego...
Czolem, Silnik jak w temacie. Zauważyłem coś dziwnego, a mianowicie pod koniec podczas suwu sprężania, kiedy tłok jest już blisko GMP, otwiera a raczej uchyla się delikatnie zawór wydechowy, po to by po chwili się gwałtownie zamknąć. Nie wiem czy jest to zachowanie normalne, nie chce niepotrzebnie otwierać silnika. No i pytanie nr 2. Jaki jest nominalny...
Nierówna praca silnika. Łatwy rozruch i po chwili silnik zaczyna nierówno pracować. Jak to naprawić ?
Witam, potrzebuję wsparcia w temacie danych regulacyjnych i momentów dokręcenia śrub do silnika Briggs serii 220700 - 220799. Potrzebuję również luzy zaworowe, i schemat dzwigni i sprężyn przy gaźniku, a także momenty dokręcania śrub korbowodu, głowicy i pokryw.Silnik mam rozłożony na częsci pierwsze i jest po remoncie.
Sprawdź czy zawór wydechowy uchyla się na moment gdy tłok zbliża się do górnego punktu w suwie sprężania.
Pierścienie nowe Rozrząd ok - sprawdzałem poszczególne fazy rozrządu ssanie , sprężanie itd. Luzy na zaworach - 0,15 wydech, 0,05 ssący - sprawdzałem pomiędzy zaworami a popychaczami (rozrząd ustawiony na znakach). Z gaźnikiem wszystko wygląda OK. Co do luzów na przepustnicy to nie bardzo mam pomysł jak to zlikwidować. Przed remontem miał problemy z...
Witam. Otóż mam taki problem z traktorkiem. Stracił obroty i zgasł. W serwisie orzekli, że silnik jest na wykończeniu powiedzieli, że jest za duży próg i po silniku. Ze ratuje go tylko wymiana silnika. Mam pytanie jakie powinno być sprężanie w tym silniku? może ma ktoś dostęp do takich informacji? Jest też problem z odpalaniem. Czy byłaby możliwosc...
Kolego jack, myślę że jak na tak stary silnik to 5-6 bar które ma to niezły wynik może i nie rewelacyjnie ale nie najgorzej. Gdyby miał poniżej 4 bar było by źle, co do przyrządu którym mierzyłem jest to zegar do mierzenia ciśnienia sprężania firmy gedore wiec małe prawdopodobieństwo wystąpienia pomyłki ponieważ to górna półka narzędzi. Iskrę sprawdziłem...
Tylko dociska ten plastik.
To ustaw np. 0.3 mm i sprawdź ciśnienie sprężania . :|
(at)ElektrodaBot Jakie powinno być ćiśnienie sprężania w Briggs&Stratton Intek 60?
Witam. Wyjaśni mi ktoś bo nie znam się na tym za bardzo? Chodzi o podawanie iskry w silniku Briggs. Wiem że pomiędzy suwem sprężania a suwem pracy następuje podanie iskry. Ale podczas całego cyklu pracy( ssanie, sprężanie,praca,wydech) cewka zapłonowa z dwoma magnesami na kole zamachowym spotyka się 2 razy drugi raz pomiędzy wydechem a ssaniem i czy...
Jeśli nie chcesz zbytnio dokładać do tego silnika dolej doktora do oleju,zatrzyma chlapanie oleju przez odmę i poprawi sprężanie
W tym silniku niema możliwości regulacji zaworów, jedynie szlifowanie trzonka zaworu (zwiększenie luzu) lub frezowanie gniazda (zmniejszenie). Do pomiarów, tłok w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy. Górny zawór to ssanie, dolny wydech, patrząc na silnik w normalnym położeniu.
Dla silnika serii 286700 Briggs przewiduje luzy: ssanie: 0,10 - 0,15 mm (inne silniki serii 280000 mają ten luz 0,13 - 0,18), wydech: 0.23 - 0,28 mm. Luzy mierzone na zimnym silniku, tłok 1/4" (6 mm) za górnym martwym położeniem po suwie sprężania.
Zjawisko raczej świadczy o niesprawności zaworu wydechowego lub niepełnym spalaniu paliwa w cylindrze. Warto by sprawdzić ciśnienie sprężania.
tak, mam wrażenie jakby robiło się jakieś dziwne ciśnienie w skrzyni korbowej. Albo kompresja siadła i gdy przy suwie sprężania zawory są zamknięte to część sprężonego powietrza dostaje się do skrzyni i ulatuje wlewem oleju. Stąd to chlapanie. Ale dziwne jest żeby silnik stracił kompresję z dnia na dzień....
Pomiar, zwykłym manometrem, przez obracanie walem, niewiele Ci da. Silniki posiadają stały lub odśrodkowy odprężnik na walku rozrządu i przy małych prędkościach obrotowych niewiele zmierzysz. To, są silniki z niskim sprężaniem, powiedzmy że 6-7 atm, to dobry wynik, zależy ile nagaru jest w komorze spalania..
