Trzeba tu dodać; że luz zaworòw dla tego silnika to, zawór ssący pomiędzy 0.12-0.18 mm, zawòr wydechowy 0.23-0.28 mm, W tym silniku stosuje dwa ròżne zabezpieczenia sprężyn zaworòw. Dla zaworu ssącego jest miseczka wsuwana z boku. Dla wydechowego rozwiazanie na dwa zabezpieczenia.
A czemu ma służyć to mikro uchylenie dolnego zaworu ? Ułatwieniu rozruchu.
Ustaw po 0,15mm na obu.
Miałem taki sam problem. Silnik się grzał, ogień z gaźnika, strzały z tłumika. Luzy zaworowe idealne. Pomogła wymiana gaźnika na nowy, czyszczenie gaźnika niewiele dało.
Przy wkręconej świecy rozrusznik kręci płynnie. Przy wkręconej? Czy wykręconej? Bo jeśli przy wykręconej to w pierwszej chwili wskazywało by na odprężnik. Ale nie koniecznie. Bo odprężnik to takie urządzonko zamontowane w środku silnika, przy wale. Urządzonko to ma za zadanie w początkowej fazie rozruchu delikatnie uchylić jeden z zaworów (najczęściej...
Briggs bardzo "lubi" podeprzeć zawory i naskładać na trzonku zaworowym nagaru, warto sprawdzić luzy i szczota druciana do trzonków. Tylko jak się zdecydujesz na wyjęcie zaworów są up...we zamki do zaworów. Potrzebny jest specjalny klucz (do poskładania). Pierścienie sprawdź luzy na zamkach, ten silnik lubi wcinać olej.
Tu masz regulacje luzu zaworowego https://www.briggsandstratton.com/eu/pl_...
Podaj model silnika, bo z tego orientowania się przez 30 sekund to dziwne wyniki wyszły. Luzy są rożne w rożnych modelach tego silnika, poza tym w jednych są identyczne dla obu zaworów a w innych większe dla zaworu wydechowego.
Może któryś z zaworów jest podparty? Nie wydaje mi sie, podczas skladania zawory byly dobrze osadzone, okazalo sie ze nie bylo luzu miedzy zaworami a popychaczami, d
Kolego aluminiowy jest od dołu czy od góry?? Laska się wytarła bo pewnie był za duży luz zaworowy. Części dotych większych slników tylko w oryginale na zamówienie. Generalnie 2 do 3 dni roboczych.
A jak najprosciej sprawdzic '' owalnosc'' tej tulei? Jak ją wyjmowac wrazie konieczności wymiany? Dajcie jakiś namiar na tanie częsci?
Zawór ssący cylindra może się niedomykać , zdejmij pokrywę zaworów z głowicy , i sprawdz stan popychaczy zaworów.
Nie napisałeś jaki to silnik dolno czy górnozaworowy. Ten rysunek, powinien pomóc. http://obrazki.elektroda.pl/1977392100_1... Zakładasz sprężynę, następnie talerzyk (40a), ściskasz sprężynę, zakładasz na trzonek zaworu dwa zabezpieczenia (42), tak aby weszły w rowek i zwalniasz sprężynę. Jeżeli sprężyna i talerzyk nie są założone na trzonki...
Dzięki za podpowiedź a czy w tych głowicach są wymienne prowadnice zaworów
Witam. Posiadam traktorek z silnikiem briggs 13,5 hp model: 28M707 TYPE:1183-E1 CODE:981016ZD. Jaki powinien byc luz na zaworach?
Faktycznie. Z lewym coś nie tak. Coś nie domaga. Ale: Zapytajmy. https://obrazki.elektroda.pl/2843075300_... Jak powinny być ustawione luzy zaworów w kosiarce spalinowej NAC LS51-175-HSD-LI Wstępna ocena dostępnych informacji Analizując Twoje pytanie, zauważyłem, że masz problem z ustawieniem luzów zaworowych w kosiarce spalinowej NAC LS51-175-HSD-LI...
