Ten układ sprężynek jest więc pewnym zabezpieczeniem przed nadmiernym wzrostem obrotów. Pozdrawiam. Nie do końca tak, dzięki tym sprężynkom silnik może uzyskać większe obroty. Bez nich, regulator zamyka całkowicie przepustnicę natychmiast po uruchomieniu silnika. Regulator musi go pokonać, aby zmniejszyć obroty. Jest on uruchamiany podmuchem powietrza...
Mój błąd, nie zwróciłem uwagi że to jest ten mały Briggs.
Świeca nóweczka, dopiero co kupiona. Gaźnik przeczyściłem, przedmuchałem. Gdy próbuję odpalić, widzę, że zalewa świecę ( gdy ją odkręcam po takim zabiegu jest wilgotna), a ponadto część paliwa dostaje się do filtra powietrza - widziałem jak ściągnąłem filtr powietrza, że na dole w okolicy zasysania- jest wilgotno od paliwa. Patrzałem, czy to nie wina...
Ale raczej regulacja gaźnika A jak się w silnikach B&S reguluje gaźnik? Gaźnik ma regulacje. Chociaż tę z tworzywa już nie bardzo. Ale obroty jak najbardziej. Nie ma żadnej regulacji. Sprężynki cięgła regulatora trzeba wymienić - pewnie są dwie, cienka i grubsza. Któraś musi być nadmiernie rozciągnięta.
Myślę, że jednak jest membrana w gaźniku, regulator obrotów to całkiem inna sprawa. Jeżeli to taki "Partner" to jest na sto procent. http://obrazki.elektroda.net/76_12874353...
Oryginalnie jest tylko dioda prostownicza i dlatego napięcie zależne od obrotów. Tak ma być.
Wiadomo co było przyczyną gaśnięcia traktorka na małych obrotach?
Kilka razu udało mi sie dopasować mały oring lub dwa które po delikatym obrobienu obudowy uszczelniały oś mimo luzu.
Dużo na forum jest na ten temat pisane. Wyczyść gaźnik ,sprawdź świecę ,zalej nowe paliwo, wymień filtr powietrza sprawdź czy świeca nie jest okopcona na czarno co oznacza zły skład mieszanki . Jeśli silnik ma kilka sezonów za sobą sprawdź , wyczyść i posmaruj plastikowe częsci sterowania gaźnikiem może też być zmęczona sprężynka od sterowania gazem.
Sprężynka tam jest taka?
To czyszczenie polegało tylko na przedmuchaniu powietrzem?
Motor ma właściwe wysokie obroty? Nie wiem dokładnie ile ten powinien mieć, ale jest to niskoobrotowy motor i ok 3100 obr nie powinien przekraczać. Jeśli srpężynki są dobrze dobrane, to zerknąłbym na właściwe ustawienie regulatora obrotów.
Wymień gumkę pompki i sprawdź czy jest dobrze dociśnięta.
I jak poradziles sobie z tym? Mam ten sam problem. Godzinę wszystko było ok. Po godzinie koszenia obroty zaczęły falować
Witam, nie mam w silniku wysokich obrotów, prawdopodobne brakuje sprężynki tylko nie wiem gdzie ma być założona i gdzie taką kupić. Silnik Briggs&Stratton 6.5ps Brakuje ci tej sprężyny jak na photo; https://obrazki.elektroda.pl/2064569500_... Gdzie kupić (?) - najprawdopodobniej w miejscu dystrybucji cześci dla Briggs & Stratton...
Ustaw tłok w górnym położeniu, jeżeli oba zawory będą zamknięte, to znaczy ze tłok jest dobrze ustawiony. Jeżeli oba zawory będą lekko uchylone, to musisz obrócić wałem jeszcze jeden obrót.
Ale cuda czytam :) Przepraszam. Tą dyszę która wypadła z gaźnika musisz delikatnie lutownicą zakleszczyć, ona się wysuwa i dawkuje za dużo paliwa. Albo kup w serwisie całą dyszę główną z tym że plastikową bez tej badziewnej metalowej dyszy. I stąd ten czarny dym. Jeśli chodzi o niebieski to albo przechylona była kosiarka (wcale nie musi to być podczas...
Witam. Czy udało się rozwiązać problem z falującymi obrotami? Mam dokładnie ten sam problem...
Do sprawdzenia luzy zaworów. W Inteku po 0,10-0,15 mm na wydechu i ssaniu.
