A czemu ma służyć to mikro uchylenie dolnego zaworu ? Ułatwieniu rozruchu.
Trzeba tu dodać; że luz zaworòw dla tego silnika to, zawór ssący pomiędzy 0.12-0.18 mm, zawòr wydechowy 0.23-0.28 mm, W tym silniku stosuje dwa ròżne zabezpieczenia sprężyn zaworòw. Dla zaworu ssącego jest miseczka wsuwana z boku. Dla wydechowego rozwiazanie na dwa zabezpieczenia.
Ustaw 15 ssący 20 wydech I powinno być dobrze. Ja używam masy uszczelniającej Victor rainz .
Musisz, to lekko przeszlifować, do podanego wymiaru. Lepiej byłoby zrobić to na trzonku zaworu. W tym silniku 0.05 mm, to praktycznie brak luzu. Luz, zmniejszył się po docieraniu zaworów.
Starą się wyjmuje lub rozwierca delikatne, minimalnie rozwiertakiem powiększa otwór i wkłada nową, nadwymiarową, teoretycznie jest to do zrobienia samemu. Trzeba się jednak przygotować do zajęć i mieć pomoce "naukowe" Zwróć uwagę na kształt rozwiertaka do powiększania otworu, to ważne, szczególnie na jego końcówkę. Musi być takiej średnicy jaką ma trzonek...
Ssący 0.13, wydech 0.18 mm.
Suchy czysty filtr powietrza ma większą przepuszczalność więc wpływa to również na kolor świecy.
Zawór ssący cylindra może się niedomykać , zdejmij pokrywę zaworów z głowicy , i sprawdz stan popychaczy zaworów.
Ustaw po 0,15mm na obu.
co do ustawienia luzu zaworowego ustawiam wał w górnym położeniu wsadzam pręt do świecy kręce wentylatorem w prawo by pręt schował się te 5 mm i ustawiam 0,20 później ustawiam ssący 0.15 w jego górnym położeniu tak ? Oba zawory ustawiasz, gdy tłok jest 5 mm za górnym położeniem zapłonowym. a można założyć używany ? jak można ocenić czy ten odprężnik...
Na zdjęciu widać znak na zębatce walu, właśnie na dziesiątym zębie. Rozrząd, wydaje się być prawidłowo ustawiony. Sprawdzałeś tą mijankę zaworów, o której pisałem?
Tu masz regulacje luzu zaworowego https://www.briggsandstratton.com/eu/pl_...
Luz zaworowy powinien mieścić się w przedziale, 0.80 - 0.13 mm, dla obu zaworów.
Mam problem z silnikiem kosiarki briggs&stratton q45. Kosiarka nabiera strasznie duże temperatury przy starcie. Czy to naturalne? Czy coś leży na rzeczy? Gdzie przy tym silniku jest regulacja zaworów?
No to dla twojego numeru; Luz: zaworu ssącego 0,10-0,15 mm zaworu wydechowego 0,10-0,20mm.
Sprawdź luz zaworów.
Dziękuję za szybką odpowiedz. Mój silnik to dolnozaworowy. Czy jest jakaś strona prezentująca tego typu naprawy jak obrazek który pokazuje jak założyć to zabezpieczenie?
Zostaw, jeżeli silnik pracuje poprawnie.
W silniku spalinowym ustawiasz zawory na suwie pracy czyli obrazowo tłok w GMP zawory się mijają to jeszcze jeden obrót do kolejnego GMP. To jest początek suwu pracy gdzie oba zawory są zamknięte (ciśnienie ma oddziaływać na tłok a nie spieprzać w wydech) i dla tego zawory nie powinny być podpierane przez mechanizm rozrządu (mogą się pojawić przedmuchy...
Do sprawdzenia luzy zaworów. W Inteku po 0,10-0,15 mm na wydechu i ssaniu.
Gaznik bez membrany, jest osobna pompka paliwa napędzana podciśnieniem z dekla zaworów.
Jeśli kompresja blokuje rozrusznik to zapłon jest przyśpieszony za bardzo.
Chyba żartujesz, aluminiowy popychacz?. Chętnie bym to zobaczył.