Kupiłem uszczelniacze pasują jak by były z tego silnika jak jest w innych tego nie wiem ale myślę że od 10 do 20 HP będą pasowały Uszczelniacz trzonka zaworu Elring 019.140 Mazda 6 10- Kod: 019.140 Producent: ELRING GenArtName: Uszczelniacz, trzonek zaworu EAN: 4041248529935 Średnica trzonka zaworu [mm]: 6 Średnica wewnętrzna [mm]: 10,8 średnica zewnętrzna...
gaźnik kompletny nowy wraz z membraną, króciec łączący gaźnik z membraną był poluzowanych i z wydmuchana uszczelką w dodatku krociec jest pęknięty, od str gaźnika jakby przypalony. Po wyeliminowaniu powyższych problemów jest lepiej ale nadal parska i traci zaplon , nierówno pracuję, zostaje klinek na wale i zawory, wymiana całego króćcu bo tego niema...
Niby udało się wyregulować i nie wręcza się na obroty. Tylko że 3 razy zapaliła i strasznie dymiła jak diesel stary. Teraz nie chce zapalić. Dostałem się znów do zaworów i moim zdaniem za dużo oleju tam jest. Czy puściły uszczelniacze zaworowe? Jeżeli tak to nie mogę przez to odpalić? Mogę działać sprężyny i dobić uszczelniacze? Takie filmiki też widziałem....
Witam, może trochę nie do końca w temacie ale zapytam :) Mam uszkodzony silnik w traktorku marki CRAFTSMAN Briggs & Stratton 21HP ( nie nadaje się do naprawy ) chce kupić silnik tej samej marki ale słabszy 17,5 HP. Czy traktorek będzie pracował "niezamulony" ?
Jeśli chodzi o odpalanie, to albo trzeba ustawić zawory, albo nie działa odprężnik na wałku rozrządu. Po zdjęciu głowicy i pokrywy zaworów możesz sprawdzić jedno i drugie.
Jak na kablach np z akumulatorem od samochodu jest to samo to dekompresator. Dwa po zdjęciu dekla zaworów można zamocować na zaworze dolotowym czujnik zegarowy i zmierzyć czy jest uchylenie zaworu i ile wynosi. Ale uchylenie 0.1 mm lub mniej to za mało. Dwa można ustawić luz zaworowy na 0 na dolocie i sprawdzić czy jest ok (ale tylko do testu jazda...
Dekielek do regulacji zaworów masz za gaźnikiem drugie foto. Odkręcasz gaźnik i pod spodem masz dwie śrubki od dekielka zaworów. Problemem jest to, że w tym silniku jest chyba podobnie jak w moim 12hp czyli nie ma regulacji samej w sobie tylko trzeba przyszlifować lekko trzonek zaworu. Niestety luzów nie pamiętam ale coś około 0,19mm na ssącym i 0,21...
Wpisałem regulacja zaworów silnika briggs i znalazlem na stronie anglojęzycznej zeby zrobić 1.2 i te odpowiedzi sie powtarzały. Chyba ze cos jest nie tak to mzoesz mnie oswiecix
Dzięki za expresowa odpowiedź. Luz zaworów sprawdzone : wydech -0,20 , ssący - 0,10 . Nie przyglądałem się mocno przylgniom , ale kręciłem zaworami i miałem wrażenie że dolegają. Tu nie ma za bardzo jak sprawdzić szczelności :(
Witam Zima to dobry moment na remont silnika. Silnik bierze olej i chciałbym przeprowadzić remont. Znalazłem zakład który zrobi szlif lub tuleję. Co waszym zdaniem jest lepsze - tulejowanie czy szlif? Czy przy tulejowaniu wymienia się tylko pierścienie? Czy prowadnice zaworów są wymienne i czy są do kupienia? Na co w szczególności zwrócić uwagę przy...