Zacząć od przeczyszczenia świecy i gaźnika oraz umycia filtra powietrza. To wszystko zrobiłem. Kosiarka nie jest stara, koszę nią 2 lata ok 1h tygodniowo. Filtr powietrza czyściłem na wiosnę, nie wpłynęło to na problem, świeca czysta, gaźnik ostatnio rozebrałem - nie było tam zanieczyszczeń i złożyłem go ponownie. Falowanie nieustąpiło. Teraz zauważyłem...
Dzięki za podpowiedź, zamówiłem nowy gaźnik. Zobaczymy jaki będzie efekt :)
Może obrócona dźwignia regulatora obrotów z silnika? Ma stawiać opór i zmniejszać "gaz" przy wysokich obrotach.
Problem jest w braku sprężynki, kup i obroty będą ok.
Gaźnik jest z membraną i musi ona tam być. Membranę kładziemy na zbiornik, następnie uszczelkę i gaźnik. Tylko w tej kolejności. http://obrazki.elektroda.net/52_12786056...
Witam Mam problem z ustawieniem obrotów w moim traktorku kosiarce Snaper ELT17538RDF z silnikiem Briggs& Stratton Intek 4175. Podczas pracy maksymalne obroty na jakie wkręcał się silnik to było 2400 obrotów, przy koszeniu obroty potrafiły spadać do 1400 obrotów i było czuć że ma problem ze skoszeniem większej trawy. Przeglądając internet wyczytałem...
Warto by przeczyścić i wyregulować gaźnik, sprawdzić pompkę paliwa, filtry oraz świece, na obu cylindrach. Sprawdź luz zaworów, na zimnym silniku, powinien wynosić: ssący 0,10-0,15 mm, wydechowy 0,18- 0,23 mm. Sprawdź też odległość cewki od koła zamachowego, powinna wynosić 0,20-0,30 mm. Regulacja gaźnika: http://obrazki.elektroda.net/14_12713967...
A połączenie cięgna z regulatorem odśrodkowym? To połączenie jest OK. Zresztą jak pisałem, nawet ręczne ustawianie przepustnicy na minimum nie powoduje zmniejszenia obrotów.
Zamontowałem silnik Briggsa do glebogryzarki , daje rady na tych wolnych obrotach ale tamten miał linkę gazu od max obrotów do gaszenia i chciałbym ją zaimplementować.
Sprężynkę założyłeś oryginalną czy dorabianą? Jeżeli dorabiana, to jest zbyt krótka, podegnij blaszkę, do której jest zamocowana, aby zmniejszyć naciąg. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Rozumiem, że fachowe rozwiązanie mojego problemu to kupno nowej sprężynki.... Podginanie blaszki to rozwiązanie `natychmiastowe` Nie koniecznie, jeśli sprężynka jest rozciągnięta lub przerabiana to oczywiście wymiana, ale jeśli jest ok, to tylko poprzez przegięcie blaszki reguluje się obroty.
Witam, po ponownym wyczyszczeniu gaźnika i ustawieniu przerwy świecy (0,50) kosiarka zaczęła równo pracować w pełnym zakresie obrotów. Skupiłem się bardziej na dyszach, zwłaszcza tą pod pływakiem, który należy zdemontować. Ten model gaźnika nie posiada membrany. Pozdrawiam.
Podegnij tę blaszkę, do której jest zamocowana większa sprężynka, tak aby zmniejszyć jej naciąg.
Rozumiem że mamy 21 wiek i technologia jest dobrze rozwinięta, ale na odległość coś naprawić, a szczególnie nawet bez zdjęcia czy szczegółowego opisu sprzętu - NIE DA SIĘ :P Mało popularny sprzęt. Postaraj się ze specyfikacją bo pomoc znajdziesz jedynie w serwisie (chociaż czuje że tak właśnie będzie). Wybierz z listy swój sprzęt http://snappertractorspares.co.uk/part-l...
https://www.youtube.com/watch?v=UfsGt1oB... stawiam na zużyty silnik :D
Wyczyść gaźnik i zmień membranę, obroty przestaną falować.
Ciekawi mnie ten temat. Czy problem został rozwiązany i co było przyczyną?
Dziękuję bardzo za pomoc. Temat rozwiązany. Podgięty drut od regulatora obrotów i sprężyna założona na ten drut po prostu się na nim przycinała.
Mam podobny problem mam u siebie w traktorku silnik briksa 17,5 hp 500 cm3 i jest tak że jak odpali to chwile chodzi ładnie i po chwili przerywa i gaśnie. myślałem że wina filtra więc ściągnąłem obudowę filtra i tak samo. Dziwi mnie tylko że ramie do której ten drut ze sprężynką zamontowany jest cały czas się rusza lewo prawo o co w tym chodzi??? proszę...