Witam kolego tego kleju użyłem do klejenia bloku silnika Ursus C 360 po tym jak korbowód wyszedł bokiem. Kleiłem dość dużą łatę w miejscu pęknięcia i klej trzyma do dziś czyli jakieś trzy lata. Co do gniazda to trudno powiedzieć czy ten klej da rade.
Podaj model silnika, bo z tego orientowania się przez 30 sekund to dziwne wyniki wyszły. Luzy są rożne w rożnych modelach tego silnika, poza tym w jednych są identyczne dla obu zaworów a w innych większe dla zaworu wydechowego.
Briggs bardzo "lubi" podeprzeć zawory i naskładać na trzonku zaworowym nagaru, warto sprawdzić luzy i szczota druciana do trzonków. Tylko jak się zdecydujesz na wyjęcie zaworów są up...we zamki do zaworów. Potrzebny jest specjalny klucz (do poskładania). Pierścienie sprawdź luzy na zamkach, ten silnik lubi wcinać olej.
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Jakiej naprawy? Sprawdź ten luz zaworów i ustaw na 0.10 - 0.15 mm dla wszystkich czterech zaworów.
Dzięki za podpowiedź a czy w tych głowicach są wymienne prowadnice zaworów
Znaki rozrządu się zgadzają Czy jak znaki są na miejscu to tłok powinien być w GMP, bo teraz tłok jest niżej. Tak właśnie powinno być, tłok jest poniżej GMP.. Luz zaworowy ustaw w granicach 0.15 - 0.18mm, dla obu zaworów.
W tym silniku, grubość uszczelki nie ma żadnego wpływu na luz zaworów. W Twoim silniku będzie chyba układ z rysunku. http://obrazki.elektroda.net/60_12710147...
Wpisałem regulacja zaworów silnika briggs i znalazlem na stronie anglojęzycznej zeby zrobić 1.2 i te odpowiedzi sie powtarzały. Chyba ze cos jest nie tak to mzoesz mnie oswiecix
No właśnie bo co innego może być musi być coś z tymi zaworami jak inaczej to wyjaśnić... Może Ci się zawiesza odprężnik. Przy rozruchu nie zamyka zaworu ssącego byś mógł łatwo rozkręcić silnik. Taki niedomykający się zawór ssący może powodować takie anomalie.
Luz zaworów sprawdzałeś? Briggs traktuje te elektrozawory jako zabezpieczenie przeciwpożarowe, w gaźniku jest przecież pływak z zaworkiem odcinającym paliwo.
Wszystko zależy jak duży jest ten owal. Jeżeli niewielki, to wymiana pierścieni pomaga. Cylinder, z żeliwną tuleja, można poddać szlifowaniu, założyć tłok nadwymiarowy (są w sprzedaży) i będzie jak nowy. W cylindrach bez tulei, można taka wstawić, cena 200 - 300 zł. Silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni lub prowadnic zaworów.
silnik jest po dotarciu zaworów, wy Może któryś z zaworów jest podparty?
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
A odnośnie tego uchylenia zaworu czy na tym filmie w tym naszym jest podobnie?
uz zaworowy jak mogę sprawdzić ? Pod tłumikiem masz pokrywkę do zaworów, trzeba zdjąć tłumik.
Masz duży luz na trzonku zaworu i nic z tym nie zrobisz, tam przedostaje się olej z odmy. Cylinder pewnie tez w nie najlepszym stanie.
Tłumik nie powinien się tak rozgrzewać, albo zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna albo przestawiony rozrząd. Sprawdź odległość cewki od kola (0.3 mm) i luz zaworów.
Luz zaworów, na zimnym silniku, 0.2 mm. Ssący, może być 0.15 mm. Ten klin, to sprawdzałeś "na oko" czy dokładnie, nie musi być całkiem zerwany, aby przestawił się zapłon..
Jeśli chodzi o odpalanie, to albo trzeba ustawić zawory, albo nie działa odprężnik na wałku rozrządu. Po zdjęciu głowicy i pokrywy zaworów możesz sprawdzić jedno i drugie.
Pewnie gniazdo zaworu wyleciało (zdejmij głowicę) silnik złom.