Jeżeli jest tylko sama cewka, bez przerywacza, to wystarczy ustawić szczelinę 0,35 mm i powinno być dobrze Proszę zwrócić uwagę na stan klina koła magnesoweg oraz jego prawidłowy montaż Uszkodzony klin powoduje przestawienie zapłonu i problemy z pracą silnika Zaworów w tym silniku nie reguluje się
Sprawdź luz zaworów na obu cylindrach.
Luz zaworów sprawdzałeś? Briggs traktuje te elektrozawory jako zabezpieczenie przeciwpożarowe, w gaźniku jest przecież pływak z zaworkiem odcinającym paliwo.
Ja bym sprawdził ze nie są wywalone prowadnice zaworów w szczególności ssącego bo będzie tamtędy brał olej. No i jeszcze ten "zawór" odmy ale to przy okazji. A jeszcze wcześniej luzy zaworowe i przylgnie ale to poza konkursem.
Klin jest aluminiowy wiec przy dokręcaniu powinien się docisnąć. Wczoraj trochę dotarłem koło i wał pastą do docierania zaworów i silnik odpalił parę razy i nawet parę minut chodził. Zobaczymy czy to coś pomoże na dłuższą metę.
Witam,po rozebraniu całego silnika doszedłem do wniosku że nie opłaca się jej remontować gdyż wał ma luzy na tulejach, gniazda zaworów są wytarte.Zastanawiam się nad kupnem używanej kosiarki ale nie wiem jak sprawdzić jej stan. Czy ktoś może mi pomóc.
W tym silniku nie ma, praktycznie, regulacji zaworów. Jedyne wyjście to frezowanie gniazda zaworowego, aby zmniejszyć luz, lub szlifowanie końca trzonka dla zwiększenia wspomnianego luzu. Trzonki zaworów mają tendencję do wydłużania, stąd najczęściej dochodzi do zmniejszania luzu, 0,5 mm to stanowczo za mało. Musisz wymontować zawory i je lekko przeszlifować....
Sprawa dotyczy kosiarki AL-KO 5.15 SP-B Plus z silnikiem B&S 625E a dokładniej 122T02-5157-H1 Problem polega na tym, iż nóż koszący można zamontować na piaście w dowolnym położeniu względem wału (suwu tłoka). Nie ma żadnych oznaczeń, bolców czy wypustów po za podtoczeniem do centrowania noża na piaście. W żadnej instrukcji nie ma nic na temat ustawienia...
no wydaje mi się że dobrze,jeśli zawór jest w górnym poziomie to ustawiam 0.10-0.18 dla obu zaworów jeśli ustawię 0.18 to tylko bardziej klepie na 0.10 nie słychać ich pracy myślałem by dociągnąć zawór wydechowy,ale pewnie straci kompresje i siłę a taraz jak zapali chodzi jak burza jest siła,zrywny na gaz reaguje jak dziki. z tym nieszczesne zapalanie...
Jeżeli chodzi o zawory, to w tym silniku, na obu cylindrach, luz zaworów powinien się mieścić pomiędzy 0,10 a 0,15 mm. Ustawiamy go na 0,13 mm, dla wszystkich zaworów. Tłok, ustawiony 6 mm za GMP. Sposób regulacji jest opisany na rysunku. http://obrazki.elektroda.net/69_12659576...
Tak daleko jeszcze nie zabrnąłem. Gdzie ten klin i na co mam zwrócić uwagę? Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/8682167600_1... Nie wiem czy dobrze dodałem zdjęcie. Na zdjęciu klin tylko nie wiem czy ten o który chodzi. Zaobserwowałem pewne zjawisko które nie wiem czy powinno mieć również miejsce. Otóż obracając kołem zamachowym...
Niebieski dym to olej. W tym silniku drogi widzę trzy odma (za wysoki poziom oleju), pierścienie (zużycie) albo wyrobione prowadnice zaworów (przegrzany). Wszystkie trzy przećwiczył znajomy w jednej kosiarce.