Witam Posiadam kosiarkę spalinową od 5ciu lat, ostatni sezon zmusił mnie do remontu z powody bardzo częstego dolewania oleju. Jest to model 12H 602 545 81 060126FB, 4,2 KW, 53 cm. Silnik BROGGS. Po wymianie pierścieni tłokowych i uszczelniaczy, uszczelek, mam problem z odpaleniem. Rozrząd ustawiłem zgodnie z znakami, zawory domykają się, jest sprężanie...
Dokładnie jak kolega , popromienny , pisze też uwarzam że główną przyczyną w pierwszej kolejności jest zapłon , / musi tam być jakaś regulacja / stopień sprężania łatwo sprawdzić , a tak przy okazji kiedyś wymieniałem pasek rozrządu w hondzie ustawione idealnie na znaki po odpaleniu dostała takiego kopa jakby była po niezłym tuningu i dobrze że test...
Witam ponownie - Briggs & Stratton - instrukcja ustawiania luzów zaworowych: - odkręcamy pokrywę zaworów, - odkręcamy świecę zapłonową, - ustawiamy tłok w fazie maksymalnego sprężania, tak ażeby "ciut" przekroczył najwyższe położenie (najlepiej wyczuć to ołówkiem - gdy tłok przekroczy najwyższe położenie i zacznie się cofać), - regulujemy luz zaworowy...
(at)RedWork_898 Briggs & Stratton to silnik a bardzo niskim stopniu sprężania wynikłego z konstrukcji dolnozaworowej , praktycznie bez wrażliwosci na LO paliwa. Przy wyższej LO niezauważalnie spadnie moc silnika, bez żadnych innych konsekwencji.
Jak wyglądają elektrody na świecy ? Spróbuj podmienić na inną .Czy poziom paliwa jest ustawiony prawidłowo ? Może ją zalewa . Nie zaszkodzi zmierzyć ciśnienie sprężania . :|
Kiedy zawory powinny być otwarte (który i w jakim momencie)? Przed zapłonem (sprężanie) i w czasie pracy oba zawory zamknięte. Następnie otwarty wydech (tłok idzie do góry). Otwarte ssanie - tłok w dół, jak w każdym czterosuwie. Iskra jest?
A co ma sprężanie do cewki? Jak ten zapłon ustawiłeś? W tych silnikach ssanie było sterowane membraną gaźnika.
Do pomiaru kompresji/sprężania w cylindrze służy manometr. Jeśli go nie masz to podjedź i pożycz od jakiegoś mechanika. Pomiar wykonuje się na otwartej przepustnicy .
Jak realizowane jest ssanie? Czy sprawdzałeś długość możliwej do osiągnięcia iskry? Piszesz że jest "słaba". To bardzo nieprecyzyjne określenie. Jeżeli silnik po różnych zabiegach odpali i pracuje prawidłowo ( czy aby na pewno???), to: 1. Źle działa ssanie. 2. Układ zapłonowy szwankuje i przy małych prędkościach wału nie daje wystarczającej iskry. 3....
Witam. Mam pytanie. Silnik Briggs strzela mi w wydech i cofa mieszankę paliwa we filtr powietrza. Ustawiłem luz zaworowy i dotarłem zawory i brak jakiejkolwiek poprawy. Obawiam się, że silnik jest przestawiony na rozrządzie. To jest traktorek, którego dopiero co kupiłem. Widzę, że zawór ssący na początku suwu sprężania jest jeszcze otwarty, a wydechowy...
Ale wtedy byłby stuk i problem w GMP lub kilka stopni przed i w każdym suwie. U mnie jest efekt za dużej kompresji. Na szybko licząc mamy 500 cm3 czyli praktycznie to samo co w 2 litrówce (tu jest tylko 4x500) niby stopień sprężania mniejszy ale rozrusznik to maleństwo. Bez odprężnika nie przeżyci.
Ten silnik to jednocylindrowy dolnozaworowy czterosuwowy silnik firmy Briggs & Stratton o zapłonie iskrowym.Wariant silnika z pionowym wałem korbowym. Instrukcję obsługi i schemat budowy można znaleźć np. tutaj [url=https://www.briggsandstratton.com/e... Luzy zaworowe dla tego silnika, to: zawór ssący 0,13 - 0,18 mm, zawór...
Tłok w GMP, ale pomiędzy cyklem sprężania i pracy, wtedy ustawiamy luzy. Spróbuj zmniejszyć luz do 0.10mm.
A pod obciążeniem dymi ? Możliwe że do wymiany pierścienie tłokowe i regulacja gaźnika. Powinno to przywrócić sprawność silnika. Warto też sprawdzić przerwę między elektrodami. Ciemny, suchy nalot na świecy (izolator, elektrody) jest najczęściej spowodowany źle dobraną, zbyt „zimną” świecą zapłonową, nagar olejowy, tłusty osad świadczy o...
Siema. Jakie powinno być ciśnienie sprężania w silniku B&S, nie znam modelu ale prawdopodobnie jest to Intek 60. Napewno jest OHV. Jest jakieś 6 bar, wydaje mi się trochę mało jak na górnozaworowy silnik.
Nie najlepiej, chociaż to są silniki o niskim stopniu sprężania. Chyba trzeba odkręcić głowicę i spojrzeć na zawory, może jest dużo nagaru.