Kupiłem uszczelniacze pasują jak by były z tego silnika jak jest w innych tego nie wiem ale myślę że od 10 do 20 HP będą pasowały Uszczelniacz trzonka zaworu Elring 019.140 Mazda 6 10- Kod: 019.140 Producent: ELRING GenArtName: Uszczelniacz, trzonek zaworu EAN: 4041248529935 Średnica trzonka zaworu [mm]: 6 Średnica wewnętrzna [mm]: 10,8 średnica zewnętrzna...
Słaby akumulator, uszkodzony rozrusznik (zwarcie lub wytarte tulejki łożysk, szczotki) uszkodzony odprężnik lub duży luz zaworów. To możliwe przyczyny tego stanu rzeczy.
gaźnik kompletny nowy wraz z membraną, króciec łączący gaźnik z membraną był poluzowanych i z wydmuchana uszczelką w dodatku krociec jest pęknięty, od str gaźnika jakby przypalony. Po wyeliminowaniu powyższych problemów jest lepiej ale nadal parska i traci zaplon , nierówno pracuję, zostaje klinek na wale i zawory, wymiana całego króćcu bo tego niema...
Jeżeli silnik ma duże rysy w gładzi cylindra to szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Moim zdaniem, spróbuj sprzedać kupione części i kup jakiś dobry, nawet używany, silnik. Kupno używanego bloku to duże ryzyko, jeżeli nawet cylinder będzie w miarę dobry to może być wytarte ułożyskowanie wału, lub prowadnice zaworów. Nie jesteś tego w stanie dostrzec bez...
Te rysy, na cylindrze, są do strony zaworów?
Juz chyba wiem o co chodzi, trzeba scisnac srezyne i zdjac zabezpieczenia z trzonka.... jest jakis patent na scisniecie ttcg sprezyn bez specjalnego przyrzadu...nie chcę wydawac stówe na jeden serwis zaworów.
Pewnie pompuje odmą. Odkręć pokrywkę zaworów (pod tłumikiem ), będziesz miał olej. Pozdrawiam.
Sprawdź odprężnik. Może powodować niepełne zamykanie zaworu, przez pewien okres.
Tak to jest silnik dolnozaworowy. Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. To, że nie chce odpalić może być winą pierścieni?
Cewki w tych silnikach potrafiły być różne nawet na przestrzeni lat tego samego modelu. Trzeba by lampę do ustawiania zapłonu i określić realny kąt zapłonu. Czasem koło zamachowe/magneto potrafiło ściąć klin i przestawić się co skutkowało przestawieniem zapłonu. Ja wszystkie Brigsy testuje podając gaz z palnika na propan butan (oczywiście nie zapalając...
Luz zaworu ssącego 0,07-0,12mm,zaworu wydechowego 0,12-0,18mm,śruby dolnej obudowy silnika 20Nm.
Ja miałem identyczny problem w moim Briggs 550e. Dołożyłem do dziada coś ponad 200zł, regulacje zaworów, wymiana gaźnika, wymiana cewki i nic. Szarpałem się z nim przez trzy sezony. Ostatecznie za przysłowiową flaszkę sprzedałem na części koledze. Zakupiłem nowy silnik Loncin 196cc (ten z czerwoną obudową) za coś koło 500zł i to chyba jedyna słuszna...
Iskra jest w ogóle? Jak jest i paliwo dobre to pasowało by zaglądnąć pod tłumnik do zaworów. Dźwigienka od ssania się cofa do końca??
Witam serdecznie. Korzystając z informacji zawartych na forum, zdecydowałem się rozebrać uszkodzony silnik Briggs&Stratton 12hp. Awaria wystąpiła w nim w następujących okolicznościach. Pan trzymał traktorek MTD w garażu kilka dobrych lat bez odpalania, wpadł na pomysł aby go uruchomić bez wymiany oleju, szybki rozruch, od razu pełne obciążenie i nie...
Komora zaworów składa się z zaworu, sprężyny, podkładki i popychacza. 747243
Rozumiem a gdzie szukac tego zaworu musze rozebrac gaznik czy silnik?