Witam mam problem ponieważ wczoraj przypadkowo zdjołem pokrywę zaworów w kosiarce, zakręciłem ja od razu tylko niestety nie dałem uszczelki no jej nie mam. Przy próbie odpalanie linka chodzi w niektórych miejscach dość ciężko a po odpaleniu paliwo idzie przez wydech. Możliwe że zaciąga sobie powietrza przez brak uszczelki?
Na oko to .... wiesz co. Sprawdź dokładnie ten klin, luz zaworów 0,2 ssący i 0,3 wydech. W jaki sposób "wróciłeś do poprzedniego wymiaru zaworu" W sumie, masz ciekawe podejście do naprawy. Mieszkasz niedaleko, jak widzę.
Regulacja zaworów w silniku dolnozaworowym jest ale wymaga wiedzy, którą serwisy posiadają. Promuję tematy: Tak do tego to już doszliśmy dość dawno A co do tych silników do jest jakaś różnica między briggs stratton classic 3,5 hp i briggs stratton classic 35?? Bo na mojej kosiarce jednak pisze briggs stratton classic 3,5 hp
Z tego co widzę to silnik z odprężnikiem Camshaft Part Number: 793880 Trochę poczytałem i pooglądałem filmów na YouTube i wydaje mi się, że to wina tego właśnie odprężnika. Przy okazji czeka mnie też regulacja zaworów, no i tu moje pytanie. Czy dysponuje ktoś taką magiczną tabelką ze szczelinami zaworów i informacją z jaką siłą dokręcić śruby obudowy...
Zawory zostały sprawdzone, są w stanie idealnym i jest wymagany luz. Tak przy okazji, aby sprawdzić luzy odkręciłam głowicę silnika zamiast pokrywy zaworów ;). Ale nie ma tego złego.... Zawory ładnie przylegają, było niewiele nagaru, który został wyczyszczony. Cylinder w stanie bardzo dobrym. Po złożeniu całości, niestety bez zmian. Dym i z gaźnika....
Witam. Kosiarkę posiadam od około 13 - 14 lat. Żadnych domowych przeróbek nie było. Pacjent to : Briggs & Stratton Classic 35 , kod silnika 9D902 - 2006 - E1 - 99061451 Objawy : Nierówna praca , po kilku minutach gaśnie , kopcenie na czarno podczas koszenia. Wyjąłem silnik i położyłem go przechylonego jakbym podniósł tylne koła. Rano ku mojemu zaskoczeniu...
briggs & stratton intek 4 155 500cc ohv Dodano po 7 a dokładnie 31e607 spisane z pokrywy zaworów
Zębatki na wale nie ruszałem (nawet nie wiem jak ją zdjąć a sprawdzałem że trzyma się mocno) więc sądzę że musi być tak od nowości. Może mój egzemplarz nie ma kropki tylko strzałkę na kole. Do katalogu [url=https://drive.google.com/open?id=0B... wrzuciłem jeszcze dwa zdjęcia jedno od strony wałka rozrządu gdzie widoczna...
Witam, temat trochę stary ale może się przyda posiadam traktorek z silnikiem BRIGGS & STRATTON 282707 typ 0170-01 11hp i sprawa wyglądała nastepujaco posiłkowałem sie opinia różnych opinii na temat czy " tulejować cylinder" podpowiedzi były najbardziej. Otóż powiedzenie jak sam się nie przekonasz to nie bedziesz wiedział. W moim silniku cylinder jest...
A co z zaworem odmy? Tam raczej nie ma czegoś takiego, skrzynia korbowa jest połączona z obudową filtra i wszystkie opary oleju i inne "śmieci" ze skrzyni korbowej kierowane są do filtra powietrza i poprzez gażnik z powrotem do cylindra, tylko jest wtedy dobrze jeśli nie ma tam, w tych oparach, za dużo oleju. jak go jest za dużo to już trzeba szukać...