Ta sprężyna ze zdjęcia na pewno nie jest oryginalna. Wpisz w jakąś przeglądarkę: "sprężyna regulatora obrotów Briggs Classic" i zobaczysz, jak taka sprężyna wygląda. Można też zapewne kupić ją tam, gdzie kupiłeś membranę, podając sczytany wcześniej Model Type Code silnika. W tych układach regulacji obrotów jakość sprężyny jest kluczową sprawą. Jeżeli...
Natrafiłem na ten temat dopiero teraz. Pewnie za późno, ale temat nie zamknięty. Wg mnie kosiarka pracuje jak najbardziej prawidłowo, jest bez obciążenia i dobiera sobie obroty. Może trzeba trochę zmniejszyć obroty przez zmianę linką gazu.
Zerwany klin na kole magnesowym.
Prawdopodobnie coś z regulatorem obrotów.
Mam tę kosiarkę, optymalne to 2800, zależy jak gaźnik ustawiony
Ale ustawiać oś na otwartej czy zamkniętej przepustnicy
Odwracałem już wcześniej i nic się nie zmienia nadal iskra jest tylko na lewych obrotach.
Po demontażu i dokładnym przedmuchaniu gaźnika opisywany defekt zanikł. Po wyregulowaniu sprężyn regulatora obroty są w miarę stabilne.
A jak podniesiesz troszkę obroty ta dźwignia na gaźniku to chodzi równo czy też faluje ale na większych obrotach???
Najpierw sprawdź dysze w gaźniku może się przytyka.
Briggs&Stratton 17.5 km. Kod silnika OHV Intek. I jeszcze jedna sprawa. Śrubka od regulacji mieszanki pod wpływem obrotów się wykręca. Jak temu zaradzić?
NO TYLKO ŻE TAM NIE MOGĘ RACZEJ WYMIENIĆ SAMEGO PRZEWODU
Witam. Na zdjęciu widocznym brakuje tam jednego ważnego elementu, sprężynki,która niezbędna jest do prawidłowego działania i regulacji obrotów tego silnika.
Musisz sprawdzić regulator obrotów i gaźnik. Czy silnik, podczas zwiększonego obciążenia, zaczyna kopcić z tłumika?
Chyba od wałka rozrządu, specjalistą nie jestem.
Jeszcze jedno, ze zdjęcia mi wyglada, że ten model gaźnika przystosowany jest do pracy z linką regulacji obrotów- chodzi mi o tą dolną blaszkę z dziurkami połączoną z główną blaszką cięgnem. Widzę że jest nie podłączona. Pewnie pochodzi z kosiarki w której była taka regulacja. Co prawda regulacja obrotów jest nie wielka ale może być dla Ciebie zadowalająca....
Najlepiej miernikiem, kabel plusowy do diody, minusowy do obudowy silnika. Napięcie zmienia się wraz z obrotami, przy 3600 ob/min powinno być około 14 V. Na takich obrotach należy mierzyć, przy niższych będzie mniejsze. Oświetlenie o mocy 70 watów, napięcie wzrasta z 8V przy 2400 obr/min do 12V przy 3600 obrotach (prąd zmienny).
Zawory kiedy były ustawiane? Olej wymieniany?
Zrób zdjęcie tych sprężynek.
Drut 1,7mm (ma się luźno w otworkach poruszać). Co nie zmierzyłem to z proporcji zrób. http://obrazki.elektroda.pl/9255218000_1...
I co było przyczyną?
A więc moi mili problem się rozwiązał. Problem był w wygiętej blaszce ze sprężynką. Po wyprostowaniu silnik wrócił do swoich obrotów. Kosiarka znów zasuwa jak przed awarią. Jest tylko lekkie pukniecie przy zatrzymaniu silnika ale to chyba osłona.
A jak ma wyglądać pracujący w silniku zawór? Może mu dolegać brak luzu zaworowego, który należy wyregulować.
Dziękuję za pomoc, problem rozwiązany, przyczyną była ręczna pompka (nie wiem jaki ma to związek z rzeczą) występowała tam mała nieszczelność, po wymianie gumki pompki problem ustąpił,odpala aż miło. Dziękuję za zainteresowanie tematem, można zamykać.
Pociaśnij te sprężyny, jak to nie pomoże kup nowe.