Jak był podparty zawór to mogło wypalić zawór i gniazdo. Pierwsze pomiar kompresji. Miernik kosztuje 50 pln. Dwa jak pomiar wyjdzie słabo można zablokować wał w GMP tego cylindra miedzy suwem sprężania a pracy podać ciśnienie powietrza z kompresora i nasłuchiwać skąd wylatuje czy odmą. Czy przez dolot czy wydech. Ale moim zdaniem masz do poprawy gniazdo...
Obecne silniki Briggs`a to jest tragedia. Coś w tym jest, ponieważ coraz częściej pojawiają się takie problemy w silnikach Briggsa. W silnikach innych producentów są one sporadyczne. Może moduły zapłonowe są mniej odporne na temperaturę? Ten czarny dym, wskazuje że rozgrzany silnik ma problemy ze spaleniem nadmiaru paliwa. Filtr powietrza, gaźnik,...
To co piszesz, jest raczej normalne. Zawór ssący zawsze otwiera się przed GMP podczas suwu wydechy, a wydechowy przed osiągnięciem DMP podczas suwu pracy. Jest to raptem kilka stopni. Luz zaworowy jest w celu kompensacji rozszerzalności temperaturowej, występuje na zimnym silniku . Czyli rozgrzany silnik w zasadzie nie ma luzu zaworowego. Chyba, że...
Ustaw tłok około 4mm za GMP po suwie sprężania i wtedy sprawdź luz. Jeżeli nie będzie odpowiedniego luzu to musisz szlifować trzonek zaworu wydechowego, innej możliwości nie ma.
Tak te komplety widziałem tylko czy się na pewno nada bo w moim tłoku np. wysokosć pierscienia olejowego to jest 2.6mm. , a wysokosć pierscieni sprężających ma 1,2mm. poniżej kilka zdięc.
klin popychający zawór przeskakuje tzn. jak powinien się zamykać to lekko go odbija i się otwiera w fazie sprężania. Nie bardzo rozumiem o czym piszesz, ale może to mieć związek z odprężnikiem.
Witam,jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.Dodaje pierwszy post. Posiadam glebogryzarkę z silnikiem Briggs&Stratton Vanguard 6,5 HP z 2012 roku. Silnik ma duże sprężanie (potrafi wyrwać uchwyt z dłoni) i czasem strzela w tłumik przy odejmowaniu gazu. Regulowałem zawory ale nie jestem pewien czy zrobiłem to prawidłowo.Czy może mi ktoś podpowiedzieć...
Witam. Mam prośbę. Czy ktoś mógłby mi doradzić co może być przyczyną, że agregat pochodzi ze dwie minuty i gaśnie. Gaźnik czyściłem z kolegą. Jest pływakowy. Silnik jest zdrowy - dobre sprężanie. Po wyłączeniu ssania po 2-3 minutach gaśnie. Możliwe, że źle są podłączone dźwignie regulacji obrotów? Te co sobie sam reguluję? Proszę o poradę. Z góry dziękuję.
Sprawdzałem palcem i nie wyczuwałem jakichś rantów itp. ale może palcem się nie wyczuje. Od strony zaworów ma rzeczywiście inny kolor. Ciśnienie sprężania jest jednak w normie jak sądzę. Jak najlepiej/najwygodniej silnik rozmontować żeby dostać się do kół rozrządu?
https://filmy.elektroda.pl/37_1694519900... Dziękuję bardzo za tą wskazówkę, syn chcąc "dobrze" wlał 98 oktan , tak więc stąd te strzały. Teraz wymieniłem paliwo , silnik odpala ale chodzi na niskich obrotach i przy próbie dodania gazu gasnie . Regulowalem na wszelkie sposoby , praktycznie chodzi tak samo jak wykręcęcalkiem dyszę (tą górna ze sprężynką)...
Witam. Posiadam kosiarkę MTD z silnikiem Briggs&Stratton 450E series. Problem polega na tym że po przed ostatnim koszeniu trawy był problem z odpaleniem, paliwo podpompowane 3x i zero odzewu. Wyczyściłem gaźnik, przedmuchałem dysze w gaźniku i odpaliła z bólami za którymś razem. Jak już odpaliła to silnik działał. Ale po zgaszeniu znów problem z odpaleniem....
Witam, skoro masz drugi silnik 'OHV i chodzi normalnie na tej samej benzynie - to właśnie na tym polega różnica w sprężaniu, że silnik OHV ma wyższy stopień sprężania - może mieć ok. 8 - 9:1 i dlatego jest przystosowany fabrycznie do spalania wysokooktanowej benzyny, przynajmniej 86 Oktanowej - do 95. Natomiast silniki starszej generacji, czyli "SV"...
skuter sprężanie sprężanie powietrza sprężanie laguna
odpalić wymian akumulator tyrystor dynistor schematy spawarek sherman
przetwornica włancza wyłancza przetwornica włancza wyłancza
Falownik hybrydowy FoxESS - nadmierny pobór energii z sieci Zgemma H17 Combo – oprogramowanie i obsługa T2-MI, testy OpenATV, PurE2, OpenPLi