Ściągnę koło i zmniejszę póki co przerwę. Kurde tylko to ciężkie palenie echh. Tak czy inaczej, dzięki za cenne rady. Sprężynka z podkładką mała gruba powinna być na gaźniku czy zbiorniku? OK poustawiałem wszystko według wskazówek i nadal lipa. Ciężko pali, ale lepiej niż na początku. Jeśli zapali to wchodzi na obroty do pół gazu, później kicha prycha...
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
Witam koledzy. Mam problem z silnikiem w traktorku dino apr 16-102. Jest on napędzany silnikiem briggsa jak w temacie. Traktorek odkupiłem od znajomego. Instalacja elektryczna nie istniała. Kupiłem nie na chodzie. Traktorek doprowadziłem do stanu używalności jednak jest problem z falującymi obrotami. Słyszałem że w tym silniku pada ta sprężyna od przepustnicy,...
Witam. obecnie staram się doprowadzić do ładu silnik Briggsa Model 31G777 Typ0154 B1 Problem mam w tym że na wysokich obrotach silnik faluje (obroty) i to bez obciążenia. Najpierw myślałem że to problem z paliwem. Wymieniłem filtr paliwa i dwukrotnie przeczyściłem gaźnik. Na wolnych obrotach bardzo ładnie pracuje. Oczywiście zmieniłem świecę i ponownie...
Witam. Mam traktorek MTD z silnikiem Briggs 12.5HP (281707 type 0195), od kilku tygodniu ciężko odpalał, tzn. jak odłączyłem kosisko to jakoś tam odpalił, trochę pochodził i jak podłączałem znowu to za którymś tam kręceniem w końcu odpalał. Jak kręcę kołem silnika to jest takie miejsce bardzo dużego oporu, tego chyba wcześniej nie było. Rozebrałem rozrusznik,...
Kolego, to przynajmniej oczyść zawory z nagaru i gniazda na ile jest to możliwe. Ja praktykuję w ten sposób, że obracam wałem silnika i zawór, który się uniesie/otworzy dokładnie czyszczę oraz gniazdo zaworu. Ponadto możesz zrobić próbę na szczelność zaworów np. ustawić silnik tak, aby głowica była w poz. poziomej. Przy zamkniętych zaworach nalać nieco...
To taka okrągła klapka, która otwiera się, gdy tłok cofa się do komory korbowej. Prowadnice zaworów w jakim są stanie, nie maja dużego luzu?
Ten znak na zębatce wału zrobiłem ja po twoim wpisie. Troche dziś nad tym posiedziałem i u mnie wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/4163813200_1... W takim położeniu wałka ma ta mijanke zaworów. http://obrazki.elektroda.pl/9300323300_1... Tak to wygląda. http://obrazki.elektroda.pl/4295544400_1...
Sprawdź jakie ma ciśnienie w cylindrze silnik. Zmieniałeś uszczelkę, więc trzeba było przyjrzeć się pracy obu zaworów i gniazdom zaworowym. Czy rozbierałeś silnik, może źle ustawiłeś rozrząd. Sprawny silnik, po podlaniu paliwa powinien "zaskoczyć".
Starą się wyjmuje lub rozwierca delikatne, minimalnie rozwiertakiem powiększa otwór i wkłada nową, nadwymiarową, teoretycznie jest to do zrobienia samemu. Trzeba się jednak przygotować do zajęć i mieć pomoce "naukowe" Zwróć uwagę na kształt rozwiertaka do powiększania otworu, to ważne, szczególnie na jego końcówkę. Musi być takiej średnicy jaką ma trzonek...