Wałek rozrządu jest ok rozbierałem karter dolny silnika. Jak kręce wałem to drugi zawór wydechowy jest z minimalnym luzem, natomiast ssący ten luz jest ok 5 mm, jak krece dalej wałem to luz na zaworze ssącym zmniejsza się do znacznie mniejszego. Jeszcze by pozostało wykręcic miejsce gdzie jest mocowana rurka wlotowa od gaźnika do cylindra i zobaczyć...
Dla pewności sprawdź ten klin. Luz zaworów, ssący 0.10 - 0.15mm, wydech 0.23 - 0.28mm.
Przeciwwaga wału nie ma luzów na panewkach? W tych silnikach luz zaworów raczej się zmniejsza i one raczej nie stukają.
Witam ponownie - Briggs & Stratton - instrukcja ustawiania luzów zaworowych: - odkręcamy pokrywę zaworów, - odkręcamy świecę zapłonową, - ustawiamy tłok w fazie maksymalnego sprężania, tak ażeby "ciut" przekroczył najwyższe położenie (najlepiej wyczuć to ołówkiem - gdy tłok przekroczy najwyższe położenie i zacznie się cofać), - regulujemy luz zaworowy...
Przy wkręconej świecy rozrusznik kręci płynnie. Przy wkręconej? Czy wykręconej? Bo jeśli przy wykręconej to w pierwszej chwili wskazywało by na odprężnik. Ale nie koniecznie. Bo odprężnik to takie urządzonko zamontowane w środku silnika, przy wale. Urządzonko to ma za zadanie w początkowej fazie rozruchu delikatnie uchylić jeden z zaworów (najczęściej...
Ale jakiej pomocy oczekujesz? Przecież to ty fizycznie masz dostęp do silnika. Więc sprawdź jak się kręci zimny weź klucza i pokręć za wał korbowy. Jak ciepły zrób to samo. Rozrusznik też można rozebrać wziąć miernik i pomierzyć czy wirnik nie ma zwarcia do masy. W silniku jest regulacja zaworów też się ją robi.
Jak już się dobierzesz do tych zaworów, sprawdź czy gniazdo zaworowe się nie rusza z bloku silnika, bo szczerze "Ja też jestem przekonany że to wina zaworu wydechowego". Czasami robi się nalot nagaru na trzonku zaworu co spowalnia ruch zaworu. Taki zestaw do docierania zaworów kupisz za 30 zł. Jeśli luzy będą za duże to już serwis, bo frezy do zaworów...
Przecież ten cylinder jest nieźle przytarty, od strony zaworów. Rozrząd też jest przestawiony, przynajmniej takie jest moje zdanie.
Jak na kablach np z akumulatorem od samochodu jest to samo to dekompresator. Dwa po zdjęciu dekla zaworów można zamocować na zaworze dolotowym czujnik zegarowy i zmierzyć czy jest uchylenie zaworu i ile wynosi. Ale uchylenie 0.1 mm lub mniej to za mało. Dwa można ustawić luz zaworowy na 0 na dolocie i sprawdzić czy jest ok (ale tylko do testu jazda...
Proponuję sprawdzić luzy zaworowe. W silnikach B&S serii 31---- luzy, mierzone na zimnym silniku, to: 1/ dla zaworu ssącego 0,08 - 0,13 mm; 2/ dla zaworu wydechowego 0,13 - 0,18 mm.
Ustaw tłok około 4mm za GMP po suwie sprężania i wtedy sprawdź luz. Jeżeli nie będzie odpowiedniego luzu to musisz szlifować trzonek zaworu wydechowego, innej możliwości nie ma.
Niebieski dym to olej. W tym silniku drogi widzę trzy odma (za wysoki poziom oleju), pierścienie (zużycie) albo wyrobione prowadnice zaworów (przegrzany). Wszystkie trzy przećwiczył znajomy w jednej kosiarce.
To taka okrągła klapka, która otwiera się, gdy tłok cofa się do komory korbowej. Prowadnice zaworów w jakim są stanie, nie maja dużego luzu?
Kolego - jeśli na krzywce wałka rozrządu widzisz gołym okiem wgniecenie po uderzeniu, a jest ono zapewne na wzniosie (bo tylko wtedy mogło na niego pójść uderzenie od zaworów), to ja czarno widzę jego przydatność. Pokaż to np. tokarzowi, albo komuś rozeznanemu, to ci powie na poczekaniu, czy jest sens robienia dokładniejszych pomiarów. Ubytek wymiaru...