Mam problem z kosiarką Briggs & Stratton starego typu na gaźniku, rozpala i momentalnie wchodzi na najwyższe obroty.
Skład mieszanki regulujesz tą śrubą pod kątem, wstępnie wkręcasz do oporu i cofasz 1 i 1/4 do 1 i 1/2 obrotu do tyłu
To prawdopodobnie był samo regulator obrotów. Bez tego nie będzie pracować poprawnie
Dzięki wielkie za zdjęcia u mnie jest tak jak ze zdjęcia 1 i 2 i jak tak podpiąłem to mam gaz na maxa nie mam pojecia co jest nie tak czy ten regulator powinien obniżyć obroty czy jak
W tej sytuacji należało by sprawdzić ustawienie dzwigni regulatora obrotów silnika, bo z tego co zrozumiałem z opisu gaźnik był już przeglądany i wyczyszczony,jeżeli nie był to należy zacząć od gaźnika a dopiero potem regulator obrotów .
Witam i dziękuję za odpowiedź. Faktycznie w mojej kosiarce mam właśnie taki system dźwigni regulatora. Zacznę więc od ustawienia obrotów biegu jałowego. Czy może słyszałeś o elektronicznych układach wtryskowych do takich silników??? Pewnie zbytnio wymyślam ale mam problem z zapanowaniem na obrotami silnika. Najpierw chodził OK a teraz na niskich obrotach...
Napięcie jest prawidłowe, zawsze rośnie wraz z obrotami.
Świecę wymieniałeś na inną
Posiadam kosiarkę z silnikiem Briggs & Stratton model: 10D902 typ: 0142 B1 kod: 03010252. Odpala ładnie, ale pojawiają się "kołysania" obrotów, spadają i zaraz się podwyższają. Przeczyściłem filtr powietrza, wymieniłem świece, ale problem nie zniknął. Co może być tego przyczyną? Z góry dziękuje za pomoc.
ok będę wdzięczny
Za diodą jest napięcie pulsujące więc multimetr pokaże głupoty. Dioda w kierunku przewodzenia ma mieć spadek napięcia 550-700mV, w stronę zaporową przerwę. Po podłączeniu sprawnego akumulatora napięcie na nim winno rosnąć w miarę zwiększania obrotów.
Tak jest to silnik 4 suw gaźnik był czyszczony ma tylko jedna regulacje są to chyba obroty silnika
Sprężynką zaczepianą do druta regulatora , a drut jest na osi przepustnicy. Drugi koniec sprężynki umocowany jest na blaszce którą można przeginać, im mniej naciągnięta sprężynka tym mniejsze obroty. Ustawia się na 3000 obr/min.
Możliwe że zerwało klina i przestawił się zapłon.
Witam, U mnie w silniku Briggs&Stratton po wymianie membrany w gaźniku obroty w kosiarce nadal falowały. Po ponownym wykręceniu gaźnika zobaczyłem, że jest przybrudzone siteczko widoczne za zdj. Po przeczyszczeniu i skręceniu wszystkiego do kupy wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/8402472400_1...
Próbowałeś recznie kręcić wałem. Czasem przykleja się pasek do koła na wale i blokuje obrót.
Witam. Prosiłbym o info dotyczące ciśnienia sprężania. W moim silniku Briggs & Stratton 675 wynosi ono 2bary. Moim zdaniem jest za małe. Silnik ma problem z uzyskaniem "normalnych " obrotów. Miał też przestawiony klin na kole magnesowym. Czy może ktoś z Kolegów podać jakie orientacyjnie powinno być ciśnienie sprężana w w/w silniku? Pozdrawiam Józef
Aby podnieść obroty, musisz zwiększyć naciąg dużej sprężynki, odginając blaszkę, do której jest zamocowana. Dokręć też kolektor ssący.
W sumie nie wiem jaki gaźnik, ale jedna przepustnica, dysza w śrubie mocującej zbiornik komory pływakowej, bez regulacji obrotów
Ta "złota rączka" coś majstrowała przy przepustnicy, dlatego ten wkręt tam został wkręcony. Możliwe że śrubka nie trzyma i przepustnica "lata jak żyd po pustym sklepie" dlatego te obroty szleją. Jeżeli zepsuł to niech naprawia.
Gratulacje, jednak należało by pomóc innym i opisać rozwiązanie....