Pomimo wykonanych przez Was wielu sprawdzeń, ja jednak typuję niedokładne ustawienie rozrządu, uszkodzony klin lub koło zamachowe - takie objawy są typowe, gdy zapłon jest za wczesny. Zauważcie, że silnik miał kilka "zdarzeń" z czymś, co uszkodziło wał silnika, mocowanie noża itd.. Może podgięty jest korbowód lub wałek rozrządu, co ma wpływ na pracę...
Trzeba jeszcze sprawdzić luzy zaworowe. Trzpienie zaworów mają tendencje do wydłużania się. Cewę zapłonową, najlepiej sprawdzić przez założenie innej. Szczelność połączenia kolektora ssącego z gaźnikiem i cylindrem, też jest ważna.
Witam, Problem leży w silniku spalinowym czterosuwowym do kosiarki marki Briggs & Stratton 475. Silnik wrócił ostatnio od zaprzyjaźnionego mechanika. Jego zadaniem była zwykła zmiana oleju i ogólny przegląd. Jednak Pan Mechanik najwidoczniej rozebrał dla zabawy pół silnika, co poskutkowało złym założeniem wałka rozrządu i obcieraniem korbowodu o ten...
Z opisów wynika, że stosowano ten sam bagnet, ale różne tuby bagnetu. U ciebie powinna być tuba o numerze 697184. Tak, czy inaczej wszędzie jest informacja o 1.4litra na ten silnik + 0.12L w przypadku posiadania filtra zewnętrznego. Biały dym, to nic innego jak olej w cylindrze. Sprawdź: -ciśnienie w cylindrze, -uszczelniacze zaworów i pierścienie tłoka,...
witam, Kupiłem traktorek który miał uszkodzone koło zębate rozruchu. Po wymianie nie chce odpalić, lekko próbuje ale brak mu siły, żeby zastartować. Gaźnik pomijam bo podaję mu już paliwo ze startera w sprayu. Zmierzyłem ciśnienie podczas rozruchu i jest około 4,5bara. Po zwiększeniu luzu zaworowego pojawia się wyższe ciśnienie do 6 bar, ale znowu za...
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
Reklamacje zgłaszałem, raczej bez odzewu. Zrzucili winę na uderzenie nożami jeśli chodzi o klin. Nie zlecałem im docierania zaworów a strzelanie w gaźnik u nich nie wystąpiło więc klasyfikuje to jako odrębną naprawę. Nie jest to problem żebym dał im do roboty jeszcze raz ale uważam takie naprawy powinienem sam potrafić zrobić. Dodano po 17 Uzupełniam...
Ssący 0.13, wydech 0.18 mm.
Sprawdzałem kompresje, jest ok. Co do zaworów to nie wiem co tu czyścić, chyba tylko z przodu gdzie osmolona i rowki . W odmie było troszeczkę oleju z silnika tak z pól kieliszka. W sobotę wyczyszczę gaźnik i raz jeszcze będę próbował odpalić. Dodano po 1 Sprawdzałem kompresje, jest ok. Co do zaworów to nie wiem co tu czyścić, chyba tylko z przodu gdzie...
tak są od strony zaworów i na górze cylindra. Początkowo to były małe rysy, nie wyczuwalne pod palcem, ale po koszeniu silnik zaczął kopcić na niebiesko. Rozebrałem ponowie i widać ze rysy się powiększają i pełno zmielonego aluminium w oleju. Teraz czuć pod palcem wyraźnie zagłębienia i nie ma już gładzi tylko wyszarpane alu. Swoją drogą, bardzo lipnie...
Witam. Luz zaworów i odległość cewki jest ok. Chodzi ale coś mam jednak z gaźnikiem bo ciężko go wyregulować i zalewa. Znajomy po wcześniejszym rozkręceniu gaźnika miał podejrzenie że może brakować sprężynki w gaźniku chyba że iglica nie jest niczym połączona z pływakiem bo naprawdę ciężko go wyregulować. Proszę bardzo o odpowiedz czy ma tam być jakaś...
filtr wyczyściłem A nasączyłeś go świeżym olejem?