Ja bym podkręcił obroty obroty lub na kowadełku trzeba opóźnić zapłon, bo jak strzeli na wysokich obrotach to może korbowód nie wytrzymać. Dodano po 8 Na wolnych obrotach fuka bo tłok jest w górnym martwym punkcie i zawór ssący jeszcze się nie zamkną a nastąpił zapłon mieszanki, takie fukanie spowoduje wypalenie tego zaworu na dłuższą metę.
Odległość cewki od koła 0.3mm. Misa olejowa - 16 Nm. Luzy zaworowe - 0.13 - 0.18mm dla obu zaworów. Śruby korbowodu - jeżeli obie są jednakowe - 21 Nm, gdy są różnej wielkości, to mniejsza 15 Nm, większa 30 Nm. Najpierw dokręcaj tą bliżej tłoka. Głowica - 25 Nm kolejność na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/8586489800_1...
co do cylindra i zaworów , na razie nie dotykałem i tu pytanie czy muszę wymienić uszczelkę pod głowicą jak bym chciał to sprawdzić ?
Miałem taki objaw właśnie kiedy ścięło mi klin na wale ale jak piszesz klin w porządku. A sprawdziłeś luzy zaworowe? A tam istnieje możliwość regulacji zaworów?
W tym silniku niema możliwości regulacji zaworów. Sprawdź odległość cewki od koła zamachowego, ustaw na 0,3 mm.
Na oko to .... wiesz co. Sprawdź dokładnie ten klin, luz zaworów 0,2 ssący i 0,3 wydech. W jaki sposób "wróciłeś do poprzedniego wymiaru zaworu" W sumie, masz ciekawe podejście do naprawy. Mieszkasz niedaleko, jak widzę.
Luz zaworów był ustawiany? Oba zawory 0.15 mm. Rozrząd jest ustawiony prawidłowo? Powinien być odprężnik na wałku rozrządu.
A silnik dużo ma "wiosen" :?: Może dużo, i ciężko pracował :?: Jeśli tak to może warto zajrzeć do klawiatury i samych zaworów. Może tam jest coś nie tak. Siedem arów, i dwa sezony to faktycznie. Pestka dla takiego silnika.
Jeżeli jest tylko sama cewka, bez przerywacza, to wystarczy ustawić szczelinę 0,35 mm i powinno być dobrze Proszę zwrócić uwagę na stan klina koła magnesoweg oraz jego prawidłowy montaż Uszkodzony klin powoduje przestawienie zapłonu i problemy z pracą silnika Zaworów w tym silniku nie reguluje się
Warto by przeczyścić i wyregulować gaźnik, sprawdzić pompkę paliwa, filtry oraz świece, na obu cylindrach. Sprawdź luz zaworów, na zimnym silniku, powinien wynosić: ssący 0,10-0,15 mm, wydechowy 0,18- 0,23 mm. Sprawdź też odległość cewki od koła zamachowego, powinna wynosić 0,20-0,30 mm. Regulacja gaźnika: http://obrazki.elektroda.net/14_12713967...
Pytanko do Kolegi Rycha T: W mojej kosiarce (TECUMSECH 3.5) na korpusie silnika, za tłumikiem jest płytka z wytłoczeniem przykrywająca (o ile pamiętam) trzonki zaworów. Zauważyłem, że nagle kosiarka zaczęła po nagrzaniu wyrzucać przez przetłoczenia w tej płytce olej (ok 2-3 cm3 na godzinę). Nagle to znaczy nie robiła tego ani na zimno ani na gorąco...
Powinny numery być na gdzieś na bloku pokrywie zaworów. A zdj traktorka masz? Traktorek pewnie mtd yardman. Silnik 8 lub 12 KM.
Klin jest aluminiowy wiec przy dokręcaniu powinien się docisnąć. Wczoraj trochę dotarłem koło i wał pastą do docierania zaworów i silnik odpalił parę razy i nawet parę minut chodził. Zobaczymy czy to coś pomoże na dłuższą metę.