Witam nadal walczę z silnikiem z traktorka briggs&stratton 15,5hp Pytanie czy impulsator (magnes na kole zamachowym ) powinien w chwili zapłonu znajdować się w GMP ( górnym martwym punkcie tłoka ), w moim przypadku impulsator w momencie ustawienia na równi z cewka nie jest w GMP jest około pół do jednej długości przed GMP, wychodzi ze zapłon jest...
Problem rozwiazany, kupilem nowa piaste, pasujaca do walu, do tego nowy noz i chodzi, jest ok, ale troszke za duze mam obroty.
Szukałbym przyczyny w układzie zasilania silnika w mieszankę paliwową. Kolega powinien dobrze obejrzeć gaźnik i to również od środka. Możliwe, że wystarczy regulacja wolnych obrotów.
A jak zapniesz noże i silnik wchodzi na wysokie obroty też pracuje nierówno ?
Przecież to silnik Briggsa, sprężynki kupisz bez problemu. http://www.sklepy24.pl/szukaj/briggs+str... Co do ich podpięcia to, na forum są zdjęcia i opisy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam wszystkich. Potrzebuję nieznacznie zmniejszyc obroty w kosiarce z silnikiem Briggs&Stratton 35 Classic. Wymieniałem membrany w gażniku, gdyż silnik nierówno pracować, teraz pracuje równo, tylko troche za wysokie wolne obroty. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
kosiarka Briggs(at)Stratton 550 158cc Od jakiegoś czasu miała nierówne obroty (falowane) przestałem kosić, po zdjęciu filtra powietrza zauważyłem olej w gaźniku. W tej chwili już nie chce odpalić. Szarpię linką bez efektu, linka wraca z powrotem. Co może być przyczyną ?
http://obrazki.elektroda.pl/7095602900_1... pytanko czy w membranie gaźnika ma być taka przerwa? czy jest to uszkodzenie rozkręciłem gaźnik i membrana tak wygląda - od jakiegos czasu kosiarka (briggs...) chodzi nie równo i nie wchodzi na obroty i szukam przyczyny
Mam to samo w Briggs & Stratton 12,5 HP. Obroty mam na maksa a i tak gaśnie, jakby nie miał mocy. Klin ok, luzy na zaworach ok, gaźnik wyczyszczony, świeca nowa, filtr paliwa i powietrza też. Co to może być?
Pod pokrywą górną jest skrzydło do stabilizacji obrotów, sprawdź czy rusza się swobodnie i lekko.
Witam ma kosiarke z silnikiem briggs&stratton 4.5 konia z bocznym wyrzutem. Jak kosze dłużej i się już nagrzeje to zwalnia obroty i gaśnie, zapali dopiero jak przystygnie. Prosze o pomoc!
Ja założyłem 1 w lewo 2 ze strzałką w prawo. Nawiązuje do wcześniejszego pytania, jak poprawnie wyregulować ten regulator obrotów?
zostaje tylko cewka, może daje dużo za późny zapłon (ona ma dawać dużo za późny ale tylko przy odpalaniu (żeby nie odbijał) jak wejdzie na obroty ma przyśpieszać, a może nie przyśpiesza)
Witam kolego mam prośbę też mam taki gaźnik jak na zdjęciu i nie potrafię wyregulować tego Powiedz która to jest od wolnych obrotów a która od szybkich ? za pomoc w bardzo Bardzo ci serdecznie dziękuję z góry od razu
Dźwignia 1 do ssania. Powinna być luźna, dopiero po maksymalnym dodaniu gazu uruchamia ja zaczep na drugiej części mechanizmu. Jak pracuje silnik, bez podpiętej sprężyny 4? Przepustnica ssania otwiera się po jego wyłączeniu? Piszesz że silnik cały czas pracuje na maksymalnych obrotach, co dzieje się gdy ręka cofniesz dźwignie regulatora (tą do której...
Zależność jest taka: ustawiasz ręcznie jakieś obroty, przy nagłym wzroście obciążenia regulator automatycznie dodaje gazu i wraca do ustalonych obrotów. Bez regulatora, wzrost obciążenia spowoduje zgaśniecie silnika, gdy odpowiednio szybko nie zareagujesz i nie zwiększysz obrotów ręcznie.
briggs stratton regulacja obrotów briggs stratton regulator obrotów briggs stratton falowanie obrotów
zasilanie czujnik astra szarpie skrzynia automat transformator trójfazowy
aktualizacja satel integra zdalnie huawei update
Zmywarka Bosch Siemens nowa nieużywana 8 lat – sprawność, ryzyka, kontrola przed uruchomieniem Błąd A3421 w wózkach Still i systemach SSI - przyczyny i rozwiązania