Prace nad silnikiem powoli się posuwają. Nie mogę zdjąć koła zamachowego, ale jutro delikatnie podgrzeje piastę (wiem, że ostrożnie) i będę miał całość rozebraną. W między czasie, wyjąłem tłok. To co zobaczyłem jeszcze bardziej mnie zdołowało. Luz na zamkach pierścieni wynosił od 2,6 mm na uszczelniającym do 3 mm na smarującym. Nie wiem czy poprzedni...
Silnik to model:281707, typ: 0190 01, kod: 88090111 a więc 12 km z 1988 roku. Oddaję wkrótce cylinder do sprawdzenia owalności i będę potrzebowal kilku rzeczy. Uszczelka glowicy *271866, uszczelka miski olejowej *271916 (są trzy różne grubości więc podalem pierwszą w katalogu), uszczelka pokrywy zaworów *27803. Być może będę potrzebować cylindra 394662...
Luz zaworowy powinien mieścić się w przedziale, 0.80 - 0.13 mm, dla obu zaworów.
No to dla twojego numeru; Luz: zaworu ssącego 0,10-0,15 mm zaworu wydechowego 0,10-0,20mm.
Do sprawdzenia luzy zaworów. W Inteku po 0,10-0,15 mm na wydechu i ssaniu.
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Mam problem z silnikiem kosiarki briggs&stratton q45. Kosiarka nabiera strasznie duże temperatury przy starcie. Czy to naturalne? Czy coś leży na rzeczy? Gdzie przy tym silniku jest regulacja zaworów?
Jeśli kompresja blokuje rozrusznik to zapłon jest przyśpieszony za bardzo.
W tym silniku, grubość uszczelki nie ma żadnego wpływu na luz zaworów. W Twoim silniku będzie chyba układ z rysunku. http://obrazki.elektroda.net/60_12710147...
Sprawdź luz zaworów.
Znaki rozrządu się zgadzają Czy jak znaki są na miejscu to tłok powinien być w GMP, bo teraz tłok jest niżej. Tak właśnie powinno być, tłok jest poniżej GMP.. Luz zaworowy ustaw w granicach 0.15 - 0.18mm, dla obu zaworów.
Gaznik bez membrany, jest osobna pompka paliwa napędzana podciśnieniem z dekla zaworów.
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
No właśnie bo co innego może być musi być coś z tymi zaworami jak inaczej to wyjaśnić... Może Ci się zawiesza odprężnik. Przy rozruchu nie zamyka zaworu ssącego byś mógł łatwo rozkręcić silnik. Taki niedomykający się zawór ssący może powodować takie anomalie.
Witam kolego tego kleju użyłem do klejenia bloku silnika Ursus C 360 po tym jak korbowód wyszedł bokiem. Kleiłem dość dużą łatę w miejscu pęknięcia i klej trzyma do dziś czyli jakieś trzy lata. Co do gniazda to trudno powiedzieć czy ten klej da rade.
Luz zaworów, na zimnym silniku, 0.2 mm. Ssący, może być 0.15 mm. Ten klin, to sprawdzałeś "na oko" czy dokładnie, nie musi być całkiem zerwany, aby przestawił się zapłon..
Jeżeli silnik ma duże rysy w gładzi cylindra to szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Moim zdaniem, spróbuj sprzedać kupione części i kup jakiś dobry, nawet używany, silnik. Kupno używanego bloku to duże ryzyko, jeżeli nawet cylinder będzie w miarę dobry to może być wytarte ułożyskowanie wału, lub prowadnice zaworów. Nie jesteś tego w stanie dostrzec bez...