Silnik remontowałem bo zatarł mi się na wale i fachowiec który robił szlif powiedział że głowica i zawory są w dobrym stanie więc nic z nimi nie robiłem. Można sprawdzić szczelność zaworu bez zdejmowania głowicy? trochę szkoda mi uszczelki.
Kabli to tam wiele nie ma. Kabel od rozrusznika, kabel od cewki (do gaszenia silnika), ewentualnie kabel od zaworu paliwa, czujnika oleju, prądnicy. Trzeba wiedzieć gdzie się ten silnik podłącza.
Dzięki za expresowa odpowiedź. Luz zaworów sprawdzone : wydech -0,20 , ssący - 0,10 . Nie przyglądałem się mocno przylgniom , ale kręciłem zaworami i miałem wrażenie że dolegają. Tu nie ma za bardzo jak sprawdzić szczelności :(
Można by jeszcze sprawdzić gniazda zaworów, może są zanieczyszczone nagarem, szczególnie wydechowy.
Cześć, potrzebuję dane luzów zaworów dla tego konkretnego silnika. Czy ktoś może pomóc? https://obrazki.elektroda.pl/6998156900_...
Vanguard - gażnik czyściłem silnik długo stał wiec gażnik był zaklejony wyczyściłem go .Dorabiałem uszczczelkę komory pływaka .Też tak myśle ze to coś z pływakiem lub zaworem iglicowym ale wydaje mi sie ze iglica trzyma
Pomimo wykonanych przez Was wielu sprawdzeń, ja jednak typuję niedokładne ustawienie rozrządu, uszkodzony klin lub koło zamachowe - takie objawy są typowe, gdy zapłon jest za wczesny. Zauważcie, że silnik miał kilka "zdarzeń" z czymś, co uszkodziło wał silnika, mocowanie noża itd.. Może podgięty jest korbowód lub wałek rozrządu, co ma wpływ na pracę...
w moim przypadku manometr pokazuje 0. Jak to zero. :?: Czyli kompresji brak, a skoro brak to pytanie o luzy zaworowe pozostaje jako drugorzędne. :idea: czy w tych silnikach pomiar kompresji wykonuje się jak w każdym innym Tak, we wszystkich silnikach tego rodzaju pomiaru kompresji dokonuje się w ten sam sposób. Skoro kompresji brak to prawdopodobnie...
briggs & stratton intek 4 155 500cc ohv Dodano po 7 a dokładnie 31e607 spisane z pokrywy zaworów
Tam jest pewnie łańcuch rozrządu,jak jest wyeksploatowany ,to mogą występować takie objawy. Zbyt duże luzy zaworowe też mają wpływ na pracę czterotaktów.Kiedyś jak rozebrałem silnik motopompy Honda ,okazało się że popychacze zaworów[dźwigienki ]były zrobione z wytłaczanej blachy,która po prostu się poprzecierała w miejscach styku z zaworami[szok, Honda...
Sprawdź jakie ma ciśnienie w cylindrze silnik. Zmieniałeś uszczelkę, więc trzeba było przyjrzeć się pracy obu zaworów i gniazdom zaworowym. Czy rozbierałeś silnik, może źle ustawiłeś rozrząd. Sprawny silnik, po podlaniu paliwa powinien "zaskoczyć".
Robiłem taki remont w tamtym roku, pierścienie i tłok na pewno dokupisz w firmie jak kolega wyżej podał w linku. Ja zakładałem tylko nowe pierścienie koszt ok 200zł, tłok był ok.(cena nowego 200zł). Wstawienie nowej tulei+ szlif na wymiar do pierścieni 200zł, głowica- wstawienie nowych prowadnic zaworów+ docieranie zaworów+ uszczelniacze na obydwóch...
Serwisant może mieć racje, kwestia doklepania się zaworów w gniazdach, nowe kosiarki często tak mają że lekko falują. Można delikatnie podrasować dysze główną w gaźniku, czasami się rozwierca na 0,7-0,8 mm i falowanie mija.
regulacja zaworów briggs briggs ustawienie zaworów briggs regulacja zaworów
repeater netgear konfiguracja przebieg pojazdu typowe uszkodzenia transformatorów
Pralka Bosch WOL247S - migająca dioda Aktiv i wyłączanie się podczas prania Jak zdjąć boczną obudowę Saeco Exprelia?