Odprężnik działa tylko przy rozruchu (odśrodkowy), a więc nie zasymulujesz raczej jego poprawnej pracy, patrząc na powolny ruch zaworów. Ja bym założył, że z odprężnikiem jest wszystko OK, a znajduje się on na wałeczku rozrządu. Co z tym klinem? Wymieniony? Klin może zostać ścięty przy odpalaniu silnika bez noża, ale ktoś już chyba coś o tym mówił?
uz zaworowy jak mogę sprawdzić ? Pod tłumikiem masz pokrywkę do zaworów, trzeba zdjąć tłumik.
A odnośnie tego uchylenia zaworu czy na tym filmie w tym naszym jest podobnie?
Słaby akumulator, uszkodzony rozrusznik (zwarcie lub wytarte tulejki łożysk, szczotki) uszkodzony odprężnik lub duży luz zaworów. To możliwe przyczyny tego stanu rzeczy.
Pewnie gniazdo zaworu wyleciało (zdejmij głowicę) silnik złom.
Kolego - jeśli na krzywce wałka rozrządu widzisz gołym okiem wgniecenie po uderzeniu, a jest ono zapewne na wzniosie (bo tylko wtedy mogło na niego pójść uderzenie od zaworów), to ja czarno widzę jego przydatność. Pokaż to np. tokarzowi, albo komuś rozeznanemu, to ci powie na poczekaniu, czy jest sens robienia dokładniejszych pomiarów. Ubytek wymiaru...
Pewnie pompuje odmą. Odkręć pokrywkę zaworów (pod tłumikiem ), będziesz miał olej. Pozdrawiam.
Odległość cewki od koła 0.3mm. Misa olejowa - 16 Nm. Luzy zaworowe - 0.13 - 0.18mm dla obu zaworów. Śruby korbowodu - jeżeli obie są jednakowe - 21 Nm, gdy są różnej wielkości, to mniejsza 15 Nm, większa 30 Nm. Najpierw dokręcaj tą bliżej tłoka. Głowica - 25 Nm kolejność na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/8586489800_1...
Ja miałem identyczny problem w moim Briggs 550e. Dołożyłem do dziada coś ponad 200zł, regulacje zaworów, wymiana gaźnika, wymiana cewki i nic. Szarpałem się z nim przez trzy sezony. Ostatecznie za przysłowiową flaszkę sprzedałem na części koledze. Zakupiłem nowy silnik Loncin 196cc (ten z czerwoną obudową) za coś koło 500zł i to chyba jedyna słuszna...
Tak to jest silnik dolnozaworowy. Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. To, że nie chce odpalić może być winą pierścieni?
Cewki w tych silnikach potrafiły być różne nawet na przestrzeni lat tego samego modelu. Trzeba by lampę do ustawiania zapłonu i określić realny kąt zapłonu. Czasem koło zamachowe/magneto potrafiło ściąć klin i przestawić się co skutkowało przestawieniem zapłonu. Ja wszystkie Brigsy testuje podając gaz z palnika na propan butan (oczywiście nie zapalając...
Witam ponownie - Briggs & Stratton - instrukcja ustawiania luzów zaworowych: - odkręcamy pokrywę zaworów, - odkręcamy świecę zapłonową, - ustawiamy tłok w fazie maksymalnego sprężania, tak ażeby "ciut" przekroczył najwyższe położenie (najlepiej wyczuć to ołówkiem - gdy tłok przekroczy najwyższe położenie i zacznie się cofać), - regulujemy luz zaworowy...
Iskra jest w ogóle? Jak jest i paliwo dobre to pasowało by zaglądnąć pod tłumnik do zaworów. Dźwigienka od ssania się cofa do końca??
regulacja zaworów briggs briggs ustawienie zaworów briggs regulacja zaworów
zmywarka buczy electrolux kabel electrolux odkurzacz wymiana drążka zmiany biegów
obudowa filtr paliwo peugeot calormatic ustawienia
Radio Android S6 z Aliexpress – podłączenie kamery cofania i sterowania kierownicą Toyota Auris Radio Android AliExpress Toyota Auris – podłączenie, kamera cofania, sterowanie z kierownicy